like ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:07 schreef Thrilled het volgende:
tvp.. heb het ook een hele tijd terug gespeeld en nu weer geïnstalleerd.. kijken of mijn problemen van toen nu opgelost kunnen worden
dunno, maar blijkbaar heb ik vroeger iets anders gespeeld dan transport tycoon, dit werkt iets anders maar lijkt er wel veel op.. maar ik had meestal een station waarop 2 verschillende goederen/personen/post op stond, maar nooit alles weg kregen.. waar moeten goods naartoe bijv.. wist ik nooitquote:
Steden van een bepaalde grootte. Je kunt zien of ze goederen accepteren in het menu waar je het station bouwt.quote:Op maandag 7 september 2009 14:59 schreef Thrilled het volgende:
[..]
dunno, maar blijkbaar heb ik vroeger iets anders gespeeld dan transport tycoon, dit werkt iets anders maar lijkt er wel veel op.. maar ik had meestal een station waarop 2 verschillende goederen/personen/post op stond, maar nooit alles weg kregen.. waar moeten goods naartoe bijv.. wist ik nooit
Ja, Ik heb het spel zo niet voor me. maar als je alle vliegtuigen bijvoorbeeld kiest boven in het scherm is er ook een optie om alle vliegtuigen bij de volgende controle beurt te vervangen voor een andere. zelfde met treinen en boten.quote:Op maandag 7 september 2009 14:47 schreef TBUV het volgende:
Leuk spel ook maar eens gedownload.
Ik erger me echter aan het vervangen van oude voertuigen/vliegtuigen.
Kan dit niet sneller? Heeft iemand tips mbv het vervangen van voertuigen ?
Allemaal naar depot sturen en weer instructies geven, zo blijf je bezig..
Ga het direct proberen, super bedankt he !quote:Op maandag 7 september 2009 22:22 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Ja, Ik heb het spel zo niet voor me. maar als je alle vliegtuigen bijvoorbeeld kiest boven in het scherm is er ook een optie om alle vliegtuigen bij de volgende controle beurt te vervangen voor een andere. zelfde met treinen en boten.
Volgens mij is het in de balk boven op het vliegtuig icoontje klikken en dan rechts onder van het popup scherm.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:29 schreef TBUV het volgende:
[..]
Ga het direct proberen, super bedankt he !
Ik zal hem vanavond wel resetten. Iemand nog een voorkeur voor klimaat? Ik ga bij test eens een map starten van 2048*2048, kijken hoe dat draait...quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:55 schreef KrentebolHooft het volgende:
jezus de fok server is fucked up. wie doet dat?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik zal hem vanavond wel resetten. Iemand nog een voorkeur voor klimaat? Ik ga bij test eens een map starten van 2048*2048, kijken hoe dat draait...
Kleiner? Groter is toch leukerquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:56 schreef Dibble het volgende:
[..]
gematigd graag btw doe die map wat kleiner joh, veulste groot
Dan is het dus maar 1 stationquote:Op dinsdag 8 september 2009 19:07 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Groeit een dorp even hard van 5 treinstations (1 stationsnaam) als 5 busstations?
Station spread kan je aanpassen.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
waarom staat jouw spel zulke grote stations toe (heb je geen 'station te verspreid' error?). En hoe komt jouw stadje zo groot en toch zo weinig inwoners
Stadje is groot geworden door personenvervoer. Dat heb ik maar weer afgeschaft want 10.000+ aan bussen vertraagden het spel nogal.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:29 schreef KrentebolHooft het volgende:
waarom staat jouw spel zulke grote stations toe (heb je geen 'station te verspreid' error?). En hoe komt jouw stadje zo groot en toch zo weinig inwoners
Misschien hogere winst per voertuigquote:Op donderdag 10 september 2009 13:22 schreef Dibble het volgende:
Hoe kan geel nou meer winst hebben terwijl ik meer gebouwd heb
Waar haal je die fabel vandaanquote:Op donderdag 10 september 2009 14:03 schreef mickeyD het volgende:
hij krijgt nu 25% van jouw inkomsten, en als hij zijn aandeel verkoopt over een tijdje, dan krijgt hij daar veel geld voor als jouw bedrijf goed draait :p
Zo gaat dat in het echt wel toch? Lijkt me een plausibel verklaringquote:
Ja, want alles gaat in het spel zoals in het echt gaatquote:Op donderdag 10 september 2009 14:09 schreef Dibble het volgende:
[..]
Zo gaat dat in het echt wel toch? Lijkt me een plausibel verklaring
Alsof er levels zijn waarin dat niet zo isquote:Op donderdag 10 september 2009 15:40 schreef Gewoonik het volgende:
Voor het eerst ook maar eens wat op de server geplaatst, maar het is wel heel simpel geld verdienen in dat level.
True.quote:Op donderdag 10 september 2009 15:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Alsof er levels zijn waarin dat niet zo is
Ach, op geld letten in OpenTTD heb ik allang opgegevenquote:Op donderdag 10 september 2009 15:57 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
True.
Maar als ik binnen 10 min mijn schuld van 1 miljoen kan aflossen is het wel heel ernstig.
die steden zijn groot genoeg voor enorm veel passagiers.. jij kan ze op je vliegveld blijkbaar niet alleen aan.. verder wordt het niet veel groter hoorquote:Op donderdag 10 september 2009 13:48 schreef Dibble het volgende:
wie is die Rijntjes BV die blijft maar doorbouwen bij mijn stad met 17k inwoners. Gozer heeft ook m'n aandelen gekocht voor 25% wat betekent dat ?
Inderdaad, dat is alleen leuk in het begin. Geld verdienen gaat zo rechtlijnig dat het niet de vraag is of, maar wanneer en hoeveel winst je gaat maken. De lol van het spel zit in het bouwen van complexe netwerken.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Ach, op geld letten in OpenTTD heb ik allang opgegeven
vindt ik ook het leukste maar een moeilijk begin maakt het ook wel leuk.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is alleen leuk in het begin. Geld verdienen gaat zo rechtlijnig dat het niet de vraag is of, maar wanneer en hoeveel winst je gaat maken. De lol van het spel zit in het bouwen van complexe netwerken.
Heb je al weleens de moeilijkheidsgraad wat opgeschroefd? Je kan de rente op de lening verhogen, maximale leenbedrag fors verlagen, zwaar heuvelachtig terrein, hoge bouwkosten, voertuigdefecten aan etc. Wordt het opstarten van het bedrijf iig een stuk lastiger.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:26 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
vindt ik ook het leukste maar een moeilijk begin maakt het ook wel leuk.
Vroeger had je een subsidiaries patch, weet niet of die er nu nog steeds is... Maar als je samen wil spelen in 1 company, start dan gewoon een multiplayer potje en stap in hetzelfde bedrijfquote:Op donderdag 10 september 2009 19:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Weet iemand meer over Infrastructure Sharing? Waar kan ik dit vinden en hoe te installeren?
Het is meer voor mezelf een beetje experimenteren . Kan ik kleine lijntjes maken zoals van Connexxion .quote:Op donderdag 10 september 2009 20:00 schreef Bart het volgende:
[..]
Vroeger had je een subsidiaries patch, weet niet of die er nu nog steeds is... Maar als je samen wil spelen in 1 company, start dan gewoon een multiplayer potje en stap in hetzelfde bedrijf
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=42254 dan maarquote:Op donderdag 10 september 2009 20:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het is meer voor mezelf een beetje experimenteren . Kan ik kleine lijntjes maken zoals van Connexxion .
uuh ja!quote:Op donderdag 10 september 2009 18:50 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Heb je al weleens de moeilijkheidsgraad wat opgeschroefd? Je kan de rente op de lening verhogen, maximale leenbedrag fors verlagen, zwaar heuvelachtig terrein, hoge bouwkosten, voertuigdefecten aan etc. Wordt het opstarten van het bedrijf iig een stuk lastiger.
Geen last van. Ben je torrents aan het downloaden ofzo?quote:
Heb je de modified building cost patch (of zoiets) al eens geprobeerd in een bergachtig terrein? Dan zit je de eerste 50 jaar te puzzelen hoe je met het geld uit komtquote:
4 real neequote:Op vrijdag 11 september 2009 16:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Geen last van. Ben je torrents aan het downloaden ofzo?
Mooi, dan ga ik hier mijn tijd maar weer eens aan verdoenquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:46 schreef Bart het volgende:
Ik ben de server maar aan het resetten, kijken of dat de problemen verhelpt. Zou zo weer online moeten zijn.
ennnn bedankt _!quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:07 schreef Bart het volgende:
Zo, even de oude map herladen, kijken of ie nu beter draait.
Welke set is dat? Ziet er mooi uit.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:11 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]
is zoiets niet mogelijk?
Ik zou gewoon twee tunnels maken. En lees de OP eens door, daar staat wel een en ander in over de verschillende soorten seinen. Ook staat er wel ergens een linkje naar een uitgebreide tutorial.quote:Op zaterdag 12 september 2009 01:08 schreef Dibble het volgende:
wat voor signalen moet ik bij de omcirkelde kruispuntenplaatsen ? Telkens heb ik botsingen of treinen die weer terug rijden. ze moeten gewoon hun beurt afwachten godverdomme
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk was je niet snel genoeg en heeft het vliegveld een andere naam gegeven. Vliegtuigen nieuwe orders geven dus. Als je zo slim was om orders te koppelen hoef je er maar 1 te wijzigen, anders moet je ze stuk voor stuk nieuwe orders geven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 01:21 schreef Dibble het volgende:
btw k heb net mijn vliegveld gesloopt en er een grotere neergeplembt maar wanneer de vliegtuigen terug zijn blijven ze eromheen tollen wat nu?
Dus voortaan ctrl-klikken op een ander vliegtuig om orders te kopiërenquote:Op zaterdag 12 september 2009 01:27 schreef Dibble het volgende:
ah idd, moest weer allemal erheen verwijzen aangezien de naam van t vliegveld was veranderd, thnx for the tips!
quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:05 schreef Dibble het volgende:
per ongeluk een heel stuk van de map plat gemaakt
quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:19 schreef Zero2Nine het volgende:
Gebeurt best vaak bij de multiplayer maps, respect voor de natuur is weer ver te zoeken
Ik reset hem wel, maar ik maak het niet te moeilijk. Server moet ook voor nieuwe spelers toegankelijk zijn. Daarbij, dat moeilijke door hoge kosten en weinig lenen heb je na een minuut of 10 spelen ook totaal geen last meer vanquote:Op zondag 13 september 2009 09:44 schreef rener het volgende:
maar weer een reset? landschap is beetje teveel verpest vind ik.. mag meteen een zeer moeilijk spel zijn.. (hoge rente/bouwkosten en weinig lenen etc..)
Meer sporen bouwenquote:Op maandag 14 september 2009 13:56 schreef sander-3 het volgende:
Ik word echt helemaal gek van die klote treinen die, als het druk is, omkeren, en gewoon zo blijven staan.
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:05 schreef sander-3 het volgende:
Wat mij handig lijkt is een soort van voorrangssysteem.. dat je een sein hebt dat bepaalt dat een ander spoor voorrang heeft ofzo.. dus als er nog een andere trein 3 vakjes weg is , dat je dan tóch moet wachten.
WTF?quote:
Dat is waar je om vraagt. Een voorrangsregeling van drie vakjes.quote:
Ja! Maar hoe Laat maar, ik heb het gevonden Nooit geweten dit..quote:Op woensdag 16 september 2009 13:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is waar je om vraagt. Een voorrangsregeling van drie vakjes.
Het is dan ook voor enkel de echte pro'squote:Op woensdag 16 september 2009 13:08 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja! Maar hoe Laat maar, ik heb het gevonden Nooit geweten dit..
Kan, maar dan moet je er een spoor omheenbouwen, of met combosignals gaan werken. Nadeel van combosignals is dat treinen achter elkaar ervoor moeten wachten, nadeel van spoor ernaast is dat het ruimte kost.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:16 schreef sander-3 het volgende:
En werkt het dan ook als ik dat uitgangssein bijvoorbeeld veel verder terug zet, en dat ik na dat uitgangssein nog 2 normale seinen zet? Zodat ik de afstand wat kan vergroten?
Ik heb het nu gedaan zoals jij zei, voor zover ik het begreep, maar het blijft nog steeds groen, desondanks dat er een trein rijdt.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:18 schreef vanOekelen het volgende:
Nee, maar je kunt het stuk wel verlengen dmv comboseinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |