quote:Pindakaas verkleint de kans op een hartaanval
Uitgegeven: 7 juli 2009 16:19
Laatst gewijzigd: 7 juli 2009 16:18
BAARN - Het eten van pinda's en pindakaas verkleint de kans op hart- en vaatziekten.
Dat blijkt uit onderzoek van wetenschappers van de Harvard Medical School. Als je vijf keer per week pinda's of een theelepel pindakaas eet, verkleint de kans op een hartaanval met 44 procent.
Het eten van pinda's verlaagt het cholesterol en ook de kans op infecties wordt kleiner.
De onderzoekers volgden voor het onderzoek 6000 vrouwen met diabetes type 2 tussen 1980 en 2002. Diabetes type 2 verhoogt de kans op een hartaanval of een beroerte.
Iedere twee jaar werd de deelnemers gevraagd een vragenlijst in te vullen over hun voedingspatroon. Toen de onderzoekers de resultaten vergeleken, bleken de personen die regelmatig noten aten de beste bescherming te hebben.
Donequote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:26 schreef P.F het volgende:
Kuddttt de tt moet zijn: Slank-O-no-I-didn't! #800 Jubileum! Bevroren taart4everyone!
ElisaBeeb?
Dat vind ik echt zo vies en zonder smaak! Daar word ik 's ochtends wel eens mee wakker gemaakt maar dat vind ik niet zoquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:27 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je wat heel lekker is om bevroren te eten? DiepvriesvruchtenVooral frambozen en aardbeien (eventueel met een suikerlaagje, maar dat is natuurlijk niet slank verantwoord)
3. Ik ga waarschijnlijk ook kickboksenquote:Tijdens de Club-4 selectie roei je met wisselende samenstelling twee keer per week in C-vieren. Dit zijn de boten waar je ook in roeit tijdens de afroeiperiode. Daarnaast is er één outdoor (loop-)training. De selectie vind plaats op basis van aanwezigheid; het gaat er dus niet om hoe hard je kunt roeien, maar om hoe graag je wilt roeien. Aan het eind van de selectie blijven er 5 tot 7 heren en 5 tot 7 damesbootjes over. Voor deze bootjes wordt door de competitiecommissie een coach geregeld en je wordt automatisch voor een aantal competitiewedstrijden ingeschreven.
O ik vond het echt viesquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef ColdFeet het volgende:
PF, boterhammen met banaan en aardbei zijn niet mijn persoonlijke favoriet, maar dat is toch niet zulk idioot&extreem dieetvoer? Ik zou het eerder een lekkere&gezonde keus noemen
Conleche, hoe lang heb je dat gedaan? Heb je echt meerdere dagen geleefd op water met citroensap? My goodness
Rustig PF! Alles tegelijk gaat niet!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:33 schreef P.F het volgende:
1. Als al deze studiestress over is ga ik weer fitnessen (abo loopt nog! en hardlopen! Schoenen heb ik nog!)
2. Ik ga roeien, als ik durfHiiihihihiiiii
[..]
3. Ik ga waarschijnlijk ook kickboksenMet 3 huisgenootjes
Kost 10 euro per maand maar dat heb ik er wel voor over! En de spullen heb ik al! Wel veel
! Maar roeien is voor de gezelligheid en kickboksen is voor m'n bil
en ook voor de gezelligheid..
Roeien is voor de gezelligheid (studentenvereniging) en kickboksen is 1x per week, ook voor de gezelligheid en hardlopen& krachttraining wil ik doen tot die tijd, heb nu namelijk vakantie en roeien begint pas in september oid.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Rustig PF! Alles tegelijk gaat niet!
Én fitnessen en hardlopen én kickboxen én roeien is misschien wat teveel van het goede.
Ik ben ook geen fan. Maar mijn zus at het altijd met smaak, en niet eens uit dieetoverwegingenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:34 schreef P.F het volgende:
[..]
O ik vond het echt viesIk hou niet van brood&fruit. Nee was ook niet extreem, maar toen vond ik van wel!
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:33 schreef Greys het volgende:
Feli, chicks, met ons jubileum!
Check ma moonwalkin' duckie!![]()
Gemaakt door Puckzzz.
10 dagen. De eerste 6 zoals het hoorde: dus met ahornsiroop, citroensap en cayennepeper en daarnaast een soort thee van een groen poeder, wat enorm laxerend werkte. Het was zogenaamd een reinigingsritueel, maar iedereen die het deed, deed het om af te vallen. De laatste 4 dagen alleen nog maar water met citroensap, ik vond het echt te goor. Ik herinner me dat ik thuis was in het weekend bij m'n vader en in de keuken een glas van dat spul met m'n neus dicht achterover sloeg. En het net zo hard er weer uitkotste, ik hield het niet meer binnen en dat herhaalde zich zo'n paar x, net zolang tot ik wel een glas binnenhield. Toen ik me omdraaide stond m'n vader in de deuropening en keek me echt aan of ik volslagen krankjorum was geworden. In mijn dagboek van toen staan echt pagina's en pagina's vol met het eten wat ik weer zou kunnen eten als ik weer mocht eten. Echt wel 10 of zo. Echt obsessief. Zo klink ik als een anorexiapatient, maar nee hoor. Na die 10 dagen at ik weer alles wat los en vast zat. Tot het volgende stomme dieet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef ColdFeet het volgende:
PF, boterhammen met banaan en aardbei zijn niet mijn persoonlijke favoriet, maar dat is toch niet zulk idioot&extreem dieetvoer? Ik zou het eerder een lekkere&gezonde keus noemen
Conleche, hoe lang heb je dat gedaan? Heb je echt meerdere dagen geleefd op water met citroensap? My goodness
Koel!!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:33 schreef Greys het volgende:
Gemaakt door Puckzzz.
I know, beeb. Vandaar dat ik zo hoop dat het met jou en het eten veel beter zal gaan. Niet dat ik zeg dat jij zulke rare dingen doet hoor, maar je begrijpt wat ik bedoel!quote:
Ik sta nog niet te spoelen met citroensap gelukkig nee...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:44 schreef conleche het volgende:
[..]
I know, beeb. Vandaar dat ik zo hoop dat het met jou en het eten veel beter zal gaan. Niet dat ik zeg dat jij zulke rare dingen doet hoor, maar je begrijpt wat ik bedoel!
Gemaakt door Puckzzz.
Is heel leuk om met een groep te doen hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef P.F het volgende:
O en ik vind een vakantie boeken maar niets![]()
Beetje in een villa met zwembad zitten in een uitgestorven dorp als een of andere bejaarde. Ja daaaaag.!
We gaan maar met z'n tweeën.....quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is heel leuk om met een groep te doen hoor
Nou, klinkt vréselijk inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef P.F het volgende:
O en ik vind een vakantie boeken maar niets![]()
Beetje in een villa met zwembad zitten in een uitgestorven dorp als een of andere bejaarde. Ja daaaaag.!
Ik zou dat ook prrrrrrima in mijn eentje kunnen andersquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is heel leuk om met een groep te doen hoor
Gemaakt door Puckzzz.
Anorexiatopic?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Viking84 het volgende:
http://secrettalk.punt.nl/?gr=795620
Aangezien het toch al een anorexiatopic is...Die tips om anorexia te verbergen
.
Ik ook. Maar ik verplaatste me even in PF. Al verbaast het me wel een beetje. Zijn jullie nu al door de gespreksstof heen PF? Je kunt toch dagjes weggaan? En een feestje vieren met z'n 2-en gaat toch ook primaquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou dat ook prrrrrrima in mijn eentje kunnen anders
Of met een lekkere kerel gezellig saampjes met Heer G
O, het doet mij denken aan die verschrikkelijke vakanties met m'n ouders! Ik wil wel door een leuk dorpje kunnen lopen hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik verplaatste me even in PF. Al verbaast het me wel een beetje. Zijn jullie nu al door de gespreksstof heen PF? Je kunt toch dagjes weggaan? En een feestje vieren met z'n 2-en gaat toch ook prima
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Viking84 het volgende:
.
Nee joh, geen hele taartenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:03 schreef Phaidra het volgende:
Haha, XM, ik vond die run op CD's ook al zo vaag!
Crientj, zoals CF al zegt, minder snoepen en gewoon voldoende gezonde dingen eten in combinatie met sport is de beste optie! Maar af en toe wat snoepen kan geen kwaad, zolang je niet dagelijks hele taarten opeet ofzo. Alles met mate! Succes!
Dag Caloriën.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Viking84 het volgende:
.
Welkom!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:01 schreef Flaccid het volgende:
Ik ga meedoen. Ik wil 5 kilo kwijtraken, vooral mijn buikje strak maken en mn borstgebied wat strakker hebben. (het zijn geen manboobs, maar ik wil niet dat ze manboobs worden).
Ik woon nog thuis, dus moet even m'n moeder mee laten doen. Dieten, lekker sporten, dan komt 't er wel.
Heb een accountje op dieet-net aangemaakt, maar waar moet ik meten bij mijn been omtrek, onderbeen omtrek en borstomtrek? (ik zie geen faq).
De meeste denken inderdaad echt bizar goed (nouja hehe) op allerlei factoren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:08 schreef P.F het volgende:
Ze hebben er wel goed over na gedacht (van overgeven krijg je kalium tekort, neem dus extra kalium want dat is gevaarlijk!) maar het is niet echt eh.. doordacht.
O Tink dat klinkt goddelijk!! Moet je mijn "receptje" ook eens proberen: neem een korstje van dat brood (is het knapperig?) dat besmeer je dik met boter en jam (frambozen als je hebt, maar elke andere werkt ook) en dan ook nog wentelen in heel pure hagelslag. Iets met engeltjes, piesen en tongquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:51 schreef Tinkepink het volgende:Dat brood is zo vreselijk goed gelukt. Luchtig, smaakvol, heel groot, perfect gebruind... En ik heb nu al 3 hele dikke sneden gegeten met roomboter en heel veel suiker / gemberjam
Ik trek mijn advies weer in: beter is het taart te bakken en maar één puntje te eten.
Spiermassa aan het kweken?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:21 schreef rodka het volgende:
Zo, gemiddelde BMI in die tabel in de OP ligt lager dan de mijne, en ik probeer aan te komen
Ja, dat. heb je een prachtig bruin lijf en van die zielige roze borstenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:30 schreef conleche het volgende:
Ik vind bruine borsten mooier dan witte. dus ik ga topless.
Van die Duitse frikadellen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:10 schreef Syrena het volgende:
O: Brinta
L: Italiaanse bol met eiersalade
T: 150 gram aarbeien
T: Beker vanilleyoghurt
D: Drie snee-n brood met kalkoenfilet
T: Halve galiameloen
En als ik thuiskom duik ik waarschijnlijk nog even de koelkast in voor de mini-kalkoen & groenteburgers van de Lidl(kun je ook koud eten).
Waarom zouden je borsten eerder verbranden dan de rest van je lichaam?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dat. heb je een prachtig bruin lijf en van die zielige roze borstenVan mijn billen vind ik 't minder erg.
Ik zon alleen naakt op het dakterras in Agde, waar alleen Google earth me kan zien als ik pech heb.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:31 schreef P.F het volgende:
Ik zon wel eens naakt in de tuin maar dat kan m'n broertje nooit zo waarderen als hij toch per ongeluk te vroeg thuiskomt
Meestal is de rest al wel vaker in de zon geweest.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:34 schreef P.F het volgende:
[..]
Waarom zouden je borsten eerder verbranden dan de rest van je lichaam?
Kipfilet, ham, filet américain, gekookt ei, kwark...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef Flaccid het volgende:
Ik had vanmiddag honger en toen heb ik dus knakworstjes gegeten (foei). Maar wat is nou iets wat verantwoord is en goed vult?
O m'n buik is net zo wit als m'n borstenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Meestal is de rest al wel vaker in de zon geweest.
Bij mij voelt die huid ook wel kwetsbaarder dan bijv. op mijn armen, maar geen idee of het daardoor eigenlijk sneller verbrandt.
Ik zon nooit topless, zou het hooguit in m'n eigen tuin doen maar die heb ik niet.
...waarop mannelijk Slank zich naar Google Earth begaf.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:34 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zon alleen naakt op het dakterras in Agde, waar alleen Google earth me kan zien als ik pech heb.
Ik frommel m'n broekje ook zo klein mogelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:33 schreef P.F het volgende:
Ik heb van die halve broekjes in maat 34 (ik wil graag 50% bil zichtbaar anders lijkt hij zo groot) en die frommel ik dan in m'n bil tegen witte billen![]()
!. Ik snap niet wat dat is maar bij bikini's moet ik altijd van alles het kleinste maatje. En dan neem ik vaak een iets te groot topje dan lijkt het nog wat
![]()
Benen: dikste punt, buik (taille): smalste punt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:38 schreef Flaccid het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat je precies moet meten? Dikste punt? Buik inhouden?
Zoiets had mijn moeder dus ook, alleen mocht zij volgens mij wel vlees. Met wat creativiteit kun je toch best lekker eten, bijv. veel noten en geitenkaas i.p.v. gewone kaas. Het hielp bij haar wel heel goed, ze had ook enorme suikerdips maar daarna niet meer. Ze is er trouwens ook flink mee afgevallen terwijl dat al jaren niet echt lukte (de leeftijd, tragere stofwisseling), leuke bijkomstigheid.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef Ek-Mei het volgende:
Bwaah ik moet het even kwijt mn hoofd zit helemaal vol enis nog niet thuis.
Ik ben dus naar die homeopatische arts geweest, hij heeft met elektro accupuntuur geconstateerd dat mn darmen totaal niet goed functioneren en dat er iets van bacterieen/parasieten zitten die de darmflora verstoren en mn darmwand kapot maken![]()
Nu heb ik een kuur van 5 soorten capsules/druppels, die ik 3 keer per dag nemen moet en van sommige wel 7 tegelijk, en een dieet en ik mag dus echt zo ongeveer niks, geen koffie, thee, alcohol, suiker, melkproducten, vlees, specerijen,geraffineerde levensmiddelen, frituurspul...
En ik weet nog steeds niet of ik er in geloof
Mijn exmeneer heeft dat ook gehad. En gedaan. Alleen de cola kon ie niet laten staan. En hij had het na een paar dagen met wel meer dingen wel gezienquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef Ek-Mei het volgende:
Ik ben dus naar die homeopatische arts geweest, hij heeft met elektro accupuntuur geconstateerd dat mn darmen totaal niet goed functioneren en dat er iets van bacterieen/parasieten zitten die de darmflora verstoren en mn darmwand kapot maken![]()
Nu heb ik een kuur van 5 soorten capsules/druppels, die ik 3 keer per dag nemen moet en van sommige wel 7 tegelijk, en een dieet en ik mag dus echt zo ongeveer niks, geen koffie, thee, alcohol, suiker, melkproducten, vlees, specerijen,geraffineerde levensmiddelen, frituurspul...
Laatste keer dat ik checkte stond alleen de tafel zichtbaar!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:39 schreef loveli het volgende:
[..]
...waarop mannelijk Slank zich naar Google Earth begaf.
En borst? Hoe doe je diet?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Benen: dikste punt, buik (taille): smalste punt.
Ik mag ook geen geitenkaas en volgens mij lust ik dat ook niet. vis ook niet. Vooral de koffie/alcohol vind ik erg lastig, enquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:41 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zoiets had mijn moeder dus ook, alleen mocht zij volgens mij wel vlees. Met wat creativiteit kun je toch best lekker eten, bijv. veel noten en geitenkaas i.p.v. gewone kaas. Het hielp bij haar wel heel goed. Ze is er trouwens ook flink mee afgevallen terwijl dat al jaren niet echt lukte (de leeftijd, tragere stofwisseling), leuke bijkomstigheid.
Mag je wel vis eigenlijk?
Oke, ik kreeg dus last van mn darmen toen ik van suiker,witbrood,iedere avond alcohol, veel snoep, chips,niet sporten, ineens gezonder ging levenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:42 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mijn exmeneer heeft dat ook gehad. En gedaan. Alleen de cola kon ie niet laten staan. En hij had het na een paar dagen met wel meer dingen wel gezien![]()
Toen wisten we nog niet dat ie lactose-intolerant was en daarom last van z'n buik had.
Bij mij ging het met m'n darmen beter toen ik meer vezels ging eten en veel minder suiker.
Mja, als je alles tegelijk uitsluit zit er vast wat bij waar je darmen niet tegen konden. Tenminste, dat is mijn idee bij zo'n dieet. Ik heb zelf ook wel eens zo'n dieet gevolgd (toen ik een jaar of 9 was, op mijn moeders initiatief) inclusief allerlei pilletjes. Het dieet was notabene bepaald aan de hand van mijn iris (que?) en een pendel (nog meer que???).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef Ek-Mei het volgende:
Nou, dan weet je wat je te doen staatquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:48 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
Oke, ik kreeg dus last van mn darmen toen ik van suiker,witbrood,iedere avond alcohol, veel snoep, chips,niet sporten, ineens gezonder ging leven
nee dat accupuntuur ding ook, hij zet dat ding dus op punten op je handen en voeten en bij mn darmen schoot de wijzer ineens heel ver omhoog..... en toen had ik stiekem het idee dat hij toen harder met de punt op mijn hand druktequote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:45 schreef conleche het volgende:
O Ek-mei, da's wel een heel zwaar dieet zo ineensVooral als je er ook nog niet 100 % in gelooft. (wat ik ook niet zou doen geloof ik....)
Hee joe. Waar zijn je groenten heengevlogen???quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:10 schreef Syrena het volgende:
O: Brinta
L: Italiaanse bol met eiersalade
T: 150 gram aarbeien
T: Beker vanilleyoghurt
D: Drie snee-n brood met kalkoenfilet
T: Halve galiameloen
En als ik thuiskom duik ik waarschijnlijk nog even de koelkast in voor de mini-kalkoen & groenteburgers van de Lidl(kun je ook koud eten).
ja ik ga 4 aug op vakantie en no way dat ik dan me aan dat dieet ga houden, ook onmogelijk trouwens met uit eten gaan enzo lijkt mequote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou, dan weet je wat je te doen staat.
Nee, maar serieus, wat k*t, zo'n dieet zo ineens. Wel heel heftig. Je zou het paar weekjes kunnen proberen en kijken of je je beter voelt
.
Nou, als je maandag begint, heb je nog precies 3 weekjes tot je vakantie. Maar ik geloof ook niet zo dat het goed is om zo ineens om te schakelen en zoveel te schrappen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:51 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
ja ik ga 4 aug op vakantie en no way dat ik dan me aan dat dieet ga houden, ook onmogelijk trouwens met uit eten gaan enzo lijkt me
Phuu. wat een lijst van dingen die ineens niet meer mogen..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef Ek-Mei het volgende:
Vervangen door fruitquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:50 schreef conleche het volgende:
[..]
Hee joe. Waar zijn je groenten heengevlogen???
O je zit vandaag in de Greysmodus.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:53 schreef Syrena het volgende:
[..]
Vervangen door fruitIk heb avonddienst vandaag. Morgen maak ik pasta met 300 gram broccoli. Of broccolisoep Of iets met heel veel paprika.
Jaquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:55 schreef conleche het volgende:
[..]
O je zit vandaag in de Greysmodus.![]()
(sorry Greyssie..)
Het Schuim. Daar schijnen veel schrijvers te zitten. (spuistraat)quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:54 schreef P.F het volgende:
Zijn er van die literaire cafés in Amsterdam, waar ik zo met m'n bril op en m'n haar vast met m'n witte macbook en een beker starbucks glas wodka heel peinzend stukken tekst kan schrijven?
Dan ga ik daar zo heen en stukjes over mijzelf schrijven.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:58 schreef conleche het volgende:
[..]
Het Schuim. Daar schijnen veel schrijvers te zitten. (spuistraat)
Je moet hem wel schudden hequote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:01 schreef P.F het volgende:
[..]
Dan ga ik daar zo heen en stukjes over mijzelf schrijven.
En Max Factor "Masterpiece" Eyeliner is echt prutHeb het echt drie keer gebruikt en hij doet het nu al niet meer
[ afbeelding ]
Lezen, miepjequote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:34 schreef P.F het volgende:
[..]
Waarom zouden je borsten eerder verbranden dan de rest van je lichaam?
Ik schud mij een ongeluk, komt bijna niets meer uitquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Je moet hem wel schudden he
Ik vind hem erg fijn
Hmmm vreemd....en vervelend want is nog best duurquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:15 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik schud mij een ongeluk, komt bijna niets meer uit
Het ligt eraan, qua maaltijd of als tussendoortje?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef Flaccid het volgende:
Ik had vanmiddag honger en toen heb ik dus knakworstjes gegeten (foei). Maar wat is nou iets wat verantwoord is en goed vult?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Viking84 het volgende:
.
Klinkt als gooi álle zooi die mogelijk vervelend is voor je darmen eruit, dan zit de boosdoener er altijd tussenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef Ek-Mei het volgende:
Wat toevallig, ik was ook met champignons en courgette uit de strijd gekomen voor bij de pasta pesto.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:00 schreef motorbloempje het volgende:
hoi
salade met gerookte kip enzo was lekker![]()
nu even inpakken en dan straks over uurtje of anderhalf avondeten maken: pasta met wat kipfilet, pesto, champs en courgette
Lekker is het wel, maar dit is dus precies de reden dat ik normaal gesproken weekmenu's maak.quote:
Dat had ik laatst op een verjaardag, uit een potje, maar ik geloof dat ik het niet lustquote:
Van die lichtgroene met de structuur van een sausje? Die is ook vies. Het hoort dik te zijn, zoals pindakaas, met stukjes avocado.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat had ik laatst op een verjaardag, uit een potje, maar ik geloof dat ik het niet lust.
Zaten wel stukjes in, maar was meer een sausje ja. Ik vond de smaak echt smerigquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:52 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Van die lichtgroene met de structuur van een sausje? Die is ook vies. Het hoort dik te zijn, zoals pindakaas, met stukjes avocado.
Hoe zie je of een avocado rijp is en uhm, is dat zo'n grote gerimpeld bruin ding?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
Chico: probeer eens ehhh broodje met avocado en wat zout en peper! Weet je meteen of je het lust![]()
Of dat met wat roomkaas
Of een broodje met geprakte avocado met zout, peper en ui(als je niemand te woord hoeft te staan
)
Of in een salade!
Zurig, of niet? Dat spul smaakt echt niet naar avocado.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:56 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zaten wel stukjes in, maar was meer een sausje ja. Ik vond de smaak echt smerig. Heb nog nooit avocado op, dus zou niet weten of ik dat wel lust.
Ughhh ik heb altijd zo'n hekel aan die lijstjes. Ik ben er ook al met een bezig want dan hoef ik dit weekend niet al mijn kleren te wassen, maar op vakantie heb ik altijd zoiets van 'had ik dit of dit maar meegenomen'.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
Het dilemma... welke kleren neem ik mee en hoeveel
we willen de man voor 7 dagen bij hebben, dus 2 keer wassen zeg maar
ik zat te denken aan:
1 korte broek
1 lange broek
3 spaghettibandtruitjes
3 korte mouwtruitjes
1 semi-lange mouw truitje
1 grote dikke trui
7 paar ondergoed
2 BH's
7 paar sokken
1 paar slippers
1 paar wandelschoenen
motorlaarzen
en misschien nog een gewoon paar schoenen voor 's avonds?of zal ik die dan achterwege laten en gewoon steevast op mn wandelschoenen rondstappen?
Is wel warm
En dan natuurlijk motorkleding
Bruine zijn hass avocado's, groene zijn ehh groene avocado'squote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:01 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hoe zie je of een avocado rijp is en uhm, is dat zo'n grote gerimpeld bruin ding?
Ik neem altijd hetzelfde mee, of ik nou 1 of 2 weken wegga. Mijn ervaring is dat ik toch iedere dag hetzelfde shirt+broek aandoequote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
Maar dat is zó makkelijk zelf te maken!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:46 schreef Mini_rulez het volgende:
supermarktguacamole.
Slaap je au naturel?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
ik zat te denken aan:
1 korte broek
1 lange broek
3 spaghettibandtruitjes
3 korte mouwtruitjes
1 grote dikke trui
7 paar ondergoed
2 BH's
7 paar sokken
1 paar slippers
1 paar wandelschoenen
motorlaarzen
en misschien nog een gewoon paar schoenen voor 's avonds?of zal ik die dan achterwege laten en gewoon steevast op mn wandelschoenen rondstappen?
Is wel warm
Wel een goed lijstje zo te zien, alhoewel ik zwemkleding mis.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
ik zat te denken aan:
1 korte broek
1 lange broek
3 spaghettibandtruitjes
3 korte mouwtruitjes
1 grote dikke trui
7 paar ondergoed
2 BH's
7 paar sokken
1 paar slippers
1 paar wandelschoenen
motorlaarzen
Is wel warm
Met kamperen neem ik juist altijd een superdikke trui mee, omdat het 's avonds/'s nachts gemeen koud kan zijn en je hele vakantie verrot kan zijn als je niet meer warm kan worden. Vooral als je in een tent zit. Ik heb in Italie, hartje zomer, in een tentje gekampeerd. Het werd 's nachts zo koud dat ik een deken op mn luchtbed heb gelegd, in een slaapzak lag en daaroverheen weer zo'n superdikke deken. En nóg was het koud. Dus overschat het belangrijk van een dikke trui niet. Zou ik die capuchontrui extra meenemen voor de normale avondenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Wel een goed lijstje zo te zien, alhoewel ik zwemkleding mis.De dikke trui zou ik vervangen voor een capuchonvest van sweat stof. Denk dat je een hele dikke trui niet nodig zal hebben. (of gaan jullie heel hoog?). Ik vind dat slippertjes voor 's avonds ook best kunnen. Ik mis wel iets rokkerigs of jurkerigs, dat is 's avonds vaak wel lekker, Het zal meestal veel te warm zijn voor een lange broek en omdat je maar 1 korte broek meeneemt.....
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:16 schreef Goodbye het volgende:
Ik maakt nooit lijstjes. Ik maak een actieplan om mijn gehele garderobe in mijn koffer/tas te krijgen
whehequote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:16 schreef Goodbye het volgende:
Ik maakt nooit lijstjes. Ik maak een actieplan om mijn gehele garderobe in mijn koffer/tas te krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |