Het is ook de bedoeling dat we HAH hebben, maar er gaat iedere keer wat mis ofzo, ik weet het niet. [Er is hier btw ook nergens een C1000 te vinden, dus ik vind die dingen toch al onzinnigquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vreemd, wij hebben hier nog steeds C 1000 hah. Ook hier heel weinig post, maar omdat je toch vrijwel alle deuren langsmoet (vanwege 't hah) was ik met lopen nauwelijks sneller dan anders.
Wel raar dat ze bij jullie er tijd afhalen op zaterdag als er geen hah is. De looptijden op zaterdag zijn er namelijk al op gebaseerd dat er geen hah is. Maw je zou er juist looptijd bij moeten krijgen als er wel hah is.
Ja daaromquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
Was idd geen fluit te doen. Alleen dankzij de HAH moest ik nog wel overal bij langs. Anders had ik hele stukken over kunnen slaan.
Ken je toevallig iemand die bij de post werkt? Dat gaat hier wat makkelijker. De meeste mogen dan direct langskomen (als ze iemand nodig hebben)quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:39 schreef Susi het volgende:
Vraagje. Ik zou graag als bijbaan post willen sorteren, maar via de site kan ik niets vinden. Wel enige sites van o.a. Tempoteam, waarbij je dan via TT bijv. bij de TNT kan werken. Is er ook een link waarbij je direct kan solliciteren ? 't Gaat om Utrecht overigens.
Bah, Sjopze, de HAH die niet achter de bundel weg te pakken is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:22 schreef Deezertje het volgende:
Donderdag wel HAH van TNT zelf dacht ik (Sjopze)
Vandaag rustig qua post ,jammer van de Gamma HAH, waar ik sowieso altijd al een hekel aan heb.... Volgende week Karwei!
Liever niet, maar het is geen moetje of iets. Het is niet om het weer of iets, maar wat ik altijd heb begrepen krijg je de post als bezorger eerst thuis en moet je het vanaf daar rond gaan brengen. Dit zal vrij moeilijk gaan worden, omdat ik maar een klein studentenkamertje heb en dertien hoog woonquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:08 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ken je toevallig iemand die bij de post werkt? Dat gaat hier wat makkelijker. De meeste mogen dan direct langskomen (als ze iemand nodig hebben)
Maar je wil alleen post sorteren? Niet wegbrengen?
Je moet gewoon zeggen dat voor vijfen ruim op tijd is. Als je haar weer tegenkomt bezorg je alle post behalve die van haar en dan gooi je die van haar om 1 voor 5 in de bus. Irritante mensen altijd met hun gezever, alsof je zelf nog om 4 uur op straat wil zijn. Bij mij is er altijd 1 geïrriteerd omdat ik weiger de post te bezorgen als die idioot grote en agressieve honden bij het hek van 2 meter staan en er woest blaffend een halve meter boven uit springen. (zelfs hun eigen buurvrouw is doodsbang voor die beesten)quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:55 schreef CHEVHB het volgende:
Toen straks zo'n vrouwke, die me echt al 5 minuten lang op me vingers aan het kijken was. Als ik ERGENS niet tegen kan is het dat wel.. dus ik geef zo de post aan der met nog heel lief alstublieft erachter aan.. nee was niet goed.. toen was het ' Dat werd tijd he het is al 4 uur' .. Sorry mevrouw, ik moest nog een andere wijk lopen van te voren.. daarom duurde het wat langer.. nee knikkend liep ze weg en toen draaide ze zich om en vroeg of ik het al lang deed, of zo'n vakantie werker was.. dus ik zo nee nee, ik werk ook op Zaterdag maar nu in de vakantie bijna heel de week..
Zegt ze dat beter oudere mensen dit kunnen doen, want die bezorgen altijd op tijd..
Die krijgt geen post meer van mij..
Ik krijg ook regelmatig klachten van wat ben je laat, meestal zijn dat de bejaarden bij wie de dag breekt als je de post bezorgd. Wachtend achter hun geraniums totdat de post bezorgd wordt. Valt me trouwens op dat ik de meeste HAH kwijt ben als ik een bejaardenflat heb gehadquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:55 schreef CHEVHB het volgende:
Toen straks zo'n vrouwke, die me echt al 5 minuten lang op me vingers aan het kijken was. Als ik ERGENS niet tegen kan is het dat wel.. dus ik geef zo de post aan der met nog heel lief alstublieft erachter aan.. nee was niet goed.. toen was het ' Dat werd tijd he het is al 4 uur' .. Sorry mevrouw, ik moest nog een andere wijk lopen van te voren.. daarom duurde het wat langer.. nee knikkend liep ze weg en toen draaide ze zich om en vroeg of ik het al lang deed, of zo'n vakantie werker was.. dus ik zo nee nee, ik werk ook op Zaterdag maar nu in de vakantie bijna heel de week..
Zegt ze dat beter oudere mensen dit kunnen doen, want die bezorgen altijd op tijd..
Die krijgt geen post meer van mij..
Lekkere collega's heb je dan, bij ons helpt iedereen elkaar gewoon af en wordt er indien mogelijk rekening met elkaar gehouden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:45 schreef Karammel het volgende:
Bij mij zijn ze juist altijd blij dat ik zo vroeg ben. De vaste bezorger heeft 3 adresjes in de wijk waar hij op de koffie gaat terwijl ik daar niet op zit te wachten. Wel is het een hels karwei om een tweede wijk er vast bij te krijgen. Iedereen boven mij heeft een andere agenda en als de één me noteert voor een tweede wijk weet de ander weer van niks.
Nu krijg ik steeds net voordat ik weg wil gaan voor mij eerste wijk de vraag of ik toch nog een tweede wijk wil lopen. Dat terwijl me de dag ervoor verteld werd dat het écht niet zou kunnen. Klopt van geen kant die TNT organisatie.
Ben ik trouwens de enige die niet stipt om half 8 aanwezig is, omdat ik het vertik een half uur tot een uur op de blauwe bakken te wachten? Zonde van mijn tijd.
En maandagpost is al helemaal een ramp. 4 wijkjes lopen is geen probleem, maar ik kan er echt niet tegen als ik nergens met het sorteren terecht kan omdat iedereen 4 kasten snel ingooit om vervolgens op het dooie gemakje 4 kasten tegelijk te gaan sorteren.
Ik sta op zaterdagen altijd om 7:30 gepland om te beginnen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:45 schreef Karammel het volgende:
Bij mij zijn ze juist altijd blij dat ik zo vroeg ben. De vaste bezorger heeft 3 adresjes in de wijk waar hij op de koffie gaat terwijl ik daar niet op zit te wachten. Wel is het een hels karwei om een tweede wijk er vast bij te krijgen. Iedereen boven mij heeft een andere agenda en als de één me noteert voor een tweede wijk weet de ander weer van niks.
Nu krijg ik steeds net voordat ik weg wil gaan voor mij eerste wijk de vraag of ik toch nog een tweede wijk wil lopen. Dat terwijl me de dag ervoor verteld werd dat het écht niet zou kunnen. Klopt van geen kant die TNT organisatie.
Ben ik trouwens de enige die niet stipt om half 8 aanwezig is, omdat ik het vertik een half uur tot een uur op de blauwe bakken te wachten? Zonde van mijn tijd.
En maandagpost is al helemaal een ramp. 4 wijkjes lopen is geen probleem, maar ik kan er echt niet tegen als ik nergens met het sorteren terecht kan omdat iedereen 4 kasten snel ingooit om vervolgens op het dooie gemakje 4 kasten tegelijk te gaan sorteren.
Goed zo, jongen. Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:24 schreef Cocktailprikker het volgende:
Kreeg dat vakantiegedoe vanmiddag bij de bank te horen, omdat ik een keer niet de ezelsoren van de briefjes recht gemaakt had. Normaal deden alle andere collega's dat wel zei meneer.Doe wat voor je geld zeg... de automaat telt het al voor je dus rechtvouwen doet ie zelf maar.
Altijd leuk als je met 500 euro in tientjes aankomt![]()
kan trouwens na mijn "vakantieperiode" vast aan blijven, ze zijn erg tevreden met me
Dat mag ook niet. Wijs de schuldige collega('s) erop dat jij door zijn manier van werken, en dat jij daardoor moet wachten voor je bij de kast kan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:45 schreef Karammel het volgende:
Het is ook gewoon niet netjes om je fiets tegen het eigendom van anderen aan te zetten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:14 schreef CHEVHB het volgende:
Pff.. grote bek sommige. Of dat je, je fietst tegen het hek aan zet .. VOORZICHTIG. Komt er zo'n vent naar buiten helemaal over de zeik want het verf gaan van zijn hek af.. en dan moet ik maar een betere standaard kopen zegt die dan.. ooh man ooh man ooh vrouw..
En dan expres door elkaar in de blauwe bak teruggooienquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat mag ook niet. Wijs de schuldige collega('s) erop dat jij door zijn manier van werken, en dat jij daardoor moet wachten voor je bij de kast kan.
Of overleg het even met je teamcoach... Of trek gewoon de vakken leeg, zodat je bij je kast kan.
Neuh, ik zou het wel netjes uit de vakken trekken. Bij ons op kantoor hebben we eigenlijk niet zulke problemen op maandag. Je moet wel eens wachten op je kast, maar er is niemand die vrolijk al z'n wijken tegelijkertijd in gaat gooien en vervolgens pas gaat zetten. De problemen worden vooral voorkomen doordat een deel van de mensen standaard een halfuurtje voor de officiële aanvangstijd al begint. Op die manier zijn de postbezorgerwijken (die je klaar moet maken voordat je met je eigen wijken begint) lekker vroeg klaar en heb je lang niet zo vaak dat je op de kasten moet wachten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:31 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
En dan expres door elkaar in de blauwe bak teruggooien
Klopt... altijd voorzichtig omgaan met hekjes en heggen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:28 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Het is ook gewoon niet netjes om je fiets tegen het eigendom van anderen aan te zetten.
Koop gewoon een fatsoenlijke standaard, werkt een stuk handiger.
Ik ben niet zo'n fan van standaards, gebruik ze eigenlijk alleen op maandag. Doordeweeks is je fiets te zwaar, dan breekt of buigt je standaard gewoon doormidden. Uitzondering hierop is, inderdaad, zo'n tweepootstandaard, maar die zijn dan ook gelijk fokking duur (ruim 40 euro), en ook die hebben niet het eeuwige leven. Na 1 tot 2 jaar is het ook "breek", en daar ligt je fiets dan. Tuinhekjes vermijdt ik ook, maar schuttingen, muurtjes, heggen, etc, die voldoen uitstekend.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:28 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Het is ook gewoon niet netjes om je fiets tegen het eigendom van anderen aan te zetten.
Koop gewoon een fatsoenlijke standaard, werkt een stuk handiger.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van standaards, gebruik ze eigenlijk alleen op maandag. Doordeweeks is je fiets te zwaar, dan breekt of buigt je standaard gewoon doormidden. Uitzondering hierop is, inderdaad, zo'n tweepootstandaard, maar die zijn dan ook gelijk fokking duur (ruim 40 euro), en ook die hebben niet het eeuwige leven. Na 1 tot 2 jaar is het ook "breek", en daar ligt je fiets dan. Tuinhekjes vermijdt ik ook, maar schuttingen, muurtjes, heggen, etc, die voldoen uitstekend.
Ik heb nog niks gehoord van zaterdagwerkers die weg moeten dus als ik jou was zou ik dat gaan doen. Heb je gelijk ook de mogelijkheid om doordeweeks extra te werken (als zij jou nodig hebben). Misschien dat het in de steden anders ligt, hier in het dorp is er geloof ik nog geen enkele TNT medewerker ontslagen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:09 schreef PinkPolish het volgende:
Even een vraagje. Mijn moeder en broer werken allebei bij TNT. Nu moet ik een ander baantje, maar ik hoorde laatst van allerlei ontslagen etcetera. Nu kan ik het niet aan hun vragen omdat ze op vakantie zijn, maar is er uberhaupt nog wel wat te krijgen bij TNT? Lijkt me namelijk wel leuk werk.
Het zou om het weekend en een/twee avonden/middagen gaan, dus niet full time ofzo. Hoe is de situatie op dit moment?
Herkenbaar, de meeste buitenlanders kunnen gewoon niet rijden. Laatst reed ik op een 50 km/u weg achter een hele stoere Duitser in een cabrio, die de hele weg niet harder reed dan 30km/u.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:49 schreef Viper86 het volgende:
Hebben ook meer mensen last van toeristen ( Belgen, Duitsers, Hollanders ) die overdreven zachtjes rijden op de B - wegen en in dorpjes. In laatsgenoemde maak ik het geregeld mee dat toeristen bij elk hobbeltje of bochtje afremmen en door de gehele lengte van het dorp praktisch stapvoets rijden!
En dan buiten het dorp gaan ze met een gangetje van 40-50 rustig doortuffen alsof de hele wereld van hun is....
pardon?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
subcontracter (dit zijn voornamelijk Marokkanen in een wit busje die voor TNT werken, niet discriminerend bedoelt)
Bij ons werken helemaal geen donkere mensen. Niet dat ik dat wel of niet erg zou vinden. Maar goed, in dit gebied wonen dan ook geen tot weinig allochtonen. ( Hollanders die naar "rust en natuur" zoeken daargelaten... )quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:50 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
pardon?bij ons niet hoor
kom je uit rotterdam ofzo?
Dat is wel liefquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:22 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oja en ik kreeg ook nog een ijsje van een mevrouw die zag dat ik er eventjes doorheen zat![]()
Amsterdam en het zijn hier serieus allemaal Marokkanen, ik heb in ieder geval geen andere nationaliteiten in zo`n busje zien rijden en bij ons op de vestiging rijden er ook een groot aantal, dus ik denk dat het wel klopt. En zojuist heb ik ook de rijstijl van zo`n gast mogen bewonderen. In mijn eigen auto reed ik naar huis toe waarbij ik ongeveer 60km/u reed op een 50km/u weg met een wit busje achter me. Het busje hield netjes afstand totdat ik een paar seconden later het busje bijna op mijn bumper zag zitten met bijbehorende lichtsignalen. Aangezien ik niet vies ben van een beetje het gaspedaal intrappen ging ik ook wat harder rijden (voor de azijnpissers, het kon makkelijk op die weg). Vervolgens kwam ik bij een rotonde waar we allebei linksaf sloegen maar het busje sneed me af door op de "korte manier" (op de weg van de tegenliggers) de rotonde te nemen. Op dat moment zag ik dus een TNT sticker op het busje zitten.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:50 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
pardon?bij ons niet hoor
kom je uit rotterdam ofzo?
Mij lijkt juist chauffeur wel leuk, pakketjes bezorgen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:39 schreef Susi het volgende:
Vraagje. Ik zou graag als bijbaan post willen sorteren, maar via de site kan ik niets vinden. Wel enige sites van o.a. Tempoteam, waarbij je dan via TT bijv. bij de TNT kan werken. Is er ook een link waarbij je direct kan solliciteren ? 't Gaat om Utrecht overigens.
Brrrr, en dan van die TNT - handschoentjes aan die niet werken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:26 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb toch zo'n hekel aan de hitte.
Geef mij maar liever kou.
Zolang het koud is en niet regent of sneeuwt vind ik het het beste.
Bovendien is de onderste brief door de hitte altijd lekker nat voor de ontvanger (zweet van je handen)
Hehe, ik heb me aangeleerd om in dat soort situaties gewoon de post iets voor mijn gezicht te houden, dan vangt die de spinnenwebben op.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:53 schreef MissSpooky het volgende:
Het spinnen-seizoen is begonnen
Heb al heel vaak raar staan dansen omdat ik weer in een spinnenweb beland was.
Wordt dit met TNT verzonden?quote:Het ministerie van Volksgezondheid gaat alle 8,7 miljoen Nederlandse huishoudens een folder toesturen met informatie over de Mexicaanse griep. Daarnaast wordt een website over de griep gelanceerd en wordt een telefoonnummer geopend voor mensen die vragen hebben.
De eerste folders zullen vanaf maandag 17 augustus in de bus vallen en de verspreiding gaat door tot 25 augustus. Maandag over twee weken wordt ook de site toegankelijk en wordt het telefoonnummer opengesteld. In de folder staat onder meer wat de Mexicaanse griep precies is, hoe deze mogelijk te voorkomen is en wat mensen moeten doen als zij de griep hebben.
Sinds dinsdag is het aantal besmettingen met Mexicaanse griep opgelopen van 663 tot 912. Desondanks meldde het RIVM vrijdag tijdens een bijeenkomst over de griep dat het om een milde vorm gaat, die niet verschilt van een seizoensgriep. De meeste mensen herstellen binnen twee tot zeven dagen van de griep.
Dinsdag verschijnt in kranten een advertentie, waarin mensen met vragen over de griep worden doorverwezen naar de website van postbus 51. Ook kan er naar postbus 51 gebeld worden. Dit is volgens de woordvoerder een maatregel die van kracht blijft tot 17 augustus.
Vooral mensen tussen de 15 en 24 jaar lijken gevoelig voor de griep, evenals zwangere vrouwen en jonge kinderen. Een Nederlander is inmiddels aan de Mexicaanse griep overleden.
ik hoop dan dat diegene die om de klachten lachen bij de 11.000 ontslagen zitten. Kijken wie er dan lachtquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
de meesten kun je wel gewoon negeren hoor. Bij ons wordt om klachten gelachen
HAH op een gewone maandag? Lijkt me stug. Mocht het wel zo zijn: sterktequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wordt dit met TNT verzonden?
Zo ja, nog meer HAH op de Dinsdag of Maandag als ik het bericht mag geloven
Neuh, dat kan niet. Op maandag heb je doorgaans drie of vier wijken en begin je pas laat (wij mogen pas om 13.30 de straat op). Dat kan dus nooit als je alle huizen bij langs moet (en het zal wel overheidsverspreiding worden, dus dan moet je ècht bij alle huizen langs).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
HAH op een gewone maandag? Lijkt me stug. Mocht het wel zo zijn: sterkte
Doe ik ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:06 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hehe, ik heb me aangeleerd om in dat soort situaties gewoon de post iets voor mijn gezicht te houden, dan vangt die de spinnenwebben op.
Het zijn altijd dezelfden die klagen en meestal nog onterecht ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:12 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
ik hoop dan dat diegene die om de klachten lachen bij de 11.000 ontslagen zitten. Kijken wie er dan lacht
In het bericht staat dat het vanaf maandag bezorgd wordt, er staat niet "op maandag".quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
HAH op een gewone maandag? Lijkt me stug. Mocht het wel zo zijn: sterkte
Ik ben er aan t werk via tempoteam, voor TNT en word uitgeleend aan een subcontractor. Dit is in eerst instantie voor een vakantieperiode. Maar ze zijn zo tevreden over mij, dat ze mij als vervanger willen houden van iemand die stopt met bezorgenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:22 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mij lijkt juist chauffeur wel leuk, pakketjes bezorgen.
Daarover staat niet veel op de tnt site, ze zoeken op dit moment geen chauffeurs, staat verder ook niks op, hoeveel jaar moet je minimaal je rijbewijs hebben stellen ze daar eisen aan, geld ook hier het minimum loonen is dit ook tijdelijk te doen voor in de vakantie, hmz.
Niet alleen tijdens het voorbereiden, maar ook tijdens het bezorgen is het dan flink mis gegaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:51 schreef MissSpooky het volgende:
Hahaha nee:P
De gele kaarten (in de rode bakken) zijn er, om de bundels van elkaar te scheiden.Dan moet er iets mis zijn gegaan bij 't voorbereiden ofzo.
Dus vanaf dinsdag werk je niet meer bij TNT Post? Zo ja, wil je er niet nog langer blijven werken of is er geen mogelijkheid meer daarvoor?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:11 schreef Viper86 het volgende:
Helaas is het voor mij wat betreft vakantiewerk vanaf dinsdag afgelopen.![]()
![]()
heb 4 weken lang aan een stuk door gewerkt. Geen enkele dag ben ik niet met de post bezig geweest, ook op zondagen. ( zondagbuslichting ) En dan meestal ook van de vroege ochtend tot ommenabij 18:30. Vaak wel met een flinke pauze ertussen.![]()
En dan heb ik vanaf aanstaande dinsdag opeens niets meer..... Zal wel wennen zijn. Haha.
Nee, ben al 2 jaar zaterdagpostbode. Maar werk meestal in de vakanties extra. Zo ook deze zomer, echter zijn de vakanties van de meeste vaste postbodes na deze week afgelopen en kunnen ze het zelf wel weer aan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Dus vanaf dinsdag werk je niet meer bij TNT Post? Zo ja, wil je er niet nog langer blijven werken of is er geen mogelijkheid meer daarvoor?
Zelf was ik ook aangenomen voor de vakantieperiode (contract via Tempoteam) maar ik wil er graag nog langer blijven werken, wat gelukkig ook mag aangezien ze vinden dat ik het goed doe. Helaas werd er een contract aangeboden voor drie dagen in de week (voor 3 uur per dag) wat wel erg weinig is. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik echt 5 dagen wil blijven werken (het liefst nog meer) dus het is afwachten wat daar uit gaat komen.
Het staat in ieder geval wel vast dat ik over 2 weken een andere wijk moet rijden, wat vast weer erg wennen zal zijn.
Dat van die politiek klopt ook niet helemaal, hoor. Al vele jaren heeft Peter Bakker lopen lobbyen om maar zo snel mogelijk de postmarkt open te gooien, hongerig naar kansen in het buitenland. En nu is de postmarkt open, en nu jammert hij over concurrentie. Plotseling zijn wij slachtoffer van de omstandigheden, en worden wij kapotgemaakt door Sandd en Selektmail. De precieze cijfers ken ik niet, maar volgens mij is de TNT iets van 10x groter dan Sandd en Selektmail bij elkaar. En het feit dat die knakkers maar 2x per week bezorgen, en dan langskomen met tassen waar minder in zit dan wat ik op maandag bij me heb voedt de gedachte dat het wel meevalt met die concurrentie. En heb je toevallig "Manager Post" gelezen? (de Mail, maar dan voor de managers, staat op Intranet). Leuk stukje over de ontwikkelingen op de postmarkt: "Volumedaling minder dan verwacht, ongeadresseerd stijgt met 12%". Dus zo dramatisch is het allemaal niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:01 schreef CihV het volgende:
Dit bedrijf wordt niet alleen door de politiek naar de kloten geholpen, ook het bedrijf zelf werkt daar aan mee. Ongelofelijk.
Uitgezonderd de SP die voor ons opkomt hoor ik weinig van de andere partijen. Men houdt de ogen gesloten voor wat er nu gaande is en vooral voor wat er gaat komen. Ik meen me te herinneren dat er is gezegd dat de liberalisering geen gevolgen heeft voor de zittende werknemers. Althans niet in de vorm die is aangekondigd. Kan het alleen niet meer onderbouwen want ik weet niet meer waar ik zoiets gelezen of gehoord heb.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat van die politiek klopt ook niet helemaal, hoor. Al vele jaren heeft Peter Bakker lopen lobbyen om maar zo snel mogelijk de postmarkt open te gooien, hongerig naar kansen in het buitenland. En nu is de postmarkt open, en nu jammert hij over concurrentie. Plotseling zijn wij slachtoffer van de omstandigheden, en worden wij kapotgemaakt door Sandd en Selektmail. De precieze cijfers ken ik niet, maar volgens mij is de TNT iets van 10x groter dan Sandd en Selektmail bij elkaar. En het feit dat die knakkers maar 2x per week bezorgen, en dan langskomen met tassen waar minder in zit dan wat ik op maandag bij me heb voedt de gedachte dat het wel meevalt met die concurrentie.
Nee niet gelezen. Wist ook niet dat het bestond, dus zal zo eens inloggen...quote:En heb je toevallig "Manager Post" gelezen? (de Mail, maar dan voor de managers, staat op Intranet). Leuk stukje over de ontwikkelingen op de postmarkt: "Volumedaling minder dan verwacht, ongeadresseerd stijgt met 12%". Dus zo dramatisch is het allemaal niet.
We kunnen dus wel stellen dat TNT vooral door het topmanagement en de aandeelhouders kapotgemaakt wordt, die almaar meer en meer winst willen zien. En en dus niet zozeer door overheid of concurrentie, zoals de TNT ons graag wil wijsmaken.
Doe dat ook wel eens met een collega van me. Helpen we elkaar gewoon bij de complete uitvoering van onze diensten. Net zo snel klaar, en een stuk gezelliger. Mag dan misschien niet, maar wat niet weet...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:23 schreef Viper86 het volgende:
Was vandaag dubbel ingeroosterd samen met nog iemand voor één dienst. Toen we al bijna al het voorbereidingswerk klaar hadden kwam de teamcoach pas op kantoor en zei dat we dan maar alles met zijn tweeën moesten gaan doen.
Is op zich best weleens leuk, het maakt de bestelling er een stuk socialer op.
We deden dan ook gewoon de hele wijk met zijn tweeën, dus niet alles in 2 stukken knippen. Nee, na elke straat pakten we wat uit elkaars tassen ( post + folders ) en liepen dan weer een stukje.
Om 12:15 waren we alweer klaar, terwijl dat normaal rond 13:30 is.
Ja, dat is dus veel fijner.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:17 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij ons begint zowat iedereen om 7u30. Dan kun je dus afspreken dat iedereen (van de vaste postbodes tenminste) ongeveer gelijk klaar moet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |