Vergelijk trailerpark trash niet met verstandige mensen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leer lezen, jitzzzze zegt dat ze een Apple kopen om erbij te horen.
Nee, dat is onzin, in een dalende computermarkt heeft Apple zijn afzet zien groeien, 4% meer laptops en pc's.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:49 schreef jitzzzze het volgende:
Volgens mij heb jij het niet begrepen. Dat groeiende aandeel komt alleen door die iPhones.
Je kan nu wel een domme troll de wereld intrappen, maar je moet toch eem met argumenten komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zei dus dan mensen een iPhone kopen en erbij te horen.
Jawel, jij.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
Niemand opende hem
Nee, jij bent een Windows user... Je ouders zijn mac-users...quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:57 schreef timbob het volgende:
[..]
Jawel, jij.
dus.
Ik heb trouwens een iPhone.
en windows.
en m'n ouders hebben een mac.
ik ben hybride.
Geeft ie niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:56 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je kan nu wel een domme troll de wereld intrappen, maar je moet toch eem met argumenten komen.
Dan moet je mij ook niet zijn woorden in de mond leggenquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Vergelijk trailerpark trash niet met verstandige mensen.
iPhone is ook mac.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:57 schreef Cybey het volgende:
[..]
Nee, jij bent een Windows user... Je ouders zijn mac-users...
Op de iPhone staat zelfs een aangepaste versie van het huidige besturingssysteem van Apple.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:59 schreef Cybey het volgende:
[..]
Nee, iPhone is van Apple en de Mac is ook van Apple... iPhone is geen Mac...
Het is een afgeslankte versie van Mac OS X. Praat geen poep.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:59 schreef Cybey het volgende:
[..]
Nee, iPhone is van Apple en de Mac is ook van Apple... iPhone is geen Mac...
Ik was eerder.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is een afgeslankte versie van Mac OS X. Praat geen poep.
ik moet hem hier wel gelijk in geven. Zelfde trend als bij de iPods. Vrienden van mij hebben ook zo'n ding. Toen ik vroeg naar de reden: "hij's cool".quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zei dus dan mensen een iPhone kopen en erbij te horen.
Dat is in het vorige deel uitgebreid aan bod gekomenquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:56 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je kan nu wel een domme troll de wereld intrappen, maar je moet toch eem met argumenten komen.
Dat zegt helemaal niks over de kwaliteit van de producten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ik moet hem hier wel gelijk in geven. Zelfde trend als bij de iPods. Vrienden van mij hebben ook zo'n ding. Toen ik vroeg naar de reden: "hij's cool".
Nu ben ik het wel met hun eens, maar het geeft wel aan dat de functionaliteit van dat ding weinig tot geen weging heeft in de beslissing om m te halen.
Ja, en toen heb je ze ook niet gegeven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is in het vorige deel uitgebreid aan bod gekomen
Hoera... er staat een versie van Mac OS op... Dat maakt een PDA waar Windows Mobile op staat toch ook geen volwaardige computer?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is een afgeslankte versie van Mac OS X. Praat geen poep.
M`n faam, wat doe je?quote:
Dat dus. Mijn creative kan meer, is goedkoper, en kwalitatief net zo goed of zelfs beter. Maar toch niet cool omdat het geen iPod is. Dat is toch gek?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ik moet hem hier wel gelijk in geven. Zelfde trend als bij de iPods. Vrienden van mij hebben ook zo'n ding. Toen ik vroeg naar de reden: "hij's cool".
Nu ben ik het wel met hun eens, maar het geeft wel aan dat de functionaliteit van dat ding weinig tot geen weging heeft in de beslissing om m te halen.
Nee, toen wilde jij ze niet lezen. Dat is een groot verschil.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en toen heb je ze ook niet gegeven.
Jaloers? Of ben je een hetze begonnen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:59 schreef Jarno het volgende:
Waar blijven je vriendjes trouwens jitske?
Zou je...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en toen heb je ze ook niet gegeven.
klopt, maar een hype zegt daar ook niets over. De stelling was dat de iPhone zo goed loopt doordat het een hype is. Kwaliteit werd niet genoemd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niks over de kwaliteit van de producten.
No wai.quote:
Aaah, dus van Windows XP kun je ook geen volwaardige server maken? Dan moet je zeker Windows Server hebben he?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef Cybey het volgende:
[..]
Hoera... er staat een versie van Mac OS op... Dat maakt een PDA waar Windows Mobile op staat toch ook geen volwaardige computer?
iPhone is geen Mac...
creative wat? mp3 speler?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn creative kan meer, is goedkoper, en kwalitatief net zo goed of zelfs beter. Maar toch niet cool omdat het geen iPod is. Dat is toch gek?
Een iPod is misschien een ander goed voorbeeld, hier was zelfs een item over op Discovery. Ik heb zelf de 30 GB video gehad, nadat de speler te weinig ruimte had ( ik had em ook al 3 jaar ) ben ik voor de 120GB classic gegaan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Al zet je Windows 3.1 op een computer, dan is het nog steeds een volwaardige computer maar ben je gewoon dom bezig...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Aaah, dus van Windows XP kun je ook geen volwaardige server maken? Dan moet je zeker Windows Server hebben he?
Gecombineerd met iTunes, smart playlists en podcasts kan er geen enkele mp3 speler aan tippen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Een iPod is misschien een ander goed voorbeeld, hier was zelfs een item over op Discovery. Ik heb zelf de 30 GB video gehad, nadat de speler te weinig ruimte had ( ik had em ook al 3 jaar ) ben ik voor de 120GB classic gegaan.
Ik koop blindelings weer een iPod als deze ( ooit ) kapot gaat. Niks is zo heerlijk om je muziek altijd bij je te hebben en als je thuis komt zet je je iPod in de dock en kan je muziek luisteren. Zeer gemakkelijk en wil niks anders.
Nee want je praat poep.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, echt. En hou je nu even op met commentaar te hebben op elk woordje wat ik typ?
Ik ben nu aan m'n 3e iPhone bezig en ik wil niets anders meer. Ding kan met toepassingen zoveel leuks, handigs en moois.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gecombineerd met iTunes, smart playlists en podcasts kan er geen enkele mp3 speler aan tippen.
Dat zullen al die "filesystem based werken is zo cool" nerds nooit ervaren. Die zijn ergens blijven steken in 2002.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:08 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik een tof nummer hoor, 5 sterren geven en hij komt vanzelf in m'n favorieten lijst.
JIJ weet het.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zullen al die "filesystem based werken is zo cool" nerds nooit ervaren. Die zijn ergens blijven steken in 2002.
Voor jouw vrienden misschien niet, voor anderen wel. Je bouwt echt niet zo'n marktaandeel op op 'cool' alleen. Daarnaast gaat het continu over iPod killer of iPhone killer, en proberen veel bedrijven er eentje na te maken. Dat doen ze niet vanwege die coolheidsfactor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan zijn, maar neemt niet weg dat het een hype product is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Een iPod is misschien een ander goed voorbeeld, hier was zelfs een item over op Discovery. Ik heb zelf de 30 GB video gehad, nadat de speler te weinig ruimte had ( ik had em ook al 3 jaar ) ben ik voor de 120GB classic gegaan.
Ik koop blindelings weer een iPod als deze ( ooit ) kapot gaat. Niks is zo heerlijk om je muziek altijd bij je te hebben en als je thuis komt zet je je iPod in de dock en kan je muziek luisteren. Zeer gemakkelijk en wil niks anders.
Dat is waarquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan zijn, maar neemt niet weg dat het een hype product is.
Op (MBO) ICT opleidingen worden tegenwoordig MCSE modules als standaard curriculum gezien. Ja, dat kan mij schelen ja. Op die manier kan het natuurlijk nooit goed komen met alternatieven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef Zotheid het volgende:
wat kan jou het in godsnaam schelen wat een of andere gast aan de andere kant van Nederland gebruikt.
Wat maakt een computer een computer?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef Cybey het volgende:
[..]
Al zet je Windows 3.1 op een computer, dan is het nog steeds een volwaardige computer maar ben je gewoon dom bezig...
Een iPhone is geen Mac en jij bent eigenwijs
Ze hebben misschien meer mogelijkheden (afspelen van obsure codecs bijv.) maar vindt je ze echt superieur vwb mogelijkeden en gebruiksgemak? Ik heb ooit een mp3 speler gehad waarbij je de kleur van de letters op het display kon beinvloeden per nummer. Tsja. Het ís een feature...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:10 schreef RvLaak het volgende:
Neemt niet weg dat ik andere mp3 spelers superieur vindt qua mogelijkheden.
