Wat mij betreft niet, want ik vind het bah.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:37 schreef N.i.c.k het volgende:
In aansluiting op de TT: Mag ik vanuit de straatkant door het raam mijn eigen huis in pissen ?
no shit Sherlock.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, want ik vind het bah.![]()
En de TT is niet van toepassing, want hier is het 'enkele' feit dat je op straat pist de overtreding an sich al (aangenomen dat er een APV is die dat verbied enzo), niet het feit dat je in een huis pist. Dus het arrest van het A-paard is hier niet relevant.
Pfff, niet zo serieus zeg...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef N.i.c.k het volgende:
[..](zwaarmoedig, beetje beledigd verhaal...)
Eens. En het werkt ook nog steeds niet helemaalquote:Op woensdag 8 juli 2009 01:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat nieuwe SAP Student Lifecycle Management dat de debielen in Maastricht nu hebben doorgevoerd heeft de meest verrotte interface die ik ooit heb mogen aanschouwen.
Moge u alle devote verontschuldigingen aanvaarden die ik u zal kunnen bieden heerschap Carlos.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Pfff, niet zo serieus zeg...Volgens mij snap je de vraag (en mijn antwoord) zelf ook niet helemaal, maar goed: suc6
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:22 schreef Steve het volgende:
7.5 voor mijn her verbintenissenrecht B. Woei!Eerste halfjaar binnen.
SAP is altijd kutquote:Op woensdag 8 juli 2009 01:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat nieuwe SAP Student Lifecycle Management dat de debielen in Maastricht nu hebben doorgevoerd heeft de meest verrotte interface die ik ooit heb mogen aanschouwen.
Kijk, dat klinkt alweer een stuk beterquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:50 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Moge u alle devote verontschuldigingen aanvaarden die ik u zal kunnen bieden heerschap Carlos.
Well done.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:44 schreef Marloes het volgende:
Handels en rechtspersonenrecht afgerond met een 8
Hierzo.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:19 schreef RockGod--- het volgende:
Vanaf 31 augustus studeer ik rechten in Maastricht. Wie nog meer ?
Dat concept levert altijd zo heerlijk veel onbegrip op bij mensen. "Ja maar, hij is nog van mij hoor, want je hebt nog niet betaald!" "Uh, we hebben een overeenkomst en je hebt aan mij geleverd, boeiend dat ik nog niet betaald heb, MIJN!".quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:27 schreef GlowMouse het volgende:
Het supermarktverhaal bloedt een beetje dood zo. Tijd voor een nieuwe wending. Het is ons juristen bekend dat het moment van levering en het moment van betaling niet samen hoeven te vallen. Heeft al eens iemand geprobeerd om al schreeuwend 'ik kom morgen betalen' de supermarkt uit te rennen met boodschappen in de hand?
quote:108 Teletekst vr 17 jul
Regeling voor schokschade verruimd
` De moeder van de vermoorde Nadia van
der Ven kan de schade die zij door de
moord lijdt,verhalen op de dader.De
rechtbank in Arnhem heeft dat bepaald.
De uitspraak kan grote gevolgen hebben
voor andere nabestaanden na een moord.
Nadia werd in 2002 vermoord door haar
huisbaas.Haar moeder kon haar baan niet
meer aan en ging er fors in inkomen op
achteruit.Dat geld kan ze nu verhalen
op de moordenaar,die 20 jaar uitzit.
Zo'n regeling bestond al voor mensen
die ooggetuige zijn van een moord.Door
de nieuwe uitspraak kunnen nabestaanden
die geen ooggetuige waren ook claimen
dat ze schokschade hebben geleden.
Moet jij nou jurist worden met je teletekst als bron?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Voor de UvT-ers die Verbintenissen B afgelopen semester hebben gevolgd misschien wel leuk.
[..]
quote:Hij [deskundige] komt daarin kort samengevat tot de conclusie dat bij [eiseres] sprake is van een ernstige psychiatrische ziekte die volgens DSM-IV geclassificeerd moet worden als: Posttraumatische stressstoornis, chronisch 309.81, depressieve stoornis, ernstig 296.23 en paniekstoornis zonder agorafobie 300.21 en dat er tussen deze ziekte en de confrontatie met de gruwelijke omstandigheden waaronder de moord op haar dochter heeft plaatsgevonden een rechtstreeks verband bestaat.
Dan roep je erachteraan dat je jurist bentquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
In de supermarkt zou ik het liever niet doen, image-matig zeg maar. Ik zie al voor me hoe ik door een onwetende beveiliger word getackeled en voor het oog van de samenleving word afgevoerd.
Hehe, Balls of Steel is echt geweldig.... en dan vooral the annoying devil!!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:18 schreef GlowMouse het volgende:
Dan roep je erachteraan dat je jurist bentZoek maar eens op Urban Sprinting op Youtube, kom je filmpjes tegen als
Het lijkt er een beetje op alsof met het causale verband de relativiteit wordt ingevuld. Omdat er een causaal verband is (condicio sine qua non), is de moord ook onrechtmatig jegens de moeder. Kennelijk strekt de norm 'u zult niet doden' ook tot de bescherming van de belangen van de nabestaanden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:18 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Moet jij nou jurist worden met je teletekst als bron?
LJN: BJ2940
Cruciaal is dit stukje
eigendomsvoorbehoud!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat concept levert altijd zo heerlijk veel onbegrip op bij mensen. "Ja maar, hij is nog van mij hoor, want je hebt nog niet betaald!" "Uh, we hebben een overeenkomst en je hebt aan mij geleverd, boeiend dat ik nog niet betaald heb, MIJN!".
Moet dat wel duidelijk zijn gemaakt vantevoren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |