Er zijn al stemmen opgegaan om de welstandscommissie maar af te schaffen, maar daar kwam ook weer protest tegen.quote:
Hey... die ken ikquote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Deze mensen http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=21217
Voornamelijk door de welstandscommissie zelfquote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er zijn al stemmen opgegaan om de welstandscommissie maar af te schaffen, maar daar kwam ook weer protest tegen.
ja haar naam is Orchid van *nogiets*, ze stond met een rolmaat op te meten of mijn schutting hoger was dan 1 meter (is 1,8meter)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:56 schreef rollator_GSI het volgende:
dus er loopt nu iemand door de zwijndrechtse wijken om vanalles te controleren???
Een echte ambtenaar dus. Compleet wereldvreemdquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:55 schreef Dulk het volgende:
[..]
ja haar naam is Orchid van *nogiets*, ze stond met een rolmaat op te meten of mijn schutting hoger was dan 1 meter (is 1,8meter)![]()
En toen ik aangaf of het alleen om mij ging of om alle woningen hier, keek ze een beetje verbaasd om zich heen en kwam ze tot de conclusie dat (bijna) iedereen illegaal gebouwd heeft.
Da's dubbel gefeliciteerd danquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:17 schreef Ritchie het volgende:
Ik ben ook nog inwoner van Zwijndrecht. Maar 31 juli krijgen we de sleutel van ons huis in Breda!
Yep dat ben ik. Maar nu mag die foto wel weer weg....quote:
Ik zal je vast verplaatsen dan maar.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:17 schreef Ritchie het volgende:
Ik ben ook nog inwoner van Zwijndrecht. Maar 31 juli krijgen we de sleutel van ons huis in Breda!
Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:34 schreef alpeko het volgende:
Kunnen we niet iets van een lokale staatsgreep doen?
Nou ik heb hier nog een meetlint van 5m liggen. De langeafstandsraket onder de meetlinten, zeg maar. Dat zal ze wel afschrikkenquote:
quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nou ik heb hier nog een meetlint van 5m liggen. De langeafstandsraket onder de meetlinten, zeg maar. Dat zal ze wel afschrikken
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)2FBrand%20in%20Dordtquote:Brand in bedrijf Krabbenpolder
22 juli 2009
In de Krabbenpolder in Dordrecht staat het bedrijf TCI Cleaning in brand. Daarbij zijn geen gewonden gevallen.
Bij de brand komt veel rook vrij en ook zijn er vlammen te zien. Brandweermannen uit Dordrecht en Zwijndrecht bestrijden de brand.
Het bedrijf bestaat uit een loods en een kantoorgebouw. Het is niet helemaal duidelijk wat er in de brand staat.
TCI Cleaning is een schoonmaakbedrijf voor industriële producten.
Done. Ik zag het vanmorgen op het nieuws inderdaad. Ik woonde daar vroeger in de buurt en kwam regelmatig bij die snackbar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 06:59 schreef MaleDuck het volgende:
Gister ook een fik in de reigerstraat, tegenover cafetarie de patrijs onder aan de lindsedijk. 1 woning helemaal uitgebrand, andere woning ook wat schade, tenminste zo zag het vanmorgen op de fiets eruit.
Maar mij kan je als wonend en werkend in zwijndrecht toevoegen
je mag mij ook als wonend in zwijndrecht toevoegenquote:Op donderdag 23 juli 2009 08:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Done. Ik zag het vanmorgen op het nieuws inderdaad. Ik woonde daar vroeger in de buurt en kwam regelmatig bij die snackbar.
Donequote:Op donderdag 23 juli 2009 10:46 schreef Dulk het volgende:
[..]
je mag mij ook als wonend in zwijndrecht toevoegen
Ik had het ook alleen maar gezien omdat de middag ervoor het daar was afgesloten door de brandweerquote:Op donderdag 23 juli 2009 20:52 schreef rollator_GSI het volgende:
ik fiets elke ochtend langs de patrijs,heb niks gezien,hahahaha
zal toch 's beter kijken 's ochtends
.quote:
quote:
Ha ha je hebt gelijk, ik ben er niet helemaal bij.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:26 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
Je hoeft me niet meteen te verwijderen...ik pas ook nog onder het kopje "Oud Zwijndrechters, geboren, werkend, schoolgaand, regelmatig wonend"
Als we het dan toch over beleid hebben is dit een voorbeeld van iets te strak beleidquote:Op zondag 26 juli 2009 22:26 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
Je hoeft me niet meteen te verwijderen...ik pas ook nog onder het kopje "Oud Zwijndrechters, geboren, werkend, schoolgaand, regelmatig wonend"
Je kunt geen afspraak maken?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:38 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik ging vandaag naar het gemeentehuis om mijn paspoort te laten verlengen. Had van te voren gebeld hoe veel pasfoto's ik nodig heb. Vroeg ook of het druk was. Kreeg te horen: "Nee hoor, het is vakantietijd, het is lekker rustig". Mooi! Naar het gemeentehuis (vanaf mijn werk). Kwam ik binnen was er een wachttijd van 1,5 uur. Da's mooi klote
Ik had een afspraak gemaakt op zaterdag de 18de en was binnen 10 minuten aan de beurt. Voortaan maak ik dus altijd een afspraak.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:00 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ja wel maar dat had ik niet gedaan omdat de receptioniste zei dat het niet druk was/is.
Yep sinds kort doen we mee met de meerderheid. De wethouder doet zijn werk....quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:14 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik meld ook maar even dat ik in het mooie Zwijndrecht woon, waar de rotondes mega kut zijn. Vooral die bij de Laan van Walburg waar fietsers sinds kort voorrang hebben...
Hoe groot en hoe duur? En vooral. waar ?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:10 schreef Dulk het volgende:
bijna de sleutel van ons nieuwe huis(14 aug)
als er nog iemand een leuk (starters) huisje wil gaan huren, vanaf 1 September beschikbaar via directwonen
op een mooie lokatie tegenover WC walburg
het nieuwe huis, of bedoel je het huidige huis?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoe groot en hoe duur? En vooral. waar ?
Beide, maar in dit geval sprak ik over het huis dat vrij komt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:06 schreef Dulk het volgende:
[..]
het nieuwe huis, of bedoel je het huidige huis?
het huis wat vrij komt is op de Henegouwen (dit zijn 3 app. complexen), het gaat om het complex wat het verste weg ligt van de rotonde en het is een woning op de begane grond met een tuin (32m²) op het westenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Beide, maar in dit geval sprak ik over het huis dat vrij komt.
Dat verklaart dan weer dat extra kamertje zonder ramen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:43 schreef Dulk het volgende:
[..]
hehe,
en dan heb ik hier twee jaar samen met mijn vriendin gewoond
We wonen nu in een 4 kamer flat, dus qua ruimte zouden we er op achteruit gaan. Het enige voordeel is dan de locatie en de tuin.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:43 schreef Dulk het volgende:
[..]
hehe,
en dan heb ik hier twee jaar samen met mijn vriendin gewoond
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat verklaart dan weer dat extra kamertje zonder ramen.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat verklaart dan weer dat extra kamertje zonder ramen.
Brandgang is inderdaad de verantwoordelijkheid van alle bewoners die er toegang toe hebben. De riolering lijkt me gewoon de zaak van de gemeente. Maar die zijn nog druk met riool onder de De Ruijterweg. Nou ja druk, ze hebben zich er bij neergelegd dat ze eind week 31 niet gaan halen. Dat was vorige week namelijk al. Ik neem aan dat ze nu genieten van bouwvak.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:23 schreef rollator_GSI het volgende:
vandeweek een mailtje gestuurd naar de wijkservicelijn dat de brandgang en de riolering verzakt is en dat er nu gewoon gaten vallen in het straatje.
Als de borden die er om heen staan goed bekijkt staat er nu ook al week 35 in plaats van 31.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 07:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Brandgang is inderdaad de verantwoordelijkheid van alle bewoners die er toegang toe hebben. De riolering lijkt me gewoon de zaak van de gemeente. Maar die zijn nog druk met riool onder de De Ruijterweg. Nou ja druk, ze hebben zich er bij neergelegd dat ze eind week 31 niet gaan halen. Dat was vorige week namelijk al. Ik neem aan dat ze nu genieten van bouwvak.
Stond van de week al in de krant meen ik.....quote:Op donderdag 6 augustus 2009 07:15 schreef MaleDuck het volgende:
Lekker vaag rollator
Ik hoorde trouwens gister dat er ook een geval van Mexicaanse Griep in Zwijndrecht is...
Zelfs week 35 geloof ik niet. Dat is rond 24 augustus of zoquote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als de borden die er om heen staan goed bekijkt staat er nu ook al week 35 in plaats van 31.
Week 35 is de laatste week van augustus dus inderdaad 24 aug en verder. Geen idee of ze dat halen, het viel me alleen laatst op dat het veranderd was. Vlakbij het station ligt het ook al wekenlang open.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:20 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Zelfs week 35 geloof ik niet. Dat is rond 24 augustus of zo
Week 31 hebben ze vakkundig laten verdwijnen. 4 weken uitstel. Waarvan 3 weken bouwvak.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als de borden die er om heen staan goed bekijkt staat er nu ook al week 35 in plaats van 31.
Ja precies, vandaar dat alles al weken stil ligt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Week 31 hebben ze vakkundig laten verdwijnen. 4 weken uitstel. Waarvan 3 weken bouwvak.
Dan hadden ze beter pas na de vakantieperiode aan die weg kunnen beginnen. Ligt het nu aan mij, of kunnen ambtenaren niet logisch nadenken?quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja precies, vandaar dat alles al weken stil ligt.
Daar zijn het ambtenaren voor, al word de planning gedaan door de uitvoerder natuurlijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:38 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Dan hadden ze beter pas na de vakantieperiode aan die weg kunnen beginnen. Ligt het nu aan mij, of kunnen ambtenaren niet logisch nadenken?
TIjdens de vakantieperiode is de hinder natuurlijk minder. Ik denk dat men daarom voor deze periode heeft gekozen. Op het gevaar af dat 1 week uitloop natuurlijk meteen 4 weken uitstel zou betekenen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:38 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Dan hadden ze beter pas na de vakantieperiode aan die weg kunnen beginnen. Ligt het nu aan mij, of kunnen ambtenaren niet logisch nadenken?
Opzoek naar het winnende 1/5 Staatslot?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:17 schreef MaleDuck het volgende:
Iemand een idee wat er gisteravond rond een uur of 10 in het develpark aan de hand was, ineens kwamen er een stuk of 5 politiewagens aanscheuren en ze leken het develpark uit te kammen.
Het zal tijd worden, ik kijk al weken uit op die puinhoop. Ik wil dat mijn straat weer van alle kanten bereikbaar is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:40 schreef Ploertendoder het volgende:
Kickje.
Ze zijn bezig met de Karel DoormanlaanGaan ze dan ook gelijk die verrekte fietspaden aanpakken?
Je woont in de wijk Kort Ambacht?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het zal tijd worden, ik kijk al weken uit op die puinhoop. Ik wil dat mijn straat weer van alle kanten bereikbaar is.
Kloptquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:58 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Je woont in de wijk Kort Ambacht?
Ik ben er een paar jaar geleden geweest toen ze zo'n open dag hadden. Was best leuk om eens van dichtbij te zien.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:23 schreef MissMSX het volgende:
Ik ben afgelopen weekend in Kijhoek geweest. Wat is het daar veranderd zeg
Laatste keer dat ik daar was is jaaaaaaren geleden
Wel mooi geworden
Denk ik ten minste, want het was al donker
Huh? Open dag? Hebben we het over hetzelfde? Ik bedoel dat nieuwe natuurgebiedquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben er een paar jaar geleden geweest toen ze zo'n open dag hadden. Was best leuk om eens van dichtbij te zien.
Zo bijzonder vind ik dat nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:31 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Huh? Open dag? Hebben we het over hetzelfde? Ik bedoel dat nieuwe natuurgebied
Ha ha nee ik bedoelde Kijfhoek, het spoor ding. Zal wel niet hetzelfde zijn dus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:31 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Huh? Open dag? Hebben we het over hetzelfde? Ik bedoel dat nieuwe natuurgebied
Ja, die. Het is meer natuurgebied dan het was. Azijnpissersquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die paar bomen tussen de HSL en rangeerterrein KIjfhoek bedoel je?
Als je die paar bomen al 'natuurgebied' noemtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, die. Het is meer natuurgebied dan het was. Azijnpissers
Succes buiten de gemeentegrenzenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:38 schreef Ritchie het volgende:
Zo, vandaag de sleutel ingeleverd. Nu nog even inschrijven in Breda, en dan ben ik officieel weg uit Zwijndrecht.
Yep ik zag dat de straat weer open was. Nu alleen de rotzooi nog opruimen.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:44 schreef geelkuikentje het volgende:
Er gebeurt niet zo veel hier in Zwijndrecht. Gelukkig kan de rotonde bij de Shell weer 'normaal' gereden worden.
1 2 3 4 5 6 | 2004 45384 2005 45209 2006 44588 2007 44400 2008 44472 |
Dank jequote:Op woensdag 2 september 2009 22:43 schreef RIVDSL het volgende:
Inwoners volgens CBS:
[ code verwijderd ]
De afgelopen jaren dus ligt gedaald. Maar of dat nu echt van invloed is op dit topic? Nee.... ik denk dat jullie gewoon saai geworden zijn
We hebben al jaren last van dalende inwoneraantallen. Als gevolg daarvan hebben we volgend jaar bv maar 27 raadsleden ipv 29 zoals nu en zal de burgemeester waarschijnlijk wat minder salaris krijgen, aangezien dit ook op inwoneraantallen is gebaseerd.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:43 schreef RIVDSL het volgende:
Inwoners volgens CBS:
[ code verwijderd ]
De afgelopen jaren dus ligt gedaald. Maar of dat nu echt van invloed is op dit topic? Nee.... ik denk dat jullie gewoon saai geworden zijn
Voor zover ik het begrepen zijn het voornamelijk jongeren die vertrekken, het zij voor opleiding, werk of bv een relatie op afstand. Vaak gaan ze toch in wat grotere steden wonen omdat de mogelijkheden daar groter zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:54 schreef MissMSX het volgende:
Enig idee waar de mensen naartoe vertrekken?
En welke categorie mensen vertrekt?
En waarom vertrekken ze?
Voor zover mogelijk doen ze er wat aan, maar daar zit ook een grens aan. Jongeren hou je alleen vast door bv werk te bieden, betaalbare huizen etc. Maar een kleine stad zoals Zwijndrecht heeft niet veel mogelijkheden.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:08 schreef MissMSX het volgende:
Doet de gemeente er wat aan? Waarom wel / niet?
Ha ha geen idee. Ik werk in Den Haag en moet dus elke dag op en neer gaan. Op termijn zal ik ook wel gaan verhuizen naar Den Haag of omgeving.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:38 schreef MissMSX het volgende:
Natuurlijk is dat persoonlijk, maar de dingen die jij noemt zijn wel dingen die ik miste in Zwijndrecht. Vooral de leuke terrasjes en de sfeer die dat uitstraalt.
Ik heb er bijna 30 jaar gewoond. Woon nu 3 jaar in Den Haag en voel me hier al meer thuis dan ik ooit in Zwijndrecht heb gedaan.
Wat doe ik toch nog in dit topic?
Den Haag is tofquote:Op donderdag 3 september 2009 10:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha geen idee. Ik werk in Den Haag en moet dus elke dag op en neer gaan. Op termijn zal ik ook wel gaan verhuizen naar Den Haag of omgeving.
Ministerie van Defensiequote:
In Rotterdam hebben ze alleen Pathe en dat zijn verschrikkelijke bioscopen. Dord ken ik niet zo goed qua terras.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:47 schreef MaleDuck het volgende:
Het is maar zo saai als je het er zelf van maakt. En qua terasjes zit je zo in dort en voor theater en bios ben je zo in rotterdam...
quote:Op donderdag 3 september 2009 15:22 schreef alpeko het volgende:Hoezo saai in Zwijndrecht? Ik had al een tijdje het vermoeden, mijn chipkaart raakte maar niet leeg. Nu weet ik het zeker. Je kunt gewoon gratis parkeren in Walburg. Hoe slecht.
![]()
Vooraf mijn saldo gecheckt; ¤10,70 Daarna een kaartje gekocht, voor 2 uur uiteraard (het is toch gratis). Ze waren aan het controleren trouwens. Daarna het saldo van mijn chipknip weer gecontroleerd. En ja wel hoor. Nog altijd ¤10,70. Veel moeite kost het niet, het gaat meestal per ongeluk... ongeduldigheid is zo'n slechte eigenschap nog niet![]()
Goed om te wetenquote:Op donderdag 3 september 2009 15:22 schreef alpeko het volgende:Hoezo saai in Zwijndrecht? Ik had al een tijdje het vermoeden, mijn chipkaart raakte maar niet leeg. Nu weet ik het zeker. Je kunt gewoon gratis parkeren in Walburg. Hoe slecht.
![]()
Vooraf mijn saldo gecheckt; ¤10,70 Daarna een kaartje gekocht, voor 2 uur uiteraard (het is toch gratis). Ze waren aan het controleren trouwens. Daarna het saldo van mijn chipknip weer gecontroleerd. En ja wel hoor. Nog altijd ¤10,70. Veel moeite kost het niet, het gaat meestal per ongeluk... ongeduldigheid is zo'n slechte eigenschap nog niet![]()
Zodra het kaartje is geprint, haal ik mijn chippas er altijd al uit. Waarom wachten? Dan hoor je ook zo'n harde piep alsof er iets misgaat. Het geld is alleen dan nog niet afgeschreven.quote:
quote:Op donderdag 3 september 2009 15:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zodra het kaartje is geprint, haal ik mijn chippas er altijd al uit. Waarom wachten? Dan hoor je ook zo'n harde piep alsof er iets misgaat. Het geld is alleen dan nog niet afgeschreven.
Ah, de automaat is gewoon te traagquote:Op donderdag 3 september 2009 15:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zodra het kaartje is geprint, haal ik mijn chippas er altijd al uit. Waarom wachten? Dan hoor je ook zo'n harde piep alsof er iets misgaat. Het geld is alleen dan nog niet afgeschreven.
Welkom!quote:Op donderdag 3 september 2009 17:35 schreef Luiaerdt het volgende:
Voeg mij maar bij de lijst Zwijndrechtinezen dan
Goh ik heb in die straat gewoondquote:Op vrijdag 4 september 2009 07:53 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ah, de automaat is gewoon te traag
Zwijndrecht weer in het nieuws:
ZWIJNDRECHT - Donderdagmiddag 3 september 2009 heeft de politie aan de Anthony Fokkerstraat drie huizen ontruimd omdat in de kelder van de flat een explosief was aangetroffen. De bewoners mogen voorlopig hun woningen niet in. De Explosieven Opsporingscommando (EOC) onderzoekt momenteel hoe gevaarlijk het explosief is, aldus de politie. Voor deze bewoners wordt opvang geregeld.
Dit verklaard ook waarom ik gister bij de rotonde vlak bij het ziekenhuis vele brandweerauto's zag staan. Ik vroeg me al af wat er aan de hand was.
Ik hoorde gisteravond zo rond een uur of 11 ook allemaal herrie en gedoe. Geen idee waar het vandaan kwam, maar het klonk ook als vuurwerk of zo.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:21 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik hoorde ook allerlei vuurwerk herrie
quote:Dordrecht, 20 augustus 2008
Dordt in vuur & vlam
Openingsspektakel Open Monumentendagen Dordrecht
Met het licht- en vuurspektakel `Dordt in vuur & vlam' worden op vrijdagavond 12 september de Open Monumentendag en Dordrecht 2008 spectaculair geopend. Na het vuurwerk op het drierivierenpunt volgt een vurig spektakel op de Kuipershaven waarbij de monumenten op wonderbaarlijke wijze uitgelicht worden.
Dordt in Vuur & Vlam
Om half elf 's avonds klinken de eerste knallen van het vuurwerk op het drierivierenpunt. De veelkleurige bommetjes, sterrenbloemen, vuurpijlen en waterbommen zijn het best te zien vanaf het Groothoofd en de Merwekade in Dordrecht, maar ook van de oevers in Papendrecht en Zwijndrecht kun je van het vuurwerk genieten. Zodra de laatste vuurwerkspetters gedoofd zijn barst de muziek los en voeren vuurdrummers het publiek mee naar de Kuipershaven. Vuurspuwers en jongleurs spelen op de kades met vuur, licht en geluid. Met zoeklichten en Bengaals vuur spelen zij een sporenspel van licht op de gebouwen langs de haven. De monumenten langs de Kuipershaven worden op een bijzondere wijze uitgelicht.
Opening Open Monumentendagen
Vlammen weerspiegelen in het water van de Wolwevershaven, het toegestroomde publiek wordt verrast door de buitenissige kunsten van de straatartiesten en de aanwezigheid van twee donker geklede mannen voor een enorm schilderdoek. Het lijkt wel of ze met licht schilderen in plaats van met verf! Niet eerder stond de Kuipershaven zo mooi in vuur en vlam...... `Dordt in Vuur & Vlam' kondigt het Open Monumenten weekeinde aan. Op zaterdag 13 en zondag 14 september zijn in Dordrecht ruim vijftig monumenten te bezichtigen. Er worden bijzondere concerten gegeven en kinderactiviteiten georganiseerd. Het complete programma is te vinden in het gratis programmaboekje, dat tijdens het openingsspektakel op de Roobrug uitgedeeld wordt.
Informatie
Info rmatie over de Open Monumentendag en Dordrecht is verkrijgbaar bij Intree Dordrecht/VVV aan de Spuiboulevard 99. Het programmaboekje van de Open Monumentendag en Dordrecht is hier vanaf 22 augustus verkrijgbaar en vanaf eind augustus ook in te zien op www.dordrecht.nl/evenementen en www.vvvdordrecht.nl. Telefonische inlichtingen: 0900-463 68 88.
Bron: Nieuwsbank
Je spreekt voor jezelf neem ik aanquote:Op zondag 13 september 2009 22:29 schreef RIVDSL het volgende:(maar alleen het uitschot van de maatschappij dat zich niet interesseert met wat er om hem heen gebeurt zit natuurlijk in dit topic en de users hier zijn daarom niet representatief voor de mening van alle betrokkenen).
Ik snap niet waarom ze geen posters ophangen bij de winkelcentra bijvoorbeeld. Het is nogal verspilling van gemeenschapsgeld als er niemand komt kijkenquote:Op maandag 14 september 2009 07:44 schreef karr-1 het volgende:
Ik lees de plaatselijke blaadjes wel globaal door, maar omdat het merendeel volstaat met advertenties kan ik wel eens wat overgeslagen hebben. Ook ergens anders heb ik er niets van gezien of gehoord.
Het vuurwerk was vast over van Koninginnedag.quote:Op maandag 14 september 2009 08:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze geen posters ophangen bij de winkelcentra bijvoorbeeld. Het is nogal verspilling van gemeenschapsgeld als er niemand komt kijken
Yep, maar er word wel meer gemeenschapsgeld verspilt aan onnodige zaken.quote:Op maandag 14 september 2009 08:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze geen posters ophangen bij de winkelcentra bijvoorbeeld. Het is nogal verspilling van gemeenschapsgeld als er niemand komt kijken
... en niet uitgegeven aan nodige zaken. Volgende week woensdag mag ik op de koffie bij onze burgemeesterquote:Op maandag 14 september 2009 11:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep, maar er word wel meer gemeenschapsgeld verspilt aan onnodige zaken.
Succesquote:Op maandag 14 september 2009 11:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
... en niet uitgegeven aan nodige zaken. Volgende week woensdag mag ik op de koffie bij onze burgemeester
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)cht_brandt_af__.htmlquote:Brand verwoest autobedrijf Zwijndrecht
ZWIJNDRECHT -
Een grote brand heeft zondagavond laat een autobedrijf in Zwijndrecht in de as gelegd. Dertig auto's zijn verloren gegaan, meldde de politie.
De brandweer was met groot materieel uitgerukt naar de Anthoni van Leeuwenhoekstraat, maar kon niet voorkomen dat het pand en de inventaris werden verwoest. Brandweerlieden konden vier auto's voor het vuur behoeden.
Aardige man. Al zeg ik dat wellicht ook omdat hij mijn klacht gegrond heeft verklaard.quote:Op maandag 14 september 2009 11:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
SuccesIk zie/spreek hem morgenavond weer
Dit werkt kennelijk niet bij ieder automaat. Of ze hebben de software aangepast. Vandaag zijn de kosten toch echt van de chipknip afgeschreven.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
grip 3 inmiddelsquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:26 schreef magic45 het volgende:
50kv station van Eneco op de Merwedeweg 3 staat compleet in de hens. Prio1 + GRIP2 voor half zuid-holland korps..je zit dus nog wel even zonder stroom...
Prio 1 OD590 ARB PIKET ROT REGIO ARB2 PIKET DRST ZUID BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: grote brand) (FASE: grip 2) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
Prio 1 SV014 HA082 BINNENBRAND:INDUSTRIE (FASE: grip 1) (naderbericht: grote brand) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:58:16 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 TS202 BINNENBRAND:INDUSTRIE (FASE: grip 1) (naderbericht: grote brand) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:53:52 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 COH99 HA183 VC096 IM195 ARB1 PIKET DRST ZUID BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: middelbrand) (FASE: grip 1) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:46:18 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 SB020 HA281 BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: middelbrand) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:42:27 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 TS401 OD490 AGS 198 BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: middelbrand) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:33:05 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 AL459 TS402 BINNENBRAND:INDUSTRIE TRAFOHUIS LINDTSEDIJK 67 ZWIJNDRECHT
mijn ouwe werkt op de merwedeweg, dus ik wilde hem even bellen, vragen of het een beetje chaos was, maar er wordt natuurlijk niet opgenomenquote:06-10-09 10:22:37 Politie Zuid-Holland Zuid Prio 1 BUITENBRAND:OVERIG (naderbericht: grote brand) (ACTIECENTRUM BRW: ja) (FASE: grip 3) (ACTIECENTRUM POL: ja) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-09 10:19:45 Brandweer Zuid-Holland Zuid Prio 1 COMMANDANT ZDT ARB3 PIKET DRST ZUID BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: grote brand) (ACTIECENTRUM BRW: ja) (FASE: grip 3) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
Jullie zijn bekend met het concept 'mobiele telefoon'?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:46 schreef Dulk het volgende:
[..]
mijn ouwe werkt op de merwedeweg, dus ik wilde hem even bellen, vragen of het een beetje chaos was, maar er wordt natuurlijk niet opgenomen
En waar denk je dat die zendmasten hun stroom van krijgen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Jullie zijn bekend met het concept 'mobiele telefoon'?
ik wel, maar ik krijg hem er niet aanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Jullie zijn bekend met het concept 'mobiele telefoon'?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:17 schreef MaleDuck het volgende:
Inmiddels hier op de noordweg wel weer stroom, maar weet niet of het via ons noodaggregaat is of gewoon via het net.
Ik werk bij Heerema. We hebben hier inderdaad het fabriekspersoneel naar huis gestuurd, want die konden niet verder. En om 600 man uren te laten wachten gaat ook niet werken. Ikzelf zit op kantoor en ben wel gebleven. Wij hadden om 11 uur weer stroom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:34 schreef rollator_GSI het volgende:
[..]
waar werk jij op de noordweg?????
ik werk ook op de noordweg,en van 8 - 11 hebben we zonder gezeten.
bij Heerema werden ze naar huis gestuurd,ze konden de veiligheid niet garanderen of zoiets.
ze hadden ook sommige delen afgesloten van de lindtsedijk.
In hdam hebben we trouwens ook nog een tijdje zonder stroom gezeten, maar niet zo lang gelukkig, hadden eerder deze week onze portie al gehadquote:[b]En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.
I Do, I Do, I Dooeh(woon in hdam maar hoort wel bij zdrecht
)
Niets mis met het orginele logo, maar hier is de fake-variant gebruikt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:40 schreef alpeko het volgende:
Ik vind hem zo slecht niet hoor. Druk ok, maar het past mijns inziens best voor een radiozender. Alleen die kleuren, maar dat is de schuld van het vreselijke logo van de ATOS. En aan de typografie valt ook nog wel wat te verbeteren.
Ik vraag me wel af wat het heeft gekost.
tja wat noem je slecht, ik vind hem te druk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:40 schreef alpeko het volgende:
Ik vind hem zo slecht niet hoor. Druk ok, maar het past mijns inziens best voor een radiozender. Alleen die kleuren, maar dat is de schuld van het vreselijke logo van de ATOS. En aan de typografie valt ook nog wel wat te verbeteren.
Ik vraag me wel af wat het heeft gekost.
Die foto ook erbijquote:DORDRECHT - De dode man die zondagavond op de Zuidendijk in Dordrecht is overleden, is door schoten om het leven gekomen.
Het gaat om een 27-jarige man uit Zwijndrecht. Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt.
De man was onderweg op de fiets toen hij werd neergeschoten. Hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.
De politie heeft een team grootschalige opsporing (TGO) op de zaak gezet. Het team bestaat uit 25 rechercheurs die technisch en tactisch onderzoek verrichten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)fiets-geschoten.html
dat is dordrechtquote:Op maandag 16 november 2009 17:40 schreef MissMSX het volgende:
Zo, ik zal dit dode topic ook een een schop geven met een toepasselijk berichtje:
[..]
Die foto ook erbij
[ afbeelding ]
Het gaat om een Zwijndrechtenaarquote:
Dat lijkt me wel ja.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:19 schreef MissMSX het volgende:
Andries
Komt dat ook op uitzending gemist? Ik heb geen tv namelijk
Pardon? Joris is juist een prima presentator voor een dergelijk programma.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:44 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb de uitzending gezien
Bar slechte presentator/interviewer, maar Andries was zoals gewoonlijk weer heerlijk filosofisch
Maar hoe komt hij aan dat groene monster en al helemaal aan die boot?
En wat vind je er goed aan?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Pardon? Joris is juist een prima presentator voor een dergelijk programma.
Zeker doenquote:Op vrijdag 4 december 2009 09:51 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb het programma niet gezien, maar zal later wel eens kijken
Het leven bij de gemeente is prima, al ben ik er deze week niet geweest. Ik zit deze week in het buitenland voor de baas. De plannen voor 2010? De gemeente is van plan om meer hondenbelasting te heffen om uitloopstroken etc te maken. En dat terwijl er al tonnen binnenkomen aan hondenbelasting, die nu overal en nergens voor gebruikt worden behalve honden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zeker doen![]()
![]()
Hoe is het leven bij de gemeente? Wat zijn de plannen voor 2010?
Same shit, different day dus... (onbedoelde woordspelingquote:Op vrijdag 4 december 2009 09:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het leven bij de gemeente is prima, al ben ik er deze week niet geweest. Ik zit deze week in het buitenland voor de baas. De plannen voor 2010? De gemeente is van plan om meer hondenbelasting te heffen om uitloopstroken etc te maken. En dat terwijl er al tonnen binnenkomen aan hondenbelasting, die nu overal en nergens voor gebruikt worden behalve honden.
De wijze waarop hij de mensen benadert. Met oprechte interesse en respect. Hij weet in dit programma 'vreemde vogels' zo neer te zetten dat je er van gaat houden. In zijn andere programma, Hello Goodbye, weet hij ook altijd mooie verhalen los te krijgen. Dat moet je echt kunnen.quote:
Ik zit nu in Brussel, ga vanmiddag weer naar huis toe. En ik werk voor Defensie.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Same shit, different day dus... (onbedoelde woordspeling).
Ik vind dat zelf altijd het ergste. Belastingen die onder een bepaalde noemer worden geheven en die vervolgens in andere putten verdwijnen
Wat voor werk doe je eigenlijk? En welk buitenland?
Ik heb alleen de stuk van Andries gekeken, maar ik vond hem juist helemaal niet oprecht geinteresseerd overkomen en hij stelde ook knullige vragen. Kreeg echt het gevoel dat hij niet goed wist wat hij ermee aanmoest.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
De wijze waarop hij de mensen benadert. Met oprechte interesse en respect. Hij weet in dit programma 'vreemde vogels' zo neer te zetten dat je er van gaat houden. In zijn andere programma, Hello Goodbye, weet hij ook altijd mooie verhalen los te krijgen. Dat moet je echt kunnen.
Brusselquote:Op vrijdag 4 december 2009 10:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit nu in Brussel, ga vanmiddag weer naar huis toe. En ik werk voor Defensie.
ik heb het niet gezien, maar is die boot niet van "biertje Albert". ik heb vroeger een boot gehad in de strooppot en ze kwamen 's avonds vaak langs om een biertje te doen enzo.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:44 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb de uitzending gezien
Bar slechte presentator/interviewer, maar Andries was zoals gewoonlijk weer heerlijk filosofisch
Maar hoe komt hij aan dat groene monster en al helemaal aan die boot?
"biertje Albert" Wie is dat dan weer?quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:23 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik heb het niet gezien, maar is die boot niet van "biertje Albert". ik heb vroeger een boot gehad in de strooppot en ze kwamen 's avonds vaak langs om een biertje te doen enzo.![]()
en die driewieler auto is volgens mij ter vervanging van de schakelbrommer die hij een paar jaar geleden had. Dat ding was nogal gevaarlijk omdat hij er een stalen paard van had gemaakt
De Blue?quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:24 schreef Dulk het volgende:
waar komt eigenlijk dat licht van die schijnwerper vandaan die elke nacht aanstaat?
Uiteraard ga ik met de trein, no way dat ik daar met de auto heen ga. En de baas betaald dus ik vind het prima. Wat mijn werk inhoud? Zonder al te veel in details te treden kan ik zeggen dat ik mag internetten in de baas zijn tijdquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:07 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Brussel
Je gaat toch wel met de trein he?Ik vond met de auto naar Brussel altijd zo'n ramp
En defensie is erg groot, kun je wat specifieker zijn over wat je werk inhoudt?
Klinkt goed, maar nee dat is het nietquote:Op zondag 6 december 2009 22:44 schreef rollator_GSI het volgende:
cyberterrorisme bestrijder ???
Komt van Club Teut in Dordrecht.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:24 schreef Dulk het volgende:
waar komt eigenlijk dat licht van die schijnwerper vandaan die elke nacht aanstaat?
Of het leuk is weet ik nog niet. Geen idee wat het met je auto doet dat spul.quote:Op maandag 21 december 2009 16:59 schreef MissMSX het volgende:
Zwijndrecht weer in het nieuws. Nu eens leuk nieuws
http://www.telegraaf.nl/b(...)ladheid__.html?p=4,1
Nou ja, het is iig eens geen moord ofzo. En het kan haast niet slechter voor je auto zijn dan zout. Staat in het stukje dat het iig roestwerend is.quote:Op maandag 21 december 2009 17:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Of het leuk is weet ik nog niet. Geen idee wat het met je auto doet dat spul.
Ik zat net nog op te scheppen dat het in Zwijndrecht altijd beter geregeld was dan in Den Haag nuquote:Op maandag 21 december 2009 18:14 schreef Dulk het volgende:
ik vond het in dordt net beter rijden dan in zwijndrecht
Nee da's waar. Dat zout was natuurlijk ook niet zo best. En die sneeuw ook niet. Gisteren de levensduur van mijn koppeling gehalveerd omdat ik een drempeltje van 5 cm niet op kwam bij de parkeerplaats. Maar dat mag de pret niet drukken allemaal. Altijd leuk om met de auto door de sneeuw te mogen rijden. De strooien hoeft van mij nietquote:Op maandag 21 december 2009 17:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nou ja, het is iig eens geen moord ofzo. En het kan haast niet slechter voor je auto zijn dan zout. Staat in het stukje dat het iig roestwerend is.
Hier in Den Haag vergeten ze ook de hoofdwegen, dus niet zeuren jijquote:Op maandag 21 december 2009 21:23 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb nu al 2 dagen op station Rotterdam CS staan vernikkelen om dat de trein niet verder ging. Vanuit Zwijndrecht kon ik nog wel wegkomen, maar de rest kon je schudden.
En de grotere wegen zijn begaanbaar, maar alle binnenwegen vergeten we maar even voor het gemak. Belachelijk gedoe.
alleen stoppen lukte niet meerquote:Op maandag 21 december 2009 21:55 schreef rollator_GSI het volgende:
rondom de lindtsedijk was het een drama,de dijk af lukte nog wel.
maar de rest van de bedrijven waren ruk bereikbaar
Ik wilde naar Den Haag, maar ben er dus nooit aangekomenquote:Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hier in Den Haag vergeten ze ook de hoofdwegen, dus niet zeuren jij
Je had ook gewoon in je bed moeten blijven liggen zoals de NS al voorsteldenquote:Op maandag 21 december 2009 22:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wilde naar Den Haag, maar ben er dus nooit aangekomen
thuiswerkenquote:Op maandag 21 december 2009 22:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je had ook gewoon in je bed moeten blijven liggen zoals de NS al voorstelden
Dat heb ik ook gedaan vanochtend. Zou ik het morgen nog eens proberen of ook morgen maar thuis blijven?quote:Op maandag 21 december 2009 22:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je had ook gewoon in je bed moeten blijven liggen zoals de NS al voorstelden
quote:Op maandag 21 december 2009 22:19 schreef Dulk het volgende:
[..]
thuiswerkenmet laptoppie op de bank
Ik lees inderdaad dat:quote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:22 schreef Esje-lief het volgende:
tis echt heeel erg, nicht van mij werkt op de bandweer centrale.. en het gebouw gaan waarschijnlijk de lucht in...
Maar als ze echt bang zijn dat het de lucht in gaat, dan zullen ze toch wel gaan evacueren?quote:De laatste berichten nu zijn dat het vuurwerk ontploft in het brandende pand.
Ik zag ze vanmorgen nog strooien op de Moermond. Was wel te doen op het fietsje.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 06:53 schreef Dulk het volgende:
heeft Zwijndrecht geen strooizout (of suikermix) meer? alle wegen tot de A16 waren spekglad?
de koninginneweg en de rotonde bij de meerdervoort flat waren ook spekglad vanmorgenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:17 schreef karr-1 het volgende:
De hoofdwegen leken me redelijk begaanbaar, maar dingen als fietspaden en dergelijke zijn en blijven spekglad
Daarom ben ik dus gaan lopen...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:10 schreef Dulk het volgende:
[..]
de koninginneweg en de rotonde bij de meerdervoort flat waren ook spekglad vanmorgen
quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:24 schreef Dulk het volgende:
bedoel je dit?quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:45 schreef MaleDuck het volgende:
Ja, het viel mij ook op...
letterlijk.. ik ging lekker onderuit met de fiets, dat stukje fietspad onderaan de patrijs was echt spekglad!
Nee het is volgens mij precies de andere kant op. Dat van Teut ken ik, maar er is er nog 1.quote:
Het strooizout in Zwijndrecht is nagenoeg op. De wethouder vertelde afgelopen dinsdag dat er in principe alleen nog op doorgaande routes gestrooid word en dat fietspaden e.d. vanaf nu overgeslagen worden. Ook het gratis afhalen van zout op de gemeentewerf is aan banden gelegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 07:24 schreef Dulk het volgende:
de gemeente (neem ik aan) heeft bij ons in de wijk met zand gestrooid, dit werkt een stuk beter en nu kun je weer normaal lopen/fietsen
hebben ze nu weer genoeg zout? Ze strooien toch nooit bij voor de deur (gevolg 2 weken geleden: auto van buurvrouw glibberde mijn tuin inquote:Op donderdag 7 januari 2010 08:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het strooizout in Zwijndrecht is nagenoeg op. De wethouder vertelde afgelopen dinsdag dat er in principe alleen nog op doorgaande routes gestrooid word en dat fietspaden e.d. vanaf nu overgeslagen worden. Ook het gratis afhalen van zout op de gemeentewerf is aan banden gelegd.
volgens mij hebben alle gemeenten in nederland weer genoeg zout op voorraadquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:08 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
hebben ze nu weer genoeg zout? Ze strooien toch nooit bij voor de deur (gevolg 2 weken geleden: auto van buurvrouw glibberde mijn tuin in) maar voor ietsjes verder en verwachtte sneeuw wel handig om te weten....
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:14 schreef Dulk het volgende:
[..]
volgens mij hebben alle gemeenten in nederland weer genoeg zout op voorraad
Maar geen vorst volgens mij.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:23 schreef geelkuikentje het volgende:
Vanavond al twee strooiwagens gezien.
Nog niet eigenlijk. Is er een kieswijzer of iets dergelijks?quote:Op zondag 31 januari 2010 00:25 schreef karr-1 het volgende:
Verkiezingsposters zijn geplakt op de borden zag ik vandaag. Iemand al enig idee wat ze gaan stemmen 3 maart?
Bij mijn weten nog niet, ik neem aan dat die nog komen gaat.quote:Op zondag 31 januari 2010 08:19 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Nog niet eigenlijk. Is er een kieswijzer of iets dergelijks?
Ik stem als vanouds bij gemeenteraadsverkiezingen blanco.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:25 schreef karr-1 het volgende:
Verkiezingsposters zijn geplakt op de borden zag ik vandaag. Iemand al enig idee wat ze gaan stemmen 3 maart?
Waarom dat?quote:Op zondag 31 januari 2010 11:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik stem als vanouds bij gemeenteraadsverkiezingen blanco.
Ik neem aan op de site van de gemeente en anders op de sites van de diverse partijen.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:16 schreef RIVDSL het volgende:
Is er ergens een kandidatenlijst beschikbaar?
Waarom dat?quote:Op zondag 31 januari 2010 11:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik stem als vanouds bij gemeenteraadsverkiezingen blanco.
quote:Op zondag 31 januari 2010 13:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem aan op de site van de gemeente en anders op de sites van de diverse partijen.
quote:Kandidatenlijsten
De politieke partijen die meedoen aan de verkiezingen hebben hun lijst met kandidaten voor de gemeenteraad ingeleverd. Het hoofdstembureau heeft alle kandidatenlijsten onderzocht.
Wilt u weten hoe de kandidatenlijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen eruit zien? U kunt ze inzien bij Bureau Verkiezingen in het gemeentehuis.
Bron
Hmmm dat is dan inderdaad wel weer jammer. Maar goed, het is nog geen 3 maart, dus misschien komt het nog.quote:
Maar hopen dat ik dit keer wel een lijst in de bus krijg dus.quote:Kandidatenlijsten
De politieke partijen die meedoen aan de verkiezingen hebben hun lijst met kandidaten voor de gemeenteraad ingeleverd. Het hoofdstembureau heeft alle kandidatenlijsten onderzocht.
Wilt u weten hoe de kandidatenlijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen eruit zien? U kunt ze inzien bij Bureau Verkiezingen in het gemeentehuis.
Stemlocaties
Eind februari heeft ieder huishouden de kandidatenlijst in de bus gekregen. Op de achterkant staan de adressen van alle stemlocaties. Met uw stempas kunt u in elk stemlokaal in Zwijndrecht uw stem uitbrengen.
Ik heb er in ieder geval altijd een gehad. Zijn die dingen tegen die tijd ook niet ergens te downloaden of zo?quote:Op zondag 31 januari 2010 13:49 schreef RIVDSL het volgende:
Dit is wat de website van de gemeente vermeld:
[..]
Maar hopen dat ik dit keer wel een lijst in de bus krijg dus.
Omdat dat in Zwijndrecht de enige manier is om tegen de gevestigde orde te stemmen. De lokale politiek is kleurloos. In Zwijndrecht ontbreken in tegenstelling tot Amsterdam de echt interessante kwesties zoals bijvoorbeeld de Noordzuidlijn. Hier pleit de VVD voor afschaffing van de hondenbelasting. De thema's hier interesseren me gewoonweg niet.quote:
Wie is Harry Bakker?quote:Op zondag 31 januari 2010 18:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat dat in Zwijndrecht de enige manier is om tegen de gevestigde orde te stemmen. De lokale politiek is kleurloos. In Zwijndrecht ontbreken in tegenstelling tot Amsterdam de echt interessante kwesties zoals bijvoorbeeld de Noordzuidlijn. Hier pleit de VVD voor afschaffing van de hondenbelasting. De thema's hier interesseren me gewoonweg niet.
Lees het programma van de VVD eens door. Dat zou ook zomaar dat van Groen Links kunnen zijn. In het programma van D66 staan soms exact dezelfde passages al in die van het CDA (of andersom). Vaak ook dezelfde open deuren. Dat programma van AB helemaal. Ik mis van iedere partij een kritische blik op de afgelopen jaren. Maar ja dat is ook wellicht het gevolg van het feit dat zo ongeveer alle partijen hier in de coalitie zitten.
De PVDA denkt aan haar programma te zien dat het om landelijke verkiezingen gaat gezien hun thema's. Ik zie die partij graag weggevaagd worden. Maar er zijn mijns inziens weinig alternatieven die bereid zijn om dingen echt te veranderen. We hebben een Harry Bakker nodig.
Kortom blanco is de enige manier om toch te stemmen en om aan te geven dat alle partijen beter hun best moeten doen. Misschien moet ik een campagne starten om een blanco meerderheid te krijgen
Het is je vergeven dat je die niet kent. Dat is de lokale politieke hervormer in de gemeente Drimmelen. Ik rijd tijdens verkiezingstijd dagelijks langs zijn borden langs de weg.quote:
Dat heb ik nog nooit gedaan ondanks mijn oproep http://frontpage.fok.nl/c(...)oos-stem-blanco.html Maar daar wordt tenminste ook nog wat tegengas gegeven. Het feit dat er hier jarenlang zonder enige gevolgen financieel geblunderd is, zegt genoeg.quote:Ik ben het overigens wel met je eens hoor. Dat is een probleem dat zich niet alleen in Zwijndrecht voordoet, maar in heel Nederland, ook landelijk. Ik ben ook steeds meer een blancostemmer.
Niet helemaal. Het telt wel mee voor het opkomstpercentage. En men kan niet zeggen dat je je er niet voor interesseert. Het is inderdaad wel jammer dat er niets mee wordt gedaan. Je kunt ook geen motivatie invoeren natuurlijk. En die enkele blanco stem valt ook niemand op.quote:Het probleem is alleen dat blanco stemmen nu dezelfde waarde heeft als niet stemmen.
Harry > Ik denk zelf wel dat je veel kunt klagen, maar beter zelf een politieke partij kunt starten. Maar ik geloof niet dat ik daar persoonlijk de juiste kwaliteiten voor hebquote:Op zondag 31 januari 2010 18:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is je vergeven dat je die niet kent. Dat is de lokale politieke hervormer in de gemeente Drimmelen. Ik rijd tijdens verkiezingstijd dagelijks langs zijn borden langs de weg.
[..]
Dat heb ik nog nooit gedaan ondanks mijn oproep http://frontpage.fok.nl/c(...)oos-stem-blanco.html Maar daar wordt tenminste ook nog wat tegengas gegeven. Het feit dat er hier jarenlang zonder enige gevolgen financieel geblunderd is, zegt genoeg.
[..]
Niet helemaal. Het telt wel mee voor het opkomstpercentage. En men kan niet zeggen dat je je er niet voor interesseert. Het is inderdaad wel jammer dat er niets mee wordt gedaan. Je kunt ook geen motivatie invoeren natuurlijk. En die enkele blanco stem valt ook niemand op.
Daar heb je gelijk in. Maar daar gaat erg veel tijd in zitten. Bovendien zou ik het niet kunnen. Ik zou willen waarmaken wat ik beloof en dat is in de politiek onmogelijk omdat je altijd met andere partijen te maken hebt. Ik ben daarom erg blij dat ik in mijn werk dingen kan beloven die ik ook zelf altijd kan waarmaken. Dat is het voordeel van een platte organisatie waar je zowel met de klant praat, betrokken bent bij de uitvoer en bij de te varen koers.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:51 schreef MissMSX het volgende:
Ik denk zelf wel dat je veel kunt klagen, maar beter zelf een politieke partij kunt starten. Maar ik geloof niet dat ik daar persoonlijk de juiste kwaliteiten voor hebAan de andere kant vind ik dat van de meeste politici ook en die doen het wel ;')
Wat is vooral mis in de politiek is openheid en eerlijkheid. De politici denken nog steeds dat mensen achterlijk zijn en dat ze met mooie woorden wel om dingen heen kunnen lullen. Zeg gewoon waar het op staat i.p.v. alles mooier voor te doen dan het is. Ik denk dat de meeste mensen dan wel meer vertrouwen in de politiek zullen krijgen.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar daar gaat erg veel tijd in zitten. Bovendien zou ik het niet kunnen. Ik zou willen waarmaken wat ik beloof en dat is in de politiek onmogelijk omdat je altijd met andere partijen te maken hebt. Ik ben daarom erg blij dat ik in mijn werk dingen kan beloven die ik ook zelf altijd kan waarmaken. Dat is het voordeel van een platte organisatie waar je zowel met de klant praat, betrokken bent bij de uitvoer en bij de te varen koers.
Had er met de afgelopen verkiezingen geen gehad. Was toen geen probleem omdat de lijst wel ergens te downloaden was, echter met lokale verkiezingen twijfel ik over die mogelijkheid.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb er in ieder geval altijd een gehad. Zijn die dingen tegen die tijd ook niet ergens te downloaden of zo?
Ah oke op die manier. Tsja ik weet het ook niet, dus we wachten het af.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:42 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Had er met de afgelopen verkiezingen geen gehad. Was toen geen probleem omdat de lijst wel ergens te downloaden was, echter met lokale verkiezingen twijfel ik over die mogelijkheid.
Daarom wil ik dus ook dat blanco stemmen meetellen met de zetelverdelingquote:Op zondag 31 januari 2010 20:40 schreef karr-1 het volgende:
Ik begrijp wat jullie zeggen, maar ik ben het er niet noodzakelijk mee eens. Blanco stemmen staat voor mij gelijk aan niet stemmen en dat betekend dus dat je instemt met wat er ook gebeurt in deze gemeente. Ik maak persoonlijk een andere keuze, maar ik respecteer de keuze van een ander.
Dat zal erg lastig worden vrees ikquote:Op zondag 31 januari 2010 20:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daarom wil ik dus ook dat blanco stemmen meetellen met de zetelverdeling
Ik vrees het ook, maar daarom kan ik het nog wel willen.quote:
Formeel gezien is het een (ongeldige) stem. Het is zeker iets anders dan niet stemmen. Het enige andere alternatief is één pot nat. Iedereen is het op voorhand toch al eens met elkaar. Dan gooi ik liever mijn stem de prullenbak in dan één van de partijen te steunen. Ik steun ze in feite allemaal, of allemaal niet. Het is maar hoe je het bekijkt. Linksom of rechtsom, in Zwijndrecht heeft stemmen op 3 maart voor mij geen zin.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:40 schreef karr-1 het volgende:
Ik begrijp wat jullie zeggen, maar ik ben het er niet noodzakelijk mee eens. Blanco stemmen staat voor mij gelijk aan niet stemmen en dat betekend dus dat je instemt met wat er ook gebeurt in deze gemeente.
Bekend gevoelquote:Op zondag 31 januari 2010 21:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Formeel gezien is het een (ongeldige) stem. Het is zeker iets anders dan niet stemmen. Het enige andere alternatief is één pot nat. Iedereen is het op voorhand toch al eens met elkaar. Dan gooi ik liever mijn stem de prullenbak in dan één van de partijen te steunen. Ik steun ze in feite allemaal, of allemaal niet. Het is maar hoe je het bekijkt. Linksom of rechtsom, in Zwijndrecht heeft stemmen op 3 maart geen zin.![]()
Dat waag ik te betwijfelen. Er zijn verschillende gevallen waarbij de oppositie het zeker niet eens was met de coalitie. Maar zolang partijen als het CDA en de PvdA het voor het zeggen hebben zal er ook niets veranderen.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:27 schreef alpeko het volgende:
Iedereen is het op voorhand toch al eens met elkaar.
Volgens de Kieswijzer past de PvdA in Den Haag het beste bij mijquote:Op zondag 31 januari 2010 21:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bekend gevoel
Ik ben blij dat ik in Den Haag mag stemmen
Het is ook meer het algehele gevoel erbij. Voor 90% zijn ze het eens met z'n allen. Om dan op basis van 10% verschil (wat vaak ook nog niet eens veel verschilt) te moeten kiezen is verdraaid lastig als je het al niet met die 90% eens bent.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Er zijn verschillende gevallen waarbij de oppositie het zeker niet eens was met de coalitie. Maar zolang partijen als het CDA en de PvdA het voor het zeggen hebben zal er ook niets veranderen.
Kieswijzer is natuurlijk ook wel gemaakt op basis van zaken die hier in de stad spelen. Als buitenstaander is het lastig daar een oordeel over te vellen zonder je er eerst in te verdiepenquote:Op zondag 31 januari 2010 21:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Volgens de Kieswijzer past de PvdA in Den Haag het beste bij mijDan VVD, GroenLinks en D66. Aparte uitslag.
quote:Stelling 4
Aan het Spui moet op de plaats van het Lucent danstheater en de Anton Philipszaal een groot cultuurgebouw komen.
Tsja dat is waar. Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben van mening dat elk beetje invloed, hoe klein ook, de moeite waard is.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:39 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is ook meer het algehele gevoel erbij. Voor 90% zijn ze het eens met z'n allen. Om dan op basis van 10% verschil (wat vaak ook nog niet eens veel verschilt) te moeten kiezen is verdraaid lastig als je het al niet met die 90% eens bent.
Ik wil mijn invloed uitoefenen door een proteststem te geven.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dat is waar. Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben van mening dat elk beetje invloed, hoe klein ook, de moeite waard is.
Nee omdat blanco stemmen geen invloed hebben.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:42 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik wil mijn invloed uitoefenen door een proteststem te geven.
Maar die stem wordt niet serieus genomen op dit moment.
Ja, dat weet ik, maar daar ben ik het dus niet mee eensquote:Op zondag 31 januari 2010 21:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee omdat blanco stemmen geen invloed hebben.
Eens, maar niet als de punten voor mij niet relevant zijn. Ik zie al jaren veel liever dat Zwijndrecht met o.a. Dordrecht opgaat in een grotere gemeente. Kan meteen de helft van het programma van de partijen weg. Dat gedoe over een centrum in Zwijndrecht en over het ontbreken van cultuur (theater). Dordrecht heeft voldoende te bieden, ik zie niet in waarom wij als Zwijndrecht daar geld in moeten stoppen. Waarom zou Zwijndrecht een theater moeten hebben als het niet rendabel is?quote:Op zondag 31 januari 2010 21:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dat is waar. Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben van mening dat elk beetje invloed, hoe klein ook, de moeite waard is.
Ik heb gestudeerd in Den Haag. Op die stelling heb ik overigens Geen van beiden geantwoord. Maar er zaten genoeg algemenere stellingen bij.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:40 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Kieswijzer is natuurlijk ook wel gemaakt op basis van zaken die hier in de stad spelen. Als buitenstaander is het lastig daar een oordeel over te vellen zonder je er eerst in te verdiepen
Bijvoorbeeld deze stelling:
[..]
Klopt, maar sommige van die specifieke stellingen kunnen net de doorslag gevenquote:Op zondag 31 januari 2010 21:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb gestudeerd in Den Haag. Op die stelling heb ik overigens Geen van beiden geantwoord. Maar er zaten genoeg algemenere stellingen bij.
I & I (Informatica & Informatiekunde)quote:Op zondag 31 januari 2010 21:50 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Klopt, maar sommige van die specifieke stellingen kunnen net de doorslag geven
HHS? Wat heb je gestudeerd?
Wanneer was dat? Ken ik jou?quote:Op zondag 31 januari 2010 21:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
I & I (Informatica & Informatiekunde)
Natuurlijk ken je mij, maar ken ik jouquote:
Ik zeg nietsquote:Op zondag 31 januari 2010 21:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Natuurlijk ken je mij, maar ken ik jouDat was van 2000 - 2004. Als je profiel klopt en je van 1977 ben is de kans klein dat je me kent.
Ik keek nooit afquote:Op zondag 31 januari 2010 22:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
En dat betekent? Dat je altijd bij mij afkeek?
Maar als je inderdaad eerder bent afgestudeerd en destijds in Zwijndrecht woonde, dan heb ik wel een idee wie je bent.quote:
Vergeleken met Breda vond ik het in Zwijndrecht best nog meevallen. Eenmaal de wijk uit, was het prima rijden. A16 richting Breda was ook begaanbaar.quote:Op maandag 1 februari 2010 06:53 schreef Dulk het volgende:
wat een chaos in het dorp weer vanmorgen, echt nergens gestrooid en zelfs de oprit naar de A16 toe was ondergesneeuwd
Ik nietquote:Op maandag 1 februari 2010 12:39 schreef karr-1 het volgende:
Het topic is bijna vol, wie opent de volgende?
Nou vooruit.....quote:
quote:Bejaard echtpaar in slaap overvallen
Van onze correspondent
ZWIJNDRECHT - Een bejaard echtpaar is woensdagnacht in Zwijndrecht op brute wijze thuis overvallen.
Drie mannen drongen in het holst van de nacht de woning aan de Uilenvliet binnen en maakten vervolgens de bewoners hardhandig wakker. Onder bedreiging van wapens moest het koppel hun geld en sieraden afstaan, waarna de overvallers zich uit de voeten maakten.
De man raakte bij een laffe overval gewond en is overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn echtgenote bleef ongedeerd. De politie is nog op zoek naar de daders.
Bron: De Telegraaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |