abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71773086
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je 5 spelers huurt heb je nog maar 10 spelers nodig. Dan kan je die 10 spelers alvast beter betalen dan die 15
Hoe beter je betaalt, hoe beter de kwaliteit is die je kunt halen over het algemeen. Tel daarbij op 5 huurlingen van Ajax die normaliter voor Haarlem compleet onhaalbaar zijn en je hebt 15 betere spelers dan wanneer je op eigen kracht zou blijven doortobben.
pi_71773168
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:15 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Hopelijk komen er door de opening met de amateurclubs nu juist wat echt talentvolle clubs naar boven drijven
Ik vraag het me af. Omniworld en AGOVV zijn met veel bombarie toegetreden en hebben nog nauwelijks wat gepresteerd. De zaterdagkampioen verloor ook met 0-3 van Omniworld. Weliswaar een oefenwedstrijd, maar toch...

Als er amateurclubs echt doorstoten komt dat vooral omdat er onderin de JL clubs wegvallen die de klap van degradatie niet meer te boven komen. Ik zie echter geen amateurclubs doorstoten naar de Eredivisie.
pi_71773211
Afwachten. Alle begin is moeilijk.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_71773394
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:49 schreef Aanvoerder het volgende:
Afwachten. Alle begin is moeilijk.
Ik zie AGOVV en met name Omniworld alleen maar verder van het beoogde doel raken dan dat ze dichterbij komen.

Als clubs echt naar de Eredivisie willen moeten ze ook de begroting en administratie op orde hebben, wat doen aan infrastructuur, x-aantal jeugdelftallen en zo... Ik wens ze daar veel succes mee in Lienden. Vraag me af hoeveel ze dan nog over hebben om een Eredivisie-waardig elftal op te stellen.

De enige manier is dat er iemand met echt wat geld zo gek is om er veel geld in te steken, maar dat is ook niet altijd een lang leven beschoren. Zie bijvoorbeeld Gretna in Schotland.
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:36:53 #130
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_71776835
net in Voetbal International gaf men aan dat je in de Eerste Divisie gemiddeld nog maar 30000 EUR per jaar verdient, met alle spelers die uitgeleend zijn is dat toch best problematisch te noemen. Wat dat betreft kort gezegd mag je je afvragen welke teams er nog bestaansrecht hebben...
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_71776875
Dat is een gemiddelde. Betekent dat grofweg de helft daar (behoorlijk) onder zit. Las ook in de VI dat een vakkenvuller vaak meer verdient dan een speler van Haarlem. Dat kun je nauwelijks nog betaald voetbal noemen.
pi_71792209
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:36 schreef Reddiablo het volgende:
net in Voetbal International gaf men aan dat je in de Eerste Divisie gemiddeld nog maar 30000 EUR per jaar verdient, met alle spelers die uitgeleend zijn is dat toch best problematisch te noemen. Wat dat betreft kort gezegd mag je je afvragen welke teams er nog bestaansrecht hebben...
Zie ook Eerste divisie dependance van de Eredivisie
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_76092283
Hoe gaat het nu?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77874448
Haarlem failliet, Veendam op de rand van faillissement en er zullen nog wel meer klappen vallen. Clubs onderin doen rare dingen om degradatie af te wenden. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen waar FC Oss het geld vandaan haalt om een heel nieuw elftal te halen. AGOVV kon de salarissen al niet meer betalen en ook bij andere clubs hoor je voortdurend verhalen over financiele problemen, aankloppen bij investeerders en lokale overheden, etc.

Dit verstrekt nog maar eens het punt dat als je je gezond verstand gebruikt, je in kunt schatten dat er geen ruimte is voor 20 clubs onder de Eredivisie die allemaal er een relatief dure huishouding met fullprofs op nahouden.Bij bijvoorbeeld Cambuur houdt het ook op als ze niet promoveren. Het is of mee blijven modderen of even boven je stand leven en hopen op promotie (of in geval van degradatie een snelle terugkeer naar de Eredivisie).

De enige manier is om meer jonge talenten van Eredivisieclubs te stallen in de 1e divisie. Die spelers zijn kwalitatief beter dan spelers uit de hoofdklasse of de contractspelers van de 1e divisie clubs en het geeft deze spelers de gelegenheid om spelritme op te doen.

Ajax stalt 5 of 6 spelers bij Omniworld, PSV bij Eindhoven, Feyenoord bij Excelsior, FC Groningen bij Veendam, Heerenveen bij Emmen, Utrecht bij AGOVV, etc.

Het gelul over clubsentiment is niet relevant. Gebleken is dat clubs als Haarlem, Telstar, Excelsior, Veendam, Emmen e.d. niet de broek kunnen ophouden dankzij die tientallen fanatieke supporters die ze hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')