Welkomquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:04 schreef Mariah_Carey het volgende:
Kan ik ook in de OP? Niet dat ik dik ben ofzo, maar ik heb laatst toch een paar Marsen teveel gegeten. Mijn target is 3 kilo.
Wat goed!quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Gaat inderdaad lekker Chell! En net wat Levi en Yppy zeggen: 10 kilo is héél veel als je naar pakjes boter of zakken aardappelen gaat kijken
Wat voor mij heel confronterend was was toen ik echt veel was afgevallen (30 kilo) was een dag dat ik met enorm zware boodschappen de trap op was gekomen, Twee plastic tassen en een rugzak vol en dan al mijn kleren aan. Echt zwaar voor mijn gevoel. Ben zo op de weegschaal gaan staan haha. Was geloof ik maar zo'n 15 kilo
![]()
Ik ben sinds ik riep dat ik weer gemotiveerd was nu 4 kilo gewicht kwijt
Ik kwam vandaag wel tot een vage conclusie... hoe zwaarder ik ben hoe meer "honger" ik krijg. Vorig jaar kon ik met duidelijk minder eten toe. Vooral mijn behoefte aan koolhydraten lijkt toe te nemen. Ik heb ook gewoon helemaal geen trek in groenten enzo.quote:
Het kan erger. Denk eens aan gehaktquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:08 schreef Levitation het volgende:
Ik heb wel eens bij het frituurvet gekeken, daar heb je van die pakjes vet. En dan kijken hoeveel 10kg is. Dat is echt confronterend.
Maar wel lastig, want ik hou het zo wel in stand!quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef ColdFeet het volgende:
Je energiebehoefte is toch ook hoger als je zwaarder bent, Levi? Lijkt mij niet zo gek
Niet per se, toch? Tenzij je onevenredig veel meer gaat eten.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar wel lastig, want ik hou het zo wel in stand!
Oeh, heb jij dat jurkje ook!quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:17 schreef Chell het volgende:
Droeke wat goed zeg!En Isa ook al 4kg!
![]()
Levi, ook bij jou gaat het weer goed komen![]()
En inderdaad, 10 kilo is veelToen ik 4 kg was afgevallen, wist ik dat ik ongeveer mijn fototas was afgevallen en die vind ik al zo zwaar
Nu ben ik dus al 2,5 keer mijn fototas afgevallen
![]()
Ik vind jammer genoeg dat je het nog niet echt ziet, maar ik had drie spijkerbroeken in maat 48 en twee daarvan zijn ondertussen wel echt veel te groot. Eentje kan ik met goed fatsoen niet meer aan, die zakt echt af (riem kan wel, maar het lubbert ook enorm) en nummertje twee begint nu ook we heel oncharmant te worden. De derde is een Dyanne en die valt volgens mij gewoon klein. En m'n broeken maatje 46 beginnen ook al ruimer te zitten![]()
Ik meet het afvallen ook een beetje af aan een jurkje (het 'Stormqueen jurkje' van de bruiloft van Levi voor mensen die hier al wat langer zitten). Dat jurkje begint ook echt steeds ruimer te zitten, terwijl het éigenlijk te klein was. Ik heb het vorig jaar op de bruiloft van mijn beste vriendinnetje gedragen met een hele strakke body eronder. Ik moet nu eigenlijk wel snel gelegenheden hebben om het weer te dragen, anders issie straks nog te groot ook
Heb ook gezocht naar de foto's van SQ in dat jurkje, maar die staan niet meer online.quote:
Ik niet. Ik had heel veel soorten pijn, maar geen spierpijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:12 schreef dyna18 het volgende:
Hadden jullie ook spierpijn toen je met Evy begon?
Ik denk dat Chell de foto's nog wel heeft, die heeft ze tenslotte gemaaktquote:Op donderdag 9 juli 2009 10:13 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb ook gezocht naar de foto's van SQ in dat jurkje, maar die staan niet meer online.
True, true...quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat Chell de foto's nog wel heeft, die heeft ze tenslotte gemaakt
Gatverdamme zeg!quote:Chocola zonder calorieën
AMSTERDAM – Zoetekauwen kunnen nu van chocolade genieten zonder schuldgevoelens over de calorieën achteraf. Er is namelijk een inhaler op de markt gebracht die de smaak van chocola nabootst.
Dat meldt het Belgische magazine Nina donderdag.
De zogenaamde Le Whif is te vergelijken met een Super Smoker, alleen inhaleert de gebruiker geen rooksmaak, maar de smaak van chocola.
Le Whif is een idee van Harvard-professor David Edwards en is verkijgbaar in de smaken chocola of chocola met respectievelijk munt, framboos of mango.
Edwards is vanzelfsprekend erg enthousiast over het product. Volgens de hooggeleerde is het een uitstekende manier om van chocola te genieten, zelfs als iemand op dieet is.
"Whiffing past perfect in deze moderne maatschappij. De laatste jaren eten we vaker kleinere porties, waardoor het steeds meer op ademen begint te lijken", zegt de professor er verder over. "Dat was het uitgangspunt voor deze uitvinding die gastronomie en wetenschap combineert."
De Whif kost 9,95 euro per 6 stuks. Hoe lang één exemplaar meegaat, is niet duidelijk.
Ergens wist ik dat ik geen stukken over chocolade moest lezenquote:Op donderdag 9 juli 2009 10:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Gatverdamme zeg!
Dit kan toch nooit op tegen het echt werk? Dan mis je gewoon de textuur en het zuigen op een heerlijk brokje chocolade wat langzaam in je mond smelt en wat je zo heerlijk over je tong kunt laten rollen!
Hmmm... nu heb ik zin in chocolade en dan zit ik hier met een appel en een kiwi voor mijn neus.
Bij ons is het ook al weken een chaos.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:16 schreef teigan het volgende:
Het is een mooi jurkje Chell!!
Bah, ik vind dit afwachten totdat we de sleutel krijgen en kunnen gaan klussen/verhuizen maar niets.. De helft is al ingepakt, en een chaos, en de andere helft kan je nog niets aan doen, ook al zou je wel willen....
quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ergens wist ik dat ik geen stukken over chocolade moest lezen
Dat beter?quote:Man sterft na val in ketel met gesmolten chocolade
NEW YORK - In een Amerikaanse fabriek is woensdag een 29-jarige man om het leven gekomen toen hij in een ketel met gesmolten chocolade viel. Dit heeft het openbaar ministerie in de staat New Jersey laten weten.
De man was op een platform boven de ketel bezig nieuwe stukken vaste chocolade bij te vullen.
''Hij moet op een of andere manier zijn uitgegleden en in de ketel gevallen'', aldus de zegsman. De ketel is 2,5 meter diep.
Bron
Ik heb de afgelopen weken geleerd dat ik na een tijdje ook "vastloop" met het opruimen. En ik heb ontdekt hoe ik dat kan doorbreken. Gewoon dingen echt 1 voor 1 oppakken en dan kijken wat ik in mijn hand heb, soms loop ik daardoor veel te veel op-en-neer, maar het voorkomt wel dat ik het overzicht helemaal verlies.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:40 schreef teigan het volgende:
Ik heb gisteren al een heleboel spul naar de kringloop gebracht, maar ik denk dat als we straks weer uit gaan pakken er nog wel wat die kant uit verdwijnt...
Maar ik ben slecht in inpakken geloof ik, ik weet niet waar ik moet beginnen, en maak dan meestal de chaos nog wat groter... We hadden een grote zolder waar we heel veel op kwijtkonden, nu hebben we straks ook wel een zolder, maar daar past een stuk minder troep op, omdat hij ook nog bruikbaar is als werkruimte.....
Er bestaan speciale boeken-dozen, die zijn kleiner, waardoor je jezelf geen hernia tilt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:56 schreef ColdFeet het volgende:
Dozen met enkel boeken, dat leer je wel af als je driehoog woont zonder liftIk deed half boeken, half kleding.
Ten tijde van de meest recente verhuizing had ik net een knie-operatie gehad, dus ik heb mezelf sowieso geen hernia getildquote:Op donderdag 9 juli 2009 11:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Er bestaan speciale boeken-dozen, die zijn kleiner, waardoor je jezelf geen hernia tilt.
toch zijn die uiteindelijk ook nog best zwaar uitgevallen hier geloof ik...quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Er bestaan speciale boeken-dozen, die zijn kleiner, waardoor je jezelf geen hernia tilt.
Precies deze Isa minder wegen dan vorig jaar lijkt me hoogst ongezondquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:03 schreef Sjeen het volgende:
Hee ladies! Ik ben ook flink aan het opruimenHeb de klerenkast op de slaapkamer flink aangepakt deze week.
Nog even over dat visualiseren... Ik weeg nu precies een 'Isa' (red. mijn Isa die nu bijna 5 is en 18 kilo weegt dus) minder dan vier jaar geleden. Dat is redelijk onvoorstelbaar, want als ik haar moet dragen, dan ben ik dat na een tijdje beu en mag ze bij papa gaan hangen
Ze wordt maandag 5 trouwens, dus de komende week veel feestdingen. Zondag verjaardag vieren thuis, maandag op school, vrijdag kinderfeestje...
Je hebt gelijk. Dat komt nog voort uit de tijd dat ik aan het kijken was hoe je het beste kan fitnessen. Bij fitness denk ik namelijk dat het wel veel uitmaakt hoe je traint.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:37 schreef Isabeau het volgende:
dyna18, hou je niet zo bezig met die vetverbrandingszone!!! Wat je nù doet verbrandt meer vet in grammen (maar niet in procenten, maar dat maakt niet uit) en verbrandt meer kcal. Ook dat heb je moeten vinden![]()
Ik ben gewoon de supermarkt uitgekomen zonder chocolade te kopenquote:
Dyna, ik gebruik het STARR programma en sinds ik dat gebruik val ik af als een tierelier! Ik gebruik de Elliptical/Crosstrainer om in mijn zone te blijven (en afgelopen maandag stiekem extra hardgelopen omdat ik daar nu tijd voor hebquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:21 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]
(gemiddelde hartslag 151)
[ afbeelding ]
Ik ben net terug van het lopen van de 2e les van Evy. Ik heb deze les wat rustiger proberen te lopen en in ieder geval proberen te voorkomen om boven de 175 te komen. Ik had toch het gevoel dat de 1e les te inspannend voor mij was. Het is dan ook makkelijk om veel te hard van start te gaan en om te hard te gaan lopen. Ik moet mij dan ook echt inhouden (en dat is niet makkelijk).
Ik heb ook informatie op websites opgezocht over hardlopen en daar geven ze aan dat als je wil afvallen met hardlopen dat je dat het beste heel rustig kan doen (in zone 1). Ik weet alleen niet of ik dat kan, zone 1 is echt heel heel heel erg rustig voor mij (kijk maar naar de grafiek). Ik zit nu met rustig aan doen alleen maar in zone 2 en 3. Om zone 3 dan terug te brengen naar de top van 1 is echt een vorse vermindering van inspanning.
Dezelfde site heeft verder meer goede informatie over hardlopen, dus best wel een aanrader.
http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm
Ik vond het vandaag wel erg leuk om te lopen. De begeleiding via je MP3 en de hartslagmeter helpen daar flink mee.
hij wist nog niet precies welke hij moest daar wel overleg in doen. Maar ik begin nu wel goede moed na mijn vakantie aan die 1200 en dat is maandag 20 juni ik voel me nu daarbij iets relaxter omdat ik dan zekerheid heb als het WEER misslukt dat er dan toch iets aan gedaan moet worden ik ben nu inmiddels bijna 130 er zit geen stop op.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:05 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig, Riann, dat is wel heel erg heftig zeg.
Welke operatie heeft de endocrinoloog voorgesteld? Een gastric bypass ofzo?
dank je ik hoop zo dat die 1200 werkt. Ik ben zelf niet zo voor een operatie voor af te vallen. Helaas is er geen andere keus meer als dit niet werkt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:10 schreef omearos het volgende:Riann, het zit je niet mee.
Succes met het dieetik ga heel hard duimen dat het werkt
Ik heb nog met vlagen buikpijn, gelukkig niet meer zo heel erg als toen. Maar toch af en toe genoeg om een pijnstiller te pakken. En het trekkerige gevoel als ik lig, is er ook nog steeds.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:09 schreef YPPY het volgende:
Wat erg Riann, schrikken zoiets.
Voel je iets Sjeen, of denk je dat je iets voelt?
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:01 schreef freecell het volgende:
Rianndat is schrikken zeg!
Het is bij gewoon ook extra vervelend omdat het je gewoon overkomt. Ik bedoel; als ik aankom heb ik gewoon teveel gegeten, bij jou gaat het zomaar
Hpen dat die 1200 werkt, maar je kan toch ook niet de rest van je leven op 1200 blijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |