abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71729434
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:04 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dusss
Wat een simpel gelul zeg. Al zit er waarheid in dat ADHD'ers structuur, beweging en discipline nodig hebben, alleen er wordt wel heel makkelijk over gedaan, alsof je ADHD zo even van je af zet.

Je hebt PM trouwens.
-
pi_71730777
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:04 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dusss
Er is toch wel degelijk in hersenen bij ADHD'ers een verschil te zien t.o.v. niet-ADHD'ers? Opzich is er natuurlijk best wat voor te zeggen, en is het voor een deel een kwestie van discipline etc.
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:14:51 #153
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_71730910
Dat intensief sporten de klachten tegengaat, valt wel te begrijpen. Ik voel me ook beter als ik acht uur gewerkt heb dan wanneer ik de hele dag op de bank zit.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:20:03 #154
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71731108
Maar dr wordt wel gesteld dat t puur een gedragsprobleem is.

Op zich is sporten wel heel goed
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:20:58 #155
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_71731144
Het is leuk dat ze enkel in het stukje 'concentratie' aanhalen. Toch is AD(H)D wel veel meer dan enkel concentratie-problemen.
pi_71739979
Sporten helpt, omdat er dan dopamine wordt aangemaakt en dat is nou juist waar het probleem ligt; dopamine en noradrenaline. Sporten helpt op het moment dat je het doet en heeft waarschijnlijk nog een tijdelijk effect daarna, maar het is niet mogelijk om altijd te sporten en dus ook niet een chronische oplossing.

Daarnaast kon ik al aan het stukje zien dat het van Fernand Haesbrouck komt die nogal sterk anti medicijnen is.
I'll throw my apples if you get too close to me.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 03:45:26 #157
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_71780261
In de Scientific American Mind July/August op p.39 ev staat misschien wel een interessant artikel over ADHD drugs en de lange termijn effecten.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:00:25 #158
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71782633
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:29 schreef Appletree het volgende:
Sporten helpt, omdat er dan dopamine wordt aangemaakt en dat is nou juist waar het probleem ligt; dopamine en noradrenaline. Sporten helpt op het moment dat je het doet en heeft waarschijnlijk nog een tijdelijk effect daarna, maar het is niet mogelijk om altijd te sporten en dus ook niet een chronische oplossing.

Daarnaast kon ik al aan het stukje zien dat het van Fernand Haesbrouck komt die nogal sterk anti medicijnen is.
Ohja? Ik slaap altijd wel beter na t sporten en daarna mediteren
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:02:22 #159
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_71782673
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:00 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ohja? Ik slaap altijd wel beter na t sporten en daarna mediteren
Ik slaap ook altijd wel beter na het sporten, maar dat is dan meer omdat ik dan moe ben
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:23:36 #160
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71783131
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:02 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik slaap ook altijd wel beter na het sporten, maar dat is dan meer omdat ik dan moe ben
oja dat was nog een reden om weer te gaan sporten... Ik slaap zooooooo slecht alweer maanden. 2 maanden denk ik, sinds ik van AD ben gewisseld

ik hoorde laatst ook een theorie (die kwam van de psychiater van iemand met adhad die ik ken) dat adhd wel een combi van aanleg en omgeving kan zijn. Ik dacht altijd dat het puur aangeboren was, en dat stukje hierboven zegt dus weer het is puur aangeleerd, maar de gulden middenweg zou dus wel kunnen kloppen misschien?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_71783175
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:23 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oja dat was nog een reden om weer te gaan sporten... Ik slaap zooooooo slecht alweer maanden. 2 maanden denk ik, sinds ik van AD ben gewisseld

ik hoorde laatst ook een theorie (die kwam van de psychiater van iemand met adhad die ik ken) dat adhd wel een combi van aanleg en omgeving kan zijn. Ik dacht altijd dat het puur aangeboren was, en dat stukje hierboven zegt dus weer het is puur aangeleerd, maar de gulden middenweg zou dus wel kunnen kloppen misschien?
imo is ADHD niet aangeleerd. Hooguit de reacties op de prikkels zijn aangeleerd, maar de manier waarop deze binnenkomen is een puur biologisch aspect.

Dat dit proces beïnvloed wordt door omgevingsfactoren (vervuiling, voeding, etc.) is natuurlijk zeker mogelijk

BTW: m'n zus is momenteel live bezig mij oom te maken...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2009 10:26:08 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:44:29 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71785016
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

imo is ADHD niet aangeleerd. Hooguit de reacties op de prikkels zijn aangeleerd, maar de manier waarop deze binnenkomen is een puur biologisch aspect.

Dat dit proces beïnvloed wordt door omgevingsfactoren (vervuiling, voeding, etc.) is natuurlijk zeker mogelijk

BTW: m'n zus is momenteel live bezig mij oom te maken...
ah leuk!! ik dacht eerst dat ze lag te sexen maar vermoedelijk is ze aan het bevallen
ja ik bedoel dat die psychiater dacht dat je omgeving ervoor zorgt dat het tot uiting komt ofzo. de adhd verschijnselen dus.
pi_71785595
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ah leuk!! ik dacht eerst dat ze lag te sexen maar vermoedelijk is ze aan het bevallen
ja ik bedoel dat die psychiater dacht dat je omgeving ervoor zorgt dat het tot uiting komt ofzo. de adhd verschijnselen dus.
Ze ligt inderdaad te bevallen, al twijfel ik of het daadwerkelijk zo bevalt als de term doet vermoeden .
pi_71786846
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ze ligt inderdaad te bevallen, al twijfel ik of het daadwerkelijk zo bevalt als de term doet vermoeden .
Tof man, maar wordt het op internet uitgezonden?

Ik denk zelf dat je opvoeding, omgeving, eetgewoonten heel veel invloed hebben op adhd. Maar me lijkt dat dat voor iedereen geldt. Ik begin nu zelf stukje bij beetje te ontdekken wat het voor mij betekent en dat geeft mij deels heel veel rust, aan de andere kant is het soms een beetje verdrietig.

Ik heb trouwens de behandeling met psyq stopgezet, ik heb met de psych gesproken en verteld dat ik er geen vertrouwen in heb zoals het nu gaat en als ik inschat hoe de behandeling gaat verlopen ik niet verwacht dat dat anders gaat zijn. Hij beaamde dat en we hebben afgesproken dat hij me helpt om een andere behandelaar te vinden. Dat zou wel op korte termijn moeten gebeuren omdat ik ook last heb van winterdepressies en ik daar graag iets mee zou doen om het te verminderen.

Kennen jullie behandelaars/instanties in Noord Brabant (omgeving Eindhoven) die iets persoonlijker te werk gaan dan dat psyq doet?
pi_71788007
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:49 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Tof man, maar wordt het op internet uitgezonden?
Geen idee, ook geen interesse in eerlijk gezegd .
quote:
Ik denk zelf dat je opvoeding, omgeving, eetgewoonten heel veel invloed hebben op adhd. Maar me lijkt dat dat voor iedereen geldt. Ik begin nu zelf stukje bij beetje te ontdekken wat het voor mij betekent en dat geeft mij deels heel veel rust, aan de andere kant is het soms een beetje verdrietig.

Ik heb trouwens de behandeling met psyq stopgezet, ik heb met de psych gesproken en verteld dat ik er geen vertrouwen in heb zoals het nu gaat en als ik inschat hoe de behandeling gaat verlopen ik niet verwacht dat dat anders gaat zijn. Hij beaamde dat en we hebben afgesproken dat hij me helpt om een andere behandelaar te vinden. Dat zou wel op korte termijn moeten gebeuren omdat ik ook last heb van winterdepressies en ik daar graag iets mee zou doen om het te verminderen.

Kennen jullie behandelaars/instanties in Noord Brabant (omgeving Eindhoven) die iets persoonlijker te werk gaan dan dat psyq doet?
Jammer dat de behandeling bij psyq niet is wat je nodig hebt. Veel succes met het vinden van een andere behandelaar.
  Eindredactie Games dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:14:17 #166
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_71795644
Ff een vraagje aan de users die ritalin gebruiken: hoe beïnvloed het jullie libido? Is die hetzelfde of nam hij af? Ik begin vrijdag aan 30 miligram de dag, opbouwend naar 45 en ik ben nogal bang date libido afneemt...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_71799491
Mijn zus heb er een meisje uitgegooid. Heb dus een nichtje
  donderdag 13 augustus 2009 @ 00:58:51 #168
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71837494
Ik blijf toch gebiologeerd door die shizzle jeweetz. Volgens mij ben ik een potentiele verslaafde .
quote:
Moleculair genetisch onderzoek

Een groot genoom-breed onderzoek suggereert dat op de chromosomale regio’s 16p13 en 17p11 waarschijnlijk genen liggen die een risico voor het ontwikkelen van ADHD inhouden.
Verschillende studies laten een verband zien tussen polymorfismes in het dopamine transporter gen (DAT) en ADHD. Het gaat hierbij om het 480-basenpaar allel in het DAT gen, en om het 440 basenpaar 3' DAT VNTR polymorfisme. De hoeveelheid dopamine transporter is 70 procent verhoogd bij volwassenen met ADHD. Het gen dat het meest met ADHD in verband wordt gebracht is het 7-repeat-allel van het dopamine receptor D4 gen (DRD4).
quote:
DAT is also the target of several “DAT-blockers” including amphetamines and cocaine. These chemicals inhibit the action of DAT and, to a lesser extent, the other monoamine transporters, but their effects are mediated by separate mechanisms.

Cocaine blocks DAT by binding directly to the transporter and reducing the rate of transport.[5] In contrast, amphetamines trigger a signal cascade thought to involve PKC or MAPK that leads to the internalization of DAT molecules, which are normally expressed on the neuron’s surface.[25]

Both of these mechanisms result in less removal of dopamine from the synapse and increased signaling, which is thought to underlie the pleasurable feelings elicited by these substances.[1]
Dat zou dus zeggen dat we best eens een snuifje kunnen proberen
  donderdag 13 augustus 2009 @ 01:01:14 #169
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71837531
Eeennnnnn...als er dan teveel dopamine wordt getransport, kun je t ook nog anders aanpakken:
quote:
Dopamine

Dopamine speelt een rol bij het bewegen, bij shizofrenie, bij de ziekte van Parkinson en wordt ook aangetroffen in het oog en in het neuronennetwerk vanuit de neus. Daarnaast is het een belangrijke neurotransmitter tussen de hersenen en de hypofyse, een klier ter grootte van een erwt die aan een steeltje onderaan de hersenen hangt. De hypofyse produceert dan weer hormonen die belangrijk zijn voor de groei, de sexuele ontwikkeling en andere lichaamsfuncties. Bij angst worden grote hoeveelheden dopamine afgescheiden die zorgen voor een fixatie op de bron van de vrees en het klaarmaken van de spieren voor een snelle reactie. In die zin reguleert dopamine de wildere effekten van andere stimulerende peptiden zoals adrenaline en noradrenaline, door alertheid met concentratie te verbinden. Vitamine B6 en magnesium zijn essentiëel voor de aanmaak van dopamine. Het zoetmiddel Aspartaam zou de concentraties dopamine verlagen, roken zou de concentraties verhogen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:29:26 #170
104367 Thrackan
new and improved
pi_71846781
Net weer 2 dagen aan het werk na mijn vakantie en ik heb nog nooit zo'n klap gekregen bij het omschakelen.
Kwam maandagmiddag thuis, mijn ouders deden een paar mededelingen en vragen en póf, ik zat dicht.
Dinsdag de hele dag niks uitgevoerd en heel langzaam weer een beetje rustiger geworden, maar ik ben echt helemaal niet in mijn vel aan het zitten.

Bah.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:46:51 #171
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_71847303
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:29 schreef Thrackan het volgende:
Net weer 2 dagen aan het werk na mijn vakantie en ik heb nog nooit zo'n klap gekregen bij het omschakelen.
Kwam maandagmiddag thuis, mijn ouders deden een paar mededelingen en vragen en póf, ik zat dicht.
Dinsdag de hele dag niks uitgevoerd en heel langzaam weer een beetje rustiger geworden, maar ik ben echt helemaal niet in mijn vel aan het zitten.

Bah.
kut zeg! wat vroegen ze precies wat je zo van slag maakte?
ik had het trouwens na mijn vakantie ook. ben meteen weeeeekenlang in een dip geraakt beh. maar: jij gaat zorgen dat jij dat niet gaat doen hoor
pi_71847365
Ik heb laatst de weekend-boodschappen in 10 minuten gedaan
Boodschappenbriefje van mn vriendin gepikt en met de kar door de supermarkt geraced.
Zij stond wel zo .. :
pi_71847694
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:48 schreef DrD00m het volgende:
Ik heb laatst de weekend-boodschappen in 10 minuten gedaan
Boodschappenbriefje van mn vriendin gepikt en met de kar door de supermarkt geraced.
Zij stond wel zo .. :
bij de kassa, of bij de ingang?

Dat lukt mij trouwens alleen als ik in een mij bekende supermarkt ben en in hyperfocus verkeer. Anders gaat het vaudt. Zo veel mooie felle kleurtjes, stickers, geluiden, mensen, kinderen, wielen, geluid, stickers, mensen etc.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:51:24 #174
104367 Thrackan
new and improved
pi_71849174
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

kut zeg! wat vroegen ze precies wat je zo van slag maakte?
ik had het trouwens na mijn vakantie ook. ben meteen weeeeekenlang in een dip geraakt beh. maar: jij gaat zorgen dat jij dat niet gaat doen hoor
Oh, stapeltjes van kleine dingetjes die ze over 2 weken opgespaard hadden.
Alles leuk en aardig, maar gooi dat er niet in 2 uur uit alsjeblieft!
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_71849745
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:58 schreef wallofdolls het volgende:
Ik blijf toch gebiologeerd door die shizzle jeweetz. Volgens mij ben ik een potentiele verslaafde .
[..]

[..]

Dat zou dus zeggen dat we best eens een snuifje kunnen proberen
Ik vind het biologische toch ook wel interessant moet ik zeggen, maar ik wist niet dat ze ook al het mogelijke gen hadden gevonden. Alleen snuiven heeft dus wel een verslavend effect, omdat het een instant rush geeft. Maar als je de pillen gewoon normaal inneemt met netjes een glas water niet
I'll throw my apples if you get too close to me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')