abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70771478
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:53 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou je hebt het altijd over het kalifaat over het "paradijs op aarde". Je kunt tussen de regels doorlezen dat je tranen in je ogen moet hebben als je het hebt over het kalifaat van cordoba, dat zo ongelukkig ten val is gekomen.

Mijn opmerking is dan: als dat kalifaat dan zo belangrijk is voor moslems, waarom wordt er dan niet gewoon eentje tot stand gebracht in het MO, waarom moet die onzin dan persé op europees gebied? Ik denk dat de christelijke beschaafde wereld heeft laten zien dat, hoewel we nog geen perfecte voorbeelden hebben laten zien, dat een samenleving gebaseerd op christelijke waarden (of joods-christelijk maar die snap ik niet) voor iedereen het beste is, ook voor moslems, homoseksuelen, hindoes etc. Er wordt wel eens afgegeven op de christelijke wereld maar de onophoudende stroom islamitische vluchtelingen richten de christelijke landen moeten toch te denken geven!
Je spreekt jezelf tegen. Enerzijds zeg je dat er eeuwenlang een joden meerderheid is geweest in Jeruzalem - onder islamitisch bewind dus de afgelopen 1000 jaar- anderzijds zeg je dat het flink is afgenomen. Terwijl Spanje de joden een voorproefje gaf op de holocaust heeft het Ottomaanse rijk en Marokko ze asiel aangeboden.

Wat betreft het vluchten van de moslims, tsjaah wat moet je anders?
Vluchten van Saddam? Aan de macht geholpen door de VS.
Vluchten van de Taliban? Aan de macht geholpen door de VS.
Vluchten van Al-Qaeda? Gesponsord door de VS?
Vluchten van de nationalistische Serven? In de naam van het Christendom.

100 jaar geleden was heel de moslimwereld bezet door de VS en nu zijn ze weer langzaam begonnen met het al bezetten van 2 moslimlanden, natuurlijk moeten de moslims dan andere gebieden zoeken.
pi_70771489
De joden waren toentertijd gewoon Arabieren, net zoals je ook christelijke Arabieren hebt. Natuurlijk was er af en toe sprake van wrijving tussen verschillende religieuze groepen, maar pogroms naar Europese snit heeft men in de islamitische wereld nooit ondernomen.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_70771580
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:58 schreef Leevancleef het volgende:
De joden waren toentertijd gewoon Arabieren, net zoals je ook christelijke Arabieren hebt.
euuh nee.
pi_70771600
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:58 schreef Leevancleef het volgende:
De joden waren toentertijd gewoon Arabieren, net zoals je ook christelijke Arabieren hebt. Natuurlijk was er af en toe sprake van wrijving tussen verschillende religieuze groepen, maar pogroms naar Europese snit heeft men in de islamitische wereld nooit ondernomen.
Ach, als je alleen al kijjkt naar de behandeling van christenen in caďro (die in een afgesloten wijk leven waar het afval van de hele stad wordt gestort) dan heb je al een indruk van de behandeling van joden.
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 11:07:11 #255
8781 crew  Frutsel
pi_70771727
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:46 schreef Ixnay het volgende:
Obama wil oorlog met Iran. Hij zet Biden in om Israël te vertellen dat ze de eerste zet mogen doen omdat die een reden hebben om Iran aan te vallen.
Biden zei precies hetzelfde gister als Obama nu. Ik vroeg er gister in dit topic twee keer om, maar niemand las het schijnbaar.
pi_70771733
Dat is niet zo, die wijk is niet afgesloten. Het is geen getto, maar gewoon een christelijke wijk. Het is wel vreselijk om te zien (ik ben er geweest). Zelden heb ik zoveel mensonterende taferelen in zo'n korte tijd gezien als daar.

Maar een getto is het dus niet. In Egypte vind je trouwens ook genoeg plaatsen waar moslims onder soortgelijke omstandigheden leven.
pi_70773033
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:07 schreef Leevancleef het volgende:
Dat is niet zo, die wijk is niet afgesloten. Het is geen getto, maar gewoon een christelijke wijk. Het is wel vreselijk om te zien (ik ben er geweest). Zelden heb ik zoveel mensonterende taferelen in zo'n korte tijd gezien als daar.

Maar een getto is het dus niet. In Egypte vind je trouwens ook genoeg plaatsen waar moslims onder soortgelijke omstandigheden leven.
Ik denk niet dat er moslims onder dezelfde omstandigheden leven. De moslims in Egypte hoeven niet bang te zijn dan hun moskeeën worden vernietigd door hordes boze mensen en ze hoeven niet bang te zijn dat hun dochters worden ontvoerd om uitgehuwelijkt te worden aan iemand die een religie aanhangt waar je tot in het diepst van je ziel een afkeer van hebt.
pi_70773913
Christenen ook niet. Er zijn weleens wrijvingen tussen moslims en kopten, maar er is absoluut geen sprake van een hetze tegen Egyptische christenen.
pi_70774111
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:14 schreef Leevancleef het volgende:
Christenen ook niet. Er zijn weleens wrijvingen tussen moslims en kopten, maar er is absoluut geen sprake van een hetze tegen Egyptische christenen.
Dit zeer genuanceerd geschreven artikel beweerd het tegendeel: http://www.refdag.nl/arti(...)rsterangsburger.html
pi_70775162
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:41 schreef MightyDutchy het volgende:
The United States is "absolutely not" giving Israel a green light to attack Iran, U.S. President Barack Obama told CNN Tuesday. "We have said directly to the Israelis that it is important to try and resolve this in an international setting in a way that does not create major conflict in the Middle East," Obama said, referring to Iran's nuclear ambitions.

Obama said Tuesday that Biden had simply been stating a fact, not sending a signal. "I think Vice President Biden stated a categorical fact, which is we can't dictate to other countries what their security interests are. What is also true is that it is the policy of the United States to resolve the issue of Iran's nuclear capabilities in a peaceful way through diplomatic channels," he said.

http://www.cnn.com/2009/P(...)an/?iref=mpstoryview
Op deze manier dekt hij zich wel mooi in natuurlijk.
Israel is toch al de eeuwige zondaar van het Midden Oosten.
De VS nu nog even niet.

Publiekelijk spreekt Obama ze tegen, achter de schermen heeft hij natuurlijk al lang zijn toestemming gegeven.
Ook al zou hij die toestemming niet geven, Israel weet toch wel dat ze, wanneer het er op aankomt, dit toch wel krijgen.

Tot nu toe heeft Obama / de VS publiekelijk nog enigszins schone handen.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:40:27 #261
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70776858
Toch grappig dat mensen uit een uitspraak van een vice-president weten te concluderen wat een president achter de schermen doet.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:53:29 #262
111528 Viajero
Who dares wins
pi_70779993
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

100 jaar geleden was heel de moslimwereld bezet door de VS en nu zijn ze weer langzaam begonnen met het al bezetten van 2 moslimlanden, natuurlijk moeten de moslims dan andere gebieden zoeken.
Het is echt jammer dat er mensen zijn die dit soort onzin gewoon geloven.

Twee van de ongeveer tien makkelijk weerlegbare leugens:

- 100 jaar geleden was de Moslimwereld grotendeels bezet door de Britten, Turken, Fransen en Nederlanders. Irak was Turks, Afghanistan was onafhankelijk.

- De Moslims die in overwegend Christelijke landen wonen zijn daar voor het overgrote deel ver voor de Afghanistan en Irak oorlogen gekomen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_70780223
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is echt jammer dat er mensen zijn die dit soort onzin gewoon geloven.

Twee van de ongeveer tien makkelijk weerlegbare leugens:

- 100 jaar geleden was de Moslimwereld grotendeels bezet door de Britten, Turken, Fransen en Nederlanders. Irak was Turks, Afghanistan was onafhankelijk.
Leugens, wat zijn leugens precies?
Voor alle duidelijkheid 'Door VS' was uiteraard 'Door het Westen' bedoeld. Turkije en Irak waren ook door de Britten en Fransen bezet. Habibulllah Khan Amir van Afghanistan was een loonslaaf van de Britten en Afghanistan was onder de invloedssfeer van Brittannië, zijn zelfs afspraken over gemaakt met de Russen destijds.
quote:
- De Moslims die in overwegend Christelijke landen wonen zijn daar voor het overgrote deel ver voor de Afghanistan en Irak oorlogen gekomen.
Bemoeienis van Westerse mogendheden in landen zoals afghanistan, irak en rest van het midden oosten is was er al ver voor dat immigratie naar het westen uberhaupt mogelijk was.
pi_70794196
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ach, als je alleen al kijjkt naar de behandeling van christenen in caďro (die in een afgesloten wijk leven waar het afval van de hele stad wordt gestort) dan heb je al een indruk van de behandeling van joden.

tja tja, vraag de christenen maar hoe ze de joden behandelden in de tweede wereld oorlog.

kan geen enkel ras, volk, geloof of groep tegenop zulks superieure prestaties.
pi_70794768
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:49 schreef licmeinIuI het volgende:tja tja, vraag de christenen maar hoe ze de joden behandelden in de tweede wereld oorlog.

kan geen enkel ras, volk, geloof of groep tegenop zulks superieure prestaties.
De arabieren sloten (en sluiten) zich maar wat graag bij de nazi's aan, ja toch?
Maar daar gaat het niet om, het gaat er, 65 jaar na die demonische misdaad, om of je nu aan de goede kant staat.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:27:36 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70795712
Ik heb alvast een Geigerteller besteld
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70796322
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:04 schreef buachaille het volgende:

[..]

Maar daar gaat het niet om, het gaat er, 65 jaar na die demonische misdaad, om of je nu aan de goede kant staat.
Nou dat weet ik nog zo net niet, volgens mij steuenen de meeste westerse landen Israel nog steeds als een soort boetedoening.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_70796867
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:04 schreef buachaille het volgende:
Dus vanwege de holocaust staat Israel per definitie aan de goede kant?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_70797593
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:52 schreef KoosVogels het volgende:

Dus vanwege de holocaust staat Israel per definitie aan de goede kant?
welke gedachtengang gaat hieraan vooraf
  Redactie Frontpage woensdag 8 juli 2009 @ 23:16:41 #270
145738 superworm
is erbij
pi_70797698
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:13 schreef buachaille het volgende:

[..]

welke gedachtengang gaat hieraan vooraf
Nou, da's toch niet zo moeilijk?

Hoelang geldt het carte blanche?

Kutmoffen, sja.

Kutbelgen, okee.

Kutmarrokanen, dat is wat ze zeiden.

Maar Kutjoden, dan staat nog steeds meteen het MDI op haar achterste poten.

In Cambodja is eenderde van de bevolking uitgemoord. Bij de Joden in Europa (destijds ong. 15 mil, waarvan 6 dood) ies iets meer procentueel, dus die kunnen dan iets meer aanspraak maken op eeuwige bescherming? Vinden we alles wat Cambodjanen doen goed? Mag Cambodja óók Iran aanvallen? Hoe zit dat? Waarom die eeuwige voorkeurspositie?

Ik heb helemaal niks tegen de joden verder, en ben zelf ook in Amersfoort en Westerbork geweest en vind het allemaal vreselijk en leer van het verleden en bla-bla-bla, maar op een gegeven moment kun je toch het verleden ook het verleden laten en vérder gaan? Ga jij een Duitser van 30 ook herinneren aan zijn oorlogsverleden? Nee? Hou dan je mond over de Holocaust en voer discussie op volwassen niveau.

Je weet wel. Met argumenten enzo. En niet alleen maar schermen met '65 jaar geleden'. Dat doet er niet toe. De kinderen van toen hebben nu allang Alzheimer.

[ Bericht 6% gewijzigd door superworm op 08-07-2009 23:22:04 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_70800495
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:48 schreef buachaille het volgende:

[..]

Wat een reuzelopmerking. Natuurlijk niet, de ellende is: na een verloren oorlog gaan de mensen in Iran de volgende dag gewoon weer naar hun werk. Eén verloren oorlog van Israel en de volgende dag staan de islamitische hordes hun heiligdommen en alles waar ze in israel honderden jaren keihard voor geknokt hebben in de brand te steken.

En dan nog, israel roept niet op tot de vernietiging van iran (wiki: betekenis iran = land van ariërs, hoe bedoel je nazi's?)
Vet van mij. Dit is duidelijk een Wildersje: in Israel honderden jaren keihard voor geknokt. Terwijl Israel net 60 jaar bestaat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70800735
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:53 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou je hebt het altijd over het kalifaat over het "paradijs op aarde". Je kunt tussen de regels doorlezen dat je tranen in je ogen moet hebben als je het hebt over het kalifaat van cordoba, dat zo ongelukkig ten val is gekomen.

Mijn opmerking is dan: als dat kalifaat dan zo belangrijk is voor moslems, waarom wordt er dan niet gewoon eentje tot stand gebracht in het MO, waarom moet die onzin dan persé op europees gebied? Ik denk dat de christelijke beschaafde wereld heeft laten zien dat, hoewel we nog geen perfecte voorbeelden hebben laten zien, dat een samenleving gebaseerd op christelijke waarden (of joods-christelijk maar die snap ik niet) voor iedereen het beste is, ook voor moslems, homoseksuelen, hindoes etc. Er wordt wel eens afgegeven op de christelijke wereld maar de onophoudende stroom islamitische vluchtelingen richten de christelijke landen moeten toch te denken geven!
Wat een gereuzel, om een term die je graag gebruikt, maar eens te kaatsen.
Wij hebben hier geen samenleving gebaseerd op christelijke waarden. Dat blijkt eenvoudig uit het feit, dat zowel de steile protestanten als de huidige katholieke kerk, een aantal huidige waarden van Nederland afwijst. Ik denk aan het homohuwelijk, abortus en euthanasie.
Maar meest opvallend: wat bedoel je met: "de onophoudende stroom van islamitische vluichtelingen richting christelijke landen"? Die zie ik namelijk niet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70800800
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:55 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het gaat er bij mij niet in dat een bevolking van honderdduizenden joden in landen als Marokko, Algarije, Iran etc. in 60 jaar tijd door alleen economische of religieuze motieven naar Israel is verhuisd. Dan moet er toch echt wel iets meer aan de hand zijn geweest.
Tja, wat is nou gebrekkiger: jouw bevattingsvermogen of de werkelijkheid?
pi_70801280
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij. Dit is duidelijk een Wildersje: in Israel honderden jaren keihard voor geknokt. Terwijl Israel net 60 jaar bestaat.
Dat ligt natuurlijk maar net aan je definitie van 'bestaan'. Het woord Israël is niet 60 jaar geleden ontstaan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_70801482
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk maar net aan je definitie van 'bestaan'. Het woord Israël is niet 60 jaar geleden ontstaan.
Nee, maar kon je 100 jaar geleden als in Israel wonen? Of kon je al in Israel knokken?

Je kunt nou wel spitsvondig gaan doen, maar het blijft een Wildersje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')