abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 15:25:57 #201
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_70702549
quote:
In mijn optiek is het bestaan van twee rechtssystemen niet alleen onwenselijk, maar omdat het ene rechten ontzegt die in het andere systeem gegarandeerd worden en het ontzeggen ervan strafbaar is, is het zelfs onwettig en strafbaar.
Dat vind ik ook, het feit dat vrouwen er geen gelijke rechten hebben maakt het onmogelijk/onwettelijk om de sharia hier toe te staan.

Vogens mij is de sharia in strijd met de rechten van de mens die zou dus in elk normaal land verboden moeten zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 juli 2009 @ 15:28:51 #202
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70702660
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:25 schreef deedeetee het volgende:
Vogens mij is de sharia in strijd met de rechten van de mens die zou dus in elk normaal land verboden moeten zijn.
Israël heeft sharia-rechtbanken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70703281
Israël heeft dan ook niet bepaald een voorbeeldfunctie voor ons.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:49:59 #204
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70703556
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:25 schreef deedeetee het volgende:

Dat kan je zeggen, maar is lastig omdat je zit met meerdere interpretaties en uitvoeringen van de sharia. Veel moslims zien de sharia als een herstel van normen en waarden en het strenger straffen van criminelen, iets wat het in Nederland ook goed doet. Het afhakken van ledematen of stenigen van verkrachte vrouwen is iets van dictoriale regimes waar het overgrote gedeelte van de moslims niet achter staat.

Je kan beter zeggen: De sharia mag zolang het maar binnen de wet valt. Het is niet alleen makkelijker te handhaven, het is ook duidelijk en komt minder over als moslim pesten. Op die manier heb je ook meer steun vanuit de islamitische hoek, en stimuleer je een meer westers georienteerde Islam hier terwijl je anders veel mensen je tegen het harnas injaagt en integratie lastiger wordt.

btw, wat vind jij van het idee van Wilders om een Nederlandse Guantanamo Bay te hebben, een plek waar mensen onbeperkt vast worden gehouden zonder advocaat of rechter en waar structureel gemarteld wordt? Wilders is voor een plek van de schending van mensenrechten. Wilders aanklagen voor dat standpunt, of misschien zelfs helemaal verbieden?
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 6 juli 2009 @ 16:04:19 #205
261405 rapirapi
= one of them =
pi_70704134
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:49 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat kan je zeggen, maar is lastig omdat je zit met meerdere interpretaties en uitvoeringen van de sharia. Veel moslims zien de sharia als een herstel van normen en waarden en het strenger straffen van criminelen, iets wat het in Nederland ook goed doet. Het afhakken van ledematen of stenigen van verkrachte vrouwen is iets van dictoriale regimes waar het overgrote gedeelte van de moslims niet achter staat.

Je kan beter zeggen: De sharia mag zolang het maar binnen de wet valt. Het is niet alleen makkelijker te handhaven, het is ook duidelijk en komt minder over als moslim pesten. Op die manier heb je ook meer steun vanuit de islamitische hoek, en stimuleer je een meer westers georienteerde Islam hier terwijl je anders veel mensen je tegen het harnas injaagt en integratie lastiger wordt.

btw, wat vind jij van het idee van Wilders om een Nederlandse Guantanamo Bay te hebben, een plek waar mensen onbeperkt vast worden gehouden zonder advocaat of rechter en waar structureel gemarteld wordt? Wilders is voor een plek van de schending van mensenrechten. Wilders aanklagen voor dat standpunt, of misschien zelfs helemaal verbieden?
Interessante standpunten. Inderdaad zolang het maar binnen de wet valt. Maar wat vind je ervan als vele zaken binnen de sharia niet te verenigen zijn met de Nederlandse wet? En daardoor ook niet binnen de kaders van de wet vallen. Het is een hele andere denkkader waar we over praten, als we het hebben over de sharia. Kun je een voorbeeld geven van een sharia-rechtuitspraak wat valt binnen de Nederlandse wet? Ik kan er zo gauw niet 1 bedenken.

Wat betreft Wilders. Met dergelijke uitspraken aanklagen. Persoonlijk vind ik dat niet kunnen en het heeft niets van doen met vrijheid van meningsuiting. Dit is een bizarre mening wat indruist tegen rechten van de mens. Iemand die voorstander is voor een plek waar schending van mensenrechten plaatsvindt hoort niet in de politiek, maar in een inrichting voor psychiatrische patienten.
Het uur van de WLF is aangebroken
  maandag 6 juli 2009 @ 16:15:25 #206
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70704632
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:04 schreef rapirapi het volgende:

[..]

Interessante standpunten. Inderdaad zolang het maar binnen de wet valt. Maar wat vind je ervan als vele zaken binnen de sharia niet te verenigen zijn met de Nederlandse wet? En daardoor ook niet binnen de kaders van de wet vallen. Het is een hele andere denkkader waar we over praten, als we het hebben over de sharia. Kun je een voorbeeld geven van een sharia-rechtuitspraak wat valt binnen de Nederlandse wet? Ik kan er zo gauw niet 1 bedenken.
Volgens mij hebben we in Nederland geen officiele sharia-rechtbanken. In andere westerse landen waar het is toegepast ging het alleen over civiele zaken, en dan voornamelijk over scheidingen en erfrecht.
quote:
Wat betreft Wilders. Met dergelijke uitspraken aanklagen. Persoonlijk vind ik dat niet kunnen en het heeft niets van doen met vrijheid van meningsuiting. Dit is een bizarre mening wat indruist tegen rechten van de mens. Iemand die voorstander is voor een plek waar schending van mensenrechten plaatsvindt hoort niet in de politiek, maar in een inrichting voor psychiatrische patienten.
Aan de andere kant kan je zeggen dat een democratie sterk genoeg daarvoor is, en mocht er veel steun zijn dat blijkbaar het gewenst is. Sowieso is het met dit soort soort dingen dat een grote meerderheid dit soort verboden weer net zo makkelijk kan afschaffen of negeren. Maar het blijft een lastig issue.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 6 juli 2009 @ 18:36:39 #207
78780 deedeetee
pi_70709990
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:49 schreef Montov het volgende:

[..]

Hier heerst de islam niet en het is ook niet de bedoeling dat dat wel gaat gebeuren. Kwestie van aanpassen dus aan de wetten van het land waar je woont.
Ik vind het veel duidelijker om dat te eisen en zie niet in waarom moslims dat als * pesten * zouden ervaren

Sharia hoort hier niet thuis, punt. Lijkt me veel duidelijker om het zó te stellen en voet bij stuk te houden. Er zijn vast wel landen te vinden waar ze dingen via de sharia kunnen regelen dus het staat ze vrij om zich met hun probleem dáár te vervoegen. Hier gelden andere wetten.
quote:
Ik kijk ervan op, wat is je bron ?
pi_70710781
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hier heerst de islam niet en het is ook niet de bedoeling dat dat wel gaat gebeuren. Kwestie van aanpassen dus aan de wetten van het land waar je woont.
Ik vind het veel duidelijker om dat te eisen en zie niet in waarom moslims dat als * pesten * zouden ervaren

Sharia hoort hier niet thuis, punt. Lijkt me veel duidelijker om het zó te stellen en voet bij stuk te houden. Er zijn vast wel landen te vinden waar ze dingen via de sharia kunnen regelen dus het staat ze vrij om zich met hun probleem dáár te vervoegen. Hier gelden andere wetten.
Mooi gezegd.

Geen religieuze achterlijkheden uit andere landen hier importeren. Ons rechtssysteem is gebaseerd op 2500 jaar bijschaven, filosofische overpeinzingen etc. En dan zouden we nu een systeem moeten toelaten dat de getuigenis van een geit hoger inschat dan die van een vrouw? Dat homo's met de kop naar beneden van torens afgeflikkerd moeten worden en dat je geen rente zou mogen krijgen? Als je geen rente wil op je spaarrekening, dan boek je die lekker terug of je geeft het aan de armen.

Gezeik om niks.

Oh en "moslims voelen zich gepest"... de zieltjes toch. Als we de balans gaan opmaken hoeveel moslims niet-moslims "pesten" en andersom, dan denk ik toch dat half islamitisch Europa op zoek kan naar een andere bestemming. Ze mogen godverdomme blij zijn dat ze hier alle kansen van de wereld krijgen. In eigen land, waar die leuke gezellige sharia heerst, krijgen ze die immers niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 6 juli 2009 @ 19:11:32 #209
261405 rapirapi
= one of them =
pi_70711383
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:15 schreef Montov het volgende:

Aan de andere kant kan je zeggen dat een democratie sterk genoeg daarvoor is, en mocht er veel steun zijn dat blijkbaar het gewenst is. Sowieso is het met dit soort soort dingen dat een grote meerderheid dit soort verboden weer net zo makkelijk kan afschaffen of negeren. Maar het blijft een lastig issue.
Steun lijkt me sterk, maar door negatieve beeldvorming is bijna alles mogelijk om te rechtvaardigen. Iemand als Wilders kan in rare tijden, hele rare en vooral nare uitspraken doen en er mee weg komen. Gelukkig zijn er ook zat normale weldenkende mensen. Hij speelt in op het sentiment van het moment en steeds meer mensen die uit onvrede of in een opwelling of ineens niet het eureka helder moment hebben - door hem betoverd worden - ze zien de duisternis ipv het licht, maar goed...dat blijft gewoon een eeuwige discussie. Ik blijf erbij...hij is een demagoog en populist bij uitstek. Dus democratie of niet...er kan nog altijd getart worden aan het gezonde verstand van de bevolking, dat blijkt.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:51:43 #210
261405 rapirapi
= one of them =
pi_70745425
Dames en heren hier nog een mooi schoolvoorbeeld van de Sharia :http://www.geenstijl.nl/m(...)aria_promo.html#more
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:16:01 #211
177885 JoaC
Het is patat
pi_70748805
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:51 schreef rapirapi het volgende:
Dames en heren hier nog een mooi schoolvoorbeeld van de Sharia :http://www.geenstijl.nl/m(...)aria_promo.html#more
Dan is het omgekeerde van een werkstraf van 240 uur
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70755763
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:51 schreef rapirapi het volgende:
Oh, dat is niet specifiek voor de sharia hoor. De NVU wil dat soort maatregelen ook invoeren. En daarna een verbod voor pedofielen om vlak bij een school te gaan wonen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70756059
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:56 schreef El_Matador het volgende:

Geen religieuze achterlijkheden uit andere landen hier importeren. Ons rechtssysteem is gebaseerd op 2500 jaar bijschaven, filosofische overpeinzingen etc. En dan zouden we nu een systeem moeten toelaten dat de getuigenis van een geit hoger inschat dan die van een vrouw?
Dat homo's met de kop naar beneden van torens afgeflikkerd moeten worden en dat je geen rente zou mogen krijgen? Als je geen rente wil op je spaarrekening, dan boek je die lekker terug of je geeft het aan de armen.
Juist

als Fortuin het reeds vijf jaar geleden zei, het is een achterlijke cultuur die absoluut niet toegelaten moet worden, het is een stromend gif, die dieper gaat en hardnekkiger is dan men denkt

Het voorbeeld dat onze ambtenaren lijsten met namen hebben en Marokkanen verplichten om een naam op die lijst te nemen is een voorbeeld hoe soft het westen is
pi_70765055
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

Israël heeft sharia-rechtbanken.
Nog afgezien van het feit, dat joods recht niet bepaald vrouw-vriendelijk is.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70765320
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Juist

als Fortuin het reeds vijf jaar geleden zei, het is een achterlijke cultuur die absoluut niet toegelaten moet worden, het is een stromend gif, die dieper gaat en hardnekkiger is dan men denkt

Het voorbeeld dat onze ambtenaren lijsten met namen hebben en Marokkanen verplichten om een naam op die lijst te nemen is een voorbeeld hoe soft het westen is
Dat laatste is dus gelul! En dan vraag ik me af, wie nou achterlijk is: degene die dit gelooft of degene die zijn kind komt aangeven.
Ambtenaren in diverse gemeenten hebben een lijst met namen die door de Marokkaanse regering goedgekeurd zijn. Zij wijzen, als extra service, waar ze niet toe verplicht zijn, de aangevende (Marokkaanse) vader op deze lijst. Het problerem is namelijk, dat het aangegeven kind problemen kan krijgen als hij ooit met een verkeerde naam Marokko wil bezoeken.
Misschien vind je het soft als de overheid (i.c. de gemeente) extra service aan de burger biedt. Ik vind het wel aardig van ze.

Trouwens, als je zo sterk voorstander bent van je eigen cultuur, waarom is je gebruik van de Nederlandse taal dan zo matig?
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:16:36 #216
78780 deedeetee
pi_70773966
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit, dat joods recht niet bepaald vrouw-vriendelijk is.
Zo ver ik weet doen ze idg niet aan stenigen.....

"Te stenigen vrouw nog in leven"
pi_70778156
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waar denk je dat stenigen vandaan komt?

"Then ye shall bring them both out unto the gate of that city, and ye shall stone them with stones that they die; the damsel, because she cried not, being in the city; and the man, because he hath humbled his neighbour's wife: so thou shalt put away evil from among you. "

Deuteronomy 22:23-24"
pi_70778356
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:16 schreef deedeetee het volgende:

Uh...doe jij eens de bijbel lezen? Oud en Nieuw Testament aub, tenslotte is dat je 'joods christelijke' gedachtengoed aldus de Grote Leider.
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:30:44 #219
177885 JoaC
Het is patat
pi_70779058
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh...doe jij eens de bijbel lezen? Oud en Nieuw Testament aub, tenslotte is dat je 'joods christelijke' gedachtengoed aldus de Grote Leider.
Is het niet de Islam dat een Joods-Christelijk fundament heeft?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:02:21 #220
78780 deedeetee
pi_70790440
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waar denk je dat stenigen vandaan komt?

"Then ye shall bring them both out unto the gate of that city, and ye shall stone them with stones that they die; the damsel, because she cried not, being in the city; and the man, because he hath humbled his neighbour's wife: so thou shalt put away evil from among you. "

Deuteronomy 22:23-24"
En doen de joden dat tegenwoordig nog in Israël ?

Sommige mensen léren door de jaren heen wijzer te worden, om dingen ánders te doen.

Staat er niet in het NT dat hij die zonder zonde is de eerste steen mag werpen ? Jammer dat Mohammed dat niet heeft gelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')