Een petje is iets anders dan een hoed. En ik had als 10-jarige al gewoon gezond verstand; dat jij mentaal nog een kleuter was op die leeftijd is jouw zaak. Maar blijkbaar was dit ventje sowieso niet echt normaal, anders hadden z'n klasgenoten die hoed ook niet getolereerd. Mijn gok is dat 'ie ver buiten de groep stond.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je 10 bent heb je dat besef niet. Misschien was het een hoed van een overleden familielid. Of een cadeau waar hij aan gehecht was.
Door dat soort kinderlijke emotie kan je iemand niet als "niet goed snik" bestempelen. Of ben je echt zo simpel.
Ik droeg als kind jarenlang hetzelfde petje van PAOK. Ook gehad van een neef. Oh wat was ik gek.
Simpele ziel....
Oh dan heb je dat besef plotseling niet, maar wel genoeg besef om willens en wetens jezelf van kant te maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je 10 bent heb je dat besef niet.
Natuurlijk... opa was doodgegaan en die hoed past ons allemaal...quote:Misschien was het een hoed van een overleden familielid.
In wat voor wereld leef jij? Een hoed cadeau doen aan een jochie van 10...quote:Of een cadeau waar hij aan gehecht was.
Door dat soort kinderlijke emotie kan je iemand niet als "niet goed snik" bestempelen. Of ben je echt zo simpel.
Ik droeg als kind jarenlang hetzelfde petje van PAOK. Ook gehad van een neef. Oh wat was ik gek.
Simpele ziel....
Op die leeftijd liep ik er weloverwogen als punker bij..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh dan heb je dat besef plotseling niet, maar wel genoeg besef om willens en wetens jezelf van kant te maken.
[..]
Natuurlijk... opa was doodgegaan en die hoed past ons allemaal...
[..]
In wat voor wereld leef jij? Een hoed cadeau doen aan een jochie van 10...
Sure...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Op die leeftijd liep ik er weloverwogen als punker bij..
Ik ben ook gek dan. Oh jee...
Je kind pleegt zelfmoord en je respecteert zijn keuze? Is dat nou werkelijk wat je zegt in zo'n situatie?quote:Bas was de enige jongen in een gezin van vijf kinderen. Zijn ouders hechten eraan de wereld te laten weten dat hun zoon er zelf voor heeft gekozen dit leven te verlaten. "Ze zijn naturlijk kapot van zijn dood, maar respecteren dat hij hiervoor koos. Hoe gek dat misschien ook klinkt."
Eensch is.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:59 schreef Appletree het volgende:
[..]
Je kind pleegt zelfmoord en je respecteert zijn keuze? Is dat nou werkelijk wat je zegt in zo'n situatie?
Ik vind het ook apart dat ze de school/ouders/kinderen wel laten weten dat het om zelfmoord gaat maar hoe en wat, misschien een waarom, dat willen ze privé houden. Ik weet niet of ze wel begrijpen wat voor een impact dit heeft op al die kinderen op de basisschool die met een behoorlijk ongrijpbaar concept worden gepresenteerd en verder maar moeten gissen.
Dat is waar ja. Ik vraag me af wat een school daarmee doet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:59 schreef Appletree het volgende:
[..]
Je kind pleegt zelfmoord en je respecteert zijn keuze? Is dat nou werkelijk wat je zegt in zo'n situatie?
Ik vind het ook apart dat ze de school/ouders/kinderen wel laten weten dat het om zelfmoord gaat maar hoe en wat, misschien een waarom, dat willen ze privé houden. Ik weet niet of ze wel begrijpen wat voor een impact dit heeft op al die kinderen op de basisschool die met een behoorlijk ongrijpbaar concept worden gepresenteerd en verder maar moeten gissen.
Ja, een jochie van 10 jaar oud.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:46 schreef mazaru het volgende:
Het kan natuurlijk ook gewoon nieuwsgierigheid zijn geweest.
Hoe zou het zijn om dood te gaan?
Ff uitproberen met een stuk touw om je nek, en dan niet meer in staat zijn om los te komen, of het touw van je nek te krijgen.
Het ziet er uit als zelfmoord, en hij was niet meer in staat om te zeggen dat die eigenlijk niet all te way had willen gaan.
Ja dat vind ik erg vreemd, zo'n koele, rationele reactie. Dan zou je haast gaan denken dat dat joch weinig liefde heeft gekregen van z'n ouders.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:48 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij zijn die ouders ook niet helemaal honderd. Zn keuze respecteren? Wtf, een jongetje van tien...
Sja, ze hadden ook kunnen zeggen 'als het zover is gekomen met 'm hebben we kennelijk nogal gefaald als opvoeders'quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Wheelgunner het volgende:
(Over de ouders) "Ze zijn naturlijk kapot van zijn dood, maar respecteren dat hij hiervoor koos. Hoe gek dat misschien ook klinkt."
wat moet je dan zeggenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:59 schreef Appletree het volgende:
[..]
dan spreek je van een ongeluk, geen zelfmoord.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:46 schreef mazaru het volgende:
Het kan natuurlijk ook gewoon nieuwsgierigheid zijn geweest.
Hoe zou het zijn om dood te gaan?
Ff uitproberen met een stuk touw om je nek, en dan niet meer in staat zijn om los te komen, of het touw van je nek te krijgen.
Het ziet er uit als zelfmoord, en hij was niet meer in staat om te zeggen dat die eigenlijk niet all te way had willen gaan.
quote:Afgelopen zaterdag bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat een leerling van onze school overleden is. Een leerling uit groep 6. De tienjarige Bas Verheul.
Bas heeft hier zelf voor gekozen.
Tenzij het systematisch gebeurtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:36 schreef Sphynxter het volgende:
Bovendien heeft elk kind weleens te maken gehad met buitengesloten worden, je leert er op die leeftijd juist goed mee omgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |