abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 juli 2009 @ 01:21:10 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70688833


Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • drive-through bushaltes
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams
  • programmeerbare seinen

    Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier.
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
  • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq?
    Transport Tycoon - Deel 24
    Transport Tycoon - Deel 23
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon


    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Bart
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 6 juli 2009 @ 01:22:03 #2
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_70688848
    Laatste post vorige deel
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 20:43 schreef Joery het volgende:
    @ Bart,

    Volgende level een joint company bouwen? Max 1 bedrijf per level? of doen we 2 bedrijven en samenwerken in teams?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 6 juli 2009 @ 01:23:04 #3
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_70688857
    -dubbel-
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 6 juli 2009 @ 09:16:03 #4
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_70690584
    Deze ga ik ook maar weer eens uit de kast trekken
      maandag 6 juli 2009 @ 09:25:57 #5
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70690770
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 01:22 schreef Zero2Nine het volgende:
    Laatste post vorige deel
    [..]
    Ja prima, ik stel de volgende game wel een max in van 1 company.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 juli 2009 @ 09:53:18 #6
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_70691335
    Heet dat topic nou weer anders, ik kon hem al niet terugvinden :p
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_70691943
    Van het weekend zitten spelen.. maar als je wilt kun je echt heel snel geld maken..
    Extra lening, pleur bij de grootste stad en een grote stad in de buurt een vliegveld neer, koop een concorde(moet je wel rond 1990 beginnen) en laat die passagiers vervoeren.. breid zo steeds uit en ik verdiende op een gegeven moment ruim 3 miljoen per jaar aan mijn vliegtuigen..

    Zal binnenkort het eens proberen met tegenstanders(ten minste had wel tegenstanders maar die bouwden niets..) en dan niet meteen met vliegtuigen beginnen maar klein beginnen
      maandag 6 juli 2009 @ 10:26:04 #8
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70692130
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 10:18 schreef MMUFC het volgende:
    Van het weekend zitten spelen.. maar als je wilt kun je echt heel snel geld maken..
    Extra lening, pleur bij de grootste stad en een grote stad in de buurt een vliegveld neer, koop een concorde(moet je wel rond 1990 beginnen) en laat die passagiers vervoeren.. breid zo steeds uit en ik verdiende op een gegeven moment ruim 3 miljoen per jaar aan mijn vliegtuigen..

    Zal binnenkort het eens proberen met tegenstanders(ten minste had wel tegenstanders maar die bouwden niets..) en dan niet meteen met vliegtuigen beginnen maar klein beginnen
    Vliegtuigen is inderdaad makkelijk cashen. Maar ik vind er persoonlijk ook geen zak aan, aangezien je je geen zorgen hoeft te maken over seinen, kruisingen, opstoppingen, heuvels en water, enz.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70692408
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 10:26 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Vliegtuigen is inderdaad makkelijk cashen. Maar ik vind er persoonlijk ook geen zak aan, aangezien je je geen zorgen hoeft te maken over seinen, kruisingen, opstoppingen, heuvels en water, enz.
    Het wordt inderdaad vrij snel saai
    Zal binnenkort ook eens naar de seinen en zo gaan kijken.. heb tot nu toe alleen van rechttoe rechtaan rails gebruik gemaakt..
      maandag 6 juli 2009 @ 11:28:49 #10
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_70694045
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 09:53 schreef yorP het volgende:
    Heet dat topic nou weer anders, ik kon hem al niet terugvinden :p
    Ja de vorige keer heette het gewoon OpenTTD maar mensen die nog zoeken op Transport Tycoon kunnen het dan niet meer vinden dus dan zet ik het maar allebei in de TT.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 6 juli 2009 @ 12:55:29 #11
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70697099
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 12:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    tvp
    Pas maar op:
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 11:52 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik ga (verkapte) tvp-posts uit de (centrale) topics deleten als ik ze tegenkom. Het voegt niks toe en is ontzettend irritant als je het topic doorleest. Als je wilt meeposten doe je maar wat moeite. Wil je gewoon het topic volgen dan kun je de bookmarkfunctie gebruiken.

    Ik ga er geen notes voor uitdelen, ik ga ook geen wedstrijd posts/delete houden en tenslotte ga ik er niet over in discussie. Het is gewoon een poging om de centrale topics wat beter leesbaar te maken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 juli 2009 @ 12:57:41 #12
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_70697176
    Moeten er geen afspraken gemaakt worden voor een '1' company game?
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      maandag 6 juli 2009 @ 13:04:00 #13
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_70697412
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 12:55 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Pas maar op:
    [..]

    In TTK mag het wel

    Maar even kijken, iets ontopic: spoorlijnen aanleggen is leuk.
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 6 juli 2009 @ 13:05:31 #14
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70697468
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 13:04 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    In TTK mag het wel

    Maar even kijken, iets ontopic: spoorlijnen aanleggen is leuk.
    In GAM mocht het ook, toen ik nog mod was Maar ja, vroeger was alles beter he
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 12:57 schreef SuperWeber het volgende:
    Moeten er geen afspraken gemaakt worden voor een '1' company game?
    Nou, noem er eens een paar zou ik zeggen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 juli 2009 @ 14:05:47 #15
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_70699548
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 13:05 schreef Bart het volgende:

    Nou, noem er eens een paar zou ik zeggen
    Het is toch niet alleen aan mij om dat te bepalen...
    1 suggestie van mij is iig geen scherpe bochten...
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_70755303
    Waar blijft de beloovde ,persoonlijk zeer op prijs gestelde, PBS FAQ?
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      woensdag 8 juli 2009 @ 08:05:17 #17
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70768221
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 20:36 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    Waar blijft de beloovde ,persoonlijk zeer op prijs gestelde, PBS FAQ?
    Ik heb nog geen vragen gezien, dus een FAQ is moeilijk te maken
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70769361
    Wanneer start de nieuwe server? ben tijdje offline geweest
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      woensdag 8 juli 2009 @ 09:46:32 #19
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70769666
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:31 schreef Joery het volgende:
    Wanneer start de nieuwe server? ben tijdje offline geweest
    Vanavond zal ik er eens naar kijken
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 8 juli 2009 @ 10:56:58 #20
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_70771428
    Gisteren weer ff in het spel gekomen dmv een scenario(Cuba), blijft een topgame, voor ik het wist was het 2 uur 's ochtends , heb het onderhand wel weer onder de knie denk ik
      woensdag 8 juli 2009 @ 11:08:19 #21
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70771766
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 10:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    Gisteren weer ff in het spel gekomen dmv een scenario(Cuba), blijft een topgame, voor ik het wist was het 2 uur 's ochtends , heb het onderhand wel weer onder de knie denk ik
    Ook de PBS en presignals?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 8 juli 2009 @ 11:15:29 #22
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_70771938
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 11:08 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ook de PBS en presignals?
    Ik was ff begonnen met de basics, aangezien ik deze al een jaar of 6 niet meer gespeeld heb, daarna ga ik mij wel richten op de moeilijkere technieken. Ik weet iig weer hoe ik winst moet maken
      woensdag 8 juli 2009 @ 11:18:08 #23
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70772017
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 11:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

    [..]

    Ik was ff begonnen met de basics, aangezien ik deze al een jaar of 6 niet meer gespeeld heb, daarna ga ik mij wel richten op de moeilijkere technieken. Ik weet iig weer hoe ik winst moet maken
    Das al een mooi begin
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 8 juli 2009 @ 11:40:45 #24
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_70772774
    Hoe zit het trouwens met die pakketten voor andere auto's,treinen enzo, kun je er meerdere tegleijk gebruiken of is dat niet aan te raden?(ik kreeg nl op bij een generated map opeens het probleem dat ik treinstellen om bijv graan of livestock te vervoeren niet beschikbaar waren)
      woensdag 8 juli 2009 @ 11:49:14 #25
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70773045
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 11:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    Hoe zit het trouwens met die pakketten voor andere auto's,treinen enzo, kun je er meerdere tegleijk gebruiken of is dat niet aan te raden?(ik kreeg nl op bij een generated map opeens het probleem dat ik treinstellen om bijv graan of livestock te vervoeren niet beschikbaar waren)
    Je kunt er meerdere tegelijk gebruiken, maar je moet dat wel ergens aanzetten in de patchopties. Weet zo niet exact hoe het heet.

    edit: http://wiki.openttd.org/Engine_Pool
    Dynamic Engine Pool ofzo dus.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 8 juli 2009 @ 11:53:53 #26
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_70773194
    Ah ok , thnx, ga ik daar vanavond maar eens mee klooien.
    pi_70777782
    Zeg, welke server wordt nu het meest gebruikt?
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 8 juli 2009 @ 14:03:59 #28
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70777851
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:02 schreef sander-3 het volgende:
    Zeg, welke server wordt nu het meest gebruikt?
    Uit welke lijst mogen we kiezen?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 8 juli 2009 @ 14:08:36 #29
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_70778059
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:02 schreef sander-3 het volgende:
    Zeg, welke server wordt nu het meest gebruikt?
    Bij de meesten in dit topic denk ik gewoon de Fok! Server, en bij sommigen een van de servers van Maartena
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_70778310
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:03 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Uit welke lijst mogen we kiezen?
    Ja, weet ik niet. Vroeger had ik altijd jouw server. Is dat nu die server die te bereiken is via lingen.nu?
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 8 juli 2009 @ 14:17:17 #31
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70778478
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:13 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Ja, weet ik niet. Vroeger had ik altijd jouw server. Is dat nu die server die te bereiken is via lingen.nu?
    Ik draai enkel nog de FOK!server. Mijn andere servers vereisten te veel controle in verband met trieste gasten die telkens de boel lieten flooden enzo. Daar had ik geen zin meer in dus nu heb ik er nog maar eentje, die voor FOK. Die is inderdaad te bereiken via lingen.nu op poort 3984.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70778683
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:17 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ik draai enkel nog de FOK!server. Mijn andere servers vereisten te veel controle in verband met trieste gasten die telkens de boel lieten flooden enzo. Daar had ik geen zin meer in dus nu heb ik er nog maar eentje, die voor FOK. Die is inderdaad te bereiken via lingen.nu op poort 3984.
    Okay dan neem ik die. Hij is al wel aardig volgebouwd zie ik nu
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_70781639
    Zijn we ook al een tijdje mee bezig geweest

    Op naar nieuwe server! leuk!
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      woensdag 8 juli 2009 @ 15:56:30 #34
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70782325
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:22 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Okay dan neem ik die. Hij is al wel aardig volgebouwd zie ik nu
    Vanavond reset ik hem ook weer.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70785217
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 15:56 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Vanavond reset ik hem ook weer.
    nu toevallig? de server is down...
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      woensdag 8 juli 2009 @ 18:18:10 #36
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70787099
    Zo, reset met max 1 company
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70787107
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 18:18 schreef Bart het volgende:
    Zo, reset met max 1 company
    Je bedoelt 1 company per persoon neem ik toch aan?
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 8 juli 2009 @ 18:21:56 #38
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70787189
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 18:18 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Je bedoelt 1 company per persoon neem ik toch aan?
    Nee.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70817218
    woooei! lekker geld er doorheen branden.. en nog mooie lijnen aanleggen ook!
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      donderdag 9 juli 2009 @ 19:42:32 #40
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_70824165
    Hoe kom ik er dan in als er maar 1 company is, en die met wachtwoord beveiligd is?
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      donderdag 9 juli 2009 @ 20:22:42 #41
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70825615
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 19:42 schreef classpc het volgende:
    Hoe kom ik er dan in als er maar 1 company is, en die met wachtwoord beveiligd is?
    Wachtwoord is fokyou

    Nog even de andere regels voor de coop-server die nu draait:
    Er is dus maar 1 bedrijf waar we met z'n allen in zitten. Samenwerken is dus het keyword van de dag. Er wordt een mainline rondom de map gebouwd, deze zal 2x3 sporen bevatten. Tussen de 2x3 sporen moeten 6 vakjes zitten om op- en afritten te kunnen bouwen. Geen scherpe bochten maken, dan remmen de treinen te veel af. Stations mogen niet direct op de mainline, maar altijd via een aftakking. Seinafstand 2 tiles, stationslengte 8 tiles, maximale treinlengte dus ook 8 tiles oftewel 16 wagons inclusief locomotief.

    Veel plezier

    [ Bericht 39% gewijzigd door Bart op 09-07-2009 20:32:34 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 9 juli 2009 @ 21:24:43 #42
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_70828079
    Vond die tropische game ook wel grappig, jammer dat ie weg is (heb nog wel een recente save dus geen probleem). Coop met Fok is naturlijk ook erg leuk, Fokse Spoorwegen was aardig groot geworden tijdje terug
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 9 juli 2009 @ 21:33:11 #43
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_70828402
    Leuk zo'n dikke mainline maar hoe gaat het middelste spoor bereikt worden? of is het de bedoeling dat er met pbs inhaalstukken worden gemaakt? Nu staan alle sporen volledig los van elkaar.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_70871763
    Is de server ineens down? Was net zo netjes bezig, disconnect en geen respons meer van de server
      zaterdag 11 juli 2009 @ 11:16:38 #45
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_70871764
    Server ligt plat.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 11 juli 2009 @ 11:41:01 #46
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70872150
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 11:16 schreef Zero2Nine het volgende:
    Server ligt plat.
    Check nog eens. Ik ben net van Online naar UPC overgestapt. Dus ook nieuw IP-adres 213.93.3.200
    Maar als je lingen.nu:3984 gebruikt zou het ook moeten werken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 11 juli 2009 @ 11:42:23 #47
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70872181
    Server lag voorheen trouwens wel vaker plat door kutmodem van Online. Dat zou nu dus ook verleden tijd moeten zijn
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70875486
    In de server hebben treinen er amper tot geen last van heuvels te beklimmen. Bij mijn OpenTTD gaat de snelheid ongeveer terug naar 0 als ze een heuveltje moeten beklimmen van 1 hoog. Is er een patch voor die dat aanpast?
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      zaterdag 11 juli 2009 @ 14:28:51 #49
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_70875960
    Ja, realistic acceleration, dat moet je aanzetten (staat standaard uit)
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_70884430
    tvp
    dag
      zondag 12 juli 2009 @ 12:53:34 #51
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70897782
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 14:08 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    In de server hebben treinen er amper tot geen last van heuvels te beklimmen. Bij mijn OpenTTD gaat de snelheid ongeveer terug naar 0 als ze een heuveltje moeten beklimmen van 1 hoog. Is er een patch voor die dat aanpast?
    Zoals gezegd, realistic acceleration. Houd er alleen rekening mee dat treinen dan afremmen in scherpe bochten, dus je zal je bochten ook wat realistischer moeten maken (ruimer dus).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 12 juli 2009 @ 12:53:54 #52
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70897790
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 20:04 schreef Peter het volgende:
    tvp
    Beleid ten aanzien van TVP's

    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 12 juli 2009 @ 13:21:02 #53
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_70898602
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 12 juli 2009 @ 14:15:25 #54
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70900149
    quote:
    Iet snellere host: Klikkerdeklik.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70900400
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 12:53 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Zoals gezegd, realistic acceleration. Houd er alleen rekening mee dat treinen dan afremmen in scherpe bochten, dus je zal je bochten ook wat realistischer moeten maken (ruimer dus).
    Oh, dat vind ik geen probleem. Maakt het wat realistischer, zoals de instelling ook al zegt
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_70902263
    wist niet dat hier een topic van was Vroeger ging een keer mijn rollercoaster cd kapot, toen kocht ik een Tycoon pack bij de bart smit, rollercoaster tycoon met uitbreiding + railroad tycoon + transport tycoon.

    Wat was dit toch een ontzettend boeiend spel heb nog een keer in een vakantie eindelijk de zin bijeen geraapt om een map uit te spelen. van 1975 tot 2050 geloof ik, wat duurde dat ontzettend lang, heb 2 keer al me autootjes moeten vervangen want ze waren over hun limiet, wat een pokken werk maar uiteindelijk wordt het wel geinig met die magnetische treinbanen of wat zijn het, kun je de halve map over in een halve minuut en krijg je al gauw een paar miljoen per lading
      zondag 12 juli 2009 @ 15:31:44 #57
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70902481
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 15:26 schreef KrentebolHooft het volgende:
    wist niet dat hier een topic van was Vroeger ging een keer mijn rollercoaster cd kapot, toen kocht ik een Tycoon pack bij de bart smit, rollercoaster tycoon met uitbreiding + railroad tycoon + transport tycoon.

    Wat was dit toch een ontzettend boeiend spel heb nog een keer in een vakantie eindelijk de zin bijeen geraapt om een map uit te spelen. van 1975 tot 2050 geloof ik, wat duurde dat ontzettend lang, heb 2 keer al me autootjes moeten vervangen want ze waren over hun limiet, wat een pokken werk maar uiteindelijk wordt het wel geinig met die magnetische treinbanen of wat zijn het, kun je de halve map over in een halve minuut en krijg je al gauw een paar miljoen per lading
    Gelukkig gaat het vervangen van oude bussen tegenwoordig gewoon automatisch als je dat zo instelt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70906887
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 14:15 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Iet snellere host: Klikkerdeklik.
    Gaaf

    En dan dat oude voetbalstadion erachter
    Er gaat niets boven Groningen
      zondag 12 juli 2009 @ 17:37:14 #59
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_70906976
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 14:15 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Iet snellere host: Klikkerdeklik.
    ik vind die foute 16 bit pics toch wat meer hebben
    pi_70907563
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 15:31 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Gelukkig gaat het vervangen van oude bussen tegenwoordig gewoon automatisch als je dat zo instelt
    wat is tegenwoordig dan? die patches in de OP of een nieuwere versie van het spel? ik ga eens kijken of ik hem aan de praat krijg, maar meestal werken die oude spellen niet op mijn pc
      zondag 12 juli 2009 @ 17:57:06 #61
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70907617
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 17:55 schreef KrentebolHooft het volgende:

    [..]

    wat is tegenwoordig dan? die patches in de OP of een nieuwere versie van het spel? ik ga eens kijken of ik hem aan de praat krijg, maar meestal werken die oude spellen niet op mijn pc
    OpenTTD is the answer to all your problems. Lees de OP hoe je het moet installeren
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_70909235
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 17:57 schreef Bart het volgende:

    [..]

    OpenTTD is the answer to all your problems. Lees de OP hoe je het moet installeren
    mooi was al bang dat ik die cd moest gaan zoeken om uiteindelijk het berricht 'deze lege schijf voorbereiden blablabla' te zien.
    pi_70948850
    Voor degenen die een versie van OpenTTD willen hebben inclusief copy-paste patch volg deze link.
      woensdag 15 juli 2009 @ 12:27:47 #64
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_70996910
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 22:21 schreef vanOekelen het volgende:
    Voor degenen die een versie van OpenTTD willen hebben inclusief copy-paste patch volg deze link.
    Ja, das wel een geinig patchpack. Geen desyncs als je op een server speelt die gewone 0.7.1 draait?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71001428
    Ik heb daar in ieder geval nog geen last van gehad.
    pi_71003971
    OpenTTD

    Ben al lange tijd bezig met een scenario van Nederland (en een stuk van België en Duitsland) op de maximale mapgrootte. Spoorwegennet is compleet nagebouwd (op enkele details na en kleine stations natuurlijk) en natuurlijk gigantisch veel zelf erbij gemaakt.

    Netto inkomsten: ¤ 2.400.000.000,- per jaar en oplopende.
    Zit geloof ik nu in totaal op 120 miljard euro aan cash
      woensdag 15 juli 2009 @ 16:06:16 #67
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71004213
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 15:59 schreef Saekerhett het volgende:
    OpenTTD

    Ben al lange tijd bezig met een scenario van Nederland (en een stuk van België en Duitsland) op de maximale mapgrootte. Spoorwegennet is compleet nagebouwd (op enkele details na en kleine stations natuurlijk) en natuurlijk gigantisch veel zelf erbij gemaakt.

    Netto inkomsten: ¤ 2.400.000.000,- per jaar en oplopende.
    Zit geloof ik nu in totaal op 120 miljard euro aan cash
    Met PBS? En Dutch trainset? Rekening gehouden met plekken waar enkel- en dubbelspoor is? Zowel stop- als sneltreinen? Stations evenveel sporen als IRL?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71004295
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:06 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Met PBS? En Dutch trainset? Rekening gehouden met plekken waar enkel- en dubbelspoor is? Zowel stop- als sneltreinen? Stations evenveel sporen als IRL?
    Alles nee, behalve stop-en sneltreinen

    Ik kan niet effe 20 sporen bij Rotterdam Centraal maken, omdat dan heel Rotterdam weg is in het spel
      woensdag 15 juli 2009 @ 16:10:17 #69
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71004369
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:08 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Alles nee, behalve stop-en sneltreinen

    Ik kan niet effe 20 sporen bij Rotterdam Centraal maken, omdat dan heel Rotterdam weg is in het spel
    Das ook lastig ja Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar het is inderdaad niet te doen Het is vaak al lastig om grote stations fatsoenlijk te positioneren, zoals Zwolle...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 15 juli 2009 @ 16:10:50 #70
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71004386
    PBS is trouwens wel aan te raden... Maakt stations makkelijker en realistischer.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71004470
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:10 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Das ook lastig ja Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar het is inderdaad niet te doen Het is vaak al lastig om grote stations fatsoenlijk te positioneren, zoals Zwolle...
    Ik vind dit al behoorlijk geslaagd:

      woensdag 15 juli 2009 @ 16:18:05 #72
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71004651
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:13 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Ik vind dit al behoorlijk geslaagd:

    [ afbeelding ]
    Ik mis Schiedam, Vlaardingen, enz enz... Welke map heb jij gebruikt? Niet die uit de OP volgens mij... Buiten dat ziet het er zeker goed uit

    Ohja, je mist de Zoetermeerse stadslijn
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71004734
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:18 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ik mis Schiedam, Vlaardingen, enz enz... Welke map heb jij gebruikt? Niet die uit de OP volgens mij... Buiten dat ziet het er zeker goed uit

    Ohja, je mist de Zoetermeerse stadslijn
    Had ergens een paar jaar terug zo'n scenario van Nederland gedownload ergens van dat OpenTTD-forum met min of meer de grootste plaatsen erin.
    Desondanks is het geen doen om elk gehucht in de map te zetten en al helemaal niet om de fucking Zoetermeerse stadslijn erin te maken, of je moet echt gaan werken met stationnetjes van 1 bij 1 en treinen met 1 loc en 1 wagon
      woensdag 15 juli 2009 @ 17:32:42 #74
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71007348
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:20 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Had ergens een paar jaar terug zo'n scenario van Nederland gedownload ergens van dat OpenTTD-forum met min of meer de grootste plaatsen erin.
    Desondanks is het geen doen om elk gehucht in de map te zetten en al helemaal niet om de fucking Zoetermeerse stadslijn erin te maken, of je moet echt gaan werken met stationnetjes van 1 bij 1 en treinen met 1 loc en 1 wagon
    Er is wel een scenario met elke plaats erop waar in het echt een station is... En zelfs nog meer kleine plaatsen waren daarop te vinden. Ik gooi hem wel online.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 15 juli 2009 @ 17:34:06 #75
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71007400
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71007745
    quote:
    Zooo, die is echt heel erg gedetailleerd!

    Zelfs Drienerlo staat erop, terwijl dat eigenlijk gewoon een buurtschap is tussen Hengelo en Enschede min of meer
      woensdag 15 juli 2009 @ 17:47:22 #77
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71007812
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 17:45 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Zooo, die is echt heel erg gedetailleerd!

    Zelfs Drienerlo staat erop, terwijl dat eigenlijk gewoon een buurtschap is tussen Hengelo en Enschede min of meer
    Vet he
    Nu dus echt realistische spoorlijn maken
    Gewoon citygrowth uitschakelen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71007923
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 17:47 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Vet he
    Nu dus echt realistische spoorlijn maken
    Gewoon citygrowth uitschakelen
    Haha ja ik ben gek, ik ga niet het hele Nederlandse spoorwegennet weer opnieuw lopen maken
    pi_71034135
    iemand al plaatjes?
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      donderdag 16 juli 2009 @ 14:50:38 #80
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71034475
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 14:39 schreef Joery het volgende:
    iemand al plaatjes?
    Ik heb zat plaatjes. Kijk maar in de OP.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71035342
    He ehm Bart klopt het dat de company weg is ?!
    sudo is powerrrr
      donderdag 16 juli 2009 @ 15:23:36 #82
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71035620
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 15:15 schreef dekouwe het volgende:
    He ehm Bart klopt het dat de company weg is ?!
    Ja GVD kutwindows
    Stel je in dat ie automatische updates moet installeren, vindt ie het schijnbaar ook nodig om zichzelf automatisch opnieuw op te starten

    Dat staat nu dus weer uit, helaas te laat
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71035717
    D'oh .. niet nog een savegampie van laatste paar mins ofzo ?
    sudo is powerrrr
    pi_71035777
    Ik heb een savegame voor je als je wilt (ook nog van voor de treinenchaos van +- 21:00 uur), ik kan em vanavond wel even mailen ofzo (waarheen?)
      donderdag 16 juli 2009 @ 15:30:54 #85
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71035893
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 15:26 schreef dekouwe het volgende:
    D'oh .. niet nog een savegampie van laatste paar mins ofzo ?
    Ik heb wat geladen. Kan echter niet zeggen of het goed is. Zou jij even willen kijken?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 16 juli 2009 @ 15:31:31 #86
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71035918
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 15:27 schreef MadCatje het volgende:
    Ik heb een savegame voor je als je wilt (ook nog van voor de treinenchaos van +- 21:00 uur), ik kan em vanavond wel even mailen ofzo (waarheen?)
    Eerst ff kijken of deze recent is.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71036279
    Correct ..die is recent

    btje jmmr alleen van die puinzooi met die treinen
    sudo is powerrrr
    pi_71036568
    zooitje kool treinen die de boel vast laten lopen omdat ze geen order hebben hup .. aangepast

    naar 1-tje gekeken die shared geen order meer had .. die heb ik met ctrl laten full loaden waar die ze kool vandaan had en unload at coal drop
    sudo is powerrrr
    pi_71047312
    WTF ... hele map is gedeleted!!
    sudo is powerrrr
      donderdag 16 juli 2009 @ 22:25:51 #90
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_71048087
    Automatische updates kun je beter uit zetten, dat is niet echt handig op een server. Liever stabiliteit dan updates
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_71049523
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 17:47 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Vet he
    Nu dus echt realistische spoorlijn maken
    Gewoon citygrowth uitschakelen
    Ik heb je map gedownload en geopend in Openttd 0.7.1, en nu kan ik alleen maar wegen bouwen! Geen Bussen of treinen of iets dergelijks. Alleen maar wegen , Heb i keen instelling verkeerd?
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      donderdag 16 juli 2009 @ 23:42:21 #92
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_71050580
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 23:08 schreef Mr.Jorn. het volgende:

    [..]

    Ik heb je map gedownload en geopend in Openttd 0.7.1, en nu kan ik alleen maar wegen bouwen! Geen Bussen of treinen of iets dergelijks. Alleen maar wegen , Heb i keen instelling verkeerd?
    Je moet wel "play scenario" aanklikken en niet de scenario editor openen.

    edit: Het jaartal dus, staat op 1920. je kan het scenario ook openen in de editor en dan het jaartal opschroeven en het scenario weer opslaan. Vanaf 1940 ofzo zijn er wel treinen en bussen beschikbaar.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 17 juli 2009 @ 01:53:57 #93
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71053180
    Een of andere grapjurk vond het schijnbaar "leuk" om de hele map leeg te maken
    Helaas te lang geleden dus alles autosaves zijn overschreven waardoor ik de map moest resetten
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71055372
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 01:53 schreef Bart het volgende:
    Een of andere grapjurk vond het schijnbaar "leuk" om de hele map leeg te maken
    Helaas te lang geleden dus alles autosaves zijn overschreven waardoor ik de map moest resetten
    Ik heb nog steeds die savegame van 15-07 +- 21.00 aangezien ik niet heb gespeeld is ie bij mij niet overschreven, wil je deze hebben om het nog 1x te proberen?
      vrijdag 17 juli 2009 @ 08:54:36 #95
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71056023
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 07:57 schreef MadCatje het volgende:

    [..]

    Ik heb nog steeds die savegame van 15-07 +- 21.00 aangezien ik niet heb gespeeld is ie bij mij niet overschreven, wil je deze hebben om het nog 1x te proberen?
    Dat laat ik over aan degenen die er het meeste op spelen... Mij persoonlijk maakt het niet uit, als jullie weer verder willen, dan laad ik die savegame van jou wel.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71056726
    't kan nooit kwaad toch?

    Volgens mij ging 't wel lekker! (behalve 't stukje verstopte mainline)
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
    pi_71067196
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 09:26 schreef Joery het volgende:
    't kan nooit kwaad toch?

    Volgens mij ging 't wel lekker! (behalve 't stukje verstopte mainline)
    Het ging wel lekker en de save is nog net van voor de verstopte mainline (Voordat 600 treinen naar het depot gingen )

    Dus voor Bart (en een ieder) je kan em hier downloaden: http://members.chello.nl/(...)2nd%20Feb%202219.zip
      vrijdag 17 juli 2009 @ 14:37:19 #98
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71067252
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 14:35 schreef MadCatje het volgende:

    [..]

    Het ging wel lekker en de save is nog net van voor de verstopte mainline (Voordat 600 treinen naar het depot gingen )

    Dus voor Bart (en een ieder) je kan em hier downloaden: http://members.chello.nl/(...)2nd%20Feb%202219.zip
    Nou, hij draait weer hoor.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 18 juli 2009 @ 11:52:27 #99
    177876 Maruna
    A Full Shipment of Failure
    pi_71090356
    Tijd om hier even een TVP te zetten
    If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
    Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
      zondag 19 juli 2009 @ 09:55:37 #100
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71111644
    Wil er nog iemand zien wat Maglev in het echt voor effecten geeft?



    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71112494
    Hoe krijg ik OPenttd aan de praat op de Mac? Ik heb openttd gedownload, maar wat moet er nog meer bij?
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_71114801
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 09:55 schreef Bart het volgende:
    Wil er nog iemand zien wat Maglev in het echt voor effecten geeft?




    Handig een Maglev als metro...
    Voor de duidelijkheid, de trein in het filmpje is dus volgens mij gewoon een elektrische trein.
      zondag 19 juli 2009 @ 13:16:43 #103
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71115694
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 11:06 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    Hoe krijg ik OPenttd aan de praat op de Mac? Ik heb openttd gedownload, maar wat moet er nog meer bij?
    Je moet ergens TTDLX vandaan halen. OpenTTD heeft een aantal grf-bestanden nodig.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71115917
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 20:04 schreef Peter het volgende:
    tvp
    pi_71116543
    Ik heb een bug dat als er een nieuwe speler in het spel komt (je weet wel, die bots die om de zoveel tijd met je gaan concureren) dan kan die ze niet laden en geeft ie een error aan. Hij zegt dat ik de kapotte delen van het spel opnieuw moet downloaden, maar wat moet ik dan precies doen?
    pi_71154115
    Ik ben ook weer begonnen. Ik speel niet online, maar het is een leuke bezigheid in de vrije uurtjes
    [b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
    Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
      maandag 20 juli 2009 @ 18:01:40 #107
    177876 Maruna
    A Full Shipment of Failure
    pi_71155801
    Ben nu ook weer verslaafd, maar begin wel in 2020, want dat ombouwen elke keer zeker van spoor naar monorail vind ik kut, omdat dan alle treinen opnieuw moeten worden gemaakt...
    En daarbij vind ik stoomlocomotieven te traag
    If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
    Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
    pi_71156752
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 18:01 schreef Maruna het volgende:
    Ben nu ook weer verslaafd, maar begin wel in 2020, want dat ombouwen elke keer zeker van spoor naar monorail vind ik kut, omdat dan alle treinen opnieuw moeten worden gemaakt...
    En daarbij vind ik stoomlocomotieven te traag
    Ik begin meestal rond 1975. Ben alleen op zoek naar een mooi scenario om op te spelen.
    [b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
    Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
    pi_71161406
    Ik zag net een trein dit doen:




    [ Bericht 0% gewijzigd door sander-3 op 20-07-2009 22:05:54 ]
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_71164425
    waar was dat?
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
    pi_71165782
    Poe.. weet ik niet (meer).. ergens rechts midden op de map
    Er gaat niets boven Groningen
      dinsdag 21 juli 2009 @ 08:00:09 #112
    10213 Fe2O3
    Ja das roest
    pi_71169948
    Komt door PBS, die laat treinen bij dit soort stations soms heel rare acties uitvoeren

    Trein vindt dat ookal komt ie van uiterst rechts hij het beste helemaal links het station in moet omdat dat sneller is; en zolang het spoort tussen 2 PBS stukken ligt mag hij het helemaal gebruiken zolang hij erop is. Bij zulke stations zorg ik er altijd voor dat vanaf elke aanvoerlijn elke perron in een rechte lijn bereikbaar is, zodat ze niet halverwege gaan zigzaggen of andere capriolen uithalen
    Dum de dum
      dinsdag 21 juli 2009 @ 08:42:51 #113
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_71170360
    tvp
    ik ben de jager met de pet.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 08:46:36 #114
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_71170408
    Met welke industire verdien je gemiddeld genomen het meest.
    Ik heb het idee dat kolen - energiecentrale het meeste opbrengt.

    Ik ben er nu ook achter dat wanneer ik vanaf een woodmill of raffinaderij goederen ga vervoeren deze grondstoffen meer waard blijven
    ik ben de jager met de pet.
    pi_71174386
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 08:46 schreef Houzer het volgende:
    Met welke industire verdien je gemiddeld genomen het meest.
    Ik heb het idee dat kolen - energiecentrale het meeste opbrengt.

    Ik ben er nu ook achter dat wanneer ik vanaf een woodmill of raffinaderij goederen ga vervoeren deze grondstoffen meer waard blijven
    Ik heb een stuk of 30 treinen van 20 tegels lang (3 locs, 37 wagons) vee en graan laten vervoeren van de ene naar de andere kant van de map. Ongeveer 3,5 miljoen per volle lading
      dinsdag 21 juli 2009 @ 12:51:39 #116
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_71176645
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 11:45 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Ik heb een stuk of 30 treinen van 20 tegels lang (3 locs, 37 wagons) vee en graan laten vervoeren van de ene naar de andere kant van de map. Ongeveer 3,5 miljoen per volle lading

    Hoe de fuck doe je dat
    ik ben de jager met de pet.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 12:52:14 #117
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_71176663
    Vanaaf ga ik online tegen 2 virenden spelen, ik heb een scenario gemaakt.
    Kunnen hun dat dan ook gelijk spelen, of moet ik daarvoor nog wat doen?
    ik ben de jager met de pet.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 12:55:02 #118
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71176746
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 12:51 schreef Houzer het volgende:

    [..]


    Hoe de fuck doe je dat
    Lijn bouwen, stations bouwen, depot bouwen, treinen bouwen, orders geven en gaan
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 12:56:42 #119
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71176787
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 12:52 schreef Houzer het volgende:
    Vanaaf ga ik online tegen 2 virenden spelen, ik heb een scenario gemaakt.
    Kunnen hun dat dan ook gelijk spelen, of moet ik daarvoor nog wat doen?
    Gewoon een multiplayer server starten, zie http://wiki.openttd.org/Server
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71177846
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 12:51 schreef Houzer het volgende:

    [..]


    Hoe de fuck doe je dat
    Ik heb een scenario van Nederland en stukken van België en Duitsland en ik heb een complete lijn gemaakt van Noord-Holland, boven de waddeneilanden (compleet over water dus ) naar Duitsland toe. Ik heb zelf ontiegelijk veel boerderijen gemaakt in Noord-Holland en dat graan en vee wordt allemaal vervoerd naar mijn grote industriecomplex in Duitsland. Ik wil Nederland lekker schoonhouden, dus heb alle smerige industrie zo veel mogelijk in Duitsland gezet
    pi_71187667
    Iemand is zo (on)handig geweest op de Fokserver om grote stukken terrein te ontdoen van bomen en daarmee ook de uitgang van een station te slopen. Iemand (wellicht dezelfde persoon?) heeft vervolgens al de treinen die daar aankwamen naar depot gestuurd en het daarbij gelaten

    Hierbij dan ook het verzoek aan degenen die zo graag bomen slopen (waarom zou je dat doen ..) om dat voorzichtig te doen en wat je kapot maakt ook te repareren
    pi_71188336
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 17:57 schreef MadCatje het volgende:
    Iemand is zo (on)handig geweest op de Fokserver om grote stukken terrein te ontdoen van bomen en daarmee ook de uitgang van een station te slopen. Iemand (wellicht dezelfde persoon?) heeft vervolgens al de treinen die daar aankwamen naar depot gestuurd en het daarbij gelaten

    Hierbij dan ook het verzoek aan degenen die zo graag bomen slopen (waarom zou je dat doen ..) om dat voorzichtig te doen en wat je kapot maakt ook te repareren
    Ik heb die treinen naar het depot gestuurd.. omdat ze alle treinen blokkeerden met olie. (er reed geen enkele olietrein meer vanwege die opstopping) Ik heb ze daar gelaten omdat ik niet wist wat de bedoeling was met die treinen die stonden de boel gewoon op te houden. Ik ben verder niet aan bomen of aan dat station geweest.
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_71359198
    speelt nog iemand 't level?

    of zullen we overnieuw beginnen met een 6 baans mainline ipv 3?
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      maandag 27 juli 2009 @ 17:03:11 #124
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71369910
    Volgens mij is het ook al een tijdje rustig. Ik kan hem vanavond resetten...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71370034
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 11:03 schreef Joery het volgende:
    speelt nog iemand 't level?
    Ik niet, mijn oude laptopje trekt het niet meer .
      maandag 27 juli 2009 @ 17:34:56 #126
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71370801
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 17:07 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Ik niet, mijn oude laptopje trekt het niet meer .
    Misschien wordt het dan tijd voor een nieuwe
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 27 juli 2009 @ 23:58:23 #127
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_71382260


    Uit verveling lekker bouwen in de single player
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_71383050
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 23:58 schreef Proximo het volgende:
    [ afbeelding ]

    Uit verveling lekker bouwen in de single player
    Sorry maar... krijg een leven

    Iemand moest t zeggen
      dinsdag 28 juli 2009 @ 01:10:07 #130
    201952 lezut
    et rezut
    pi_71383767


    Ah, lekker tegen de verveling, met Cargodest + Dutch Trainset een realistisch netwerk bouwen
      dinsdag 28 juli 2009 @ 01:20:33 #131
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_71383906
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 01:10 schreef lezut het volgende:
    [ afbeelding ]

    Ah, lekker tegen de verveling, met Cargodest + Dutch Trainset een realistisch netwerk bouwen
    Dat station ziet er wel wat raar uit
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      dinsdag 28 juli 2009 @ 07:52:38 #132
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_71385439
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 01:20 schreef classpc het volgende:

    [..]

    Dat station ziet er wel wat raar uit
    Hoezo??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 28 juli 2009 @ 11:25:55 #133
    201952 lezut
    et rezut
    pi_71389356
    Das gewoon de standaard platform in de Dutch stations set. Ik gebruik ook Dutch signals btw

    Ze zouden overigens eens een mod moeten maken waarbij je perronnummers toe kunt wijzen in een station. Dan heb ik dat gekloot met die controleposten niet meer, want dat is best lelijk eigenlijk. (ik wil elke trein een aparte plek in het station geven, lijkt weer wat echter)
      dinsdag 28 juli 2009 @ 23:33:01 #134
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_71413276
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 00:28 schreef KrentebolHooft het volgende:

    [..]

    Sorry maar... krijg een leven

    Iemand moest t zeggen


    Geen dagelijkse bezigheid hoor, maar zo nu en dan is het leuk om er weer wat bij te bouwen

    Begin van die game is ergens in oktober vorig jaar
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_71418690
    Krijgen we 't geld wat we hebben gespaard nu (300 mrd) ooit nog eens op?
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
    pi_71509298
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 09:03 schreef Joery het volgende:
    Krijgen we 't geld wat we hebben gespaard nu (300 mrd) ooit nog eens op?
    Ja hoor, de makkelijkste manier die ik heb gevonden is:

    - zoek / maak eerst grote stukken water.
    - pak daarna je dynamiet icoontje en selecteer een heel groot stuk water

    Dat "schoonmaken" van een hokje water kost veel geld
    Ik denk dat je geld met een paar als sneeuw voor de zon is verdwenen
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:31:00 #137
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_71518514
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 09:03 schreef Joery het volgende:
    Krijgen we 't geld wat we hebben gespaard nu (300 mrd) ooit nog eens op?
    Je HQ verplaatsen kost ook een aardige duit...
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:59:08 #138
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71520266
    Fokserver is weer gereset! Ik heb er een woestijnklimaat van gemaakt

    edit: oh, vandaag ook net 0.7.2 uit, gelijk maar even geupdated

    [ Bericht 42% gewijzigd door Bart op 01-08-2009 19:20:41 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71525781
    Meh, iemand heeft een company aangemaakt met een ander wachtwoord. Kan er dus atm niet in.
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:22:20 #140
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71525804
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 22:21 schreef Xanland het volgende:
    Meh, iemand heeft een company aangemaakt met een ander wachtwoord. Kan er dus atm niet in.
    Nu wel.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71525958
    Merci, boekoe (:D). Heb nieuwe company aangemaakt met hetzelfde wachtwoord als de server.
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:32:49 #142
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71525992
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 22:31 schreef Xanland het volgende:
    Merci, boekoe (:D). Heb nieuwe company aangemaakt met hetzelfde wachtwoord als de server.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71667202
    En hulde aan de persoon die het lange netwerk naar maglev heeft overgezet!
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:24:56 #144
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_71673433
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 23:26 schreef Xanland het volgende:
    En hulde aan de persoon die het lange netwerk naar maglev heeft overgezet!


    Daarnaast heb ik alle voertuigen die niet genoeg winst maakten verwijderd zodat we een performance rating van 1000 kunnen halen.

    Vanmorgen zag ik dat er nog 1 of 2 zorgenkindjes zijn bij laag producerende industrieën die moeten we nog even aankijken.
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_71677022
    Aha, ok. Ikzelf heb gisteravond nog een fruit+maize -> food lijn aangelegd. Wat een afstanden. /
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:48:32 #146
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_71680905
    En we hebben een performancerating van 1000
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_71688846
    en hoe join ik Fok server? Er staat ANDERE VERSIE, en als ik die nieuwe GRF instelling doe kan ik alleen uit generic tramset kiezen, en die hele waslijst aan dingen heb ik al gedownload.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:23:23 #148
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_71688947
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 18:20 schreef KrentebolHooft het volgende:
    en hoe join ik Fok server? Er staat ANDERE VERSIE, en als ik die nieuwe GRF instelling doe kan ik alleen uit generic tramset kiezen, en die hele waslijst aan dingen heb ik al gedownload.
    Misschien, heel misschien heb je een andere versie. Zomaar een wilde gok hoor! Probeer het eens met dezelfde versie als de server.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 07-08-2009 18:31:57 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_71690385
    volgens mij heeft iemand de map weer zitten verzieken. Ik zie allemaal eilandjes..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_71690536
    Ik weet niet wie er bezig is geweest.. maar ik zie allemaal stomme dingen.

    Allereerst die eilandjes, dus dat het land weggehaald is. En ik zie dat er allemaal path signals als gewoon sign gebruikt zijn. Normaal zet je altijd normale signs op 2 blokjes afstand, maar nu staan daar geen normale maar PBS signs.

    En ik zag een boot, op een stukje water van 10x1 met aan de uiteinden havens. En zonder industrie of iets wat het kan vervoeren...

    Nou, ik wacht wel even met spelen tot er weer een keer een nieuwe map is hoor
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_71694455
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 18:23 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Misschien, heel misschien heb je een andere versie. Zomaar een wilde gok hoor! Probeer het eens met dezelfde versie als de server.
    Laat maar ik heb een grote mond
    hij werkt nu
    pi_71698330
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 19:20 schreef sander-3 het volgende:
    Ik weet niet wie er bezig is geweest.. maar ik zie allemaal stomme dingen.

    Allereerst die eilandjes, dus dat het land weggehaald is. En ik zie dat er allemaal path signals als gewoon sign gebruikt zijn. Normaal zet je altijd normale signs op 2 blokjes afstand, maar nu staan daar geen normale maar PBS signs.

    En ik zag een boot, op een stukje water van 10x1 met aan de uiteinden havens. En zonder industrie of iets wat het kan vervoeren...

    Nou, ik wacht wel even met spelen tot er weer een keer een nieuwe map is hoor
    Path signals is door één of andere malloot eringezet, die nooit meer is teruggekomen. Kijk goed naar de boot en die stations, want het zijn zogenoemde join-stations. Dus er staat nog een station bijv. 10 tiles verderop. Vind ik zelf ook belachelijk, maarja.

    Eilanden heb ik voor de gein gedaan, we hebben toch geld genoeg.


    Edit: Eilandjes weer vernormaald, kunnen we weer meer industries krijgen.
    pi_71702938
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 19:20 schreef sander-3 het volgende:
    En ik zag een boot, op een stukje water van 10x1 met aan de uiteinden havens. En zonder industrie of iets wat het kan vervoeren...
    Die boot vervoert dus wel degelijk
    Als je de stations had aangeklik had je gezien dat bij Drunnington South (want daar heb je het dan neem ik aan over) water wordt gehaald en bij Pledingham dit wordt afgeleverd.

    Beetje jammer dat niet iedereen even kijkt voor ie concludeert (of verwijdert zo als bij een paar van die andere boten is gebeurd, ze presteerden allen boven de 20K norm om aan de 1000 rating te voldoen)

    Nu staan we trouwens ook weer op 900... door een hele mooie lockup. Een station staat vol met wait for full load treinen en de treinen die komen leveren staan daarachter te wachten tot ze weg gaan..
    pi_71705207
    quote:
    Op zaterdag 8 augustus 2009 09:03 schreef MadCatje het volgende:

    [..]

    Die boot vervoert dus wel degelijk
    Als je de stations had aangeklik had je gezien dat bij Drunnington South (want daar heb je het dan neem ik aan over) water wordt gehaald en bij Pledingham dit wordt afgeleverd.

    Beetje jammer dat niet iedereen even kijkt voor ie concludeert (of verwijdert zo als bij een paar van die andere boten is gebeurd, ze presteerden allen boven de 20K norm om aan de 1000 rating te voldoen)

    Nu staan we trouwens ook weer op 900... door een hele mooie lockup. Een station staat vol met wait for full load treinen en de treinen die komen leveren staan daarachter te wachten tot ze weg gaan..
    Ik vind het gewoon een achterlijke manier van spelen, wat in mijn ogen meer weg heeft van cheaten.
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_71705798
    quote:
    Op zaterdag 8 augustus 2009 12:06 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Ik vind het gewoon een achterlijke manier van spelen, wat in mijn ogen meer weg heeft van cheaten.
    Dan moet het op de map uitgezet worden, anders werk je gewoon met de voor handen zijnde mogenlijkheden..

    de overlaad-mogenlijkheden in ttd-patch waren wel leuker om met meerdere ketens te werken... dat werkt on ottd niet zo goed.
    dag
    pi_71708760
    Heb de installatiebestanden ook maar weer es opgehaald en ga zo effe installeren... dit is zo'n spel waar ik echt niet goed in ben, maar wel superlache vind en graag speel (tot ik er weer genoeg van krijg omdat ik niet goed genoeg ben)...
    pi_71710272
    Vraagje, kan hier iemand een versie van OpenTTD met de Cargodist en Daylength patch voor mij compilen? De tijd gaat veel te snel als je met cargodist bezig bent, en het is niet leuk als je na 2 uur al koplopers aan het maken bent.

    Ben er zelf ook al mee bezig geweest, maar ik krijg telkens errors en op het TT-forum zeggen ze dat je nog wel redelijk wat codeer ervaring moet hebben om 2 patches samen te voegen, en ik snap er verder echt geen hout van
    pi_71762491
    Ben nu aan het spelen met de Dutch Trainset ( ), maar het lijkt niet mogelijk om kostbaarheden/valuables te vervoeren per trein? Klopt dit, of kijk ik niet goed?
    pi_71762884
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 15:29 schreef MaxMark het volgende:
    Ben nu aan het spelen met de Dutch Trainset ( ), maar het lijkt niet mogelijk om kostbaarheden/valuables te vervoeren per trein? Klopt dit, of kijk ik niet goed?
    Je kunt de postwagons refitten naar kostbaarheden/valuables.
    pi_71817721
    Ik heb net alle seinen omgegooid naar normaal (de allerlinkste) op de main-line (die lange lijn ja dwars door de map). Zou nu allemaal nog beter door moeten stromen!
    pi_71824814
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 15:44 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Je kunt de postwagons refitten naar kostbaarheden/valuables.

    Ik ben werkelijk alle wagons bijlangs gegaan (zelfs de locomotieven, die kunnen slechts een paar bags hebben), behálve de postwagons. Naja, straks maar eens kijken dan. Dank!
    pi_71825440
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 17:59 schreef MaxMark het volgende:

    [..]


    Ik ben werkelijk alle wagons bijlangs gegaan (zelfs de locomotieven, die kunnen slechts een paar bags hebben), behálve de postwagons. Naja, straks maar eens kijken dan. Dank!
    Je kunt tegenwoordig bij "nieuwe voertuigen" oid sorteren op vrachttype, best handig.

    [ Bericht 0% gewijzigd door vanOekelen op 12-08-2009 18:30:26 ]
    pi_71849965
    Wie heeft dit systeem bedacht? :s



    Groeimogelijkheden: Geen
    Opstoppingen en Files: Constant
    Efficiëntie: Nauwelijks
    Hoeveelheid Treinen Mogelijk: Extreem Laag

    De Hoofdbaan die eromheen zit is ook niet echt heeel super efficient of lekker om uit te bouwen.


    Zelf gebruikt in altijd deze manier:


    (Oost-station is Hoofdstation, waar alle treinen samenkomen. Deze is vaak Gigantisch)
    (West/Noord Station is een "Tank-Station", waar treinen spullen gaan halen)

    Erg Makkelijk om baantjes bij te maken.
    Nauwelijks Files, zelfs bij 90%-100% vol. En als er files zijn zitten ze geconcentreerd rond het hoofd-station(Wat dus een makkelijke plaats is om te vinden + verbouwen)
    Er zijn geen onnodige extra treinen nodig , omdat je elk station zo lang kan maken als je wilt, met goede doorstroming.
    Er kan een maximale hoeveelheid treinen in de stations
    pi_71876165
    Nieuwe game, starten volgens systeem vorige post?
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      maandag 24 augustus 2009 @ 12:26:52 #165
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_72109004
    Ik heb TTD maar weer eens aangezwengeld met natuurlijk de Dutch trainset .
    Maar ook met de extra industrieen (sand, glass, fish, etc).
    Nu heb ik het gevoel dat dit niet lekker combineert. Zo mis ik treinen waarmee zand vervoert kan worden en wordt vis vervoerd in grindwagons .

    Is er een manier waarop dit te fixen is?
      maandag 24 augustus 2009 @ 12:44:21 #166
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_72109365
    Ah, het kan dus niet icm. dutch trainset.
    Alleen met de DBXL, USSR en nog een set .
      maandag 24 augustus 2009 @ 17:08:37 #167
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72115736
    Even weer een leuk 32bpp screenshotje:


    Moet ik trouwens de fokserver weer eens resetten? Zo ja, wat willen jullie voor landschap/formaat?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 24 augustus 2009 @ 17:14:23 #168
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72115915
    dat wordt nog eens wat met die 32bpp graphics.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 24 augustus 2009 @ 17:38:14 #169
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72116469
    zijn die 32bpp gfx fully supported nu?
    *Hosselcopter*
      maandag 24 augustus 2009 @ 17:39:43 #170
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72116505
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 17:38 schreef Dibble het volgende:
    zijn die 32bpp gfx fully supported nu?
    Al sinds nightly versie r11119 en 0.6.0 Beta-1.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:45:00 #171
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72141001
    wat spelen de meesten hier, openTTD of TTDpatch?
    *Hosselcopter*
    pi_72141067
    OpenTTD, want TTDpatch begint op een hoop vlakken toch een beetje achter te lopen.
      donderdag 27 augustus 2009 @ 13:29:54 #173
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72198493


    Ik heb mijn trein bij een staalfabriek maar dat kutding vertikt het om te laden. WTF doe ik fout? Het zijn gewoon steelwagons erachter gekoppeld.
    *Hosselcopter*
    pi_72198511
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 13:29 schreef Dibble het volgende:
    [ afbeelding ]

    Ik heb mijn trein bij een staalfabriek maar dat kutding vertikt het om te laden. WTF doe ik fout?
    Je moet ijzererts aanvoeren naar een staalfabriek, voordat deze staal produceert
      donderdag 27 augustus 2009 @ 13:32:12 #175
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72198567
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 13:30 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Je moet ijzererts aanvoeren naar een staalfabriek, voordat deze staal produceert
    ja, die worden ook aangevoerd via het andere spoor
    *Hosselcopter*
      donderdag 27 augustus 2009 @ 13:35:35 #176
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72198665
    oh w8, ik die iets fout, maar weet niet precies wat. Mn treinen zijn out of control now
    *Hosselcopter*
      donderdag 27 augustus 2009 @ 13:38:29 #177
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_72198781
    De wagons zijn niet perongeluk refitted naar wat anders?
    Maak anders eens een screenshot waarop het schermpje van de factory en van het station open staat?
    Liefst de uitgebreide versie van het station (op het knopje information klikken).
      donderdag 27 augustus 2009 @ 13:44:45 #178
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72199025
    Nou werkt alles weer. Maar het bleek dus dar er geen staal was omdat de ijzer toevoer gestopt was. Dat kwam weer doordat de ijzertrein de hele tijd naar de groeve gin om daar in te laden maar daarna weer terug de depot in ging. Waarom weet ik niet. Ik Heb de depot maar vernield en nu rijdt ie gewoon rechtdoor erlangs naar de staalfabriek.

    Ik weet niet waarom ze soms zomaar een depot weer terug ingaan behalve voor service.
    *Hosselcopter*
    pi_72199246
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 13:44 schreef Dibble het volgende:
    Nou werkt alles weer. Maar het bleek dus dar er geen staal was omdat de ijzer toevoer gestopt was. Dat kwam weer doordat de ijzertrein de hele tijd naar de groeve gin om daar in te laden maar daarna weer terug de depot in ging. Waarom weet ik niet. Ik Heb de depot maar vernield en nu rijdt ie gewoon rechtdoor erlangs naar de staalfabriek.

    Ik weet niet waarom ze soms zomaar een depot weer terug ingaan behalve voor service.
    Breakdowns (en daarna onderhoud) gewoon uitschakelen in het instellingen-menu. Tenzij je meer 'realisme' wilt.
      donderdag 27 augustus 2009 @ 13:51:21 #180
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_72199259
    Meestal doen ze dat als er ergens een stuk rails mist of een sein verkeerd staat.
    Kortom, als ik jou was zou ik ff die trein volgen of die niet perongeluk ergens ineens weer omdraait.
    pi_72199305
    Oh, en maak even een station met minimaal 2 perrons en/of gebruik de signals beter
      donderdag 27 augustus 2009 @ 14:01:14 #182
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72199592
    inmiddels probleem ontdekt. Zoals zijn er twee treinen opweg naar de staalfabriek. Omdat er geen staal is kan de staaltrein niets laden maar hij is er wel eerder. Daarom moet de ijzertrein wachten. Ik heb de staaltrein even laten stoppen en de ijzererts voorop laten gaan zodat de fabriek weer staal kan produceren.

    Ik had wel beter een tweespoor station kunnen bouwen ja. Zal wel m'n gierigheid zijn .Anyway, hoe kan ik dit rechtzettn zonder dat ze weer rare dingen gaan doen, gewoon slopen ?
    *Hosselcopter*
      donderdag 27 augustus 2009 @ 14:05:10 #183
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72199727
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 13:52 schreef MaxMark het volgende:
    Oh, en maak even een station met minimaal 2 perrons en/of gebruik de signals beter

    *Hosselcopter*
      donderdag 27 augustus 2009 @ 14:06:32 #184
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72199763
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 14:01 schreef Dibble het volgende:
    inmiddels probleem ontdekt. Zoals zijn er twee treinen opweg naar de staalfabriek. Omdat er geen staal is kan de staaltrein niets laden maar hij is er wel eerder. Daarom moet de ijzertrein wachten. Ik heb de staaltrein even laten stoppen en de ijzererts voorop laten gaan zodat de fabriek weer staal kan produceren.

    Ik had wel beter een tweespoor station kunnen bouwen ja. Zal wel m'n gierigheid zijn .Anyway, hoe kan ik dit rechtzettn zonder dat ze weer rare dingen gaan doen, gewoon slopen ?
    [ afbeelding ]
    Je moet altijd één stationsspoor meer hebben dan ladende treinen, of waypoints of twee verschillende stations gebruiken om te voorkomen dat al je sporen bezet zijn door ladende treinen waardoor lossende treinen niets kunnen lossen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 27 augustus 2009 @ 14:08:28 #185
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72199829
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 14:01 schreef Dibble het volgende:
    inmiddels probleem ontdekt. Zoals zijn er twee treinen opweg naar de staalfabriek. Omdat er geen staal is kan de staaltrein niets laden maar hij is er wel eerder. Daarom moet de ijzertrein wachten. Ik heb de staaltrein even laten stoppen en de ijzererts voorop laten gaan zodat de fabriek weer staal kan produceren.

    Ik had wel beter een tweespoor station kunnen bouwen ja. Zal wel m'n gierigheid zijn .Anyway, hoe kan ik dit rechtzettn zonder dat ze weer rare dingen gaan doen, gewoon slopen ?
    [ afbeelding ]
    Het loont niet echt om op stations te besparen als treinen daardoor lang moeten wachten, de running costs lopen gewoon door als ze stilstaan.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 27 augustus 2009 @ 14:25:41 #186
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72200518
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 14:08 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Het loont niet echt om op stations te besparen als treinen daardoor lang moeten wachten, de running costs lopen gewoon door als ze stilstaan.
    Ik heb bij de ijzermijn een tweespoor station geplaatst zodat er een snellere aanvoer is met twee treinen want de staaltrein dendert leeg door de hele tijd. maar eenmaal bij de staalfabriek moeten ze toch 1 spoor delen. Ik heb een block signal geplaatst op de twee sporen.
    Ik gebruik nog stoomtreinen in 1962, is dat goed?

    *Hosselcopter*
      donderdag 27 augustus 2009 @ 14:31:18 #187
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72200726
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 14:25 schreef Dibble het volgende:

    [..]

    Ik heb bij de ijzermijn een tweespoor station geplaatst zodat er een snellere aanvoer is met twee treinen want de staaltrein dendert leeg door de hele tijd.
    Gebruik dan ook full load.
    quote:
    maar eenmaal bij de staalfabriek moeten ze toch 1 spoor delen.
    Waarom kan je geen twee sporen leggen? Probeer eens een RoRo te maken, zie de OP...
    quote:
    Ik heb een block signal geplaatst op de twee sporen.
    Ik gebruik nog stoomtreinen in 1962, is dat goed?
    Maakt niets uit, als jij dat leuk vindt moet je dat zeker doen. Nieuwe treinen zijn gewoon sneller, en diesels zijn goedkoper dan stoomtreinen.
    quote:
    Gebruik alsjeblieft de ingame screenshot-functie, die maakt mooie png's in plaats van ranzige jpg's. Daarbij krijg je dan ook je taakbalk en andere onzin er niet op.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 27 augustus 2009 @ 19:01:03 #188
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72208943
    ok, bart

    soms laat the town authority mij niets doen. hoe komt dat?
    *Hosselcopter*
      donderdag 27 augustus 2009 @ 19:15:41 #189
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72209453
    Omdat je het dan verprutst hebt bij ze Ze houden niet zo van bedrijven die het landschap rond het dorp verbouwen. Dingen opblazen in de buurt van hun dorp vinden ze niet leuk, huisjes slopen al helemaal niet. Je kan het oplossen door bomen te planten of ze om te kopen (alleen haalbaar als je veel geld hebt + risico dat het wordt ontdekt en je waardering teruggezet wordt).
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 27 augustus 2009 @ 19:17:23 #190
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72209514
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 19:15 schreef Zero2Nine het volgende:
    Omdat je het dan verprutst hebt bij ze Ze houden niet zo van bedrijven die het landschap rond het dorp verbouwen. Dingen opblazen in de buurt van hun dorp vinden ze niet leuk, huisjes slopen al helemaal niet. Je kan het oplossen door bomen te planten of ze om te kopen (alleen haalbaar als je veel geld hebt + risico dat het wordt ontdekt en je waardering teruggezet wordt).
    ! keb alles opgeblazen omat de bomen in de weg zaten
    *Hosselcopter*
    pi_72209549
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 19:01 schreef Dibble het volgende:
    ok, bart

    soms laat the town authority mij niets doen. hoe komt dat?
    Dan heb je een te slechte 'rating', deze kun je zien als je het in het venster "Gemeente" kijkt van de stad. Het verslechtert door het verwijderen van bomen, wegen en gebouwen in een dorp/stad. Je kunt het verbeteren door goede verbindingen op te zetten, (veel) bomen te planten of door de gemeente om te kopen (hierbij is een kans dat je gepakt wordt).
      donderdag 27 augustus 2009 @ 19:30:59 #192
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72209937
    Als ik op trains avaible klik kan ik die andere modellen nog niet kopen. Hoe komt dat
    *Hosselcopter*
    pi_72210230
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 19:30 schreef Dibble het volgende:
    Als ik op trains avaible klik kan ik die andere modellen nog niet kopen. Hoe komt dat
    Omdat je nog geen electrisch spoor (en dus depots) hebt?
      donderdag 27 augustus 2009 @ 23:59:30 #194
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_72218387


    Industrial Stations

    Nu nog leren écht iets moois te bouwen
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:04:00 #195
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72221061
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 19:01 schreef Dibble het volgende:
    ok, bart
    Vanwaar de
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:04:41 #196
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72221065
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 23:59 schreef Proximo het volgende:
    [ afbeelding ]

    Industrial Stations

    Nu nog leren écht iets moois te bouwen
    Dat is zeker vet
    Zowat kunst om zoiets in elkaar te knutselen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72232191
    Volgens mij zit er ook een foutje in de "Deutsche Bahn Double Deck Coaches" grf. De locomotief heeft namelijk maar 1pk, ik vond 'em al zo langzaam optrekken
      zondag 30 augustus 2009 @ 00:58:17 #198
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72271881
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 19:39 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Omdat je nog geen electrisch spoor (en dus depots) hebt?
    Ik heb gelezen dat je wel een oude spoor mag hebben en depots maar geen treinen om te upgraden naar een electrische.

    Maar nog steeds lukt dat me niet. En diesels moeten toch ook op een oud spoor kunnen rijden? Waarom kun je die treinen dan niet bouwen terwijl ze wel in ''avaible trains list ''staan
    *Hosselcopter*
    pi_72272048
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 00:58 schreef Dibble het volgende:

    [..]

    Ik heb gelezen dat je wel een oude spoor mag hebben en depots maar geen treinen om te upgraden naar een electrische.
    [ afbeelding ]
    Maar nog steeds lukt dat me niet. En diesels moeten toch ook op een oud spoor kunnen rijden? Waarom kun je die treinen dan niet bouwen terwijl ze wel in ''avaible trains list ''staan
    Ik weet niet precies wat je allemaal bedoelt, maar in het screenshot lijk je een normaal stuk spoor te willen 'converten' naar hetzelfde soort spoor. Je moet zorgen dat je 'electrisch spoor' selecteert (knopje van spoorwegen bouwen ingedrukt houden) en dán nog eens converteren.
      zondag 30 augustus 2009 @ 01:19:37 #200
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72272181
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 01:10 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ik weet niet precies wat je allemaal bedoelt, maar in het screenshot lijk je een normaal stuk spoor te willen 'converten' naar hetzelfde soort spoor. Je moet zorgen dat je 'electrisch spoor' selecteert (knopje van spoorwegen bouwen ingedrukt houden) en dán nog eens converteren.
    bedankt
    *Hosselcopter*
    pi_72460056
    tvp.. heb het ook een hele tijd terug gespeeld en nu weer geïnstalleerd.. kijken of mijn problemen van toen nu opgelost kunnen worden
      zondag 6 september 2009 @ 00:42:19 #202
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72476673
    quote:
    Op zaterdag 5 september 2009 14:07 schreef Thrilled het volgende:
    tvp.. heb het ook een hele tijd terug gespeeld en nu weer geïnstalleerd.. kijken of mijn problemen van toen nu opgelost kunnen worden
    like ?
    *Hosselcopter*
    pi_72519036
    Leuk spel ook maar eens gedownload.

    Ik erger me echter aan het vervangen van oude voertuigen/vliegtuigen.

    Kan dit niet sneller? Heeft iemand tips mbv het vervangen van voertuigen ?

    Allemaal naar depot sturen en weer instructies geven, zo blijf je bezig..
    pi_72519314
    quote:
    Op zondag 6 september 2009 00:42 schreef Dibble het volgende:

    [..]

    like ?
    dunno, maar blijkbaar heb ik vroeger iets anders gespeeld dan transport tycoon, dit werkt iets anders maar lijkt er wel veel op.. maar ik had meestal een station waarop 2 verschillende goederen/personen/post op stond, maar nooit alles weg kregen.. waar moeten goods naartoe bijv.. wist ik nooit
    pi_72520646
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 14:59 schreef Thrilled het volgende:

    [..]

    dunno, maar blijkbaar heb ik vroeger iets anders gespeeld dan transport tycoon, dit werkt iets anders maar lijkt er wel veel op.. maar ik had meestal een station waarop 2 verschillende goederen/personen/post op stond, maar nooit alles weg kregen.. waar moeten goods naartoe bijv.. wist ik nooit
    Steden van een bepaalde grootte. Je kunt zien of ze goederen accepteren in het menu waar je het station bouwt.
      maandag 7 september 2009 @ 22:15:42 #206
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_72534975
    heeft iemand A-train8 al geprobeerd?
    A-train was mn eerste spel op mn allereerste computer (een 286 met paperwhite monitor, ja dat is zwart wit haha)
    A-train 8 is net uit, er zijn al demo's van te spelen.. vroeg me af of sim gamers zoals jullie zijn het kennen, en/of al geprobeerd hadden :p
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      maandag 7 september 2009 @ 22:18:51 #207
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_72535107
    [image]http://img.gamespot.com/gamespot/images/2009/034/957920_20090204_screen004.jpg[/image]

    In A-Train 8, players will manage a railroad company, while acting as mayor of the city. The aim is to create the best public transport system possible, manage them and adapt fares to successfully improve the city though the year, taking into account the different seasons and the effect they could have on the system you create.

    [ Bericht 34% gewijzigd door mickeyD op 07-09-2009 22:25:05 ]
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      maandag 7 september 2009 @ 22:22:53 #208
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_72535336
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 14:47 schreef TBUV het volgende:
    Leuk spel ook maar eens gedownload.

    Ik erger me echter aan het vervangen van oude voertuigen/vliegtuigen.

    Kan dit niet sneller? Heeft iemand tips mbv het vervangen van voertuigen ?

    Allemaal naar depot sturen en weer instructies geven, zo blijf je bezig..
    Ja, Ik heb het spel zo niet voor me. maar als je alle vliegtuigen bijvoorbeeld kiest boven in het scherm is er ook een optie om alle vliegtuigen bij de volgende controle beurt te vervangen voor een andere. zelfde met treinen en boten.

    Volgens mij is het in de balk boven op het vliegtuig icoontje klikken en dan rechts onder van het popup scherm.
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
    pi_72544647
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 22:22 schreef Gewoonik het volgende:

    [..]

    Ja, Ik heb het spel zo niet voor me. maar als je alle vliegtuigen bijvoorbeeld kiest boven in het scherm is er ook een optie om alle vliegtuigen bij de volgende controle beurt te vervangen voor een andere. zelfde met treinen en boten.

    Volgens mij is het in de balk boven op het vliegtuig icoontje klikken en dan rechts onder van het popup scherm.
    Ga het direct proberen, super bedankt he !
      dinsdag 8 september 2009 @ 10:36:19 #210
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72544777
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 10:29 schreef TBUV het volgende:

    [..]

    Ga het direct proberen, super bedankt he !


    http://wiki.openttd.org/Replacing_Vehicles
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72551210
    jezus de fok server is fucked up. wie doet dat?
      dinsdag 8 september 2009 @ 15:23:28 #212
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72551945
    ik kan wel een nieuwe starten
    *Hosselcopter*
      dinsdag 8 september 2009 @ 15:48:53 #213
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72552658
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 14:55 schreef KrentebolHooft het volgende:
    jezus de fok server is fucked up. wie doet dat?
    Ik zal hem vanavond wel resetten. Iemand nog een voorkeur voor klimaat? Ik ga bij test eens een map starten van 2048*2048, kijken hoe dat draait...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 8 september 2009 @ 15:56:04 #214
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72552871
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 15:48 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ik zal hem vanavond wel resetten. Iemand nog een voorkeur voor klimaat? Ik ga bij test eens een map starten van 2048*2048, kijken hoe dat draait...


    gematigd graag btw doe die map wat kleiner joh, veulste groot
    *Hosselcopter*
      dinsdag 8 september 2009 @ 16:23:21 #215
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72553596
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 15:56 schreef Dibble het volgende:

    [..]



    gematigd graag btw doe die map wat kleiner joh, veulste groot
    Kleiner? Groter is toch leuker
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72558275
    Groeit een dorp even hard van 5 treinstations (1 stationsnaam) als 5 busstations?
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      dinsdag 8 september 2009 @ 19:11:39 #217
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72558413
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 19:07 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    Groeit een dorp even hard van 5 treinstations (1 stationsnaam) als 5 busstations?
    Dan is het dus maar 1 station
    Maar 5 treinstations of 5 busstations maakt niets uit.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 9 september 2009 @ 21:48:31 #218
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_72597557
    ach laat ik ook nog eens even mijn "werk" posten. de knelpunten lijken op deze paint erger dan dat ze zijn.
    In het level heb ik nog 3 van dit soort stations.

    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
    pi_72599162
    waarom staat jouw spel zulke grote stations toe (heb je geen 'station te verspreid' error?). En hoe komt jouw stadje zo groot en toch zo weinig inwoners
      woensdag 9 september 2009 @ 22:36:25 #220
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72599412
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 22:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
    waarom staat jouw spel zulke grote stations toe (heb je geen 'station te verspreid' error?). En hoe komt jouw stadje zo groot en toch zo weinig inwoners
    Station spread kan je aanpassen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 9 september 2009 @ 23:18:55 #221
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72601166
    ik zit in de fok server mooie map btw lekker clean.
    *Hosselcopter*
    pi_72603979
    k heb d'r een zooitje van gemaakt :p
    *Hosselcopter*
      donderdag 10 september 2009 @ 07:30:35 #223
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_72605259
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 22:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
    waarom staat jouw spel zulke grote stations toe (heb je geen 'station te verspreid' error?). En hoe komt jouw stadje zo groot en toch zo weinig inwoners
    Stadje is groot geworden door personenvervoer. Dat heb ik maar weer afgeschaft want 10.000+ aan bussen vertraagden het spel nogal.
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
    pi_72612378
    Hoe kan geel nou meer winst hebben terwijl ik meer gebouwd heb
    *Hosselcopter*
      donderdag 10 september 2009 @ 13:42:03 #225
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72612863
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 13:22 schreef Dibble het volgende:
    Hoe kan geel nou meer winst hebben terwijl ik meer gebouwd heb
    Misschien hogere winst per voertuig
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72612998
    wie is die Rijntjes BV die blijft maar doorbouwen bij mijn stad met 17k inwoners. Gozer heeft ook m'n aandelen gekocht voor 25% wat betekent dat ?
    *Hosselcopter*
      donderdag 10 september 2009 @ 13:52:47 #227
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72613117
    Helemaal niets, hij kan je voor maximaal 75% 'ownen' maar met dat aandeel kan je geen enkele invloed uitoefenen op het bedrijf. Je kan er alleen winst mee maken door ze over een tijdje weer te verkopen als jou bedrijf groter is geworden.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 10 september 2009 @ 14:03:54 #228
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_72613370
    hij krijgt nu 25% van jouw inkomsten, en als hij zijn aandeel verkoopt over een tijdje, dan krijgt hij daar veel geld voor als jouw bedrijf goed draait :p
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      donderdag 10 september 2009 @ 14:07:56 #229
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72613477
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 14:03 schreef mickeyD het volgende:
    hij krijgt nu 25% van jouw inkomsten, en als hij zijn aandeel verkoopt over een tijdje, dan krijgt hij daar veel geld voor als jouw bedrijf goed draait :p
    Waar haal je die fabel vandaan
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72613498
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 14:07 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Waar haal je die fabel vandaan
    Zo gaat dat in het echt wel toch? Lijkt me een plausibel verklaring
    *Hosselcopter*
      donderdag 10 september 2009 @ 14:13:10 #231
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72613605
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 14:09 schreef Dibble het volgende:

    [..]

    Zo gaat dat in het echt wel toch? Lijkt me een plausibel verklaring
    Ja, want alles gaat in het spel zoals in het echt gaat

    * Bart mompelt iets over 6000 passagiers die rustig 8 maanden op een station blijven wachten tot de volgende trein komt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 10 september 2009 @ 15:40:11 #232
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_72614192
    Voor het eerst ook maar eens wat op de server geplaatst, maar het is wel heel simpel geld verdienen in dat level.
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
      donderdag 10 september 2009 @ 15:45:29 #233
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72614318
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 15:40 schreef Gewoonik het volgende:
    Voor het eerst ook maar eens wat op de server geplaatst, maar het is wel heel simpel geld verdienen in dat level.
    Alsof er levels zijn waarin dat niet zo is
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 10 september 2009 @ 15:57:36 #234
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_72614555
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 15:45 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Alsof er levels zijn waarin dat niet zo is
    True.

    Maar als ik binnen 10 min mijn schuld van 1 miljoen kan aflossen is het wel heel ernstig.
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
      donderdag 10 september 2009 @ 16:04:15 #235
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72614691
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 15:57 schreef Gewoonik het volgende:

    [..]

    True.

    Maar als ik binnen 10 min mijn schuld van 1 miljoen kan aflossen is het wel heel ernstig.
    Ach, op geld letten in OpenTTD heb ik allang opgegeven
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72614926
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 13:48 schreef Dibble het volgende:
    wie is die Rijntjes BV die blijft maar doorbouwen bij mijn stad met 17k inwoners. Gozer heeft ook m'n aandelen gekocht voor 25% wat betekent dat ?
    die steden zijn groot genoeg voor enorm veel passagiers.. jij kan ze op je vliegveld blijkbaar niet alleen aan.. verder wordt het niet veel groter hoor
      donderdag 10 september 2009 @ 16:18:59 #237
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72615153
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 16:04 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ach, op geld letten in OpenTTD heb ik allang opgegeven
    Inderdaad, dat is alleen leuk in het begin. Geld verdienen gaat zo rechtlijnig dat het niet de vraag is of, maar wanneer en hoeveel winst je gaat maken. De lol van het spel zit in het bouwen van complexe netwerken.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 10 september 2009 @ 16:26:28 #238
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_72615382
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 16:18 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Inderdaad, dat is alleen leuk in het begin. Geld verdienen gaat zo rechtlijnig dat het niet de vraag is of, maar wanneer en hoeveel winst je gaat maken. De lol van het spel zit in het bouwen van complexe netwerken.
    vindt ik ook het leukste maar een moeilijk begin maakt het ook wel leuk.
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
      donderdag 10 september 2009 @ 18:50:50 #239
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72619959
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 16:26 schreef Gewoonik het volgende:

    [..]

    vindt ik ook het leukste maar een moeilijk begin maakt het ook wel leuk.
    Heb je al weleens de moeilijkheidsgraad wat opgeschroefd? Je kan de rente op de lening verhogen, maximale leenbedrag fors verlagen, zwaar heuvelachtig terrein, hoge bouwkosten, voertuigdefecten aan etc. Wordt het opstarten van het bedrijf iig een stuk lastiger.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_72622110
    Weet iemand meer over Infrastructure Sharing? Waar kan ik dit vinden en hoe te installeren?
    [b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
    Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
      donderdag 10 september 2009 @ 20:00:58 #241
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72622384
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 19:53 schreef Sjoegerd het volgende:
    Weet iemand meer over Infrastructure Sharing? Waar kan ik dit vinden en hoe te installeren?
    Vroeger had je een subsidiaries patch, weet niet of die er nu nog steeds is... Maar als je samen wil spelen in 1 company, start dan gewoon een multiplayer potje en stap in hetzelfde bedrijf
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72622531
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 20:00 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Vroeger had je een subsidiaries patch, weet niet of die er nu nog steeds is... Maar als je samen wil spelen in 1 company, start dan gewoon een multiplayer potje en stap in hetzelfde bedrijf
    Het is meer voor mezelf een beetje experimenteren . Kan ik kleine lijntjes maken zoals van Connexxion .
    [b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
    Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
      donderdag 10 september 2009 @ 20:25:15 #243
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72623280
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 20:04 schreef Sjoegerd het volgende:

    [..]

    Het is meer voor mezelf een beetje experimenteren . Kan ik kleine lijntjes maken zoals van Connexxion .
    http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=42254 dan maar
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 10 september 2009 @ 20:56:43 #244
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_72624623
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 18:50 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Heb je al weleens de moeilijkheidsgraad wat opgeschroefd? Je kan de rente op de lening verhogen, maximale leenbedrag fors verlagen, zwaar heuvelachtig terrein, hoge bouwkosten, voertuigdefecten aan etc. Wordt het opstarten van het bedrijf iig een stuk lastiger.
    uuh ja!
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
      vrijdag 11 september 2009 @ 00:05:58 #245
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72631429
    server lagged
    *Hosselcopter*
    pi_72631698
    heel erg
      vrijdag 11 september 2009 @ 00:21:53 #247
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72631825
    DAT DIT KAN IN TTD!
    *Hosselcopter*
      vrijdag 11 september 2009 @ 16:33:46 #248
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72647450
    wordt de hele tijd eruit gekicked
    *Hosselcopter*
    pi_72647505
    ik ook helaas
      vrijdag 11 september 2009 @ 16:39:48 #250
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72647632
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 16:33 schreef Dibble het volgende:
    wordt de hele tijd eruit gekicked
    Geen last van. Ben je torrents aan het downloaden ofzo?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 11 september 2009 @ 16:41:47 #251
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_72647711
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 20:56 schreef Gewoonik het volgende:

    [..]

    uuh ja!
    Heb je de modified building cost patch (of zoiets) al eens geprobeerd in een bergachtig terrein? Dan zit je de eerste 50 jaar te puzzelen hoe je met het geld uit komt
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 11 september 2009 @ 16:45:51 #252
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72647854
    start maar een nieuwe server jongens. wordt echt niks meer dit. en wel twee x zo groot graag
    *Hosselcopter*
      vrijdag 11 september 2009 @ 16:46:16 #253
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72647874
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 16:39 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Geen last van. Ben je torrents aan het downloaden ofzo?
    4 real nee
    *Hosselcopter*
    pi_72647881
    nie auwehoeren joh, ben net zo ver
      vrijdag 11 september 2009 @ 16:46:35 #255
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72647891
    Ik ben de server maar aan het resetten, kijken of dat de problemen verhelpt. Zou zo weer online moeten zijn.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 11 september 2009 @ 16:47:41 #256
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72647933
    nee doe gewoon nieuwe map met veel heuvels en zeen, bossen etc en dubbel zo groot. dan wordt t niet zo'n chaos joh
    *Hosselcopter*
    pi_72647986
    zucht
    pi_72648048
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 16:46 schreef Bart het volgende:
    Ik ben de server maar aan het resetten, kijken of dat de problemen verhelpt. Zou zo weer online moeten zijn.
    Mooi, dan ga ik hier mijn tijd maar weer eens aan verdoen
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72648137
    Bart, Kan je niet een nieuwe map maken? Deze is hartstikke leeg

    Laat maar.. ik ben nou al begonnen

    [ Bericht 16% gewijzigd door sander-3 op 11-09-2009 17:00:52 ]
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72648157
    daar ging mn dag treinen bouwen
      vrijdag 11 september 2009 @ 16:58:39 #261
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72648341
    *Hosselcopter*
      vrijdag 11 september 2009 @ 17:07:22 #262
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72648647
    Zo, even de oude map herladen, kijken of ie nu beter draait.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 11 september 2009 @ 17:08:48 #263
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72648691
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 17:07 schreef Bart het volgende:
    Zo, even de oude map herladen, kijken of ie nu beter draait.
    ennnn bedankt _!
    *Hosselcopter*
      vrijdag 11 september 2009 @ 17:11:37 #264
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72648789

    is zoiets niet mogelijk?
    *Hosselcopter*
      vrijdag 11 september 2009 @ 17:12:09 #265
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72648814
    aah much better
    *Hosselcopter*
      vrijdag 11 september 2009 @ 20:24:08 #266
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72655501
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 17:11 schreef Dibble het volgende:
    [ afbeelding ]
    is zoiets niet mogelijk?
    Welke set is dat? Ziet er mooi uit.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 11 september 2009 @ 21:11:40 #267
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72657181
    gee idee, zomaar wat geplukt
    *Hosselcopter*
      zaterdag 12 september 2009 @ 01:08:16 #268
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72664404
    wat voor signalen moet ik bij de omcirkelde kruispuntenplaatsen ? Telkens heb ik botsingen of treinen die weer terug rijden. ze moeten gewoon hun beurt afwachten godverdomme
    *Hosselcopter*
      zaterdag 12 september 2009 @ 01:10:32 #269
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72664446
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 01:08 schreef Dibble het volgende:
    wat voor signalen moet ik bij de omcirkelde kruispuntenplaatsen ? Telkens heb ik botsingen of treinen die weer terug rijden. ze moeten gewoon hun beurt afwachten godverdomme
    [ afbeelding ]
    Ik zou gewoon twee tunnels maken. En lees de OP eens door, daar staat wel een en ander in over de verschillende soorten seinen. Ook staat er wel ergens een linkje naar een uitgebreide tutorial.

    En screenshots maak je met ctrl-s
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 12 september 2009 @ 01:13:28 #270
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72664490
    volgens mij gaat het nou goed, per toeval

    OP is me helmaal ontgaan, zal even een blik werpen
    *Hosselcopter*
      zaterdag 12 september 2009 @ 01:16:00 #271
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72664539
    En als je wil voorkomen dat de treinen elkaar blokkeren, dan moet je de seinen op het enkelspoor verwijderen. Dus alleen ná de wissels naar dubbelspoor seinen plaatsen.

    In dit geval dus het sein boven de tunnel op het stijgende stukje land verwijderen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 12 september 2009 @ 01:17:44 #272
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72664584
    En haal dat PBS-sein (met dat witte streepje over de achterkant) ook maar weg, heeft weinig zin daar
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 12 september 2009 @ 01:21:29 #273
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72664669
    btw k heb net mijn vliegveld gesloopt en er een grotere neergeplembt maar wanneer de vliegtuigen terug zijn blijven ze eromheen tollen wat nu?
    *Hosselcopter*
      zaterdag 12 september 2009 @ 01:22:55 #274
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72664700
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 01:21 schreef Dibble het volgende:
    btw k heb net mijn vliegveld gesloopt en er een grotere neergeplembt maar wanneer de vliegtuigen terug zijn blijven ze eromheen tollen wat nu?
    Waarschijnlijk was je niet snel genoeg en heeft het vliegveld een andere naam gegeven. Vliegtuigen nieuwe orders geven dus. Als je zo slim was om orders te koppelen hoef je er maar 1 te wijzigen, anders moet je ze stuk voor stuk nieuwe orders geven.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 12 september 2009 @ 01:27:36 #275
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72664795
    ah idd, moest weer allemal erheen verwijzen aangezien de naam van t vliegveld was veranderd, thnx for the tips!
    *Hosselcopter*
      zaterdag 12 september 2009 @ 01:29:00 #276
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72664828
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 01:27 schreef Dibble het volgende:
    ah idd, moest weer allemal erheen verwijzen aangezien de naam van t vliegveld was veranderd, thnx for the tips!
    Dus voortaan ctrl-klikken op een ander vliegtuig om orders te kopiëren
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 12 september 2009 @ 14:05:58 #277
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72672241
    per ongeluk een heel stuk van de map plat gemaakt
    *Hosselcopter*
      zaterdag 12 september 2009 @ 15:35:15 #278
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72674187
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 14:05 schreef Dibble het volgende:
    per ongeluk een heel stuk van de map plat gemaakt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72679330
    verdomme.. er is er weer eentje zo leuk geweest om de hele map te verzieken...

    Edit: oh... per ongeluk.. najah.. kan gebeuren
    Er gaat niets boven Groningen
      zaterdag 12 september 2009 @ 19:19:07 #280
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72680082
    Gebeurt best vaak bij de multiplayer maps, respect voor de natuur is weer ver te zoeken
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 12 september 2009 @ 19:25:15 #281
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72680239
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 19:19 schreef Zero2Nine het volgende:
    Gebeurt best vaak bij de multiplayer maps, respect voor de natuur is weer ver te zoeken


    muis liep vast
    *Hosselcopter*
    pi_72685547
    Jezus, wat is het toch een klote karwei om die vliegvelden om te bouwen. Daar moeten ze in toekomstige versies nog maar eens wat op verzinnen hoor..
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72692243
    maar weer een reset? landschap is beetje teveel verpest vind ik.. mag meteen een zeer moeilijk spel zijn.. (hoge rente/bouwkosten en weinig lenen etc..)
      zondag 13 september 2009 @ 10:00:15 #284
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72692374
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 09:44 schreef rener het volgende:
    maar weer een reset? landschap is beetje teveel verpest vind ik.. mag meteen een zeer moeilijk spel zijn.. (hoge rente/bouwkosten en weinig lenen etc..)
    Ik reset hem wel, maar ik maak het niet te moeilijk. Server moet ook voor nieuwe spelers toegankelijk zijn. Daarbij, dat moeilijke door hoge kosten en weinig lenen heb je na een minuut of 10 spelen ook totaal geen last meer van
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72728771
    Ik word echt helemaal gek van die klote treinen die, als het druk is, omkeren, en gewoon zo blijven staan.
    Er gaat niets boven Groningen
      maandag 14 september 2009 @ 14:31:20 #286
    176420 Dibble
    Neqschot...?
    pi_72729574
    *Hosselcopter*
    pi_72732212
    Ook weer begonnen, hopelijk nu geen reset
      maandag 14 september 2009 @ 20:13:03 #288
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72739722
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 13:56 schreef sander-3 het volgende:
    Ik word echt helemaal gek van die klote treinen die, als het druk is, omkeren, en gewoon zo blijven staan.
    Meer sporen bouwen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72797916
    Wat mij handig lijkt is een soort van voorrangssysteem.. dat je een sein hebt dat bepaalt dat een ander spoor voorrang heeft ofzo.. dus als er nog een andere trein 3 vakjes weg is , dat je dan tóch moet wachten.
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 16 september 2009 @ 12:15:14 #290
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72798281
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 12:05 schreef sander-3 het volgende:
    Wat mij handig lijkt is een soort van voorrangssysteem.. dat je een sein hebt dat bepaalt dat een ander spoor voorrang heeft ofzo.. dus als er nog een andere trein 3 vakjes weg is , dat je dan tóch moet wachten.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72799686
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 12:15 schreef Bart het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]
    WTF?

    Edit: ik dacht dat van die gewone signs waren.. maar als ik het na maak, werkt het niet zo hoor.

    [ Bericht 13% gewijzigd door sander-3 op 16-09-2009 13:08:05 ]
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 16 september 2009 @ 13:05:45 #292
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72799903
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 12:59 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    WTF?
    Dat is waar je om vraagt. Een voorrangsregeling van drie vakjes.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72799986
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:05 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Dat is waar je om vraagt. Een voorrangsregeling van drie vakjes.
    Ja! Maar hoe Laat maar, ik heb het gevonden Nooit geweten dit..
    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 16 september 2009 @ 13:11:41 #294
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72800095
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:08 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Ja! Maar hoe Laat maar, ik heb het gevonden Nooit geweten dit..
    Het is dan ook voor enkel de echte pro's
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72800236
    En werkt het dan ook als ik dat uitgangssein bijvoorbeeld veel verder terug zet, en dat ik na dat uitgangssein nog 2 normale seinen zet? Zodat ik de afstand wat kan vergroten?
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_72800286
    Nee, maar je kunt het stuk wel verlengen dmv comboseinen.
      woensdag 16 september 2009 @ 13:25:00 #297
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72800512
    Met presignals en combosignals kun je leuke constructies maken.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 16 september 2009 @ 13:27:21 #298
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_72800585
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:16 schreef sander-3 het volgende:
    En werkt het dan ook als ik dat uitgangssein bijvoorbeeld veel verder terug zet, en dat ik na dat uitgangssein nog 2 normale seinen zet? Zodat ik de afstand wat kan vergroten?
    Kan, maar dan moet je er een spoor omheenbouwen, of met combosignals gaan werken. Nadeel van combosignals is dat treinen achter elkaar ervoor moeten wachten, nadeel van spoor ernaast is dat het ruimte kost.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_72800591
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 13:18 schreef vanOekelen het volgende:
    Nee, maar je kunt het stuk wel verlengen dmv comboseinen.
    Ik heb het nu gedaan zoals jij zei, voor zover ik het begreep, maar het blijft nog steeds groen, desondanks dat er een trein rijdt.

    Er gaat niets boven Groningen
      woensdag 16 september 2009 @ 13:28:31 #300
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_72800632
    Dat zijn geen combosignals maar exitsignals.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_72800801
    En hier verder.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')