abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71694455
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:23 schreef Bart het volgende:

[..]

Misschien, heel misschien heb je een andere versie. Zomaar een wilde gok hoor! Probeer het eens met dezelfde versie als de server.
Laat maar ik heb een grote mond
hij werkt nu
pi_71698330
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:20 schreef sander-3 het volgende:
Ik weet niet wie er bezig is geweest.. maar ik zie allemaal stomme dingen.

Allereerst die eilandjes, dus dat het land weggehaald is. En ik zie dat er allemaal path signals als gewoon sign gebruikt zijn. Normaal zet je altijd normale signs op 2 blokjes afstand, maar nu staan daar geen normale maar PBS signs.

En ik zag een boot, op een stukje water van 10x1 met aan de uiteinden havens. En zonder industrie of iets wat het kan vervoeren...

Nou, ik wacht wel even met spelen tot er weer een keer een nieuwe map is hoor
Path signals is door één of andere malloot eringezet, die nooit meer is teruggekomen. Kijk goed naar de boot en die stations, want het zijn zogenoemde join-stations. Dus er staat nog een station bijv. 10 tiles verderop. Vind ik zelf ook belachelijk, maarja.

Eilanden heb ik voor de gein gedaan, we hebben toch geld genoeg.


Edit: Eilandjes weer vernormaald, kunnen we weer meer industries krijgen.
pi_71702938
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:20 schreef sander-3 het volgende:
En ik zag een boot, op een stukje water van 10x1 met aan de uiteinden havens. En zonder industrie of iets wat het kan vervoeren...
Die boot vervoert dus wel degelijk
Als je de stations had aangeklik had je gezien dat bij Drunnington South (want daar heb je het dan neem ik aan over) water wordt gehaald en bij Pledingham dit wordt afgeleverd.

Beetje jammer dat niet iedereen even kijkt voor ie concludeert (of verwijdert zo als bij een paar van die andere boten is gebeurd, ze presteerden allen boven de 20K norm om aan de 1000 rating te voldoen)

Nu staan we trouwens ook weer op 900... door een hele mooie lockup. Een station staat vol met wait for full load treinen en de treinen die komen leveren staan daarachter te wachten tot ze weg gaan..
pi_71705207
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 09:03 schreef MadCatje het volgende:

[..]

Die boot vervoert dus wel degelijk
Als je de stations had aangeklik had je gezien dat bij Drunnington South (want daar heb je het dan neem ik aan over) water wordt gehaald en bij Pledingham dit wordt afgeleverd.

Beetje jammer dat niet iedereen even kijkt voor ie concludeert (of verwijdert zo als bij een paar van die andere boten is gebeurd, ze presteerden allen boven de 20K norm om aan de 1000 rating te voldoen)

Nu staan we trouwens ook weer op 900... door een hele mooie lockup. Een station staat vol met wait for full load treinen en de treinen die komen leveren staan daarachter te wachten tot ze weg gaan..
Ik vind het gewoon een achterlijke manier van spelen, wat in mijn ogen meer weg heeft van cheaten.
Er gaat niets boven Groningen
pi_71705798
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:06 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een achterlijke manier van spelen, wat in mijn ogen meer weg heeft van cheaten.
Dan moet het op de map uitgezet worden, anders werk je gewoon met de voor handen zijnde mogenlijkheden..

de overlaad-mogenlijkheden in ttd-patch waren wel leuker om met meerdere ketens te werken... dat werkt on ottd niet zo goed.
dag
pi_71708760
Heb de installatiebestanden ook maar weer es opgehaald en ga zo effe installeren... dit is zo'n spel waar ik echt niet goed in ben, maar wel superlache vind en graag speel (tot ik er weer genoeg van krijg omdat ik niet goed genoeg ben)...
pi_71710272
Vraagje, kan hier iemand een versie van OpenTTD met de Cargodist en Daylength patch voor mij compilen? De tijd gaat veel te snel als je met cargodist bezig bent, en het is niet leuk als je na 2 uur al koplopers aan het maken bent.

Ben er zelf ook al mee bezig geweest, maar ik krijg telkens errors en op het TT-forum zeggen ze dat je nog wel redelijk wat codeer ervaring moet hebben om 2 patches samen te voegen, en ik snap er verder echt geen hout van
pi_71762491
Ben nu aan het spelen met de Dutch Trainset ( ), maar het lijkt niet mogelijk om kostbaarheden/valuables te vervoeren per trein? Klopt dit, of kijk ik niet goed?
pi_71762884
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:29 schreef MaxMark het volgende:
Ben nu aan het spelen met de Dutch Trainset ( ), maar het lijkt niet mogelijk om kostbaarheden/valuables te vervoeren per trein? Klopt dit, of kijk ik niet goed?
Je kunt de postwagons refitten naar kostbaarheden/valuables.
pi_71817721
Ik heb net alle seinen omgegooid naar normaal (de allerlinkste) op de main-line (die lange lijn ja dwars door de map). Zou nu allemaal nog beter door moeten stromen!
pi_71824814
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:44 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Je kunt de postwagons refitten naar kostbaarheden/valuables.

Ik ben werkelijk alle wagons bijlangs gegaan (zelfs de locomotieven, die kunnen slechts een paar bags hebben), behálve de postwagons. Naja, straks maar eens kijken dan. Dank!
pi_71825440
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:59 schreef MaxMark het volgende:

[..]


Ik ben werkelijk alle wagons bijlangs gegaan (zelfs de locomotieven, die kunnen slechts een paar bags hebben), behálve de postwagons. Naja, straks maar eens kijken dan. Dank!
Je kunt tegenwoordig bij "nieuwe voertuigen" oid sorteren op vrachttype, best handig.

[ Bericht 0% gewijzigd door vanOekelen op 12-08-2009 18:30:26 ]
pi_71849965
Wie heeft dit systeem bedacht? :s



Groeimogelijkheden: Geen
Opstoppingen en Files: Constant
Efficiëntie: Nauwelijks
Hoeveelheid Treinen Mogelijk: Extreem Laag

De Hoofdbaan die eromheen zit is ook niet echt heeel super efficient of lekker om uit te bouwen.


Zelf gebruikt in altijd deze manier:


(Oost-station is Hoofdstation, waar alle treinen samenkomen. Deze is vaak Gigantisch)
(West/Noord Station is een "Tank-Station", waar treinen spullen gaan halen)

Erg Makkelijk om baantjes bij te maken.
Nauwelijks Files, zelfs bij 90%-100% vol. En als er files zijn zitten ze geconcentreerd rond het hoofd-station(Wat dus een makkelijke plaats is om te vinden + verbouwen)
Er zijn geen onnodige extra treinen nodig , omdat je elk station zo lang kan maken als je wilt, met goede doorstroming.
Er kan een maximale hoeveelheid treinen in de stations
pi_71876165
Nieuwe game, starten volgens systeem vorige post?
There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:26:52 #165
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72109004
Ik heb TTD maar weer eens aangezwengeld met natuurlijk de Dutch trainset .
Maar ook met de extra industrieen (sand, glass, fish, etc).
Nu heb ik het gevoel dat dit niet lekker combineert. Zo mis ik treinen waarmee zand vervoert kan worden en wordt vis vervoerd in grindwagons .

Is er een manier waarop dit te fixen is?
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:44:21 #166
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72109365
Ah, het kan dus niet icm. dutch trainset.
Alleen met de DBXL, USSR en nog een set .
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:08:37 #167
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_72115736
Even weer een leuk 32bpp screenshotje:


Moet ik trouwens de fokserver weer eens resetten? Zo ja, wat willen jullie voor landschap/formaat?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:14:23 #168
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72115915
dat wordt nog eens wat met die 32bpp graphics.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:38:14 #169
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72116469
zijn die 32bpp gfx fully supported nu?
*Hosselcopter*
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:39:43 #170
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_72116505
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:38 schreef Dibble het volgende:
zijn die 32bpp gfx fully supported nu?
Al sinds nightly versie r11119 en 0.6.0 Beta-1.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:45:00 #171
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72141001
wat spelen de meesten hier, openTTD of TTDpatch?
*Hosselcopter*
pi_72141067
OpenTTD, want TTDpatch begint op een hoop vlakken toch een beetje achter te lopen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:29:54 #173
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72198493


Ik heb mijn trein bij een staalfabriek maar dat kutding vertikt het om te laden. WTF doe ik fout? Het zijn gewoon steelwagons erachter gekoppeld.
*Hosselcopter*
pi_72198511
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:29 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb mijn trein bij een staalfabriek maar dat kutding vertikt het om te laden. WTF doe ik fout?
Je moet ijzererts aanvoeren naar een staalfabriek, voordat deze staal produceert
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:32:12 #175
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72198567
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Je moet ijzererts aanvoeren naar een staalfabriek, voordat deze staal produceert
ja, die worden ook aangevoerd via het andere spoor
*Hosselcopter*
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:35:35 #176
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72198665
oh w8, ik die iets fout, maar weet niet precies wat. Mn treinen zijn out of control now
*Hosselcopter*
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:38:29 #177
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72198781
De wagons zijn niet perongeluk refitted naar wat anders?
Maak anders eens een screenshot waarop het schermpje van de factory en van het station open staat?
Liefst de uitgebreide versie van het station (op het knopje information klikken).
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:44:45 #178
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72199025
Nou werkt alles weer. Maar het bleek dus dar er geen staal was omdat de ijzer toevoer gestopt was. Dat kwam weer doordat de ijzertrein de hele tijd naar de groeve gin om daar in te laden maar daarna weer terug de depot in ging. Waarom weet ik niet. Ik Heb de depot maar vernield en nu rijdt ie gewoon rechtdoor erlangs naar de staalfabriek.

Ik weet niet waarom ze soms zomaar een depot weer terug ingaan behalve voor service.
*Hosselcopter*
pi_72199246
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:44 schreef Dibble het volgende:
Nou werkt alles weer. Maar het bleek dus dar er geen staal was omdat de ijzer toevoer gestopt was. Dat kwam weer doordat de ijzertrein de hele tijd naar de groeve gin om daar in te laden maar daarna weer terug de depot in ging. Waarom weet ik niet. Ik Heb de depot maar vernield en nu rijdt ie gewoon rechtdoor erlangs naar de staalfabriek.

Ik weet niet waarom ze soms zomaar een depot weer terug ingaan behalve voor service.
Breakdowns (en daarna onderhoud) gewoon uitschakelen in het instellingen-menu. Tenzij je meer 'realisme' wilt.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:51:21 #180
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72199259
Meestal doen ze dat als er ergens een stuk rails mist of een sein verkeerd staat.
Kortom, als ik jou was zou ik ff die trein volgen of die niet perongeluk ergens ineens weer omdraait.
pi_72199305
Oh, en maak even een station met minimaal 2 perrons en/of gebruik de signals beter
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:01:14 #182
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72199592
inmiddels probleem ontdekt. Zoals zijn er twee treinen opweg naar de staalfabriek. Omdat er geen staal is kan de staaltrein niets laden maar hij is er wel eerder. Daarom moet de ijzertrein wachten. Ik heb de staaltrein even laten stoppen en de ijzererts voorop laten gaan zodat de fabriek weer staal kan produceren.

Ik had wel beter een tweespoor station kunnen bouwen ja. Zal wel m'n gierigheid zijn .Anyway, hoe kan ik dit rechtzettn zonder dat ze weer rare dingen gaan doen, gewoon slopen ?
*Hosselcopter*
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:05:10 #183
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72199727
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:52 schreef MaxMark het volgende:
Oh, en maak even een station met minimaal 2 perrons en/of gebruik de signals beter

*Hosselcopter*
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:06:32 #184
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_72199763
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:01 schreef Dibble het volgende:
inmiddels probleem ontdekt. Zoals zijn er twee treinen opweg naar de staalfabriek. Omdat er geen staal is kan de staaltrein niets laden maar hij is er wel eerder. Daarom moet de ijzertrein wachten. Ik heb de staaltrein even laten stoppen en de ijzererts voorop laten gaan zodat de fabriek weer staal kan produceren.

Ik had wel beter een tweespoor station kunnen bouwen ja. Zal wel m'n gierigheid zijn .Anyway, hoe kan ik dit rechtzettn zonder dat ze weer rare dingen gaan doen, gewoon slopen ?
[ afbeelding ]
Je moet altijd één stationsspoor meer hebben dan ladende treinen, of waypoints of twee verschillende stations gebruiken om te voorkomen dat al je sporen bezet zijn door ladende treinen waardoor lossende treinen niets kunnen lossen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:08:28 #185
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72199829
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:01 schreef Dibble het volgende:
inmiddels probleem ontdekt. Zoals zijn er twee treinen opweg naar de staalfabriek. Omdat er geen staal is kan de staaltrein niets laden maar hij is er wel eerder. Daarom moet de ijzertrein wachten. Ik heb de staaltrein even laten stoppen en de ijzererts voorop laten gaan zodat de fabriek weer staal kan produceren.

Ik had wel beter een tweespoor station kunnen bouwen ja. Zal wel m'n gierigheid zijn .Anyway, hoe kan ik dit rechtzettn zonder dat ze weer rare dingen gaan doen, gewoon slopen ?
[ afbeelding ]
Het loont niet echt om op stations te besparen als treinen daardoor lang moeten wachten, de running costs lopen gewoon door als ze stilstaan.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:25:41 #186
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72200518
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:08 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Het loont niet echt om op stations te besparen als treinen daardoor lang moeten wachten, de running costs lopen gewoon door als ze stilstaan.
Ik heb bij de ijzermijn een tweespoor station geplaatst zodat er een snellere aanvoer is met twee treinen want de staaltrein dendert leeg door de hele tijd. maar eenmaal bij de staalfabriek moeten ze toch 1 spoor delen. Ik heb een block signal geplaatst op de twee sporen.
Ik gebruik nog stoomtreinen in 1962, is dat goed?

*Hosselcopter*
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:31:18 #187
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_72200726
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:25 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik heb bij de ijzermijn een tweespoor station geplaatst zodat er een snellere aanvoer is met twee treinen want de staaltrein dendert leeg door de hele tijd.
Gebruik dan ook full load.
quote:
maar eenmaal bij de staalfabriek moeten ze toch 1 spoor delen.
Waarom kan je geen twee sporen leggen? Probeer eens een RoRo te maken, zie de OP...
quote:
Ik heb een block signal geplaatst op de twee sporen.
Ik gebruik nog stoomtreinen in 1962, is dat goed?
Maakt niets uit, als jij dat leuk vindt moet je dat zeker doen. Nieuwe treinen zijn gewoon sneller, en diesels zijn goedkoper dan stoomtreinen.
quote:
Gebruik alsjeblieft de ingame screenshot-functie, die maakt mooie png's in plaats van ranzige jpg's. Daarbij krijg je dan ook je taakbalk en andere onzin er niet op.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:01:03 #188
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72208943
ok, bart

soms laat the town authority mij niets doen. hoe komt dat?
*Hosselcopter*
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:15:41 #189
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72209453
Omdat je het dan verprutst hebt bij ze Ze houden niet zo van bedrijven die het landschap rond het dorp verbouwen. Dingen opblazen in de buurt van hun dorp vinden ze niet leuk, huisjes slopen al helemaal niet. Je kan het oplossen door bomen te planten of ze om te kopen (alleen haalbaar als je veel geld hebt + risico dat het wordt ontdekt en je waardering teruggezet wordt).
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:17:23 #190
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72209514
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:15 schreef Zero2Nine het volgende:
Omdat je het dan verprutst hebt bij ze Ze houden niet zo van bedrijven die het landschap rond het dorp verbouwen. Dingen opblazen in de buurt van hun dorp vinden ze niet leuk, huisjes slopen al helemaal niet. Je kan het oplossen door bomen te planten of ze om te kopen (alleen haalbaar als je veel geld hebt + risico dat het wordt ontdekt en je waardering teruggezet wordt).
! keb alles opgeblazen omat de bomen in de weg zaten
*Hosselcopter*
pi_72209549
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:01 schreef Dibble het volgende:
ok, bart

soms laat the town authority mij niets doen. hoe komt dat?
Dan heb je een te slechte 'rating', deze kun je zien als je het in het venster "Gemeente" kijkt van de stad. Het verslechtert door het verwijderen van bomen, wegen en gebouwen in een dorp/stad. Je kunt het verbeteren door goede verbindingen op te zetten, (veel) bomen te planten of door de gemeente om te kopen (hierbij is een kans dat je gepakt wordt).
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:30:59 #192
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72209937
Als ik op trains avaible klik kan ik die andere modellen nog niet kopen. Hoe komt dat
*Hosselcopter*
pi_72210230
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:30 schreef Dibble het volgende:
Als ik op trains avaible klik kan ik die andere modellen nog niet kopen. Hoe komt dat
Omdat je nog geen electrisch spoor (en dus depots) hebt?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 23:59:30 #194
155616 Proximo
For god, king & country
pi_72218387


Industrial Stations

Nu nog leren écht iets moois te bouwen
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:04:00 #195
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_72221061
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:01 schreef Dibble het volgende:
ok, bart
Vanwaar de
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:04:41 #196
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_72221065
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:59 schreef Proximo het volgende:
[ afbeelding ]

Industrial Stations

Nu nog leren écht iets moois te bouwen
Dat is zeker vet
Zowat kunst om zoiets in elkaar te knutselen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_72232191
Volgens mij zit er ook een foutje in de "Deutsche Bahn Double Deck Coaches" grf. De locomotief heeft namelijk maar 1pk, ik vond 'em al zo langzaam optrekken
  zondag 30 augustus 2009 @ 00:58:17 #198
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72271881
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:39 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Omdat je nog geen electrisch spoor (en dus depots) hebt?
Ik heb gelezen dat je wel een oude spoor mag hebben en depots maar geen treinen om te upgraden naar een electrische.

Maar nog steeds lukt dat me niet. En diesels moeten toch ook op een oud spoor kunnen rijden? Waarom kun je die treinen dan niet bouwen terwijl ze wel in ''avaible trains list ''staan
*Hosselcopter*
pi_72272048
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:58 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat je wel een oude spoor mag hebben en depots maar geen treinen om te upgraden naar een electrische.
[ afbeelding ]
Maar nog steeds lukt dat me niet. En diesels moeten toch ook op een oud spoor kunnen rijden? Waarom kun je die treinen dan niet bouwen terwijl ze wel in ''avaible trains list ''staan
Ik weet niet precies wat je allemaal bedoelt, maar in het screenshot lijk je een normaal stuk spoor te willen 'converten' naar hetzelfde soort spoor. Je moet zorgen dat je 'electrisch spoor' selecteert (knopje van spoorwegen bouwen ingedrukt houden) en dán nog eens converteren.
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:19:37 #200
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72272181
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:10 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je allemaal bedoelt, maar in het screenshot lijk je een normaal stuk spoor te willen 'converten' naar hetzelfde soort spoor. Je moet zorgen dat je 'electrisch spoor' selecteert (knopje van spoorwegen bouwen ingedrukt houden) en dán nog eens converteren.
bedankt
*Hosselcopter*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')