abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70480949
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 17:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Niks nieuws. .

En niet te vergeten: duizenden "hulporganisaties" met schatrijke directeurtjes hebben er alle belang bij om de belastingmiljarden te "verdelen".

Oplossing:
-stop met geld geven aan Afrika.
-laat natuurlijke selectie een tijdje z'n gang gaan
-stel over 5 jaar de wereldmarkten vrij open

De oorzaak is trouwens ook redelijk simpel samen te vatten: "hulpverleners" zijn over het algemeen (linkse) beleidsmensen, pappen en nathouden dus. Wat ontbreekt is gewoon een technische oplossing van het probleem, zonder "zachte heelmeesters" maar gewoon zorgen dat er over 5 jaar niemand meer leeft met honger.
75 topics = FIN
  maandag 29 juni 2009 @ 15:49:17 #177
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_70481496
quote:
Op maandag 29 juni 2009 07:26 schreef Picchia het volgende:
Overbevolking hoeft overigens niet ons probleem te zijn als je de grenzen van Europa goed reguleert. Helaas worden wij gedwongen ook dit probleem te importeren.
Als er een plek in de wereld is die overbevolkt is is het west-Europa, en dat komt echt niet door migratie..

Die zogenaamde overbevolking in Afrika valt erg mee als je het met andere werelddelen vergelijkt.
pi_70481802
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:34 schreef FP128 het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij en RemcoDelft onder een tram komen te liggen. 'Natuurlijke selectie' zullen we dat dan noemen.

(tering, wat een nare rechtse mensen lopen hier rond met nazistische ideetjes)
pi_70481899
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:49 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Als er een plek in de wereld is die overbevolkt is is het west-Europa, en dat komt echt niet door migratie..

Die zogenaamde overbevolking in Afrika valt erg mee als je het met andere werelddelen vergelijkt.
Ja, maar onze bevolking zal gaan krimpen in de toekomst als je de migratie stopzet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Picchia op 29-06-2009 16:04:46 ]
pi_70482081
Onze bevolking krimpt maar zal op een hoog pijl blijven.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:32:26 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70483025
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:28 schreef BlaZ het volgende:
Het in stand houden van de boeren in Europa is vrij essentieel. Voor voedsel moet je niet afhankelijk willen zijn van andere landen.
Tja, Douwe Egberts moet toch ergens haar koffie vandaan halen..... en die groeit doorgaans niet in ontwikkelde landen.

Hetzelfde geldt voor thee, kruiden, bananen, rubber, en andere (grond)stoffen, het is voor het Westen redelijk belangrijk om een stabiel Afrika te hebben, die blijven leveren aan het westen, ipv een stel landen die elkaar afmaken in (burger)oorlogen.

Tuurlijk komt koffie ook uit Zuid-Oost Azie en Zuid Amerika, maar daar gaat net zo goed een hoop miljoenen aan ontwikkelingshulp heen.

En qua voedsel.... liggen onze supermarkten vol met fruit en groenten die buiten de EU worden ingekocht. Avacados uit het Midden-Oosten, Sinaasappels uit Noord Afrika, Bananen uit Zuid Amerika, etc.

[ Bericht 28% gewijzigd door maartena op 29-06-2009 16:38:28 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70483280
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij en RemcoDelft onder een tram komen te liggen. 'Natuurlijke selectie' zullen we dat dan noemen.

En dan in een ander topic nog durven stellen dat je het tegenovergestelde van hypocriet bent, met je talloze doodsverwensingen.

Je doet net zo kortzichtig als waar jij alle "rechtsen" van beschuldigd. Je bent een perfect voorbeeld voor hypocrisie, en je hebt het tegenovergestelde van zelfkennis.

en nu niet gelijk gaan roepen dat we allemaal tegen je zijn
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:41:52 #183
99433 Tup
Tupperwaar
pi_70483381
quote:
Op maandag 29 juni 2009 05:20 schreef bendk het volgende:
Tjeetje....wat nu ?
Niks, behalve wat ze schrijft onderwerpen aan je eigen gezonde verstand net als alles hier.
Wasserwunderland
pi_70483432
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:16 schreef qonmann het volgende:
Ben dit boek aan het lezen

[ afbeelding ]

Gaat specifiek over Afrika en geschreven door iemand die daar geboren is.

De schrijfster van dat boek zit ook in de filmpjes in de OP. Kun je een korte samenvatting geven hoe het volgens haar beter kan?
  maandag 29 juni 2009 @ 17:30:51 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70485114
quote:

[..]

Zoals klopkoek, die om een sterke man roept
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 juni 2009 @ 17:32:02 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70485140
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het in stand houden van de boeren in Europa is vrij essentieel. Voor voedsel moet je niet afhankelijk willen zijn van andere landen.
Wat denk jij dat Nederlandse varkens eten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70487571
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:05 schreef Klopkoek het volgende:
Onze bevolking krimpt maar zal op een hoog pijl blijven.
moet zijn peil

pijl hoort bij een boog, zoals kogel bij een pistool...voorbeeld voor je beeldvorming: de kogel kwam van links...
nothing will change without a rebel
pi_70488003
Een stop op ontwikkelingshulp gaat er nooit komen. Er zijn teveel mensen die heel veel geld verdienen met deze 'hulp'.
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  † In Memoriam † maandag 29 juni 2009 @ 19:06:19 #189
230491 Zith
pls tip
pi_70488094
quote:
Op maandag 29 juni 2009 18:50 schreef bendk het volgende:

[..]

moet zijn peil

pijl hoort bij een boog, zoals kogel bij een pistool...voorbeeld voor je beeldvorming: de kogel kwam van links...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70488248
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:03 schreef Mortaxx het volgende:
Een stop op ontwikkelingshulp gaat er nooit komen. Er zijn teveel mensen die heel veel geld verdienen met deze 'hulp'.
Op alles is een oplossing te vinden. Je moet deze niet vinden binnen het gangbare denken, dat is namelijk wat mensen doen.
Een niet conventionele aanpak, een fantasie tot werkelijkheid zien te krijgen.
nothing will change without a rebel
  maandag 29 juni 2009 @ 20:16:20 #191
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_70490459
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:59 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ja, maar onze bevolking zal gaan krimpen in de toekomst als je de migratie stopzet.
Dan nog kunnen ze in Afrika nog behoorlijk doorneuken willen ze onze bevolkingsdichtheid gaan halen.

Bovendien is er door onder andere aids ook een krimp in de bevolking van enkele landen in Zuidelijk Afrika.
  maandag 29 juni 2009 @ 20:20:44 #192
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_70490607
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:31 schreef Mwanatabu het volgende:

Kleinschalige hulp op microniveau is juist ontzettend succesvol gebleken de afgelopen jaren.
Precies : micro kredietjes. Daar heb ik er ook een paar van uitstaan, maar niet in Afrika
Dat zie ik niet zo zitten, tis daar zo'n grote puinhoop
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 29 juni 2009 @ 22:10:00 #193
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70494950
omdat het net boven Afrika ligt maar het net zo hopeloos is.. laten we maar zwijgen van deze Sinterklaas.. die strooit ook met miljoenen en wat heeft dat geholpen. Vandaag maar weer 4 miljoen.
quote:
Koenders geeft 4 miljoen extra voor Gaza
GAZA-STAD - Minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) heeft 4 miljoen euro extra uitgetrokken aan hulp voor het onderwijs dat VN-organisatie UNWRA verzorgt in de Gazastrook. Hij zei dit aan het eind van zijn bezoek maandag aan de grensovergang Erez.

http://www.telegraaf.nl/b(...)aza_4_miljoen__.html
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 29 juni 2009 @ 22:16:00 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70495213
quote:

[..]

Gelukkig kom ik niet in ghetto-wijken waar trams rijden.
Voor wat jou betreft: jammer he, dat er mensen zijn die daadwerkelijk problemen willen oplossen, i.p.v. op kosten van anderen problemen en leed te verergeren!

Achterlijke linkse malloot. Typisch altijd, wel hard kankeren op iedereen, maar inhoudelijk reageren is te moeilijk voor je? Ga fijn zelf in Afrika wonen, laat ik je graag verhongeren! En ondertussen negeer je het feit dat je linkse pappen-en-nathouden heeft gezorgd voor een toename van honderden miljoenen hongerige sloebers. Well done

Plaatje voor je beeldvorming:

Zielig he?! Ik zou snel eten gaan geven aan die zebra's, want miljoenen jaren evolutie heeft echt aangetoond dat ze zonder voedselhulp niet blijven bestaan

[ Bericht 11% gewijzigd door RemcoDelft op 29-06-2009 22:21:07 ]
censuur :O
  maandag 29 juni 2009 @ 22:25:45 #195
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70495672
Ik stel voor dat je als Nederlander mag kiezen waar je geld aan besteedt wordt, wil je liever geen asielzoekers steunen of Afrika door laten modderen dan krijg je een belastingverlaging. Wordt er onderhand een beetje moe van dat we door sommige mensen de les gekregen krijgen maar we zien geen vooruitgang. Betalen mag wel altijd..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_70497257
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Precies : micro kredietjes. Daar heb ik er ook een paar van uitstaan, maar niet in Afrika
Dat zie ik niet zo zitten, tis daar zo'n grote puinhoop
Is volgens mij ook de enige manier die helpt. Helaas wordt het grootste deel van het ontwikkelingsbudget rechtsstreeks overgemaakt naar regeringen en hulporganisaties die heel andere prioriteiten hebben
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_70498045
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 17:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Niks nieuws. Dit is al zo vaak uit onderzoek gebleken. Helaas blijven politici zich gelukkig-voelen als ze belastinggeld aan hongernegertjes kunnen uitdelen, ondanks dat ze het grotere plaatje totaal verpesten.
Er zijn meer hongerigen dan ooit, en dat wordt alleen maar erger. Want 30 jaar geleden was het zielig om een paar honderd miljoen mensen te laten verhongeren, nu is het zielig om er een miljard te laten verhongeren, en over nog een paar decennia staat de teller op meerdere miljarden.

En niet te vergeten: duizenden "hulporganisaties" met schatrijke directeurtjes hebben er alle belang bij om de belastingmiljarden te "verdelen".

Oplossing:
-stop met geld geven aan Afrika.
-laat natuurlijke selectie een tijdje z'n gang gaan
-stel over 5 jaar de wereldmarkten vrij open

De oorzaak is trouwens ook redelijk simpel samen te vatten: "hulpverleners" zijn over het algemeen (linkse) beleidsmensen, pappen en nathouden dus. Wat ontbreekt is gewoon een technische oplossing van het probleem, zonder "zachte heelmeesters" maar gewoon zorgen dat er over 5 jaar niemand meer leeft met honger.
En hoe doe je dat, zorgen dat er over 5 jaar niemand meer leeft met honger?
Je laat het leger huis na huis langsgaan en dan aan elke bewoner vragen: "Heb jij honger?" Wie: "Ja." zegt, wordt doodgeschoten.
En dan drie uur later nog een keer.
Na een week weet je heel zeker dat alle mensen die honger hadden niet meer leven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70498427
quote:
Op maandag 29 juni 2009 18:50 schreef bendk het volgende:

[..]

moet zijn peil

Heel goed: een spelfout. Mag ik ook graag op letten en soms op wijzen.
Maar wijzen op een spelfout als vervanging van een argument vind ik beneden mijn stand.
En een spelfout is altijd nog minder erg dan een denkfout. En al helemaal minder erg dan een blinde en foute stelling. (Hybride auto's rijden op stroom uit vieze centrales.)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70500889
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:03 schreef Mortaxx het volgende:
Zijn ook voldoende non-profit organisaties die aan hulpverlening doen in ontwikkelingslanden.

Verder zijn de Europese landen veelal de aanstichters van veel van de problemen of geweld wat zich nu voordoet in Afrika. In die zin hebben de Europese landen een morele plicht om Afrikanen te helpen.

Om maar 1 voorbeeld te noemen (en zo zijn er legio):

De vroegere kolonialisten zijn altijd sterk in de minderheid geweest en toch wilden ze graag controle hebben over een groot gebied. Hiervoor is een bekende tactiek door een bepaald bevolkingsgroep voor te trekken om een ander bevolkingsgroep onder druk te houden. Dit hebben de Britten bijvoorbeeld met Schotland gedaan door een paar Schotse clans voor te trekken. De Belgen hebben dat bijvoorbeeld gedaan met de Tutsi’s. De Tutsi’s werden de ruling class en hebben voor een zeer lange tijd de Hutu’s gedomineerd.

Tijden veranderen en de kolonisten zijn vertrokken. Wij in Europa zijn het verleden al vergeten echter in Afrika zijn ze het nog lang niet vergeten. De decennia’s aan vernederingen zijn de Hutu’s niet vergeten en geregeld hoor je dat Hutu’s en Tutsi’s met elkaar slaags zijn. Met messen worden er flink op elkaar ingehakt waarbij het alleen moorden onvoldoende is. Nee, Europa voert die moorden niet uit maar indirect is Europa wel verantwoordelijk voor de situatie wat zich voordoet.

Zo zijn er veel meer van dit soort voorbeelden waarbij Europa een morele plicht heeft om te helpen. Het is erg makkelijk om je handen ervan af te trekken maar als aanstichter heb je verantwoordelijkheden. Nederland heeft bijvoorbeeld erg veel slaven verhandeld en is in die zin direct verantwoordelijk voor een deel van problemen in de gebieden waar destijds slaven vandaan zijn gehaald. Ondanks dat het lang geleden is zijn de problemen nu nog steeds zichtbaar.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_70501475
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En hoe doe je dat, zorgen dat er over 5 jaar niemand meer leeft met honger?
Je laat het leger huis na huis langsgaan en dan aan elke bewoner vragen: "Heb jij honger?" Wie: "Ja." zegt, wordt doodgeschoten.
En dan drie uur later nog een keer.
Na een week weet je heel zeker dat alle mensen die honger hadden niet meer leven.
Daar zal het wel op neerkomen, want de scheidslijn tussen 'natuurlijke selectie zn gang laten gaan' en 'natuurlijke selectie een handje helpen' is natuurlijk erg smalletjes. Er wordt wel erg makkelijk aan voorbijgegaan dat hongerlijdende Afrikanen ook mensen zijn. De achterliggende gedachte die ten grondslag moet liggen aan een opmerking als 'natuurlijke selectie een poosje zn gang laten gaan' ook nog uitgesproken door iemand die meent dat hij daarmee De Oplossing aandraagt, zou prima passen in een vergadering zoals die ongeveer in Wannsee moet hebben plaatsgehad. En ja, die Godwin mag je op mijn conto zetten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')