Mij lijkt juist chauffeur wel leuk, pakketjes bezorgen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:39 schreef Susi het volgende:
Vraagje. Ik zou graag als bijbaan post willen sorteren, maar via de site kan ik niets vinden. Wel enige sites van o.a. Tempoteam, waarbij je dan via TT bijv. bij de TNT kan werken. Is er ook een link waarbij je direct kan solliciteren ? 't Gaat om Utrecht overigens.
Brrrr, en dan van die TNT - handschoentjes aan die niet werken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:26 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb toch zo'n hekel aan de hitte.
Geef mij maar liever kou.
Zolang het koud is en niet regent of sneeuwt vind ik het het beste.
Bovendien is de onderste brief door de hitte altijd lekker nat voor de ontvanger (zweet van je handen)
Hehe, ik heb me aangeleerd om in dat soort situaties gewoon de post iets voor mijn gezicht te houden, dan vangt die de spinnenwebben op.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:53 schreef MissSpooky het volgende:
Het spinnen-seizoen is begonnen
Heb al heel vaak raar staan dansen omdat ik weer in een spinnenweb beland was.
Wordt dit met TNT verzonden?quote:Het ministerie van Volksgezondheid gaat alle 8,7 miljoen Nederlandse huishoudens een folder toesturen met informatie over de Mexicaanse griep. Daarnaast wordt een website over de griep gelanceerd en wordt een telefoonnummer geopend voor mensen die vragen hebben.
De eerste folders zullen vanaf maandag 17 augustus in de bus vallen en de verspreiding gaat door tot 25 augustus. Maandag over twee weken wordt ook de site toegankelijk en wordt het telefoonnummer opengesteld. In de folder staat onder meer wat de Mexicaanse griep precies is, hoe deze mogelijk te voorkomen is en wat mensen moeten doen als zij de griep hebben.
Sinds dinsdag is het aantal besmettingen met Mexicaanse griep opgelopen van 663 tot 912. Desondanks meldde het RIVM vrijdag tijdens een bijeenkomst over de griep dat het om een milde vorm gaat, die niet verschilt van een seizoensgriep. De meeste mensen herstellen binnen twee tot zeven dagen van de griep.
Dinsdag verschijnt in kranten een advertentie, waarin mensen met vragen over de griep worden doorverwezen naar de website van postbus 51. Ook kan er naar postbus 51 gebeld worden. Dit is volgens de woordvoerder een maatregel die van kracht blijft tot 17 augustus.
Vooral mensen tussen de 15 en 24 jaar lijken gevoelig voor de griep, evenals zwangere vrouwen en jonge kinderen. Een Nederlander is inmiddels aan de Mexicaanse griep overleden.
ik hoop dan dat diegene die om de klachten lachen bij de 11.000 ontslagen zitten. Kijken wie er dan lachtquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
de meesten kun je wel gewoon negeren hoor. Bij ons wordt om klachten gelachen
HAH op een gewone maandag? Lijkt me stug. Mocht het wel zo zijn: sterktequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wordt dit met TNT verzonden?
Zo ja, nog meer HAH op de Dinsdag of Maandag als ik het bericht mag geloven
Neuh, dat kan niet. Op maandag heb je doorgaans drie of vier wijken en begin je pas laat (wij mogen pas om 13.30 de straat op). Dat kan dus nooit als je alle huizen bij langs moet (en het zal wel overheidsverspreiding worden, dus dan moet je ècht bij alle huizen langs).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
HAH op een gewone maandag? Lijkt me stug. Mocht het wel zo zijn: sterkte
Doe ik ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:06 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hehe, ik heb me aangeleerd om in dat soort situaties gewoon de post iets voor mijn gezicht te houden, dan vangt die de spinnenwebben op.
Het zijn altijd dezelfden die klagen en meestal nog onterecht ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:12 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
ik hoop dan dat diegene die om de klachten lachen bij de 11.000 ontslagen zitten. Kijken wie er dan lacht
In het bericht staat dat het vanaf maandag bezorgd wordt, er staat niet "op maandag".quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:15 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
HAH op een gewone maandag? Lijkt me stug. Mocht het wel zo zijn: sterkte
Ik ben er aan t werk via tempoteam, voor TNT en word uitgeleend aan een subcontractor. Dit is in eerst instantie voor een vakantieperiode. Maar ze zijn zo tevreden over mij, dat ze mij als vervanger willen houden van iemand die stopt met bezorgenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:22 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mij lijkt juist chauffeur wel leuk, pakketjes bezorgen.
Daarover staat niet veel op de tnt site, ze zoeken op dit moment geen chauffeurs, staat verder ook niks op, hoeveel jaar moet je minimaal je rijbewijs hebben stellen ze daar eisen aan, geld ook hier het minimum loonen is dit ook tijdelijk te doen voor in de vakantie, hmz.
Niet alleen tijdens het voorbereiden, maar ook tijdens het bezorgen is het dan flink mis gegaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:51 schreef MissSpooky het volgende:
Hahaha nee:P
De gele kaarten (in de rode bakken) zijn er, om de bundels van elkaar te scheiden.Dan moet er iets mis zijn gegaan bij 't voorbereiden ofzo.
Dus vanaf dinsdag werk je niet meer bij TNT Post? Zo ja, wil je er niet nog langer blijven werken of is er geen mogelijkheid meer daarvoor?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:11 schreef Viper86 het volgende:
Helaas is het voor mij wat betreft vakantiewerk vanaf dinsdag afgelopen.![]()
![]()
heb 4 weken lang aan een stuk door gewerkt. Geen enkele dag ben ik niet met de post bezig geweest, ook op zondagen. ( zondagbuslichting ) En dan meestal ook van de vroege ochtend tot ommenabij 18:30. Vaak wel met een flinke pauze ertussen.![]()
En dan heb ik vanaf aanstaande dinsdag opeens niets meer..... Zal wel wennen zijn. Haha.
Nee, ben al 2 jaar zaterdagpostbode. Maar werk meestal in de vakanties extra. Zo ook deze zomer, echter zijn de vakanties van de meeste vaste postbodes na deze week afgelopen en kunnen ze het zelf wel weer aan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Dus vanaf dinsdag werk je niet meer bij TNT Post? Zo ja, wil je er niet nog langer blijven werken of is er geen mogelijkheid meer daarvoor?
Zelf was ik ook aangenomen voor de vakantieperiode (contract via Tempoteam) maar ik wil er graag nog langer blijven werken, wat gelukkig ook mag aangezien ze vinden dat ik het goed doe. Helaas werd er een contract aangeboden voor drie dagen in de week (voor 3 uur per dag) wat wel erg weinig is. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik echt 5 dagen wil blijven werken (het liefst nog meer) dus het is afwachten wat daar uit gaat komen.
Het staat in ieder geval wel vast dat ik over 2 weken een andere wijk moet rijden, wat vast weer erg wennen zal zijn.
Dat van die politiek klopt ook niet helemaal, hoor. Al vele jaren heeft Peter Bakker lopen lobbyen om maar zo snel mogelijk de postmarkt open te gooien, hongerig naar kansen in het buitenland. En nu is de postmarkt open, en nu jammert hij over concurrentie. Plotseling zijn wij slachtoffer van de omstandigheden, en worden wij kapotgemaakt door Sandd en Selektmail. De precieze cijfers ken ik niet, maar volgens mij is de TNT iets van 10x groter dan Sandd en Selektmail bij elkaar. En het feit dat die knakkers maar 2x per week bezorgen, en dan langskomen met tassen waar minder in zit dan wat ik op maandag bij me heb voedt de gedachte dat het wel meevalt met die concurrentie. En heb je toevallig "Manager Post" gelezen? (de Mail, maar dan voor de managers, staat op Intranet). Leuk stukje over de ontwikkelingen op de postmarkt: "Volumedaling minder dan verwacht, ongeadresseerd stijgt met 12%". Dus zo dramatisch is het allemaal niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:01 schreef CihV het volgende:
Dit bedrijf wordt niet alleen door de politiek naar de kloten geholpen, ook het bedrijf zelf werkt daar aan mee. Ongelofelijk.
Uitgezonderd de SP die voor ons opkomt hoor ik weinig van de andere partijen. Men houdt de ogen gesloten voor wat er nu gaande is en vooral voor wat er gaat komen. Ik meen me te herinneren dat er is gezegd dat de liberalisering geen gevolgen heeft voor de zittende werknemers. Althans niet in de vorm die is aangekondigd. Kan het alleen niet meer onderbouwen want ik weet niet meer waar ik zoiets gelezen of gehoord heb.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat van die politiek klopt ook niet helemaal, hoor. Al vele jaren heeft Peter Bakker lopen lobbyen om maar zo snel mogelijk de postmarkt open te gooien, hongerig naar kansen in het buitenland. En nu is de postmarkt open, en nu jammert hij over concurrentie. Plotseling zijn wij slachtoffer van de omstandigheden, en worden wij kapotgemaakt door Sandd en Selektmail. De precieze cijfers ken ik niet, maar volgens mij is de TNT iets van 10x groter dan Sandd en Selektmail bij elkaar. En het feit dat die knakkers maar 2x per week bezorgen, en dan langskomen met tassen waar minder in zit dan wat ik op maandag bij me heb voedt de gedachte dat het wel meevalt met die concurrentie.
Nee niet gelezen. Wist ook niet dat het bestond, dus zal zo eens inloggen...quote:En heb je toevallig "Manager Post" gelezen? (de Mail, maar dan voor de managers, staat op Intranet). Leuk stukje over de ontwikkelingen op de postmarkt: "Volumedaling minder dan verwacht, ongeadresseerd stijgt met 12%". Dus zo dramatisch is het allemaal niet.
We kunnen dus wel stellen dat TNT vooral door het topmanagement en de aandeelhouders kapotgemaakt wordt, die almaar meer en meer winst willen zien. En en dus niet zozeer door overheid of concurrentie, zoals de TNT ons graag wil wijsmaken.
Doe dat ook wel eens met een collega van me. Helpen we elkaar gewoon bij de complete uitvoering van onze diensten. Net zo snel klaar, en een stuk gezelliger. Mag dan misschien niet, maar wat niet weet...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:23 schreef Viper86 het volgende:
Was vandaag dubbel ingeroosterd samen met nog iemand voor één dienst. Toen we al bijna al het voorbereidingswerk klaar hadden kwam de teamcoach pas op kantoor en zei dat we dan maar alles met zijn tweeën moesten gaan doen.
Is op zich best weleens leuk, het maakt de bestelling er een stuk socialer op.
We deden dan ook gewoon de hele wijk met zijn tweeën, dus niet alles in 2 stukken knippen. Nee, na elke straat pakten we wat uit elkaars tassen ( post + folders ) en liepen dan weer een stukje.
Om 12:15 waren we alweer klaar, terwijl dat normaal rond 13:30 is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |