Twijfel trouwens of ik dit jaar weer nieuwe Kluwers ga halen, had afgelopen jaar net zo goed die van het jaar ervoor kunnen gebruiken. En scheelt toch snel 50 euro, of wat kosten die krengen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:24 schreef Steve het volgende:
De Kluwer is geel dit jaar.Lekker vrolijk.
()
Ken hem niet eerlijk gezegd, heb vorig jaar bij vermogensrecht Ellen Hardy als tutor gehad. Vind ik een zeer sympathieke vrouw met heldere uitleg op vragen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:56 schreef KirkLazarus het volgende:
Zit inderdaad in Mestreech.
[..]
Dat viel eigenlijk best tegen. Maar als je Rammeloo hebt dan valt er wel altijd iets te lachen. Die man kan ouwehoeren als de beste.
Ik zit in Tilburg.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:52 schreef Gauner het volgende:
[..]
Mijn vermoedens over IOR worden dus helaas bevestigd bij deze
Goederenrecht heb ik vorig jaar al gehad bij Vermogensrecht, dat bestond uit goedenrecht en verbintenissenrecht. Eigenaar, bezitter, houder, (on)middelijk houder.. weet er helaas alles van.![]()
Blok wat ik nu ga krijgen gaat er dieper op in.
Beiden trouwens ook Maastricht?
Aanmelden voor het vak is pas @ 13 augustus en het enrollen op blackboard lukt hier wel gewoon.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik zit in Tilburg.
Ik kan me trouwens niet op Blackboard inschrijven voor Onderneimings- en Insolventierecht. Zijn ze die zooi aan het updaten of ben ik de enige UvT-er met dat probleem?
Inloggen in de studiegids, en dan deze url openen:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik zit in Tilburg.
Ik kan me trouwens niet op Blackboard inschrijven voor Onderneimings- en Insolventierecht. Zijn ze die zooi aan het updaten of ben ik de enige UvT-er met dat probleem?
Als je de topics van de afgelopen zomers in deze reeks terugleest vind je allerhande argumenten voor en tegen de Vermande. Ik geloof - maar heb de Vermande nooit gebruikt - dat de Vermande voornamelijk een beperktere index heeft en niet, of nauwelijks, doet aan verwijzingen naar andere artikelen. Pin me er niet op vast, wellicht zijn er switchers hier die je meer kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:53 schreef fulco- het volgende:
Hoewel de meerderheid in dit topic de Kluwer collegebundel lijkt te gaan gebruiken, ben ik van plan om dit jaar eens de Vermande te gaan proberen. Mijn ogen houden namelijk niet zo van het lichtgele van het Kluwer papier. Daarnaast valt de stevigheid mij tegen. Daarnaast is de indeling van de Vermande ook wat handiger wat betreft mijn vakkenpaket/rooster van komend jaar. Wat is er tegen mijn argumenten in te brengen?
Staat ie er met een foto in? Nog een extra reden om de Kluwer niet te kiezenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
En die Spong staat nog wel in de gids die je dit jaar bij de Kluwer krijgt.
Ik zou willen dat ze wat meer van die videocolleges op de UvT zouden doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:43 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb maar 6 uren college per week welke ik allemaal via videocolleges kan gaan bekijken, hetgeen ik ook ga doen. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik slechts 1x per week in in de banken zit (voor een werkgroep en om toch nog een beetje contact te houden met de uni).
Oorspronkelijk zijn ze alleen beschikbaar voor deeltijdstudenten. Voorheen (en nu) kwam ik via via aan de links voor die dingen, zodoende kon ik ze bekijken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:04 schreef Cortax het volgende:
hier in groningen nemen ze ook alles op, maar niks is beschikbaar voor gewone studenten. ik doe dan twee studies en zelfs dan mag ik ze nog niet zien. alleen als je doodziek bent ofzo, beetje waardeloos geregeld.
Er zijn een paar zaken in het nieuwe rooster veranderd, zo is RR naar het 2e jaar gegaan ipv belastingrecht dat nu dus naar het 1e jaar is het gegaan. Als het goed is heb je daar een mail van gekregen, maar het staat hier ook nog eens: http://media.leidenuniv.n(...)e%208juli09.doc.pdf.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb even een vraagje met betrekking tot het tweede studiejaar op de Uni Leiden (Notarieel Recht). Ik heb hier een link ( http://studiegids.leidenu(...)-recht1/2009-2010#p2 ) waar de vakken staan die ik in het tweede jaar moet volgen, maar daartussen staat ook Romeins Recht, wat we in het eerste jaar al gehad hebben. Klopt dit lijstje wel of weet iemand de juiste link?
Ah oké! Bedankt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er zijn een paar zaken in het nieuwe rooster veranderd, zo is RR naar het 2e jaar gegaan ipv belastingrecht dat nu dus naar het 1e jaar is het gegaan. Als het goed is heb je daar een mail van gekregen, maar het staat hier ook nog eens: http://media.leidenuniv.n(...)e%208juli09.doc.pdf.
Maar het staat eigenlijk ook al bij al "Let Op" in jouw eigen link....![]()
Oftewel: jij moet dus gewoon belastingrecht doen...
Tja, in dat geval moet je toch nog RR voor je Propedeuse doen ...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:08 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ah oké! Bedankt.
Helaas moet ik RR ook nog doen, want dat heb ik in het eerste jaar niet gehaald. En daar was ik niet helemaal alleen in
Ah jij moet het ook overdoen?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja, in dat geval moet je toch nog RR voor je Propedeuse doen ...
En het verhogen van het rendement was idd de reden dat ze RR en belastingrecht nu hebben omgedraaid. Ze zijn er kennelijk nu ook achter dat het mss wat logischer is om eerst Inleiding Burgerlijk Recht te geven voordat Zwalve de privaatrechtelijke (historische) diepte in gaat. Op zich wel goed dat ze het nu corrigeren, maar ook ik heb daar nu niets aan.
Ik hoop maar dat ze de zwaarte van Romeins Recht idd zo houden zoals het nu is en dat Zwalve niet ineens denkt dat hij het nog even moeilijker kan gaan maken, omdat het nu toch voor 2e-jaars is......
Klopt. Wel alle werkgroepen (lees: extra colleges) en hoorcolleges gevolgd, maar ik heb het tentamen niet goed genoeg kunnen voorbereiden om het vak te halen en heb het dus maar niet gedaan..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:37 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ah jij moet het ook overdoen?
Maar inderdaad, Inleiding Burgerlijk Recht voor Romeins Recht is een betere zet. Ik vond de werkgroepen en hoorcolleges RR leuk, maar dat tentamen viel me echt tegen.
Da's wel jammer dan... Prota is echt vervelend om te leren.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Klopt. Wel alle werkgroepen (lees: extra colleges) en hoorcolleges gevolgd, maar ik heb het tentamen niet goed genoeg kunnen voorbereiden om het vak te halen en heb het dus maar niet gedaan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |