quote:Pindakaas verkleint de kans op een hartaanval
Uitgegeven: 7 juli 2009 16:19
Laatst gewijzigd: 7 juli 2009 16:18
BAARN - Het eten van pinda's en pindakaas verkleint de kans op hart- en vaatziekten.
Dat blijkt uit onderzoek van wetenschappers van de Harvard Medical School. Als je vijf keer per week pinda's of een theelepel pindakaas eet, verkleint de kans op een hartaanval met 44 procent.
Het eten van pinda's verlaagt het cholesterol en ook de kans op infecties wordt kleiner.
De onderzoekers volgden voor het onderzoek 6000 vrouwen met diabetes type 2 tussen 1980 en 2002. Diabetes type 2 verhoogt de kans op een hartaanval of een beroerte.
Iedere twee jaar werd de deelnemers gevraagd een vragenlijst in te vullen over hun voedingspatroon. Toen de onderzoekers de resultaten vergeleken, bleken de personen die regelmatig noten aten de beste bescherming te hebben.
Donequote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:26 schreef P.F het volgende:
Kuddttt de tt moet zijn: Slank-O-no-I-didn't! #800 Jubileum! Bevroren taart4everyone!
ElisaBeeb?
Dat vind ik echt zo vies en zonder smaak! Daar word ik 's ochtends wel eens mee wakker gemaakt maar dat vind ik niet zoquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:27 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je wat heel lekker is om bevroren te eten? DiepvriesvruchtenVooral frambozen en aardbeien (eventueel met een suikerlaagje, maar dat is natuurlijk niet slank verantwoord)
3. Ik ga waarschijnlijk ook kickboksenquote:Tijdens de Club-4 selectie roei je met wisselende samenstelling twee keer per week in C-vieren. Dit zijn de boten waar je ook in roeit tijdens de afroeiperiode. Daarnaast is er één outdoor (loop-)training. De selectie vind plaats op basis van aanwezigheid; het gaat er dus niet om hoe hard je kunt roeien, maar om hoe graag je wilt roeien. Aan het eind van de selectie blijven er 5 tot 7 heren en 5 tot 7 damesbootjes over. Voor deze bootjes wordt door de competitiecommissie een coach geregeld en je wordt automatisch voor een aantal competitiewedstrijden ingeschreven.
O ik vond het echt viesquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef ColdFeet het volgende:
PF, boterhammen met banaan en aardbei zijn niet mijn persoonlijke favoriet, maar dat is toch niet zulk idioot&extreem dieetvoer? Ik zou het eerder een lekkere&gezonde keus noemen
Conleche, hoe lang heb je dat gedaan? Heb je echt meerdere dagen geleefd op water met citroensap? My goodness
Rustig PF! Alles tegelijk gaat niet!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:33 schreef P.F het volgende:
1. Als al deze studiestress over is ga ik weer fitnessen (abo loopt nog! en hardlopen! Schoenen heb ik nog!)
2. Ik ga roeien, als ik durfHiiihihihiiiii
[..]
3. Ik ga waarschijnlijk ook kickboksenMet 3 huisgenootjes
Kost 10 euro per maand maar dat heb ik er wel voor over! En de spullen heb ik al! Wel veel
! Maar roeien is voor de gezelligheid en kickboksen is voor m'n bil
en ook voor de gezelligheid..
Roeien is voor de gezelligheid (studentenvereniging) en kickboksen is 1x per week, ook voor de gezelligheid en hardlopen& krachttraining wil ik doen tot die tijd, heb nu namelijk vakantie en roeien begint pas in september oid.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Rustig PF! Alles tegelijk gaat niet!
Én fitnessen en hardlopen én kickboxen én roeien is misschien wat teveel van het goede.
Ik ben ook geen fan. Maar mijn zus at het altijd met smaak, en niet eens uit dieetoverwegingenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:34 schreef P.F het volgende:
[..]
O ik vond het echt viesIk hou niet van brood&fruit. Nee was ook niet extreem, maar toen vond ik van wel!
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:33 schreef Greys het volgende:
Feli, chicks, met ons jubileum!
Check ma moonwalkin' duckie!![]()
Gemaakt door Puckzzz.
10 dagen. De eerste 6 zoals het hoorde: dus met ahornsiroop, citroensap en cayennepeper en daarnaast een soort thee van een groen poeder, wat enorm laxerend werkte. Het was zogenaamd een reinigingsritueel, maar iedereen die het deed, deed het om af te vallen. De laatste 4 dagen alleen nog maar water met citroensap, ik vond het echt te goor. Ik herinner me dat ik thuis was in het weekend bij m'n vader en in de keuken een glas van dat spul met m'n neus dicht achterover sloeg. En het net zo hard er weer uitkotste, ik hield het niet meer binnen en dat herhaalde zich zo'n paar x, net zolang tot ik wel een glas binnenhield. Toen ik me omdraaide stond m'n vader in de deuropening en keek me echt aan of ik volslagen krankjorum was geworden. In mijn dagboek van toen staan echt pagina's en pagina's vol met het eten wat ik weer zou kunnen eten als ik weer mocht eten. Echt wel 10 of zo. Echt obsessief. Zo klink ik als een anorexiapatient, maar nee hoor. Na die 10 dagen at ik weer alles wat los en vast zat. Tot het volgende stomme dieet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef ColdFeet het volgende:
PF, boterhammen met banaan en aardbei zijn niet mijn persoonlijke favoriet, maar dat is toch niet zulk idioot&extreem dieetvoer? Ik zou het eerder een lekkere&gezonde keus noemen
Conleche, hoe lang heb je dat gedaan? Heb je echt meerdere dagen geleefd op water met citroensap? My goodness
Koel!!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:33 schreef Greys het volgende:
Gemaakt door Puckzzz.
I know, beeb. Vandaar dat ik zo hoop dat het met jou en het eten veel beter zal gaan. Niet dat ik zeg dat jij zulke rare dingen doet hoor, maar je begrijpt wat ik bedoel!quote:
Ik sta nog niet te spoelen met citroensap gelukkig nee...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:44 schreef conleche het volgende:
[..]
I know, beeb. Vandaar dat ik zo hoop dat het met jou en het eten veel beter zal gaan. Niet dat ik zeg dat jij zulke rare dingen doet hoor, maar je begrijpt wat ik bedoel!
Gemaakt door Puckzzz.
Is heel leuk om met een groep te doen hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef P.F het volgende:
O en ik vind een vakantie boeken maar niets![]()
Beetje in een villa met zwembad zitten in een uitgestorven dorp als een of andere bejaarde. Ja daaaaag.!
We gaan maar met z'n tweeën.....quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is heel leuk om met een groep te doen hoor
Nou, klinkt vréselijk inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef P.F het volgende:
O en ik vind een vakantie boeken maar niets![]()
Beetje in een villa met zwembad zitten in een uitgestorven dorp als een of andere bejaarde. Ja daaaaag.!
Ik zou dat ook prrrrrrima in mijn eentje kunnen andersquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is heel leuk om met een groep te doen hoor
Gemaakt door Puckzzz.
Anorexiatopic?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Viking84 het volgende:
http://secrettalk.punt.nl/?gr=795620
Aangezien het toch al een anorexiatopic is...Die tips om anorexia te verbergen
.
Ik ook. Maar ik verplaatste me even in PF. Al verbaast het me wel een beetje. Zijn jullie nu al door de gespreksstof heen PF? Je kunt toch dagjes weggaan? En een feestje vieren met z'n 2-en gaat toch ook primaquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou dat ook prrrrrrima in mijn eentje kunnen anders
Of met een lekkere kerel gezellig saampjes met Heer G
O, het doet mij denken aan die verschrikkelijke vakanties met m'n ouders! Ik wil wel door een leuk dorpje kunnen lopen hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik verplaatste me even in PF. Al verbaast het me wel een beetje. Zijn jullie nu al door de gespreksstof heen PF? Je kunt toch dagjes weggaan? En een feestje vieren met z'n 2-en gaat toch ook prima
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Viking84 het volgende:
.
Nee joh, geen hele taartenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:03 schreef Phaidra het volgende:
Haha, XM, ik vond die run op CD's ook al zo vaag!
Crientj, zoals CF al zegt, minder snoepen en gewoon voldoende gezonde dingen eten in combinatie met sport is de beste optie! Maar af en toe wat snoepen kan geen kwaad, zolang je niet dagelijks hele taarten opeet ofzo. Alles met mate! Succes!
Dag Caloriën.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Viking84 het volgende:
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |