quote:Nou nou dat kan ook wel gewoon normaal. Als je met DOM zou bedoelen dat ze niet zichzelf niet goed kent op dat gebied dan zou dat al wat beter overkomen.
Of bedoel je dat niet.
Dit is de kernzin uit haar verhaal. Ze wil hem, heeft misschien al gezoend of meer, en is geschrokken van zichzelf. Je was altijd de enige voor haar en ze kon zich niet voorstellen dat ze ooit op een andere man zou vallen. Die bubbel is nu gebarsten. Het is het begin van het einde, sorry.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:58 schreef zonnelens het volgende:
Ze zegt ook dat ze zichzelf haat en dat ze mij niet kwijt wil en blablabla.
Fout, het probleem ligt in iets anders, wat gebeurd is voor deze 'kerel' ten tonele kwam. Ik zou niet weten wat, omdat ik jullie situatie verder niet ken (leeftijd, relatieduur etc). Maar als het goed zou zitten tussen jullie zou ze enkel denken goh, hij is aantrekkelijk en that's it. Maar mijn vermoeden is dat het nu wat verder gaat dan dat.quote:Mijn vriendin gaat sinds kort naar een ochtendschool voor een cursus en daar zitten een kerel waar ons probleem mee ligt.
Mis ik iets? niks mis mee als zij met een aantrekkelijke jongen vaak in de bus zit en praat. Toen ik alleen deze zin las dacht ik, je geeft dit hele incident veel te veel aandacht. Ze vindt hem aantrekkelijk? ok leuk voor haar. Vaak zeggen meisjes/vrouwen dit om een bepaalde (jaloerse) reactie bij je op te wekken (bewust/onbewust). Als jij namelijk een zelfverzekerde kerel bent dan maak jij je geen zorgen over een random aantrekkelijke kerel waarvan ze weleens aandacht krijgt.quote:Tijd voor TS dus om daar eens een goed gesprek over te voeren
Wat is daar raar aan, dat ze iemand anders aantrekkelijk vindt?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:32 schreef zonnelens het volgende:
Allereerst hoor ik voor de 2e keer dat ik zijn naam niet mag weten ofzo? Haha dat heb ik nergens gezegd.
Maar goed. Ze hebben absoluut niks gedaan, echt geen gekus ofzo en ze fantaseert / denkt ook niet eens aan hem.
We hebben daar heel duideiljk een gesprek over gehad waarbij ik die vragen al gesteld heb en zij die heel eerlijk beantwoordde. Zij zou het eerlijk zeggen, dat weet ik zeker.
Wat wel vrijwel zeker is dat ze die jongen best leuk is gaan vinden en dat is een kwalijke zaak. Het einde van de relatie, het is even door mijn hoofd gegaan maar dat is toch wel heel erg overdreven als het hierbij blijft?
Ze wil ook echt niet dat ik het uitmaak ofzo... Nog sterker, ze wil dat ik bij haar blijf en smeekt me daar zelfs om.
Kut ik ben het momenteel ram zat.
Nee dat is echt te overdreven. Sowieso is ze 100% zeker niet vreemdgegaan en wil ze nog steeds mij en niemand anders.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Dit is de kernzin uit haar verhaal. Ze wil hem, heeft misschien al gezoend of meer, en is geschrokken van zichzelf. Je was altijd de enige voor haar en ze kon zich niet voorstellen dat ze ooit op een andere man zou vallen. Die bubbel is nu gebarsten. Het is het begin van het einde, sorry.
Klassieke denkfout. Kom op zeg... dat is het hele idee achter een goede leugen, de ander laten geloven dat je de waarheid spreekt! Nou wil ik niet beweren dat je vriendin een doortrapte leugenaar is, maar hou wel even in je achterhoofd dat 99% van de mensen waartegen gelogen is dacht dat de ander echt echt echt de waarheid sprak.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:32 schreef zonnelens het volgende:
Zij zou het eerlijk zeggen, dat weet ik zeker.
Ik ga vanavond als ze thuiskomt een gigantisch gestapo gesprek instellen en ik ben zeer goed in psychologie dus als ze liegt kom ik daar achter.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Klassieke denkfout. Kom op zeg... dat is het hele idee achter een goede leugen, de ander laten geloven dat je de waarheid spreekt! Nou wil ik niet beweren dat je vriendin een doortrapte leugenaar is, maar hou wel even in je achterhoofd dat 99% van de mensen waartegen gelogen is dacht dat de ander echt echt echt de waarheid sprak.
Vergeet alsjeblieft dit topic niet en geef over 2 weken een update over hoe het afgelopen is.
Volgens mij is zo'n gesprek juist de verkeerde tactiek.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:37 schreef zonnelens het volgende:
[..]
Ik ga vanavond als ze thuiskomt een gigantisch gestapo gesprek instellen en ik ben zeer goed in psychologie dus als ze liegt kom ik daar achter.
Maar dat is me tot nu toe nog nooit opgevallen dus daar ga ik niet van uit.
Sowieso wil ze absoluut niet met mij breken want ze blijft zeggen dat ze me nooit kwijt wil en plant haar toekomst nog steeds vol met dingen met mij.
Ik dacht dat ik al een pessimistische druktemaker was maar als ik de reacties hier zo lees, dan is ze al vreemdgegaan en wacht ze op het uitmaken van mijn kant...
gestapo gesprekquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:37 schreef zonnelens het volgende:
[..]
Ik ga vanavond als ze thuiskomt een gigantisch gestapo gesprek instellen en ik ben zeer goed in psychologie dus als ze liegt kom ik daar achter.
Maar dat is me tot nu toe nog nooit opgevallen dus daar ga ik niet van uit.
Sowieso wil ze absoluut niet met mij breken want ze blijft zeggen dat ze me nooit kwijt wil en plant haar toekomst nog steeds vol met dingen met mij.
Ik dacht dat ik al een pessimistische druktemaker was maar als ik de reacties hier zo lees, dan is ze al vreemdgegaan en wacht ze op het uitmaken van mijn kant...
Daar ben ik het normaal helemaal mee eens maar ik word nu kotsziek van haar 'schuldig' voelen en mij opzadelen met een opgeblazen gevoel wat misschien onterrecht is maar misschien ook terrecht.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:47 schreef Aardwetenschapper het volgende:
En toen was het plotseling over en 'uit'..
[..]
Volgens mij is zo'n gesprek juist de verkeerde tactiek.
ga gewoon iets leuks met d'r doen neem d'r mee uit eten en geef haar een goeie veeg.
Kijk even in dit topic en snap dan dat je niet teveel moet zeiken.
Je zegt hier zelf toch al wat er aan de hand is en waarom ze zo doet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:17 schreef zonnelens het volgende:
[..]
Nee dat is het absoluut niet. Ze zegt niet eens iets met hem te willen doen.
Ze voelt zich wel een schuldig in onze relatie omdat ze in het verleden wat kleine dingetjes heeft gedaan die mij pijn hebben gedaan, ondank dat ze achteraf niet zo erg waren. (geen vreemdgaan of zo) Dat zijn dingetjes in het begin geweest en dat is dus al bijna 2 jaar terug.
Ik heb haar echter nog nooit pijn gedaan en ze voelt zich dus schuldig over het feit dat ze mij wel een paar keer verdrietig heeft gemaakt.
Ik denk dus dat ze dat nu weer heeft. Ze weet dat ze zich aangetrokken voelt tot een kerel en dat mij dat pijn doet.
Het probleem is alleen dat ze zich dan zo schuldig gaat voelen dat het mij nog veel meer pijn doet (want dan moet het in mijn ogen wel iets serieus zijn) en dan is het dus een vicieuze circel geworden.
Ik word chagrijnig en zij voelt zich daardoor nog schuldiger.
Maar goed, daarbij wil ik dus weten of ze zichzelf niet voor de gek houdt en hem eigenlijk veel leuker vindt dan dat ze denkt, of dat dit dus een uit de hand gelopen schuldgevoel-probleem is.
quote:. Ze praten op school wel eens en regelmatig in de bus.
Tijd voor TS dus om daar eens een goed gesprek over te voere
Mischien komt het wel door haar jaloerse vriendjequote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:00 schreef rene90 het volgende:
Als ze zich zovaak verschuldigd zou ik denken dat er meer aan de hand is..
Dat dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:00 schreef rene90 het volgende:
Als ze zich zovaak verschuldigd zou ik denken dat er meer aan de hand is..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |