Waar ergens in het Midden-Oosten woon je?quote:
Woohoo! Stad Groningen in het donkerrood...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:42 schreef Radio-silence het volgende:
CAPE voor vanavond 18:00
[ afbeelding ]
Het oosten heeft echt veel potentiële energie in de lucht... lekker rose!
Waar bevindt je je? Zit zelf in Ossquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:45 schreef area78 het volgende:
Het schiet hier tussen Oss en Den Bosch aardig de lucht in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit maar een paar minuten tijd tussen deze 2 foto's
CAPE zegt niet alles hoor het is namelijk potentiële energie, dan nog moeten alle factoren bij elkaar komen voor een mooie onweersbui!quote:
Drachten wordt weer een grensgevalletje...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Woohoo! Stad Groningen in het donkerrood...
Hier geen blauwe lucht meer... geheel dicht c.q. heiïg, dus kan de stapelwolken ook niet zien..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:45 schreef area78 het volgende:
Het schiet hier tussen Oss en Den Bosch aardig de lucht in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit maar een paar minuten tijd tussen deze 2 foto's
Hmm, zegt niet veel, kan maar zo ineens lekker doorschieten, het is daar toch ook heel warm en drukkend?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Drachten wordt weer een grensgevalletje...
Wel warm, drukkend valt wel mee... Relatieve vochtigheid 45%.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, zegt niet veel, kan maar zo ineens lekker doorschieten, het is daar toch ook heel warm en drukkend?
Lol, dan heb jij nog mazzel!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel warm, drukkend valt wel mee... Relatieve vochtigheid 45%.
Ik zag het ja, damn... Zulke verschillen op zo'n kleine afstand móet toch voor spektakel gaan zorgen?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:53 schreef i2Them2 het volgende:
In het westen nog maar amper 20 graden. Hier nog rond de 30 graden. Kom maar met die buien
.
Ik kan me nog herinneren toen ik nog in Den Helder woonde dat de hele kuststrook onder een dikke laag mist lag en landinwaarts was het tropisch warm... Bij ons was het toen 16 graden oid... (was volgens mij ergens in 2004 of 2005)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:56 schreef flugeltje het volgende:
Ik zag het ja, damn... Zulke verschillen op zo'n kleine afstand móet toch voor spektakel gaan zorgen?
Klopt doet die al een hele tijd!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is 't tegenwoordig standaard dat op sat 24 ongeveer 2 recente uren worden overgeslagen? Dan hebben die bewegende beelden weinig zin...
Ik dacht al dat het aan mij lag, misschien een bugje ofzo..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is 't tegenwoordig standaard dat op sat 24 ongeveer 2 recente uren worden overgeslagen? Dan hebben die bewegende beelden weinig zin...
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:06 schreef DemonRage het volgende:
In Noord-Oost Brabant begint er een bui te knallen.
Lijkt ook precies op de denkbeeldige lijn te ontstaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:06 schreef DemonRage het volgende:
Geil!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:42 schreef Radio-silence het volgende:
CAPE voor vanavond 18:00
[ afbeelding ]
Het oosten heeft echt veel potentiële energie in de lucht... lekker rose!
Als dat HET lijntje is waar we hier al de hele tijd op zitten wachten ga ik hier zo een potje zitten jankenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:10 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Lijkt ook precies op de denkbeeldige lijn te ontstaan.
Holy crap yesquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:06 schreef DemonRage het volgende:
Ik ben bang van wel bij de gedetailleerde voorspelling van het KNMI spreken ze van een thermische vore die NO-waarts trekt. Nabij die vore ontstaan de buien, dus de kans daarop is ten zuiden daarvan wel een stuk minder nu.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als dat HET lijntje is waar we hier al de hele tijd op zitten wachten ga ik hier zo een potje zitten janken
Laat maar 50 kilometer noordelijker trekkenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:05 schreef BlackRhino het volgende:
Er vormt zich wat tussen Leiden - Amsterdam?
Zie buienradar
Kut, je hebt gelijk...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel bij de gedetailleerde voorspelling van het KNMI spreken ze van een thermische vore die NO-waarts trekt. Nabij die vore ontstaan de buien, dus de kans daarop is ten zuiden daarvan wel een stuk minder nu.
Stimmt!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel bij de gedetailleerde voorspelling van het KNMI spreken ze van een thermische vore die NO-waarts trekt. Nabij die vore ontstaan de buien, dus de kans daarop is ten zuiden daarvan wel een stuk minder nu.
Er kwam toch ook nog een koufront?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
quote:
Dat zegt geloof ik wel genoeg, ze slaan het Zuiden over...quote:VERKEERSOVERLAST DOOR ZWARE NEERSLAG
Komende uren kunnen vooral landinwaarts enkele zware onweersbuien tot ontwikkeling komen. Hierbij kan het verkeer hinder ondervinden van hagel, windstoten en veel neerslag. Vanavond verplaatst het zwaartepunt van het onweer zich naar het oosten en noordoosten.
Klopt, maar daar is nog niet veel activiteit van te zien.quote:
Grmblquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
[..]
Dat zegt geloof ik wel genoeg, ze slaan het Zuiden over...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |