abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70897284
Steeds meer clubs uit de eredivisie hebben vergaande samenwerkingsverbanden met clubs uit de eerste divisie. Spelers die te goed worden geacht voor het tweede elftal maar waarschijnlijk nauwelijks aan spelen toe komen bij het eerste worden massaal verhuurd:
quote:
Feyenoord stuurt nog eens drie talenten naar Excelsior
Norichio Nieveld ,Jordao Pattinama en Michal Janota komen dit seizoen uit voor Excelsior. Feyenoord acht het het best voor de ontwikkeling van de drie talenten als ze ervaring opdoen in de Jupiler league.

Het totaal aantal Feyenoord-huurlingen in de selectie van Excelsior bedraagt nu zeven. Eerder maakten Kermit Erasmus, Erwin Mulder, Mitchell Schet en Kevin Wattamaleo als de tijdelijke overstap naar Kralingen.
quote:
Heerenveen stalt Beda bij FC Emmen
HEERENVEEN - SC Heerenveen heeft besloten de Braziliaanse spits Pedro Beda komend seizoen bij FC Emmen te laten rijpen. Dat is de uitkomst van een overleg over het samenwerkingsverband tussen de twee clubs. Behalve de 20-jarige Beda spelen ook Xander Houtkoop, Michel Poldervaart en Agil Etemadi het komende jaar op uitleenbasis voor de club uit de eerste divisie.
quote:
AZ verhuurt drietal aan Telstar
ALKMAAR - AZ verhuurt Kevin Brands, Ilias Haddad en Jeroen Tesselaar komend seizoen aan eerstedivisionist Telstar. De drie kwamen vorig seizoen uit voor Jong AZ.

„Deze spelers zijn het niveau van Jong AZ ontstegen”, aldus directeur voetbalzaken Marcel Brands op de website van AZ. „Ze zijn toe aan een volgende stap en wilden zich alle drie graag verder ontwikkelen in de eerste divisie.”

Al eerder werd bekend dat AZ ook Jordy Deckers en Furdjel Narsingh komend seizoen uitleent aan Telstar.
quote:
Ook Gerritsen van FC Twente naar Go Ahead Eagles
17/06/2009 15:22

Patrick Gerritsen mag proberen bij Go Ahead Eagles zijn loopbaan nieuw leven in te blazen. FC Twente verhuurt de 22-jarige aanvaller voor een jaar aan de eerstedivisionist.

Go Ahead heeft komend seizoen vier huurlingen van FC Twente in de gelederen. Halil Colak, Wout Droste en Jules Reimerink maakten eerder de overstap naar Deventer. Gerritsen staat overigens nog tot medio 2011 onder contract bij FC Twente
Is dit nou een positieve ontwikkeling of niet? Clubs lijken hun ziel te verliezen, jeugdopleidingen verdwijnen hierdoor. En of het niveau nou echt hoger wordt? Ik lig in ieder geval niet wakker van spelers als Kevin Brands of Xander Houtkoop. Gebeurt dit in het buitenland eigenlijk ook op deze schaal?
Nog even en de eredivisie clubs kunnen gewoon hun tweede elftal inschrijven..
  zondag 12 juli 2009 @ 12:37:43 #2
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70897376
Voor de grote clubs is het iets positiefs natuurlijk, voor de kleinere de doodsteek qua cultuur en identiteit.
Sportief gezien is het voorbeeld met Feyenoord-Excelsior natuuurlijk goed voor beiden clubs, maar ik zou er niet aan moeten denken dat m'n club zo wordt overgenomen door een 'grote broer'.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:39:12 #3
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70897421
Een speler kan zich beter ontwikkelen in de JL dan in de beloftencompetitie, goede zaak dus
pi_70897426
Er zitten natuurlijk negatieve kanten aan. Maar ik kan ook een paar positieve bedenken. Jonge spelers van de grotere clubs kunnen op een hapbaar niveau hun ontwikkeling maken, zonder elke week op de bank te zitten of ver het buitenland in te moeten. En de eerste divisie clubs krijgen voor een minimale prijs tijdelijk een talent van niveau ter beschikking. Een talent die anders nooit voor hen zou kiezen op permanente basis.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_70897490
Helaas kunnen de clubs in de Jupiler League ook niet veel anders, zeker niet na enkele jaren wanbeleid bij enkele clubs. Niks meer te besteden en men kan geen kant meer op.
Hoi.
pi_70897819
Denk dat het voor zowel Eredivisie als de Jupilerleaugeclubs voordelen heeft, waarom?
Simpel, anders deden ze het niet.

Jupilerleauge clubjes hebben meestal bijna geen geld, en dit is voor hen dan een mooie manier om toch nog wat kwaliteit op het veld te zetten, zonder dat dit al te veel kost.

De winst voor eredivisie clubs is natuurlijk dat hun jeugdspelers mooi wat ervaring opdoen, ze zullen in de jupilerleague meer leren dan op de bank of het reserveteam in de Eredivisie.

Nadeel voor de jupilerleauge clubs is dan wel natuurlijk dat ze inprincipe niets kunnen met die spelers verder, aan het einde van het seizoen gaan ze gewoon weer terug naar hun club.
op de lange termijn zou het beter voor ze zijn dat ze zelf hun jeugdspelers de kansgeven, met de kans dat er een keer een groeibriljantje tussen zit die ze kunnen verkopen voor veel geld.
pi_70899517
Goed topic, TR. Later even reageren.
pi_70900366
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Goed topic, TR. Later even reageren.
Inderdaad Robbie, discussie waardig.

Ik vindt het persoonlijk jammer dat Ajax zo weinig doet met regio genoot Haarlem.

Haarlem lijkt me de ideale club om aankomend talent voor een jaar of 2 te stallen en ervaring op te doen. Feit is nu dat Ajax 2 beter is dan Haarlem en daarom niet interessant is voor veel spelers van het 2e.

Gemiste kans in mijn ogen. Daar heeft Excelsior met het samenwerkingsverband met Feyenoord veel meer profijt van.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_70901136
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:55 schreef DirkZz het volgende:

Nadeel voor de jupilerleauge clubs is dan wel natuurlijk dat ze inprincipe niets kunnen met die spelers verder, aan het einde van het seizoen gaan ze gewoon weer terug naar hun club.
op de lange termijn zou het beter voor ze zijn dat ze zelf hun jeugdspelers de kansgeven, met de kans dat er een keer een groeibriljantje tussen zit die ze kunnen verkopen voor veel geld.
Mee eens, het is een voordeel op korte termijn, maar op de lange termijn werkt het destructief aangezien het ontwikkeling van de eigen jeugd belemmert.
pi_70910343
Ik vind het een lastige zaak. Je ziet dat clubs in de JL steeds minder geld hebben en zelfs gebruik maken van de dispensatieregeling van de KNVB om een seizoen zonder tweede elftal te gaan spelen. Dat scheelt ze contracten. Als je dan gaat samenwerken met een club uit de Eredivisie, kan je op een goedkope manier toch aan spelers komen en soms nog aan best aardige spelers ook. Er zitten echter ook jongens tussen die je waarschijnlijk kwalitatief niet echt verder helpen. Daarnaast kost het je de eigen identiteit.

Ik zie er dan ook vooral voordelen in voor de clubs uit de Eredivisie. Die kunnen bepaalde spelers op een ander niveau weerstand laten krijgen, zodat die zich anders ontwikkelen dan in het tweede team het geval was geweest. Ik verwacht bijvoorbeeld niet dat Excelsior het komend seizoen met alle Feyenoord-jongens beter gaat doen dan afgelopen seizoen. Als dat ook zo is, dan heeft Excelsior er uiteindelijk denk ik vrij weinig aan gehad.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70910416
Maar als het niet zo dat straks elke club een dependance wordt het gewoon een belofte competitie wordt?
pi_70912563
De JL-club verliest in grote mate haar identiteit. En wat schieten deze clubs op met een elftal huurlingen die om het jaar weer even hard vertrekken? Ik vind het voor de kleine club niks, voor bijv. Feyenoord, AZ of Heerenveen is het dan wel weer fijn. Spelers die tegen het tweede aanzitten kunnen mooi profervaring op doen...
pi_70914999
Voor en nadelen, bijvoorbeeld Excelsior he..
Stel ze promoveren nu met al die Feyenoord jeugdspelers.. blijven die dan ook in de Eredivisie?
Zo niet, heeft Excelsior een probleem..

En zo ja is er eigenlijk geen probleem
  zondag 12 juli 2009 @ 22:05:53 #14
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70915291
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:58 schreef Dynastic het volgende:
Voor en nadelen, bijvoorbeeld Excelsior he..
Stel ze promoveren nu met al die Feyenoord jeugdspelers.. blijven die dan ook in de Eredivisie?
Zo niet, heeft Excelsior een probleem..

En zo ja is er eigenlijk geen probleem
Ach, voor een club als Excelsior is het al een klein wonder als ze een jaartje of 2 in de eredivisie mogen uitkomen. Er zijn clubs in de JL met meer bestaansrecht die al jaren in de JL ronddwarrelen. Neem bijvoorbeeld een Den Bosch of MVV.

Dus het is in bepaalde gevallen wel degelijk een voordeel voor beide clubs als je buiten de sentimenten kijkt. Denk ook dat Excelsior weinig kans had op een langdurig bestaan als ze het aanbod hadden geweigerd, maar ik weet er het fijne niet van.
pi_70923800
Het is geen of/of verhaal maar een en/en verhaal

Doordat JL ploegen spelers huren hoeven ze zelf minder spelers te halen en kunnen ze hun beperkte budget over minder spelers uitsmeren

Het is wachten op een club die jonge spelers van 18-20 koopt en dan verhuurd aan een JL ploeg. Die wordt spekkoper
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 13 juli 2009 @ 09:33:53 #16
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70925435
quote:
Op maandag 13 juli 2009 04:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is wachten op een club die jonge spelers van 18-20 koopt en dan verhuurd aan een JL ploeg. Die wordt spekkoper

Wachten? Dat doen diverse clubs al jaaaaren.
pi_70925651
Het werkt een definitieve scheiding tussen JL en Ere in de hand. Doordat er nog weinig JL-clubs met eigen potentieel en jeugd zijn, is er geen groei van de club meer mogelijk door een mooie klapper door verkoop. Alle talent wat er is gaat naar de eredivisieclub en in de JL blijft men aanmodderen met afvallers uit de eredivisie.

Ik zie op dit moment weinig tot geen clubs in de JL die met structureel goed beleid de route van bijvoorbeeld sc Heerenveen (van financieel op sterven na dood, 16e in de eerste divisie naar promotie en een commercieel succesverhaal) of Groningen (van wanbeleid/zwartgeld naar europees voetbal) nadoen. Het lijkt erop dat als je nu de slag gemist hebt dat het niet meer goedkomt..
  maandag 13 juli 2009 @ 09:53:22 #18
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70925822
Aan een kant vind ik het jammer dat clubs als Excelsior en Emmen op een paar spelers na, volledig uit huurlingen bestaan. Een echte identiteit krijgen ze er niet door en ik vind het altijd een beetje lijken op het failliet van een club als ze het vooral moeten hebben van de grote broer.
Ik vraag me ook altijd af in hoeverre de spelers door het vuur willen gaan voor de club waaraan ze verhuurd zijn. Ze gaan na een jaar immers toch weer terug.
Voor de spelers zelf is het wel een goede ontwikkeling, het niveau is toch anders dan de beloftencompetitie, misschien voor sommigen niet hoger, voor anderen wel. Spelen in de jupilerleague kan ook vooral goed zijn voor je mentale ontwikkeling.
Ik pak als voorbeeld de samenwerking tussen Ajax en Haarlem, ik zie rondom de laatste jaren gedebuteerde jeugd van Ajax altijd de klacht dat ze geen mentaliteit hebben, koppies laten hangen als het even niet wil en dat dat zou komen omdat ze gewend zijn altijd maar te winnen en altijd maar te horen de beste te zijn. Misschien dat een tijdje ballen op een ander niveau en echt moeten knokken voor je punten dan goed is.
Daarom is het ook goed dat een deel van de "gouden generatie" van Feyenoord nu naar Excelsior gaat. Waar je wel voor moet uitkijken is dat je geen volledige elftallen die kant op stuurt, volgens mij schiet het dan zijn doel voorbij.

KIjk ik naar Groningen, dan is het jarenlang zo geweest dat verhuur van een talent garant stond voor een "je bent toch niet goed genoeg, tot ziens".
Echter, Holla kwam sterker dan ooit terug van Zwolle en is nu ook hier een belangrijke speler geworden, we hadden allemaal Matavz afgeschreven toen bleek dat Emmen hem huurde, maar Matavz bleek met name mentaal daar behoorlijk sterker geworden.
Daar tegenover staan dan weer spelers als Ozturk, Veldmate en anderen die volledig uit beeld verdwenen na een verhuurperiode. Gingen ten onder aan het Veendam niveau.
pi_70928838
Eigen indentiteit verlies? Daar ben ik het absoluut mee oneens. Je wordt toch geen tweede elftal. De reden dat GAE bijvoorbeeld met de jeugd samenwerkt met Twente en Heracles heeft te maken met het feit dat veel talenten uit Deventer en omgeving al jaren niet meer bij GAE speelden (zoals het zou horen mijns inziens) maar bij andere clubs. Zie Deventernaren Kobussen en Çolak zijn nu terug maar speelden in de jeugd van Feyenoord en Twente. GAE was op het laatst nog aan het opleiden voor de Hoofdklasse en dat was zeker niet de bedoeling. Op de meeste huurlingen van Twente heeft GAE trouwens nu ook een eerste optie tot koop/overname bedwongen. Verder heeft GAE een eigen bestuur en een aanhang die eigenlijk niets met die andere clubs te maken willen hebben maar wel inzien dat het niet anders kan qua financien en opleiding. Het stoppen van het tweede elftal heeft gewoon een financiele en organisatorische reden. Spelen op maandagavond voor nog geen 50 man in het stadion bij vol licht kost geld en personeel. Straks spelen de bankzitters een potje op bijvoorbeeld dinsdagmiddag tegen hun lotgenoten uit Apeldoorn.
pi_70929014
Alsof spelers van Ajax voor Haarlem willen spelen _!
  maandag 13 juli 2009 @ 11:53:03 #21
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70929096
quote:
Op de meeste huurlingen van Twente heeft GAE trouwens nu ook een eerste optie tot koop/overname bedwongen
Kijk, dat kan dan nog. Maar voor de meeste huurlingen geldt dit natuurlijk niet, bij bijvoorbeeld Excelsior en Emmen, wat gewoon echte dependances zijn geworden van Feyenoord en Heerenveen. Dan heb je alleen in naam nog een identiteit.
  maandag 13 juli 2009 @ 11:53:36 #22
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70929110
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:50 schreef EvanderSno het volgende:
Daar zit gelijk ook het probleem denk ik. De spelers van Ajax worden echt niet beter van de beloftencompetitie, mentaal al helemaal niet.
pi_70929257
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:50 schreef EvanderSno het volgende:
Beetje jammer deze opmerking. Als je beter ingelicht was wist je dat in 2000 dit nog het geval was. Hosé en Bobson weigerden toen mee te werken overigens. Bron http://www.volkskrant.nl/(...)e_met_Ajax_op_schema
pi_70929405
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:33 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Wachten? Dat doen diverse clubs al jaaaaren.
En dat is jammer. Gewoon jonge spelers halen uit het buitenland met veel potentie. Jaartje in de reserves en daarna een jaartje JL. Als dat soort spelers goed genoeg zijn hebben ze een goede opleiding gehad, zijn ze gewend aan Nederland en kun je ze met wat geluk doorverkopen na 2,3 jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70929447
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:58 schreef eagle75 het volgende:

[..]

Beetje jammer deze opmerking. Als je beter ingelicht was wist je dat in 2000 dit nog het geval was. Hosé en Bobson weigerden toen mee te werken overigens. Bron http://www.volkskrant.nl/(...)e_met_Ajax_op_schema
Ga even op een waarschijnlijk niet serieuze kloon reageren
pi_70929506
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:45 schreef MaxPower het volgende:
Het werkt een definitieve scheiding tussen JL en Ere in de hand. Doordat er nog weinig JL-clubs met eigen potentieel en jeugd zijn, is er geen groei van de club meer mogelijk door een mooie klapper door verkoop. Alle talent wat er is gaat naar de eredivisieclub en in de JL blijft men aanmodderen met afvallers uit de eredivisie.

Ik zie op dit moment weinig tot geen clubs in de JL die met structureel goed beleid de route van bijvoorbeeld sc Heerenveen (van financieel op sterven na dood, 16e in de eerste divisie naar promotie en een commercieel succesverhaal) of Groningen (van wanbeleid/zwartgeld naar europees voetbal) nadoen. Het lijkt erop dat als je nu de slag gemist hebt dat het niet meer goedkomt..
De huurlingen verdringen de nummer 14 tot 20 en in die spelers moet je nog geen eens willen investeren. JL ploegen moeten investeren in de 5 grootste talenten uit de jeugdopleiding. Zet daar wat goede eerste divisiespelers, misschien een buitenlander of een Hoofdklasse bij en je hebt een goed team
pi_70929542
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:53 schreef Prosac het volgende:

[..]

Kijk, dat kan dan nog. Maar voor de meeste huurlingen geldt dit natuurlijk niet, bij bijvoorbeeld Excelsior en Emmen, wat gewoon echte dependances zijn geworden van Feyenoord en Heerenveen. Dan heb je alleen in naam nog een identiteit.
Kom op, 3 en 4 spelers. Das hooguit 20% van de spelers die ze onder contract hebben staan
  maandag 13 juli 2009 @ 12:35:53 #28
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70930286
Als supporter zou ik er niet blij mee zijn, maar voor beide clubs heeft het toch zo z'n voordelen.. En voor de spelers ook
  maandag 13 juli 2009 @ 12:36:55 #29
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70930318
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kom op, 3 en 4 spelers. Das hooguit 20% van de spelers die ze onder contract hebben staan
Bij Excelsior sowieso al 4, waarbij er sprake van is/was om na de voorbereiding nog jeugdige afvallers van Feyenoord 1 ook richting Excelsior te manouvreren. En Emmen heeft ook al 4 spelers van Heerenveen in de gelederen. Agil Etemadi , Pedro Beda , Michel Poldervaart Pawel Wojciechowski . Zou ook sprake zijn van meer spelers.. Vind ik persoonlijk nog al wat.. Met name bij Excelsior denk ik niet dat de 4 spelers van Feyenoord buiten de wedstrijdselectie gaan vallen eerlijk gezegd.
pi_70930407
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:36 schreef Prosac het volgende:

[..]

Bij Excelsior sowieso al 4, waarbij er sprake van is/was om na de voorbereiding nog jeugdige afvallers van Feyenoord 1 ook richting Excelsior te manouvreren. En Emmen heeft ook al 4 spelers van Heerenveen in de gelederen. Agil Etemadi , Pedro Beda , Michel Poldervaart Pawel Wojciechowski . Zou ook sprake zijn van meer spelers.. Vind ik persoonlijk nog al wat.. Met name bij Excelsior denk ik niet dat de 4 spelers van Feyenoord buiten de wedstrijdselectie gaan vallen eerlijk gezegd.
Bij Emmen ook niet maar als ze alle 4 fit zijn gaat het nog maar om 4 van de 17. Verder biedt het ook kansen om de spelers die niet goed genoeg zijn te halen
pi_70938886
Excelsior heeft momenteel al acht spelers van Feyenoord gehuurd voor komend seizoen, waarvan er twee dan min of meer al afgedankt waren door Feyenoord. Heb je er alsnog zes die liefst nog moeten spelen ook.

Emmen zit ook al rond de zes dacht ik, met in elk geval Houtkoop er nog bij.

Telstar ook al ongeveer zeven man van AZ als het goed is...

Dus het zijn wel behoorlijke aantallen.
www.thuisuiteten.nl
pi_70938928
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:14 schreef methodmich het volgende:
Excelsior heeft momenteel al acht spelers van Feyenoord gehuurd voor komend seizoen, waarvan er twee dan min of meer al afgedankt waren door Feyenoord. Heb je er alsnog zes die liefst nog moeten spelen ook.

Emmen zit ook al rond de zes dacht ik, met in elk geval Houtkoop er nog bij.

Telstar ook al ongeveer zeven man van AZ als het goed is...

Dus het zijn wel behoorlijke aantallen.
Geef die namen eens van Excelsior, Emmen en Telstar?

In de OP komen ze niet verder dan 3 of 4 dus waarschijnlijk weet jij meer
  maandag 13 juli 2009 @ 17:16:14 #33
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70938937
Dat zijn er al meer dan de transfer-sites aangeven.
pi_70939048
quote:
Het totaal aantal Feyenoord-huurlingen in de selectie van Excelsior bedraagt nu zeven. Eerder maakten Kermit Erasmus, Erwin Mulder, Mitchell Schet en Kevin Wattamaleo als de tijdelijke overstap naar Kralingen.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)n-naar-Excelsior.htm
pi_70939095
Excelsior: Michal Janota, Kevin Wattamaleo, Tobias Waisapij, Vojtech Machek, Kermit Erasmus, Mitchell Schet, Jordão Pattinama en Norichio Nieveld

Emmen: Agil Etemadi, Harm Zeinstra, Lazaro Alves Martins, Richard Stolte, Xander Houtkoop, Pedro Beda en Michel Poldervaart en op de site worden ook nog de wat jongere Sofian Akouli, Rico Wolven, Johnny de Vries, Bart de Groot, Arjen Bergsma en Hassan Bai Kamara als Heerenveen-huurlingen bij de A-selectie vermeld ( http://www.fcemmen.nl/content.asp?subpagina_id=156 )

Telstar: Kevin Brands, Jordy Deckers, Jeroen Tesselaar, Robert Schultz, Gaston Salasiwa, Joona Toivio, Ilias Haddad en Furdjel Narsingh. De helft van de selectie tot nu toe dus, want ze hebben er nu 16 op de eigen website.
www.thuisuiteten.nl
pi_70939260
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:21 schreef methodmich het volgende:
Excelsior: Michal Janota, Kevin Wattamaleo, Tobias Waisapij, Vojtech Machek, Kermit Erasmus, Mitchell Schet, Jordão Pattinama en Norichio Nieveld

Emmen: Agil Etemadi, Harm Zeinstra, Lazaro Alves Martins, Richard Stolte, Xander Houtkoop, Pedro Beda en Michel Poldervaart en op de site worden ook nog de wat jongere Sofian Akouli, Rico Wolven, Johnny de Vries, Bart de Groot, Arjen Bergsma en Hassan Bai Kamara als Heerenveen-huurlingen bij de A-selectie vermeld ( http://www.fcemmen.nl/content.asp?subpagina_id=156 )

Telstar: Kevin Brands, Jordy Deckers, Jeroen Tesselaar, Robert Schultz, Gaston Salasiwa, Joona Toivio, Ilias Haddad en Furdjel Narsingh. De helft van de selectie tot nu toe dus, want ze hebben er nu 16 op de eigen website.
En hoe groot denk je dat de kans is dat al die spelers allemaal weer terug gaan?

Van die spelers gaan er gewoon een stuk of 2,3 volgend jaar ook bij die club spelen en doordat je die spelers bijna voor niks hebt kan je beschikbare budget verdelen over minder spelers waardoor je betere spelers kan halen
pi_70939976
Mulder is alweer terug naar Feyenoord.
pi_70944564
JL-clubs hebben geen geld om zelf kwalitatief goede spelers te halen, een goed functionerende jeugdopleiding in stand te houden en ook nog een 2e elftal op de been te brengen.

Ik heb liever dat ze talentvolle spelers huren van Eredivisieclubs, dan dat ze met amateurcontracten allerlei spelers die niets in het betaalde voetbal te zoeken hebben laten spelen.

In het buitenland is dit volgens mij ook gebruikelijk. In Spanje heb je bijvoorbeeld de B-teams en ik meen dat Turkse en Griekse topteams ook wel dependances hebben.
pi_70944623
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De huurlingen verdringen de nummer 14 tot 20 en in die spelers moet je nog geen eens willen investeren. JL ploegen moeten investeren in de 5 grootste talenten uit de jeugdopleiding. Zet daar wat goede eerste divisiespelers, misschien een buitenlander of een Hoofdklasse bij en je hebt een goed team
Yep, vaak zijn dat spelers van een jaar of 22 die al een paar seizoenen in het 2e elftal spelen. Dat die spelers lekker opbokken naar het amateurvoetbal, wordt toch nooit meer iets.
pi_70944721
Telstar, Excelsior en Emmen zullen volgend jaar wel mee doen voor minimaal de nacompetitie
pi_70945663
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Telstar, Excelsior en Emmen zullen volgend jaar wel mee doen voor minimaal de nacompetitie
Dat deden ze zonder die huurlingen ook al regelmatig.
- verwijderd door admin -
pi_70945697
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:59 schreef groenen het volgende:

[..]

Nu dan structureel. Ik zie eigenlijk alleen winnaars
pi_70946294
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nu dan structureel. Ik zie eigenlijk alleen winnaars
Misschien moet je Mindlight vragen wie de verliezers zijn.

Mij zien ze nooit meer bij Volendam als ze zo worden overgenomen door Ajax, dan kan ik net zo goed elke zondag dat ritje naar de ArenA maken.
pi_70952607
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:17 schreef groenen het volgende:

[..]

Misschien moet je Mindlight vragen wie de verliezers zijn.

Mij zien ze nooit meer bij Volendam als ze zo worden overgenomen door Ajax, dan kan ik net zo goed elke zondag dat ritje naar de ArenA maken.
Maar goed dat er nu veel Volendammers op de Dijk spelen
pi_70957812
Tis waar je voor kiest. Zwolle heeft bijv. weinig tot geen huurlingen op het moment maar of je als supporter gelukkig wordt met zo'n vreemdelingenlegioen is een tweede.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:31:23 #46
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70957909
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Toch elke wedstrijd weer 11, immers ze allemaal van Volendam zijn en niet geleend van een grote broer omdat die grote broer dat wil.
pi_70968860
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:59 schreef groenen het volgende:

[..]

Telstar vorig jaar zelfs compleet verrassend, met toch helemaal geen bijzonder elftal. Al had je dan het voordeel dat je na zes goede wedstrijden een periode kon pakken.

Excelsior had zelf overigens een goede jeugdopleiding, zonde dat Feyenoord daar nu makkelijk in kan gaan vissen en eigen spelers, die net niet zo goed zijn, dan in Kralingen gaat stallen.
www.thuisuiteten.nl
pi_70968938
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:31 schreef Prosac het volgende:

[..]

Toch elke wedstrijd weer 11, immers ze allemaal van Volendam zijn en niet geleend van een grote broer omdat die grote broer dat wil.
De spelerspas van de speler en de geboorteplaats van een speler zijn 2 verschillende dingen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:32:00 #49
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70969127
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De spelerspas van de speler en de geboorteplaats van een speler zijn 2 verschillende dingen
Net als je eigen selectie samenstellen of spelers toegewezen krijgen van de samenwerkende club.
pi_70969238
Net alsof daar verschil tussen zit
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:37:20 #51
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70969342
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net alsof daar verschil tussen zit
Oh nee..
sorry, mijn fout.
Zelf je selectie samenstellen is inderdaad hetzelfde als allerlei spelers toegewezen krijgen zonder daar zelf een zegje in te hebben.
pi_70969415
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:37 schreef Prosac het volgende:

[..]

Oh nee..
sorry, mijn fout.
Zelf je selectie samenstellen is inderdaad hetzelfde als allerlei spelers toegewezen krijgen zonder daar zelf een zegje in te hebben.
Club beslist altijd zelf of ze die spelers willen hebben. Die worden ook gewoon gehaald, alleen zijn ze beter dan wat je kan halen
pi_70969502
Is ook maar de vraag hoor. Kan me zo voorstellen dat lang niet al die jonge knullen van Heerenveen die nu bij Emmen komen, dus buiten de groep Beda, Poldervaart, Etemadi zeg maar, goed genoeg zullen zijn voor de Jupiler League.

Zoals het bij Excelsior ook maar afwachten is of met name Waisapij, Wattamaleo en Machek veel beter zijn dan wat men zelf in de gelederen had.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:42:50 #54
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70969571
In het geval van Excelsior toch zeker niet. En jij reageerde op het stukje dat hij niet meer naar Volendam zou gaan als die opgeslokt zouden worden door Ajax. Je zei "alsof ze nu met 11 volendammers spelen".
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je club overgenomen wordt en je minder zeggenschap krijgt over de selectie en daarbij als veredeld opleidingsteam voor een andere club gaat fungeren.
Ik kan me voorstellen dat je weinig behoefte meer hebt om naar een Feyenoord B of Heerenveen B te gaan kijken, spelers die na een jaar weer terug gaan naar hun echte clubje en waar jouw club maar weinig aan overhoudt dan hopelijk een paar leuke wedstrijden.
pi_70969579
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:40 schreef methodmich het volgende:
Is ook maar de vraag hoor. Kan me zo voorstellen dat lang niet al die jonge knullen van Heerenveen die nu bij Emmen komen, dus buiten de groep Beda, Poldervaart, Etemadi zeg maar, goed genoeg zullen zijn voor de Jupiler League.

Zoals het bij Excelsior ook maar afwachten is of met name Waisapij, Wattamaleo en Machek veel beter zijn dan wat men zelf in de gelederen had.
Die niet goed genoeg zijn stuur je weer terug of zet je op de bank en laat je nooit invallen
pi_70969636
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:42 schreef Prosac het volgende:
In het geval van Excelsior toch zeker niet. En jij reageerde op het stukje dat hij niet meer naar Volendam zou gaan als die opgeslokt zouden worden door Ajax. Je zei "alsof ze nu met 11 volendammers spelen".
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je club overgenomen wordt en je minder zeggenschap krijgt over de selectie en daarbij als veredeld opleidingsteam voor een andere club gaat fungeren.
Ik kan me voorstellen dat je weinig behoefte meer hebt om naar een Feyenoord B of Heerenveen B te gaan kijken, spelers die na een jaar weer terug gaan naar hun echte clubje en waar jouw club maar weinig aan overhoudt dan hopelijk een paar leuke wedstrijden.
Voldoende spelers die ook een 2e jaar zullen blijven
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:48:00 #57
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70969779
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voldoende spelers die ook een 2e jaar zullen blijven
Dan nog blijft het een speler die geen bezit is van jouw club en die slechts bij je club zit om beter terug te keren naar zijn echte club. Geen cent levert het verder op, hopelijk goede resultaten.

Hoe leuk zou jij PSV vinden als die als opleidingsclub gaan dienen voor Chelsea en ze 6 man uit Jong-Chelsea toegeschoven krijgen, een trainer van Chelsea moeten aannemen en die 6 spelers liefst elke week moeten spelen.

1 of 2 spelers van een club huren, die je zelf mag kiezen.. oké, maar meer dan dat is weinig continuiteit voor je eigen club.
pi_70969829
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:48 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dan nog blijft het een speler die geen bezit is van jouw club en die slechts bij je club zit om beter terug te keren naar zijn echte club. Geen cent levert het verder op, hopelijk goede resultaten.

Hoe leuk zou jij PSV vinden als die als opleidingsclub gaan dienen voor Chelsea en ze 6 man uit Jong-Chelsea toegeschoven krijgen, een trainer van Chelsea moeten aannemen en die 6 spelers liefst elke week moeten spelen.

1 of 2 spelers van een club huren, die je zelf mag kiezen.. oké, maar meer dan dat is weinig continuiteit voor je eigen club.
Als ze van het niveau Alex zijn vind ik het prima

Voldoende spelers die nadat hun contract is afgelopen blijven, daar zijn bij Excelsior ook voorbeelden van

De 8 tot 18 kosten bij clubs als Volendam veel meer geld dan een huurling
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:52:17 #59
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70969962
Daar kun je nooit vanuit gaan natuurlijk. Insteek is altijd dat een speler beter terugkeert naar zijn eigenlijke club, zonder dat jouw club daar echt financieel beter van wordt.
Stel dat PSV 6 basisspelers van Chelsea heeft, leuke resultaten, plekje 2 of 3 in de competitie en na dat seizoen haalt Chelsea ze alle 6 weg. Halve basis weg en geen cent er voor terug zien. Chelsea stopt de samenwerking en jouw club moet 6 posities gaan invullen.. uit het niets.
Of je krijgt 6 jonkies er voor terug en je kan weer geheel opnieuw gaan bouwen.
pi_70970061
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:52 schreef Prosac het volgende:
Daar kun je nooit vanuit gaan natuurlijk. Insteek is altijd dat een speler beter terugkeert naar zijn eigenlijke club, zonder dat jouw club daar echt financieel beter van wordt.
Stel dat PSV 6 basisspelers van Chelsea heeft, leuke resultaten, plekje 2 of 3 in de competitie en na dat seizoen haalt Chelsea ze alle 6 weg. Halve basis weg en geen cent er voor terug zien. Chelsea stopt de samenwerking en jouw club moet 6 posities gaan invullen.. uit het niets.
Of je krijgt 6 jonkies er voor terug en je kan weer geheel opnieuw gaan bouwen.
Dus Volendam heeft alleen spelers met meerderjarige contracten?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:58:32 #61
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70970237
Lijkt mij dat de belangrijkste spelers daar allemaal indertijd wel een meerjarig contract hebben ondertekend. Danwel direct, danwel na goede prestaties.

Maar ik begrijp dat jij weinig problemen zou hebben als jouw club als een B-elftal gaat dienen voor een grotere club.
pi_70970326
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:58 schreef Prosac het volgende:
Lijkt mij dat de belangrijkste spelers daar allemaal indertijd wel een meerjarig contract hebben ondertekend. Danwel direct, danwel na goede prestaties.

Maar ik begrijp dat jij weinig problemen zou hebben als jouw club als een B-elftal gaat dienen voor een grotere club.
Er zijn amper spelers in de JL die een meerderjarig contract hebt. Clubs moeten sws de halve selectie vervangen ieder jaar maar met huurlingen kan je de kanslozen kneuzen eruit flikkeren
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:03:17 #63
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70970420
Maar jij zou er dus geen problemen mee hebben als PSV als B-elftal en opleidingscentrum ging dienen voor een Chelsea, Liverpool of Manchester City en je dus elk jaar weinig moeite hoeft te doen voor je selectie, omdat je toch wel weer een zooi spelers krijgt van je moederclub.
pi_70970483
Zolang ze beter zijn als je kan halen wel
pi_70971566
Zo krijgen JL clubs elk jaar een paar talenten die ze een jaar later alweer kwijt zijn. Zo kunnen ze nooit een team smeden en iets opbouwen. Dat lijkt mij niet goed voor die clubs.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:34:50 #66
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70971630
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang ze beter zijn als je kan halen wel
In plaats van zelf scouten, opleiden en cashen dus.
pi_70971765
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:34 schreef Prosac het volgende:

[..]

In plaats van zelf scouten, opleiden en cashen dus.
Het is en-en-en. Maar dat zal je wel niet begrijpen

Net alsof PSV structureel goede spelers kan halen
pi_70971785
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:33 schreef Zjakkie het volgende:
Zo krijgen JL clubs elk jaar een paar talenten die ze een jaar later alweer kwijt zijn. Zo kunnen ze nooit een team smeden en iets opbouwen. Dat lijkt mij niet goed voor die clubs.
Geef eens een voorbeeld van een team dat iets opbouwt?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:41:39 #69
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70971900
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Net alsof PSV structureel goede spelers kan halen
Natuurlijk zitten er niet altijd geweldenaren bij, maar uiteindelijk levert het je meer op dan steeds maar willekeurige spelers toegewezen krijgen van bovenaf, zoals bij Excelsior en Emmen het geval is.
pi_70972097
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:41 schreef Prosac het volgende:

[..]

Natuurlijk zitten er niet altijd geweldenaren bij, maar uiteindelijk levert het je meer op dan steeds maar willekeurige spelers toegewezen krijgen van bovenaf, zoals bij Excelsior en Emmen het geval is.
Pieters, Maza, Salcido, Zonneveld, Kromkamp, Isaaksson, Mendez, Lazovic, Koevermans.

Die kosten naast een transfersom en salaris alleen maar ergenis
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:54:58 #71
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70972333
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Pieters, Maza, Salcido, Zonneveld, Kromkamp, Isaaksson, Mendez, Lazovic, Koevermans.

Die kosten naast een transfersom en salaris alleen maar ergenis
Farfan, Ooijer, Vennegoor, Afellay, Gomes, Toivonen, (Wuytens), Robben, van Nistelrooij, Amrabat, Dzudzak, Park, Lee, (Bakkal), Koné..

zo slecht is het allemaal niet (geweest)
Deze spelers hebben PSV een aardige zakcent opgeleverd of gaan dat doen. Daarmee zijn weer andere dingen te doen. Het levert je als club weinig op als ze al van een andere club waren en ze na 1 a 2 jaar weer gratis de deur uitlopen, met slechts een bedankje voor de goede zorgen.
pi_70972371
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:54 schreef Prosac het volgende:

[..]

Farfan, Ooijer, Vennegoor, Afellay, Gomes, Toivonen, (Wuytens), Robben, van Nistelrooij, Amrabat, Dzudzak, Park, Lee, (Bakkal), Koné..
Die blijven of komen alleen de rommel heb je niet meer nodig
pi_70972424
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:54 schreef Prosac het volgende:
zo slecht is het allemaal niet (geweest)
Deze spelers hebben PSV een aardige zakcent opgeleverd of gaan dat doen. Daarmee zijn weer andere dingen te doen. Het levert je als club weinig op als ze al van een andere club waren en ze na 1 a 2 jaar weer gratis de deur uitlopen, met slechts een bedankje voor de goede zorgen.
Als er 3 huurlingen komen met meerwaarde haal je de 2e ronde van de CL en wordt je kampioen. Dan worden je eigen aankopen en jeugd ook meer waard
pi_70972471
Hernanes, Nilmar, Taison, Keirrison, Dodo, Salvio en Forlin, Diego Souza, Denthino, Enano mogen zo komen

[ Bericht 47% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 14-07-2009 17:04:13 ]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:59:58 #75
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70972502
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als er 3 huurlingen komen met meerwaarde haal je de 2e ronde van de CL en wordt je kampioen. Dan worden je eigen aankopen en jeugd ook meer waard
Ik heb eerder al gezegd dat 1 a 2 (misschien 3) nog te doen is, maar de mate waarin het nu met Emmen en Excelsior is gebeurd, dat is anders. Dan blijft er weinig ruimte over voor je eigen club in mijn ogen. Dat is waar ik steeds op doel en waar de fan van Volendam bang voor is en waar de fans van Excelsior tegen in opstand kwamen.
pi_70972640
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:59 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik heb eerder al gezegd dat 1 a 2 (misschien 3) nog te doen is, maar de mate waarin het nu met Emmen en Excelsior is gebeurd, dat is anders. Dan blijft er weinig ruimte over voor je eigen club in mijn ogen. Dat is waar ik steeds op doel en waar de fan van Volendam bang voor is en waar de fans van Excelsior tegen in opstand kwamen.
Je eigen club zijn de spelers die op het veld staan
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:09:36 #77
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70972774
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je eigen club zijn de spelers die op het veld staan
Niet als het voor het grootste deel huurlingen zijn.
pi_70972808
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:09 schreef Prosac het volgende:

[..]

Staan ze dan niet meer op het veld of zo?

Of denk je dat iemand bij PSV zei dat Alex zuigt?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:42:00 #79
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70973764
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Staan ze dan niet meer op het veld of zo?

Of denk je dat iemand bij PSV zei dat Alex zuigt?
Die spelers zijn niet van jezelf, dan kijk ik daar als supporter anders naar. Net als bijvoorbeeld een Mindlight of de volendam supporter waar jij op reageerde. Er is een verschil tussen een paar spelers (2 ofzo) huren, of als B-elftal fungeren voor een andere club.
En niemand zal ontkennen dat Alex een goede was, echter speelde daar ook mee dat niemand nou eigenlijk wist wat precies de constructie met Alex was.

Nogmaals, 1 a 2 spelers huren van een andere club is niks mis mee, maar het wordt er wel anders van als je veel meer spelers krijgt (dus niet zelf aanvraagt) van een club die bepaalt welke spelers er naar jou toekomen en nogmaals, spelers waar de club niks voor hoeft te doen en ook niks aan verdiend.
pi_70973811
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:42 schreef Prosac het volgende:

[..]

Die spelers zijn niet van jezelf, dan kijk ik daar als supporter anders naar. Net als bijvoorbeeld een Mindlight of de volendam supporter waar jij op reageerde.
En niemand zal ontkennen dat Alex zuigt, echter speelde daar ook mee dat niemand nou eigenlijk wist wat precies de constructie met Alex was.
Nogmaals, 1 a 2 spelers huren van een andere club is niks mis mee, maar het wordt er wel anders van als je veel meer spelers krijgt (dus niet zelf aanvraagt) van een club die bepaalt welke spelers er naar jou toekomen en nogmaals, spelers waar de club niks voor hoeft te doen en ook niks aan verdiend.
Wat boeit het van wie het spelerspaspoort is of wie het salaris betaald?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:49:55 #81
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70974196
Waarom?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:55:30 #83
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70974232
Dan moet je alles maar even nalezen wat ik geschreven heb, want als je dat nog moet vragen, dan heb je gewoon niet begrepen wat ik bedoel.
Ik ben er nu eerst wel klaar mee.
pi_70974265
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:55 schreef Prosac het volgende:
Dan moet je alles maar even nalezen wat ik geschreven heb, want als je dat nog moet vragen, dan heb je gewoon niet begrepen wat ik bedoel.
Ik ben er nu eerst wel klaar mee.
Het enige wat ik gelezen heb is dat je vind dat 8 teveel is alleen geef je daar geen argument voor
pi_70977306
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Toch 6 Volendamse contractspelers, waarvan er 3 zeker in de basis komen. Redelijk score toch?

Verhoeven stond ook al 6 seizoenen onder contract, Van Zaanen 7 seizoenen, Boots begint aan zijn 6de seizoen. Volendam heeft echt niet elk jaar een totaal andere selectie.

Maar je hebt inderdaad gelijk, zonder Volendamse contractspelers zie je mij ook niet meer in het stadion.

En over die meerderjarige contracten:

Paul de Lange heeft deze zomer een 4-jarig contract gekregen bij Volendam, Sluijter voor 3 seizoenen. Platje, Sheotahul en Schilder kunnen ook gewoon lange contracten tekenen als ze willen, maar die weigeren.
pi_70977764
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:32 schreef groenen het volgende:

[..]

Toch 6 Volendamse contractspelers, waarvan er 3 zeker in de basis komen. Redelijk score toch?

Verhoeven stond ook al 6 seizoenen onder contract, Van Zaanen 7 seizoenen, Boots begint aan zijn 6de seizoen. Volendam heeft echt niet elk jaar een totaal andere selectie.

Maar je hebt inderdaad gelijk, zonder Volendamse contractspelers zie je mij ook niet meer in het stadion.

En over die meerderjarige contracten:

Paul de Lange heeft deze zomer een 4-jarig contract gekregen bij Volendam, Sluijter voor 3 seizoenen. Platje, Sheotahul en Schilder kunnen ook gewoon lange contracten tekenen als ze willen, maar die weigeren.
Als je daar een stuk of 5 talentvolle spelers van Ajax 2 bij zet, nog een eerste divisie speler en 3 talentvolle jongens uit de eigen jeugd dan staat er gewoon een team dat mee doet voor de titel.

Dan heb je de losers uit het 2e van 22 die voor een onkostenvergoeding spelen ook niet meer nodig
pi_70978279
Denk je dat ze bij Ajax blij zijn als Platje of Sheotahul bijvoorbeeld de voorkeur zouden krijgen boven Javier Martina?

Ik denk dat Alex Pastoor zo'n keuze altijd in het voordeel van Feyenoord gaat maken bij Excelsior, gewoon omdat het moet.
pi_70978404
Alex Pastoor kiest gewoon voor het team waar hij de meeste kans mee heeft om te winnen
pi_70998064
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van een team dat iets opbouwt?
Op hele lange termijn misschien niet, maar meer dan 1 jaar mag toch wel?
pi_71010229
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:08 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Op hele lange termijn misschien niet, maar meer dan 1 jaar mag toch wel?
Fijn dat je niet gewoon toegeeft dat in de JL geen ploeg zit die met een goed opbouwend beleid bezig zijn

Ze zijn allang blij als ze volgend jaar weer betaald voetbal spelen
pi_71011263
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:09 schreef Prosac het volgende:

[..]

Of het nu een huurling is of een speler met een eenjarig contract die na een jaar ook weer vertrekt maakt niet zoveel uit. Dan liever een huurling die kwalitatief beter is, dan ´n speler uit de hoofdklasse die na een jaar ook weer weg is.

Het verloop bij veel clubs is zo groot dat het niet uitmaakt of ze werken met huurlingen of contractspelers.
pi_71013746
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of het nu een huurling is of een speler met een eenjarig contract die na een jaar ook weer vertrekt maakt niet zoveel uit. Dan liever een huurling die kwalitatief beter is, dan ´n speler uit de hoofdklasse die na een jaar ook weer weg is.

Het verloop bij veel clubs is zo groot dat het niet uitmaakt of ze werken met huurlingen of contractspelers.
Huurlingen kun je ook gewoon aantrekken

Daar zijn bij Excelsior verschillende voorbeelden van
pi_71016183
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Huurlingen kun je ook gewoon aantrekken

Daar zijn bij Excelsior verschillende voorbeelden van

Ook al lukt dat niet, maakt niet zoveel uit. Het boeit me niet zoveel of de speler die een seizoen bij de club speelt nu huurling is of contractspeler. Feit is en blijft dat de meeste spelers toch vrij snel weer weg zijn. Dan liever een goede huurling, dan een of andere Hoofdklasse-held die na 1 jaar weer bij FC Lisse ofzo gaat voetballen.
pi_71024085
Er zijn weinig eerste divisie spelers met een langdurig contract. Velen van hen hebben een afkoopsom in het contract staan. Demy de Zeeuw vertrok voor 1 ton naar AZ omdat dit contractueel vast gelegd was. Wat ik wil zeggen is dat goede spelers die een vast contract hebben vertrekken ook snel naar eredivisie clubs. Vaak krijgen de clubs wel een transfersom maar die is laag. Huren kost minder (loon wordt vaak gedeeld). Een speler die (nog) niet goed genoeg is voor een hoger niveau is eerder geneigd te blijven dan naar een vergelijkbare club te gaan. Mocht de speler wel gaan aan het einde van het seizoen dan is dat wel vervelend maar net zo als een transfervrije speler die weggaat.
pi_71024475
Bij iedere transfer levert die speler weer geld op

Dit geldt ook voor de speler die gehuurd wordt, die levert bij een transfer ook geld op
pi_71035705
Waarom zou Excelsior geld krijgen als pakweg Pattinama na dit seizoen door Feyenoord aan FC Groningen verkocht wordt?
www.thuisuiteten.nl
pi_71042276
Dat heet opleidingsvergoeding
pi_71066130
Volgens mij krijg je die alleen als een speler een contract bij je club heeft getekend en niet als je hem gehuurd hebt, maar dat weet ik niet zeker.
www.thuisuiteten.nl
pi_71066813
Dat krijg je ook bij huur. Denk maar AGOVV bij Huntelaar bijvoorbeeld.
pi_71066864
Okee, in dat geval kunnen ze er inderdaad een heel klein bedragje van krijgen. 5 % van de transfersom las ik en die gaan ze dan verdelen over alle clubs waar hij was, evenredig naar de lengte. Dan krijg je dus een klein bedrag van 5 %. Nou ja, altijd beter dan niets.
www.thuisuiteten.nl
pi_71067021
Als Huntelaar deze zomer weer verkast houdt AGOVV daar na 3 transfers (Hveen - Ajax - Real - ???) al meer dan 2 ton aan over.
pi_71067088
Klopt, maar ik denk niet dat de spelers die door Feyenoord nu bij Excelsior zijn gestald transfers gaan maken voor zulke bedragen. Maar je weet nooit, dat zou een onverwacht voordeel van zo'n samenwerking kunnen zijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_71067177
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:24 schreef MaxPower het volgende:
Dat krijg je ook bij huur. Denk maar AGOVV bij Huntelaar bijvoorbeeld.
Hmmm dan zou Den Bosch ook geld hebben moeten krijgen bij de transfer van Wielaert naar Ajax. Ben benieuwd of ze dat gehad hebben...
pi_71067455
AGOVV heeft het geld van Real Madrid ook nog niet, aldus mijn google-zoekactie.
pi_71067481
Als je spelers opleidt voor de moederclub is dat een goed argument voor het halen van spelers
pi_71075039
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:34 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Hmmm dan zou Den Bosch ook geld hebben moeten krijgen bij de transfer van Wielaert naar Ajax. Ben benieuwd of ze dat gehad hebben...

En in de kwestie Bastos valt me dit op:
quote:
Feyenoord loopt opleidingsvergoeding Bastos mis

De opleidingsvergoeding voor de Braziliaan Michel Bastos heeft Feyenoord mis gelopen, dat meldt AD Sportwereld donderdag. Omdat de aanvaller in Frankrijk een binnenlandse transfer naar Olympique Lyon maakt hoeft Lille namelijk geen opleidingsvergoeding te betalen. Woensdagavond rondde Lyon de komst van de 25-jarige behendige linkspoot voor een totaalbedrag van achttien miljoen euro af.

Als Baston was vertrokken naar een ander land, dan had vijf procent van de transfersom verdeeld moeten worden onder de clubs waar hij zijn jeugdopleiding kreeg. Voor het ene seizoen dat Bastos onder contract stond bij Feyenoord had het tien procent van die solidariteitsbijdrage gekregen. Dat komt neer op een bedrag van ongeveer 90.000 euro.
In had Stade Gerland tekent de Zuid-Amerikaan een vierjarige verbintenis.

In Rotterdam en omstreken in Bastos is geen onbekende naam. Jaren geleden had Feyenoord de flankspeler jaren geleden onder contract staan, maar liet de Braziliaan nooit debuteren in het vlaggenschip. Bastos werd voor een jaar verhuurd aan Excelsior, maar al na twaalf maanden vertrok hij ondanks 28 competitieduels terug naar Brazilië. Nu is hij is via enkele clubs in zijn vaderland en Lille toch alsnog terecht gekomen in de top.
Dus bij binnenlandse transfers zou het dan niet gelden?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:59:31 #107
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71075078
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:57 schreef methodmich het volgende:

[..]

En in de kwestie Bastos valt me dit op:
[..]

Dus bij binnenlandse transfers zou het dan niet gelden?
Exact. Vreemde regel trouwens.
pi_71075137
In Nederland wel in elk geval
pi_71094860
Om nog maar eens te benadrukken dat de meeste samenwerkingsverbanden toch vooral ontstaan lijken te zijn vanwege een slechte financiële situatie bij het JL-team: de best verdienende eigen contractspeler van Excelsior komend seizoen, krijgt 5000 bruto per maand. Daar gaat dan een deel belasting en CFK vanaf, dus bijzonder veel houdt ook die niet over. Kortom, de tijden van Sport7 zijn echt definitief voorbij.
www.thuisuiteten.nl
pi_71094928
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:27 schreef methodmich het volgende:
Om nog maar eens te benadrukken dat de meeste samenwerkingsverbanden toch vooral ontstaan lijken te zijn vanwege een slechte financiële situatie bij het JL-team: de best verdienende eigen contractspeler van Excelsior komend seizoen, krijgt 5000 bruto per maand. Daar gaat dan een deel belasting en CFK vanaf, dus bijzonder veel houdt ook die niet over. Kortom, de tijden van Sport7 zijn echt definitief voorbij.
Akkoord. Daarom is het om een kwalitatief team op de been te kunnen brengen ook beter om ook eens te kijken naar huurlingen i.p.v. alleen naar afvallers.
pi_71099275
quote:
2000 euro netto plus huisvestiging.

Voldoende Zuid Amerikanen met EU paspoort en ervaring op het hoogste niveau die het daar voor doen
pi_71099371
quote:
15 x 5000 bruto x 12 = 900.000 euro
8 x 9000 bruto x 12 = 900.000 Euro

Als je 5 a 8 huurlingen haalt hoef je die zelf niet meer onder contract te nemen. Je kan dan ook zelf betere spelers halen en daarmee is de kans groter dat die meer waard worden
pi_71101388
Ik denk dat ze die huurlingen meer halen om te besparen op het totale kostenplaatje aan spelers, niet om zo geld uit te sparen om zelf duurdere spelers te kunnen halen eigenlijk. In elk geval bij Excelsior niet, weet niet hoe het bij Emmen en Telstar zit, maar met name laatstgenoemde is ook niet zo rijk volgens mij.
www.thuisuiteten.nl
pi_71101433
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:02 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat ze die huurlingen meer halen om te besparen op het totale kostenplaatje aan spelers, niet om zo geld uit te sparen om zelf duurdere spelers te kunnen halen eigenlijk. In elk geval bij Excelsior niet, weet niet hoe het bij Emmen en Telstar zit, maar met name laatstgenoemde is ook niet zo rijk volgens mij.
Blijft nog steeds een feit dat je meer salaris kan betalen aan je spelers als je 8 spelers hebt dan wanneer je er 15 hebt
pi_71750269
Even een resume na de eerste speelronde:
In de wedstrijd tussen Jong Feyenoord en Jong AZ ,ook wel bekend als Excelsior tegen Telstar, speelden bijna alle Feyenoorders. Janota, Schet en Erasmus vormden het aanvalstrio en ook Nieveld en Wattamaleo kregen een basisplek. Verder dan een magere 2-2 tegen Telstar kwamen ze echter niet. In de samenvatting viel vooral Erasmus op door zijn doelgerichtheid en gedrevenheid, de andere spelers kwamen er niet echt aan. Bij Telstar speelden Brands, Tesselaar, Toivio en Narsingh mee. Laatstgenoemde maakte een aardige indruk. Brands kreeg een kans op de 3-2 maar was verder niks van te zien.

Bij Go Ahead Eagles maakte Twente huurling Halil Colak beide goals in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Omniworld.

Het meest tragisch was deze speelronde FC Emmen (Jong Heerenveen) Etemadi, Poldervaart, Houtkoop, Bergsma, Bai Kamara en Beda mochten allen in de basis (sommigen mogelijk ook vanwege het vergeten in te schrijven van aanwinsten Paridaans en Cathalina ) starten maar konden een afgang in eigen huis tegen RBC (0-4) niet voorkomen. Doelman Etemadi zag er bovendien bij enkele doelpunten niet goed uit. Ook werden de jongens van Foppe de Haan (die als senior coach zich richt op de jonge talenten) uitgescholden en uitgefloten door de eigen aanhang.

Inmiddels is ook bekend geworden dat Haarlem en Ajax de samenwerking gaan intensiveren.
quote:
Verregaande samenwerking Ajax en Haarlem
EXCLUSIEF - Ajax en Haarlem gaan de handen ineen slaan. De twee profclubs hebben hun eerdere samenwerkingverband herzien en plannen gemaakt voor verregaande intensivering.

De vernieuwde samenwerking kent vier kernpunten. Ajax verhuurt per seizoen minimaal één en maximaal vier spelers aan het eerste elftal van de Haarlemmers. Het betreft hier spelers voor wie de stap van Jong Ajax naar het Amsterdamse A-elftal nog te groot is. In dat kader vertrok vorige week aanvaller Edgar Manucharyan al op huurbasis naar de club uit de Jupiler League.

Daarnaast krijgt Ajax zeggenschap over het transferbeleid, de aanstelling van trainers en over de speelwijze in de jeugdopleiding bij Haarlem. Bovendien neemt de huidige koploper in de Eredivisie met minimaal één en maximaal twee personen zitting in de Haarlemse Raad van Commissarissen.

Tot slot gaat Ajax Haarlem ook financieel steunen. Naast een vast jaarbedrag deelt Haarlem in de toekomst mee in de transferinkomsten van spelers die bij de Eerstedivisionist zijn opgeleid en na een eventuele doorbraak bij Ajax worden verkocht.

[ Bericht 4% gewijzigd door TerroRobbie op 10-08-2009 02:17:15 ]
pi_71752004
Ik vraag me af of PSV het nu wel zou kunnen als ze het zouden willen. De selectie van zowel het eerste als jong PSV is behoorlijk krap

Spelers
Ridny Cairo Verdediger 09-02-1990
Nigel Hasselbaink Aanvaller 21-11-1990
Freek Heerkens Verdediger 13-09-1989
Olivier ter Horst Verdediger 06-04-1989
Eelco Horsten Verdediger 31-12-1989
Lars Hutten Aanvaller 18-03-1990
Jeffrey van Nuland Verdediger / Middenvelder 16-12-1990
Jonathan Reis Aanvaller 06-06-1989
Yannick Rymenants Vleugelaanvaller 23-01-1989
Romario Sabajo Vleugelaanvaller 01-02-1989
Abel Tamata Middenvelder 05-12-1990
Martijn Thomassen Verdediger 06-06-1990
Stefan Toonen Keeper 17-09-1983
Kay Velda Middenvelder 23-06-1990

Als je hier 4 spelers uithaalt dan blijf je met 10 spelers zitten. En zeker als het eerste een dubbel programma heeft zullen die geen 5,6 spelers afstaan en dan moet je gaan spelen met een half team waarvan de spelers uit 92 of 93 komen, dat zal ook geen zoden aan de dijk zetten

Misschien dat het wel slim is voor spelers die al een jaar in Jong PSV gespeeld hebben maar bijvoorbeeld Van Eijnden, Waalkens, De Roover en Janse haalden er een transfer mee naar een eredivisieploeg, Bakkal kwam via de eerste divisie in het eerste en Marcellis en Ibi gingen zonder tussenstap

PSV heeft nu natuurlijk Zeefuik verhuurd, die zou normaal gesproken bij je satteliet club moeten spelen. Verder zou ik Faber aanstellen en hem en dubbelfunctie geven als coach van de sattelietclub en Jong PSV
pi_71752427
PSV kan beter 4 grote talenten kopen zonder EU pas en die een contract geven van 50k-100k en voor 2 jaar verhuren aan een subtopper in Vlaanderen. Als de speler goed genoeg is geef je hem een contract van 5 ton en zo niet dan verkoop je hem weer.

Lijkt me meer op te leveren dan een samenwerkingsverband met een eerste divisie ploeg
pi_71765418
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Even een resume na de eerste speelronde:
In de wedstrijd tussen Jong Feyenoord en Jong AZ ,ook wel bekend als Excelsior tegen Telstar, speelden bijna alle Feyenoorders. Janota, Schet en Erasmus vormden het aanvalstrio en ook Nieveld en Wattamaleo kregen een basisplek. Verder dan een magere 2-2 tegen Telstar kwamen ze echter niet. In de samenvatting viel vooral Erasmus op door zijn doelgerichtheid en gedrevenheid, de andere spelers kwamen er niet echt aan. Bij Telstar speelden Brands, Tesselaar, Toivio en Narsingh mee. Laatstgenoemde maakte een aardige indruk. Brands kreeg een kans op de 3-2 maar was verder niks van te zien.

Bij Go Ahead Eagles maakte Twente huurling Halil Colak beide goals in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Omniworld.

Het meest tragisch was deze speelronde FC Emmen (Jong Heerenveen) Etemadi, Poldervaart, Houtkoop, Bergsma, Bai Kamara en Beda mochten allen in de basis (sommigen mogelijk ook vanwege het vergeten in te schrijven van aanwinsten Paridaans en Cathalina ) starten maar konden een afgang in eigen huis tegen RBC (0-4) niet voorkomen. Doelman Etemadi zag er bovendien bij enkele doelpunten niet goed uit. Ook werden de jongens van Foppe de Haan (die als senior coach zich richt op de jonge talenten) uitgescholden en uitgefloten door de eigen aanhang.

Goeie samenvatting TR!

Bij Excelsior mochten Machek en Pattinama nog invallen, waardoor dus 7 van de 8 spelers in actie kwamen, een erg ruime score.
www.thuisuiteten.nl
pi_71765919
Tsja, jammer voor Haarlem. Misschien wel positief voor Ajax, maar dit soort praktijken ben ik niet voor. Zonde van die club.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71768332
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:31 schreef methodmich het volgende:
Klopt, maar ik denk niet dat de spelers die door Feyenoord nu bij Excelsior zijn gestald transfers gaan maken voor zulke bedragen. Maar je weet nooit, dat zou een onverwacht voordeel van zo'n samenwerking kunnen zijn.
Dat weet je nooit. Huntelaar en Kalou zijn ook ooit verhuurd aan JL-clubs en hebben daarna mooie transfers gemaakt.
pi_71768370
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:39 schreef Aanvoerder het volgende:
Tsja, jammer voor Haarlem. Misschien wel positief voor Ajax, maar dit soort praktijken ben ik niet voor. Zonde van die club.
Wat is er dan nog over van Haarlem, buiten wat spelers met een koelkastcontract en 25 supporters?
pi_71768935
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is er dan nog over van Haarlem, buiten wat spelers met een koelkastcontract en 25 supporters?
Fuseren met Ajax dan zodat er ruimte is voor een nieuwe club in de 1e divisie.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71770222
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:33 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Fuseren met Ajax dan zodat er ruimte is voor een nieuwe club in de 1e divisie.
Nog zo´n kansloze missie als Omniworld ofzo toevoegen. Haarlem kan beter wat reservespelers van Ajax huren, daar schieten ze meer mee op dan met 15 koelkastcontracten.
pi_71770277
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nog zo´n kansloze missie als Omniworld ofzo toevoegen. Haarlem kan beter wat reservespelers van Ajax huren, daar schieten ze meer mee op dan met 15 koelkastcontracten.
Hopelijk komen er door de opening met de amateurclubs nu juist wat echt talentvolle clubs naar boven drijven
pi_71770451
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je 5 spelers huurt heb je nog maar 10 spelers nodig. Dan kan je die 10 spelers alvast beter betalen dan die 15
pi_71773086
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je 5 spelers huurt heb je nog maar 10 spelers nodig. Dan kan je die 10 spelers alvast beter betalen dan die 15
Hoe beter je betaalt, hoe beter de kwaliteit is die je kunt halen over het algemeen. Tel daarbij op 5 huurlingen van Ajax die normaliter voor Haarlem compleet onhaalbaar zijn en je hebt 15 betere spelers dan wanneer je op eigen kracht zou blijven doortobben.
pi_71773168
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:15 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Hopelijk komen er door de opening met de amateurclubs nu juist wat echt talentvolle clubs naar boven drijven
Ik vraag het me af. Omniworld en AGOVV zijn met veel bombarie toegetreden en hebben nog nauwelijks wat gepresteerd. De zaterdagkampioen verloor ook met 0-3 van Omniworld. Weliswaar een oefenwedstrijd, maar toch...

Als er amateurclubs echt doorstoten komt dat vooral omdat er onderin de JL clubs wegvallen die de klap van degradatie niet meer te boven komen. Ik zie echter geen amateurclubs doorstoten naar de Eredivisie.
pi_71773211
Afwachten. Alle begin is moeilijk.
pi_71773394
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:49 schreef Aanvoerder het volgende:
Afwachten. Alle begin is moeilijk.
Ik zie AGOVV en met name Omniworld alleen maar verder van het beoogde doel raken dan dat ze dichterbij komen.

Als clubs echt naar de Eredivisie willen moeten ze ook de begroting en administratie op orde hebben, wat doen aan infrastructuur, x-aantal jeugdelftallen en zo... Ik wens ze daar veel succes mee in Lienden. Vraag me af hoeveel ze dan nog over hebben om een Eredivisie-waardig elftal op te stellen.

De enige manier is dat er iemand met echt wat geld zo gek is om er veel geld in te steken, maar dat is ook niet altijd een lang leven beschoren. Zie bijvoorbeeld Gretna in Schotland.
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:36:53 #130
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_71776835
net in Voetbal International gaf men aan dat je in de Eerste Divisie gemiddeld nog maar 30000 EUR per jaar verdient, met alle spelers die uitgeleend zijn is dat toch best problematisch te noemen. Wat dat betreft kort gezegd mag je je afvragen welke teams er nog bestaansrecht hebben...
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_71776875
Dat is een gemiddelde. Betekent dat grofweg de helft daar (behoorlijk) onder zit. Las ook in de VI dat een vakkenvuller vaak meer verdient dan een speler van Haarlem. Dat kun je nauwelijks nog betaald voetbal noemen.
pi_71792209
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:36 schreef Reddiablo het volgende:
net in Voetbal International gaf men aan dat je in de Eerste Divisie gemiddeld nog maar 30000 EUR per jaar verdient, met alle spelers die uitgeleend zijn is dat toch best problematisch te noemen. Wat dat betreft kort gezegd mag je je afvragen welke teams er nog bestaansrecht hebben...
Zie ook Eerste divisie dependance van de Eredivisie
www.thuisuiteten.nl
pi_76092283
Hoe gaat het nu?
pi_77874448
Haarlem failliet, Veendam op de rand van faillissement en er zullen nog wel meer klappen vallen. Clubs onderin doen rare dingen om degradatie af te wenden. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen waar FC Oss het geld vandaan haalt om een heel nieuw elftal te halen. AGOVV kon de salarissen al niet meer betalen en ook bij andere clubs hoor je voortdurend verhalen over financiele problemen, aankloppen bij investeerders en lokale overheden, etc.

Dit verstrekt nog maar eens het punt dat als je je gezond verstand gebruikt, je in kunt schatten dat er geen ruimte is voor 20 clubs onder de Eredivisie die allemaal er een relatief dure huishouding met fullprofs op nahouden.Bij bijvoorbeeld Cambuur houdt het ook op als ze niet promoveren. Het is of mee blijven modderen of even boven je stand leven en hopen op promotie (of in geval van degradatie een snelle terugkeer naar de Eredivisie).

De enige manier is om meer jonge talenten van Eredivisieclubs te stallen in de 1e divisie. Die spelers zijn kwalitatief beter dan spelers uit de hoofdklasse of de contractspelers van de 1e divisie clubs en het geeft deze spelers de gelegenheid om spelritme op te doen.

Ajax stalt 5 of 6 spelers bij Omniworld, PSV bij Eindhoven, Feyenoord bij Excelsior, FC Groningen bij Veendam, Heerenveen bij Emmen, Utrecht bij AGOVV, etc.

Het gelul over clubsentiment is niet relevant. Gebleken is dat clubs als Haarlem, Telstar, Excelsior, Veendam, Emmen e.d. niet de broek kunnen ophouden dankzij die tientallen fanatieke supporters die ze hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')