Maar ja, hoe voorkom je dat dan? Als je als gezin budget x hebt, kan er niet meer, ook als kinderen de dupe worden of het merken. Niet dat ik in dit geval gepleit zou hebben voor verkoop van de tv, maar toch, het zal allemaal minder moeten, ook voor de kids. Dat zal voor allemaal even wennen zijn, denk ik.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:07 schreef Bluezz het volgende:
Kinderen hoeven niet de dupe te zijn/ te merken dat hun ouders in de shit zitten.
Inderdaad, hier kan ik dus ook écht niet bij...quote:Mensen die dik in de de schulden zitten en dan nog maar een 2e en 3e kind erbij nemen
Een oude xBox en een PS2quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:05 schreef Fer het volgende:
Als je 2 kids naar een kdv brengt krijg je best wel veel toeslag van de staat. Wij krijgen ook wel zoiets voor 2 kinderen. Dat je altijd iets meer dan dit bedrag gelijk weer naar de kdv kan storten vertellen ze er niet bij.
Normale vergoeding is gastouders wordt in 2010 lager terwijl de eisen (dus ook de kosten) veel hoger gaan worden. Denk niet dat een gastouder voor 2 kids goedkoop is. Kun je net zo goed thuis blijven.
Hoewel een kind van 5 geen eigen tv nodig heeft, zou ik hem ook niet meer afpakken voor die 20¤ die het opleverd.
Stond ook wel verbaast te kijken bij de IT'r die zijn XBox (geen 360) en PS2 moest verkopen.
Wedden dat de meesten daarna gewoon nieuwe dingen terugkopen die ze missen. Als je toch 5k in de maand beurt, kun je die schuldafbetaling ook wel in 5,5 jaar laten verlopen ipv 5quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik schrik altijd van die bedragen die dingen nog opbrengen. Verkoop je je halve inboedel, heb je 4000 euro. w00000000t! Dat zet op een schuld van 60000 zoden aan de dijk...
Mevrouw vond ik een typisch iemand die kostte wat het kost veel kinderen wilde (waarschijnlijk is haar ego zó groot). Dat ze bij die vent zat had ook niets met echte liefde te maken, maar ze werden nog bij elkaar gehouden door de kinderen en omdat het alternatief misschien slechter wasquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:13 schreef Blinky het volgende:
[..]
Inderdaad, hier kan ik dus ook écht niet bij...
Ik begrijp dat mensen een kinderwens kunnen hebben, maar als je al zoveel schulden hebt, dan schuif je zoiets toch op de wat langere baan? Voor haar leeftijd hoefde ze het niet te doen, ze was jong genoeg. Daarbij vind ik dat het ook voor die kinderen geen leuke start is.
Ik snap die mensen echt niet...
Sorry maar ben het niet met je eens...die mensen hadden niet 60.000 euro schuld hoeven te hebben...ze leefden boven hun stand door hun doorlopende krediet en hadden deze schulden niet opgebouwd als ze gewoon geleefde hadden naar het motto "leven naar je portemonee". Kijk als iemand schulden oploopt door omstandigheden waar hij/ij geen invloed op heeft dan heb ik ook medelijden maar deze mensen bouwden zoveel schulden op omdat ze simpelweg niet onder wilden doen voor de buren/vrienden en dan mag je dat voor mijn part ook de kritiek ontvangen op je levenswijze. Dat ze met hun hoofd op de tv kwamen is hun eigen keuze, ze hadden ook met familie/vrienden of een daarvoor in leven geroepen instantie om de tafel kunnen gaan zitten om een oplossing voor die schulden uit te werken maar zij hebben besloten om RTL4 uit te nodigen in hun huis.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:03 schreef Peter6000 het volgende:
Uiteraard weer de gebruikelijk eigen schuld dikke bult reacties op FOK!, terwijl het voor die mensen duidelijk moeilijk was op de nationale televisie hun vuile was buiten te hangen.
Maar goed, dat hoort nu eenmaal bij FOK!
[..]
Ik vond het een bijna ontroerend moment dat die moeder zo stellig was, dat de tv-dvd combi (die idd niet veel meer dan 50 euro zal opbrengen) niet weg mag.
Het is een hoekje van haar kind, ze maakt er veel gebruik van om te oefenen voor musicals, en daarom mag het niet weg. Het is voor zo`n kindje namelijk wel degelijk ingrijpend als zoiets ineens van haar wordt afgenomen, zonder dat ze er zelf schuld aan heeft.
Het is gewoon iets dat van haar is.
Ook het compromis van die moeder, wel gedeeltelijk een oppas in huis te willen nemen, maar tegelijkertijd duidelijk maken dat de kinderopvang niet helemaal mag stoppen omdat dat belangrijk is voor de sociale ontwikkeling van haar kinderen vond ik sterk.
Nee, de echte probleemgezinnen zijn niet leuk om naar te kijken. Dit is wel amusant juist.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:23 schreef Bluezz het volgende:
Ze dreigde ook nog om "binnen 3 maanden weg te gaan bij hem en 'haar' kinderen mee te nemen" alsof een ultimatum en weggaan de dingen oplost, het wordt dan alleen maar erger. Alleen maar om de aandacht op haarzelf te kunnen vestigen dat zij er zo onder lijdt![]()
![]()
Wat ik ook niet begreep is dat er alleen maar tante's van haar zaten aan wie ze het gingen vertellen.
Geen fam. van hem of ouders.
Triest eigenlijk dat er zo vreselijk veel aanmeldigen zijn voor dit programma dat ze makkelijk uit te zoeken hebben.
(las ik ergens)
Als er maar een gat in zit is dus niet altijd van toepassingquote:Op zondag 30 augustus 2009 12:29 schreef trovey het volgende:
Volgende week trouwens weer een vrouw met een gat in de hand....ze leren het nooit.
Zondag...uitslaapdag en het is me nog te vroeg voor dit soort opmerkingenquote:Op zondag 30 augustus 2009 12:42 schreef FoXje het volgende:
[..]
Als er maar een gat in zit is dus niet altijd van toepassing
Aha, dat verklaart die toeslagen inderdaad, ff niet bij nagedacht.quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:05 schreef Fer het volgende:
Als je 2 kids naar een kdv brengt krijg je best wel veel toeslag van de staat. Wij krijgen ook wel zoiets voor 2 kinderen. Dat je altijd iets meer dan dit bedrag gelijk weer naar de kdv kan storten vertellen ze er niet bij.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:22 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)s_john.avi_plain.xml
Offtopic: John Williams als Beyoncé. Wat een figuur is het toch ook.
Daarbij merkt dat dochtertje heus wel dat er thuis nu dingen gaan veranderen mbt uitgaven, dan zou het juist goed zijn als dan haar tv weg zou moeten. Dan leert ze er misschien nog iets vanquote:Op maandag 31 augustus 2009 07:38 schreef Karina het volgende:
En ik ben het er wel mee eens dat ze OOK de tv van de dochter moesten verkopen, niet zozeer vanwege het geld dat het op zou brengen, maar meer om het feit dat je niet maar allerlei luxe dingen moet gaan kopen als je geen geld hebt, een soort signaal dat je ook zonder kunt. Laat dat kind lekker beneden tv kijken, zo'n jong kind dat de hele tijd boven alleen tv zit te kijken vind ik ook niets.
Ze kan anders ook flink geld uitgevenquote:Op donderdag 3 september 2009 17:44 schreef THEFXR het volgende:
vanavond weer om 20.30 uur, ik heb de preview gezien, weer een vrouw die alleen maar kan janken!
ja, en als antwoord daarop janken als een klein kindquote:Op donderdag 3 september 2009 18:44 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ze kan anders ook flink geld uitgeven
Ze hadden al 37000 gezamelijk, maar ze had die andere 5000 verzwegen. En later kwam daar nog een stapel onbetaalde rekeningen bij, waaronder 3 maanden huur en zorgverzekering.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:37 schreef kissaa het volgende:
Begonnen ze hun relatie met een schuld van 37.000? Of is de schuld in zes jaar tijd 46.000 geworden?
Ah, ok. Dank uquote:Op donderdag 3 september 2009 20:38 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ze hadden al 37000 gezamelijk, maar ze had die andere 5000 verzwegen. En later kwam daar nog een stapel onbetaalde rekeningen bij, waaronder 3 maanden huur en zorgverzekering.
Ja echt wel en achter haar man zwijgen over die 5000 euroquote:Op donderdag 3 september 2009 20:41 schreef kissaa het volgende:
Wat een dom wijf (kan er geen ander woord voor bedenken)
Idd dat schaapachtig domme gegrinnik...En met die trap onder haar reet ben ik het ook eens.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:43 schreef dronkeykong het volgende:
En dat lulletje blijft nog lachen ook...vies varken moet gewoon een trap onder der reet hebben
Ja, da's nou eenmaal gewoon zo...quote:Op donderdag 3 september 2009 20:54 schreef kissaa het volgende:
Ze lijkt er trots op dat ze een gat in haar hand heeft.
Ja, hij laat niet over zich heen lopen, the bad motherfuckerquote:Op donderdag 3 september 2009 20:56 schreef Pannenkoeken het volgende:
ghehe, ik wil je even corrigerengoed zo!
Moet bijna wel...of ze haalt de bonbons stuk voor stuk in Belgie opquote:Op donderdag 3 september 2009 20:57 schreef fratsman het volgende:
"Omdat je chips en chocola koopt."Met de pallets tegelijk zeker.
Ik denk mee, als het magquote:Op donderdag 3 september 2009 20:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Als hij nou bij mij komt verzinnen we samen wel een manier om haar om te leggen en weg te werken.![]()
Ja hoor, dat mag.quote:
Het is een huurhuis (drie maanden huurschuld)quote:Op donderdag 3 september 2009 21:02 schreef dronkeykong het volgende:
Verkoop je huis, kan je daar mooi de schuld van afbetalen
Oh jaquote:Op donderdag 3 september 2009 21:03 schreef kissaa het volgende:
[..]
Het is een huurhuis (drie maanden huurschuld)
quote:Op donderdag 3 september 2009 21:04 schreef fratsman het volgende:
"Ben je goed in administratie, ja vind ik zelf wel!"Whahahaha!
Daarom hebben ze ook zo weinig schulden.
WAT? Is ze 24?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:01 schreef trovey het volgende:
Moeder van een kind, 24 jaar en reageren als een kind van 6 wat iets niet mag...tijd om volwassen te worden dame.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |