quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:01 schreef Scorpie het volgende:
Wat een verschrikkelijk raar meisje heb je.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:03 schreef monsterd. het volgende:
Kortom, eigenlijk heeft ze gevoelens voor hem maar wil ze dat niet aan zichzelf en ook niet aan jou & hem toegeven?
Het enige positieve feitje voor mij is dat ze zich al schuldig voelde in het begin toen ze hem nog maar net kende omdat ze hem aantrekkelijk vond... Dus toen kon het nog onmogelijk meer zijn geweest dan dat.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:08 schreef verleiding het volgende:
Merkwaardig. Je zou bijna denken dat er meer aan de hand is als ze zich zovaak schuldig voelt.
Ik denk wel dat ze meer voor hem voelt dan ze wil toegeven.
Huh? Waar staat dat?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:10 schreef Aquax het volgende:
Ze zegt dat ze zichzelf haat.. dus heeft ze een schuldgevoel. Ik vind het trouwens ook raar dat je die naam niet mag weten.
Zit meer achter! --> knokploeg erop af
Nee dat is het absoluut niet. Ze zegt niet eens iets met hem te willen doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:11 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou ze zich schuldig voelen? Denkt ze dat ze zich niet kan beheersen?
Kan toch gebeuren in een relatie? Het gaat erom wat je met die gevoelens doet. Vind het vreemd dat ze haar vriend wel in geuren en kleuren verteld hoe aantrekkelijk ze die kerel vindt. Probeert ze hem jaloers te maken ofzo?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:16 schreef littledrummergirl het volgende:
ik denk ook dat ze wel eens meer voor hem kan voelen. Als ze erachter is gekomen dat die jongen toch wel mooi is en leuk om mee te praten, kan ik me best voorstellen dat ze zich daar vreemd over voelt. Misschien voelt ze zich schuldig omdat ze naast jou ook andere mannen mooi/interessant vind
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:01 schreef Scorpie het volgende:
Wat een verschrikkelijk raar meisje heb je.
We zijn 22-23. Nee ze probeert me niet jaloers te maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan toch gebeuren in een relatie? Het gaat erom wat je met die gevoelens doet. Vind het vreemd dat ze haar vriend wel in geuren en kleuren verteld hoe aantrekkelijk ze die kerel vindt. Probeert ze hem jaloers te maken ofzo?
TS, hoe oud is je vriendin?
Ze wil JOU geen pijn doen? Mis ik iets van je onduidelijke verhaal of wat?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:58 schreef zonnelens het volgende:
Mijn vriendin gaat sinds kort naar een ochtendschool voor een cursus en daar zitten een kerel waar ons probleem mee ligt.
Mijn vriendin voelt zich soms schuldig over dingen die ze in het verleden heeft gedaan maar die eigenlijk helemaal niet zo erg waren. Sinds die nieuwe jongen bij haar in de klas zit voelt ze zich ook soms schuldig over hem. Ze praten op school wel eens en regelmatig in de bus.
Tijd voor TS dus om daar eens een goed gesprek over te voeren. Ze zegt dat ze hem gewoon knap vindt en leuk vindt om mee te praten / aandacht van te krijgen, maar dat ze hem niet leuk vindt. Toen ik daar verder op doorging zei ze dat ze bijvoorbeeld niet iets van hem wil, of zo aangetrokken voelt dat ze lichamelijk contact wil ofzo. Hij heeft trouwens ook een vriendin en maakt geen enkele aanstalte ofzo.
We sloten het eigenlijk af met het idee dat ze het erger maakte dan het is en dat ze hem gewoon een aantrekkelijke knaap vindt en dat haar ego gestreeld wordt door contact van een knappe vent.
Tja ik kijk zelf ook wel eens naar mooie dames op straat en zou me ook gevleid voelen als ze aandacht aan mij geven, dus ja.
Maar nu een week later stuurt ze me weer een sms dat ze zich schuldig voelt om hem, omdat ik gister een slecht humeur had...Dus ik vraag wat het verband is tussen die 2... En of ik me slecht zou moeten voelen door die kerel? Ik vraag dus nog een keer of ze hem niet leuker vindt dan ze denkt...
Ze reageert met dat ze het geen naam kan geven omdat ze verder niks van of met hem wil doen, maar dat ze hem wel 'goed' vindt. (ik denk dus dat hij wel in de categorie boyfriend-materiaal zit als ze mij niet zou hebben).
Ze zegt ook dat ze zichzelf haat en dat ze mij niet kwijt wil en blablabla.
Maar omdat zij het zelf zo ongeloofelijk opblaast met alle schuldgevoelens van dien, kan ik niet anders concluderen dat ze hem dus toch aardig leuk vindt![]()
Anders zou ze wel zeggen 'zonnelens, maak je niet druk hij is gewoon knap en verder niks'... Toch?
Misschien dat vrouwen-psychologie anders werkt dus ik vraag hier om raad.
----------------------------------------------
Samenvatting:
Vriendin krijgt nieuwe klasgenoot. Vriendin voelt zich soms schuldig over oude kleinigheidjes en nu ook over deze jongen. TS vraagt of ze hem leuk vindt maar dat ontkent ze omdat ze zeker weet niks van hem te willen of lichamelijk contact zou willen of iets dergelijks. Ze kan het echter geen naam vinden en vindt hem wel knap / goed.
Ze voelt zich zo schuldig en 'haat haarzelf' omdat ze mij geen pijn wil doen en TS denkt dus dat ze hem leuker vindt dan ze eigenlijk zou willen, want anders zou ze zich niet zo klote voelen.
Wat is de situatie en wat is de oplossing?
Heb ik al gedaan pas. En ik vrees dat het dan van kwaad tot erger gaat. Toen ik dat deed voelde ze zich weer zo tyfus-schuldig omdat ze zo veel van mij houdt en mij geen pijn wil doen. En dan vindt ze zichzelf weer een kutvriendin enzo... Dat laat haar alleen maar weer schuldiger voelen en blijft ze er in hangen en ik dus ook.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou het een keer een beetje zwaar aanzetten dat het je heel veel pijn doet dat ze zo over die gozer praat en dat je vindt dat ze dat niet kan maken dat ze zo veel met hem omgaat
Schuldgevoel aanpraten dus
Nou nou dat kan ook wel gewoon normaal. Als je met DOM zou bedoelen dat ze niet zichzelf niet goed kent op dat gebied dan zou dat al wat beter overkomen.quote:
quote:Nou nou dat kan ook wel gewoon normaal. Als je met DOM zou bedoelen dat ze niet zichzelf niet goed kent op dat gebied dan zou dat al wat beter overkomen.
Of bedoel je dat niet.
Dit is de kernzin uit haar verhaal. Ze wil hem, heeft misschien al gezoend of meer, en is geschrokken van zichzelf. Je was altijd de enige voor haar en ze kon zich niet voorstellen dat ze ooit op een andere man zou vallen. Die bubbel is nu gebarsten. Het is het begin van het einde, sorry.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:58 schreef zonnelens het volgende:
Ze zegt ook dat ze zichzelf haat en dat ze mij niet kwijt wil en blablabla.
Fout, het probleem ligt in iets anders, wat gebeurd is voor deze 'kerel' ten tonele kwam. Ik zou niet weten wat, omdat ik jullie situatie verder niet ken (leeftijd, relatieduur etc). Maar als het goed zou zitten tussen jullie zou ze enkel denken goh, hij is aantrekkelijk en that's it. Maar mijn vermoeden is dat het nu wat verder gaat dan dat.quote:Mijn vriendin gaat sinds kort naar een ochtendschool voor een cursus en daar zitten een kerel waar ons probleem mee ligt.
Mis ik iets? niks mis mee als zij met een aantrekkelijke jongen vaak in de bus zit en praat. Toen ik alleen deze zin las dacht ik, je geeft dit hele incident veel te veel aandacht. Ze vindt hem aantrekkelijk? ok leuk voor haar. Vaak zeggen meisjes/vrouwen dit om een bepaalde (jaloerse) reactie bij je op te wekken (bewust/onbewust). Als jij namelijk een zelfverzekerde kerel bent dan maak jij je geen zorgen over een random aantrekkelijke kerel waarvan ze weleens aandacht krijgt.quote:Tijd voor TS dus om daar eens een goed gesprek over te voeren
Wat is daar raar aan, dat ze iemand anders aantrekkelijk vindt?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:32 schreef zonnelens het volgende:
Allereerst hoor ik voor de 2e keer dat ik zijn naam niet mag weten ofzo? Haha dat heb ik nergens gezegd.
Maar goed. Ze hebben absoluut niks gedaan, echt geen gekus ofzo en ze fantaseert / denkt ook niet eens aan hem.
We hebben daar heel duideiljk een gesprek over gehad waarbij ik die vragen al gesteld heb en zij die heel eerlijk beantwoordde. Zij zou het eerlijk zeggen, dat weet ik zeker.
Wat wel vrijwel zeker is dat ze die jongen best leuk is gaan vinden en dat is een kwalijke zaak. Het einde van de relatie, het is even door mijn hoofd gegaan maar dat is toch wel heel erg overdreven als het hierbij blijft?
Ze wil ook echt niet dat ik het uitmaak ofzo... Nog sterker, ze wil dat ik bij haar blijf en smeekt me daar zelfs om.
Kut ik ben het momenteel ram zat.
Nee dat is echt te overdreven. Sowieso is ze 100% zeker niet vreemdgegaan en wil ze nog steeds mij en niemand anders.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Dit is de kernzin uit haar verhaal. Ze wil hem, heeft misschien al gezoend of meer, en is geschrokken van zichzelf. Je was altijd de enige voor haar en ze kon zich niet voorstellen dat ze ooit op een andere man zou vallen. Die bubbel is nu gebarsten. Het is het begin van het einde, sorry.
Klassieke denkfout. Kom op zeg... dat is het hele idee achter een goede leugen, de ander laten geloven dat je de waarheid spreekt! Nou wil ik niet beweren dat je vriendin een doortrapte leugenaar is, maar hou wel even in je achterhoofd dat 99% van de mensen waartegen gelogen is dacht dat de ander echt echt echt de waarheid sprak.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:32 schreef zonnelens het volgende:
Zij zou het eerlijk zeggen, dat weet ik zeker.
Ik ga vanavond als ze thuiskomt een gigantisch gestapo gesprek instellen en ik ben zeer goed in psychologie dus als ze liegt kom ik daar achter.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Klassieke denkfout. Kom op zeg... dat is het hele idee achter een goede leugen, de ander laten geloven dat je de waarheid spreekt! Nou wil ik niet beweren dat je vriendin een doortrapte leugenaar is, maar hou wel even in je achterhoofd dat 99% van de mensen waartegen gelogen is dacht dat de ander echt echt echt de waarheid sprak.
Vergeet alsjeblieft dit topic niet en geef over 2 weken een update over hoe het afgelopen is.
Volgens mij is zo'n gesprek juist de verkeerde tactiek.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:37 schreef zonnelens het volgende:
[..]
Ik ga vanavond als ze thuiskomt een gigantisch gestapo gesprek instellen en ik ben zeer goed in psychologie dus als ze liegt kom ik daar achter.
Maar dat is me tot nu toe nog nooit opgevallen dus daar ga ik niet van uit.
Sowieso wil ze absoluut niet met mij breken want ze blijft zeggen dat ze me nooit kwijt wil en plant haar toekomst nog steeds vol met dingen met mij.
Ik dacht dat ik al een pessimistische druktemaker was maar als ik de reacties hier zo lees, dan is ze al vreemdgegaan en wacht ze op het uitmaken van mijn kant...
gestapo gesprekquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:37 schreef zonnelens het volgende:
[..]
Ik ga vanavond als ze thuiskomt een gigantisch gestapo gesprek instellen en ik ben zeer goed in psychologie dus als ze liegt kom ik daar achter.
Maar dat is me tot nu toe nog nooit opgevallen dus daar ga ik niet van uit.
Sowieso wil ze absoluut niet met mij breken want ze blijft zeggen dat ze me nooit kwijt wil en plant haar toekomst nog steeds vol met dingen met mij.
Ik dacht dat ik al een pessimistische druktemaker was maar als ik de reacties hier zo lees, dan is ze al vreemdgegaan en wacht ze op het uitmaken van mijn kant...
Daar ben ik het normaal helemaal mee eens maar ik word nu kotsziek van haar 'schuldig' voelen en mij opzadelen met een opgeblazen gevoel wat misschien onterrecht is maar misschien ook terrecht.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:47 schreef Aardwetenschapper het volgende:
En toen was het plotseling over en 'uit'..
[..]
Volgens mij is zo'n gesprek juist de verkeerde tactiek.
ga gewoon iets leuks met d'r doen neem d'r mee uit eten en geef haar een goeie veeg.
Kijk even in dit topic en snap dan dat je niet teveel moet zeiken.
Je zegt hier zelf toch al wat er aan de hand is en waarom ze zo doet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:17 schreef zonnelens het volgende:
[..]
Nee dat is het absoluut niet. Ze zegt niet eens iets met hem te willen doen.
Ze voelt zich wel een schuldig in onze relatie omdat ze in het verleden wat kleine dingetjes heeft gedaan die mij pijn hebben gedaan, ondank dat ze achteraf niet zo erg waren. (geen vreemdgaan of zo) Dat zijn dingetjes in het begin geweest en dat is dus al bijna 2 jaar terug.
Ik heb haar echter nog nooit pijn gedaan en ze voelt zich dus schuldig over het feit dat ze mij wel een paar keer verdrietig heeft gemaakt.
Ik denk dus dat ze dat nu weer heeft. Ze weet dat ze zich aangetrokken voelt tot een kerel en dat mij dat pijn doet.
Het probleem is alleen dat ze zich dan zo schuldig gaat voelen dat het mij nog veel meer pijn doet (want dan moet het in mijn ogen wel iets serieus zijn) en dan is het dus een vicieuze circel geworden.
Ik word chagrijnig en zij voelt zich daardoor nog schuldiger.
Maar goed, daarbij wil ik dus weten of ze zichzelf niet voor de gek houdt en hem eigenlijk veel leuker vindt dan dat ze denkt, of dat dit dus een uit de hand gelopen schuldgevoel-probleem is.
quote:. Ze praten op school wel eens en regelmatig in de bus.
Tijd voor TS dus om daar eens een goed gesprek over te voere
Mischien komt het wel door haar jaloerse vriendjequote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:00 schreef rene90 het volgende:
Als ze zich zovaak verschuldigd zou ik denken dat er meer aan de hand is..
Dat dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:00 schreef rene90 het volgende:
Als ze zich zovaak verschuldigd zou ik denken dat er meer aan de hand is..
Doe haar dan ook eens pijn, is zij ook weer blijquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:17 schreef zonnelens het volgende:
[..]
Ze voelt zich wel een schuldig in onze relatie omdat ze in het verleden wat kleine dingetjes heeft gedaan die mij pijn hebben gedaan, ondank dat ze achteraf niet zo erg waren. (geen vreemdgaan of zo) Dat zijn dingetjes in het begin geweest en dat is dus al bijna 2 jaar terug.
Ik heb haar echter nog nooit pijn gedaan en ze voelt zich dus schuldig over het feit dat ze mij wel een paar keer verdrietig heeft gemaakt.
Damn, wat ben je dan een kutwijfquote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:16 schreef Strani het volgende:
Voor de vrouwen hier: Zou het niet zo kunnen zijn dat TS z'n vriendin hem jaloers wil maken om te kijken hoeveel hij eigenlijk om haar geeft?
(Heeft natuurlijk totaal geen zin maar zou wel de reden kunnen zijn van haar gedrag.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:34 schreef StefanoSanders het volgende:
Ik heb ook een vriendin met borderline gehad.
Dumpen die hap nu het nog kan. ...
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:23 schreef GSbrder het volgende:
Nee, zorg er gewoon voor dat de balans weer wordt hersteld, ga weg met vrienden, ga alleen uit, trap lol met anderen en zorg ervoor dat zij zich niet schuldig voelt elke keer dat ze de deur uitgaat.
Je mag best een keer klooien met een meisje of wat minder een begripvol open boek te zijn voor haar
Ja, negeer de rest en bedenk het wiel opnieuw! Goed idee hoor!quote:Op zondag 12 juli 2009 00:49 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Goed advies man
Tenzij ze twijfelt, en dankzij die acties gaat denken dat TS eigenlijk best een bokkenlul is, zodat ze overstapt op d'r cursusvriendje.
Mijn beste advies: luister naar niemand's advies en bedenk zelf hoe of wat
Jij bent wel heel goedgelovigquote:Op zondag 12 juli 2009 20:22 schreef zonnelens het volgende:
Er werd gevraagd naar de dingetjes uit het verleden en 1 daarvan was dus dat ze ooit toen ze erg dronken was op een feestje waar ik niet was met een andere jongen heeft gedanst. En aardig close. Zo close dat hij op een gegeven moment aanstalte maakte om haar te zoenen, waarna ze 'is gevlucht' en het heeft afgekapt.
We hebben het hier al 10 keer over gehad en er is gezworen op alles en iedereen dat daar niks gebeurd is. Ze heeft zelfs een `onderzoek ingesteld` en vriendinnen gevraagd wat er gebeurd is. Ze heeft ook tegen haar vriendin gezegd toen zo van 'er gaat niks gebeuren, hij is niet zo'n kerel die er slecht mee omgaat' en ze heeft hem ook verteld dat ze een vriend had enzo. Zij dacht dat hij dat wel zo respecteren en zij wou dansen en verder niks. Naïef inderdaad, maar geen leugenaar.quote:
Joh, je ziet toch zelf ook wel dat iedereen hier maar wat roeptquote:Op zondag 12 juli 2009 04:55 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, negeer de rest en bedenk het wiel opnieuw! Goed idee hoor!
quote:Op zondag 12 juli 2009 23:13 schreef Heathen. het volgende:
"Ze moet aan haarzelf gaan werken"
Klinkt eerder als.. ze weet dat ze nu ook lekkere jongens kan pakken dus als de kans zich voor doet gaat ze jou dumpen.
Zo is het helemaal niet bedoeld. Ze moet aan zichzelf werken omdat ze nu zich snel schuldig voelt en dus niet gelukkig is. Ook omdat ze een groot ego heeft waar je sowieso niet gelukkig van wordt en die geilt op aandacht en acceptatie.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:13 schreef Heathen. het volgende:
"Ze moet aan haarzelf gaan werken"
Klinkt eerder als.. ze weet dat ze nu ook lekkere jongens kan pakken dus als de kans zich voor doet gaat ze jou dumpen.
Oke, waarom heb jij haar daarvoor vergeven als er niets gebeurd is? Er valt toch niets te vergeven als die kerel haar wilde kussen en zij is 'weggevlucht' nog voordat dat gebeurd is?quote:Er werd gevraagd naar de dingetjes uit het verleden en 1 daarvan was dus dat ze ooit toen ze erg dronken was op een feestje waar ik niet was met een andere jongen heeft gedanst. En aardig close. Zo close dat hij op een gegeven moment aanstalte maakte om haar te zoenen, waarna ze 'is gevlucht' en het heeft afgekapt.
Ook daar had haar ego even aandacht nodig toen al haar vrienden/vriendinnen met iemand anders aan eht dansen waren ofzo. Dansen is geen vreemdgaan, maar het is geen goeie zaak. Ik heb haar daar overigens voor vergeven maar zij krijgt het zelf niet voor elkaar.
Het is wel je vriendin he...quote:Op zondag 12 juli 2009 23:45 schreef zonnelens het volgende:
[..]
Zo is het helemaal niet bedoeld. Ze moet aan zichzelf werken omdat ze nu zich snel schuldig voelt en dus niet gelukkig is. Ook omdat ze een groot ego heeft waar je sowieso niet gelukkig van wordt en die geilt op aandacht en acceptatie.
Ze wil helemaal niks van die gast dus er wordt echt niemand gedumpt hier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |