TV vraagt wat informatie. Dan heeft het weinig zin om hem te informeren als je het niet bepaald op de voet volgt en de meisjes zelfs nog nooit hebt zien spelen. Maar goed, je moest het ook niet zien als een aanval, het was gewoon een kanttekening.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:48 schreef jewezemichiel het volgende:
[..]
Dus ik heb geen recht van spreken over een onderwerp omdat ik een naam niet weet? Mij schoot me toevallig haar achternaam niet te binnen, maar ik dacht 'posten maar'. Nee inderdaad, ik volg het niet op de voet, maar dat betekent nog niet dat ik er niks over mag zeggen zoals jij beweert.
Heb jij gelijk in. Mag ik wel zeggen dat van der Meet nu een break achterstaat?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
TV vraagt wat informatie. Dan heeft het weinig zin om hem te informeren als je het niet bepaald op de voet volgt en de meisjes zelfs nog nooit hebt zien spelen. Maar goed, je moest het ook niet zien als een aanval, het was gewoon een kanttekening.
Caro gaat lekker
Dat keur ik goedquote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:56 schreef jewezemichiel het volgende:
[..]
Heb jij gelijk in. Mag ik wel zeggen dat van der Meet nu een break achterstaat?
Ik dacht dat het de buurvrouw wasquote:
Vond ik ook tof ja. Goed om te laten zien dat er wel wat talent rondloopt. NL proftennis kan wel een imagoboost gebruiken en het is toch een beetje de taak van de media om dat wat te verbeteren, voorzover mogelijk natuurlijk, het hangt toch van de prestaties af.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:56 schreef TheArt het volgende:
Leuk dat ze bij Net5 ook wat beelden lieten zien van Richel en Kiwi
Tsja eigenlijk is het volstrekt oneerlijke concurrentie op grasquote:
iddquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:02 schreef qonmann het volgende:
weer dat denigrerende bokito ..typ toch gewoon Venus..
Met wat finesse zou je toch ook genoeg moeten kunnen bereiken. Laten wequote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja eigenlijk is het volstrekt oneerlijke concurrentie op grasDie bokito's slaan 20x harder dan de rest. Enige techniek of andere kwaliteiten zijn daar niet voor nodig, gewoon hard beuken is voldoende
Als jij je er aan irriteert, wil ik dat wel doen hoor. Maar dat geluid, verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:02 schreef qonmann het volgende:
weer dat denigrerende bokito ..typ toch gewoon Venus..
Tuurlijk kom je met heel veel balgevoel ook ver. Maar op gras is het vooral bij de vrouwen onmogelijk om met voornamelijk finesse van dit geweld te winnen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:04 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Met wat finesse zou je toch ook genoeg moeten kunnen bereiken. Laten weSantoro
even als voorbeeld nemen bij de mannen
Enige wat Williams vandaag slecht doet is haar eerste service, dat is wat mager vandaag.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja eigenlijk is het volstrekt oneerlijke concurrentie op grasDie bokito's slaan 20x harder dan de rest. Enige techniek of andere kwaliteiten zijn daar niet voor nodig, gewoon hard beuken is voldoende
Absoluut. Als je nummer 1 was bij de junioren, kan je echt goed tennissen en de meeste van dat soort talenten breken bij de vrouwen ook echt door, i.t.t. tot bij de mannen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:13 schreef Ambrosius het volgende:
Break Oudin! *6-5 voor in de tweede, leuke speelster zeg.
Is dat verschil echt zo groot? Ik weet wel dat het dus, zoals je min of meer al aangeeft, bij de mannen echt vaak maar weinig zegt, maar bij de vrouwen dus wel? Kan zo snel niet echt lijstjes vinden ofzo, maar ben wel nieuwsgierigquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut. Als je nummer 1 was bij de junioren, kan je echt goed tennissen en de meeste van dat soort talenten breken bij de vrouwen ook echt door, i.t.t. tot bij de mannen.
Er zijn er nog wel wat die er hard aan zitten te komen en die ook bij de junioren goed presteren/presteerden.
Het verschil is wel duidelijk aanwezig ja. De vrouwen breken ook echt op jongere leeftijd door, wat toch wel duidelijk maakt dat de stap tussen junioren en senioren minder groot is dan bij de mannen. Bij de mannen ligt de kwaliteit in de breedte ook een stuk hoger. Je ziet er ook niet veel die daar de rankings echt bestormen. Je hebt er wel, maar dat zijn echt de grote talenten die er sowieso wel doorkomen. De meesten bewandelen echt de weg van de geleidelijkheid. Wat betreft de lijstjes, ik zal zo wel even vergelijkingsmateriaal voor je zoekenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:23 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Is dat verschil echt zo groot? Ik weet wel dat het dus, zoals je min of meer al aangeeft, bij de mannen echt vaak maar weinig zegt, maar bij de vrouwen dus wel? Kan zo snel niet echt lijstjes vinden ofzo, maar ben wel nieuwsgierig
Thanksquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het verschil is wel duidelijk aanwezig ja. De vrouwen breken ook echt op jongere leeftijd door, wat toch wel duidelijk maakt dat de stap tussen junioren en senioren minder groot is dan bij de mannen. Bij de mannen ligt de kwaliteit in de breedte ook een stuk hoger. Je ziet er ook niet veel die daar de rankings echt bestormen. Je hebt er wel, maar dat zijn echt de grote talenten die er sowieso wel doorkomen. De meesten bewandelen echt de weg van de geleidelijkheid. Wat betreft de lijstjes, ik zal zo wel even vergelijkingsmateriaal voor je zoeken
quote:1 Gael MONFILS (FRA)
2 Eduardo SCHWANK (ARG)
3 Brendan EVANS (USA)
4 Woong-Sun JUN (KOR)
5 Sun-Yong KIM (KOR)
6 Mischa ZVEREV (GER)
7 Pablo ANDUJAR (ESP)
8 Scott OUDSEMA (USA)
9 Lukas LACKO (SVK)
10 Rafael AREVALO (ESA)
2005: 4 bij de mannen en 8,5 bij de vrouwen (Glatch staat inmiddels op de rand van de top-100)quote:1 Michaella KRAJICEK (NED)
2 Kateryna BONDARENKO (UKR)
3 Shahar PEER (ISR)
4 Victoria AZARENKA (BLR)
5 Yung-Jan CHAN (TPE)
6 Monica NICULESCU (ROU)
7 Marina ERAKOVIC (NZL)
8 Olga GOVORTSOVA (BLR)
9 Irina KOTKINA (RUS)
10 Wen-Hsin HSU (TPE)
quote:1 Donald YOUNG (USA)
2 Marin CILIC (CRO)
3 Ryan SWEETING (USA)
4 Jeremy CHARDY (FRA)
5 Leonardo MAYER (ARG)
6 Robin HAASE (NED)
7 Robin ROSHARDT (SUI)
8 Niels DESEIN (BEL)
9 Thiemo DE BAKKER (NED)
10 Andre MIELE (BRA)
2006: nog geen mannen en al wel 5 vrouwenquote:1 Victoria AZARENKA (BLR)
2 Agnes SZAVAY (HUN)
3 Agnieszka RADWANSKA (POL)
4 Caroline WOZNIACKI (DEN)
5 Dominika CIBULKOVA (SVK)
6 Iona-Raluca OLARU (ROU)
7 Alexandra DULGHERU (ROU)
8 Alexa GLATCH (USA)
9 Yung-Jan CHAN (TPE)
10 Mihaela BUZARNESCU (ROU)
quote:1 Thiemo DE BAKKER (NED)
2 Nicolas SANTOS (BRA)
3 Martin KLIZAN (SVK)
4 Jonathan EYSSERIC (FRA)
5 Petru-Alexandru LUNCANU (ROU)
6 Dusan LOJDA (CZE)
7 Alexandre SIDORENKO (FRA)
8 Luka BELIC (CRO)
9 Kellen DAMICO (USA)
10 Pavel CHEKHOV (RUS)
2007: 0 mannen en 3 vrouwen + 5 anderen die al tussen 200 en 100 staan.quote:1 Anastasia PAVLYUCHENKOVA (RUS)
2 Caroline WOZNIACKI (DEN)
3 Ksenia MILEVSKAYA (BLR)
4 Ayumi MORITA (JPN)
5 Sharon FICHMAN (CAN)
6 Kristina ANTONIYCHUK (UKR)
7 Julia COHEN (USA)
8 Urszula RADWANSKA (POL)
9 Sorana CIRSTEA (ROU)
10 Nikola HOFMANOVA (AUT)
quote:1 Ricardas BERANKIS (LTU)
2 Uladzimir IGNATIK (BLR)
3 Matteo TREVISAN (ITA)
4 Jonathan EYSSERIC (FRA)
5 Fernando ROMBOLI (BRA)
6 Stephane PIRO (FRA)
7 Thomas FABBIANO (ITA)
8 Roman JEBAVY (CZE)
9 Ricardo URZUA-RIVERA (CHI)
10 John-Patrick SMITH (AUS)
quote:1 Urszula RADWANSKA (POL)
2 Anastasia PAVLYUCHENKOVA (RUS)
3 Kristina KUCOVA (SVK)
4 Melanie OUDIN (USA)
5 Anastasia PIVOVAROVA (RUS)
6 Ksenia PERVAK (RUS)
7 Kurumi NARA (JPN)
8 Ksenia LYKINA (RUS)
9 Nikola HOFMANOVA (AUT)
10 Madison BRENGLE (USA)
Toch gewoon in 2 sets voor Venus.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:20 schreef Ambrosius het volgende:
Set Berdych, Venus ondertussen 3 games op rij verloren, zou me niet eens verbazen als het nog gewoon een derde set wordt.
Dat is inderdaad een wereld van verschil zeg. Het valt me wel op dat bij de meisjes vaak genoeg meerdere jaren enkele dezelfde spelers in de top 10 hebben ,terwijl dit bij de mannen nagenoeg nooit zo is.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:41 schreef TheArt het volgende:
Ik leg de grens wat betreft doorbreken even op top-100. De lijstjes zijn de top-10 aan het einde van het jaar bij de junioren.
2004: 4 mannen die door zijn gebroken en 8 vrouwen.
[..]
[..]
2005: 4 bij de mannen en 8,5 bij de vrouwen (Glatch staat inmiddels op de rand van de top-100)
[..]
[..]
2006: nog geen mannen en al wel 5 vrouwen
[..]
[..]
2007: 0 mannen en 3 vrouwen + 5 anderen die al tussen 200 en 100 staan.
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |