Ik werd afgewinpeld met alleen het slachtoffer kan aangifte doen, weet niet of dit waar is of een smoes?quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:28 schreef Sapstengel het volgende:
Hoezo geen aangifte?
De politie was zeker druk en zei dat je morgen tussen 08:00 en 10:00 moest terugkomen omdat dan het aangifte spreekuur is.
Bellenquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:28 schreef redrum76 het volgende:
Ik ga zeker een klacht indienen moet ik het hoofdkantoor hierover mailen?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:28 schreef redrum76 het volgende:
Mailtjes lezen ze toch niet, bel Harry Piekema.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:28 schreef redrum76 het volgende:
Lijkt me een smoes. Hoe moet het dan bij een moord? Kan het slachtoffer moeilijk aangifte doenquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:29 schreef redrum76 het volgende:
[..]
Ik werd afgewinpeld met alleen het slachtoffer kan aangifte doen, weet niet of dit waar is of een smoes?
Opeens weet je het! Je word(t) filiaalmanager bij de Appie Heijnquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:29 schreef Rosbief het volgende:
TS is een geboren filiaalmanager!
Bij moord doet de officier van justitie aangiftequote:Op woensdag 22 juli 2009 20:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Lijkt me een smoes. Hoe moet het dan bij een moord? Kan het slachtoffer moeilijk aangifte doen.
Winkel beveiliging is niet aanwezig. Maar dan nog mag je mensen zo niet behandelen. Bel dan de politie ze zitten 2 min van het filiaalquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:34 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Maak het helaas dagelijks van dichtbij mee . Winkelbeveiliging wordt helaas meestal gedaan door malafide bedrijfjes waar 95% van de werknemers van Marokkaanse komaf is. Erg dubieus maar deze gasten zijn helaas wel bevoegd om (indien er een redelijk vermoeden van schuld bestaat) mensen te visiteren en eventueel te verwijderen![]()
Verder weet jij niet of deze man niet een notoire winkeldief is en al vaker voor overlast gezorgd heeft . Misschien had hij zelfs wel een winkelverbod. Dat soort zaken weet jij niet.
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Bij moord doet de officier van justitie aangifteHet is inderdaad zo dat alleen direct betrokkenen in dit soort gevallen aangifte kunnen doen.
Weet jij wie bevoegd is om te visiteren dan? Ken jij de wettelijke regels? Volgens mij weet jij niet waar je over praatquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:34 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Maak het helaas dagelijks van dichtbij mee . Winkelbeveiliging wordt helaas meestal gedaan door malafide bedrijfjes waar 95% van de werknemers van Marokkaanse komaf is. Erg dubieus maar deze gasten zijn helaas wel bevoegd om (indien er een redelijk vermoeden van schuld bestaat) mensen te visiteren en eventueel te verwijderen![]()
Verder weet jij niet of deze man niet een notoire winkeldief is en al vaker voor overlast gezorgd heeft . Misschien had hij zelfs wel een winkelverbod. Dat soort zaken weet jij niet.
Dat zijn ze niet.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:34 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Erg dubieus maar deze gasten zijn helaas wel bevoegd om (indien er een redelijk vermoeden van schuld bestaat) mensen te visiteren
Alleen de Politie mag dit , verder ben ik van allees op de hoogte!quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Weet jij wie bevoegd is om te visiteren dan? Ken jij de wettelijke regels? Volgens mij weet jij niet waar je over praat
Wel dusquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Weet jij wie bevoegd is om te visiteren dan? Ken jij de wettelijke regels? Volgens mij weet jij niet waar je over praat
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:36 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Daarom kon je dus ook geen aangifte doen . Er was geen sprake van een misdrijf / overtreding
Dus wel een overtredingquote:gellijk hem fouileren
Nee, dus.... (leuke beveiliger die mij gaat (proberen te....) visiterenquote:
Yup. En gelijk even bij schrijven "Marokkaanse AH-medewerkers mishandeld dronken man" of "Dronken man aangerand door Marokkaanse AH-medewerkers. To Go Or Not To Go?"quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:26 schreef Seneca het volgende:
Volgende keer filmpje opnemen met je telefoon en naar de Telegraaf sturen
Een BOA mag gewoon visiteren dude . Of staan er bij jouw alleen politie-agenten aan de deur van de lokale discotheek?quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Leg het maar eens uit wie mag visiteren
Als je een misdaad of overtreding constateert ben je verplicht dit te melden bij de politie. Bel anders Misdaad-Anoniem.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:29 schreef redrum76 het volgende:
[..]
Ik werd afgewinpeld met alleen het slachtoffer kan aangifte doen, weet niet of dit waar is of een smoes?
Zoooo niet waarquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:34 schreef Eddie-Vedder het volgende:
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:41 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Een BOA mag gewoon visiteren dude . Of staan er bij jouw alleen politie-agenten aan de deur van de lokale discotheek?
Slimpie
Bij heterdaad mogen ze je wel aanhouden en eventueel zaken in beslag nemen. Maar dus echt alleen bij heterdaad, niet bij een vermoeden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Een beveiliger (en dan geen BOA) mag geen ene fuck, echt helemaal niks. Mag je niet staande houden, niet fouilleren, niet je tas of zakken visiteren, geen bekeuring uitschrijven. Beveiliging mag enkel toezicht houden en dat rapporteren.
Dat beveiliging die dingen wel doet.. tja...dat is onwetendheid van diegene die het laat ondergaan
Een BOA is geen beveiliger, een BOA is een beveiliger met extra bevoegdheid en dus niet zo'n standaard beveiliger die in een winkel surveilleert. En bij een discotheek staan geen BOA'squote:Op woensdag 22 juli 2009 20:41 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Een BOA mag gewoon visiteren dude . Of staan er bij jouw alleen politie-agenten aan de deur van de lokale discotheek?
Slimpie
Slimboquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:41 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Slimpie
Op heterdaad mogen ze je staande houden, niet aanhouden, net als iedere andere burger dat mag. Maar ze mogen dus niet als jij bijv die spullen in je tas hebt zitten je tas binnenstebuiten keren om de spullen terug te pakken. Daar meoten ze de politie voor bellenquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Bij heterdaad mogen ze je wel aanhouden en eventueel zaken in beslag nemen. Maar dus echt alleen bij heterdaad, niet bij een vermoeden.
Een normale burger mag in zo'n situatie ook iemand aanhouden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Bij heterdaad mogen ze je wel aanhouden
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:44 schreef Eddie-Vedder het volgende:
O en als burger mag je alleen in geval van heterdaad ook tot aanhouding overgaan. Controle op het lichaam mag niet . Beveiliger mag dat wel . Beveiliger mag bijvoorbeeld niet : "Mensen staande houden" Dat mag alleen de politie en marechaussee
Dacht ik op dat moment niet overna sorry anders had ik dit wel gedaan emoties zaten een beetje hoog bij mij achterafquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:40 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Overigens: http://www.spatiegebruik.nl/ en je had met die vent naar het politiebureau moeten gaan ipv tegen 'em te zeggen dat 'ie naar een andere supermarkt moest gaan.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
![]()
Dat mag alleen de officier van justitie of als er niet gewacht kan worden op zijn aanwezigheid: de hulp officier van justitie en als er ook niet op hem gewacht kan worden mag een agent dat ookgetrapte bevoegheid FTW
Fout.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Op heterdaad mogen ze je staande houden, niet aanhouden, net als iedere andere burger dat mag. Maar ze mogen dus niet als jij bijv die spullen in je tas hebt zitten je tas binnenstebuiten keren om de spullen terug te pakken. Daar meoten ze de politie voor bellen
Nu weet je 't in ieder geval voor de volgende keer.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:46 schreef redrum76 het volgende:
[..]
Dacht ik op dat moment niet overna sorry anders had ik dit wel gedaan emoties zaten een beetje hoog bij mij achteraf
Maar ja ik stond in mijn eentje niemand hielp mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |