Vanavond boodschappen gedaan bij de dichtsbijzijnde supermarkt, deze zaak takelt de laatste jaren flink achteruit qua schoonmaak werkzaamheden en onvoldoende verse producten en niet aangevulde artikelen enz.
Het is mij nu voor de derde keer overkomen dat men te agressief tegen "de zwakkere medemens optreed hardhandig de winkel uit werken enz zogenaamde lastige klanten. Normaal gesproken moet de manager iemand zo rustig mogeluk houden en bij problemen de politie bellen.
Wat ik nu vanavond mee maakte daar ben ik reuze van geschrokken omdat ik nu het van dichtbij mee maakte.
Er kwam een surinaamse man de winkel binnen, beetje dronken wietje gerookt gewoon relaxt, niet dat ik dit goedkeur ofzo. Maar hij viel niemand lastig. Eenmaal bij een kassa aangekomen een van de laatste 2 op het eind die nogal verwarrend zijn omdat mensen er een rij van maken en onterecht als voordringer word bestempeld werd hij dus ook. Gelijk 2 van de kledingkasten van vakkenvullers van marrokaanse afkomst die man lopen treiteren wat hij in zijn zakken had zitten enzo gellijk hem fouileren aan hem trekken proberen hem tegen de grond te werken. Totdat ik mij ermee ging bemoeien dat alleen de politie deze handelingen mag uitvoeren. Werd niet op gereageerd!
Ik vond dit wel mishandeling omdat deze man niets deed wou alleen zijn boodschappen afrekenen.
uiteindelijk werd hij naar buiten begeleid, ik erachteraan om te kijken of er niet geslagen ging worden door die vakkenvullers. Een of andere klant lange knul die schold die man uit en gooide hem om de grond ik gelijk er tussen in staan en zeggen dat dit niet mag op deze wijze iemand behandelen.
Uiteindelijk heb ik tegen die man gezegd ga aljeblieft weg hier ga lekker naar een andere supermarkt PLUS ofzo. Deze man dankte mij vriendelijk en was blij dat ik voor hem was opgekomen.
Wel gelijk melding gemaakt bij het politiebureau, geen aangifte helaas dat kon niet.
Mijn vraag is wat kan hier aan gedaan worden dit is al de derde of vierde keer dat mensen zo behandeld worden ook mensen die verdacht worden van winkeldiefstal
Ik keur winkeldiefstal ten strengste af! Maar het moet wel humaan gebeuren en niet de kleren van iemands lijf afschrueren en gopoien smijten met deze personen.
mijn langste post hier op FOK voel me nu wel wat opgelucht na dit schrijven.
[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 22-07-2009 20:33:48 ]