Als bedrijven eisen/willen dat je dat kent voordat je aangenomen daar kan worden is het zeer terecht dat het in het standaard curriculum zit. Als je een verandering wilt voor andere alternatieve dan zal dat moeten veranderen aan de kant van de industrie en niet de opleidingen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op (MBO) ICT opleidingen worden tegenwoordig MCSE modules als standaard curriculum gezien. Ja, dat kan mij schelen ja. Op die manier kan het natuurlijk nooit goed komen met alternatieven.
Dus als ik Mac OS op m'n wasmachine weet te installeren is het een Mac geworden ?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:12 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Wat maakt een computer een computer?
Volgens de Van Dale:
com·pu·ter [kompjoeter] de; m -s elektronisch apparaat voor het opslaan en verwerken van gegevens: personal ~ computer met beperkte mogelijkheden, afgek pc
Iets wat toch prima lijkt te lukken op de iPhone.
Oke, en dat is voor jou de reden om zo op internet te gaan lopen schreeuwen dat iedereen voor een mac moet kiezen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op (MBO) ICT opleidingen worden tegenwoordig MCSE modules als standaard curriculum gezien. Ja, dat kan mij schelen ja. Op die manier kan het natuurlijk nooit goed komen met alternatieven.
Het is gewoon indoctrinatie. Dat snapt MS misschien nog wel iets beter dan Apple.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:13 schreef Cybey het volgende:
[..]
Als bedrijven eisen/willen dat je dat kent voordat je aangenomen daar kan worden is het zeer terecht dat het in het standaard curriculum zit. Als je een verandering wilt voor andere alternatieve dan zal dat moeten veranderen aan de kant van de industrie en niet de opleidingen.
Nee?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:14 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Oke, en dat is voor jou de reden om zo op internet te gaan lopen schreeuwen
Je kan leerlingen wel bekend maken met alternatieven, maar als het merendeel van de bedrijven MCSE gebruikt, dan heb je toch weinig keus? Je kan het indoctrinatie noemen, maar die verandering moet niet bij de scholen vandaan komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is gewoon indoctrinatie. Dat snapt MS misschien nog wel iets beter dan Apple.
Nee, een Mac is een computer vervaardigd door Apple, dus zolang de wasmachine niet door Apple is vervaardigd niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:14 schreef Cybey het volgende:
[..]
Dus als ik Mac OS op m'n wasmachine weet te installeren is het een Mac geworden ?
Een (moderne) wasmachine slaat ook gegevens op en verwerkt deze.
Een school hoort geen 'merk' of 'bedrijf' aan te hangen of te promoten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:15 schreef Cybey het volgende:
[..]
Je kan leerlingen wel bekend maken met alternatieven, maar als het merendeel van de bedrijven MCSE gebruikt, dan heb je toch weinig keus? Je kan het indoctrinatie noemen, maar die verandering moet niet bij de scholen vandaan komen.
Wat is dan je punt? Dat overdreven geschreeuw doe je namelijk, net zoals meerdere fanboys, namelijk wel.quote:
Als het door Apple vervaardigd is, is het een Apple... niet per se een Mac...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:16 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Nee, een Mac is een computer vervaardigd door Apple, dus zolang de wasmachine niet door Apple is vervaardigd niet.
Een computer is het dan weer wel. Net zoals er een computer in de meeste moderne auto's zit enz enz.
Wie ben ik aan het overhalen dan? Ik bestrijd voornamelijk onwaarheden zoals die jitsie ze verkondigt. Wat men er daarna zelf mee doet zal me echt een zorg zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:18 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Wat is dan je punt? Dat overdreven geschreeuw doe je namelijk, net zoals meerdere fanboys, namelijk wel.
Het kan mij echt geen donder schelen wat een of andere puistige nerd vind, wat mij betreft draai je 3.1. Natuurlijk is het mooi om te horen dat de aandelen van een OS X en een Firefox stijgen maar ik ga niet iedereen proberen over te halen een Mac te kopen. Dat mogen ze lekker zelf kiezen.
Natuurlijk niet, maar als elke opleiding ook in elk alternatief les zou moeten geven...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een school hoort geen 'merk' of 'bedrijf' aan te hangen of te promoten.
Precies. Toen de iPod net uit kwam stond op Slashdot, een bekende review-site een erg korte review, waarin de beperkte functieset werd genoemd en op basis daarvan was het oordeel: 'lame'. Apple was toen nog helemaal niet 'hip', laat staan dat de iPod dit was. Toch is, op basis van met name gebruiksgemak, het marktaandeel van de iPod als een razende omhoog geschoten. Natuurlijk is hier na verloop van tijd een 'coolheidsfactor' bij gekomen, maar een product moet eerst op eigen kracht een marktaandeel opbouwen voordat dit lukt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ze hebben misschien meer mogelijkheden (afspelen van obsure codecs bijv.) maar vindt je ze echt superieur vwb mogelijkeden en gebruiksgemak? Ik heb ooit een mp3 speler gehad waarbij je de kleur van de letters op het display kon beinvloeden per nummer. Tsja. Het ís een feature...
Je zou pas een punt hebben als alle rijscholen in een Opel zouden lessen omdat je na je lesperiode toch bijna uitsluitend met Opels in aanraking zou komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:20 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar als elke opleiding ook in elk alternatief les zou moeten geven...
Dan wil ik ook in mijn standaard rijlessen met een automaat rijden, en niet daar een speciale cursus voor moeten volgen.
Gek genoeg heeft dit dus lang op de feature list van Vista gestaan.quote:
Dit wordt een heel andere discussie, maar ik vind het erg slecht als het bedrijfsleven zich met opleidingen en curricula gaat bemoeien. Automaat is anders omdat er niet één bedrijf is dat handbakken maakt. Als ik een opleiding moet doen voor producten van een bepaald bedrijf moet ik dat betalen, of de baas.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:20 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar als elke opleiding ook in elk alternatief les zou moeten geven...
Dan wil ik ook in mijn standaard rijlessen met een automaat rijden, en niet daar een speciale cursus voor moeten volgen.
Ik zeg daarom ook een computer die door Mac vervaardigd is. Een iPod is een muziekdrager. Beter gezegd: de Mac is de computerlijn van Apple. Echter, dat de de iPhone geen Macphone heet, betekent nog niet dat er geen OS X op staat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:18 schreef Cybey het volgende:
[..]
Als het door Apple vervaardigd is, is het een Apple... niet per se een Mac...
Het heet ook namelijk een Apple iPod... niet een Apple Mac iPod of een MacApple iPod. Een iPod is een (volgens jouw definitie) computer vervaardigd door het bedrijf Apple. Apple heeft deze serie de iPod genoemd. Net zoals Apple de computers en laptops iMac of MacBook heeft genoemd. Zo heet de iPhone dus een Apple iPhone...
Beetje nadenken...
Ja, lekker, een beetje happen op een troll.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wie ben ik aan het overhalen dan? Ik bestrijd voornamelijk onwaarheden zoals die jitsie ze verkondigt. Wat men er daarna zelf mee doet zal me echt een zorg zijn.
En als Vista was geworden zoals het ooit leek te worden had ik het misschien nog wel gekocht ook.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gek genoeg heeft dit dus lang op de feature list van Vista gestaan.
Precies... De discussie was dan ook dat een iPhone wel of geen Mac is... Ik heb dus gelijk. Ben blij dat ik het jou nu ook duidelijk heb kunnen makenquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:25 schreef Zotheid het volgende:
Ik zeg daarom ook een computer die door Mac vervaardigd is. Een iPod is een muziekdrager. Beter gezegd: de Mac is de computerlijn van Apple. Echter, dat de de iPhone geen Macphone heet, betekend nog niet dat er geen OS X op staat.
Idd. Er is (tegenwoordig) helemaal niks mis met MCSE, ben zelf MCITP SQL 2005, maar als ik zoiets op school gehad zou hebben had ik dus het hele Oracle gebeuren gemist wellicht. Het maakt je blind voor alternatieven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit wordt een heel andere discussie, maar ik vind het erg slecht als het bedrijfsleven zich met opleidingen en curricula gaat bemoeien. Automaat is anders omdat er niet één bedrijf is dat handbakken maakt. Als ik een opleiding moet doen voor producten van een bepaald bedrijf moet ik dat betalen, of de baas.
Je doet het zelf ook, in dezelfde post nog wel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:25 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik zeg daarom ook een computer die door Mac vervaardigd is. Een iPod is een muziekdrager. Beter gezegd: de Mac is de computerlijn van Apple. Echter, dat de de iPhone geen Macphone heet, betekend nog niet dat er geen OS X op staat.
[..]
Ja, lekker, een beetje happen op een troll.
Ja, discussieren op een discussieforum. Het moet niet gekker worden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:25 schreef Zotheid het volgende:
Ja, lekker, een beetje happen op een troll.
En in een regel die ik blijkbaar weer had weg gehaald schreef ik nog dat, hoewel MS op de desktopmarkt nog steeds rond 90% in handen heeft, dit absoluut niet geldt voor de database- en servermarkten. Dus dat MS examens je voorbereiden op 90% van 'de markt' is ook niet helemaal (lees: helemaal niet) waarquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Er is (tegenwoordig) helemaal niks mis met MCSE, ben zelf MCITP SQL 2005, maar als ik zoiets op school gehad zou hebben had ik dus het hele Oracle gebeuren gemist wellicht. Het maakt je blind voor alternatieven.
De kans dat de rijschool in Opels rijdt is dan ook erg groot.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je zou pas een punt hebben als alle rijscholen in een Opel zouden lessen omdat je na je lesperiode toch bijna uitsluitend met Opels in aanraking zou komen.
Natuurlijk is dat niet goed. Echter, het gaat hier om een beroepsopleiding waar de gebruiker, naar alle waarschijnlijkheid, helaas vooral met Windows te maken zal krijgen. Het is dan ook niet meer dan logisch om daar dan de meeste aandacht aan te geven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit wordt een heel andere discussie, maar ik vind het erg slecht als het bedrijfsleven zich met opleidingen en curricula gaat bemoeien. Automaat is anders omdat er niet één bedrijf is dat handbakken maakt. Als ik een opleiding moet doen voor producten van een bepaald bedrijf moet ik dat betalen, of de baas.
Synct je creative met itunes dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn creative kan meer, is goedkoper, en kwalitatief net zo goed of zelfs beter. Maar toch niet cool omdat het geen iPod is. Dat is toch gek?
Ik weet het.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je doet het zelf ook, in dezelfde post nog wel.
Niks mis met een discussie maar deze is voornamelijk gestart om te trollen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, discussieren op een discussieforum. Het moet niet gekker worden.
Dat is helemaal geen feit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:32 schreef Zotheid het volgende:
Het is nu eenmaal een feit dat vooral veel bedrijven bij Windows blijven
Nee, maar wel met Mediaplayer, Winamp of wat ik ook maar wil gebruiken. Zelf met de map waarin alle bestanden staan.quote:
Dat zit er wel steeds meer aan te komen. Het is, zoals altijd bij overheden, een traag proces en er zullen hier en daar flinke fouten gemaakt worden, maar het gaat wel de goede kant op.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:32 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal een feit dat vooral veel bedrijven bij Windows blijven, het kost echt ontzettend veel om over te schakelen naar een ander OS. En ja, dat is jammer. Ik vind dat een bedrijf als de overheid alleen maar gebruik zou mogen maken van open source software.
Zoals ik hierboven al aangaf hangt dat maar net van af welke markt je precies in terecht komt. Daarnaast is er een verschil tussen een cursus geven die, voor mijn part, alleen over Microsoft gaat, en MCSE aanbieden binnen een curriculum. Ik zei dan ook dat ik niet wil dat bedrijven het curriculum bepalen, niet dat het niet voor 90% van de tijd over producten van één bedrijf mag gaan.quote:Natuurlijk is dat niet goed. Echter, het gaat hier om een beroepsopleiding waar de gebruiker, naar alle waarschijnlijkheid, helaas vooral met Windows te maken zal krijgen. Het is dan ook niet meer dan logisch om daar dan de meeste aandacht aan te geven.
Map? Bestanden? Eh? Klinkt erg omslachtig, vertel eens?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, maar wel met Mediaplayer, Winamp of wat ik ook maar wil gebruiken. Zelf met de map waarin alle bestanden staan.
Dat gezeik met iTunes snap ik dus ook niet. Zelfs onder Windows vond ik het programma ideaal werken. Geen gezeik met mappen, gewoon nieuwe muziek naar iTunes slepen en hij doet de rest. Makkelijk met afspeellijsten en syncen met de iPod/iPhone.quote:
iTunes werkt ook omslachtig hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Map? Bestanden? Eh? Klinkt erg omslachtig, vertel eens?
Ben het in zoverre met je eens dat iTunes wel redelijk overzichtelijk is, maar ik heb gewoon m'n MP3 allemaal goed gesorteerd in mappen staan. iTunes werkt wel ok, maar ik vind het persoonlijk vrij veel geheugen en CPU vreten. In ieder geval veel meer dan Winamp of WMP. Misschien is dat ondertussen wel al verholpen hoor, gebruik iTunes al heel lang niet meer...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
WMP doet de laatste tijd wel steeds meer z'n best om op iTunes te lijken. Trek uw eigen conclusies.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:36 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Maarrrrr, nogmaals, dat is mijn eigen mening, andere vinden het leuk om te kloten met WMP.
Als je iets download of ript van een cd'tje zet je dat allemaal bij elkaar, onder 1 hoofdmap. En die kan ik laten syncroniseren met mijn mp3 speler.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, iPod aansluiten en er wordt gesynced. Erg omslachtig.quote:
Dus (voor mij) belangrijkste feature heeft 'ie niet? Wat een waardeloze prul.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, maar wel met Mediaplayer, Winamp of wat ik ook maar wil gebruiken. Zelf met de map waarin alle bestanden staan.
In één map? He? En als je nou alleen de laatst gedownloade muziek van de afgelopen maand en de 100 meest gespeelde nummers op je iPod wilt zetten? Heb je daar dan ook een map voor en hoe werk je dat bij dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je iets download of ript van een cd'tje zet je dat allemaal bij elkaar, onder 1 hoofdmap. En die kan ik laten syncroniseren met mijn mp3 speler.
Joh, Ik copy-paste die hele map gewoon in een keer naar mijn Iriver en het doet het direct perfect... Playlists kan ik gewoon zo overzetten van Winamp naar de mp3-speler en klaar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je iets download of ript van een cd'tje zet je dat allemaal bij elkaar, onder 1 hoofdmap. En die kan ik laten syncroniseren met mijn mp3 speler.
Waarom ga ik hier op in?
Als je iets download of ript van een cd komt het allemaal bij elkaar in één programma. Daarnaast staan, als de download een beetje fatsoenlijk is tenminste, direct alle tags goed zodat ik kan zoeken op muziek uit een bepaald jaar, op een bepaald genre, van een artiest, enzovoorts. Als mijn mp3-speler wordt aangesloten wordt dit automatisch overgezet, en kan ik daar hetzelfde mee.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
dat eerste: gewoon sorteren op datum laatst gewijzigd, copy pasten en klaar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
In één map? He? En als je nou alleen de laatst gedownloade muziek van de afgelopen maand en de 100 meest gespeelde nummers op je iPod wilt zetten? Heb je daar dan ook een map voor en hoe werk je dat bij dan?
Iedere keer je hele map over zetten? Dus snel nog even syncen voor je naar je werk/school gaat zit er niet in?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Joh, Ik copy-paste die hele map gewoon in een keer naar mijn Iriver en het doet het direct perfect... Playlists kan ik gewoon zo overzetten van Winamp naar de mp3-speler en klaar.
Netjes, al vrees ik dan wel voor nog langere wachtrijen bij de belastingdienst enz enz... Eer dat die ambtenaren dat allemaal doorhebben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zit er wel steeds meer aan te komen. Het is, zoals altijd bij overheden, een traag proces en er zullen hier en daar flinke fouten gemaakt worden, maar het gaat wel de goede kant op.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat MCSE precies inhoudt. Maar goed, ik ben het verder wel eens met je punt hoor, juist een school zou moeten openstaan voor alternatieven, en deze door de studenten te laten onderzoeken.quote:[..]
Zoals ik hierboven al aangaf hangt dat maar net van af welke markt je precies in terecht komt. Daarnaast is er een verschil tussen een cursus geven die, voor mijn part, alleen over Microsoft gaat, en MCSE aanbieden binnen een curriculum. Ik zei dan ook dat ik niet wil dat bedrijven het curriculum bepalen, niet dat het niet voor 90% van de tijd over producten van één bedrijf mag gaan.
Hier kan ik het niet meer dan eens zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Netjes. Waar moet dan aan gedacht worden? Op Linux gebaseerd neem ik aan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:36 schreef Marco001 het volgende:
Zotheid,
De overheid is bezig met het bekijken van de mogelijkheden om al hun systemen Open-source te laten functioneren.
Op dit moment gaat er jaarlijks namelijk een paar miljard euro naar Bill Gates en vrienden voor de licentiekosten van de software.
Lees dit maar eens:
http://archief.fnl.nl/ct-(...)derzoek_overheid.htm
Vorig jaar ben ik op bezoek geweest bij de stichting die onderzoek aan het uitvoeren is naar hoe de overheid het beste Open Source kan implementeren.
http://www.computable.nl/(...)rceleveranciers.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |