quote:
Op maandag 6 juli 2009 09:35 schreef miss_sly het volgende:Ik vind je wel een beetje een dramaqueen met je quarterlife crisis

Feit is dat je bijna afgestudeerd bent, en nu dus sowieso een stukje burgerlijkheid aan moet gaan: werken, geld verdienen, in een stukje keurslijf moet. En als student heb je daar al jaren op afgegeven en gedacht dat het voor jou allemaal anders zou zijn, want jij bent geen burgerlijk mannetje.
Vooral dat, dus

Ik weet hoe je je voelt, zelf was ik "vroeger" precies zo. Feesten, lol hebben en wat er later komt zien we dan wel. Nog zoveel plannen...
Ik ben net door dit hele traject hen. Laat ik het eens voor je van de andere kant belichten:
Mijn huwelijk is er voornamelijk (want trouwen op zich vond en vind ik zelf ook bullshit, het voegt niks toe aan je relatie of aan je gevoel voor elkaar) omdat mijn vriendin veel sneller zwanger werd dan we verwachtten. En aangezien je als ongeregistreerde partner geen FUCK over je kind te vertellen hebt - en trouwplannen toch al ergens vaag in de toekomst hingen - hebben wij besloten dat dan maar flink te versnellen.
Onze trouwdag was met vrienden en familie in casual kleding in een gehuurde ruimte met eten en drinken en gehuurde spellen (boogschieten, reuzenbibberspiraal etc) en supergezellig. En betaalbaar!
Omdat wij in een - laat ik het eens netjes zeggen - achterbuurt woonden (goedkoop en dichtbij stad en snelweg!) en ik geen kind wilde opvoeden in een straat waar de dealers onder mijn balkon stonden vrij snel een huis gekocht in een heerlijk rustige, kinderrijke wijk.
Natuurlijk moet je veel dingen laten wanneer je dit soort verplichtingen aangaat; niet meer zomaar op vrijdagmiddag besluiten dat je het weekeind naar parijs vliegt, niet meer 12 uur op een dancefeest staan, niet meer zuipen tot je amper kunt kruipen (en dan de hele zondag in je nest liggen te meuren), niet meer spontaan bij vrienden langs gaan en de hele avond blijven hangen..
máár (en pak maar even een braakzakje):
Hoe walgelijk ook en hoe vaak ik vroeger ook heb gedacht "yeah right dat zou ik ook zeggen als ik geen leven meer had"... Je
krijgt er zóveel voor terug 
Niemand kan je vantevoren vertellen hoe het voelt om je eigen kind voor het eerst te zien; hoe het voelt als ze voor het eerst naar je lacht, als ze haar handjes naar je uitsteekt als ze gevallen is, als ze midden in de nacht ziek is en alleen kalmeert bij jou op de arm; als ze bij jou op schoot in slaap valt met een glimlach op haar mond.
De eerste keer dat ze apetrots met mama naar de slaapkamer komt op vaderdag

met een zelfgemaakte tekening en een croissantje. Alle dingen die ze gaat leren; lopen, praten, fietsen.. Als ze iets "eng" vindt en jou aan de hand meeneemt om het te gaan bekijken (want bij papa ben ik veilig!)..
Met andere woorden, vader (lees: burgerlijk) word je niet van de ene dag op de andere. Daar groei je naartoe en je zult merken dat de dingen die je vroeger deed best nog - soms met enige restricties - mogelijk zijn maar dat je daar lang niet zo vaak meer behoefte aan hebt. Soms is het ook heerlijk om, als je kind slaapt, samen op de bank te zitten met een glas goede wijn voor een goed gesprek. Of gewoon om dom SBS6 te kijken

Punt hier is dus, voor je gevoel kun je er absoluut nog niet aan toe zijn (want je wil je "vrijheid" niet kwijt of voelt je opgejaagd) maar als je eenmaal deze richting in bent geslagen is de kans erg groot dat je merkt dat het allemaal vanzelf gaat en dat het eigenlijk lang niet zo erg is als je denkt (ok eerlijk is eerlijk, de eerste drie maanden vijf keer per nacht eruit voor voeding is SLOPEND, niet alleen voor je partner maar ook voor jou, en er zijn echt wel momenten dat je graag een stuk los behang zou hebben om ze achter te plakken. Maar wat op een bepaald moment erg lijkt (als ze een net gegeven voeding eruit gooit om half drie 's nachts en zowel zij, mama, haar vloerbedekking als het bedje er helemaal onder zitten, ze het uitgilt van de buikpijn, je vrouw zit te huilen omdat ze het even niet meer trekt en je de volgende morgen om acht uur een belangrijke bespreking hebt) ben je een week later alweer vergeten en ben je alleen nog maar blij dat haar buikpijn zo snel weer over was (en dat ze heerlijk met haar gezicht in je nek ging liggen slapen)
Tien jaar geleden was ik min of meer een feestbeest - zuipen, stappen, alles neuken wat los en vast zit, snowboarden, surfen bij 8Bft op groot water, streetraces, blowen.. Op een gegeven moment hoeft dat allemaal niet meer zo. Maar toch draai ik nog wel eens een joint (heb altijd hasj en wiet op voorraad zij het dan goed buiten bereik van mijn dochter), drink ik nog wel eens teveel, ga ik nog wel eens naar een feest..
Geloof me, je leven is NIET over als je besluit om net zo "burgerlijk" te worden als sommige van je vrienden. Ook jij past je uiteindelijk aan net als de meeste mensen. Als je dat niet kon was je niet al jaren samen met je vriendin; ook dat is een vorm van gebonden zijn.. Zie het maar als een vorm van geborgenheid

Succes in ieder geval, mijn vrouw heeft me zes jaar aan de kop gezeurd en gewacht omdat ze wist dat ik uiteindelijk zou toegeven. Weet jij zeker dat je géén kinderen wil en je nog niet wil settelen wees daarover dan eerlijk tegenover haar. Hoewel ik vrouwen veracht die een relatie verbreken omdat de man (nog) geen kinderen wil is dat natuurlijk háár keuze
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-