quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:57 schreef blueangel_ het volgende:
Simaeys van Club wordt hier aan Feijenoord gelinkt
Ik neem aan dat er geen verdedigers meer gekocht gaan worden, en deze geruchten dus uit de lucht gegrepen zijn?
quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom niet? Is het een centrale verdediger?
quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Lijkt me stug inderdaad. Is het verder wat, Simaeys?
quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef TN-FR het volgende:
[..]
KA-MI-KA-ZI jalalalalala KA-MI-KA-ZI jalalalalala
quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:14 schreef Happel het volgende:
Volgens wiki is hij een centrale verdediger annex defensieve middenvelder. Sowieso kunnen we defensief op het middenveld iemand gebruiken. Een schoppert. Al denk ik dat we met Fer wel goed zitten op die positie
quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij zit ook al bij het nationale elftal. Weer een tip van Advocaat?
quote:Been, Jans en Beenhakker als NOS-analitici
HILVERSUM - Naast de vaste NOS-analitici voor de Champions League, Youri Mulder en Ronald Waterreus, heeft de omroep nieuwe vaste analitici gestrikt voor deze Europese voetbalcompetitie.
Mario Been, de hoofdtrainer van Feyenoord, wordt voortaan op woensdagen ingezet bij de Champions League-wedstrijden op Nederland 3. Zijn collega bij FC Groningen, Ron Jans, schuift op dinsdagavonden aan. Dat meldde een NOS-woordvoerster woensdag.
Leo Beenhakker, technisch adviseur bij Feyenoord, zal zo nu en dan ook aanschuiven. Met Guus Hiddink is de NOS nog in gesprek over zijn bijdrage als analiticus aan tafel. Anders dan vorig jaar zitten er dit keer bij de wedstrijden twee analitici aan tafel in plaats van één.
(ANP)
Als hij meedoet is hij nog steeds van waarde, afgaand op vorig seizoen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we hem beter weg kunnen doen...
4-0 Wijnaldumquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:25 schreef Happel het volgende:
Ze staan 3-0 voor bij rust. 1x Tomasson, 1x De Cler en 1x Landzaat (penalty). Ook nog een goal van Bruins afgekeurd, vanwege buitenspel.
Publiekswissel gehad in de kleedkamerquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:27 schreef TN-FR het volgende:
Vincken doe even scoren! Of is hij al gewisseld?
Die lijst klopt niet helemaal.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:56 schreef H.M.Murdock het volgende:
0-1 Jon Dahl Tomasson 10'
0-2 Tim de Cler 26'
0-3 Denny Landzaat 41'
0-4 Georgino Wijnaldum 68'
0-5 Diego Biseswar 70'
0-6 Ron Vlaar 75'
0-7 Diego Biseswar 84'
0-8 Luis Pedro 85'
0-9 Georgino Wijnaldum 86'
0-10 Kelvin Leerdam 87'
0-11 Diego Biseswar 90'
0-12 Leroy Fer 90'
3x Biseswar en 1x Vlaar dat valt niet tegen
Aha, dat is de informatie die ik heb uit het liveverslag.quote:
quote:TWEE TREFFERS VLAAR BIJ RENTREE IN BRUNSSUM
Ron Vlaar heeft woensdag zijn rentree bij Feyenoord opgeluisterd met twee schitterende doelpunten. De verdediger kwam de gehele tweede helft zonder problemen in actie in het duel dat eindigde in 0-12 voor de Rotterdammers. Tegenover de rentree van Vlaar stond het uitvallen van Jon Dahl Tomasson na een kwartier spelen. Terwijl De Deen de 0-1 binnen schoot werd hij lelijk op zijn enkel geraakt. Michael Mols kwam namens de thuisploeg het grootste deel van de tweede helft in actie, maar kon geen potten breken.
Een sprankelend begin was het allerminst wat de bezoekers in Brunssum kregen voorgeschoteld. Hoewel Feyenoord in nagenoeg de sterkste opstelling begon - en in testspeler Kamil Contofalsky een debutant onder de lat had staan – duurde het tot ruim tien minuten spelen voordat de toeschouwers kregen waar ze voor gekomen waren.
Het was direct de mooiste aanval van de eerste helft, die zorgde voor een eerste hoogtepuntje en de openingstreffer. Roy Makaay zette een combinatie op met Jon Dahl Tomasson, die de ruimte aan de rechterkant vond. Daar was Dani Fernandez vrij om de bal voor te geven op de inlopende Tomasson, die zijn vierde doelpunt van de voorbereiding liet aantekenen. Het was direct het laatste wapenfeit van de Deen, want bij het binnenschieten werd hij zodanig op zijn enkel geraakt dat hij niet verder kon spelen.
Het schaarse hoogtepunt in de vorm van de treffer was tekenend voor het moeizame spel van Feyenoord in het regenachtige Brunssum. De bal ging snel genoeg van voet tot voet, maar de Rotterdammers verzuimden keer op keer om tijdig de diepte te zoeken.
Tim de Cler bracht daar na krap een halfuur spelen verandering in, toen hij zelf op avontuur ging over de linkerflank. Daarvandaan speelde hij Makaay aan, die de doorgelopen De Cler vrij zette voor de doelman. De verdediger passeerde keeper en doellijn vervolgens met een lepe stift.
Dat de score voor rust nog kon worden uitgebreid was te danken aan een makkelijk gegeven strafschop. Tim Vincken, die al meerdere keren doelwit was geweest van de verdedigers van Limburgia, werd licht aangetikt in het zestienmetergebied en ging gewillig naar de grond. Denny Landzaat bracht vervolgens vanaf elf meter de ruststand op het scorebord.
De tweede helft kwam zo mogelijk nog iets langzamer op gang dan de eerste. Met een vrijwel geheel nieuw elftal in het veld, was het duidelijk dat de Feyenoorders aanvankelijk wat zoekende waren. Tot twintig minuten voor tijd wist alleen Jordao Pattinama eenmaal gevaarlijk te worden, maar de spits raakte de bal van dichtbij niet lekker.
Pas halverwege de tweede helft begon het goed te draaien bij de bezoekers en dat leverde drie treffers in korte tijd op. De 0-6 betekende veruit het mooiste moment van de wedstrijd. Ron Vlaar, die na anderhalf jaar blessureleed weer eens in actie kwam voor Feyenoord, ging mee bij een hoekschop en kreeg daarbij de bal in een keer op zijn pantoffel. De wonderschone treffer werd met luid applaus vanaf de bank en felicitaties van al zijn ploeggenoten begroet.
Daarna moest het hoogtepunt voor de verdediger nog komen. Kort voor het eindsignaal maakte hij het mooiste doelpunt van de avond, toen hij een dieptepass van achter de middenlijn over de doelman van de thuisploeg zag stuiteren en achter de doellijn tot stilstand zag komen: 0-9.
In de tussentijd hadden Georginio Wijnaldum en Diego Biseswar de eerste twee treffers na rust voor hun rekening genomen. Wijnaldum ronde een steekpass van Leroy Fer beheerst af, terwijl Biseswar aan het eind stond van een snelle combinatie door het centrum. Ook de 0-7 kwam op naam van Biseswar, die een voorzet van Luis Pedro alleen nog binnen hoefde te tikken. Pedro stond bij de 0-8 zelf aan het eind van een snelle counter.
Dat in Brunssum ook nog dubbele cijfers werden behaald, was grotendeels te danken aan Biseswar. De aanvaller, die sterk op dreef was, legde kort voor tijd de bal terug op Kelvin Leerdam, die met een knap afstandschot 0-10 maakte. Biseswar tekende hierop zelf met een rebound voor de 0-11, waarna tot slot Fer met een kopbal uit een hoekschop de eindstand bepaalde.
BSV Limburgia – Feyenoord 0-12
Scoreverloop:
11’ 0-1 Tomasson
29’ 0-2 De Cler
41’ 0-3 Landzaat (strafschop)
70’ 0-4 Wijnaldum
73’ 0-5 Biseswar
76’ 0-6 Vlaar
81’ 0-7 Biseswar
83’ 0-8 Pedro
85’ 0-9 Vlaar
87’ 0-10 Leerdam
89’ 0-11 Biseswar
90’ 0-12 Fer
Opstelling Feyenoord:
Eerste helft: Contofalsky; Fernandez, Nieveld, Hofland, De Cler; Landzaat, Tomasson (14’ Bruins), Van Bronckhorst; Slory, Makaay en Vincken.
Tweede helft: Contofalsky; Tiendalli, Vlaar, Bahia, Janota; Leerdam, Bruins (75’ Pedro), Fer; Wijnaldum, Pattinama en Biseswar.
Klinkt best goed, we mogen Dickie dankbaar zijn.quote:Populaire Contofalsky kan hit worden
Datum: 08 juli 2009 21:05
In de zoektocht naar een nieuwe eerste doelman is Feyenoord afgelopen week uitgekomen bij Kamil Contofalsky. De Slowaakse doelman van het Russische Zenit Sint-Petersburg traint deze week op proef mee bij de Rotterdamse volksclub en hoopt op deze manier een transfer naar de Kuip af te dwingen. Maar wie is eigenlijk deze in Nederland nog onbekende doelwachter?
Technisch adviseur Leo Beenhakker en trainer Mario Been kregen onlangs een tip vanuit Rusland. Zenit-coach Dick Advocaat had nog wel een keeper achter de hand, die een versterking zou kunnen zijn voor Feyenoord. Inmiddels is Kamil Contofalsky mee op trainingskamp met de Rotterdammers en wordt er steeds vaker gerept over een definitieve komt van de 31-jarige Slowaak.
Kami-Kazi, zoals zijn bijnaam luidt, is in West-Europa nooit een bekende naam geweest. Dat komt mede doordat hij bij Zenit sinds 2003 meestal op de bank heeft gezeten achter de Rus Vyacheslav Malafeev. Dit seizoen hoopt hij door middel van zijn transfervrije status een mooie transfer te maken naar, mogelijk, Feyenoord. Het scheelde echter niet veel of Contofalsky was waarschijnlijk nooit in beeld gekomen bij de Rotterdammers. Een overgang in de winterstop naar het grote Chelsea ketste op het laatste moment af.
The Blues zagen in Contofalsky een goede derde doelman. "Ongelofelijk dat het is misgelopen," vertelde de 31-jarige doelwachter na het mislukken van de deal. "Ik dacht dat ik het vliegtuig kon pakken, maar zover kwam het dus niet. Mijn zaakwaarnemer belde me om te zeggen dat de deal praktisch in orde was. De gesprekken zijn in de afrondende fase misgelopen, omdat Peter Kenyon (algemeen directeur van Chelsea, red.) niet meer belde. We hebben gewacht en gewacht, maar we kregen geen telefoontje meer. Zijn precieze reden ben ik nooit te weten gekomen."
En dus maakte Contofalsky zich opnieuw op voor de reservebank bij Zenit. Mede door de in Rusland toegepaste regeling dat er minimaal vijf Russen moeten spelen, kon de Slowaak vaak geen minuten maken. Mede door zijn hoge arbeidsethos op de trainingen en persoonlijkheid leken French (een bijnaam daterend uit zijn tijd in de Tsjechische competitie, red.) en Zenit onafscheidelijk te worden. Maar na slechts 43 wedstrijden te hebben gespeeld voor de UEFA Cup-winnaar van 2008 zal Contofalsky nu afscheid gaan nemen.
De loopbaan van Contofalsky begon in het doel bij Dukla Trencin. Bij 1. Fc Ko¨ice leerde hij echt kennis maken met de voetbalwereld. Bij de huidige bekerwinnaar van Slowakije speelde hij in totaal dertien wedstrijden om vervolgens te transfereren naar Fc Bohemians Praag in Tsjechië. Bij de kangoeroes maakte Contofalsky een goede indruk. Desondanks moest hij met een degradatie afscheid nemen van de nu in de tweede klasse spelende formatie.
Het grote geld lonkte en Zenit was bereid de Slowaakse doelman aan te trekken. De Russen zagen wel wat in Contofalsky en namen hem voor 450.000 euro van Bohemians. Bij Zenit heeft Contofalsky echter nooit kunnen uitgroeien tot een stabiele basisspeler. Af en toe pikte hij zijn wedstrijdje mee, maar mede door de 'reglementen' werd meestal gekozen voor de Rus Malafeev.
Contofalsky zal meer wedstrijdritme willen opdoen om zijn kansen op een basisplaats in het nationale team van Slowakije levend te houden. Bondscoach Vladimir Weiss neigt langzaamaan meer naar de doelmannen Lubos Kamenar, Ján Mucha en Stefan Senecky. Er lijkt hier derhalve sprake van een 'win-win situatie'. Feyenoord kan een goede doelman in huis halen en Contofalsky kan in beeld blijven voor de nationale ploeg. Zeker nu het WK 2010 lonkt voor de Slowaken is een basisplaats in de nationale ploeg erg interessant voor Contofalsky.
Bij Zenit is Contofalsky erg populair geworden en ook bij Feyenoord kan de Slowaak uitgroeien tot een cultheld. Zelf zal Contofalsky gretig zijn en eindelijk weer eens als eerste doelman aan de slag willen. Trainer Mario Been lijkt een buitenkansje aangeboden te hebben gekregen door Advocaat.
Klinkt wel aardig, maar of het echt een goede keeper is weten we nog steeds niet natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klinkt best goed, we mogen Dickie dankbaar zijn.
Wel weer typisch dat het wéér geen speler is die ontdekt is door de scouts. Kunnen we die afdeling niet gewoon opdoeken? Scheelt je ook weer 2 miljoen per jaar.
Klopt, maar ik heb er wel vertrouwen in.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klinkt wel aardig, maar of het echt een goede keeper is weten we nog steeds niet natuurlijk.
Op basis waarvan?quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Netjesquote:
Beenhakker vraagt zijn netwerk gewoon om tips en daar komen dan dit soort dingen uit. Meer za; het niet zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:13 schreef Ritmo het volgende:
Toch wel raar trouwens dat Advocaat juist Feyenoord tipt over die keeper. Of is ie goed bevriend met Beenhakker ofzo?
Twee brekebeentjes naast elkaar.quote:
Feyenoord probeert al jaren om haar niveau aan te passen aan dat van Vincken, zodat dat andersom niet hoeft.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:36 schreef FrankyMcG het volgende:
Ow trouwens, met alle respect voor de Vincken fans hier, maar die gozer moet echt lekker bij sparta of nac gaan ballen, dat is echt geen Feyenoord materiaal...
quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Feyenoord probeert al jaren om haar niveau aan te passen aan dat van Vincken, zodat dat andersom niet hoeft.
[..]
Feyenoord probeert al jaren om haar niveau aan te passen aan dat van Vincken, zodat dat andersom niet hoeft.
[..]
[..]
Welke fans?quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:36 schreef FrankyMcG het volgende:
Ow trouwens, met alle respect voor de Vincken fans hier, maar die gozer moet echt lekker bij sparta of nac gaan ballen, dat is echt geen Feyenoord materiaal...
El Ahmadi levert op dit moment nooit op wat hij vorig jaar gekost heeft.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hopelijk kunnen Hofs, de Guzman, Slory, Landzaat en Tiendalli nog verkocht om daarna nog 1 goede aankoop te doen.
Misschien kunnen we ook el Ahmadi wel slijten
Maakt niet uit. Als hij dit jaar meer op de bank gaat zitten dan dat hij voetbalt heb je er ook niks aan.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
El Ahmadi levert op dit moment nooit op wat hij vorig jaar gekost heeft.
Klopt, maar bij betere resultaten en dus een goede ontwikkeling van spelers als Wijnaldum, Bruins en Biseswar kun je een paar flinke klappers gaan maken om de schuld weg te werken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:27 schreef Happel het volgende:
Het gaat niet veel beter, want de schulden zijn er nog steeds en we hebben geen cent te makken. Alleen geluk dat er nog spelers willen komen en dat er wat vermogende Feijenoordsupporters zijn. Zonder hen waren we nergens geweest.
Organisatorisch wellicht niet, sportief verwacht ik wel vooruitgang.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:27 schreef Happel het volgende:
Het gaat niet veel beter, want de schulden zijn er nog steeds en we hebben geen cent te makken. Alleen geluk dat er nog spelers willen komen en dat er wat vermogende Feijenoordsupporters zijn. Zonder hen waren we nergens geweest.
Worden we nu dan eindelijk eens gespaard?quote:Vroege afhaken Tomasson was uit voorzorg
Geschreven op woensdag, 8 juli om 22:31
De blessure die Jon Dahl Tomasson opliep in het oefenduel van Feyenoord met BSV Limburgia (0-12 winst) blijkt mee te vallen. Volgens trainer Mario Been ging de Deense aanvaller na ongeveer een kwartier spelen uit voorzorg naar de kant, omdat hij tijdens het binnenschieten van de openingstreffer een schop op zijn enkel had gehad. De eerste indruk is dat de kwetsuur zich niet ernstig aan laat zien. "Maar het is goed dat Jon zelf aangaf dat hij geen risico wilde nemen", stelt Been op de website van de club uit Rotterdam-Zuid. Naast Tomasson waren onder anderen Diego Biseswar (3x), Ron Vlaar (2x), Tim De Cler en Denny Landzaat trefzeker voor de Kuipbewoners.
Been kon voor het eerst Vlaar weer in een wedstrijd begroeten, nadat de verdediger het volledige vorige seizoen buitenspel stond met een knieblessure. Volgens Been was het optreden van Vlaar zeer positief. "Hij maakte twee schitterende doelpunten en had ondanks het gladde veld totaal geen angst", oordeelde de oefenmeester. "De tweede helft heb ik hem de aanvoerdersband gegeven als steun in de rug."
Doelman en stagiair Kamil Contofalsky was de enige speler die de negentig minuten volmaakte. "Hij keert vrijdag terug naar Rusland, omdat hij zondag een wedstrijd bij zijn club Zenith Sint-Petersburg moet spelen", zei Been. Dat betekent dat de Slowaakse keeper zaterdag niet zal spelen in de volgende oefenwedstrijd tegen VVV-Venlo.
Sterker nog: als er geen hele gekke dingen gebeuren dit seizoen is alles lager dan een 5e plek gewoon een matig/slecht resultaat te noemen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Organisatorisch wellicht niet, sportief verwacht ik wel vooruitgang.
- Minder blessures
- Gerichte versterkingen op zwakke plekken, overbodige prutsers weg
- Als gevolg van de vorige twee punten een bredere selectie
- Betere trainer
- Beenhakker ipv Bosz
Een top 5-klassering lijkt me zeer goed mogelijk.
Nou.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Sterker nog: als er geen hele gekke dingen gebeuren dit seizoen is alles lager dan een 5e plek gewoon een matig/slecht resultaat te noemen.
Je kunt natuurlijk met pech 6e worden maar doe nou niet alsof FC Utrecht te hoog gegrepen is voor ons. Weer een 7e plek = zwaar gefaalt.quote:
Ik durf daar nog niet over te oordelen. In principe is een plek bij de eerste zeven goed genoeg.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk met pech 6e worden maar doe nou niet alsof FC Utrecht te hoog gegrepen is voor ons. Weer een 7e plek = zwaar gefaalt.
Dan moet Been wat mij betreft oprotten inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk met pech 6e worden maar doe nou niet alsof FC Utrecht te hoog gegrepen is voor ons. Weer een 7e plek = zwaar gefaalt.
Je bent sarcastisch neem ik aan?quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:48 schreef Happel het volgende:
[..]
Dan moet Been wat mij betreft oprotten inderdaad.
Maar Been is verantwoordelijk voor de spelers en de resultaten. Als Feyenoord faalt, faalt hij. Als er geen consequenties aan falen verbonden zitten, is het dan nog wel falen?quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je bent sarcastisch neem ik aan?Been moet je sowieso niet wegsturen, als ook hij niets met deze selectie kan dan moet Feyenoord de organisatie op alle lagen hardhandig af gaan breken om opnieuw op te gaan bouwen. Zowel Van Marwijk als Verbeek lukte het niet, als Been ook geen resultaten boekt dan ligt dat niet aan hem.
En dus moet een plek bij de eerste 5e gewoon realistisch zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:53 schreef Merkie het volgende:
Nee, dat sowieso niet. Maar ik verwacht dan ook niet dat we met de winterstop in degradatienood zijn.
Been heeft al laten zien een prima trainer te zijn, net als Verbeek voordat ie naar Feyenoord kwam. Als 3 (met Vlemmings erbij 4) trainers op rij niets kunnen met een selectie dan kun je niet blijven zeggen dat een trainer faalt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar Been is verantwoordelijk voor de spelers en de resultaten. Als Feyenoord faalt, faalt hij. Als er geen consequenties aan falen verbonden zitten, is het dan nog wel falen?
Nee, ik heb afgelopen seizoen zelfs geen enkele keer om het vertrek van Verbeek geroepen, en bij Been zal ik dat al helemaal niet doen. Tenzij ie De Cler in de spits zet en Bruins op het doel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:57 schreef Merkie het volgende:
Toch ben ik benieuwd of je dat ook nog zou zeggen als we straks 10 punten hebben na 10 wedstrijden en ergens rond de 11e plek bungelen.
Hoezo El ahmadi slijten..quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hopelijk kunnen Hofs, de Guzman, Slory, Landzaat en Tiendalli nog verkocht om daarna nog 1 goede aankoop te doen.
Misschien kunnen we ook el Ahmadi wel slijten
Daar tegenover staat wel weer de afschrijving van de vele oudjes. Die worden met het jaar minder natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
- Minder blessures
- Betere trainer
- Beenhakker ipv Bosz
Ben bang dat Conto hem niet gaat worden.quote:Vreugde om Ron Vlaar
SJOERD MOSSOU BRUNSSUM Langs de zijlijn veerde de voltallige reservebank omhoog, met gebalde vuisten. Feyenoord mocht dan een vrijblijvend oefenpotje spelen tegen BSV Limburgia (0-12 winst), de zesde Rotterdamse treffer werd gisteravond op speciale wijze gevierd. Doelpuntenmaker Ron Vlaar zelf stak verbeten twee handen de lucht in, na een lange en zware revalidatieperiode.
Eindelijk stond de verdediger weer eens op een voetbalveld, ruim tien maanden na zijn tweede knieblessure op een rij. Prompt maakte hij de fraaiste goal van de wedstrijd, een volley uit een corner van Michal Janota. ,,Toch wel een heel mooi moment,’’ vond Vlaar, die na rust aanvoerder was en ook de negende treffer voor zijn rekening nam. ,,Ik moest gelijk even terugdenken aan mijn revalidatietijd in Zeist, waar we ook vaak op dit soort voorzetten trainden. Dat heeft gewerkt, zullen we maar zeggen.’’
’sMiddags had hij toch even de spanning gevoeld, enkele uren voor zijn langverwachte rentree. ,,Ik lag even te rusten in het hotel en dan ga je er toch even over nadenken,’’ aldus Vlaar. ,,Dat is ook wel normaal, denk ik, na zo’n lange tijd. Eenmaal op het veld was die spanning weg.’’
Trainer Mario Been zag geen enkele angst in het spel van de verdediger. ,,Zoals hij ook op de trainingen al dagen vrijuit speelt,’’ aldus Been. ,,Ook op een nat veld. Dat is alleen maar een goed teken.’’
Feyenoord speelde voor en na rust met twee verschillende elftallen. Slechts doelman Kamil Contofalsky - deze week op proef – speelde de gehele wedstrijd. De Slowaak moet zondag terug zijn bij zijn werkgever Zenit Sint Petersburg. ,,Daarom kan ik hem zaterdag tegen VVV niet meer in actie zien,’’ aldus Been. ,,We zullen onze indrukken tijdens de trainingen op moeten doen.’’
Keeperstrainer Patrick Lodewijks werkt intensief met Contofalsky, die op aanraden van Dick Advocaat naar Feyenoord kwam. ,,Maar we leggen hem alleen vast als hij beter is dan Rob van Dijk,’’ aldus Been. ,,Hij is een doelman die het niet zozeer van zijn techniek moet hebben, maar wel iemand met geweldige reflexen. Bovendien is hij niet bang om uit zijn doel te komen.’’
Dat bleek voor rust, toen Contofalsky zijn ploeggenoot Kevin Hofland omver kegelde. ,,Zijn spel is wat onrustiger dan we in Nederland gewend zijn,’’ aldus Been. ,,Maar pas eind deze week nemen we een beslissing.’’ Feyenoord zag Jon Dahl Tomasson al vroeg in de wedstrijd uitvallen met een enkelblessure, maar ernstig lijkt de kwetsuur niet. De Rotterdamse club speelde voor rust redelijk, maar de doelpuntenproductie kwam pas in de slotfase op gang. ,,Dat had ook met vermoeidheid bij de tegenstander te maken,’’ aldus Been.
M'n gevoel zegt het. Mario is normaal ook veel positiever over (mogelijke) aanwinsten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:27 schreef Ritmo het volgende:
Waarom niet? Zal vantevoren al wel afgesproken zijn dat ie terug naar Rusland kwam.
Het is natuurlijk nogal moeilijk in te schatten hoe goed Heerenveen, Twente, Groningen enz. het gaan doen. Ze hebben bewezen dat ze goed kunnen inkopen maar verliezen veel dragende krachten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:24 schreef Ritmo het volgende:
Van het rijtje Ajax, AZ en PSV zal sowieso 1 club flink gaan tegenvallen denk ik. Maar Heerenveen heeft echt niet zo'n geweldig team hoor.
Idd, maar we moeten op z'n minst weerstand kunnen bieden tegen die teams.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:36 schreef Juk het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nogal moeilijk in te schatten hoe goed Heerenveen, Twente, Groningen enz. het gaan doen. Ze hebben bewezen dat ze goed kunnen inkopen maar verliezen veel dragende krachten.
De enige teams waarvan we nu al kunnen zeggen dat ze er bovenuit gaan steken zijn AZ en Ajax. PSV is geheel afhankelijk van het wel of niet verkopen van Affelay.
Mwoah snelle quote waarin ie ook gewoon 2 goede punten noemt. Afwachten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
M'n gevoel zegt het. Mario is normaal ook veel positiever over (mogelijke) aanwinsten.
Dat lukte dit seizoen ook al. Van de top 6 kon alleen AZ winnen in De Kuip.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd, maar we moeten op z'n minst weerstand kunnen bieden tegen die teams.
Idd. Als de eerste seizoenshelft niet zo onvoorstelbaar maf was verlopen waren we 3e of 4e gewordenquote:Op donderdag 9 juli 2009 00:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat lukte dit seizoen ook al. Van de top 6 kon alleen AZ winnen in De Kuip.
Hmmm... Maar zo kan je elk seizoen wel bekijken: als we in 2007-2008 net zoveel punten haalde in de tweede seizoenshelft als in de eerste, hadden we evenveel punten gehad als PSV. Tot Kesler de ballen van Van Marwijk begon te kietelen ging alles best goed toen... alleen de spelersgroep blijkt een beetje labiel te zijn, dus 2 goede seizoenshelften? Eerst zien...quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd. Als de eerste seizoenshelft niet zo onvoorstelbaar maf was verlopen waren we 3e of 4e gewordener vanuit gaande dat we ongeveer dezelfde resultaten hadden geboekt als in de 2e seizoenshelft.
quote:Tomasson: 'Feyenoord moet elke wedstrijd winnen'
09/07/2009 07:30
Jon Dahl Tomasson is begonnen aan zijn negentiende seizoen als prof. De 32-jarige Deense aanvaller is er alles aan gelegen het rampseizoen 2008/09 te doen vergeten. Daartoe moet de mentaliteit van de club een belangrijke verandering ondergaan, zo beweert hij.
Feyenoord ging afgelopen seizoen door een diep dal en ook Tomasson bleef persoonlijk weinig ellende bespaard. 'Ik viel van de ene in de andere kwetsuur, waardoor ik slechts een handvol wedstrijden heb kunnen spelen', zegt Tomasson tegen Voetbal International. 'Laat ik maar eerlijk zijn: het was gewoon een klote jaar.'
Tomasson stond drie weken geleden raar te kijken toen de eerste training van het nieuwe seizoen werd bijgewoond door liefst twaalfduizend mensen. Het was voor de Deen een bevestiging dat Rotterdam in zijn ogen dé voetbalhoofdstad van Nederland is.
Tomasson: 'Al die mensen hebben ondanks alles toch weer hoop op een mooi seizoen. Daarom is het zo zuur dat hier de laatste jaren zoveel verkeerde keuzes zijn gemaakt. Zo'n grote club, zó'n gigantische achterban, zóveel potentie en maar drie keer kampioen in de laatste dertig jaar. Er zit structureel iets fout bij Feyenoord. Als het boven niet stabiel is, is het dat ook niet in de rest van de club.'
Volgens Tomasson wacht Feyenoord dit seizoen een belangrijke opdracht, vooral op mentaal vlak. 'Winnen, winnen, winnen: niets anders telt. Ik vind dat Feyenoord zich die mentaliteit ook meer eigen moet gaan maken. Ik denk dat Been precies de trainer is die de club nodig heeft. Af en toe maakt hij een geintje, maar achter elke opmerking zit een boodschap', aldus de Deen.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hopelijk is de blessure van Tomasson niet erg
Ja dat begint bij mij nu ook wel te komen, toen de 1e training begon had ik er echt nog geen behoefte aan, maar hetbegint dus weer te komen.quote:
Phantom hé.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:25 schreef Chewbalhaar het volgende:wel opmerkelijk dat de jonkies het weer moeten doen qua scoren in de voorbereiding. Tenminste, Tomasson schoort wel, maar die moet maar fit zien te blijven. Maar Makaay is weer nergens te bekennen.....?
Het had mooi geweest als hij tegen VVV had kunnen spelen, dan krijg je toch een wat beter beeld van hem.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
M'n gevoel zegt het. Mario is normaal ook veel positiever over (mogelijke) aanwinsten.
Hou het voorlopig maar op een klassering in het linkerrijtje, dat moet echt mogelijk zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
- Minder blessures
- Betere trainer
- Beenhakker ipv Bosz
Nee, top 5 moet de doelstelling zijn. Er zijn 2 spelers bijgekomen en iedereen is weer fit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:18 schreef macondo het volgende:
[..]
Hou het voorlopig maar op een klassering in het linkerrijtje, dat moet echt mogelijk zijn.
Patrickquote:Op donderdag 9 juli 2009 10:24 schreef Kopbal het volgende:
Patrick Paauwe volgend jaar waarschijnlijk weer terug op de Nederlandse velden, hij gaat naar VVV.
quote:AD: Excelsior hoopt op Nieveld
Volgens het Algemeen Dagblad hoopt Excelsior dat Feyenoord Norichio Nieveld wil verhuren voor de rest van het seizoen. Vanwege de komst van Ignjatovic en de terugkeer van Vlaar komt hij naar verwachting weinig aan spelen toe. Excelsior is op zoek naar versterking van de verdediging.
Europees voetbal is de doelstelling, dus of ze daar nu 8ste of 3de eindigen maakt dan niets uit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee, top 5 moet de doelstelling zijn. Er zijn 2 spelers bijgekomen en iedereen is weer fit.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:18 schreef macondo het volgende:
[..]
Hou het voorlopig maar op een klassering in het linkerrijtje, dat moet echt mogelijk zijn.
Zelfde verhaal denk ik waarom Filipe van Ajax is afgetest.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waarom is die Bastos toen ooit bij Feyenoord afgetest?
Omdat hij bij Excelsior ook niet opviel.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waarom is die Bastos toen ooit bij Feyenoord afgetest?
quote:Cissé: 'Ik ben klaar om voor Feyenoord te schitteren'
09/07/2009 13:10
PSV toonde serieuze interesse en FC Twente was nagenoeg rond met Roda JC-aanvaller Sekou Cissé (24). Ook Portsmouth en Everton dongen naar zijn gunsten, maar na een wekenlange soap zette de international van Ivoorkust dinsdag zijn handtekening onder een vijfjarig contract bij Feyenoord.
De razendsnelle Cissé, die met een transfersom van 3,5 miljoen euro de grote zomeraankoop voor het armlastige Feyenoord is, speelde nog niet voor zijn nieuwe club, maar begint vol vertrouwen in De Kuip. 'Het mooiste stadion van Nederland, iedereen droomt er toch van om daar te mogen spelen?', zegt Cissé tegen Voetbal International.
'Ik heb er heel veel zin in en begin met vertrouwen', vervolgt de Ivoriaan. 'Ik ben klaar om te schitteren in De Kuip.'
Over de nieuwe Feyenoord-coach Mario Been, die zich sterk maakte voor zijn komst, is Cissé lovend. 'Ik ken hem al langer, hij wilde me vorig seizoen naar NEC halen. Misschien had ik ook zonder hem voor Feyenoord gekozen, maar Been trok me over de streep.'
Jammer..quote:Waarschijnlijk heeft Kamil Contofalsky, de Slowaakse keeper die deze week op proef is, gisteren zijn eerste en tevens laatste wedstrijd gespeeld voor Feyenoord. Mario Been en Leo Beenhakker nemen vandaag een definitieve beslissing over de sluitpost
Tegenover RTV Rijnmond laat Mario Been weten dat een overgang van Zenit St. Petersburg naar Feyenoord onwaarschijnlijk lijkt: 'Het wordt financieel een moeilijk verhaal.'
Of Feyenoord nu opzoek gaat naar een andere doelman is niet bekend. Eerder gaf Mario Been al aan Contofalsky te willen contracteren als hij echt veel beter zou zijn dan Rob van Dijk. Mogelijk wordt laatstgenoemde volgend seizoen de eerste doelman in de Kuip.
Ik ook niet, maar meer jammer als in dat het uitstekend zou zijn geweest, als we zo vroeg in de voorbereiding, op alle posities klaar zouden zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Geen idee of het jammer is. Ik ken hem niet.
Ik had er maar 1 gezien gister, ik schrok me ook rot toen ik thuis op teletekst keek, 12-0 ik dacht dat het 4-0 was ofzoquote:
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:21 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Ik had er maar 1 gezien gister, ik schrok me ook rot toen ik thuis op teletekst keek, 12-0 ik dacht dat het 4-0 was ofzo![]()
Maar de Kuip moet wel met z'n tijd mee.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:53 schreef F.M.D. het volgende:
Ik vind het niet mooi en nep..soort van kermisattractie
De soberheid, kilheid past bij de kuip en moeten ze niet proberen te veranderen!
Is ook altijd hetzelfde met jullie, hèquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:21 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Ik had er maar 1 gezien gister, ik schrok me ook rot toen ik thuis op teletekst keek, 12-0 ik dacht dat het 4-0 was ofzo![]()
Inderdaad zeg. Je weet vantevoren toch ook of hij financieel haalbaar is of niet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:14 schreef Chewbalhaar het volgende:
Feyenoord weer
Na een tip een speler op proef nemen die ze zelf niet hebben kunnen scouten, en later bedenken dat je hem eigenlijk helemaal niet kunt betalen
Denk rond half 1 / 1 uur in de pubquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Is ook altijd hetzelfde met jullie, hè
Hoe laat ben je er zaterdag?
Pff wat een stel tiefusmongolen zijn het ook.quote:
Ik vind het wel wat, het zag er altijd zo saai uit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:53 schreef F.M.D. het volgende:
Ik vind het niet mooi en nep..soort van kermisattractie
De soberheid, kilheid past bij de kuip en moeten ze niet proberen te veranderen!
Huh?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:47 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Pff wat een stel tiefusmongolen zijn het ook.Gudde zal wel weer zitten slapen hebben. Zolang dit soort amateuristisch gekloot doodnormaal is bij Feyenoord vraag ik me af of we er bovenop gaan komen. Wat Chewbalhaar zegt dus. Dit KAN niet, en toch gebeurt het en iedereen haalt z'n schouders op.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:47 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Pff wat een stel tiefusmongolen zijn het ook.Gudde zal wel weer zitten slapen hebben. Zolang dit soort amateuristisch gekloot doodnormaal is bij Feyenoord vraag ik me af of we er bovenop gaan komen. Wat Chewbalhaar zegt dus. Dit KAN niet, en toch gebeurt het en iedereen haalt z'n schouders op.
Er moet toch iemand zijn die Beenhakker verteld hoeveel geld er te besteden is? Iemand die zegt: "nee die keeper moeten we hier niet heenhalen want dat kunnen we niet betalen".quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
En gelijk Gudde erbij betrekken, écht jammer.
Ik denk dat ze niet overtuigd zijn. Verder moet hij ineens opdraven bij Zenit, dus misschien is hun eerste keeper geblesseerd en willen ze hem nu niet meer transfervrij kwijt. Alles kan. Ik ben geen insider.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Er moet toch iemand zijn die Beenhakker verteld hoeveel geld er te besteden is? Iemand die zegt: "nee die keeper moeten we hier niet heenhalen want dat kunnen we niet betalen".
Dat jij nou na dingen als dit niet verder komt dan 'jammer'..
ZOEK DAT UIT DAN VOORDAT JE HEM HAALT EN HEM TEST.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:20 schreef TC03 het volgende:
Ja hallo, wat kan je eraan doen? De salariseisen zullen wel niet helemaal bekend zijn geweest ofzo.
Dan moeten dat dan zeggen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet overtuigd zijn. Verder moet hij ineens opdraven bij Zenit, dus misschien is hun eerste keeper geblesseerd en willen ze hem nu niet meer transfervrij kwijt. Alles kan. Ik ben geen insider.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Je weet toch niet wat er speelt? Misschien hebben ze onderhandeld maar kwamen ze er niet uit ofzo.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
ZOEK DAT UIT DAN VOORDAT JE HEM HAALT EN HEM TEST.
Pff.
Moet helemaal niet.quote:
Misschien wisten ze dat al. Vooraf weet je echter niet of hij dat salaris wel waard is he.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
ZOEK DAT UIT DAN VOORDAT JE HEM HAALT EN HEM TEST.
Pff.
Blabla. Misschien dit, misschien dat. Misschien vond Been z'n kapsel niet mooi.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Je weet toch niet wat er speelt? Misschien hebben ze onderhandeld maar kwamen ze er niet uit ofzo.
Als je niet als amateurclub over wilt komen wel.quote:Moet helemaal niet.
Jouw gejank is inderdaad gebaseerd op pure feiten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Blabla. Misschien dit, misschien dat. Misschien vond Been z'n kapsel niet mooi.
Dat is ook onzin. Je gaat toch niet beoordelen of ie nou 4 ton salaris waard is, 4,5 of misschien 5? Je wilt hem hebben of niet, en je neemt een maximumbedrag in je hoofd en overlegt vantevoren of dat een beetje in de buurt van z'n salaris ligt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:24 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Misschien wisten ze dat al. Vooraf weet je echter niet of hij dat salaris wel waard is he.
Die man heeft bij mij gewoon echt overal het nadeel van de twijfel, hij heeft nog nooit bewezen dat ie het voordeel verdient.quote:Maarja, je weet het allemaal zo goed. Laat maar. Allemaal Gudde's schuld.
Jullie geven Feyenoord altijd het voordeel van de twijfel. Waarom? Dat hebben ze toch al jaren niet meer verdient?quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:29 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Jouw gejank is inderdaad gebaseerd op pure feiten.
Ik geef niemand een voordeel van de twijfel, ik oordeel simpelweg niet omdat ik geen idee heb wat er speelt. Been zegt dat 't financieel lastig wordt, en dat is voor mij geen verrassing.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Jullie geven Feyenoord altijd het voordeel van de twijfel. Waarom? Dat hebben ze toch al jaren niet meer verdient?
Laat zeg.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Denk rond half 1 / 1 uur in de pub
Dan moeten ze transparanter zijn. Je kunt nooit alle details naar buiten brengen maar dit slaat weer eens nergens op. Volgens mij hebben ze niet eens een PR-afdeling.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:34 schreef Merkie het volgende:
Omdat je niet weet wat er speelt. Het heeft geen zin om lege plekken zelf in te gaan vullen en er vervolgens boos over te worden. Misschien was er een investeerder die zijn salaris wilde betalen die afgehaakt heeft, misschien eiste Contofalsky meer salaris dan aanvankelijk gemeld werd (zoiets gaat via zaakwaarnemers meestal), misschien werd er gerekend op een transfer waardoor er geld beschikbaar zou komen, of misschien is Gudde inderdaad amateuristisch bezig geweest. Geen idee, dus ik weet niet eens waar ik me druk over zou moeten maken.
Whehe, moet je jou eens horen als komend seizoen door Gudde beslist wordt dat alle seizoenskaarthouders als criminelen behandelt dienen te worden.quote:
Ja lekker makkelijk. Dan kunnen ze dus ALLES flikken bij jou, zolang ze maar zorgen dat jij niet weet dat er dingen misgaan?quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik geef niemand een voordeel van de twijfel, ik oordeel simpelweg niet omdat ik geen idee heb wat er speelt.
Overal gaan dingen mis Ritmo. Alles hoeft ook niet naar buiten te komen. Maar over zoiets als dit geval moet die keeper die ze niet kunnen betalen ga ik me niet druk maken. Je weet niet hoe het gegaan is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk. Dan kunnen ze dus ALLES flikken bij jou, zolang ze maar zorgen dat jij niet weet dat er dingen misgaan?
2012: Feyenoord wordt officieel failliet verklaard, TC03: :"Heeee er was sprake van wanbeleid!"
"Je weet niet, je weet niet" kom op zeg.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Overal gaan dingen mis Ritmo. Alles hoeft ook niet naar buiten te komen. Maar over zoiets als dit geval moet die keeper die ze niet kunnen betalen ga ik me niet druk maken. Je weet niet hoe het gegaan is.
Het is blijkbaar erg lang geleden dat je in De Kuip bent geweestquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:29 schreef Ritmo het volgende:
Tijd dat Feyenoord eens wat supportersonvriendelijke maatregelen neemt
Volgens mij verdient zelfs Bosz daar meer krediet voor dan Jacobs.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:49 schreef Tomasso het volgende:
Ritmo
Jacobs heeft trouwens alleen maar een groot gedeelte van de schuld weggewerkt. Maar dat had jij veel beter gekund natuurlijk.
Ik heb het nu over écht onvriendelijke maatregelen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:48 schreef Ruud het volgende:
[..]
Het is blijkbaar erg lang geleden dat je in De Kuip bent geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |