Daar zou ik héél slecht tegenkunnenquote:Op zondag 5 juli 2009 23:06 schreef Leonidas82 het volgende:
Mijn vriendin wil dus iig dat ik al rond mijn 28e ga trouwen, kids en huisje, boompje, beestjeleven ga leiden. TS is daar dus nog niet aan toe. Eerst het ene dan de andere verandering. Niet alle grote veranderingen binnen zo'n korte periode en met deze druk. Mijn familie doet vrolijk mee door op verjaardagfeestjes haar aan te moedigen zo van ' aah hij trouwt wel hoor of van 'nou wanneer gaan jullie nu aan kinderen beginnen? ' Dit in combinatie met die Quaterlife crisis geeft de relatie wat spanningen en laat mij super kut voelen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan/heeft iemand een soortgelijke ervaring? Advies!
iddquote:
Inderdaad.quote:
Je sig!quote:
Kinderen en trouwen een bijdrage aan de maatschappij?quote:Op zondag 5 juli 2009 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, eigenlijk ben je gewoon sacherijnig omdat je na 25 jaar parasiteren nu zelf een bijdrage moet gaan leveren aan de maatschappij?
En maak het zelfs nog duidelijker dat je voor de komende tien jaar niet perse zoiets als trouwen in je leven ziet. Zo kan je later altijd toch nog iets eerder trouwen mocht je het zelf ook welletjes vinden.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:22 schreef cesareborgia het volgende:
Hoe moeilijk kan je het jezelf maken, zeg gewoon NEE.
Sowieso is werken een bijdrage aan de maatschappij, en kinderen zijn redelijk belangrijk. Mits jullie het niet erg vinden als je tot je 90ste moet werken natuurlijk.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:22 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
Kinderen en trouwen een bijdrage aan de maatschappij?![]()
QFT!quote:
die ja ...quote:
Ik ben 20 en weet zeker dat ik kinderen wil. Betekent dat dat ik ze maar beter nu meteen kan nemen? Niet eerst een studie afmaken, geld sparen, huis kopen en genieten van de vrijheid die ik nu nog heb?quote:Op zondag 5 juli 2009 23:47 schreef mgerben het volgende:
Ik hoorde eens een kerel van 25 met 2 kinderen. Je schrikt natuurlijk ff want je denkt 'gast, wat doe je. Je leven is over'.
Maar hij zei: Als je weet dat je ooit kinderen wilt, kun je het net zo goed, of eerlijk gezegd beter direct doen. Feit is dat die kinderen je leven totaal op hun kop zetten. In feite begin je een nieuw leven. Zijn stelling was dus: Als je zeker weet dat je voor dat nieuwe leven gaat, moet je dan nog heel veel tijd en energie steken in je huidige leven?
EEN woord: Bindingsangstquote:Op zondag 5 juli 2009 23:58 schreef Min-e het volgende:
Snap het ergens ook weer niet dat "tegenvechten van de maatschappelijke standaard".
Als jij niet eraan toe bent, blijkens het hele stuk wat je hier neerzet. Dan toch even niet? Wacht je nog een tijdje, je merkt vanzelf wel of het wel gaat komen of niet. Waarom iets doen tegen je zin in? Omdat je omgeving en vriendin dat van je verwachten? Zijn dat redenen die goed genoeg zijn om te doen waar je blijkbaar zelf geen zin in hebt?
Of is dat "ik-wil-geen-huisje-boompje-beestje" een soort van laatste waar je je onafhankelijkheid mee wilt uitdrukken? Alvorens je het keurslijf ingaat. (Dit laatste is een typische "mannending" volgens mij, daar hebben vele van jou soortgenoten mee te kampen, maar uiteindelijk gaan ze toch echt wel ook fijn saampjes settelen, waarvan ze akte geven ten overstaan van de hele gemeenschap).
Precies! Wilde dat woord vermijden, want ik kan me daar eigenlijk iets te goed in inleven als vrouw zijnde.quote:
Ach is wel herkenbaar . Van onze vriendengroep is inmiddels ook de overgrote meerderheid hooked. Genoeg gefeest , gedronken , gereisd , gelachen en weet je? Dat doen we nog steeds gewoonquote:Op maandag 6 juli 2009 00:07 schreef Min-e het volgende:
[..]
Precies! Wilde dat woord vermijden, want ik kan me daar eigenlijk iets te goed in inleven als vrouw zijnde.
En ook hier kan ik me in vinden. Als jij vindt dat je (nog) geen kinderen wil of überhaupt niet wil trouwen vanwege je eigen principes dan moet je hier 100 % achter blijven staan en je niet laten meesleuren naar een situatie waar je doodongelukkig van wordt .quote:Op maandag 6 juli 2009 00:24 schreef DumDaDum het volgende:
Als je er niet aan toe bent, niet doen.
En als je vriendin probeert druk uit te oefenen of evt te chanteren weet je nog beter waarom ook alweer niet....
Vooral met kinderen moet je er zelf helemaal achter staan imo, en je niet 'over laten halen'.
Ja, maar hoe goed kan je je gevoel vertrouwen?quote:Op maandag 6 juli 2009 00:28 schreef molleymijsje het volgende:
ik heb absoluut geen ervaring hier mee.
maar dat maakt ook niet uit.
je gevoel zegt dat je het niet moet doen.
dan moet je geen lijst opsommen met voordelen/nadelen van een huwelijk (of wat er ook precies stond)
je moet op je gevoel afgaan. En als je gevoel zegt dat je er totaal nog niet aan toe bent, moet je het gewoon niet doen.
Niemand waaraan jij verantwoordling schuldig bent.
ik denk eerder dat je je gevoel kan vertrouwen dan je verstand.quote:Op maandag 6 juli 2009 00:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, maar hoe goed kan je je gevoel vertrouwen?
Ten eerste zijn die bezwaren over vrijheid niet allemaal even geldig. Het wordt aanpassen maar het is niet gezegd dat je daar ongelukkig van wordt.
Ten tweede kan je wel toegeven aan je gevoel en nog even studentikoos willen leven maar de kans bestaat dat mevrouw de vriendin zegt "tabee". Als je er dan over een jaar achter komt dat je er helemaal voor gaat is het te laat.
Dus dat is best lastig.
Ja of 5500 (kinderbijslag niet meegerekend) euro per jaar........ is maar net hoe je het bekijkt dus.....quote:Op maandag 6 juli 2009 05:15 schreef THEFXR het volgende:
Zeg eens tegen je vriendin wat jij wel wilt, dus nog geen samenwonen/trouwen/kinderen. als zij het allemaal gepland heeft, dat is best, maar jij hoeft daar geen onderdeel van te worden. btw kinderen kosten tot hun 18de 100.000 euro, dus ik hoop dat je vriendin flink heeft gespaard
Zo.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind je wel een beetje een dramaqueen met je quarterlife crisis
Ik probeerde vriendelijk te blijvenquote:
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 5 juli 2009 23:56 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ik ben 20 en weet zeker dat ik kinderen wil. Betekent dat dat ik ze maar beter nu meteen kan nemen? Niet eerst een studie afmaken, geld sparen, huis kopen en genieten van de vrijheid die ik nu nog heb?
Beetje raar argument hoor. Je leeft toch nu en niet in de toekomst.
Genieten van je vrijheid kun je zeker wel uitvoeren. Genieten van de nachten dat je kunt door/uitslapen zonder jankende koters. Genieten van weinig verantwoordelijkheid, geen gigantische hypotheek die elke maand betaald dient te worden. Genieten van niet veel te hoeven werken om de kinderen maar kunnen te bekostigen. En vooral ook genieten van de sleur die er nog niet is.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:34 schreef mgerben het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Ik schreef toch: Als er nog iets in de weg staat, doe dat dan. Dus maak die studie af en koop dat huis.
Maar het is een goede lakmoesproef voor jezelf. Als je iets aandraagt dat volgens jou in de weg staat voor kinderen, maar je stelt dat juist telkens uit, dan zou dat je iets moeten zeggen.
Ook als je iets met een open einde noemt alszijnde 'dat moet ik eerst nog doen' is dat iets waar je over na moet denken.
Bijvoorbeeld 'genieten van de vrijheid'. Hoe stel je je dat voor? Ga je daar dan ook voor? Of ga je toch ook werken, en komt dat 'genieten van de vrijheid' na het werken?
Een concreet plan kun je uitvoeren: Zuid Amerika met een rugzak. Hulpproject in Afrika.
'Genieten van de vrijheid' kun je niet uitvoeren.
Nigga' what?!quote:Op zondag 5 juli 2009 23:06 schreef Leonidas82 het volgende:
ik ervaar al een tijdje een opkomende Quaterlife crisis.
Dump de schat, en zoek een jongere scharrel. Dat is wat mensen doen als ze hun relatie kut vinden.quote:Ik ervaar namelijk echt dat zowel mijn eigen leven als mijn relatie in een sluimerende impasse verkeert en voel me daar echt KUT onder.
Echt niet. Interesseert me geen bal wat mijn kosmische bijdrage is, zolang ik tevreden / gelukkig ben en anderen geen kwaad doe vind ik het helemaal primaquote:Op maandag 6 juli 2009 16:30 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Iedereen heeft weleens momenten dat ie denkt "Waarheen? Waarvoor?Waar pas ik in het kosmische plaatje?Welke grote bijdrage heb ik geleverd/zal ik leveren?"
Nee hoor, je kan ook trouwen en niet kinderen krijgen of niet trouwen en kinderen krijgen. Of niet kinderen krijgen en niet trouwen. Hij heeft keuze zat en uitstel van executie is gewoon lulkoek.quote:Op maandag 6 juli 2009 08:55 schreef Scorpie het volgende:
maar vroeger of later moet je toch accepteren dat het maatschappelijk 'ingeburgerd' is het zo te doen, dus ik denk dat het eerder een uitstel van executie zal zijn.
Vooral dat, dusquote:Op maandag 6 juli 2009 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind je wel een beetje een dramaqueen met je quarterlife crisis
Feit is dat je bijna afgestudeerd bent, en nu dus sowieso een stukje burgerlijkheid aan moet gaan: werken, geld verdienen, in een stukje keurslijf moet. En als student heb je daar al jaren op afgegeven en gedacht dat het voor jou allemaal anders zou zijn, want jij bent geen burgerlijk mannetje.
Geregistreerd partnerschap staat voor de wet vrijwel gelijk aan trouwen. Je bedoelt waarschijnlijk een samenlevingscontract.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:53 schreef DartZ het volgende:
Trouwen... Klinkt zo vast...
Waarom begin je niet met iets lichters?
Geregistreerd partnersschap ofzo. Dat klinkt ook niet meteen zo dramatisch. En leg je gewoon alles vast op voorwaarden...
Ja, want dát is leven.. En als je dan uitgefeest bent kun je een leuke vrouw zoeken, een huis kopen en een lekker stel kinderen krijgen...quote:Op maandag 6 juli 2009 22:23 schreef THEFXR het volgende:
TS, ga na je studie eerst eens leven, dus werken en feesten,reizen, hobby's en dan eens kijken wat je nog wilt met je vriendin samen en ja, er bestaan meer vrouwen dan alleen jouw vriendin.
't Is al eerder gezegd in dit topic, maar trouwen = een futiliteit. Dat mensen er zo zwaarmoedig over doen, zegt meer over die mensen dan over 't huwelijk, want je ontbindt 't weer net zo snel en makkelijk als je 't ooit gesloten hebt en klaar ben je. Oké, dan ben je gescheiden, so what? Half Nederland is gescheiden, geen reden voor een minderwaardigheidscomplex/Quarterlife Crisis of andere inzinkingquote:Op maandag 6 juli 2009 22:51 schreef Ixnay het volgende:
TS denkt er volgens mij hetzelfde over als ik.
Waarom moet je trouwen, omdat iedereen het als "normaal bestempeld" sinds iemand het ooit eens verzonnen heeft.
Kies gewoon je eigen weg. Natuurlijk moet je rekening houden met de wensen van je vriendin, maar maak geen belissingen waar je geen goed gevoel bij hebt.
nee, ik ben niet sneu,maar TS wil die dingen wat zijn vriendin in haar hoofd haalt helemaal nog niet. Misschien wil TS wel wat van de wereld zien of andere dingen doen, voordat hij aan kinderen wil beginnen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:41 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Ja, want dát is leven.. En als je dan uitgefeest bent kun je een leuke vrouw zoeken, een huis kopen en een lekker stel kinderen krijgen...
Goed, reizen en (heel kleine) kinderen gaan niet geweldig samen, vooral niet als je wil gaan backpacken ofzo. Maar is dat werkelijk nodig? Moét je een jaar door zuid-amerika getrokken hebben ofzo? Reizen na je opleiding is zó... Student in ontkenningsfase.
Oh en aan die andere figuur die (waarschijnlijk) me een burgertrut noemt omdat ik me niet meer drie dagen per week als een beest gedraag... Damn wat ben jij sneu.
Weet je hoe verschrikkelijk duur dat dat is? ja, een bruiloft kost je ook geld, maar dan besteed je het wel aan dingen die je zelf leuk vindt ipv an een oud grijs mannetje in een muf kantoor.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:53 schreef DartZ het volgende:
Trouwen... Klinkt zo vast...
Waarom begin je niet met iets lichters?
Geregistreerd partnersschap ofzo. Dat klinkt ook niet meteen zo dramatisch. En leg je gewoon alles vast op voorwaarden...
Geregistreerd partnerschap kan tegen de kosten van twee uittreksels uit de GBA en je hoeft nog niet eens "Ja, ik wil" te zeggen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:53 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Weet je hoe verschrikkelijk duur dat dat is? ja, een bruiloft kost je ook geld, maar dan besteed je het wel aan dingen die je zelf leuk vindt ipv an een oud grijs mannetje in een muf kantoor.
in Amsterdam is t gratisquote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:53 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Weet je hoe verschrikkelijk duur dat dat is? ja, een bruiloft kost je ook geld, maar dan besteed je het wel aan dingen die je zelf leuk vindt ipv an een oud grijs mannetje in een muf kantoor.
Mensen doen er vaak zo moeilijk over omdat zo'n trouwerij ook gelijk een hele gebeurtenis moet worden, veel te dure jurk, feest voor 200 familieleden en beste vrienden en God weet wat nog meer voor 1 dag feest, die gelijk "de mooiste dag van je leven" moet worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:45 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
't Is al eerder gezegd in dit topic, maar trouwen = een futiliteit. Dat mensen er zo zwaarmoedig over doen, zegt meer over die mensen dan over 't huwelijk, want je ontbindt 't weer net zo snel en makkelijk als je 't ooit gesloten hebt en klaar ben je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |