Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:22 schreef Steve het volgende:
7.5 voor mijn her verbintenissenrecht B. Woei!Eerste halfjaar binnen.
SAP is altijd kutquote:Op woensdag 8 juli 2009 01:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat nieuwe SAP Student Lifecycle Management dat de debielen in Maastricht nu hebben doorgevoerd heeft de meest verrotte interface die ik ooit heb mogen aanschouwen.
Kijk, dat klinkt alweer een stuk beterquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:50 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Moge u alle devote verontschuldigingen aanvaarden die ik u zal kunnen bieden heerschap Carlos.
Well done.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:44 schreef Marloes het volgende:
Handels en rechtspersonenrecht afgerond met een 8
Hierzo.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:19 schreef RockGod--- het volgende:
Vanaf 31 augustus studeer ik rechten in Maastricht. Wie nog meer ?
Dat concept levert altijd zo heerlijk veel onbegrip op bij mensen. "Ja maar, hij is nog van mij hoor, want je hebt nog niet betaald!" "Uh, we hebben een overeenkomst en je hebt aan mij geleverd, boeiend dat ik nog niet betaald heb, MIJN!".quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:27 schreef GlowMouse het volgende:
Het supermarktverhaal bloedt een beetje dood zo. Tijd voor een nieuwe wending. Het is ons juristen bekend dat het moment van levering en het moment van betaling niet samen hoeven te vallen. Heeft al eens iemand geprobeerd om al schreeuwend 'ik kom morgen betalen' de supermarkt uit te rennen met boodschappen in de hand?
quote:108 Teletekst vr 17 jul
Regeling voor schokschade verruimd
` De moeder van de vermoorde Nadia van
der Ven kan de schade die zij door de
moord lijdt,verhalen op de dader.De
rechtbank in Arnhem heeft dat bepaald.
De uitspraak kan grote gevolgen hebben
voor andere nabestaanden na een moord.
Nadia werd in 2002 vermoord door haar
huisbaas.Haar moeder kon haar baan niet
meer aan en ging er fors in inkomen op
achteruit.Dat geld kan ze nu verhalen
op de moordenaar,die 20 jaar uitzit.
Zo'n regeling bestond al voor mensen
die ooggetuige zijn van een moord.Door
de nieuwe uitspraak kunnen nabestaanden
die geen ooggetuige waren ook claimen
dat ze schokschade hebben geleden.
Moet jij nou jurist worden met je teletekst als bron?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Voor de UvT-ers die Verbintenissen B afgelopen semester hebben gevolgd misschien wel leuk.
[..]
quote:Hij [deskundige] komt daarin kort samengevat tot de conclusie dat bij [eiseres] sprake is van een ernstige psychiatrische ziekte die volgens DSM-IV geclassificeerd moet worden als: Posttraumatische stressstoornis, chronisch 309.81, depressieve stoornis, ernstig 296.23 en paniekstoornis zonder agorafobie 300.21 en dat er tussen deze ziekte en de confrontatie met de gruwelijke omstandigheden waaronder de moord op haar dochter heeft plaatsgevonden een rechtstreeks verband bestaat.
Dan roep je erachteraan dat je jurist bentquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
In de supermarkt zou ik het liever niet doen, image-matig zeg maar. Ik zie al voor me hoe ik door een onwetende beveiliger word getackeled en voor het oog van de samenleving word afgevoerd.
Hehe, Balls of Steel is echt geweldig.... en dan vooral the annoying devil!!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:18 schreef GlowMouse het volgende:
Dan roep je erachteraan dat je jurist bentZoek maar eens op Urban Sprinting op Youtube, kom je filmpjes tegen als
Het lijkt er een beetje op alsof met het causale verband de relativiteit wordt ingevuld. Omdat er een causaal verband is (condicio sine qua non), is de moord ook onrechtmatig jegens de moeder. Kennelijk strekt de norm 'u zult niet doden' ook tot de bescherming van de belangen van de nabestaanden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:18 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Moet jij nou jurist worden met je teletekst als bron?
LJN: BJ2940
Cruciaal is dit stukje
eigendomsvoorbehoud!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat concept levert altijd zo heerlijk veel onbegrip op bij mensen. "Ja maar, hij is nog van mij hoor, want je hebt nog niet betaald!" "Uh, we hebben een overeenkomst en je hebt aan mij geleverd, boeiend dat ik nog niet betaald heb, MIJN!".
Moet dat wel duidelijk zijn gemaakt vantevoren.quote:
Slecht excuus, maar ik werk deze weken extra veel, zodat ik extra vrije uren opbouw voor de tentamenperiode(s).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:18 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Moet jij nou jurist worden met je teletekst als bron?
LJN: BJ2940
Leer je alvast mensen kennen. Da's altijd leuk lijkt mij, toch?quote:Op zondag 19 juli 2009 15:02 schreef aaipod het volgende:
En misschien een laterejaars die me kan vertellen of het introkamp de moeite waard is? Het kost maar 40 euro en we gaan schijnbaar 3 dagen naar Appelscha. Wel 3 en half uur fietsen volgens de planning![]()
gewoon naar je examencommissie dunkt me.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:03 schreef Cortax het volgende:
er staat wel een lullig formuliertje op nestor, maar waar die heen moet?
Ah, dat klinkt al aardig bestuursrechtelijk!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:21 schreef Verlicht het volgende:
Meld! 'Rechtsgeleerdheid' & Recht en Bestuur in Groningen. Jaar 1.
Netjes!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat is landelijk zo gekozen volgens mij.
Vandaag de laatste uitslag eindelijk binnen, Rechtsfilosofie B ook binnengetikt (en met een 8,5 zelfs m'n hoogste cijfer).
Omschrijving: 'De Bachelor Recht en Bestuur leidt op tot bestuurskundige met een bijzondere kennis van het staats- en bestuursrecht.'quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:59 schreef Argento het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt al aardig bestuursrechtelijk!
Ik vind het 'geiler' klinken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:56 schreef Cortax het volgende:
achterlijk dat nederlands recht in groningen nu rechtsgeleerdheid heet, klinkt voor geen meter
Klopt, volgens mij helemaal hetzelfde, behalve misschien het laatste vak, je zal voor Recht en Bestuur Elementair Bestuurskunde moeten doen, en voor Nederlands recht Elementair Belastingrecht (hoewel die laatste ook nog in een later stadium van je studie mag gedaan worden). Geluk voor jou dat belastingrecht een makkelijk vak is en beide vakken niet zoveel uren hebben, en daarnaast ook nog maar twee andere vakkenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:48 schreef Verlicht het volgende:
[..]
In mijn eerste jaar heb ik amper extra studielast vanwege het vrijwel identieke programma. I
Tja, ze zitten erg op de lijn van 'vaardigheden aanleren'... alsof dat niet al een vereiste is voordat je naar de uni ging...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:42 schreef Florian_ het volgende:
In Leiden krijg je komend studiejaar het vak: Schrijfvaardigheid: juridisch betoog, terwijl je vorig studiejaar nog kon kiezen uit een aantal gebonden keuzevakken. Matig.
Ja ik zag inderdaad dat Romeins Recht er niet meer bij stond. Leek me erg interessant, maar ik had ook al verhalen gehoord dat het leuker klinkt dan het daadwerkelijk is. Dat schrijfvaardigheden aanleren is voor mij persoonlijk een beetje onzinnig, aangezien ik al een hbo opleiding heb afgerond die deels op die stof inhaakt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja, ze zitten erg op de lijn van 'vaardigheden aanleren'... alsof dat niet al een vereiste is voordat je naar de uni ging...
Aan de andere kant hoef je nu geen Romeins Recht te doen en ik kan je verzekeren dat dat een verlichting isHet vak is interessant op zich, maar gaat gelijk al behoorlijk diep in op burgerlijk recht zonder dat je het inleidende vak Burgerlijk Recht hebt gehad.
Over welke studie heb je het? Van Rechten zit ik pas in mijn P, ben net begonnen weet je..quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:51 schreef Florian_ het volgende:
[..]
[quote]RC welke keuzevakken heb jij gekozen gedurende je studie?
Ik doe de master..quote:En in het hoeveelste jaar van Politicologie zit je?
Ja weet ik. Maar ik vroeg me af of je naast je normale 'rooster' nog extra keuzevakken ernaast deed.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
Over welke studie heb je het? Van Rechten zit ik pas in mijn P, ben net begonnen weet je..![]()
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:03 schreef Florian_ het volgende:
[..]
[quote]Maar ik vroeg me af of je naast je normale 'rooster' nog extra keuzevakken ernaast deed.
Yep.quote:En een master valt wel goed te doen naast de studie rechten toch?
Ik twijfelde heel erg tussen bovenstaande twee, zo kan het natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:21 schreef Verlicht het volgende:
Meld! 'Rechtsgeleerdheid' & Recht en Bestuur in Groningen. Jaar 1.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:49 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik twijfelde heel erg tussen bovenstaande twee, zo kan het natuurlijk ook.
Ingeschreven voor Rechtsgeleerdheid, na een half jaar kan ik eventueel nog switchen naar Recht en Bestuur.
En in Groningen heb je geen gezeik met bindende adviezen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:58 schreef Cortax het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij helemaal hetzelfde, behalve misschien het laatste vak, je zal voor Recht en Bestuur Elementair Bestuurskunde moeten doen, en voor Nederlands recht Elementair Belastingrecht (hoewel die laatste ook nog in een later stadium van je studie mag gedaan worden). Geluk voor jou dat belastingrecht een makkelijk vak is en beide vakken niet zoveel uren hebben, en daarnaast ook nog maar twee andere vakken
Arbeidsrecht en aansprakelijkheidsrecht zou je kunnen combineren in een algemene master Nederlands recht richting privaatrecht. Strafrecht is echt volledig de andere kant op. Ik weet niet of je heb ueberhaupt alle drie met elkaar kunt en mag combineren eigenlijk?quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:08 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik kan concluderen dat mijn interesse (qua rechten dan) bij Strafrecht, Aansprakelijkheidsrecht en Arbeidsrecht ligt. Wat zou dan de beste Masterkeuze zijn? Een vrij programma met van alles wat? Of kun je toch beter een van die bovenstaande richtingen kiezen?
Keuzevakken waren ook niet all that, hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:42 schreef Florian_ het volgende:
In Leiden krijg je komend studiejaar het vak: Schrijfvaardigheid: juridisch betoog, terwijl je vorig studiejaar nog kon kiezen uit een aantal gebonden keuzevakken. Matig.
Wel ervaring, de UU doet iets vergelijkbaars in het eerste jaar. Ik vond het wel prettig eigenlijk.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:13 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Keuzevakken waren ook niet all that, hoor.
Ik heb mijn P gehaald (ik ben dit topic echt láng kwijt geweest) en nu stond er in de brief die ik daaromtrent heb ontvangen dat er volgend jaar speciale werkgroepen zijn voor mensen die hun P in het eerste jaar hebben gehaald, waardoor ze 'hun nominale werktempo' hoog kunnen houden. Dat zou wel inhouden dat ik niet in dezelfde werkgroep terecht kom als een paar vriendinnen, plus ik vraag me af wat nou echt de meerwaarde van die werkgroepen is.. Iemand ervaring (vast niet)?
Google is your friend! Ik kwam zelf uit bij de JFV Groningen. Zij organiseren de boekenverkoop en kunnen je wellicht wat meer vertellen over de data.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:34 schreef Fems het volgende:
...Weet iemand hier hoe het zit met boeken bestellen etc. Of ik dat al moet doen of gewoon over me heen moet laten komen? ...
De boeken kan je inderdaad bestellen als je lid wordt van de JFV, hier kan je al je boeken met 10% korting kopen, maar sommige boeken kan je ook wel bij een tweedehandswinkel halen. de boekenlijst vind je op www.rug.nl/ocasys/quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:34 schreef Fems het volgende:
Hoi!
Na lang wikken en wegen heb ik maar besloten om internationaal en europees recht te gaan studeren in Groningen. (uitgeloot voor internationale betrekkingen en internationale organisatie en had 2 2e keuzes, dus moest nog weer kiezen)
Alleen, omdat ik me zo laat heb ingeschreven zal het nog wel even duren voordat ik informatie van de RuG opgestuurd krijg. Weet iemand hier hoe het zit met boeken bestellen etc. Of ik dat al moet doen of gewoon over me heen moet laten komen? Aangezien mensen die farmacie gaan doen ze bv. voor 1 augustus besteld moeten hebben!
Welkom dan in het goede maar nu even wat rustige topic.quote:
Ja, en wederom geen pink ladies editionquote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:24 schreef Steve het volgende:
De Kluwer is geel dit jaar.Lekker vrolijk.
()
Hmmmm, ik wilde me het geld eigenlijk besparen maar ik heb zo'n zin om stickertjes te plakken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:24 schreef Steve het volgende:
()
Bespaarsuggestie: je mag mijn stickertjes wel plakken!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:31 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Hmmmm, ik wilde me het geld eigenlijk besparen maar ik heb zo'n zin om stickertjes te plakken.
()
En de veelgebruikte tabjes alvast wat verstevigen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:47 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik plak die stickertjes altijd zo ver terug dat de tekst juist zichtbaar is, maar je hebt ook van die mensen die ze heel ver hebben uitsteken en waar ze na een week gebruik al met halve pagina eruit scheuren
Dat is mooi klote.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:21 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ga dit jaar geen nieuwe bundels kopen. Ik weet helaas nog niet of ik door mag gaan met de Master, ik moet nog 2 hertentamens maken einde deze maand en als ik die haal mis ik nog 3 ECTS. Dat wordt dus een beroep op de hardheidsclausule, want zonder die punten mag ik simpelweg niet verder.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:45 schreef Marloes het volgende:
Ik kan niet zonder stickertjes!! En dan met name de gekleurde stickertjes die erg handig zijn bij tentamens
Mijn wetboek is altijd een discobundel, alle vijf de kleuren evenveel en overalquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:02 schreef Marloes het volgende:
Ik hoorde van een vriendin dat ze geen leuke gekleurde plakkertjes mogen gebruiken in Groningen (mijn favo is de roze en oranje) ben ik even blij dat ik in Utrecht studeer
dat mag wel, je mag er alleen niet op schrijven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:02 schreef Marloes het volgende:
Ik hoorde van een vriendin dat ze geen leuke gekleurde plakkertjes mogen gebruiken in Groningen (mijn favo is de roze en oranje) ben ik even blij dat ik in Utrecht studeer
Dat heb ik vorig jaar gedaan. Ondernemings- en faillissementrecht en Goederenrecht vond ik echt leuk, had ook tutoren die het een beetje leuk brachten (respectievelijk Hamers en Rammeloo) en de stof was ook eenvoudiger dan gemiddeld.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:01 schreef Gauner het volgende:
Nog drie weekjes en dan is het weer beginnen met een nieuw jaar.
Begin met Inleiding ondernemingsrecht, goederenrecht en oefenrechtbank II. Ben benieuwd, lijken
me persoonlijk niet de meest spectaculaire blokken.![]()
Studeer in Maastricht, ga nu naar derde jaar, kan in de OP als TS zin heeft.
Mijn vermoedens over IOR worden dus helaas bevestigd bij dezequote:Op maandag 10 augustus 2009 23:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Inleding Ondernemingsrecht vond ik inderdaad niet echt het leukste vak. Gelukkig had Maharbal een goede samenvatting voor me.
De Oefenrechtbak heb ik ook nog niet gedaan. Maar Goederenrecht is toch wel een aardig en relevant vak. Kijk maar eens een paar pagina's terug naar de discussie over wanneer je nu eigenlijk eigenaar wordt tijdens het boodschappen doen.
Dat viel eigenlijk best tegen. Maar als je Rammeloo hebt dan valt er wel altijd iets te lachen. Die man kan ouwehoeren als de beste.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:52 schreef Gauner het volgende:
Blok wat ik nu ga krijgen gaat er dieper op in.
Twijfel trouwens of ik dit jaar weer nieuwe Kluwers ga halen, had afgelopen jaar net zo goed die van het jaar ervoor kunnen gebruiken. En scheelt toch snel 50 euro, of wat kosten die krengen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:24 schreef Steve het volgende:
()
Ken hem niet eerlijk gezegd, heb vorig jaar bij vermogensrecht Ellen Hardy als tutor gehad. Vind ik een zeer sympathieke vrouw met heldere uitleg op vragen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:56 schreef KirkLazarus het volgende:
Zit inderdaad in Mestreech.
[..]
Dat viel eigenlijk best tegen. Maar als je Rammeloo hebt dan valt er wel altijd iets te lachen. Die man kan ouwehoeren als de beste.
Ik zit in Tilburg.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:52 schreef Gauner het volgende:
[..]
Mijn vermoedens over IOR worden dus helaas bevestigd bij deze
Goederenrecht heb ik vorig jaar al gehad bij Vermogensrecht, dat bestond uit goedenrecht en verbintenissenrecht. Eigenaar, bezitter, houder, (on)middelijk houder.. weet er helaas alles van.![]()
Blok wat ik nu ga krijgen gaat er dieper op in.
Beiden trouwens ook Maastricht?
Aanmelden voor het vak is pas @ 13 augustus en het enrollen op blackboard lukt hier wel gewoon.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik zit in Tilburg.
Ik kan me trouwens niet op Blackboard inschrijven voor Onderneimings- en Insolventierecht. Zijn ze die zooi aan het updaten of ben ik de enige UvT-er met dat probleem?
Inloggen in de studiegids, en dan deze url openen:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik zit in Tilburg.
Ik kan me trouwens niet op Blackboard inschrijven voor Onderneimings- en Insolventierecht. Zijn ze die zooi aan het updaten of ben ik de enige UvT-er met dat probleem?
Als je de topics van de afgelopen zomers in deze reeks terugleest vind je allerhande argumenten voor en tegen de Vermande. Ik geloof - maar heb de Vermande nooit gebruikt - dat de Vermande voornamelijk een beperktere index heeft en niet, of nauwelijks, doet aan verwijzingen naar andere artikelen. Pin me er niet op vast, wellicht zijn er switchers hier die je meer kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:53 schreef fulco- het volgende:
Hoewel de meerderheid in dit topic de Kluwer collegebundel lijkt te gaan gebruiken, ben ik van plan om dit jaar eens de Vermande te gaan proberen. Mijn ogen houden namelijk niet zo van het lichtgele van het Kluwer papier. Daarnaast valt de stevigheid mij tegen. Daarnaast is de indeling van de Vermande ook wat handiger wat betreft mijn vakkenpaket/rooster van komend jaar. Wat is er tegen mijn argumenten in te brengen?
Staat ie er met een foto in? Nog een extra reden om de Kluwer niet te kiezenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
En die Spong staat nog wel in de gids die je dit jaar bij de Kluwer krijgt.
Ik zou willen dat ze wat meer van die videocolleges op de UvT zouden doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:43 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb maar 6 uren college per week welke ik allemaal via videocolleges kan gaan bekijken, hetgeen ik ook ga doen. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik slechts 1x per week in in de banken zit (voor een werkgroep en om toch nog een beetje contact te houden met de uni).
Oorspronkelijk zijn ze alleen beschikbaar voor deeltijdstudenten. Voorheen (en nu) kwam ik via via aan de links voor die dingen, zodoende kon ik ze bekijken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:04 schreef Cortax het volgende:
hier in groningen nemen ze ook alles op, maar niks is beschikbaar voor gewone studenten. ik doe dan twee studies en zelfs dan mag ik ze nog niet zien. alleen als je doodziek bent ofzo, beetje waardeloos geregeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |