Wordt idd een beetje rood daar op de radarquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:19 schreef Klonk het volgende:
bwoahhh, kijk het eens ontploffen boven de Ardennen en Eifel
Als het begint, dan gaan we er schijnbaar lang van genieten.quote:Words like 'forcing', 'front' and 'dynamic' can finally be involved again in the forecast. A constantly weakening cold front from W-France draws near during the afternoon hours and probably dissolves somewhere over the highlighted area. Shear at all levels remains weak although a marginal increase in speed shear is possible at mid-levels. The main advantage with such a feature is that moisture pooling along the convergence zone will assist in a concentrated swath of 800-1500J/kg MLCAPE as mid-level lapse rates steepen somewhat. Excessive rain due to slow storm movement will be the main hazard, but an isolated large hail report can't be ruled out, given better instability release and a slim increase in wind speeds throughout the troposphere. However the main effect of this set-up will be the longevity of thunderstorms mainly over Belgium, the Netherlands, Luxembourg and W-Germany, which will continue well into the night, probably until next morning. Isolated tornadoes are possible during the peak time heating with GFS showing LL CAPE of roughly 200J/kg.
Het schiet echt als een raket omhoogquote:
Hoe roze gaat Nederland worden!quote:
Volkel ook (29,1)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:50 schreef DemonRage het volgende:
Arcen 29,4°C (11:30u)
Ook de Achterhoek doet mee met 29,2°C
ik zie niet veel gebeuren eigenlijk...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:05 schreef Zipportal het volgende:
Boven Flevoland ontstaat ook iets kleins. Richting het noorden a.u.b.
[ afbeelding ]
Heb eens ingezoomd. Nou je het zegt, nee.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:07 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
ik zie niet veel gebeuren eigenlijk...
Het zou dan ook vanuit het zuidwesten arriveren, het moet dus nog komenquote:
Ja op buienradar.nl wel maar op weeronline gaat het over tongeren en lanakenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Laat ik nou net niet thuis in Maastricht zijn.... Daar gaat 't zo ff los, zie ik.
Hier in de zon 41quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:22 schreef flugeltje het volgende:
Hier achter in de tuin in het schaduwrijke stukje net zo'n 37 graden... pffft
Zuid-westen dus niksquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:42 schreef Radio-silence het volgende:
CAPE voor vanavond 18:00
[ afbeelding ]
Het oosten heeft echt veel potentiële energie in de lucht... lekker rose!
Waar ergens in het Midden-Oosten woon je?quote:
Woohoo! Stad Groningen in het donkerrood...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:42 schreef Radio-silence het volgende:
CAPE voor vanavond 18:00
[ afbeelding ]
Het oosten heeft echt veel potentiële energie in de lucht... lekker rose!
Waar bevindt je je? Zit zelf in Ossquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:45 schreef area78 het volgende:
Het schiet hier tussen Oss en Den Bosch aardig de lucht in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit maar een paar minuten tijd tussen deze 2 foto's
CAPE zegt niet alles hoor het is namelijk potentiële energie, dan nog moeten alle factoren bij elkaar komen voor een mooie onweersbui!quote:
Drachten wordt weer een grensgevalletje...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Woohoo! Stad Groningen in het donkerrood...
Hier geen blauwe lucht meer... geheel dicht c.q. heiïg, dus kan de stapelwolken ook niet zien..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:45 schreef area78 het volgende:
Het schiet hier tussen Oss en Den Bosch aardig de lucht in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit maar een paar minuten tijd tussen deze 2 foto's
Hmm, zegt niet veel, kan maar zo ineens lekker doorschieten, het is daar toch ook heel warm en drukkend?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Drachten wordt weer een grensgevalletje...
Wel warm, drukkend valt wel mee... Relatieve vochtigheid 45%.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, zegt niet veel, kan maar zo ineens lekker doorschieten, het is daar toch ook heel warm en drukkend?
Lol, dan heb jij nog mazzel!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel warm, drukkend valt wel mee... Relatieve vochtigheid 45%.
Ik zag het ja, damn... Zulke verschillen op zo'n kleine afstand móet toch voor spektakel gaan zorgen?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:53 schreef i2Them2 het volgende:
In het westen nog maar amper 20 graden. Hier nog rond de 30 graden. Kom maar met die buien
.
Ik kan me nog herinneren toen ik nog in Den Helder woonde dat de hele kuststrook onder een dikke laag mist lag en landinwaarts was het tropisch warm... Bij ons was het toen 16 graden oid... (was volgens mij ergens in 2004 of 2005)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:56 schreef flugeltje het volgende:
Ik zag het ja, damn... Zulke verschillen op zo'n kleine afstand móet toch voor spektakel gaan zorgen?
Klopt doet die al een hele tijd!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is 't tegenwoordig standaard dat op sat 24 ongeveer 2 recente uren worden overgeslagen? Dan hebben die bewegende beelden weinig zin...
Ik dacht al dat het aan mij lag, misschien een bugje ofzo..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is 't tegenwoordig standaard dat op sat 24 ongeveer 2 recente uren worden overgeslagen? Dan hebben die bewegende beelden weinig zin...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |