Precies. Ik ken een jochie dat eens zo'n spelletje speelde met het touw van de schakelaar om het licht uit te trekken. Strop om zijn nek en hij gleed uit. Gelukkig brak het mechanisme van de schakelaar door het gewicht. Was gewoon een spelletje!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:46 schreef mazaru het volgende:
Het kan natuurlijk ook gewoon nieuwsgierigheid zijn geweest.
Hoe zou het zijn om dood te gaan?
Ff uitproberen met een stuk touw om je nek, en dan niet meer in staat zijn om los te komen, of het touw van je nek te krijgen.
Het ziet er uit als zelfmoord, en hij was niet meer in staat om te zeggen dat die eigenlijk niet all te way had willen gaan.
Ja maar, dat weet je niet. Als je zo'n joch vindt met een touw om zijn nek, dan denk je niet aan een ongeluk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 01:41 schreef fespo het volgende:
dan spreek je van een ongeluk, geen zelfmoord.
Nou, eerder dan dat je denkt aan zelfmoord; ik zou zelf aan moord denken. Of komt zelfmoord onder 10-jarigen dagelijks voor in Nederland?quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, dat weet je niet. Als je zo'n joch vindt met een touw om zijn nek, dan denk je niet aan een ongeluk.
Dit soort reacties dusquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:24 schreef AchJa het volgende:
10 jaar en steevast met een hoed rondlopen... Dan zit er volgens mij al ergens een steekje los.
Ja, ik vind dergelijke reacties ook opmerkelijk, in negatieve zin. Zoals swets een pagina terug ook, die herkent zoiets niet uit zijn omgeving, dus het ruikt meteen fishy. Vervolgens een mod die het beaamt en huptakee, het verhaal klopt niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit soort reacties dusAls je ook maar een beetje afwijkt van de massa dan ben je dus raar.
RIP. Kinderen kunnen ook depressief raken natuurlijk, zo gek vind ik dit niet, wel treurig.
http://www.gelderlander.n(...)en-is-een-tweede.ecequote:'Veel kinderen denken aan zelfdoding, het doen is een tweede'
NIJMEGEN - Veel kinderen en jongeren overwegen zelfdoding, maar doen het uiteindelijk niet 'omdat ze het hun ouders niet willen aandoen', zegt psycholoog Bob van der Meer. "Of", zo vervolgt hij, "omdat ze hun huisdieren niet willen missen.
Denken dat suïcide bij kinderen uitzonderlijk is, is je kop in het zand steken. Het gevoel van eenzaamheid en buitengesloten zijn, kan op jonge leeftijd al zo groot zijn dat zelfdoding de enige uitweg lijkt".
Twintig jaar doet Van der Meer al onderzoek naar pesten en gepest worden, volgens Van der Meer vaak een aanleiding voor zelfdoding. "We weten er het fijne niet van, omdat er tot nu toe weinig onderzoek is gedaan naar suïcide bij kinderen. Hoe dat komt? Je komt niet meer achter de reden, omdat iemand het niet meer na kan vertellen."
Zo jong als Bas in Groesbeek zichzelf van het leven beroofde, is uniek, denkt Van der Meer. "Daar is veel moed voor nodig." Hij gaat vaak door de grond, zegt hij, als hij kinderen hoort vertellen over hun plannen voor zelfdoding. Ze hadden eerder uit hun eenzaamheid verlost moeten en kunnen worden door hulpverleners. Ouders of onderwijzers die zich zorgen maken of denken bepaalde signalen op te pikken, moeten daar niet mee blijven lopen en hulp zoeken bij Jeugdzorg of GGZ. Nu zwijgt de gemeenschap er nog te veel over, vindt de psycholoog. Niet alleen omdat het een gevoelig onderwerp is, maar ook omdat men het probleem onderschat. "Nogmaals, het wordt veel vaker overwogen dan wij denken."
Goh, of je leest je inquote:Op woensdag 1 juli 2009 07:20 schreef Sander het volgende:
Nou, eerder dan dat je denkt aan zelfmoord; ik zou zelf aan moord denken. Of komt zelfmoord onder 10-jarigen dagelijks voor in Nederland?
Belachelijk dit soort reacties. Ik kots van zo'n Fok mentaliteitquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:48 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij zijn die ouders ook niet helemaal honderd. Zn keuze respecteren? Wtf, een jongetje van tien...
Helemaal mee eens. Ik ben ook behoorlijk geschrokken van sommige reacties hier. Zelfmoord is volgens mij nog steeds taboe, daar wordt hier vaak nogal heftig op gereageerd. Maar zelfmoord door een kind: dat wordt dan eigenlijk eerst niet geloofd en vervolgens worden er allerlei conclusies aan verbonden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:20 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, ik vind dergelijke reacties ook opmerkelijk, in negatieve zin. Zoals swets een pagina terug ook, die herkent zoiets niet uit zijn omgeving, dus het ruikt meteen fishy. Vervolgens een mod die het beaamt en huptakee, het verhaal klopt niet.
Nee, ik vind de optelsom fishy. Wat verder iemand anders er van vind zal me aan mijn reet roesten. Als mensen hun conclusies baseren op mijn mening is dat hun probleem en niet het mijne.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:20 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, ik vind dergelijke reacties ook opmerkelijk, in negatieve zin. Zoals swets een pagina terug ook, die herkent zoiets niet uit zijn omgeving, dus het ruikt meteen fishy. Vervolgens een mod die het beaamt en huptakee, het verhaal klopt niet.
Wat is de optelsom dan? Jongen pleegt zelfmoord, ouders gaan er discreet mee om en zeggen het te respecteren (wat wat anders is dan begrijpen, goedkeuren, toejuichen enz.)?quote:
En mensen kotsen op jouw relativering. Het is gewoon absurd van die ouders om te zeggen dat ze het respecteren. Ik denk dat relatief de meeste mensen het hier mee eens zijn. Dat jij dat anders ziet is voor anderen toch ook geen reden om eenquote:Op woensdag 1 juli 2009 08:25 schreef vanhal het volgende:
[..]
Belachelijk dit soort reacties. Ik kots van zo'n Fok mentaliteit![]()
Het is helemaal niet absurd, het is juist enorm liefdevol om dat te zeggen. Ik denk dat de meeste mensen dat ook wel begrijpen en het absurd vinden dat jij als buitenstaander zo'n arrogant oordeel velt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:22 schreef pisnicht het volgende:
[..]
En mensen kotsen op jouw relativering. Het is gewoon absurd van die ouders om te zeggen dat ze het respecteren. Ik denk dat relatief de meeste mensen het hier mee eens zijn. Dat jij dat anders ziet is voor anderen toch ook geen reden om eente posten? De arrogantie van sommigen hier
Dat staat in mijn post.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is de optelsom dan? Jongen pleegt zelfmoord, ouders gaan er discreet mee om en zeggen het te respecteren (wat wat anders is dan begrijpen, goedkeuren, toejuichen enz.)?
Dat was ook mijn eerste gedachte iddquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:35 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja dat vind ik erg vreemd, zo'n koele, rationele reactie. Dan zou je haast gaan denken dat dat joch weinig liefde heeft gekregen van z'n ouders.
Verdiep je eens in psychiatrie zou ik zeggen. Sommige mensen leven elke dag in de hell. verder heb je nog mensen die elke dag met bijv. chronische pijn moeten leven. Tja, valt veel over te praten.quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:11 schreef Magistic het volgende:
Het is blijkbaar iets wat hij zelf wilde. Zelfmoord is voor losers.
Het is liefdevol om te zeggen "We zijn kapot van verdriet". Als je zoiets direct "respecteert" ben je voor mij ziekelijk aan het relativeren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is helemaal niet absurd, het is juist enorm liefdevol om dat te zeggen. Ik denk dat de meeste mensen dat ook wel begrijpen en het absurd vinden dat jij als buitenstaander zo'n arrogant oordeel velt.
Het een sluit het ander toch niet uit?quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Het is liefdevol om te zeggen "We zijn kapot van verdriet". Als je zoiets direct "respecteert" ben je voor mij ziekelijk aan het relativeren.
Je weet natuurlijk niet wie dat accent legt, de ouders of de journalist. Ik neem aan dat ze ook kapot zijn van verdriet en dergelijke. Maar stel nou dat die jongen al jaren diep ongelukkig is of er is iet anders aan de hand waardoor ze het uiteindelijk wel kunnen begrijpen en respecteren. Ik vind het wel mooi om te zeggen dat je een zelfgekozen dood respecteert eigenlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:52 schreef TNA het volgende:
[..]
Nee, maar het accent van de reactie (respecteren i.p.v. verdriet tonen) is m.i. niet normaal.
En de een stemt GL en de ander VVD. 1000 mensen, 1000 meningen. Ik zeg alleen dat het gros van de mensen de reactie van de ouders nogal zorgwekkend zal vinden. Ik vind daar weinig arrogants aan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is helemaal niet absurd, het is juist enorm liefdevol om dat te zeggen. Ik denk dat de meeste mensen dat ook wel begrijpen en het absurd vinden dat jij als buitenstaander zo'n arrogant oordeel velt.
klopt maar niet bij een kind van 10quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi om te zeggen dat je een zelfgekozen dood respecteert eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |