Werk en collegas irriteren ook, Alles verbieden!quote:Op zondag 26 juli 2009 06:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Er is aangetoond dat roken tot irritatie leidt bij andere mensen aan de ogen en/of luchtwegen.
Hey PV, de jaren 60 belde. Ze willen hun opvattingen terug
er is geen sprake van verbieden, er is sprake van beschermen en regulerenquote:Op zondag 26 juli 2009 07:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Werk en collegas irriteren ook, Alles verbieden!
De kroeg hoeft niet gereguleerd te worden. De bezoekers moeten zich reguleren.quote:Op zondag 26 juli 2009 07:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
er is geen sprake van verbieden, er is sprake van beschermen en reguleren
Bepaald gedrag moet inderdaad gereguleerd worden. Wat een idiotie dit.quote:Dode door rookverbod in Turkije
ANKARA - In Turkije heeft het onlangs ingevoerde rookverbod in de horeca een mensenleven geëist. Dat meldde het persbureau Anatolië woensdag.
© ANP
Het schietincident gebeurde in een restaurant in Kumkuyucak in de westelijke provincie Manisa. Hier brak een ruzie uit nadat de manager van de eetgelegenheid de dader had opgedragen zijn sigaret te doven.
De manager raakte gewond door de schietpartij, maar een 46-jarige vriend van hem werd dodelijk getroffen. De dader ontsnapte. De politie heeft de jacht op hem geopend.
Bron
onzin, iemand die gaat schieten omdat hij zijn verslaving op een bepaalde plek niet kan botvieren mot een hele lange tijd opgesloten worden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:40 schreef MikeyMo het volgende:
verwachtte reactie:
ja maar als je geen rookverbod had, had die man ook niet hoeven schieten
Ik keur het niet goed maar ik begrijp het wel
De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bepaald gedrag moet inderdaad gereguleerd worden. Wat een idiotie dit.
Jij wilt in deze topicreeks zoveel mogelijk voorspellingen doen die niet uitkomen omdat ze nergens op slaan?quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:40 schreef MikeyMo het volgende:
verwachtte reactie:
Wat ben je toch een triest figuur.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:40 schreef MikeyMo het volgende:
verwachtte reactie:
quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:40 schreef MikeyMo het volgende:
verwachtte reactie:
Het is die man zijn schuld niet, want de wetgever is verantwoordelijk!quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet.
Dat Piratebay verbod is door een onafhankelijke rechter besloten die Brein in het gelijk stelt bij een eis.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:48 schreef KritischeMassa het volgende:
Nederland, nu ook met Pirate Bay verbod
we beginnen zo langzamerhand een achterlijk bekrompen christenlijk nul-staatje te worden... niets meer vrij en tolerant Nederland, nee een overheid die je in alles beknot, om te kotsen
Ja, best wel klote als de accijns-inkomsten straks teruglopen. Goed bezig overheidquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:30 schreef RvLaak het volgende:
Ik als roker kan niet anders zeggen dan. Enkel maar goed dat mensen niet beginnen, op welke leeftijd dan ook.
Ben alleen wel benieuwd hoe we dat strakjes gaan betalen? De niet-rokers worden nu eenmaal ouder en kosten meer geld dan rokers. AOW & gezondheidszorg bij elkaar opgeteld iig.
Goedzo scholiertjes, ik ken iemand (15 jaar) die pas geleden is begonnenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:30 schreef RvLaak het volgende:
Ik als roker kan niet anders zeggen dan. Enkel maar goed dat mensen niet beginnen, op welke leeftijd dan ook.
Ben alleen wel benieuwd hoe we dat strakjes gaan betalen? De niet-rokers worden nu eenmaal ouder en kosten meer geld dan rokers. AOW & gezondheidszorg bij elkaar opgeteld iig.
Jekkers rekent het voor vanaf 6:45:
A well, ik ga dit probleem gewoon op dezelfde manier benaderen als de babyboomers dat deden met het pensioenstelsel: Niet mijn probleem, lossen ze later wel op
quote:Controle op het rookverbod – is die er nog wel?
AMSTERDAM - Omdat niemand er meer naar vraagt, kan de controledienst van minister Klink niet zeggen of er nog wordt toegezien op het rookverbod. Eigenlijk weet helemaal niemand het. ‘Er is verwarring.’
Tot eind augustus wordt er bij caféhouders zonder personeel niet meer gecontroleerd op het rookverbod, zo heeft minister Klink beloofd.
Maar gebeurt dat in andere cafés nog wel? Frequente cafébezoekers hebben de indruk van niet. Ook veel caféhouders met personeel die openlijk het rookverbod negeren, zeggen al tijden geen inspecteur van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) te hebben gezien.
De dienst die opheldering zou moeten kunnen verschaffen, de VWA, zwijgt. Deze controledienst van minister Klink kon tot juni iedere maand cijfers geven van het aantal controles, waarschuwingen en boetes, maar kan dat nu niet. ‘Actuele gegevens zijn niet geregistreerd’, zegt Chris Krikken van de VWA.
Reden: ‘De pers vraagt er niet meer zo naar.’ Als de pers nu wel vragen stelt (hoeveel waarschuwingen en boetes zijn er uitgedeeld na 3 juli en hoeveel controles zijn er geweest?) moet de VWA in gebreke blijven. Pas over twee maanden zijn er weer cijfers.
Op 3 juli besliste het gerechtshof in Leeuwarden dat caféhouders zonder personeel terecht klaagden over het rookverbod. Eerder was het hof in Den Bosch ook al tot die conclusie gekomen.
Verantwoordelijk minister Ab Klink kondigde aan dat hij de wet zou aanpassen. Dat duurt twee jaar. Tot eind deze maand zou de VWA geen controles uitvoeren bij kleine cafés, beloofde Klink. Dat lijkt coulant maar is eigenlijk een uitvloeisel van de vonnissen van de gerechtshoven: voor die controles ontbreekt iedere rechtsgrond.
De belangenbehartiger van kleine cafés die tegen het rookverbod te hoop lopen, Ton Wurtz, weet niet of er nu wel of niet nog wordt gecontroleerd. Hij ontvangt geen ‘signalen’. Dat er door naar kroegen te gaan simpelweg kan worden waargenomen dat er weer veel opener wordt gerookt, wil Wurtz best geloven. ‘Er is verwarring. De geest is uit de fles.’
Koninklijke Horeca Nederland – de brancheorganisatie – heeft ook geen cijfers. Woordvoerder Joris Prinssen: ‘Ik hoor inderdaad weinig over beboete café-eigenaren. Maar vergeet niet: het is zomer en druk, druk druk. De horeca is hard aan het werk.’
En wat denkt voorzitter Willem van den Oetelaar van de CAN, voorvechter van het rookverbod? ‘Ik heb een heel ander signaal. Dat het steeds beter gaat. Wij hebben het gevoel dat steeds meer cafés rookvrij zijn.’ Maar ook hij erkent niets te weten van en over controles na de uitspraak van het gerechtshof op 3 juli.
Wordt er nog wel gecontroleerd? Of is de VWA nu vooral belast met de Q-koorts en andere belangrijke zaken? Zeggen nu plots allerlei cafébazen dat ze geen personeel hebben? En is de VWA ervan op de hoogte of een cafébaas wel of geen personeel heeft?
Interessante vragen, vindt Chris Krikken van de VWA. ‘Wij hebben de indruk dat de situatie ongeveer gelijk is aan die van april, mei. Dus dat ruim tachtig procent van de cafés zich keurig aan het rookverbod houdt. Een indruk ja.’
Waar zie jij hier mensen negatief reageren op het feit dat er kennelijk steeds minder mensen beginnen met roken?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:20 schreef MikeyMo het volgende:
Toch wel apart hoe rokers negatief reageren op het feit dat er kennelijk steeds minder mensen beginnen met roken. Bang straks de laatste der Mohanicanen te zijn ofzo?
Ik snap niet waar je die illusie vandaan hebt gehaald, maar ik zie toch echt bijna alleen maar positieve reacties. De enige negatieve gaan over waar de jeugd dan allemaal op over is gegaan, of over de regering.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:20 schreef MikeyMo het volgende:
Toch wel apart hoe rokers negatief reageren op het feit dat er kennelijk steeds minder mensen beginnen met roken. Bang straks de laatste der Mohanicanen te zijn ofzo?
En ze doen daar alleen nette eerbare dingen uiteraard. Ze zorgen er niet voor dat jij en ik met 1 druk op de knop alle soorten en maten content gratis binnen kunnen halen? (waarvan het binnenhalen in sommige gevallen in Nederland ook wel degelijk illegaal is, oa software)quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:48 schreef KritischeMassa het volgende:
Nederland, nu ook met Pirate Bay verbod
we beginnen zo langzamerhand een achterlijk bekrompen christenlijk nul-staatje te worden... niets meer vrij en tolerant Nederland, nee een overheid die je in alles beknot, om te kotsen
Jij leest wat je wil lezen, is het niet? Bovendien valt het wel mee met die laatste der Mohanicanen, het is wekelijks nog akelig druk voor de kroeg waarbij iedereen een peuk in zijn of haar hand houdtquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:20 schreef MikeyMo het volgende:
Dat riep ik 400 topics en 2 jaar geleden al: Niet handhaafbaar en uiteindelijk draait het uit op gedogen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |