Alcohol is ook drugs, en een zware ook. Maar je punt is?quote:Op zondag 12 juli 2009 22:43 schreef DurumDoner het volgende:
Oke, ik drink zelf niet. Maar vind die opmerking zo ontzettend 'Groenlinks'. Echt zo'n opmerking van truttige kutjes!
Sterf!
Mensen die zeggen: "Alcohol is ook drugs"
De GL'er zegt zoiets juist wel (om aan te geven dat je een kuthypocriet bent als je alle andere vormen van softdrugs verwerpelijk vindt)quote:Op zondag 12 juli 2009 22:45 schreef remlof het volgende:
Een GroenLinkser zou dat nooit zeggen, die is veel te gek op zijn/haar roseetje
Dat dusquote:Op zondag 12 juli 2009 22:45 schreef remlof het volgende:
quote:Op zondag 12 juli 2009 22:47 schreef Misanthroopia het volgende:
drug [dru:ĝ] de; m -s verdovend middel: ~gebruiker; ~sbestrijding, -dealer, -handel, -probleem
al·co·hol de; m -en stof die uit allerlei grondstoffen, bv. suikers wordt bereid als bestanddeel van genotmiddelen, als oplos-, extractie-, ontsmettingsmiddel enz
Conclusie: alcohol is geen drugs.
Mooi.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:47 schreef Misanthroopia het volgende:
drug [dru:ĝ] de; m -s verdovend middel: ~gebruiker; ~sbestrijding, -dealer, -handel, -probleem
al·co·hol de; m -en stof die uit allerlei grondstoffen, bv. suikers wordt bereid als bestanddeel van genotmiddelen, als oplos-, extractie-, ontsmettingsmiddel enz
quote:Op zondag 12 juli 2009 22:49 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Mooi.
Gelukkig werkt alcohol niet verdovend..
Ik denk dat de flinke zuipers vooral aan de SGP, CU en CDA kant zitten.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:45 schreef remlof het volgende:
Hoeveel drink je dan?quote:Op zondag 12 juli 2009 22:52 schreef afcajos het volgende:
Is toch ook zo?ik ben een grootverbruiker, maar verwacht dan ook niet dat ik de 50 jaar haal.
Hier nog een.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:52 schreef afcajos het volgende:
Is toch ook zo?ik ben een grootverbruiker, maar verwacht dan ook niet dat ik de 50 jaar haal.
quote:
Wat is te veelquote:
forum niet, topic misschien wel...maar ja , wie begon ermee?quote:Op zondag 12 juli 2009 22:47 schreef DurumDoner het volgende:
Truttig forum dit.
Een hamburger is geen verdovend middel.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:53 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Een geit heeft vier poten, maar niet alles wat vier poten heeft is een geit.
Als je genoeg hamburgers vreet werkt dat ook verslavend. Dat maakt hamburgers nog geen drugs.
quote:Op zondag 12 juli 2009 22:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat is te veel? En wat gebruik je nog meer naast alcohol? Zal toch niet zo erg zijn dat je de 50 niet eens haalt.. Ik ken iemand die veel heeft gedronken en die heeft minstens 20 jaar langer geleefd dan de 50
Als je er te veel van eet wel. En dat is het hele punt, alles is een drug en niets is een drug. Het ligt er aan hoeveel je er van neemtquote:Op zondag 12 juli 2009 23:00 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Een hamburger is geen verdovend middel.
Ben je nu aan het trollen?quote:Op zondag 12 juli 2009 23:04 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Als je er te veel van eet wel. En dat is het hele punt, alles is een drug en niets is een drug. Het ligt er aan hoeveel je er van neemt
quote:Op zondag 12 juli 2009 23:00 schreef afcajos het volgende:
[..]
Ach, dat meende ik ook niet serieus hoor
Hoeveel drink ik, in het weekend minimaal 20 glazen per dag. Doordeweeks verzinnen we ook altijd wel weer wat.
Uiteraard. Wel moet daarna zijn maag leeggepompt wordenquote:Op zondag 12 juli 2009 23:23 schreef bhm het volgende:
[..]
![]()
Elke zichzelf respecterende puber van 14 jaar of ouder haalt dat
echt welquote:Op zondag 12 juli 2009 23:00 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Een hamburger is geen verdovend middel.
Daar heb je een woord voor: Maatschappelijk gefaald.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:23 schreef bhm het volgende:
[..]
![]()
Elke zichzelf respecterende puber van 14 jaar of ouder haalt dat
quote:Op zondag 12 juli 2009 23:29 schreef Spito het volgende:
[..]
Daar heb je een woord voor: Maatschappelijk gefaald.
En optyfen met dus kneusjes
Wat deze man zegtquote:Op zondag 12 juli 2009 23:36 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Bijna iedereen is wel eens dronken geweest. De een misschien wat vaker dan de ander. Moet je lekker zelf weten, zolang je een ander niet tot last bent vind ik het allemaal prima. Maar jij gaat mij niet wijs maken dat AL DIE KROEGEN VOL LAMME MENSEN elk weekend en het hele jaar door enkel draaien op social failures? Right. Kruip eens achter je computer vandaan.
Bijna iedereen heeft wel eens een fout gemaakt, drankquote:Op zondag 12 juli 2009 23:36 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Bijna iedereen is wel eens dronken geweest. De een misschien wat vaker dan de ander. Moet je lekker zelf weten, zolang je een ander niet tot last bent vind ik het allemaal prima. Maar jij gaat mij niet wijs maken dat AL DIE KROEGEN VOL LAMME MENSEN elk weekend en het hele jaar door enkel draaien op social failures? Right. Kruip eens achter je computer vandaan.
KutTrollquote:Op zondag 12 juli 2009 23:50 schreef CantFazeMe het volgende:
Waar is mijn reactie? Ik had ergens een goede troll reactie neer gezet.
Ik mag hopen dat je niet serieus bent...quote:Op zondag 12 juli 2009 23:04 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Als je er te veel van eet wel. En dat is het hele punt, alles is een drug en niets is een drug. Het ligt er aan hoeveel je er van neemt
Hmm, wij noemen dat een leven hebben.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:29 schreef Spito het volgende:
[..]
Daar heb je een woord voor: Maatschappelijk gefaald.
En optyfen met dus kneusjes
Jij bent toch dat gekke wijf dat al haar vriendinnen moslim wil maken?quote:Op zondag 12 juli 2009 23:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft wel eens een fout gemaakt, drank
Haha, link?quote:Op zondag 12 juli 2009 23:56 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Jij bent toch dat gekke wijf dat al haar vriendinnen moslim wil maken?
Ik ben geen gek wijf en wat heeftquote:Op zondag 12 juli 2009 23:56 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Jij bent toch dat gekke wijf dat al haar vriendinnen moslim wil maken?
quote:Op zondag 12 juli 2009 23:59 schreef prupke het volgende:
[..]
zullen we het ff aan Paultje Pils vragen
Eh, ja. Hoezo, alcohol = drugs?quote:Op zondag 12 juli 2009 22:44 schreef pussydeluxe het volgende:
Alcohol = drugs.
Onterechtquote:Op maandag 13 juli 2009 00:08 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Eh, ja. Hoezo, alcohol = drugs?
- Als er drie kratten beugels in je achterbak worden gevonden ga je voor 10 jaar de bak in?
- Als je je rose niet op tijd krijgt ga je autoradio's stelen?
- Het feit dat jij cold turkey aan het afkicken bent van de witte wijn maakt dat de drugsverslaafde denkt: blijkbaar kan het altijd nog erger?
Ergens meen ik me als alcoholgebruiker toch een stukje minder wanhopig te voelen dan de gemiddelde drugsgebruiker... misschien onterecht, maar hoogstwaarschijnlijk gewoon wel terecht.
de nederlandse staat is niet geheel blij met het rookverbod ....omdat ze minder geld vangen....quote:Op maandag 13 juli 2009 00:08 schreef SkyChat het volgende:
[..]
Accijns ook maar dat zien we even door de vingers.
quote:Op maandag 13 juli 2009 00:08 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Eh, ja. Hoezo, alcohol = drugs?
- Als er drie kratten beugels in je achterbak worden gevonden ga je voor 10 jaar de bak in?
- Als je je rose niet op tijd krijgt ga je autoradio's stelen?
- Het feit dat jij cold turkey aan het afkicken bent van de witte wijn maakt dat de drugsverslaafde denkt: blijkbaar kan het altijd nog erger?
Ergens meen ik me als alcoholgebruiker toch een stukje minder wanhopig te voelen dan de gemiddelde drugsgebruiker... misschien onterecht, maar hoogstwaarschijnlijk gewoon wel terecht.
Behalve dat je schoonfamilie je affakkelt wanneer je aan de cocaine zit, en je een gezellige jongen vindt als je een biertje meedoet. Hoop ik.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:22 schreef Conversatie het volgende:
[ afbeelding ]
'Echt zo'n GroenLinks opmerking', juist ja. Ik vind dit een beetje burgerlijk CDA-epigonisme. Je kunt wel heel pedant stellen dat alcohol geen drugs is, maar het verdoofd toch echt. Dit blijkt al uit het feit dat mensen een stuk meer moeite hebben met iets elementairs als 'lopen', na het nuttigen van alcohol.
Uit recent onderzoek (zie bovenstaande afbeelding inclusief bron), blijkt dat zo'n beetje elk middel behalve crack en heroïne te prevaleren is boven alcohol op zowel sociaal, fysiek en maatschappelijk gebied. Het is dan ook behoorlijk tendentieus om onderscheid te maken tussen alcohol en drugs. Ik vind het persoonlijk een vorm van misplaatste arrogantie en blijk van superioriteitsgevoel als je een junk minderwaardig acht, terwijl je zelf elk weekend laveloos in de kroeg staan. Ergo: zeik niet, alcohol is een drug.
Doet niets af aan mijn punt, dunkt me.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:25 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Behalve dat je schoonfamilie je affakkelt wanneer je aan de cocaine zit, en je een gezellige jongen vindt als je een biertje meedoet. Hoop ik.
Ergo: alcohol is maatschappelijk geaccepteerd, en 'drugs' niet.
Dat iets maatschappelijk geaccepteerd is, betekent niet dat het niet slechter voor je is...quote:Op maandag 13 juli 2009 00:25 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Behalve dat je schoonfamilie je affakkelt wanneer je aan de cocaine zit, en je een gezellige jongen vindt als je een biertje meedoet. Hoop ik.
Ergo: alcohol is maatschappelijk geaccepteerd, en 'drugs' niet.
Geinig. Ik probeer de vergelijking "alcohol = drugs" in het absurde te trekken, en jij denkt dat de beredenering die ik daarvoor geef mijn persoonlijke motivatie is om alcohol niet als drugs te zien?quote:Op maandag 13 juli 2009 00:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
![]()
Jij hebt echt een vreemde manier van redeneren.Je kan ook de feiten bekijken en je eigen mening vormen hoor.
Als ze er morgen een wet doorheen zouden duwen dat cola illigaal is en je 2 jaar de cel in gaat als je een glas cola drinkt, wil dat dan zeggen dat cola slecht is?
Nou, in zoverre: voor alcohol an sich ga je niet de bak in.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:27 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat iets maatschappelijk geaccepteerd is, betekent niet dat het slechter voor je is...
Dit zegt niets over de werkelijke schade. Dit zegt alles over de magistratuur in plaats van de aard van het middel.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:37 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Nou, in zoverre: voor alcohol an sich ga je niet de bak in.
Lijkt me dat je toch een stuk beter af bent dan de gemiddelde drugsgebruiker.
quote:Ik neem overigens aan dat je geheelonthouder bent?
Het gaat niet om de bak indraaien, het gaat om 'gezondheid'.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:37 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ik neem overigens aan dat je geheelonthouder bent?
Wat heeft dat nou te maken met hoe slecht iets wel of niet is? Zie m'n eerdere reactie over cola.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:37 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Enig juist antwoord dunkt me.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:55 schreef steeg het volgende:
In de wet is alcohol geen drug. Maar goed, gebruik ervan heeft een verdovend effect op de hersenen waardoor het wel bij de opiatendrugs is in te delen: neurobiologisch gezien: dat lijkt me dan ook veel realistischer. Het is alleen maatschappelijk geaccepteerd om te drinken en daarom kunnen we het geloof ik geen drugs noemen.
Het was geen aanname, het was een vraag verpakt als een aanname.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:40 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik ben het tegenovergestelde van een geheelonthouder. Vanwaar die aanname?
te veel alcohol is slechtquote:Op maandag 13 juli 2009 00:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou te maken met hoe slecht iets wel of niet is? Zie m'n eerdere reactie over cola.
Je bent gewoon een troll dusquote:Op maandag 13 juli 2009 00:49 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Het was geen aanname, het was een vraag verpakt als een aanname.
Als je nl. wel geheelonthouder was geweest (en dit geldt ook voor Conversatie), dan had je in ieder geval nog het morele gelijk gehad in het bekritiseren van mijn standpunt dat alcohol minder erg is.
Nu wordt mij door 2 (mogelijk) alchoholisten voorgehouden dat drugs net zo erg zijn...
Maar toch is het percentage alcoholgebruikers dat niet (meteen) afhankelijk wordt een stuk groter dan die van harddrugs. Althans, dat denk ik.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:22 schreef Conversatie het volgende:
[ afbeelding ]
'Echt zo'n GroenLinks opmerking', juist ja. Ik vind dit een beetje burgerlijk CDA-epigonisme. Je kunt wel heel pedant stellen dat alcohol geen drugs is, maar het verdooft toch echt. Dit blijkt al uit het feit dat mensen een stuk meer moeite hebben met iets elementairs als 'lopen', na het nuttigen van alcohol.
Uit recent onderzoek (zie bovenstaande afbeelding inclusief bron), blijkt dat zo'n beetje elk middel behalve crack en heroïne te prevaleren is boven alcohol op zowel sociaal, fysiek en maatschappelijk gebied. Het is dan ook behoorlijk tendentieus om onderscheid te maken tussen alcohol en drugs. Ik vind het persoonlijk een vorm van misplaatste arrogantie en blijken van superioriteitsgevoel als je een junk minderwaardig acht, terwijl je zelf elk weekend laveloos in de kroeg staat. Ergo: zeik niet, alcohol is een, al dan niet ingeburgerde, drug.
Onjuist.quote:Op maandag 13 juli 2009 01:03 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Maar toch is het percentage alcoholgebruikers dat niet (meteen) afhankelijk wordt een stuk groter dan die van harddrugs. Althans, dat denk ik.
Qua verslavingsfactor staat het dus wel een stukje lager denk ik?
En wat de media zegt, dat klopt altijd.quote:Op maandag 13 juli 2009 01:22 schreef defabiman het volgende:
Alcohol is gezond,
dat hoor ik de laatste tijd veel in de media, dat hoor je niet over drugs...
Bron: unityquote:Alcohol is zowel lichamelijk als geestelijk verslavend. Als je een half jaar 8 glazen per dag drinkt ben je lichamelijk al afhankelijk. In Nederland zijn er zo’n 650.000 probleemdrinkers die meer dan 8 glazen er dag drinken. Stop je na lang en veel drinken, dan treden er onthoudingsverschijnselen op. Bij overmatig gebruik is de kans op verslaving groot. In Nederland zijn ongeveer 300.000 mensen verslaafd aan alcohol (alcoholisten).
Water verbieden!!quote:Op maandag 13 juli 2009 02:16 schreef koffiegast het volgende:
Als je genoeg water drinkt is het ook "verdovend"
Hamburgers veranderen "de toestand in je hersenen" dan ook niet.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:53 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Een geit heeft vier poten, maar niet alles wat vier poten heeft is een geit.
Als je genoeg hamburgers vreet werkt dat ook verslavend. Dat maakt hamburgers nog geen drugs.
Net zoals bijna iedere dude.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
want als je maar genoeg drinkt is ieder wijf lekker.
Dit.quote:Op maandag 13 juli 2009 01:39 schreef Zwartbaard het volgende:
Heerlijk om te zien in hoeveel bochten mensen zich wringen om zich maar niet te hoeven associëren met iets waar ze zich graag boven verheven voelen.
Blijf vooral drogredenen opstapelen hoor.
Onvoorstelbaar hoe bekrompen mensen zijn mbt dit onderwerp.
quote:Van Wikipedia:
Alcoholproducten kunnen tot de harddrugs worden gerekend omdat er lichamelijke afhankelijkheid kan optreden.
Kijk, iemand met kennis van zaken. De reden dat mensen het vaak niet zien als drugs is omdat ze het zelf gebruiken en het beestje dus niet bij de naam durven te noemen.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:30 schreef schijffie het volgende:
Waarom ziet niemand dat Drugs gewoon een verzamelnaam is voor 'verdovende' middelen.
Alcohol is gewoon een van de soorten drugs, net zoals Amfetamine's, GHB, Cocaïne, marihuana, MDMA, etc. benamingen zijn voor andere soorten.
[..]
QFTquote:Op maandag 13 juli 2009 00:22 schreef Conversatie het volgende:
[ afbeelding ]
'Echt zo'n GroenLinks opmerking', juist ja. Ik vind dit een beetje burgerlijk CDA-epigonisme. Je kunt wel heel pedant stellen dat alcohol geen drugs is, maar het verdooft toch echt. Dit blijkt al uit het feit dat mensen een stuk meer moeite hebben met iets elementairs als 'lopen', na het nuttigen van alcohol.
Uit recent onderzoek (zie bovenstaande afbeelding inclusief bron), blijkt dat zo'n beetje elk middel behalve crack en heroïne te prevaleren is boven alcohol op zowel sociaal, fysiek en maatschappelijk gebied. Het is dan ook behoorlijk tendentieus om onderscheid te maken tussen alcohol en drugs. Ik vind het persoonlijk een vorm van misplaatste arrogantie en blijken van superioriteitsgevoel als je een junk minderwaardig acht, terwijl je zelf elk weekend laveloos in de kroeg staat. Ergo: zeik niet, alcohol is een, al dan niet ingeburgerde, drug.
Hooguit n keer mee op stapquote:Op maandag 13 juli 2009 09:49 schreef fathank het volgende:
Alcohol, drugs 1 pot nat. Ik gebruik het allemaal en het liefst tegelijk.
Moet ik nu naar een afkickcentrum?
Nou, na afgelopen weekend even rustig aanquote:
Ja euh, ik heb die docu niet gezien, maar na een half jaar afhankelijk is toch een stuk korter dan met hero"ine, waarbij je binnen een paar keer al bijna niet meer zonder kan, lijkt mij?quote:Op maandag 13 juli 2009 01:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
En wat de media zegt, dat klopt altijd.![]()
Omg, zelden zo'n achterlijke reply gezien.
[..]
Bron: unity
En lees dit nog eens,![]()
http://www.alcoholpreventie.nl/factsheet/index.php3?id=2
Alcohol is goed, en drugs zijn slecht. Dat zei mama altijd![]()
![]()
En kijk alsjeblieft de docu die ik net gaf ( klik ) en stel je bekrompen wereldbeeld bij.
Heroïne en crack staan dan ook niet voor niks boven alcohol ipv eronder zoals cocaïne, xtc en ghb.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:13 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja euh, ik heb die docu niet gezien, maar na een half jaar afhankelijk is toch een stuk korter dan met hero"ine, waarbij je binnen een paar keer al bijna niet meer zonder kan, lijkt mij?
Bij deze:quote:Op maandag 13 juli 2009 01:22 schreef defabiman het volgende:
Alcohol is gezond,
dat hoor ik de laatste tijd veel in de media, dat hoor je niet over drugs...
http://www.volkskrant.nl/(...)t_gratis_heroiuml_nequote:Met heroïne kun je gemakkelijk honderd worden, zegt teamleider René van den Bogaard. ‘Verslaafden gaan vaak jong dood aan de bijverschijnselen zoals ondervoeding.’ Een andere drug is volgens de behandelaars veel ‘giftiger’: cocaïne. Sommige klanten van de Kaatstraat blijven cocaïne van de straat ernaast gebruiken, hoewel dat eigenlijk niet de bedoeling is. Van den Bogaard zegt dat dit de voordelen van het heroïneprogramma niet in de weg staat. ‘Hun contacten met justitie nemen wel af.’
Mooie docu tot nuquote:Op maandag 13 juli 2009 01:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Onjuist.
Zoals al eerder gezegd: Kijk deze documentaire: BBC Horizon: Is alcohol worse than ecstasy?
hier volledig te kijken: http://video.google.com/videoplay?docid=6108672696241807159&ei=XG5aSt61FNDV-QaR6sSOAQ&q=BBC+Horizon%3A+Is+alcohol+worse+than+ecstasy%3F
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |