Onmogelijk, tenzij men echt aanstuurt op een val van de dollar. Dat zou mij wel goed uitkomen, maar ik geloof er niet zo in.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Bush had de belastingen al moeten verhogen, maar zowel Bush, Obama als the next one gaan het niet doen.
De centrale overheid van de USA kent geen btwquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon op naar de hyperinflatie van de dollar, dan stijgen de lonen van normale mensen flink door, de ambtenaren laat men minder snel stijgen en de prijzen van goederen gaan helemaal door het dak heen. Waardoor ze door de btw op goederen veel meer geld gaan binnenkrijgen, ambtenaren worden geodkoper hierdoor slinkt het begrotingstekort. Ze hebben de belastingen niet hoeven te verhogen en de ambtenaren salarissen niet hoeven te korten.
Verschilt per staat idd en sommige staten hebben gewoon VAT.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De centrale overheid van de USA kent geen btw
Er is wel sales tax, maar dat is state, en deels zelfs city als ik me niet vergis. Maar niet federal.
Ik wist inderdaad wel dat de sales tax bij staten kan verschillen. Hoe wordt dan de centrale overheid gefinancierd?quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De centrale overheid van de USA kent geen btw
Er is wel sales tax, maar dat is state, en deels zelfs city als ik me niet vergis. Maar niet federal.
Federal income tax. Etc.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik wist inderdaad wel dat de sales tax bij staten kan verschillen. Hoe wordt dan de centrale overheid gefinancierd?
niet uit VAT of sales tax, maar uit personal income tax, federal corporate income tax, etc.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik wist inderdaad wel dat de sales tax bij staten kan verschillen. Hoe wordt dan de centrale overheid gefinancierd?
Die val van de dollar gebeurt al jaren natuurlijk. Puur op de pof leven.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:17 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Onmogelijk, tenzij men echt aanstuurt op een val van de dollar. Dat zou mij wel goed uitkomen, maar ik geloof er niet zo in.
nou ja, een jaar geleden stond het ding op 1.60, nu op 1.44.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Die val van de dollar gebeurt al jaren natuurlijk. Puur op de pof leven.
wat nou, herstel?quote:Lichte versnelling in daling uitzenduren, -omzet periode 7
04-08-2009 10:28:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het totaal aantal uren in periode van week 25 tot en met 28 daalde met 26% en de uitzendomzet nam af met 24% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt dinsdag uit de meest recente cijfers van de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU).
Hiermee is de afname groter dan in de voorgaande 4-weeks periode, toen een krimp van 24% in uren en 22% in omzet plaatsvond.
Het gaat in dit verband om periode 7 en die telde een gelijk aantal werkbare dagen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, er is dus niet gecorrigeerd.
Voor de medische sector gold dat het aantal uren daalde met 21% en dat de omzet met 12% afnam. De administratieve sector liet een daling zien van 20% in uren en 17% in omzet. De uren in de industriele sector vertoonden een daling van 29% en de omzet daalde met 30%. Het aantal uren in de technische sector daalde met 32% en de omzet daalde met 29%.
Misschien op "erg lange" termijn. Zie eerder een lange stagnatie binnen een bepaalde bandbreedte op de AEX en in de economie. Denk dat die bandbreedte op de AEX kleiner wordt naarmate we langer in dit verhaal zitten. De somberheid zal ook snel toeslaan wanneer keer op keer blijkt dat de green shoots toch echt geel zijn en blijkt dat we steeds met de kop in het zand en op doorgeslagen sentiment kopen. Ook moet men alle cijfers die nu uitkomen en de koersstijgingen in het licht van kunstmatige (en eindige) invloeden blijven zien.In de berichtgeving zie je dat dat toch snel vergeten wordt. Ik blijf erbij dat we meteen de zure appel hadden moeten opvreten, nu krijgen we de hele zooi als een boemrang terug in ons gezicht zonder dat het iets oplevert, ahwel misschien schijnveiligheid, of uitstel, maar dat zijn vrij tijdelijke zaken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:35 schreef jkdjjsop het volgende:
Ik zie het herstel ook niet. Ik zie nog steeds een totale ineenstorting.
In principe geef ik je gelijk, maar ik twijfel daar nog over. "Door de zure appel heen" had dan wel betekend: exit Fortis, exit ABN AMRO, exit ING en waarschijnlijk ook gewoon exit Rabobank (want die draait in eerste instantie op voor de rootzooi van de rest). Probeer je eens voor te stellen wat dat voor gevolgen had gehad voor de Nederlandse samenleving. Dat is bijna onvoorstelbaar.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:38 schreef dramatiek het volgende:
Ik blijf erbij dat we meteen de zure appel hadden moeten opvreten, nu krijgen we de hele zooi als een boemrang terug in ons gezicht zonder dat het iets oplevert, ahwel misschien schijnveiligheid, of uitstel, maar dat zijn vrij tijdelijke zaken.
Amerikanen gaven in juni weer meer uit dan dat ze er in inkomen op vooruit gingen.quote:04-08-2009 14:30:00 VS persoonlijke uitgaven +0,4% in juni; verwachting was +0,3%
04-08-2009 14:30:00 VS persoonlijk inkomen -1,3% in juni; verwachting was -1,2%
quote:AP ENTERPRISE: Biggest revenue drop since 1932
The numbers could hardly be more stark: Tax receipts are on pace to drop 18 percent this year, the biggest single-year decline since the Great Depression, while the federal deficit balloons to a record $1.8 trillion.
Other figures in an Associated Press analysis underscore the recession's impact: Individual income tax receipts are down 22 percent from a year ago. Corporate income taxes are down 57 percent. Social Security tax receipts could drop for only the second time since 1940, and Medicare taxes are on pace to drop for only the third time ever.
The last time the government's revenues were this bleak, the year was 1932 in the midst of the Depression.
Ja zo is dat we gaan de kredietbubble verder op blazen, welke bank dat aan hen leent weet ik nietquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:49 schreef pberends het volgende:
Leuke cijfers vandaag:
[..]
Amerikanen gaven in juni weer meer uit dan dat ze er in inkomen op vooruit gingen.
Maak er dan wel een 'De crisis is voorbij versie 3.6' van of zoquote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:28 schreef tony_clifton- het volgende:
Iemand bekend met Atlas Shrugged btw?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:49 schreef pberends het volgende:
Leuke cijfers vandaag:
[..]
Amerikanen gaven in juni weer meer uit dan dat ze er in inkomen op vooruit gingen.
Dus gewoon nog meer lenenquote:In de VS blijven de oninbare creditcardschulden groeien, tegelijk met de sterk groeiende werkloosheid. Maar voor het eerst in de geschiedenis groeien de oninbare Amerikaanse creditcardschulden sneller dan de werkloosheid. In Nederland wordt de grootste golf werklozen pas dit najaar en komend voorjaar verwacht.
En dat terwijl het van de Nederlandse overheid is.quote:MARKET TALK: Moody's verlaagt ratings ABN AMRO
04-08-2009 20:37:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Kredietbeoordelaar Moody's verlaagt de rating op verschillende onderdelen van ABN AMRO. De lange termijn rating voor deposits en senior debt is verlaagd naar Aa3 van Aa2 en de bank financial strength rating is verlaagd naar C+ van B-. Moody's stelt dat de ratings niet langer in overeenstemming waren met de huidige financiele positie van de bank en ook niet met het mogelijke financiele profiel in de toekomst. Moody's stelde de rating van de moeder maatschappij ABN AMRO Holding nv bij naar A1 van Aa3 en het bevestigde de korte termijn rating van ABN AMRO Bank NV en ABN AMRO Noord-Amerika Finance Inc. De lange termijn ratings blijven onder herziening vanwege een mogelijke downgrade. (SDW)
Even een ANP-dumpje: Berlusconi woest over interview dochterquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:42 schreef Zero2Nine het volgende:
Hee pberens even off-topic maar er mogen ook wel weer wat Ome Berlus berichten op de frontpage.
Die bedoelde ik ja, zag m op spitsnieuws langskomen maar daar hebben ze niet dat blitse "Ome Berlus"-icoontjequote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Even een ANP-dumpje: Berlusconi woest over interview dochter
We hebben er nog veel meer in de aanbieding...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:59 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ja, zag m op spitsnieuws langskomen maar daar hebben ze niet dat blitse "Ome Berlus"-icoontje
quote:Lockhart To Resign From FHFA
James Lockhart, the director of the Federal Housing Finance Agency, is expected to announce his resignation very soon, the American Banker reported Wednesday, citing several sources. The timing of his departure is unclear, though sources said Lockhart may remain on the job until the end of September. Representatives from the Finance Agency and the Treasury did not immediately respond to requests for comment.
Berlusconi koopt snel nieuwe spitsquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Ome Berlus heeft met zijn AC Milan wellicht Klaas-Jan Huntelaar gekocht, maar iig een nieuwe spits. Dus hij laat het geld voorlopig nog wel rollen. Zeker geen economic girlieman.
http://www.spitsnieuws.nl(...)igt_nieuwe_spit.html
Alu hoedjes! Volgens Ome Bama is het nog geen 10%quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:55 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
20,5% werkloosheid in de VS.
Er breekt meteen een burgeroorlog uit als ze de echte cijfers laten zien, zoals inflatie.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Alu hoedjes! Volgens Ome Bama is het nog geen 10%
Waar komt dit nou weer vandaanquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:07 schreef freud het volgende:
Hmm, de uitweg is gevonden voor de niet bestaande crisis! Me love onion.
Zou me niets verbazen dat dit een keer gaat komen. Landen kunnen failliet gaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:07 schreef freud het volgende:
Wheheeh, geniaal.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:07 schreef freud het volgende:
quote:‘Underwater’ Mortgages to Hit 48%
Aug. 5 (Bloomberg) -- Almost half of U.S. homeowners with a mortgage are likely to owe more than their properties are worth before the housing recession ends, Deutsche Bank AG said.
The percentage of “underwater” loans may rise to 48 percent, or 25 million homes, as prices drop through the first quarter of 2011, Karen Weaver and Ying Shen, analysts in New York at Deutsche Bank, wrote in a report today.
quote:U.S. Considers Remaking Mortgage Giants
The Obama administration is considering an overhaul of Fannie Mae and Freddie Mac that would strip the mortgage finance giants of hundreds of billions of dollars in troubled loans and create a new structure to support the home-loan market, government officials said.
The bad debts the firms own would be placed in new government-backed financial institutions -- so-called bad banks -- that would take responsibility for collecting as much of the outstanding balance as possible. What would be left would be two healthy financial companies with a clean slate.
Ah, eindelijk iemand die gewoon eerlijk is. Prijsdalingen tot 2011, daar heeft de belegger nog niet aan gedacht.quote:as prices drop through the first quarter of 2011, Karen Weaver and Ying Shen, analysts in New York at Deutsche Bank, wrote in a report today.
quote:Piraterij: een ongekende welvaartswinst
Wat mij nog het meest verbaasd rondom de 'digitale piraterij'-discussie zijn de welvaartseffecten van piraterij. Of men hoort hier niets over, of er is vermeende economische schade omdat artiesten, filmproducenten en softwareontwikkelaars inkomsten zouden missen. Dit zal mogelijk deels waar zijn, zij het niet dat piraterij de algemene bevolking een ongekende welvaartswinst heeft bezorgd.
Door piraterij kan iedereen, of men nu het minimumloon of twee keer modaal heeft, enorme hoeveelheden films, muziek en andere media gratis downloaden. Vooral voor mensen die weinig geld hebben is dit een enorme welvaartswinst. Niet alleen hebben zij meer media, nu kunnen zij met het geld dat ze normaliter aan CD's en DVD's hadden uitgegeven, aan nuttigere dingen besteden, zoals het afbetalen van schulden of het kopen van een goede ergonomische bureaustoel om maar even een voorbeeld te noemen.
Dat populaire artiesten en acteurs ongekende hoeveelheden dollars en euro's verdienen met hun bezigheden is een teken aan de wal dat legale media veel te duur zijn. En waar komt dat geld vandaan? Dat komt vooral uit de zakken van lage en middeninkomens die media kopen. Legale media zijn hiermee een ordinaire welvaartsdistributie van arm naar rijk. Dit kan prima een paar tandjes lager, of zelfs de helft lager.
BREIN-directeur Tim Kuik wijst vaak op het moreel besef dat piraterij slecht zou zijn, vooral voor de economie. De waarheid ligt echter 180 graden anders: Kuik is niets minder dan een corporate whore die de zakken van al goed gevulde zakken nog verder vult, waar hij tegelijkertijd een riant salaris uit betaald krijgt.
Waarschijnlijk zouden zelfs de helft alle Nederlanders failliet zijn als ze voor elke media die ze bezitten betaald hadden. Als autoriteiten (zoals politici) de bevolking rijker willen maken, moeten zij niet piraterij tegen willen gaan, maar stimuleren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |