Slecht excuus, maar ik werk deze weken extra veel, zodat ik extra vrije uren opbouw voor de tentamenperiode(s).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:18 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Moet jij nou jurist worden met je teletekst als bron?
LJN: BJ2940
Leer je alvast mensen kennen. Da's altijd leuk lijkt mij, toch?quote:Op zondag 19 juli 2009 15:02 schreef aaipod het volgende:
En misschien een laterejaars die me kan vertellen of het introkamp de moeite waard is? Het kost maar 40 euro en we gaan schijnbaar 3 dagen naar Appelscha. Wel 3 en half uur fietsen volgens de planning![]()
gewoon naar je examencommissie dunkt me.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:03 schreef Cortax het volgende:
er staat wel een lullig formuliertje op nestor, maar waar die heen moet?
Ah, dat klinkt al aardig bestuursrechtelijk!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:21 schreef Verlicht het volgende:
Meld! 'Rechtsgeleerdheid' & Recht en Bestuur in Groningen. Jaar 1.
Netjes!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat is landelijk zo gekozen volgens mij.
Vandaag de laatste uitslag eindelijk binnen, Rechtsfilosofie B ook binnengetikt (en met een 8,5 zelfs m'n hoogste cijfer).
Omschrijving: 'De Bachelor Recht en Bestuur leidt op tot bestuurskundige met een bijzondere kennis van het staats- en bestuursrecht.'quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:59 schreef Argento het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt al aardig bestuursrechtelijk!
Ik vind het 'geiler' klinken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:56 schreef Cortax het volgende:
achterlijk dat nederlands recht in groningen nu rechtsgeleerdheid heet, klinkt voor geen meter
Klopt, volgens mij helemaal hetzelfde, behalve misschien het laatste vak, je zal voor Recht en Bestuur Elementair Bestuurskunde moeten doen, en voor Nederlands recht Elementair Belastingrecht (hoewel die laatste ook nog in een later stadium van je studie mag gedaan worden). Geluk voor jou dat belastingrecht een makkelijk vak is en beide vakken niet zoveel uren hebben, en daarnaast ook nog maar twee andere vakkenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:48 schreef Verlicht het volgende:
[..]
In mijn eerste jaar heb ik amper extra studielast vanwege het vrijwel identieke programma. I
Tja, ze zitten erg op de lijn van 'vaardigheden aanleren'... alsof dat niet al een vereiste is voordat je naar de uni ging...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:42 schreef Florian_ het volgende:
In Leiden krijg je komend studiejaar het vak: Schrijfvaardigheid: juridisch betoog, terwijl je vorig studiejaar nog kon kiezen uit een aantal gebonden keuzevakken. Matig.
Ja ik zag inderdaad dat Romeins Recht er niet meer bij stond. Leek me erg interessant, maar ik had ook al verhalen gehoord dat het leuker klinkt dan het daadwerkelijk is. Dat schrijfvaardigheden aanleren is voor mij persoonlijk een beetje onzinnig, aangezien ik al een hbo opleiding heb afgerond die deels op die stof inhaakt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja, ze zitten erg op de lijn van 'vaardigheden aanleren'... alsof dat niet al een vereiste is voordat je naar de uni ging...
Aan de andere kant hoef je nu geen Romeins Recht te doen en ik kan je verzekeren dat dat een verlichting isHet vak is interessant op zich, maar gaat gelijk al behoorlijk diep in op burgerlijk recht zonder dat je het inleidende vak Burgerlijk Recht hebt gehad.
Over welke studie heb je het? Van Rechten zit ik pas in mijn P, ben net begonnen weet je..quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:51 schreef Florian_ het volgende:
[..]
[quote]RC welke keuzevakken heb jij gekozen gedurende je studie?
Ik doe de master..quote:En in het hoeveelste jaar van Politicologie zit je?
Ja weet ik. Maar ik vroeg me af of je naast je normale 'rooster' nog extra keuzevakken ernaast deed.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
Over welke studie heb je het? Van Rechten zit ik pas in mijn P, ben net begonnen weet je..![]()
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:03 schreef Florian_ het volgende:
[..]
[quote]Maar ik vroeg me af of je naast je normale 'rooster' nog extra keuzevakken ernaast deed.
Yep.quote:En een master valt wel goed te doen naast de studie rechten toch?
Ik twijfelde heel erg tussen bovenstaande twee, zo kan het natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:21 schreef Verlicht het volgende:
Meld! 'Rechtsgeleerdheid' & Recht en Bestuur in Groningen. Jaar 1.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:49 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik twijfelde heel erg tussen bovenstaande twee, zo kan het natuurlijk ook.
Ingeschreven voor Rechtsgeleerdheid, na een half jaar kan ik eventueel nog switchen naar Recht en Bestuur.
En in Groningen heb je geen gezeik met bindende adviezen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:58 schreef Cortax het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij helemaal hetzelfde, behalve misschien het laatste vak, je zal voor Recht en Bestuur Elementair Bestuurskunde moeten doen, en voor Nederlands recht Elementair Belastingrecht (hoewel die laatste ook nog in een later stadium van je studie mag gedaan worden). Geluk voor jou dat belastingrecht een makkelijk vak is en beide vakken niet zoveel uren hebben, en daarnaast ook nog maar twee andere vakken
Arbeidsrecht en aansprakelijkheidsrecht zou je kunnen combineren in een algemene master Nederlands recht richting privaatrecht. Strafrecht is echt volledig de andere kant op. Ik weet niet of je heb ueberhaupt alle drie met elkaar kunt en mag combineren eigenlijk?quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:08 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik kan concluderen dat mijn interesse (qua rechten dan) bij Strafrecht, Aansprakelijkheidsrecht en Arbeidsrecht ligt. Wat zou dan de beste Masterkeuze zijn? Een vrij programma met van alles wat? Of kun je toch beter een van die bovenstaande richtingen kiezen?
Keuzevakken waren ook niet all that, hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:42 schreef Florian_ het volgende:
In Leiden krijg je komend studiejaar het vak: Schrijfvaardigheid: juridisch betoog, terwijl je vorig studiejaar nog kon kiezen uit een aantal gebonden keuzevakken. Matig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |