Dat klinkt een stuk gezonderquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:30 schreef E.T. het volgende:
Ik heb het niet gezien, maar als ik hierboven zo lees kunnen ze wel in de leer bij mij![]()
Drie kinderen en ik doe heel veel op de fiets (Swets heeft overdag de auto mee naar z'n werk), de oudste van 5 moet dan idd zelf fietsen.
Oudste heeft geen tv of watdanook op haar kamer.. Daar speelt ze toch nooit, ze is liever buiten met vriendjes en vriendinnetjes. Als er tv gekeken wordt, is dat hier beneden.
Kinderfeestje was hier gewoon thuis, pannenkoeken, patat, cake versieren etc.. helemaal prima![]()
Ok, we hebben wél een Wii en DS in huis (is trouwens MIJN DS).. maar geen schulden met een prak minder inkomen
![]()
Ik vind het trouwens wel altijd verbazingwekkend hoe hoog de netto-inkomens altijd zijn
hij komt daar niet voor de persoonlijke situatie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 07:46 schreef TheSilverSpoon het volgende:
OMG, die vrouw die goddomme 1200 euro aan kinderschoenen uitgaf per jaar (3 kinderen op hele jonge leeftijd). Samen met haar man hadden ze 5k per maand, en toch presteren ze het om niet rond te komen. 3 paar schoenen per kind per seizoen... Doe eens normaal.
Het was in ieder geval duidelijk dat ze vér, vér boven hun stand leven. Het valt me op dat er veel meer gezinnen zijn met niet al te intelligente mensen die denken dat dit gewoon moet kunnen... typisch.
Overigens vind ik die taxateur maar een gluiperig mannetje. Die verkoopt alles wat ook maar enige waarde voor hem heeft, waarvan hij weet dat de bewoners daar nog weleens spijt kunnen krijgen. Aangezien hij vast een percentage zal krijgen maakt de verkoopprijs hem niet zo heel veel uit, ik denk dat hij zich meer op verkoopvolume richt.
Doe je wel voorzichtig ? Af en toe zie ik ouders met kleine kinderen die zelf fietsen dat ik denk ..... brrrrrr....als dat maar goed gaatquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:30 schreef E.T. het volgende:
Drie kinderen en ik doe heel veel op de fiets (Swets heeft overdag de auto mee naar z'n werk), de oudste van 5 moet dan idd zelf fietsen.
Dat begrijp ik, hij verdient er ook z'n brood mee. Maar soms heb ik het idee (dat was nog meer met "geen cent te makken") worden er spullen verkocht die geen reet meer opleveren, en die je eigenlijk maar beter kan houden. Niet in alle gevallen help je mensen op die manier.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:16 schreef fespo het volgende:
hij komt daar niet voor de persoonlijke situatie.
hij geeft overal de waarde van en hun kunnen besluiten hoeveel en welke spullen weg te doen.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:23 schreef Haaibaaike het volgende:
Wordt soms gesjoemeld..De kijkers krijgen niet precies de waarheid te zien.
Die is misschien nodig voor vervoer naar werk? Scheelt wel dat vaste lasten van zo'n ding vele malen lager zijn dan van een auto.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:34 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat deed die motor daar voor de deur, daar hebben ze het niet over gehad, qua verkopen of kosten ofzo..
Hoezo nodig? Wat is er mis met de fiets of openbaar vervoer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die is misschien nodig voor vervoer naar werk? Scheelt wel dat vaste lasten van zo'n ding vele malen lager zijn dan van een auto.
OV kan in bepaalde gevallen duurder zijn dan de motor. Bovendien is het een afweging. Ik kan bijvoorbeeld naar mijn werk een uur en vijftig minuten met het OV (enkele reis), of een half uur met de auto. Mja, dan heb je het over 2:40 per dag, dat is ook wel een investering waard (wil je je kinderen nog zien).quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Hoezo nodig? Wat is er mis met de fiets of openbaar vervoer.
Ja oke, het ging er mij ook meer om dat ze het meestal hebben over alle apparatuur en de eventuele kosten daarvan. En daarna bespreken ze soms of verkoop daarvan mogelijk is. En dat was hier niet zo.. Daarom vroeg ik het me afquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
OV kan in bepaalde gevallen duurder zijn dan de motor. Bovendien is het een afweging. Ik kan bijvoorbeeld naar mijn werk een uur en vijftig minuten met het OV (enkele reis), of een half uur met de auto. Mja, dan heb je het over 2:40 per dag, dat is ook wel een investering waard (wil je je kinderen nog zien).
En de fiets is ook niet altijd te doen, ligt aan de afstand. En als je veel fietst, heeft een fiets ook onderhoud nodig.
Ah okay, dan snap ik wat je bedoeltquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:10 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja oke, het ging er mij ook meer om dat ze het meestal hebben over alle apparatuur en de eventuele kosten daarvan. En daarna bespreken ze soms of verkoop daarvan mogelijk is. En dat was hier niet zo.. Daarom vroeg ik het me af
Wat ik mee bedoeld dat de programma makers niet alles laat zien aan de kijkers..Nou kunnen ze wel zonder auto, terwijl de kinderen 2 x in de week naar een kinderopvang gaan.quote:
Tenenkrommend iddquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:10 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ochjee, de tv/dvd van 't kindje mag niet weg.
5000 netto per maand vind ik meer dan 'redelijk' hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:17 schreef Karina het volgende:
Ik heb maar een heel klein stukje gezien (ik zat Sarah Connor Chronicle's te kijken), maar ik zag wel dat het weer hetzelfde liedje was: goed inkomen (redelijk in ieder geval), maar weer veel te hoge "pinuitgaven".
Straks maar uitzending gemist opzetten inderdaad, want ik heb niet gezien waar die 60.000 euro schuld vandaag kwam.
quote:Het kost u slechts tussen EUR 100 en EUR 500 incl. BTW afhankelijk van uw minimumprijs om uw auto via Autorola.nl te verkopen. Bovendien betaalt u alleen commissie als de auto wordt verkocht. Het is verkocht of gratis!
Die kerel werkt bij de Gemeente, die hebben juist een OV vergoeding die goed is, tram 2 stopt voor de deur en de bus om de hoekquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
OV kan in bepaalde gevallen duurder zijn dan de motor. Bovendien is het een afweging. Ik kan bijvoorbeeld naar mijn werk een uur en vijftig minuten met het OV (enkele reis), of een half uur met de auto. Mja, dan heb je het over 2:40 per dag, dat is ook wel een investering waard (wil je je kinderen nog zien).
En de fiets is ook niet altijd te doen, ligt aan de afstand. En als je veel fietst, heeft een fiets ook onderhoud nodig.
Vond ik ook al vreemd, ding zuipt elke maand een paar euro stroom, wtf is dit voor onzinquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:36 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Die had ze gekregen omdat ze geslaagd was, snap dat danWat een onzin excuus, er hang gewoon een paar extra foto's op, bespaard ook nog extra energie
![]()
Trieste situatie![]()
Ook die tv van dat meisje..
Willy is geweldig met z'n staart en gekleurde broekenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 07:46 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Overigens vind ik die taxateur maar een gluiperig mannetje. Die verkoopt alles wat ook maar enige waarde voor hem heeft, waarvan hij weet dat de bewoners daar nog weleens spijt kunnen krijgen. Aangezien hij vast een percentage zal krijgen maakt de verkoopprijs hem niet zo heel veel uit, ik denk dat hij zich meer op verkoopvolume richt.
http://www.rtl.nl/compone(...)Op_Zn_Kant_s2_a1.xmlquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb weer wat gemist, dat wordt dus uitzending gemist vanavond
Grote LCD vind ik niet boeiend, die dingen kosten toch geen rochel meer. Wii kost ook geen flikker. Wat schokkender was, was de enorme DVD-collectie. Nooit van downloaden gehoord, stelletje mongolen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:17 schreef RaymanNL het volgende:
Wat een spullen stonden daar in huis, flinke LCD, Wii. En al die tijd al in schulden leven, da's gewoon niet slim als je 24 euro per maand over houdt. Het is ook bijna een standaard "Dubbeltje op z'n kant" situatie
Dank, maar die kan ik wel vinden hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:21 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)Op_Zn_Kant_s2_a1.xml
Hij was extreem egoistisch, hij had een pakje sigaretten gekocht!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:05 schreef Tezz het volgende:
Ik ben het helemaal met Bluezz eens! Wat een naar mens! Zegt ze: 'ik heb nu eindelijk gezien dat hij af en toe zijn ego opzij kan zetten'. Het eerste wat toen bij me opkwam was: als hij nu eens zijn grootste ego opzij zou zetten (zijn vrouw dus), dan ging het vast al een stukje beter....
Hoe durft ie! Hij had het geld beter bij een nieuw paar kinderschoenen kunnen leggen!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij was extreem egoistisch, hij had een pakje sigaretten gekocht!.
En hoe komen ze dan aan een evengroot bedrag bij mensen met een fractie van die schuld?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:05 schreef fespo het volgende:
schuld van 60k is over tien jaar 136k
ze gaven 600 per maand teveel uit.
600 * 12 * 10 kom je aardig in de buurt.
Het viel me al mee dat ze schuldenvrij waren in 5 jaar ipv 1,5 jaarquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En hoe komen ze dan aan een evengroot bedrag bij mensen met een fractie van die schuld?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef pberends het volgende:
Hij was extreem egoistisch, hij had een pakje sigaretten gekocht!.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:06 schreef Tezz het volgende:
Hoe durft ie! Hij had het geld beter bij een nieuw paar kinderschoenen kunnen leggen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
Snapten jullie die berekening van die inkomsten? Zijn salaris : 1900 Haar salaris 1300 dat is 3200.
Welke toeslagen maakt dat het ineens 5000 isWant met de KBS alleen kom je daar niet aan.
Toch? Hopelijk?Ik verbaas me ook altijd over die toelagen. Hoe komen ze daar aan??? Wij hebben een soortgelijk inkomen, 1 kind en buiten af en toe wat kinderbijslag en uiteraard maandelijks voorschot op de belastingteruggave krijg ik niets hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: en nee, van de kinderbijslag kan de vrouw in deze aflevering niet eens kinderschoenen kopen... (ik wel trouwens. Heel gek).Alleen met zelfspot kun je overleven...
Ben ik het toch niet met je eens dat een grote LCD en Wii weinig kosten. Voor mij persoonlijk zijn dat toch nog hele bedragen om zo maar even op te hoesten en moet er echt wel voor sparen wil ik zoiets kopen (en nee ik heb geen Wii en geen grote LCD (ik heb niet eens een kleine lcd) veel te duurquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Grote LCD vind ik niet boeiend, die dingen kosten toch geen rochel meer. Wii kost ook geen flikker. Wat schokkender was, was de enorme DVD-collectie. Nooit van downloaden gehoord, stelletje mongolen?
Laat me niet lachen - voor 50e heb je en prima 3-1 pakket van Zuiggo. Kun je prima DVD-kwaliteit films downloaden, meerdere per dag.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Ben ik het toch niet met je eens dat een grote LCD en Wii weinig kosten. Voor mij persoonlijk zijn dat toch nog hele bedragen om zo maar even op te hoesten en moet er echt wel voor sparen wil ik zoiets kopen (en nee ik heb geen Wii en geen grote LCD (ik heb niet eens een kleine lcd) veel te duur). Downloaden is leuk maar moet je wel de Internetverbinding hebben die dat toelaat, heb ik zelf niet of je moet lekker een film downloaden in 330 uur snel vinden
. Tja kan nu wel een snelle internetverbinding nemen maar dat kost ook extra geld per maand (en bij niet een te ruim inkomen is elke 10 euro meegenomen) en voor die series en films die ik echt wil hebben wacht ik wel een aanbieding af (wat soms wel een paar jaar kan duren maar ja
) en koop ze dan in een goede kwaliteit op de DVD.
Zolang Ziggo in de top 3 van Kassa staat hier geen Ziggo voor alles en wellicht is voor jou 50 euro niet veel geld maar voor andere mensen wel (voor mij althans wel), ik heb internet/ bellen en tv voor 35 euro, die 15 euro extra per maand (en dus 180 euro per jaar) maakt op mijn inkomen wel heel veel uit, ik heb namelijk niet 5000 euro per maand te besteden maar veel en veel minder. De hoofdpersonen uit die aflevering is een heel ander verhaal, die hebben gewoon een gat in de hand en stellen de verkeerde prioriteiten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Laat me niet lachen - voor 50e heb je en prima 3-1 pakket van Zuiggo. Kun je prima DVD-kwaliteit films downloaden, meerdere per dag.
Met 5k per maand kun je elke fucking maand een grote tv en Wii kopen van het geld wat je normaliter over zou houden.
Ik vond het een bijna ontroerend moment dat die moeder zo stellig was, dat de tv-dvd combi (die idd niet veel meer dan 50 euro zal opbrengen) niet weg mag.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:11 schreef fespo het volgende:
oh echt wat een stomme hoer. een kind van hooguit 5 jaar met tv + dvd dat absoluut niet weg mag.
Maar ja, hoe voorkom je dat dan? Als je als gezin budget x hebt, kan er niet meer, ook als kinderen de dupe worden of het merken. Niet dat ik in dit geval gepleit zou hebben voor verkoop van de tv, maar toch, het zal allemaal minder moeten, ook voor de kids. Dat zal voor allemaal even wennen zijn, denk ik.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:07 schreef Bluezz het volgende:
Kinderen hoeven niet de dupe te zijn/ te merken dat hun ouders in de shit zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |