Eerste wat ik dacht idd.quote:
mwah, vind het wel herkenbaar.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:12 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Huh, zo jongDat je als tienjarige daar over nadenkt
Ja, en alsof zoiets met hulp niet te verhelpen is.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Wheelgunner het volgende:
(Over de ouders) "Ze zijn naturlijk kapot van zijn dood, maar respecteren dat hij hiervoor koos. Hoe gek dat misschien ook klinkt."
Alsof een 10-jarig kind in staat is zo'n keuze doordacht te nemen. Wat een kul.
als je een bepaalde vorm van depressiviteit hebt werkt therapy ook niet altijd hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, en alsof zoiets met hulp niet te verhelpen is.Maar op die manier kunnen de ouders er misschien wat meer vrede bij hebben, hoewel het natuurlijk nergens op slaat. Ik herken dat trouwens helemaal niet, gevoelens van zelfmoord op die leeftijd. Ik dacht wel eens na over de dood, maar heb nooit het idee gehad mezelf van het leven te beroven.
Nee, klopt. Maar het kan wel helpen, helemaal bij zo'n jochie van 10. Het heeft vast een oorzaak gehad. Sowieso geloof ik niet in pillen trouwens, dat camoufleert enkel de gevoelens en lost niets op.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:09 schreef geenfiets het volgende:
[..]
als je een bepaalde vorm van depressiviteit hebt werkt therapy ook niet altijd hoor.
niet alles is altijd te genezen.
sommige mensen denken wel heel makkelijk, paar pilletjes, paar sessies en weer klaar...
Heb je ooit een depressie gehad?quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar het kan wel helpen, helemaal bij zo'n jochie van 10. Het heeft vast een oorzaak gehad. Sowieso geloof ik niet in pillen trouwens, dat camoufleert enkel de gevoelens en lost niets op.
Gaat de politie nou eigenlijk ook die ouders en thuissituatie onderzoeken? Ik weet niet of die jongen verder nog andere broers/broertjes of zussen/zusjes heeft, maar dat lijkt me wel belangrijk. Hoewel het vervelend is om die ouders daar nu mee lastig te vallen.
Ik kan het niet begrijpen, de dood van een 10 jarige kán je toch niet respecteren? Je moet toch denken dat het voorkomen en verholpen had kunnen worden, en dat het niet nodig was geweest? Die ouders weten dan waarschijnlijk meer dan wij, wie weet liep die jongen al bij een psycholoog of zoiets.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Juist wel, daarmee neem je het kind serieus.
Ik heb het dan niet specifiek over een depressie, maar ik ken wel mensen die het hebben, ja. Natuurlijk helpt het om die negatieve gedachten en zelfmoordneigingen tegen te gaan, echter lost het de onderliggende oorzaak niet op. Daar is dan weer therapie voor, dat snap ik. Ik bedoelde meer dat mensen tegenwoordig erg snel zijn met het nemen van een pilletje, zonder naar de echte oorzaak te kijken. Maar hier is dat misschien niet relevant.quote:
Mwa, ik snap je wel.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb het dan niet specifiek over een depressie, maar ik ken wel mensen die het hebben, ja. Natuurlijk helpt het om die negatieve gedachten en zelfmoordneigingen tegen te gaan, echter lost het de onderliggende oorzaak niet op. Daar is dan weer therapie voor, dat snap ik. Ik bedoelde meer dat mensen tegenwoordig erg snel zijn met het nemen van een pilletje, zonder naar de echte oorzaak te kijken. Maar hier is dat misschien niet relevant.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mwa, ik snap je wel.
Als iemand bijv. een hoofdpijntje heeft dan grijpen ze meteen naar de pijnstillers terwijl dat alleen de pijn onderdrukt. Je kunt doorgaan waar je mee bezig was, maar oplossen doet het de pijn niet. Je voelt 'm alleen niet meer.
Bij een depressie gaat dat helaas niet op. Mensen met bijv. een depressie hebben vaak echt baat bij medicijnen omdat het anders geheel de verkeerde kant op gaat.
4 zussen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet of die jongen verder nog andere broers/broertjes of zussen/zusjes heeft, maar dat lijkt me wel belangrijk. Hoewel het vervelend is om die ouders daar nu mee lastig te vallen.
Dat kan voor een joch van tien idd ook een reden zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:18 schreef MikeyMo het volgende:
Was zijn WOW account gecanceld oid?
4 Zussen!quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:31 schreef mark2012 het volgende:
Tja wie weet wat hij al heeft meegemaakt.
meestal blijft het dan bij razernijenquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat kan voor een joch van tien idd ook een reden zijn.
Zusjes of zussen aldus de media.quote:
Ook al is je intelligentie nog niet compleet ontwikkeld als 10-jarige, je kunt prima nadenken en gevoelens over je omgeving hebben. Zo gek is het helemaal niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:12 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Huh, zo jongDat je als tienjarige daar over nadenkt
Ja, natuurlijk, maar zelfmoord?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:35 schreef Machiavelli. het volgende:
[..]
Ook al is je intelligentie nog niet compleet ontwikkeld als 10-jarige, je kunt prima nadenken en gevoelens over je omgeving hebben. Zo gek is het helemaal niet.
En juist in die leeftijd wordt heel erg sterk verwacht dat je in het plaatje past wat er bij een kind van die leeftijd 'hoort' .quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:44 schreef TNA het volgende:
Triest, maar ik begrijp niet waar die verbazing hier vandaan komt. Een kleine groep kinderen denkt op zeer jonge leeftijd al zeer sterk als een volwassene. En ja, daar hoort ook zelfmoord bij. Gelukkig zijn het uitzonderingen.
lol, op een forumquote:Op woensdag 1 juli 2009 08:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat verder iemand anders er van vind zal me aan mijn reet roesten.
Ik kende toen ook een gast in de klas die het er elke dag over had. Vond het soms erg vreemd maar ik stond er verder niet echt bij stil op die leeftijd. Volgens mij was het ook opeens over.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is niet normaal dat kinderen van 10 met zelfmoordplannen rondlopen.
10 jaar...dat is groep 6 van de basisschool
http://concernedcounselin(...)ssion/children_9.aspquote:Suicide is the fourth leading cause of death for children ages 10-14 and the third leading cause of death for teenagers 15-19 (in de usa, red.).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |