Voor zover mogelijk doen ze er wat aan, maar daar zit ook een grens aan. Jongeren hou je alleen vast door bv werk te bieden, betaalbare huizen etc. Maar een kleine stad zoals Zwijndrecht heeft niet veel mogelijkheden.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:08 schreef MissMSX het volgende:
Doet de gemeente er wat aan? Waarom wel / niet?
Ha ha geen idee. Ik werk in Den Haag en moet dus elke dag op en neer gaan. Op termijn zal ik ook wel gaan verhuizen naar Den Haag of omgeving.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:38 schreef MissMSX het volgende:
Natuurlijk is dat persoonlijk, maar de dingen die jij noemt zijn wel dingen die ik miste in Zwijndrecht. Vooral de leuke terrasjes en de sfeer die dat uitstraalt.
Ik heb er bijna 30 jaar gewoond. Woon nu 3 jaar in Den Haag en voel me hier al meer thuis dan ik ooit in Zwijndrecht heb gedaan.
Wat doe ik toch nog in dit topic?
Den Haag is tofquote:Op donderdag 3 september 2009 10:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha geen idee. Ik werk in Den Haag en moet dus elke dag op en neer gaan. Op termijn zal ik ook wel gaan verhuizen naar Den Haag of omgeving.
Ministerie van Defensiequote:
In Rotterdam hebben ze alleen Pathe en dat zijn verschrikkelijke bioscopen. Dord ken ik niet zo goed qua terras.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:47 schreef MaleDuck het volgende:
Het is maar zo saai als je het er zelf van maakt. En qua terasjes zit je zo in dort en voor theater en bios ben je zo in rotterdam...
quote:Op donderdag 3 september 2009 15:22 schreef alpeko het volgende:Hoezo saai in Zwijndrecht? Ik had al een tijdje het vermoeden, mijn chipkaart raakte maar niet leeg. Nu weet ik het zeker. Je kunt gewoon gratis parkeren in Walburg. Hoe slecht.
![]()
Vooraf mijn saldo gecheckt; ¤10,70 Daarna een kaartje gekocht, voor 2 uur uiteraard (het is toch gratis). Ze waren aan het controleren trouwens. Daarna het saldo van mijn chipknip weer gecontroleerd. En ja wel hoor. Nog altijd ¤10,70. Veel moeite kost het niet, het gaat meestal per ongeluk... ongeduldigheid is zo'n slechte eigenschap nog niet![]()
Goed om te wetenquote:Op donderdag 3 september 2009 15:22 schreef alpeko het volgende:Hoezo saai in Zwijndrecht? Ik had al een tijdje het vermoeden, mijn chipkaart raakte maar niet leeg. Nu weet ik het zeker. Je kunt gewoon gratis parkeren in Walburg. Hoe slecht.
![]()
Vooraf mijn saldo gecheckt; ¤10,70 Daarna een kaartje gekocht, voor 2 uur uiteraard (het is toch gratis). Ze waren aan het controleren trouwens. Daarna het saldo van mijn chipknip weer gecontroleerd. En ja wel hoor. Nog altijd ¤10,70. Veel moeite kost het niet, het gaat meestal per ongeluk... ongeduldigheid is zo'n slechte eigenschap nog niet![]()
Zodra het kaartje is geprint, haal ik mijn chippas er altijd al uit. Waarom wachten? Dan hoor je ook zo'n harde piep alsof er iets misgaat. Het geld is alleen dan nog niet afgeschreven.quote:
quote:Op donderdag 3 september 2009 15:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zodra het kaartje is geprint, haal ik mijn chippas er altijd al uit. Waarom wachten? Dan hoor je ook zo'n harde piep alsof er iets misgaat. Het geld is alleen dan nog niet afgeschreven.
Ah, de automaat is gewoon te traagquote:Op donderdag 3 september 2009 15:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zodra het kaartje is geprint, haal ik mijn chippas er altijd al uit. Waarom wachten? Dan hoor je ook zo'n harde piep alsof er iets misgaat. Het geld is alleen dan nog niet afgeschreven.
Welkom!quote:Op donderdag 3 september 2009 17:35 schreef Luiaerdt het volgende:
Voeg mij maar bij de lijst Zwijndrechtinezen dan
Goh ik heb in die straat gewoondquote:Op vrijdag 4 september 2009 07:53 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ah, de automaat is gewoon te traag
Zwijndrecht weer in het nieuws:
ZWIJNDRECHT - Donderdagmiddag 3 september 2009 heeft de politie aan de Anthony Fokkerstraat drie huizen ontruimd omdat in de kelder van de flat een explosief was aangetroffen. De bewoners mogen voorlopig hun woningen niet in. De Explosieven Opsporingscommando (EOC) onderzoekt momenteel hoe gevaarlijk het explosief is, aldus de politie. Voor deze bewoners wordt opvang geregeld.
Dit verklaard ook waarom ik gister bij de rotonde vlak bij het ziekenhuis vele brandweerauto's zag staan. Ik vroeg me al af wat er aan de hand was.
Ik hoorde gisteravond zo rond een uur of 11 ook allemaal herrie en gedoe. Geen idee waar het vandaan kwam, maar het klonk ook als vuurwerk of zo.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:21 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik hoorde ook allerlei vuurwerk herrie
quote:Dordrecht, 20 augustus 2008
Dordt in vuur & vlam
Openingsspektakel Open Monumentendagen Dordrecht
Met het licht- en vuurspektakel `Dordt in vuur & vlam' worden op vrijdagavond 12 september de Open Monumentendag en Dordrecht 2008 spectaculair geopend. Na het vuurwerk op het drierivierenpunt volgt een vurig spektakel op de Kuipershaven waarbij de monumenten op wonderbaarlijke wijze uitgelicht worden.
Dordt in Vuur & Vlam
Om half elf 's avonds klinken de eerste knallen van het vuurwerk op het drierivierenpunt. De veelkleurige bommetjes, sterrenbloemen, vuurpijlen en waterbommen zijn het best te zien vanaf het Groothoofd en de Merwekade in Dordrecht, maar ook van de oevers in Papendrecht en Zwijndrecht kun je van het vuurwerk genieten. Zodra de laatste vuurwerkspetters gedoofd zijn barst de muziek los en voeren vuurdrummers het publiek mee naar de Kuipershaven. Vuurspuwers en jongleurs spelen op de kades met vuur, licht en geluid. Met zoeklichten en Bengaals vuur spelen zij een sporenspel van licht op de gebouwen langs de haven. De monumenten langs de Kuipershaven worden op een bijzondere wijze uitgelicht.
Opening Open Monumentendagen
Vlammen weerspiegelen in het water van de Wolwevershaven, het toegestroomde publiek wordt verrast door de buitenissige kunsten van de straatartiesten en de aanwezigheid van twee donker geklede mannen voor een enorm schilderdoek. Het lijkt wel of ze met licht schilderen in plaats van met verf! Niet eerder stond de Kuipershaven zo mooi in vuur en vlam...... `Dordt in Vuur & Vlam' kondigt het Open Monumenten weekeinde aan. Op zaterdag 13 en zondag 14 september zijn in Dordrecht ruim vijftig monumenten te bezichtigen. Er worden bijzondere concerten gegeven en kinderactiviteiten georganiseerd. Het complete programma is te vinden in het gratis programmaboekje, dat tijdens het openingsspektakel op de Roobrug uitgedeeld wordt.
Informatie
Info rmatie over de Open Monumentendag en Dordrecht is verkrijgbaar bij Intree Dordrecht/VVV aan de Spuiboulevard 99. Het programmaboekje van de Open Monumentendag en Dordrecht is hier vanaf 22 augustus verkrijgbaar en vanaf eind augustus ook in te zien op www.dordrecht.nl/evenementen en www.vvvdordrecht.nl. Telefonische inlichtingen: 0900-463 68 88.
Bron: Nieuwsbank
Je spreekt voor jezelf neem ik aanquote:Op zondag 13 september 2009 22:29 schreef RIVDSL het volgende:(maar alleen het uitschot van de maatschappij dat zich niet interesseert met wat er om hem heen gebeurt zit natuurlijk in dit topic en de users hier zijn daarom niet representatief voor de mening van alle betrokkenen).
Ik snap niet waarom ze geen posters ophangen bij de winkelcentra bijvoorbeeld. Het is nogal verspilling van gemeenschapsgeld als er niemand komt kijkenquote:Op maandag 14 september 2009 07:44 schreef karr-1 het volgende:
Ik lees de plaatselijke blaadjes wel globaal door, maar omdat het merendeel volstaat met advertenties kan ik wel eens wat overgeslagen hebben. Ook ergens anders heb ik er niets van gezien of gehoord.
Het vuurwerk was vast over van Koninginnedag.quote:Op maandag 14 september 2009 08:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze geen posters ophangen bij de winkelcentra bijvoorbeeld. Het is nogal verspilling van gemeenschapsgeld als er niemand komt kijken
Yep, maar er word wel meer gemeenschapsgeld verspilt aan onnodige zaken.quote:Op maandag 14 september 2009 08:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze geen posters ophangen bij de winkelcentra bijvoorbeeld. Het is nogal verspilling van gemeenschapsgeld als er niemand komt kijken
... en niet uitgegeven aan nodige zaken. Volgende week woensdag mag ik op de koffie bij onze burgemeesterquote:Op maandag 14 september 2009 11:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep, maar er word wel meer gemeenschapsgeld verspilt aan onnodige zaken.
Succesquote:Op maandag 14 september 2009 11:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
... en niet uitgegeven aan nodige zaken. Volgende week woensdag mag ik op de koffie bij onze burgemeester
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)cht_brandt_af__.htmlquote:Brand verwoest autobedrijf Zwijndrecht
ZWIJNDRECHT -
Een grote brand heeft zondagavond laat een autobedrijf in Zwijndrecht in de as gelegd. Dertig auto's zijn verloren gegaan, meldde de politie.
De brandweer was met groot materieel uitgerukt naar de Anthoni van Leeuwenhoekstraat, maar kon niet voorkomen dat het pand en de inventaris werden verwoest. Brandweerlieden konden vier auto's voor het vuur behoeden.
Aardige man. Al zeg ik dat wellicht ook omdat hij mijn klacht gegrond heeft verklaard.quote:Op maandag 14 september 2009 11:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
SuccesIk zie/spreek hem morgenavond weer
Dit werkt kennelijk niet bij ieder automaat. Of ze hebben de software aangepast. Vandaag zijn de kosten toch echt van de chipknip afgeschreven.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
grip 3 inmiddelsquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:26 schreef magic45 het volgende:
50kv station van Eneco op de Merwedeweg 3 staat compleet in de hens. Prio1 + GRIP2 voor half zuid-holland korps..je zit dus nog wel even zonder stroom...
Prio 1 OD590 ARB PIKET ROT REGIO ARB2 PIKET DRST ZUID BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: grote brand) (FASE: grip 2) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
Prio 1 SV014 HA082 BINNENBRAND:INDUSTRIE (FASE: grip 1) (naderbericht: grote brand) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:58:16 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 TS202 BINNENBRAND:INDUSTRIE (FASE: grip 1) (naderbericht: grote brand) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:53:52 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 COH99 HA183 VC096 IM195 ARB1 PIKET DRST ZUID BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: middelbrand) (FASE: grip 1) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:46:18 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 SB020 HA281 BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: middelbrand) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:42:27 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 TS401 OD490 AGS 198 BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: middelbrand) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-2009 08:33:05 - Zuid-Holland Zuid - Zwijndrecht
Prio 1 AL459 TS402 BINNENBRAND:INDUSTRIE TRAFOHUIS LINDTSEDIJK 67 ZWIJNDRECHT
mijn ouwe werkt op de merwedeweg, dus ik wilde hem even bellen, vragen of het een beetje chaos was, maar er wordt natuurlijk niet opgenomenquote:06-10-09 10:22:37 Politie Zuid-Holland Zuid Prio 1 BUITENBRAND:OVERIG (naderbericht: grote brand) (ACTIECENTRUM BRW: ja) (FASE: grip 3) (ACTIECENTRUM POL: ja) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
06-10-09 10:19:45 Brandweer Zuid-Holland Zuid Prio 1 COMMANDANT ZDT ARB3 PIKET DRST ZUID BINNENBRAND:INDUSTRIE (naderbericht: grote brand) (ACTIECENTRUM BRW: ja) (FASE: grip 3) 50KV STATION ENECO (B:181) MERWEDEWEG 3 ZWIJNDRECHT
Jullie zijn bekend met het concept 'mobiele telefoon'?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:46 schreef Dulk het volgende:
[..]
mijn ouwe werkt op de merwedeweg, dus ik wilde hem even bellen, vragen of het een beetje chaos was, maar er wordt natuurlijk niet opgenomen
En waar denk je dat die zendmasten hun stroom van krijgen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Jullie zijn bekend met het concept 'mobiele telefoon'?
ik wel, maar ik krijg hem er niet aanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Jullie zijn bekend met het concept 'mobiele telefoon'?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:17 schreef MaleDuck het volgende:
Inmiddels hier op de noordweg wel weer stroom, maar weet niet of het via ons noodaggregaat is of gewoon via het net.
Ik werk bij Heerema. We hebben hier inderdaad het fabriekspersoneel naar huis gestuurd, want die konden niet verder. En om 600 man uren te laten wachten gaat ook niet werken. Ikzelf zit op kantoor en ben wel gebleven. Wij hadden om 11 uur weer stroom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:34 schreef rollator_GSI het volgende:
[..]
waar werk jij op de noordweg?????
ik werk ook op de noordweg,en van 8 - 11 hebben we zonder gezeten.
bij Heerema werden ze naar huis gestuurd,ze konden de veiligheid niet garanderen of zoiets.
ze hadden ook sommige delen afgesloten van de lindtsedijk.
In hdam hebben we trouwens ook nog een tijdje zonder stroom gezeten, maar niet zo lang gelukkig, hadden eerder deze week onze portie al gehadquote:[b]En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.
I Do, I Do, I Dooeh(woon in hdam maar hoort wel bij zdrecht
)
Niets mis met het orginele logo, maar hier is de fake-variant gebruikt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:40 schreef alpeko het volgende:
Ik vind hem zo slecht niet hoor. Druk ok, maar het past mijns inziens best voor een radiozender. Alleen die kleuren, maar dat is de schuld van het vreselijke logo van de ATOS. En aan de typografie valt ook nog wel wat te verbeteren.
Ik vraag me wel af wat het heeft gekost.
tja wat noem je slecht, ik vind hem te druk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:40 schreef alpeko het volgende:
Ik vind hem zo slecht niet hoor. Druk ok, maar het past mijns inziens best voor een radiozender. Alleen die kleuren, maar dat is de schuld van het vreselijke logo van de ATOS. En aan de typografie valt ook nog wel wat te verbeteren.
Ik vraag me wel af wat het heeft gekost.
Die foto ook erbijquote:DORDRECHT - De dode man die zondagavond op de Zuidendijk in Dordrecht is overleden, is door schoten om het leven gekomen.
Het gaat om een 27-jarige man uit Zwijndrecht. Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt.
De man was onderweg op de fiets toen hij werd neergeschoten. Hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.
De politie heeft een team grootschalige opsporing (TGO) op de zaak gezet. Het team bestaat uit 25 rechercheurs die technisch en tactisch onderzoek verrichten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)fiets-geschoten.html
dat is dordrechtquote:Op maandag 16 november 2009 17:40 schreef MissMSX het volgende:
Zo, ik zal dit dode topic ook een een schop geven met een toepasselijk berichtje:
[..]
Die foto ook erbij
[ afbeelding ]
Het gaat om een Zwijndrechtenaarquote:
Dat lijkt me wel ja.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:19 schreef MissMSX het volgende:
Andries
Komt dat ook op uitzending gemist? Ik heb geen tv namelijk
Pardon? Joris is juist een prima presentator voor een dergelijk programma.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:44 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb de uitzending gezien
Bar slechte presentator/interviewer, maar Andries was zoals gewoonlijk weer heerlijk filosofisch
Maar hoe komt hij aan dat groene monster en al helemaal aan die boot?
En wat vind je er goed aan?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Pardon? Joris is juist een prima presentator voor een dergelijk programma.
Zeker doenquote:Op vrijdag 4 december 2009 09:51 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb het programma niet gezien, maar zal later wel eens kijken
Het leven bij de gemeente is prima, al ben ik er deze week niet geweest. Ik zit deze week in het buitenland voor de baas. De plannen voor 2010? De gemeente is van plan om meer hondenbelasting te heffen om uitloopstroken etc te maken. En dat terwijl er al tonnen binnenkomen aan hondenbelasting, die nu overal en nergens voor gebruikt worden behalve honden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zeker doen![]()
![]()
Hoe is het leven bij de gemeente? Wat zijn de plannen voor 2010?
Same shit, different day dus... (onbedoelde woordspelingquote:Op vrijdag 4 december 2009 09:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het leven bij de gemeente is prima, al ben ik er deze week niet geweest. Ik zit deze week in het buitenland voor de baas. De plannen voor 2010? De gemeente is van plan om meer hondenbelasting te heffen om uitloopstroken etc te maken. En dat terwijl er al tonnen binnenkomen aan hondenbelasting, die nu overal en nergens voor gebruikt worden behalve honden.
De wijze waarop hij de mensen benadert. Met oprechte interesse en respect. Hij weet in dit programma 'vreemde vogels' zo neer te zetten dat je er van gaat houden. In zijn andere programma, Hello Goodbye, weet hij ook altijd mooie verhalen los te krijgen. Dat moet je echt kunnen.quote:
Ik zit nu in Brussel, ga vanmiddag weer naar huis toe. En ik werk voor Defensie.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Same shit, different day dus... (onbedoelde woordspeling).
Ik vind dat zelf altijd het ergste. Belastingen die onder een bepaalde noemer worden geheven en die vervolgens in andere putten verdwijnen
Wat voor werk doe je eigenlijk? En welk buitenland?
Ik heb alleen de stuk van Andries gekeken, maar ik vond hem juist helemaal niet oprecht geinteresseerd overkomen en hij stelde ook knullige vragen. Kreeg echt het gevoel dat hij niet goed wist wat hij ermee aanmoest.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
De wijze waarop hij de mensen benadert. Met oprechte interesse en respect. Hij weet in dit programma 'vreemde vogels' zo neer te zetten dat je er van gaat houden. In zijn andere programma, Hello Goodbye, weet hij ook altijd mooie verhalen los te krijgen. Dat moet je echt kunnen.
Brusselquote:Op vrijdag 4 december 2009 10:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit nu in Brussel, ga vanmiddag weer naar huis toe. En ik werk voor Defensie.
ik heb het niet gezien, maar is die boot niet van "biertje Albert". ik heb vroeger een boot gehad in de strooppot en ze kwamen 's avonds vaak langs om een biertje te doen enzo.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:44 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb de uitzending gezien
Bar slechte presentator/interviewer, maar Andries was zoals gewoonlijk weer heerlijk filosofisch
Maar hoe komt hij aan dat groene monster en al helemaal aan die boot?
"biertje Albert" Wie is dat dan weer?quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:23 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik heb het niet gezien, maar is die boot niet van "biertje Albert". ik heb vroeger een boot gehad in de strooppot en ze kwamen 's avonds vaak langs om een biertje te doen enzo.![]()
en die driewieler auto is volgens mij ter vervanging van de schakelbrommer die hij een paar jaar geleden had. Dat ding was nogal gevaarlijk omdat hij er een stalen paard van had gemaakt
De Blue?quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:24 schreef Dulk het volgende:
waar komt eigenlijk dat licht van die schijnwerper vandaan die elke nacht aanstaat?
Uiteraard ga ik met de trein, no way dat ik daar met de auto heen ga. En de baas betaald dus ik vind het prima. Wat mijn werk inhoud? Zonder al te veel in details te treden kan ik zeggen dat ik mag internetten in de baas zijn tijdquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:07 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Brussel
Je gaat toch wel met de trein he?Ik vond met de auto naar Brussel altijd zo'n ramp
En defensie is erg groot, kun je wat specifieker zijn over wat je werk inhoudt?
Klinkt goed, maar nee dat is het nietquote:Op zondag 6 december 2009 22:44 schreef rollator_GSI het volgende:
cyberterrorisme bestrijder ???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |