Ja, een jochie van 10 jaar oud.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:46 schreef mazaru het volgende:
Het kan natuurlijk ook gewoon nieuwsgierigheid zijn geweest.
Hoe zou het zijn om dood te gaan?
Ff uitproberen met een stuk touw om je nek, en dan niet meer in staat zijn om los te komen, of het touw van je nek te krijgen.
Het ziet er uit als zelfmoord, en hij was niet meer in staat om te zeggen dat die eigenlijk niet all te way had willen gaan.
Ja dat vind ik erg vreemd, zo'n koele, rationele reactie. Dan zou je haast gaan denken dat dat joch weinig liefde heeft gekregen van z'n ouders.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:48 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij zijn die ouders ook niet helemaal honderd. Zn keuze respecteren? Wtf, een jongetje van tien...
Sja, ze hadden ook kunnen zeggen 'als het zover is gekomen met 'm hebben we kennelijk nogal gefaald als opvoeders'quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Wheelgunner het volgende:
(Over de ouders) "Ze zijn naturlijk kapot van zijn dood, maar respecteren dat hij hiervoor koos. Hoe gek dat misschien ook klinkt."
wat moet je dan zeggenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:59 schreef Appletree het volgende:
[..]
Je kind pleegt zelfmoord en je respecteert zijn keuze? Is dat nou werkelijk wat je zegt in zo'n situatie?
dan spreek je van een ongeluk, geen zelfmoord.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:46 schreef mazaru het volgende:
Ff uitproberen met een stuk touw om je nek, en dan niet meer in staat zijn om los te komen, of het touw van je nek te krijgen.
Het ziet er uit als zelfmoord, en hij was niet meer in staat om te zeggen dat die eigenlijk niet all te way had willen gaan.
quote:Afgelopen zaterdag bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat een leerling van onze school overleden is. Een leerling uit groep 6. De tienjarige Bas Verheul.
Bas heeft hier zelf voor gekozen.
Tenzij het systematisch gebeurtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:36 schreef Sphynxter het volgende:
Bovendien heeft elk kind weleens te maken gehad met buitengesloten worden, je leert er op die leeftijd juist goed mee omgaan.
Precies. Ik ken een jochie dat eens zo'n spelletje speelde met het touw van de schakelaar om het licht uit te trekken. Strop om zijn nek en hij gleed uit. Gelukkig brak het mechanisme van de schakelaar door het gewicht. Was gewoon een spelletje!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:46 schreef mazaru het volgende:
Ja maar, dat weet je niet. Als je zo'n joch vindt met een touw om zijn nek, dan denk je niet aan een ongeluk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 01:41 schreef fespo het volgende:
dan spreek je van een ongeluk, geen zelfmoord.
Nou, eerder dan dat je denkt aan zelfmoord; ik zou zelf aan moord denken. Of komt zelfmoord onder 10-jarigen dagelijks voor in Nederland?quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, dat weet je niet. Als je zo'n joch vindt met een touw om zijn nek, dan denk je niet aan een ongeluk.
Dit soort reacties dusquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:24 schreef AchJa het volgende:
10 jaar en steevast met een hoed rondlopen... Dan zit er volgens mij al ergens een steekje los.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |