Hmm, dus vanavond mijn schoonmoeder uitnodigen voor de BBQ en morgen de belangrijke mensenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:07 schreef Joene het volgende:
Regen Sanger Regen !
Maar morgen wordt het mooi
Hier regent het nuquote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:26 schreef kabouter.muts het volgende:
Volgens Piet wordt het vanavond juist puik terras weer.
Krijgt een 9!
Omdat het lekker lang warm en droog is.
Vreemd genoeg, helemaal geen Weber oid. Hooguit van die wegwerpdingen, maar niets alternatiefs wat ze aan je kunnen slijten, zo van "nee, die van 60 euro zijn op, we hebben nog wel die van 300"quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:59 schreef mime_negert het volgende:
Zeker wel genoeg van de iets duurdere varianten.
het is een op=op actie. Sommige filialen hebben er nog 10 anderen 0. Ligt er dus net aan. Op www.kruidvat.nl kan je kijken welke filialen er nog wel van die BBq's op voorraad hebbenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:57 schreef Fendy het volgende:
Grom. Ondertussen 5 of 6 vestigingen van Kruidvat bezocht, op jacht naar de 47 One Touch Silver voor 6 tientjes, nergens hebben ze hem... "ja we hadden er maar 1"
Duidelijk weer een geval van een kruidvat lokkertje
Mja, ik ben wat cynisch over dat gebeuren...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:07 schreef The_Hives het volgende:
[..]
het is een op=op actie. Sommige filialen hebben er nog 10 anderen 0. Ligt er dus net aan. Op www.kruidvat.nl kan je kijken welke filialen er nog wel van die BBq's op voorraad hebben
-edit-
zo te zien heb je pech en is het erg hard gegaan:
http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content.aspx?content=13010000022286_2_10000000001651&contentcode=2009-voorraad&token=-1
Sowieso konden we pas sinds gisteren een uur of 4 die lijsten inzien en de actie was pas vanaf vrijdag bekend ofzo. vaag.quote:Door het succes van de OP=OPruiming zijn onderstaande 3 artikelen volgens onze gegevens in de meeste winkels reeds uitverkocht.
We kunnen helaas dan ook geen voorraadinformatie meer aanbieden
deels heb je gelijk hoor. Van de op=op artikelen in de folder krijgt mijn filiaal bv niets omdat wij nog veel voorraad hebben. Dus wij hebben aangevraagd om geen extra verdeling te ontvangen. Dat wordt nergens echt gecommuniceerd dus de klanten die bij ons komen voor die artikelen (die wij zelf niet meer in voorraad hadden) die komen dus voor niets terwijl we anders het misschien wel hadden gehad.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:40 schreef Fendy het volgende:
[..]
Mja, ik ben wat cynisch over dat gebeuren...
[..]
Sowieso konden we pas sinds gisteren een uur of 4 die lijsten inzien en de actie was pas vanaf vrijdag bekend ofzo. vaag.
Maargoed, laat ik er geen Kruidvat-bash topic van maken
Deze vrouwen niet in elk geval.quote:
En toch ga ik vanavond BBQ'enquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:31 schreef The_Hives het volgende:
Maar goed laten we het weer over bbq-en hebben. Het is er nu niet echt weer voor
Kijk, das lekker nieuws van het bijna thuisfrontquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:44 schreef kabouter.muts het volgende:
Sjonge wat hebben jullie een pech!
Hier schijnt de zon al de hele dag en is t bloedheet!
(Haarlem)
Door dit topic nu ook zin om weer eens te bbq-en.
Die hebben wij, inclusief gereedschap, ook aan onze Weber hangen.quote:
Tja ... welke forum is dat ook al weer ;-)quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:07 schreef macferret het volgende:
spruitjes zijn vies.... haha op welk forum heb ik dat eerder gelezen! helaas door tijdgebrek is de boel hier ook uit gebleven, morgen meer succes hoop ik.
ps rekje aan de rode weber voor je gereedschap, zag ik vandaag afgeprijsd bij de praxis voor 8 of 9 euro.
Straks even langs de Praxis dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:07 schreef macferret het volgende:
spruitjes zijn vies.... haha op welk forum heb ik dat eerder gelezen! helaas door tijdgebrek is de boel hier ook uit gebleven, morgen meer succes hoop ik.
ps rekje aan de rode weber voor je gereedschap, zag ik vandaag afgeprijsd bij de praxis voor 8 of 9 euro.
Qquote:
dat was het ook ! Q!quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gewoon stug volhouden dat het expres was
Probeer eens eigen gebakken brood op de BBQ. Vooral de luchtige witte van koopmans is goed voor braadworstquote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:18 schreef huhggh het volgende:
Vandaag maar ordinare braadworsten op de BBQ gegooid.
Ik merk ook dat "witte puntjes" beter zijn om bradworsten mee op te eten dan die grotere en taaiere pistoletto's.
Overigens is het verschil in kwaliteit tussen een braadworst die vantevoren in heet water heeft gelegen verwaarloosbaar.
Vantevoren 5 minuten in heet water had bij mij in ieder geval geen beter effect.
OK, daarvoor dus niet, maar sta je er tegen over om het erna er een beetje op te smeren?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:38 schreef golfer het volgende:
Honing-mosterd is als saus lekker bij lamskotellertjes of lamsspiesjes. Niet bij hamburgers.En zeker niet als marinade voordat je nog gaat BBQ-en.
Vraag je dit aan mij?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 07:51 schreef macferret het volgende:
en hoe waren de hamburgers? gisteravond laat nog brood gebakken op de q, ging goed!
Mee eens.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:39 schreef macferret het volgende:
ik had er laatst te veel ketchup en kaas tussen, de burgers vielen uitmekaar. volgens mij is de truc ook om ze goed in de koelkast te laten opstijven. ik ben nog steeds opzoek naar de perfecte bbq burger. volgens mij maken ei en broodkruimels de boel weer steviger, ga ik volgende keer weer proberen. van een goede hamburger kan ik meer genieten dan van sommige ingewikkelde langdurende recepten! ik lees je bevindingen wel.
Dan maar een klein flesje normale ketchup straks kopen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:37 schreef pdiscs het volgende:
Ik ben niet zo kapot van die ketchup varianten (ik heb er 2 gekocht).
Probeer eens een broodje te bakken voor hamburger. Is best makkelijk en erg lekker!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:46 schreef huhggh het volgende:
Heb eindelijk de burgers gemaakt met ketchup en broodkruimels erin.
M'n maag ging over de zeik, maar dat kan ook komen omdat soms mijn oog groter is dan mijn maag...zogezegd.
Morgen 2e kans.
Eens kijken of ik dan weer hetzelfde effect krijg.
Hier thuis zijn we ook met een simpele begonnen, maar dit is vast een koopje voor als ik straks op mezelf zit dan is de BBQ vast in ordequote:Op zondag 26 juli 2009 23:26 schreef motorbloempje het volgende:
Wij hebben gewoon een kogelbarbecue van 25 euro, van de gamma ofzo
Later als ik groot ben, koop ik wel een 'echte', maar deze doet het overigens ook werkelijk waar prima
Aan gamma BBQ's doe ik nietquote:Op maandag 27 juli 2009 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
oh,en aan gasbbq's doe ik niet
briketten
Oh God, wat klinkt dat lekkerquote:Op maandag 27 juli 2009 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
oh,en aan gasbbq's doe ik niet
briketten
Woensdag eten we sowieso:
Spareribs, voorgekookt in groentenbouillon en daarna gemarineerd met honing-ketjap-sambalmarinade
Kipspiezen met paprika en ui met een ketjap-sambalmarinade
Turks brood met Aioli en Tzaziki
Gepofte aardappelen met een kwark-yoghurt-spekjes-saus
Spicey Casablanka Couscous van Ainsley Harriot
Zelfgemaakte pindasaus
De gasten nemen verder ook nog dingen mee, dus het wordt een langzaam en lang avondje BBQ-en
Zondag eten we:
Spareribs, voorgekookt in groentenbouillon en daarna gemarineerd met honing-ketjap-sambalmarinade
Kipspiezen met paprika en ui met een ketjap-sambalmarinade
Hamburgers (hebben we nog liggen)
Spicey Chili Gamba-spiezen van Ainsley
Vers gebakken ciabatta met tzaziki, aioli en bruchetta-spullie
En als voorgerecht een gegrilde groenten met mozarella-torentje uit de Allerhande
*grin* maar waarom op gas en niet op briketten? Heb nu paar keer op gas gebbq-ed, maar het mist iets... het échte fikkie stoken, het aan de praat krijgen en de immensequote:
Tuurlijk je hebt minder rook bij gas, maar het is wat prettiger in gebruik maar dat is mijn mening. Kwa kosten kolen/briketten en gas maakt het ook niet al teveel. Voordeel van gas is wel makkelijk te regelen kwa temperatuur.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
*grin* maar waarom op gas en niet op briketten? Heb nu paar keer op gas gebbq-ed, maar het mist iets... het échte fikkie stoken, het aan de praat krijgen en de immenserook
waardoor je slaapkamer (we hebben een balkon) naar ook stinkt omdat je het bovenluikje vergat dicht te doen
![]()
hij was echt goddelijk!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef pdiscs het volgende:
Die couscous van Ainsley maak ik ook regelmatig: SUPERLEKKER!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |