abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:43:56 #211
202348 Susi
Temple of Love
pi_71602780
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:08 schreef Jojoortje het volgende:
[..]

Ken je toevallig iemand die bij de post werkt? Dat gaat hier wat makkelijker. De meeste mogen dan direct langskomen (als ze iemand nodig hebben)

Maar je wil alleen post sorteren? Niet wegbrengen?
Liever niet, maar het is geen moetje of iets. Het is niet om het weer of iets, maar wat ik altijd heb begrepen krijg je de post als bezorger eerst thuis en moet je het vanaf daar rond gaan brengen. Dit zal vrij moeilijk gaan worden, omdat ik maar een klein studentenkamertje heb en dertien hoog woon
Maar ik heb een vage bekende bij de bezorgdienst werken, ik zal eens vragen ! Merci.
pi_71602947
De meeste bezorgers beginnen hier gewoon vanuit uit depot. Alleen een paar bezorgers krijgen het hier thuis bezorgd, omdat ze zelf in de wijk wonen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:55:08 #213
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_71603092
Toen straks zo'n vrouwke, die me echt al 5 minuten lang op me vingers aan het kijken was. Als ik ERGENS niet tegen kan is het dat wel.. dus ik geef zo de post aan der met nog heel lief alstublieft erachter aan.. nee was niet goed.. toen was het ' Dat werd tijd he het is al 4 uur' .. Sorry mevrouw, ik moest nog een andere wijk lopen van te voren.. daarom duurde het wat langer.. nee knikkend liep ze weg en toen draaide ze zich om en vroeg of ik het al lang deed, of zo'n vakantie werker was.. dus ik zo nee nee, ik werk ook op Zaterdag maar nu in de vakantie bijna heel de week..

Zegt ze dat beter oudere mensen dit kunnen doen, want die bezorgen altijd op tijd..

Die krijgt geen post meer van mij..
pi_71603621
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:55 schreef CHEVHB het volgende:
Toen straks zo'n vrouwke, die me echt al 5 minuten lang op me vingers aan het kijken was. Als ik ERGENS niet tegen kan is het dat wel.. dus ik geef zo de post aan der met nog heel lief alstublieft erachter aan.. nee was niet goed.. toen was het ' Dat werd tijd he het is al 4 uur' .. Sorry mevrouw, ik moest nog een andere wijk lopen van te voren.. daarom duurde het wat langer.. nee knikkend liep ze weg en toen draaide ze zich om en vroeg of ik het al lang deed, of zo'n vakantie werker was.. dus ik zo nee nee, ik werk ook op Zaterdag maar nu in de vakantie bijna heel de week..

Zegt ze dat beter oudere mensen dit kunnen doen, want die bezorgen altijd op tijd..

Je moet gewoon zeggen dat voor vijfen ruim op tijd is. Als je haar weer tegenkomt bezorg je alle post behalve die van haar en dan gooi je die van haar om 1 voor 5 in de bus. Irritante mensen altijd met hun gezever, alsof je zelf nog om 4 uur op straat wil zijn. Bij mij is er altijd 1 geïrriteerd omdat ik weiger de post te bezorgen als die idioot grote en agressieve honden bij het hek van 2 meter staan en er woest blaffend een halve meter boven uit springen. (zelfs hun eigen buurvrouw is doodsbang voor die beesten)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:14:40 #215
256787 CHEVHB
pi_71603685
Pff.. grote bek sommige. Of dat je, je fietst tegen het hek aan zet .. VOORZICHTIG. Komt er zo'n vent naar buiten helemaal over de zeik want het verf gaan van zijn hek af.. en dan moet ik maar een betere standaard kopen zegt die dan.. ooh man ooh man ooh vrouw..
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:15:37 #216
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_71603720
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:55 schreef CHEVHB het volgende:

Ik krijg ook regelmatig klachten van wat ben je laat, meestal zijn dat de bejaarden bij wie de dag breekt als je de post bezorgd. Wachtend achter hun geraniums totdat de post bezorgd wordt. Valt me trouwens op dat ik de meeste HAH kwijt ben als ik een bejaardenflat heb gehad
pi_71603812
Ik had ook een keertje wat fout gegooid bij zo'n bejaarde. Goed, dom foutje, maar kan gebeuren. Kreeg ook een hele preek over het vakantiewerkergedoe .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:18:45 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71603854
de meesten kun je wel gewoon negeren hoor. Bij ons wordt om klachten gelachen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:19:10 #219
256787 CHEVHB
pi_71603872
Sommige van die bejaarden hebben echt ruzie met heel de wereld..
pi_71604855
Bij mij zijn ze juist altijd blij dat ik zo vroeg ben. De vaste bezorger heeft 3 adresjes in de wijk waar hij op de koffie gaat terwijl ik daar niet op zit te wachten. Wel is het een hels karwei om een tweede wijk er vast bij te krijgen. Iedereen boven mij heeft een andere agenda en als de één me noteert voor een tweede wijk weet de ander weer van niks.

Nu krijg ik steeds net voordat ik weg wil gaan voor mij eerste wijk de vraag of ik toch nog een tweede wijk wil lopen. Dat terwijl me de dag ervoor verteld werd dat het écht niet zou kunnen. Klopt van geen kant die TNT organisatie.

Ben ik trouwens de enige die niet stipt om half 8 aanwezig is, omdat ik het vertik een half uur tot een uur op de blauwe bakken te wachten? Zonde van mijn tijd.

En maandagpost is al helemaal een ramp. 4 wijkjes lopen is geen probleem, maar ik kan er echt niet tegen als ik nergens met het sorteren terecht kan omdat iedereen 4 kasten snel ingooit om vervolgens op het dooie gemakje 4 kasten tegelijk te gaan sorteren.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_71607953
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:45 schreef Karammel het volgende:
Bij mij zijn ze juist altijd blij dat ik zo vroeg ben. De vaste bezorger heeft 3 adresjes in de wijk waar hij op de koffie gaat terwijl ik daar niet op zit te wachten. Wel is het een hels karwei om een tweede wijk er vast bij te krijgen. Iedereen boven mij heeft een andere agenda en als de één me noteert voor een tweede wijk weet de ander weer van niks.

Nu krijg ik steeds net voordat ik weg wil gaan voor mij eerste wijk de vraag of ik toch nog een tweede wijk wil lopen. Dat terwijl me de dag ervoor verteld werd dat het écht niet zou kunnen. Klopt van geen kant die TNT organisatie.

Ben ik trouwens de enige die niet stipt om half 8 aanwezig is, omdat ik het vertik een half uur tot een uur op de blauwe bakken te wachten? Zonde van mijn tijd.

En maandagpost is al helemaal een ramp. 4 wijkjes lopen is geen probleem, maar ik kan er echt niet tegen als ik nergens met het sorteren terecht kan omdat iedereen 4 kasten snel ingooit om vervolgens op het dooie gemakje 4 kasten tegelijk te gaan sorteren.
Lekkere collega's heb je dan, bij ons helpt iedereen elkaar gewoon af en wordt er indien mogelijk rekening met elkaar gehouden.
pi_71608156
quote:

Ik sta op zaterdagen altijd om 7:30 gepland om te beginnen.

Meestal kom ik pas om 9:30 aanlopen. Gelukkig kan dit wel omdat ik 2 van de 3 bestellingen draai op de kast en de andere bestelling pas om 11:30 begint. En de baas altijd zeggen dat ik wel wat eerder mag komen . Nee joh, ik slaap liever wat uit .

Is trouwens wel lam van je collega's om de kasten vol te gooien als ze zien dat er over een kwartier ofzo de volgende bestelling staat gepland voor die kast
pi_71608196
Kreeg dat vakantiegedoe vanmiddag bij de bank te horen, omdat ik een keer niet de ezelsoren van de briefjes recht gemaakt had. Normaal deden alle andere collega's dat wel zei meneer. Doe wat voor je geld zeg... de automaat telt het al voor je dus rechtvouwen doet ie zelf maar.

Altijd leuk als je met 500 euro in tientjes aankomt

kan trouwens na mijn "vakantieperiode" vast aan blijven, ze zijn erg tevreden met me
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:34:43 #224
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71608575
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:24 schreef Cocktailprikker het volgende:
Kreeg dat vakantiegedoe vanmiddag bij de bank te horen, omdat ik een keer niet de ezelsoren van de briefjes recht gemaakt had. Normaal deden alle andere collega's dat wel zei meneer. Doe wat voor je geld zeg... de automaat telt het al voor je dus rechtvouwen doet ie zelf maar.

Altijd leuk als je met 500 euro in tientjes aankomt

kan trouwens na mijn "vakantieperiode" vast aan blijven, ze zijn erg tevreden met me
Goed zo, jongen. Gefeliciteerd.
Nothing is what it seems
pi_71608785
quote:
Dat mag ook niet. Wijs de schuldige collega('s) erop dat jij door zijn manier van werken, en dat jij daardoor moet wachten voor je bij de kast kan.

Of overleg het even met je teamcoach... Of trek gewoon de vakken leeg, zodat je bij je kast kan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71610959
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:14 schreef CHEVHB het volgende:
Pff.. grote bek sommige. Of dat je, je fietst tegen het hek aan zet .. VOORZICHTIG. Komt er zo'n vent naar buiten helemaal over de zeik want het verf gaan van zijn hek af.. en dan moet ik maar een betere standaard kopen zegt die dan.. ooh man ooh man ooh vrouw..
Het is ook gewoon niet netjes om je fiets tegen het eigendom van anderen aan te zetten.

Koop gewoon een fatsoenlijke standaard, werkt een stuk handiger.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_71611086
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat mag ook niet. Wijs de schuldige collega('s) erop dat jij door zijn manier van werken, en dat jij daardoor moet wachten voor je bij de kast kan.

Of overleg het even met je teamcoach... Of trek gewoon de vakken leeg, zodat je bij je kast kan.
En dan expres door elkaar in de blauwe bak teruggooien
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:32:57 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71611131
Dat door elkaar zit het maandag eerst ook al
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71613015
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:31 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

En dan expres door elkaar in de blauwe bak teruggooien
Neuh, ik zou het wel netjes uit de vakken trekken. Bij ons op kantoor hebben we eigenlijk niet zulke problemen op maandag. Je moet wel eens wachten op je kast, maar er is niemand die vrolijk al z'n wijken tegelijkertijd in gaat gooien en vervolgens pas gaat zetten. De problemen worden vooral voorkomen doordat een deel van de mensen standaard een halfuurtje voor de officiële aanvangstijd al begint. Op die manier zijn de postbezorgerwijken (die je klaar moet maken voordat je met je eigen wijken begint) lekker vroeg klaar en heb je lang niet zo vaak dat je op de kasten moet wachten.

Ik ben dol op de maandag... Je kan even lekker puzzelen en verschillende lopen door elkaar heen zetten om zo efficiënt (en dus snel) mogelijk door de wijken te rauzen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jordy-B op 05-08-2009 00:55:42 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71613116
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:28 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Het is ook gewoon niet netjes om je fiets tegen het eigendom van anderen aan te zetten.

Klopt... altijd voorzichtig omgaan met hekjes en heggen.

Hoewel je hem niet vaak nodig hebt (want lantaarnpalen zijn handiger), is een goede standaard wel een must. Ik heb zelf een dubbele standaard. Werkt geweldig! Maakt niet uit hoe zwaar de fietstassen zijn, zo lang links en rechts maar ongeveer even zwaar zijn.
pi_71614954
Zo'n dubbele standaard lijkt me indd wel handig, ik gebruik meestal lantaarnpalen. En gisteren was echt geweldig, ik was een wijk aant lopen, komt er plotseling een TNTbusje aanrijden. Maakt hij 't raampje open [ik had zoiets van, wat doe jij hier? ], bleek dat hij ijsjes rond aan het brengen was in z'n eigen vrije tijd. Echt zo lief ^^

De HAH was echt verschrikkelijk

En over klachten gesproken: ik liep laatst in zo'n hofje, komt er een ander mens van de Businesspost [ofzo] terug lopen. Komt er zo'n oude vrouw uit haar huisje gewaggeld, en beschuldigde mij ["daar staat 34, niet 36 meisje, goed opletten he!"] van het verkeerd ingooien, terwijl ik 't dus niet was. xD En dat heb ik haar dan ook vriendelijk gezegd.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_71615755
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:28 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n fan van standaards, gebruik ze eigenlijk alleen op maandag. Doordeweeks is je fiets te zwaar, dan breekt of buigt je standaard gewoon doormidden. Uitzondering hierop is, inderdaad, zo'n tweepootstandaard, maar die zijn dan ook gelijk fokking duur (ruim 40 euro), en ook die hebben niet het eeuwige leven. Na 1 tot 2 jaar is het ook "breek", en daar ligt je fiets dan. Tuinhekjes vermijdt ik ook, maar schuttingen, muurtjes, heggen, etc, die voldoen uitstekend.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_71615938
Ik ben 2 x aangesproken op het feit of ik hem ergens anders wilde zetten, eerste keer was het omdat het muurtje wat gammel was, en de 2de keer omdat ze probeerden er wat planten te laten groeien. Geen probleem, dan gaat ie gewoon ergens anders staan, plaats zat hier.

Ik kreeg gisteren nog een cola van een mevrouw ze vond het zo warm en vroeg of ik een glaasje wilde "nee dank U mevrouw, maar heel lief dat U het aanbied" "Dan krijg je een blikje van me, blijf even staan" en toen verdween ze al de kamer in Op warme dagen krijg ik ook altijd een appel van de groenteboer
deal with it
pi_71616004
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n fan van standaards, gebruik ze eigenlijk alleen op maandag. Doordeweeks is je fiets te zwaar, dan breekt of buigt je standaard gewoon doormidden. Uitzondering hierop is, inderdaad, zo'n tweepootstandaard, maar die zijn dan ook gelijk fokking duur (ruim 40 euro), en ook die hebben niet het eeuwige leven. Na 1 tot 2 jaar is het ook "breek", en daar ligt je fiets dan. Tuinhekjes vermijdt ik ook, maar schuttingen, muurtjes, heggen, etc, die voldoen uitstekend.

Ik heb onderstaande standaard (zelfde type dan) al bijna 8 jaar op mijn fiets zitten en in al die jaren is hij 1 keer afgebroken (vorig jaar) en heb ik een bout moeten vervangen. Ik kan echt niet zonder zo'n ding werken, want je hebt lang niet overal een lantaarnpaal of iets anders om je fiets tegen te zitten, zeker niet als je stukken met de fiets moet bezorgen.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:09:24 #235
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71624454
Ik zet mijn fiets tegen alles wat maar enige vaste structuur heeft: bosjes, heggen, hekjes, paaltjes, kliko's etc. etc. Heb hier nog maar een keer commentaar over gehad. Dat was omdat er een hekje pas wit geverfd was en dat als ik mijn fiets er tegen aanzette het hekje weleens potentieel zou kunnen beschadigen...

Als ik het mij goed herinner ( is alweer een paar jaar geleden ) heb ik het later nog een keer gedaan en toen is die vrouw gewoon naar buiten gekomen en heeft mijn fiets zo op straat neergelegd.........

Daarnaast fiets ik het liefst naar de huizen, zeker als er wat minder post is. Het kost je wel meer energie, maar het tijdvoordeel liegt er niet om en het is imo een stuk actiever. Als ik allemaal van die ellenlange rondjes moet lopen val ik na een tijdje in slaap van saaiheid, bij fietsend post bestellen heb ik daar minder last van.
Daarom heb ik ook het liefst van die stadswijken waar de brievenbussen en voordeuren gewoon aan de weg liggen en je gemakkelijk van brievenbus naar brievenbus fietst.
Nothing is what it seems
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:43:29 #236
256787 CHEVHB
pi_71628258
Vandaag ook, ik zet me fiets neer tegen een hegje aan het einde van een weg.. komt NOOIT een vrachtwaggel langs.. enkel fietsers. Nou goed, komt er dus net zo'n vrachtwaggel aan en ik strak me hand op van klein momentje .. kon er makkelijk door maar dan nog. Knikte die nee liep naar me fiets gooit die hem ergens anders neer ALLE post valt uit me fietszak en heeft die vervolgens ook nog het lef om te zeggen: Beetje lomp he.. om hier je fiets neer te zeggen POSTBODE..
pi_71628878
Even een vraagje. Mijn moeder en broer werken allebei bij TNT. Nu moet ik een ander baantje, maar ik hoorde laatst van allerlei ontslagen etcetera. Nu kan ik het niet aan hun vragen omdat ze op vakantie zijn, maar is er uberhaupt nog wel wat te krijgen bij TNT? Lijkt me namelijk wel leuk werk.
Het zou om het weekend en een/twee avonden/middagen gaan, dus niet full time ofzo. Hoe is de situatie op dit moment?
pi_71629191
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:09 schreef PinkPolish het volgende:
Even een vraagje. Mijn moeder en broer werken allebei bij TNT. Nu moet ik een ander baantje, maar ik hoorde laatst van allerlei ontslagen etcetera. Nu kan ik het niet aan hun vragen omdat ze op vakantie zijn, maar is er uberhaupt nog wel wat te krijgen bij TNT? Lijkt me namelijk wel leuk werk.
Het zou om het weekend en een/twee avonden/middagen gaan, dus niet full time ofzo. Hoe is de situatie op dit moment?
Ik heb nog niks gehoord van zaterdagwerkers die weg moeten dus als ik jou was zou ik dat gaan doen. Heb je gelijk ook de mogelijkheid om doordeweeks extra te werken (als zij jou nodig hebben). Misschien dat het in de steden anders ligt, hier in het dorp is er geloof ik nog geen enkele TNT medewerker ontslagen.
pi_71630533
Wat een kutdag....

Flinke lading pakketten, (153) waarvan een hoop grote dus ik kon de bus niet helemaal logisch inpakken. Duurde allemaal veel te lang, hoop mensen niet thuis / bedrijven nog niet open Had ook nog eens enorme last van mijn knie en enkel Sterkste Aleve van de drogist hielp redelijk... tot ik ook nog last van mijn pols kreeg En tot slot word ik ook nog gestoken door een wesp om een uur of 4, op mijn achilles

Helemaal naar de tering dus nu Morgen soort van rust, hoef maar de helft vd route te doen

Douchen en eten zelf koken

pi_71630597
Oja en ik kreeg ook nog een ijsje van een mevrouw die zag dat ik er eventjes doorheen zat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')