Monsanto & Dole gaan smaak broccoli en bloemkool verbeterenquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
quote:Monsanto en Dole gaan samen smaak van broccoli en bloemkool verbeteren
Monsanto is een 5-jarige samenwerking aangegaan met Dole Fresh Vegetables om samen nieuwe groentenproducten te ontwikkelen die de consument meer keus geven. Via veredeling willen de bedrijven bij broccoli, bloemkool, sla en spinazie verbetering aanbrengen wat betreft voedingswaarde, smaak, kleur, textuur en aroma.
Dole heeft de marktkennis en is een sterk merk in de groenten en fruitsector. Monsanto brengt haar veredelingskennis in. Nieuwe producten uit de samenwerking zullen in Noord-Amerika worden vermarkt door Dole.bron
quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
Dit kan niet veel goeds betekenen. Groente bevatten al zo weinige vitamines en dit betekent nog minder voedingswaarde.
Monsanto is veruit het slechtste bedrijf op aarde. Dit lijkt mij een stap om Codex Alimentarius, ja dat eind dit jaar wordt ingevoerd, tot een succes te helpen.
Ik vraag me hardop af waar de FNV zn informatie vandaan haalt, uit hetzelfde stukje staat ook het volgende:quote:Op zondag 28 juni 2009 19:21 schreef henkway het volgende:
http://www.arbobondgenote(...)middelen/roundup.htm
Ik gebruikte vroeger DDT en nog veel meer zooi, daar is roundup absoluut heilig bij
en dat terwijl bij wiki uit een onderzoek in 2008 het volgende naar voren komt:quote:Lange-termijn effecten op de gezondheid van mensen zijn in de onderzoeken niet gevonden. Er is onder meer gekeken of het middel kankerverwekkend is, of het schadelijk is voor de voortplanting, en of het het zenuwstelsel kan aantasten. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
*knip*
Milieu
De laatste tijd komen er steeds meer aanwijzingen dat glyfosaat zeer schadelijk is voor amfibieën (kikkers bijvoorbeeld) en reptielen (slangen, salamanders). Onder meer leidt het tot veranderingen in het geslacht van de dieren. Daarmee zou de grote afname is soorten amfibieën en reptielen in sommige streken kunnen worden verklaard. Of dit er op den duur toe zal leiden dat het middel niet meer zal worden toegelaten, zal nog moeten blijken.
En nog een stukje over een lab waar Monsanto z'n studies liet uitvoeren:quote:A 2008 scientific study has shown that Roundup formulations and metabolic products cause the death of human embryonic, placental, and umbilical cells in vitro even at low concentrations. The effects were not proportional to the main active ingredient concentrations (glyphosate) but dependent on the nature of the adjuvants used in the Roundup formulation.
Puur uit nieuwsgierigheid, mag ik je wat vragen? Wat voor werk doe je? Iets agrarisch? hovenier?quote:In the second incident of falsifying test results in 1991, the owner of the lab (Craven Labs), and three employees were indicted on 20 felony counts, the owner was sentenced to 5 years in prison and fined 50,000 dollars, the lab was fined 15.5 million dollars and ordered to pay 3.7 million in restitution.Craven laboratories performed studies for 262 pesticide companies including Monsanto.
Lekker makkelijk ook. Terwijl onderzoeken moord en brand schreeuwd.quote:http://www.arbobondgenoten.nl/faq/gevstof/bestrijdingsmiddelen/roundup.htm
Lange-termijn effecten op de gezondheid van mensen zijn in de onderzoeken niet gevonden. Er is onder meer gekeken of het middel kankerverwekkend is, of het schadelijk is voor de voortplanting, en of het het zenuwstelsel kan aantasten. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ah, nou doe je maatschappelijke plicht en meld ze waar die informatie te vinden is.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Lekker makkelijk ook. Terwijl onderzoeken moord en brand schreeuwd.
Meest domme opmerking OOIT! Als je denkt dat bananen en graan etc gewoon zo in de natuur is ontstaan dan heb je het flink mis. De mens is al sinds het begin van de landbouw bezig met het veredelen en aanpassen van gewassen en dieren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:03 schreef Schenkstroop het volgende:
Ze moeten gewoon niet aan natuurlijk gewassen komen hoe vind je die?
Wat is een natuurlijk gewas? En hoe mogen ze er niet aankomen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:03 schreef Schenkstroop het volgende:
Jij eet geen brood dus?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:03 schreef Schenkstroop het volgende:
Ter aanvulling:quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:15 schreef Ps2K het volgende:
Tegenwoordig kan dat wat efficienter dmv genetische manipulatie.
Hmm ik dacht altijd dat gentech mais al in veel producten verwerkt zatquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ter aanvulling:
Van gentech gewassen voor menselijke consumptie is nog geen sprake. Veevoer wel.
Je kon best wel een gelijk hebben ja!quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:25 schreef Ps2K het volgende:
Hmm ik dacht altijd dat gentech mais al in veel producten verwerkt zat
Ze moeten gewoon met hun gentech filkken van natuurlijke producten afblijven das alles wat ik zeg.quote:
Ken je het verschil tussen veredeling en gentech?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:28 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon met hun gentech filken van natuurlijek producten afblijven, das alles wat ik zeg.
Ben jij voor evt. nare konsekwenties die uit gentech-geklooi voort kunnen komen?
Grappig... ik durf er 100 euro op in te zetten dat als we 200 jaar geleden geleefd zouden hebben dat jij je aangesloten had bij de Luddite bewegingquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:28 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon met hun gentech filken van natuurlijke producten afblijven, das alles wat ik zeg.
Ben jij voor evt. nare consequenties die uit gentech-geklooi voort kunnen komen?
Nee daar ben ik niet voor maar dat betekend nog niet dat ik tegen gentech ben.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:28 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon met hun gentech filken van natuurlijek producten afblijven, das alles wat ik zeg.
Ben jij voor evt. nare konsekwenties die uit gentech-geklooi voort kunnen komen?
Met gentech is meer mogelijk dan alleen kruisbestuiving ed. Monsanto is een dochteronderneming van de 'codex-alimentarius'. Deze opzet is van de makers van "Arbeit macht frei". Dit zijn evil evil gasten. Ik begrijp niet dat jeje zo naief kunt uitlaten over iets dat zo serieus is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:32 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Grappig... ik durf er 100 euro op in te zetten dat als we 200 jaar geleden geleefd zouden hebben dat jij je aangesloten had bij de Luddite beweging
Daar komt bij dat alle gewaasen die verbouwd worden al zijn aangepast, dit gebeurt al dik 10.000 jaar. Gentech is een versnelling van een proces dat vroeger tientallen tot honderden jaren nodig had.
Codex alimentaris is geen bedrijf maar een richtlijn waar ik overigens ook niet op zit te wachten maar jij en vele andere complotdenkers hebben er maar weinig van begrepen, als je een keer de moeite zou nemen dit door te lezen dan snap je dat zelf waarschijnlijk ook.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:35 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Met gentech is meer mogelijk dan alleen kruisbestuiving ed. Monsanto is een dochteronderneming van de 'codex-alimentarius'. Deze opzet is van de makers van "Arbeit macht frei". Dit zijn evil evil gasten. Ik begrijp niet dat jeje zo naief kunt uitlaten over iets dat zo serieus is.
Als je slim was geweest had je ook wel begrepen dat daar winsten mee gemoeid zijn achter deze opzet. Dus schuilt er een bedrijf achter.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Codex alimentaris is geen bedrijf maar een richtlijn waar ik overigens ook niet op zit te wachten maar jij en vele andere complotdenkers hebben er maar weinig van begrepen, als je een keer de moeite zou nemen dit door te lezen dan snap je dat zelf waarschijnlijk ook.
Dus elke overheidsmaatregel, wat vaak leidt tot een nieuwe mogelijkheden voor bedrijven (voorbeelden, asielzoekers, belastingstelsel), is een bedrijf?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:47 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Als je slim was geweest had je ook wel begrepen dat daar winsten mee gemoeid zijn achter deze opzet. Dus is het een bedrijf.
ja waarom niet. er wordt erg veel gelobbyd.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus elke overheidsmaatregel, wat vaak leidt tot een nieuwe mogelijkheden voor bedrijven (voorbeelden, asielzoekers, belastingstelsel), is een bedrijf?
Gewoon voor de lol, wat stem je?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:28 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon met hun gentech filkken van natuurlijke producten afblijven das alles wat ik zeg.
Ben jij voor evt. nare konsekwenties die uit gentech-geklooi kunnen voortkomen ?
"Er is geen aanleiding" voor naieve mensen als Monsanto het brengt als "wij gaan de smaak van broccoli verbeteren goed van ons he, Mogen wij straks meer doen als wij vertrouwen winnen?" Monsanto is gewoon evil. En voorkomen is beter dan genezen dat snap jij ook wel (hoop ikquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Gewoon voor de lol, wat stem je?
Er is geen aanleiding om te denken dat "gentech-geklooi" tot nare consequenties zal leiden. Gentech-geklooi wordt al jarenlang toegepast en heeft nog nooit tot nare consequenties geleid. Ik kan niet eens een nare consequentie bedenken.
Klopt zo deed Hitler het ook, hij legde eerst mooie snelwegen aan en vermoorde daarna een stel Joden. Iedereen vond het goed want "Eey we hebben snelwegen toch?"quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:54 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
"Er is geen aanleiding" voor naieve mensen als Monsanto het brengt als "wij gaan de smaak van broccoli verbeteren goed van ons he, Mogen wij straks meer doen als wij vertrouwen winnen?" Monsanto is gewoon evil. En voorkomen is beter dan genezen dat snap jij ook wel (hoop ik)
Ja, met "Monsanto is gewoon evil" heb je echt een punt. Werkelijk waar kerel, waar heb jij leren discussieren?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:54 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
"Er is geen aanleiding" voor naieve mensen als Monsanto het brengt als "wij gaan de smaak van broccoli verbeteren goed van ons he, Mogen wij straks meer doen als wij vertrouwen winnen?" Monsanto is gewoon evil. En voorkomen is beter dan genezen dat snap jij ook wel (hoop ik)
Een zogenaamde grote boze organisatie gaat de wereldmacht overnemen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, met "Monsanto is gewoon evil" heb je echt een punt. Werkelijk waar kerel, waar heb jij leren discussieren?
Leg eens uit, wat hoop je te voorkomen, of wat moeten we genezen?
Als jullie zo denken dan verdoe ik hier mijn tijd en energie. Mensen willen nou eenmaal horen, zien, voelen en ruiken voordat ze eventuele ernst inzien. De natuur van de naieve mens. helaas c'est caquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:04 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Een zogenaamde grote boze organisatie gaat de wereldmacht overnemen.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:51 schreef Lyrebird het volgende:
Er is geen aanleiding om te denken dat "gentech-geklooi" tot nare consequenties zal leiden. Gentech-geklooi wordt al jarenlang toegepast en heeft nog nooit tot nare consequenties geleid. Ik kan niet eens een nare consequentie bedenken.
en kijk vooral dit stukje van de eerder genoemde docu "the world according to Monasanto" het duurt maar 10 minutenquote:Horizontal gene transfer of transgenic DNA into human gut bacteria
Horizontal gene transfer is the direct transfer of genetic material to cells or genomes belonging to unrelated species, by processes other than reproduction.
To overcome natural species barriers, genetic engineers make artificial vectors to carry genes, by combining parts of infectious natural vectors – viruses, plasmids (pieces of genetic material that can be indefinitely maintained in the cell separately from the genome) and transposons (blocks of genetic material that can jump in and out of genomes) – from different sources. Transgenic DNA, designed to cross species barriers and invade genomes, could enhance horizontal gene transfer [18].
Research by Newcastle University scientists in 2002, funded by the UK government, showed that transgenic DNA could transfer to human gut bacteria [19]. Seven human ileostomists (with colostomy bags) were fed one meal containing GE soya. Whilst the amount of transgene that survived passage from the small bowel was variable between subjects, it was detected in all seven subjects, and as much as 3.7% in one individual.
To see if horizontal gene transfer had occurred, microbes in the ileal digesta samples were cultured through broth containing glyphosate. Bacterial samples from 3 subjects showed up the transgene, which was confirmed by the researchers as having originated from the GE soya.
Transgenic DNA typically contains genetic material from bacteria and viruses, and antibiotic resistance marker genes. Because the transgenic constructs are a mixture of genetic material, they may have sequence homologies (similarities) to DNA from viral pathogens, plasmids and transposons of multiple species, which could facilitate horizontal gene transfer and recombination. Horizontal gene transfer of transgenic DNA could potentially create new disease-causing viruses and bacteria and spread antibiotic resistance genes to pathogenic bacteria, making infections harder to treat.
bron
En wat is nu precies je punt?quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:34 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Wat ben jij naïef
Anders lees je dit ff:
[..]
deze zin:quote:
En ik laat je zien dat het heel erg goed denkbaar is dat gen-gemodificeerde gewassen kankerverwekkend kunnen zijn....en dat vind ik nare consequentiesquote:Gentech-geklooi wordt al jarenlang toegepast en heeft nog nooit tot nare consequenties geleid.
Geef nou eens een voorbeeld van waaruit blijkt dat gen-gemodificeerde gewassen tot kanker hebben geleid. Het experiment dat je aanhaalde toonde namelijk helemaal niets aan, behalve een heleboel gespeculeer.quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
deze zin:
[..]
En ik laat je zien dat het heel erg goed denkbaar is dat gen-gemodificeerde gewassen kankerverwekkend kunnen zijn....en dat vind ik nare consequenties
Monsanto is veel meer evil voor de consument dan b.v. Microsoftquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Echte millieu-activisten zouden Monsanto eens goed moeten bestuderen. 'k denk dat ze dan de handen vol zullen hebben aan Monsanto.
Dat vind ik ook niet terug in je stukje. Wel resistente bacteriën en potentiële nieuwe ziektes d.m.v. HGT.quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
deze zin:
[..]
En ik laat je zien dat het heel erg goed denkbaar is dat gen-gemodificeerde gewassen kankerverwekkend kunnen zijn....en dat vind ik nare consequenties
Geef eens aanquote:Op donderdag 2 juli 2009 08:06 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Monsanto is veel meer evil voor de consument dan b.v. Microsoft
Wellicht moet EU commisaris Kroes hier ook maar eens een onderzoek naar instellen
Ja, zeker, want Kroes doet onderzoek naar en geeft boetes voor 'Evilness' van bedrijven!quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:06 schreef Stroekie het volgende:
Monsanto is veel meer evil voor de consument dan b.v. Microsoft
Wellicht moet EU commisaris Kroes hier ook maar eens een onderzoek naar instellen
Natuurlijk! Er moeten immer (in Nederland) 16.000.000 mensen van eten voorzien worden! Dat is logistiek en productie geen misselijke opgave. Dat ga je simpelweg niet redden met bioboeren die met de hand graan dorsen, spruiten plukken en aardappels rooien!quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:42 schreef Zwartbaard het volgende:
De smaak "verbeteren"..
Er zijn duizenden eetbare soorten groenten en fruit dus er is voor elk wat wils bij.
De variëteit aan voedsel is al jaren onderhevig aan teloorgang omwille van het optimaliseren van logistiek en productie.
Logisch, productie op zo'n schaal heeft ook z'n nadelen.quote:-We krijgen flauwe en waterige tomatensoorten die toevallig erg lang meegaan in de koelcel en snel op gewicht zijn.
-Er zijn in Europa honderden soorten appels en wij proeven er maar een paar omdat die soorten toevallig niet snel beurs worden bij transport.
-Hele soorten groenten en fruit gaan in de ban die onzettend lekker zijn maar waarvan de vorm ongunstig is voor transport of minder mooi oogt.
Volgens mij (pin me er niet op vast) mag ambachtelijke productie nog steeds als, mits aan een aantal voorwaarden wordt voldaan, maar het was wel weer een 'storm in een glas water'. wbt de kaas.quote:-Kaassoorten gaan in de hele EU in de ban omdat de ambachtelijke bereiding niet geheel aan strenge richtlijnen voldoet.
En ga zo maar door.
Ik wil een ruime keuze aan eerlijk eten waar niet mee geklooid is op mijn bord.
Ik wil die lelijke groentjes die met 1000 verschillende vormen en maten in de krat liggen en misschien morgen al opgegeten moeten worden want die zijn toevallig wel ontzettend lekker.
quote:Bedrijven als Monsanto en Dole druisen daar volledig tegenin.
Waar Monsanto op uit is is totale controle over de zadenmarkt mbv gepatenteerde en gestandaardiseerde eenheidsworst zonder alternatieven.
Dit alles zonder een greintje ethiek.
Voorbeelden zijn de agressieve juridische stappen op absurde gronden tegen kleine ondernemers die niet in het Monsanto gareel blijven en het in de markt forceren van genetisch gemanipuleerd voedsel.
Ik klink als een BNW fanaat maar ik trek het me nu eenmaal aan.
Helemaal mee eens hoor.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:52 schreef SicSicSics het volgende:
Verder is het inderdaad allemaal erg jammer, maar wel logisch te verklaren.
De verklaring is m.i. te vinden in het gebrek aan smaak onder de gemiddelde Nederlandse consument.quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:09 schreef Zwartbaard het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor.
Ook mbt die kaas.
Het valt allemaal te rationaliseren en helaas is het grotendeels noodzaak bij een industrie op zo'n schaal als iedereen ook nog betaalbaar wil eten.
Je kan inderdaad ook nog naar de kleine boer of desnoods zelf kweken.
De lekkerste tomaten die ook ooit heb gegeten kwamen uit eigen tuin.
Wat wel een feit is is het verschil tussen west Europa en bijv mediterane landen. Daar zie je in de winkels nog een scala aan lokaal gekweekte soorten en is het aanbod in iedere plaats weer anders.
Het kan dus nog wel ook al zal dat langzaam verdwijnen.
waarom moet de witloof en de spruitjes dan mierzoet worden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:42 schreef Zwartbaard het volgende:
De smaak "verbeteren"..
Er zijn duizenden eetbare soorten groenten en fruit dus er is voor elk wat wils bij.
De variëteit aan voedsel is al jaren onderhevig aan teloorgang omwille van het optimaliseren van logistiek en productie.
Moet je na gaan als er dus beweert wordt dat 99% van de appelsoorten uitgeroeit zijn door onze agri-gedragquote:-We krijgen flauwe en waterige tomatensoorten die toevallig erg lang meegaan in de koelcel en snel op gewicht zijn.
-Er zijn in Europa honderden soorten appels en wij proeven er maar een paar omdat die soorten toevallig niet snel beurs worden bij transport.
Het heeft dus niets met verscheidenheid te maken maar gewoon logistiek.quote:-Hele soorten groenten en fruit gaan in de ban die onzettend lekker zijn maar waarvan de vorm ongunstig is voor transport of minder mooi oogt.
De blauwe kasen wordt straks verboden.quote:-Kaassoorten gaan in de hele EU in de ban omdat de ambachtelijke bereiding niet geheel aan strenge richtlijnen voldoet.
Dat wordt / is al een hele speurtocht.quote:En ga zo maar door.
Ik wil een ruime keuze aan eerlijk eten waar niet mee geklooid is op mijn bord.
Duitse staat heet Monsanto achter zich aan.quote:Ik wil die lelijke groentjes die met 1000 verschillende vormen en maten in de krat liggen en misschien morgen al opgegeten moeten worden want die zijn toevallig wel ontzettend lekker.
Bedrijven als Monsanto en Dole druisen daar volledig tegenin.
Waar Monsanto op uit is is totale controle over de zadenmarkt mbv gepatenteerde en gestandaardiseerde eenheidsworst zonder alternatieven.
Dit alles zonder een greintje ethiek.
Voorbeelden zijn de agressieve juridische stappen op absurde gronden tegen kleine ondernemers die niet in het Monsanto gareel blijven en het in de markt forceren van genetisch gemanipuleerd voedsel.
quote:Ik klink als een BNW fanaat maar ik trek het me nu eenmaal aan.
Geef jij jezelf eens een hele harde klap in je gezicht. vraag het je vrouw of je kinderen. En gooi jezelf daarna van een flat.quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Geef nou eens een voorbeeld van waaruit blijkt dat gen-gemodificeerde gewassen tot kanker hebben geleid.
niiiiice, zulke argumenten moet ik onthoudenquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:19 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Geef jij jezelf eens een hele harde klap in je gezicht. vraag het je vrouw of je kinderen. En gooi jezelf daarna van een flat.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:53 schreef Lyrebird het volgende:
Geef nou eens een voorbeeld van waaruit blijkt dat gen-gemodificeerde gewassen tot kanker hebben geleid. Het experiment dat je aanhaalde toonde namelijk helemaal niets aan, behalve een heleboel gespeculeer.
Dat kan ik niet, omdat dat simpelweg niet bewezen isquote:Op donderdag 2 juli 2009 08:08 schreef Monolith het volgende:
Dat vind ik ook niet terug in je stukje. Wel resistente bacteriën en potentiële nieuwe ziektes d.m.v. HGT.
Daarbij moet je echter wel de nuance maken dat 'gen gemodificeerd' voedsel zeer divers is. Het is geen uniform iets dat per definitie wel of per definitie niet leidt tot bijvoorbeeld kanker. Het is absoluut niet ondenkbaar dat in bepaalde gevallen genetische modificatie het risico op bepaalde soorten kanker verhoogt. Dat betekent natuurlijk niet dat genetische modificatie per definitie slecht zou zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:11 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Dat kan ik niet, omdat dat simpelweg niet bewezen is
Wel is bewezen dat roundup veel giftiger is dan Monsanto doet geloven, en wel is bewezen (zie de stukjes docu die hier gepost zijn) dat er drie wetenschappers hebben gevonden dat gen-gemodificeerde gewassen in hun onderzoeken celdeling bij testdieren accelereren ze hebben kanker juist niet bij naam genoemd omdat ze dat niet hard kunnen maken, en in eerdere posts in t vorige topic heb ik ook steeds heel duidelijk aangegeven dat mijn stelling dat het kankerverwekkend zou zijn heel kort door de bocht is, maar ik wil niet een proefkonijn zijn als uiteindelijk blijkt dat het wel zo is en Monsanto, net als bij PCB's de bij hun al bekende testresultaten in een diepe lade heeft laten verdwijnen omwille van meer omzet en meer winst.
Dat zeg ik ook niet, maar ik ben zeer huiverig voor de manier waarop bedrijven als Monsanto ermee omspringen en hoe snel ze het op de markt willen doordrukken terwijl het zo'n enorme impact kan hebben op de producerende kant en ook de consumerende kant.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:08 schreef Monolith het volgende:
Dat betekent natuurlijk niet dat genetische modificatie per definitie slecht zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |