abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 22:51:10 #76
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_70721681
TS denkt er volgens mij hetzelfde over als ik.
Waarom moet je trouwen, omdat iedereen het als "normaal bestempeld" sinds iemand het ooit eens verzonnen heeft.

Kies gewoon je eigen weg. Natuurlijk moet je rekening houden met de wensen van je vriendin, maar maak geen belissingen waar je geen goed gevoel bij hebt.
pi_70725754
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:23 schreef THEFXR het volgende:
TS, ga na je studie eerst eens leven, dus werken en feesten,reizen, hobby's en dan eens kijken wat je nog wilt met je vriendin samen en ja, er bestaan meer vrouwen dan alleen jouw vriendin.
Ja, want dát is leven.. En als je dan uitgefeest bent kun je een leuke vrouw zoeken, een huis kopen en een lekker stel kinderen krijgen...

Goed, reizen en (heel kleine) kinderen gaan niet geweldig samen, vooral niet als je wil gaan backpacken ofzo. Maar is dat werkelijk nodig? Moét je een jaar door zuid-amerika getrokken hebben ofzo? Reizen na je opleiding is zó... Student in ontkenningsfase.

Oh en aan die andere figuur die (waarschijnlijk) me een burgertrut noemt omdat ik me niet meer drie dagen per week als een beest gedraag... Damn wat ben jij sneu.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_70726305
trouwen..... : een contract voor de liefde.... dat kan niet .
je kan niet eens kiezen op wie je verliefd word , en ook niet wanneer dat evt. weer gebeurt.

kinderen krijgen / kinderen willen zou je eigenlijk alleen moeten doen als je t ook ok zou vinden ze alleen groot te brengen.

ik denk dat je nooit spijt krijgt van kinderen willen . je komt r niet eens aan toe!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_70727574
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:51 schreef Ixnay het volgende:
TS denkt er volgens mij hetzelfde over als ik.
Waarom moet je trouwen, omdat iedereen het als "normaal bestempeld" sinds iemand het ooit eens verzonnen heeft.

Kies gewoon je eigen weg. Natuurlijk moet je rekening houden met de wensen van je vriendin, maar maak geen belissingen waar je geen goed gevoel bij hebt.
't Is al eerder gezegd in dit topic, maar trouwen = een futiliteit. Dat mensen er zo zwaarmoedig over doen, zegt meer over die mensen dan over 't huwelijk, want je ontbindt 't weer net zo snel en makkelijk als je 't ooit gesloten hebt en klaar ben je. Oké, dan ben je gescheiden, so what? Half Nederland is gescheiden, geen reden voor een minderwaardigheidscomplex/Quarterlife Crisis of andere inzinking

't Andere punt, kinderen = daarentegen HUGE. Daar zit de echte klem, als je tenminste niet zeker weet of je met de juiste vrouw bent. Want die kinderen ontbind je niet ff nadat je erachter bent gekomen dat 't toch niet helemaal werkt. Kinderen zijn voor 't leven. Bovendien brengt het krijgen van kinderen een bepaalde lifestyle met zich mee, terwijl trouwen gewoon neerkomt op ff een feestje vieren en daarna doorgaan met je oude leven.

Dus dat trouwen zou ik gewoon lekker doen (desnoods zoals Britney, ff in een etmaal 't complete traject afleggen), of niet. Boeit echt totaal niet. Die kinderen zou ik nog ff rustig overwegen.
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
  dinsdag 7 juli 2009 @ 03:44:08 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70727762
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:41 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Ja, want dát is leven.. En als je dan uitgefeest bent kun je een leuke vrouw zoeken, een huis kopen en een lekker stel kinderen krijgen...

Goed, reizen en (heel kleine) kinderen gaan niet geweldig samen, vooral niet als je wil gaan backpacken ofzo. Maar is dat werkelijk nodig? Moét je een jaar door zuid-amerika getrokken hebben ofzo? Reizen na je opleiding is zó... Student in ontkenningsfase.

Oh en aan die andere figuur die (waarschijnlijk) me een burgertrut noemt omdat ik me niet meer drie dagen per week als een beest gedraag... Damn wat ben jij sneu.
nee, ik ben niet sneu,maar TS wil die dingen wat zijn vriendin in haar hoofd haalt helemaal nog niet. Misschien wil TS wel wat van de wereld zien of andere dingen doen, voordat hij aan kinderen wil beginnen.
Alleen mevrouw heeft het allemaal al uitgestippeld zonder TS daar serieus in te betrekken, vandaar dat ze een egoïstisch wezen is.
pi_70728216
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:53 schreef DartZ het volgende:
Trouwen... Klinkt zo vast...
Waarom begin je niet met iets lichters?
Geregistreerd partnersschap ofzo. Dat klinkt ook niet meteen zo dramatisch. En leg je gewoon alles vast op voorwaarden...
Weet je hoe verschrikkelijk duur dat dat is? ja, een bruiloft kost je ook geld, maar dan besteed je het wel aan dingen die je zelf leuk vindt ipv an een oud grijs mannetje in een muf kantoor.
I had a signature once. It was awful.
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 08:40:14 #82
5428 crew  miss_sly
pi_70728768
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 07:53 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Weet je hoe verschrikkelijk duur dat dat is? ja, een bruiloft kost je ook geld, maar dan besteed je het wel aan dingen die je zelf leuk vindt ipv an een oud grijs mannetje in een muf kantoor.
Geregistreerd partnerschap kan tegen de kosten van twee uittreksels uit de GBA en je hoeft nog niet eens "Ja, ik wil" te zeggen.

Wat jij bedoelt is een samenlevingscontract, en daar leg je vlot een aantal honderd euro's voor neer, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 juli 2009 @ 08:48:15 #83
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70728891
Volgens mij is de ts zijn eigen topic al vergeten
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:17:44 #84
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_70734491
Ah gut.. ons studentje moet het echte leven.
Grow a pair....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_70767675
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 07:53 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

in Amsterdam is t gratis
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:14:48 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71304887
Heeft de TS nog updates?
pi_71306220
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:12 schreef Thomass het volgende:

[..]

Daar zou ik héél slecht tegenkunnen
pi_71307035
Ze wilt trouwens om je langer vast te houden, en mocht je em toch smeren, krijgt zij dus alimentatie van je, en waarschijnlijk een deel van je huis? Spaargeld?

Ze wil zekerheid, that's all.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71354946
Volgens mij is het zinloos om hier advies over te vragen. Het heeft namelijk gewoon te maken met hoe jij en je vriendin tegen het leven, tegen het huwelijk en tegen het krijgen van kinderen aankijken.

Je vriendin is 25 en werkt full time. Zij zal daardoor ook anders tegen het leven aan gaan kijken denk ik. Stap voor stap ga je toch op in het leven dat je als 18 jarige gezworen hebt nooit te zullen hebben. Je vriendin is al afgestudeerd en werkt full time, ik kan me zo voorstellen dat ze dat best een belangrijke grote stap vindt.

Ik ben zelf 22, vorig jaar heb ik mijn HBO diploma gehaald en ik heb er nu een jaar werken op zitten. Ik moet er nu nog niet aan denken om te trouwen en kinderen te krijgen, daar ben ik écht nog te jong voor. Maar ik hoop toch wel dat als ik 26 ben ik in een situatie mag komen die lijkt op de jouwe.

Advies is dus: bespreek het met haar op de bank, niet op fok.
Want je weet niets, tot ik het je vertel.
  maandag 27 juli 2009 @ 10:52:51 #90
19142 tslh
Never at ease.....
pi_71358982
Ik denk dat een allereerste vereiste voor kinderen een stabiele situatie is:
1. Een tijd samengewoond hebbn zodat je weet dat je de ware bent voor elkaar en met elkaar verder wilt
2. Een (goede) baan met een vast contract zodat je het de kleine het aan niets ontbreekt
3. Wat gezien hebben van de wereld zodat je weet waar je staat in het leven en wat er te koop is

Natuurlijk zijn er mensen die in een dusdanig millieu leven dat bovenstaande niet mogelijk is, maar als ik je zo hoor horen jullie niet tot die groep.

Als ik het zo hoor is aan geen van deze vereisten voldaan. Zijn allemaal ook goede argumenten naar je vriendin toe, neem ik aan. Over het 'verplicht' trouwen heb ik niet echt een mening. Vrouwen gaan voor het 'prinsessengevoel' dat ze eens in hun leven willen ervaren en het feit dat er vanaf jongsaf aan met de paplepel is ingegoten 'dat het zo hoort'.
Life is funny. Well, yours is. To me.
  maandag 27 juli 2009 @ 11:15:54 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71359509
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 02:45 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
't Is al eerder gezegd in dit topic, maar trouwen = een futiliteit. Dat mensen er zo zwaarmoedig over doen, zegt meer over die mensen dan over 't huwelijk, want je ontbindt 't weer net zo snel en makkelijk als je 't ooit gesloten hebt en klaar ben je.
Mensen doen er vaak zo moeilijk over omdat zo'n trouwerij ook gelijk een hele gebeurtenis moet worden, veel te dure jurk, feest voor 200 familieleden en beste vrienden en God weet wat nog meer voor 1 dag feest, die gelijk "de mooiste dag van je leven" moet worden.

In feite is het niet meer dan een contract waarin je beiden belooft voor altijd bij elkaar te blijven, handtekening zetten en klaar, al dat andere geneuzel er omheen is vooral voor de buitenwereld en omdat (meestal) mevrouw zo graag een dag prinsesje wil spelen... wil je dan een huwelijk of een trouwerij?

En dat allemaal voor een bedrag waarvan je een leuke nieuwe auto kunt kopen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_71555050
God, heeft TS het nog niet met zn chick uitgemaakt?

Volgens mij is ie bang voor zn omgeving...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_71555562
Het voordeel van een turbulente jeugd is dan weer dat je blij bent met elke vrije stap die je als volwassene kan nemen.

Wat jou betreft, 26 jaar waar heb je het over - niemand zegt dat jij moet trouwen maar je bent gewoon niet man genoeg om precies te zeggen waar het op staat, nl 'nu nog niet, dat wordt ws pas rond mijn 35e'.
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')