abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 21:23:11 #1
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_70457776
Deeltje twee alweer
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
Monsanto & Dole gaan smaak broccoli en bloemkool verbeteren
quote:
Monsanto en Dole gaan samen smaak van broccoli en bloemkool verbeteren
Monsanto is een 5-jarige samenwerking aangegaan met Dole Fresh Vegetables om samen nieuwe groentenproducten te ontwikkelen die de consument meer keus geven. Via veredeling willen de bedrijven bij broccoli, bloemkool, sla en spinazie verbetering aanbrengen wat betreft voedingswaarde, smaak, kleur, textuur en aroma.

Dole heeft de marktkennis en is een sterk merk in de groenten en fruitsector. Monsanto brengt haar veredelingskennis in. Nieuwe producten uit de samenwerking zullen in Noord-Amerika worden vermarkt door Dole.bron
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
Dit kan niet veel goeds betekenen. Groente bevatten al zo weinige vitamines en dit betekent nog minder voedingswaarde.

Monsanto is veruit het slechtste bedrijf op aarde. Dit lijkt mij een stap om Codex Alimentarius, ja dat eind dit jaar wordt ingevoerd, tot een succes te helpen.

M'n laatste post:
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:21 schreef henkway het volgende:
http://www.arbobondgenote(...)middelen/roundup.htm
Ik gebruikte vroeger DDT en nog veel meer zooi, daar is roundup absoluut heilig bij
Ik vraag me hardop af waar de FNV zn informatie vandaan haalt, uit hetzelfde stukje staat ook het volgende:
quote:
Lange-termijn effecten op de gezondheid van mensen zijn in de onderzoeken niet gevonden. Er is onder meer gekeken of het middel kankerverwekkend is, of het schadelijk is voor de voortplanting, en of het het zenuwstelsel kan aantasten. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
*knip*
Milieu

De laatste tijd komen er steeds meer aanwijzingen dat glyfosaat zeer schadelijk is voor amfibieën (kikkers bijvoorbeeld) en reptielen (slangen, salamanders). Onder meer leidt het tot veranderingen in het geslacht van de dieren. Daarmee zou de grote afname is soorten amfibieën en reptielen in sommige streken kunnen worden verklaard. Of dit er op den duur toe zal leiden dat het middel niet meer zal worden toegelaten, zal nog moeten blijken.
en dat terwijl bij wiki uit een onderzoek in 2008 het volgende naar voren komt:
quote:
A 2008 scientific study has shown that Roundup formulations and metabolic products cause the death of human embryonic, placental, and umbilical cells in vitro even at low concentrations. The effects were not proportional to the main active ingredient concentrations (glyphosate) but dependent on the nature of the adjuvants used in the Roundup formulation.
En nog een stukje over een lab waar Monsanto z'n studies liet uitvoeren:
quote:
In the second incident of falsifying test results in 1991, the owner of the lab (Craven Labs), and three employees were indicted on 20 felony counts, the owner was sentenced to 5 years in prison and fined 50,000 dollars, the lab was fined 15.5 million dollars and ordered to pay 3.7 million in restitution.Craven laboratories performed studies for 262 pesticide companies including Monsanto.
Puur uit nieuwsgierigheid, mag ik je wat vragen? Wat voor werk doe je? Iets agrarisch? hovenier?

[ Bericht 11% gewijzigd door YuckFou op 28-06-2009 22:12:16 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Redactie Frontpage zondag 28 juni 2009 @ 22:08:04 #2
145738 superworm
is erbij
pi_70459620
tvp
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 29 juni 2009 @ 09:24:07 #3
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70469303
quote:
http://www.arbobondgenoten.nl/faq/gevstof/bestrijdingsmiddelen/roundup.htm
Lange-termijn effecten op de gezondheid van mensen zijn in de onderzoeken niet gevonden. Er is onder meer gekeken of het middel kankerverwekkend is, of het schadelijk is voor de voortplanting, en of het het zenuwstelsel kan aantasten. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Lekker makkelijk ook. Terwijl onderzoeken moord en brand schreeuwd.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70473642
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Lekker makkelijk ook. Terwijl onderzoeken moord en brand schreeuwd.
Ah, nou doe je maatschappelijke plicht en meld ze waar die informatie te vinden is. En als je toch bezig bent, zet het hier dan ook even neer..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:12:45 #5
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_70533134
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:06:05 #6
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70546149
k denk dat de NWO hun land aan het heropbouwen zijn met mooie gebouwen en wegen uiteraard betaald met belastinggelden. Tegelijkertijd vergiftigen zij arme mensen met 'goedgekeurde' giftige toevoegingen in goedkoop voedsel vanuit de "codex alimentarius". Zodat als 3 kwart van de wereldbevolking uitgestorven is, de eilte de vruchten plukken. Ik vertrouw mooier uitziende broccoli niet.

Tevens tvp.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:31:31 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_70546953
Het is gewoon een keiharde conspiracy backward Pwnage naar alle mensen die geloven in NWO conspiracies.

De NWO heeft namelijk ook voetvolk nodig (Wie maakt er anders hun auto's t.v.'s en andere hippe rijkeluis NWO snuisterijen terwijl zij op comfortabele NWO kont van de NWO aan het genieten zijn!). Het voetvolk moet alleen niet zo kritisch en paranoide zijn als Lambiekje (bijvoorbeeld). Hiervoor hebben ze het volgende plan opgezet onder een gevatte NWO codenaam.

Plan:
- We verspeiden het nieuws dat we de bloemkool lekkerder gaan maken.
- Iedereen die in conspiracies gelooft ziet dit meteen voor wat het is, dit is de bedoeling.
- We verspreiden een H1N1 virus.
- We stoppen het vaccin en dus de enige kans op overleven in de nieuwe 'lekkere' bloemkool.
- $$$ Profit

Toen was er nog iemand die zei:
'En als iemand nou geen bloemkool lust? Dan gaat ie dood! Ik ken een heel bruikbaar persoon (James; de man die mijn NWO anus krabt als ik jeuk heb.) die absoluut geen bloemkool eet, maar wel Brocolli.

Waarop de antichrist VN-Chef Mayahaari zei:
- 'Goed, dan doen we ook de Brocolli.'

Iedereen die nu dus denkt: 'Mij krijgen ze niet, ik eet geen gen-tech-mind-control-brocolli-of-bloemkool ik eet gewoon de vieze ouwe!'

Gaat dood! (Hebben jullie daar wel rekening mee gehouden!?! Huh!?! Ze zijn slim hoor, die vrijmetselaars! )

Gunstig extra bijeffect = alle links-draainde-macrobiotische-natuur-wortelknagers worde ook slachtoffer van deze griep.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:03:36 #8
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70547975
Ze moeten gewoon niet aan natuurlijk gewassen komen hoe vind je die?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:15:35 #9
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_70548461
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:03 schreef Schenkstroop het volgende:
Meest domme opmerking OOIT! Als je denkt dat bananen en graan etc gewoon zo in de natuur is ontstaan dan heb je het flink mis. De mens is al sinds het begin van de landbouw bezig met het veredelen en aanpassen van gewassen en dieren.

Tegenwoordig kan dat wat efficienter dmv genetische manipulatie.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:18:27 #10
116015 SicSicSics
pi_70548561
quote:
Wat is een natuurlijk gewas? En hoe mogen ze er niet aankomen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_70548605
quote:
Jij eet geen brood dus?
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:22:42 #12
116015 SicSicSics
pi_70548719
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:15 schreef Ps2K het volgende:
Tegenwoordig kan dat wat efficienter dmv genetische manipulatie.
Ter aanvulling:
Van gentech gewassen voor menselijke consumptie is nog geen sprake. Veevoer wel.
Fine, fuck you then!
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:25:39 #13
94617 Ps2K
pi_70548845
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ter aanvulling:
Van gentech gewassen voor menselijke consumptie is nog geen sprake. Veevoer wel.
Hmm ik dacht altijd dat gentech mais al in veel producten verwerkt zat
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:28:31 #14
116015 SicSicSics
pi_70548950
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:25 schreef Ps2K het volgende:
Hmm ik dacht altijd dat gentech mais al in veel producten verwerkt zat
Je kon best wel een gelijk hebben ja!
Fine, fuck you then!
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:28:49 #15
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70548965
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jij eet geen brood dus?
Ze moeten gewoon met hun gentech filkken van natuurlijke producten afblijven das alles wat ik zeg.
Ben jij voor evt. nare konsekwenties die uit gentech-geklooi kunnen voortkomen ?
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:32:51 #16
116015 SicSicSics
pi_70549114
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:28 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon met hun gentech filken van natuurlijek producten afblijven, das alles wat ik zeg.
Ben jij voor evt. nare konsekwenties die uit gentech-geklooi voort kunnen komen?
Ken je het verschil tussen veredeling en gentech? Hoewel ze beide termen nogal eens door elkaar zijn gaan gebruiken geloof ik... Is hier ook sprake van echte gentech?
Fine, fuck you then!
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:32:58 #17
94617 Ps2K
pi_70549120
quote:

[..]

Ze moeten gewoon met hun gentech filken van natuurlijke producten afblijven, das alles wat ik zeg.
Ben jij voor evt. nare consequenties die uit gentech-geklooi voort kunnen komen?
Grappig... ik durf er 100 euro op in te zetten dat als we 200 jaar geleden geleefd zouden hebben dat jij je aangesloten had bij de Luddite beweging
Daar komt bij dat alle gewaasen die verbouwd worden al zijn aangepast, dit gebeurt al dik 10.000 jaar. Gentech is een versnelling van een proces dat vroeger tientallen tot honderden jaren nodig had.
pi_70549178
quote:

[..]

Ze moeten gewoon met hun gentech filken van natuurlijek producten afblijven, das alles wat ik zeg.
Ben jij voor evt. nare konsekwenties die uit gentech-geklooi voort kunnen komen?
Nee daar ben ik niet voor maar dat betekend nog niet dat ik tegen gentech ben.

Maar daar ging het ook niet over, jij stelde dat we natuurlijke producten niet moeten aanpassen maar het graan wat wij voor brood gebruiken is al eeuwenlang een door mensen ontwikkelde soort en dus niet natuurlijk.
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:35:15 #19
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70549214
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:32 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Grappig... ik durf er 100 euro op in te zetten dat als we 200 jaar geleden geleefd zouden hebben dat jij je aangesloten had bij de Luddite beweging
Daar komt bij dat alle gewaasen die verbouwd worden al zijn aangepast, dit gebeurt al dik 10.000 jaar. Gentech is een versnelling van een proces dat vroeger tientallen tot honderden jaren nodig had.
Met gentech is meer mogelijk dan alleen kruisbestuiving ed. Monsanto is een dochteronderneming van de 'codex-alimentarius'. Deze opzet is van de makers van "Arbeit macht frei". Dit zijn evil evil gasten. Ik begrijp niet dat jeje zo naief kunt uitlaten over iets dat zo serieus is.
pi_70549453
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:35 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Met gentech is meer mogelijk dan alleen kruisbestuiving ed. Monsanto is een dochteronderneming van de 'codex-alimentarius'. Deze opzet is van de makers van "Arbeit macht frei". Dit zijn evil evil gasten. Ik begrijp niet dat jeje zo naief kunt uitlaten over iets dat zo serieus is.
Codex alimentaris is geen bedrijf maar een richtlijn waar ik overigens ook niet op zit te wachten maar jij en vele andere complotdenkers hebben er maar weinig van begrepen, als je een keer de moeite zou nemen dit door te lezen dan snap je dat zelf waarschijnlijk ook.
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:47:45 #21
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70549760
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Codex alimentaris is geen bedrijf maar een richtlijn waar ik overigens ook niet op zit te wachten maar jij en vele andere complotdenkers hebben er maar weinig van begrepen, als je een keer de moeite zou nemen dit door te lezen dan snap je dat zelf waarschijnlijk ook.
Als je slim was geweest had je ook wel begrepen dat daar winsten mee gemoeid zijn achter deze opzet. Dus schuilt er een bedrijf achter.
pi_70549855
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:47 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Als je slim was geweest had je ook wel begrepen dat daar winsten mee gemoeid zijn achter deze opzet. Dus is het een bedrijf.
Dus elke overheidsmaatregel, wat vaak leidt tot een nieuwe mogelijkheden voor bedrijven (voorbeelden, asielzoekers, belastingstelsel), is een bedrijf?
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:51:24 #23
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70549904
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus elke overheidsmaatregel, wat vaak leidt tot een nieuwe mogelijkheden voor bedrijven (voorbeelden, asielzoekers, belastingstelsel), is een bedrijf?
ja waarom niet. er wordt erg veel gelobbyd.
pi_70549923
quote:

[..]

Ze moeten gewoon met hun gentech filkken van natuurlijke producten afblijven das alles wat ik zeg.
Ben jij voor evt. nare konsekwenties die uit gentech-geklooi kunnen voortkomen ?
Gewoon voor de lol, wat stem je?

Er is geen aanleiding om te denken dat "gentech-geklooi" tot nare consequenties zal leiden. Gentech-geklooi wordt al jarenlang toegepast en heeft nog nooit tot nare consequenties geleid. Ik kan niet eens een nare consequentie bedenken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:54:57 #25
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70550046
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Gewoon voor de lol, wat stem je?

Er is geen aanleiding om te denken dat "gentech-geklooi" tot nare consequenties zal leiden. Gentech-geklooi wordt al jarenlang toegepast en heeft nog nooit tot nare consequenties geleid. Ik kan niet eens een nare consequentie bedenken.
"Er is geen aanleiding" voor naieve mensen als Monsanto het brengt als "wij gaan de smaak van broccoli verbeteren goed van ons he, Mogen wij straks meer doen als wij vertrouwen winnen?" Monsanto is gewoon evil. En voorkomen is beter dan genezen dat snap jij ook wel (hoop ik )

En op wie ik stem? Ten eerste vind ik het moeilijk om te stemmen omdat ik vind dat ik geen enkele goede keuze krijg. Dat is parlementaire democratie "het beperken en afzwakken van keuzes, het afplatten van de stem van het volk". Uiteindelijk stem je op een partij dat geen moer kan uitmaken. Ten tweede zeg ik niet op wie ik dan wel zou stemmen want daar ga je links of rechts op in enkelt om te trollen. Dus ik hap niet

Als laatste vraag ik mij af of jij dus wel gelooft in deze "parlementaire democratische" opzet. En die hoef je niet openlijk te beantwoorden. Als het antwoord voor jezelf 'ja' is dan ben je behoorlijk naief.

[ Bericht 9% gewijzigd door Schenkstroop op 01-07-2009 16:03:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')