Welke fans?quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:36 schreef FrankyMcG het volgende:
Ow trouwens, met alle respect voor de Vincken fans hier, maar die gozer moet echt lekker bij sparta of nac gaan ballen, dat is echt geen Feyenoord materiaal...
El Ahmadi levert op dit moment nooit op wat hij vorig jaar gekost heeft.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hopelijk kunnen Hofs, de Guzman, Slory, Landzaat en Tiendalli nog verkocht om daarna nog 1 goede aankoop te doen.
Misschien kunnen we ook el Ahmadi wel slijten
Maakt niet uit. Als hij dit jaar meer op de bank gaat zitten dan dat hij voetbalt heb je er ook niks aan.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
El Ahmadi levert op dit moment nooit op wat hij vorig jaar gekost heeft.
Klopt, maar bij betere resultaten en dus een goede ontwikkeling van spelers als Wijnaldum, Bruins en Biseswar kun je een paar flinke klappers gaan maken om de schuld weg te werken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:27 schreef Happel het volgende:
Het gaat niet veel beter, want de schulden zijn er nog steeds en we hebben geen cent te makken. Alleen geluk dat er nog spelers willen komen en dat er wat vermogende Feijenoordsupporters zijn. Zonder hen waren we nergens geweest.
Organisatorisch wellicht niet, sportief verwacht ik wel vooruitgang.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:27 schreef Happel het volgende:
Het gaat niet veel beter, want de schulden zijn er nog steeds en we hebben geen cent te makken. Alleen geluk dat er nog spelers willen komen en dat er wat vermogende Feijenoordsupporters zijn. Zonder hen waren we nergens geweest.
Worden we nu dan eindelijk eens gespaard?quote:Vroege afhaken Tomasson was uit voorzorg
Geschreven op woensdag, 8 juli om 22:31
De blessure die Jon Dahl Tomasson opliep in het oefenduel van Feyenoord met BSV Limburgia (0-12 winst) blijkt mee te vallen. Volgens trainer Mario Been ging de Deense aanvaller na ongeveer een kwartier spelen uit voorzorg naar de kant, omdat hij tijdens het binnenschieten van de openingstreffer een schop op zijn enkel had gehad. De eerste indruk is dat de kwetsuur zich niet ernstig aan laat zien. "Maar het is goed dat Jon zelf aangaf dat hij geen risico wilde nemen", stelt Been op de website van de club uit Rotterdam-Zuid. Naast Tomasson waren onder anderen Diego Biseswar (3x), Ron Vlaar (2x), Tim De Cler en Denny Landzaat trefzeker voor de Kuipbewoners.
Been kon voor het eerst Vlaar weer in een wedstrijd begroeten, nadat de verdediger het volledige vorige seizoen buitenspel stond met een knieblessure. Volgens Been was het optreden van Vlaar zeer positief. "Hij maakte twee schitterende doelpunten en had ondanks het gladde veld totaal geen angst", oordeelde de oefenmeester. "De tweede helft heb ik hem de aanvoerdersband gegeven als steun in de rug."
Doelman en stagiair Kamil Contofalsky was de enige speler die de negentig minuten volmaakte. "Hij keert vrijdag terug naar Rusland, omdat hij zondag een wedstrijd bij zijn club Zenith Sint-Petersburg moet spelen", zei Been. Dat betekent dat de Slowaakse keeper zaterdag niet zal spelen in de volgende oefenwedstrijd tegen VVV-Venlo.
Sterker nog: als er geen hele gekke dingen gebeuren dit seizoen is alles lager dan een 5e plek gewoon een matig/slecht resultaat te noemen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Organisatorisch wellicht niet, sportief verwacht ik wel vooruitgang.
- Minder blessures
- Gerichte versterkingen op zwakke plekken, overbodige prutsers weg
- Als gevolg van de vorige twee punten een bredere selectie
- Betere trainer
- Beenhakker ipv Bosz
Een top 5-klassering lijkt me zeer goed mogelijk.
Nou.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Sterker nog: als er geen hele gekke dingen gebeuren dit seizoen is alles lager dan een 5e plek gewoon een matig/slecht resultaat te noemen.
Je kunt natuurlijk met pech 6e worden maar doe nou niet alsof FC Utrecht te hoog gegrepen is voor ons. Weer een 7e plek = zwaar gefaalt.quote:
Ik durf daar nog niet over te oordelen. In principe is een plek bij de eerste zeven goed genoeg.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk met pech 6e worden maar doe nou niet alsof FC Utrecht te hoog gegrepen is voor ons. Weer een 7e plek = zwaar gefaalt.
Dan moet Been wat mij betreft oprotten inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk met pech 6e worden maar doe nou niet alsof FC Utrecht te hoog gegrepen is voor ons. Weer een 7e plek = zwaar gefaalt.
Je bent sarcastisch neem ik aan?quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:48 schreef Happel het volgende:
[..]
Dan moet Been wat mij betreft oprotten inderdaad.
Maar Been is verantwoordelijk voor de spelers en de resultaten. Als Feyenoord faalt, faalt hij. Als er geen consequenties aan falen verbonden zitten, is het dan nog wel falen?quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je bent sarcastisch neem ik aan?Been moet je sowieso niet wegsturen, als ook hij niets met deze selectie kan dan moet Feyenoord de organisatie op alle lagen hardhandig af gaan breken om opnieuw op te gaan bouwen. Zowel Van Marwijk als Verbeek lukte het niet, als Been ook geen resultaten boekt dan ligt dat niet aan hem.
En dus moet een plek bij de eerste 5e gewoon realistisch zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:53 schreef Merkie het volgende:
Nee, dat sowieso niet. Maar ik verwacht dan ook niet dat we met de winterstop in degradatienood zijn.
Been heeft al laten zien een prima trainer te zijn, net als Verbeek voordat ie naar Feyenoord kwam. Als 3 (met Vlemmings erbij 4) trainers op rij niets kunnen met een selectie dan kun je niet blijven zeggen dat een trainer faalt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar Been is verantwoordelijk voor de spelers en de resultaten. Als Feyenoord faalt, faalt hij. Als er geen consequenties aan falen verbonden zitten, is het dan nog wel falen?
Nee, ik heb afgelopen seizoen zelfs geen enkele keer om het vertrek van Verbeek geroepen, en bij Been zal ik dat al helemaal niet doen. Tenzij ie De Cler in de spits zet en Bruins op het doel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:57 schreef Merkie het volgende:
Toch ben ik benieuwd of je dat ook nog zou zeggen als we straks 10 punten hebben na 10 wedstrijden en ergens rond de 11e plek bungelen.
Hoezo El ahmadi slijten..quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hopelijk kunnen Hofs, de Guzman, Slory, Landzaat en Tiendalli nog verkocht om daarna nog 1 goede aankoop te doen.
Misschien kunnen we ook el Ahmadi wel slijten
Daar tegenover staat wel weer de afschrijving van de vele oudjes. Die worden met het jaar minder natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
- Minder blessures
- Betere trainer
- Beenhakker ipv Bosz
Ben bang dat Conto hem niet gaat worden.quote:Vreugde om Ron Vlaar
SJOERD MOSSOU BRUNSSUM Langs de zijlijn veerde de voltallige reservebank omhoog, met gebalde vuisten. Feyenoord mocht dan een vrijblijvend oefenpotje spelen tegen BSV Limburgia (0-12 winst), de zesde Rotterdamse treffer werd gisteravond op speciale wijze gevierd. Doelpuntenmaker Ron Vlaar zelf stak verbeten twee handen de lucht in, na een lange en zware revalidatieperiode.
Eindelijk stond de verdediger weer eens op een voetbalveld, ruim tien maanden na zijn tweede knieblessure op een rij. Prompt maakte hij de fraaiste goal van de wedstrijd, een volley uit een corner van Michal Janota. ,,Toch wel een heel mooi moment,’’ vond Vlaar, die na rust aanvoerder was en ook de negende treffer voor zijn rekening nam. ,,Ik moest gelijk even terugdenken aan mijn revalidatietijd in Zeist, waar we ook vaak op dit soort voorzetten trainden. Dat heeft gewerkt, zullen we maar zeggen.’’
’sMiddags had hij toch even de spanning gevoeld, enkele uren voor zijn langverwachte rentree. ,,Ik lag even te rusten in het hotel en dan ga je er toch even over nadenken,’’ aldus Vlaar. ,,Dat is ook wel normaal, denk ik, na zo’n lange tijd. Eenmaal op het veld was die spanning weg.’’
Trainer Mario Been zag geen enkele angst in het spel van de verdediger. ,,Zoals hij ook op de trainingen al dagen vrijuit speelt,’’ aldus Been. ,,Ook op een nat veld. Dat is alleen maar een goed teken.’’
Feyenoord speelde voor en na rust met twee verschillende elftallen. Slechts doelman Kamil Contofalsky - deze week op proef – speelde de gehele wedstrijd. De Slowaak moet zondag terug zijn bij zijn werkgever Zenit Sint Petersburg. ,,Daarom kan ik hem zaterdag tegen VVV niet meer in actie zien,’’ aldus Been. ,,We zullen onze indrukken tijdens de trainingen op moeten doen.’’
Keeperstrainer Patrick Lodewijks werkt intensief met Contofalsky, die op aanraden van Dick Advocaat naar Feyenoord kwam. ,,Maar we leggen hem alleen vast als hij beter is dan Rob van Dijk,’’ aldus Been. ,,Hij is een doelman die het niet zozeer van zijn techniek moet hebben, maar wel iemand met geweldige reflexen. Bovendien is hij niet bang om uit zijn doel te komen.’’
Dat bleek voor rust, toen Contofalsky zijn ploeggenoot Kevin Hofland omver kegelde. ,,Zijn spel is wat onrustiger dan we in Nederland gewend zijn,’’ aldus Been. ,,Maar pas eind deze week nemen we een beslissing.’’ Feyenoord zag Jon Dahl Tomasson al vroeg in de wedstrijd uitvallen met een enkelblessure, maar ernstig lijkt de kwetsuur niet. De Rotterdamse club speelde voor rust redelijk, maar de doelpuntenproductie kwam pas in de slotfase op gang. ,,Dat had ook met vermoeidheid bij de tegenstander te maken,’’ aldus Been.
M'n gevoel zegt het. Mario is normaal ook veel positiever over (mogelijke) aanwinsten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:27 schreef Ritmo het volgende:
Waarom niet? Zal vantevoren al wel afgesproken zijn dat ie terug naar Rusland kwam.
Het is natuurlijk nogal moeilijk in te schatten hoe goed Heerenveen, Twente, Groningen enz. het gaan doen. Ze hebben bewezen dat ze goed kunnen inkopen maar verliezen veel dragende krachten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:24 schreef Ritmo het volgende:
Van het rijtje Ajax, AZ en PSV zal sowieso 1 club flink gaan tegenvallen denk ik. Maar Heerenveen heeft echt niet zo'n geweldig team hoor.
Idd, maar we moeten op z'n minst weerstand kunnen bieden tegen die teams.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:36 schreef Juk het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nogal moeilijk in te schatten hoe goed Heerenveen, Twente, Groningen enz. het gaan doen. Ze hebben bewezen dat ze goed kunnen inkopen maar verliezen veel dragende krachten.
De enige teams waarvan we nu al kunnen zeggen dat ze er bovenuit gaan steken zijn AZ en Ajax. PSV is geheel afhankelijk van het wel of niet verkopen van Affelay.
Mwoah snelle quote waarin ie ook gewoon 2 goede punten noemt. Afwachten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
M'n gevoel zegt het. Mario is normaal ook veel positiever over (mogelijke) aanwinsten.
Dat lukte dit seizoen ook al. Van de top 6 kon alleen AZ winnen in De Kuip.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd, maar we moeten op z'n minst weerstand kunnen bieden tegen die teams.
Idd. Als de eerste seizoenshelft niet zo onvoorstelbaar maf was verlopen waren we 3e of 4e gewordenquote:Op donderdag 9 juli 2009 00:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat lukte dit seizoen ook al. Van de top 6 kon alleen AZ winnen in De Kuip.
Hmmm... Maar zo kan je elk seizoen wel bekijken: als we in 2007-2008 net zoveel punten haalde in de tweede seizoenshelft als in de eerste, hadden we evenveel punten gehad als PSV. Tot Kesler de ballen van Van Marwijk begon te kietelen ging alles best goed toen... alleen de spelersgroep blijkt een beetje labiel te zijn, dus 2 goede seizoenshelften? Eerst zien...quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd. Als de eerste seizoenshelft niet zo onvoorstelbaar maf was verlopen waren we 3e of 4e gewordener vanuit gaande dat we ongeveer dezelfde resultaten hadden geboekt als in de 2e seizoenshelft.
quote:Tomasson: 'Feyenoord moet elke wedstrijd winnen'
09/07/2009 07:30
Jon Dahl Tomasson is begonnen aan zijn negentiende seizoen als prof. De 32-jarige Deense aanvaller is er alles aan gelegen het rampseizoen 2008/09 te doen vergeten. Daartoe moet de mentaliteit van de club een belangrijke verandering ondergaan, zo beweert hij.
Feyenoord ging afgelopen seizoen door een diep dal en ook Tomasson bleef persoonlijk weinig ellende bespaard. 'Ik viel van de ene in de andere kwetsuur, waardoor ik slechts een handvol wedstrijden heb kunnen spelen', zegt Tomasson tegen Voetbal International. 'Laat ik maar eerlijk zijn: het was gewoon een klote jaar.'
Tomasson stond drie weken geleden raar te kijken toen de eerste training van het nieuwe seizoen werd bijgewoond door liefst twaalfduizend mensen. Het was voor de Deen een bevestiging dat Rotterdam in zijn ogen dé voetbalhoofdstad van Nederland is.
Tomasson: 'Al die mensen hebben ondanks alles toch weer hoop op een mooi seizoen. Daarom is het zo zuur dat hier de laatste jaren zoveel verkeerde keuzes zijn gemaakt. Zo'n grote club, zó'n gigantische achterban, zóveel potentie en maar drie keer kampioen in de laatste dertig jaar. Er zit structureel iets fout bij Feyenoord. Als het boven niet stabiel is, is het dat ook niet in de rest van de club.'
Volgens Tomasson wacht Feyenoord dit seizoen een belangrijke opdracht, vooral op mentaal vlak. 'Winnen, winnen, winnen: niets anders telt. Ik vind dat Feyenoord zich die mentaliteit ook meer eigen moet gaan maken. Ik denk dat Been precies de trainer is die de club nodig heeft. Af en toe maakt hij een geintje, maar achter elke opmerking zit een boodschap', aldus de Deen.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hopelijk is de blessure van Tomasson niet erg
Ja dat begint bij mij nu ook wel te komen, toen de 1e training begon had ik er echt nog geen behoefte aan, maar hetbegint dus weer te komen.quote:
Phantom hé.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:25 schreef Chewbalhaar het volgende:wel opmerkelijk dat de jonkies het weer moeten doen qua scoren in de voorbereiding. Tenminste, Tomasson schoort wel, maar die moet maar fit zien te blijven. Maar Makaay is weer nergens te bekennen.....?
Het had mooi geweest als hij tegen VVV had kunnen spelen, dan krijg je toch een wat beter beeld van hem.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
M'n gevoel zegt het. Mario is normaal ook veel positiever over (mogelijke) aanwinsten.
Hou het voorlopig maar op een klassering in het linkerrijtje, dat moet echt mogelijk zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
- Minder blessures
- Betere trainer
- Beenhakker ipv Bosz
Nee, top 5 moet de doelstelling zijn. Er zijn 2 spelers bijgekomen en iedereen is weer fit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:18 schreef macondo het volgende:
[..]
Hou het voorlopig maar op een klassering in het linkerrijtje, dat moet echt mogelijk zijn.
Patrickquote:Op donderdag 9 juli 2009 10:24 schreef Kopbal het volgende:
Patrick Paauwe volgend jaar waarschijnlijk weer terug op de Nederlandse velden, hij gaat naar VVV.
quote:AD: Excelsior hoopt op Nieveld
Volgens het Algemeen Dagblad hoopt Excelsior dat Feyenoord Norichio Nieveld wil verhuren voor de rest van het seizoen. Vanwege de komst van Ignjatovic en de terugkeer van Vlaar komt hij naar verwachting weinig aan spelen toe. Excelsior is op zoek naar versterking van de verdediging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |