Oh nee..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net alsof daar verschil tussen zit
Club beslist altijd zelf of ze die spelers willen hebben. Die worden ook gewoon gehaald, alleen zijn ze beter dan wat je kan halenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:37 schreef Prosac het volgende:
[..]
Oh nee..
sorry, mijn fout.
Zelf je selectie samenstellen is inderdaad hetzelfde als allerlei spelers toegewezen krijgen zonder daar zelf een zegje in te hebben.
Die niet goed genoeg zijn stuur je weer terug of zet je op de bank en laat je nooit invallenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:40 schreef methodmich het volgende:
Is ook maar de vraag hoor. Kan me zo voorstellen dat lang niet al die jonge knullen van Heerenveen die nu bij Emmen komen, dus buiten de groep Beda, Poldervaart, Etemadi zeg maar, goed genoeg zullen zijn voor de Jupiler League.
Zoals het bij Excelsior ook maar afwachten is of met name Waisapij, Wattamaleo en Machek veel beter zijn dan wat men zelf in de gelederen had.
Voldoende spelers die ook een 2e jaar zullen blijvenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:42 schreef Prosac het volgende:
In het geval van Excelsior toch zeker niet. En jij reageerde op het stukje dat hij niet meer naar Volendam zou gaan als die opgeslokt zouden worden door Ajax. Je zei "alsof ze nu met 11 volendammers spelen".
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat je club overgenomen wordt en je minder zeggenschap krijgt over de selectie en daarbij als veredeld opleidingsteam voor een andere club gaat fungeren.
Ik kan me voorstellen dat je weinig behoefte meer hebt om naar een Feyenoord B of Heerenveen B te gaan kijken, spelers die na een jaar weer terug gaan naar hun echte clubje en waar jouw club maar weinig aan overhoudt dan hopelijk een paar leuke wedstrijden.
Dan nog blijft het een speler die geen bezit is van jouw club en die slechts bij je club zit om beter terug te keren naar zijn echte club. Geen cent levert het verder op, hopelijk goede resultaten.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voldoende spelers die ook een 2e jaar zullen blijven
Als ze van het niveau Alex zijn vind ik het primaquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dan nog blijft het een speler die geen bezit is van jouw club en die slechts bij je club zit om beter terug te keren naar zijn echte club. Geen cent levert het verder op, hopelijk goede resultaten.
Hoe leuk zou jij PSV vinden als die als opleidingsclub gaan dienen voor Chelsea en ze 6 man uit Jong-Chelsea toegeschoven krijgen, een trainer van Chelsea moeten aannemen en die 6 spelers liefst elke week moeten spelen.
1 of 2 spelers van een club huren, die je zelf mag kiezen.. oké, maar meer dan dat is weinig continuiteit voor je eigen club.
Dus Volendam heeft alleen spelers met meerderjarige contracten?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:52 schreef Prosac het volgende:
Daar kun je nooit vanuit gaan natuurlijk. Insteek is altijd dat een speler beter terugkeert naar zijn eigenlijke club, zonder dat jouw club daar echt financieel beter van wordt.
Stel dat PSV 6 basisspelers van Chelsea heeft, leuke resultaten, plekje 2 of 3 in de competitie en na dat seizoen haalt Chelsea ze alle 6 weg. Halve basis weg en geen cent er voor terug zien. Chelsea stopt de samenwerking en jouw club moet 6 posities gaan invullen.. uit het niets.
Of je krijgt 6 jonkies er voor terug en je kan weer geheel opnieuw gaan bouwen.
Er zijn amper spelers in de JL die een meerderjarig contract hebt. Clubs moeten sws de halve selectie vervangen ieder jaar maar met huurlingen kan je de kanslozen kneuzen eruit flikkerenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:58 schreef Prosac het volgende:
Lijkt mij dat de belangrijkste spelers daar allemaal indertijd wel een meerjarig contract hebben ondertekend. Danwel direct, danwel na goede prestaties.
Maar ik begrijp dat jij weinig problemen zou hebben als jouw club als een B-elftal gaat dienen voor een grotere club.
In plaats van zelf scouten, opleiden en cashen dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang ze beter zijn als je kan halen wel
Het is en-en-en. Maar dat zal je wel niet begrijpenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
In plaats van zelf scouten, opleiden en cashen dus.
Geef eens een voorbeeld van een team dat iets opbouwt?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:33 schreef Zjakkie het volgende:
Zo krijgen JL clubs elk jaar een paar talenten die ze een jaar later alweer kwijt zijn. Zo kunnen ze nooit een team smeden en iets opbouwen. Dat lijkt mij niet goed voor die clubs.
Natuurlijk zitten er niet altijd geweldenaren bij, maar uiteindelijk levert het je meer op dan steeds maar willekeurige spelers toegewezen krijgen van bovenaf, zoals bij Excelsior en Emmen het geval is.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof PSV structureel goede spelers kan halen
Pieters, Maza, Salcido, Zonneveld, Kromkamp, Isaaksson, Mendez, Lazovic, Koevermans.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:41 schreef Prosac het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er niet altijd geweldenaren bij, maar uiteindelijk levert het je meer op dan steeds maar willekeurige spelers toegewezen krijgen van bovenaf, zoals bij Excelsior en Emmen het geval is.
Farfan, Ooijer, Vennegoor, Afellay, Gomes, Toivonen, (Wuytens), Robben, van Nistelrooij, Amrabat, Dzudzak, Park, Lee, (Bakkal), Koné..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Pieters, Maza, Salcido, Zonneveld, Kromkamp, Isaaksson, Mendez, Lazovic, Koevermans.
Die kosten naast een transfersom en salaris alleen maar ergenis
Die blijven of komen alleen de rommel heb je niet meer nodigquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:54 schreef Prosac het volgende:
[..]
Farfan, Ooijer, Vennegoor, Afellay, Gomes, Toivonen, (Wuytens), Robben, van Nistelrooij, Amrabat, Dzudzak, Park, Lee, (Bakkal), Koné..
Als er 3 huurlingen komen met meerwaarde haal je de 2e ronde van de CL en wordt je kampioen. Dan worden je eigen aankopen en jeugd ook meer waardquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:54 schreef Prosac het volgende:
zo slecht is het allemaal niet (geweest)
Deze spelers hebben PSV een aardige zakcent opgeleverd of gaan dat doen. Daarmee zijn weer andere dingen te doen. Het levert je als club weinig op als ze al van een andere club waren en ze na 1 a 2 jaar weer gratis de deur uitlopen, met slechts een bedankje voor de goede zorgen.
Ik heb eerder al gezegd dat 1 a 2 (misschien 3) nog te doen is, maar de mate waarin het nu met Emmen en Excelsior is gebeurd, dat is anders. Dan blijft er weinig ruimte over voor je eigen club in mijn ogen. Dat is waar ik steeds op doel en waar de fan van Volendam bang voor is en waar de fans van Excelsior tegen in opstand kwamen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als er 3 huurlingen komen met meerwaarde haal je de 2e ronde van de CL en wordt je kampioen. Dan worden je eigen aankopen en jeugd ook meer waard
Je eigen club zijn de spelers die op het veld staanquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:59 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik heb eerder al gezegd dat 1 a 2 (misschien 3) nog te doen is, maar de mate waarin het nu met Emmen en Excelsior is gebeurd, dat is anders. Dan blijft er weinig ruimte over voor je eigen club in mijn ogen. Dat is waar ik steeds op doel en waar de fan van Volendam bang voor is en waar de fans van Excelsior tegen in opstand kwamen.
Niet als het voor het grootste deel huurlingen zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je eigen club zijn de spelers die op het veld staan
Staan ze dan niet meer op het veld of zo?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
Niet als het voor het grootste deel huurlingen zijn.
Die spelers zijn niet van jezelf, dan kijk ik daar als supporter anders naar. Net als bijvoorbeeld een Mindlight of de volendam supporter waar jij op reageerde. Er is een verschil tussen een paar spelers (2 ofzo) huren, of als B-elftal fungeren voor een andere club.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Staan ze dan niet meer op het veld of zo?
Of denk je dat iemand bij PSV zei dat Alex zuigt?
Wat boeit het van wie het spelerspaspoort is of wie het salaris betaald?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Die spelers zijn niet van jezelf, dan kijk ik daar als supporter anders naar. Net als bijvoorbeeld een Mindlight of de volendam supporter waar jij op reageerde.
En niemand zal ontkennen dat Alex zuigt, echter speelde daar ook mee dat niemand nou eigenlijk wist wat precies de constructie met Alex was.
Nogmaals, 1 a 2 spelers huren van een andere club is niks mis mee, maar het wordt er wel anders van als je veel meer spelers krijgt (dus niet zelf aanvraagt) van een club die bepaalt welke spelers er naar jou toekomen en nogmaals, spelers waar de club niks voor hoeft te doen en ook niks aan verdiend.
Het enige wat ik gelezen heb is dat je vind dat 8 teveel is alleen geef je daar geen argument voorquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:55 schreef Prosac het volgende:
Dan moet je alles maar even nalezen wat ik geschreven heb, want als je dat nog moet vragen, dan heb je gewoon niet begrepen wat ik bedoel.
Ik ben er nu eerst wel klaar mee.
Toch 6 Volendamse contractspelers, waarvan er 3 zeker in de basis komen. Redelijk score toch?quote:Op maandag 13 juli 2009 23:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar goed dat er nu veel Volendammers op de Dijk spelen
Als je daar een stuk of 5 talentvolle spelers van Ajax 2 bij zet, nog een eerste divisie speler en 3 talentvolle jongens uit de eigen jeugd dan staat er gewoon een team dat mee doet voor de titel.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:32 schreef groenen het volgende:
[..]
Toch 6 Volendamse contractspelers, waarvan er 3 zeker in de basis komen. Redelijk score toch?
Verhoeven stond ook al 6 seizoenen onder contract, Van Zaanen 7 seizoenen, Boots begint aan zijn 6de seizoen. Volendam heeft echt niet elk jaar een totaal andere selectie.
Maar je hebt inderdaad gelijk, zonder Volendamse contractspelers zie je mij ook niet meer in het stadion.
En over die meerderjarige contracten:
Paul de Lange heeft deze zomer een 4-jarig contract gekregen bij Volendam, Sluijter voor 3 seizoenen. Platje, Sheotahul en Schilder kunnen ook gewoon lange contracten tekenen als ze willen, maar die weigeren.
Op hele lange termijn misschien niet, maar meer dan 1 jaar mag toch wel?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een team dat iets opbouwt?
Fijn dat je niet gewoon toegeeft dat in de JL geen ploeg zit die met een goed opbouwend beleid bezig zijnquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:08 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Op hele lange termijn misschien niet, maar meer dan 1 jaar mag toch wel?
Of het nu een huurling is of een speler met een eenjarig contract die na een jaar ook weer vertrekt maakt niet zoveel uit. Dan liever een huurling die kwalitatief beter is, dan ´n speler uit de hoofdklasse die na een jaar ook weer weg is.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
Niet als het voor het grootste deel huurlingen zijn.
Huurlingen kun je ook gewoon aantrekkenquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of het nu een huurling is of een speler met een eenjarig contract die na een jaar ook weer vertrekt maakt niet zoveel uit. Dan liever een huurling die kwalitatief beter is, dan ´n speler uit de hoofdklasse die na een jaar ook weer weg is.
Het verloop bij veel clubs is zo groot dat het niet uitmaakt of ze werken met huurlingen of contractspelers.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Huurlingen kun je ook gewoon aantrekken
Daar zijn bij Excelsior verschillende voorbeelden van
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |