Ik had gelijk.quote:
Tijd voor...quote:
Gelukkig zijn Gods' hoeders aan de macht en kan er snel een einde gemaakt worden aan dat enge securalisme. D'r uit met de duivel!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:53 schreef Autodidact het volgende:
Nog meer opbeurends.
http://www.nd.nl/artikele(...)dreigt-eu-het-meest-
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:53 schreef Autodidact het volgende:
Nog meer opbeurends.
http://www.nd.nl/artikele(...)dreigt-eu-het-meest-
quote:,,Ik ken ook mensen met andere overtuigingen, die een hoog moreel besef hebben. We moeten niet te pretentieus zijn.''
Weinig opzienbarend. Het idee dat je immoreel bent wanneer je niet religieus bent is nog steeds vrij sterk aanwezig onder veel gelovigen.quote:
investeringstip dusquote:
Die heeft zeker op de lomp-school gezeten.quote:
We hadden afgesproken om Rock alleen nog maar belachelijk te maken achter zijn rug om.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Die heeft zeker op de lomp-school gezeten.
Hoe kan een minister toch wegkomen met zo'n gewauwel? Waar is de Tweede Kamer die vraagt of de minister hier het kabinetsstantpunt verkondigt?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gelukkig zijn Gods' hoeders aan de macht en kan er snel een einde gemaakt worden aan dat enge securalisme. D'r uit met de duivel!
quote:
Moeten de grondstoffenprijzen wel weer aantrekkenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
investeringstip dus
grondstoffen en recyclingsbedrijven
Ben jij bedonderdquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moeten de grondstoffenprijzen wel weer aantrekken
Ik reageer daar gewoon niet meer serieus op, verspilde moeite inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:02 schreef Reya het volgende:
[ afbeelding ]
Monolith en Lambiekje, geportretteerd in de jungle.
Die foto is in Saigon genomen, uilenbal.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:02 schreef Reya het volgende:
[ afbeelding ]
Onderschat nimmer mijn onwetendheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:09 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Die foto is in Saigon genomen, uilenbal.
Want in een stad als Groningen wordt Reya's woord voor ware munt genomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Al was het in Timboektoe dan nog...
Klatergoud zou ik het willen noemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:22 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Want in een stad als Groningen wordt Reya's woord voor ware munt genomen.
Omdat de minister het heeft over bepaalde elementen van secularisme die een gevaar kunnen zijn ( niet over secularisme an sich)... Een waarheid als een koe.. een open deur.. weten we al honderden jaren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoe kan een minister toch wegkomen met zo'n gewauwel? Waar is de Tweede Kamer die vraagt of de minister hier het kabinetsstantpunt verkondigt?
En wie staat er weer uiterst links?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:02 schreef Reya het volgende:
[ afbeelding ]
Voorwaar, ik identificeer hem nu pas als de opa van Mutant01.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:49 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En wie staat er weer uiterst links?
Secularisme houdt niks anders in dan de scheiding tussen kerk en staat of een neutrale houding tegenover persoonlijke overtuigingen door de staat. Waar is dat precies even gevaarlijk als religieus geweld?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Omdat de minister het heeft over bepaalde elementen van secularisme die een gevaar kunnen zijn ( niet over secularisme an sich)... Een waarheid als een koe.. een open deur.. weten we al honderden jaren.
het is niet eens een mompelend verlegen kamervraagje waard
- Religie promoten vanuit de overheid.quote:Ruim ton subsidie voor charmeoffensief moskeeën
Tien Marokkaanse moskeeën in Amsterdam krijgen 112.000 euro subsidie van de gemeente om aan hun imago te werken. De moskeeën willen transparanter worden, hun relatie met de buurt verbeteren en radicalisering onder moslimjongeren bestrijden.
Dat staat in het vandaag verschenen plan Voorkomen is beter dan genezen van de Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties Nederland (UMMON), de Raad van Marokkaanse Moskeeën Noord-Holland en ACB Kenniscentrum.
Gesprekken
De komende twee jaar organiseren de moskeeën ‘activiteiten in de buurt’. Ook krijgen ze allemaal een eigen website. Zo moet duidelijk worden wat zich in de gebedshuizen afspeelt.
Als onderdeel van het project – dat twee jaar loopt – krijgen moskeebestuurders ook trainingen om radicalisering beter te herkennen.
Verder worden voorlichtingsavonden, gesprekken over ‘gevoelige onderwerpen’ en 'multiculturele' bijeenkomsten georganiseerd.
Imam op school
In het plan staat ook dat de moskeeën betere contacten moeten opbouwen met jeugd- en onderwijsinstellingen.
Bestuurders en imams moeten daar op bezoek gaan om moslimjongeren te stimuleren hun diploma te halen.
De ruime euroton waarmee de gemeente Amsterdam het project subsidieert is afkomstig van het ministerie van Binnenlandse Zaken en bedoelt om radicalisering op gemeenteniveau te bestrijden.
De moslimorganisaties hebben ook subsidie aangevraagd bij de provincie Noord-Holland om het charmeoffensief buiten Amsterdam te kunnen uitvoeren.
Bron: Elsevier
nergens... !quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:33 schreef Autodidact het volgende:
Waar is dat precies even gevaarlijk als religieus geweld?
nee, Rouvoet zegt dat securalisme, an sich, gevaarlijk is. Oftewel, als je niet gelooft in zijn imaginaire vriendje dan ben je gevaarlijk. In ieder geval gevaarlijker dan wanneer je in een ander imaginair vriendje gelooft.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nergens... !
maar dat zegt Rouvoet niet.... hij had het over "bepaalde elementen" ... niet over secularisme op zich..
Hij zegt niks schokkends .. vandaar dat kamerleden ook niet reageren...
vergelijk:
* bepaalde elementen van sex kunnen gevaarlijk ziijn
* bepaalde elementen van alcohol drinken kunnen gevaarlijk zijn
* bepaalde elemenenten van 'rechts' kunnen gevaarlijk zijn
* bepaalde elementen van 'links' kunnen gevaarlijk zijn..
je hoort wat je wilt horen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
nee, Rouvoet zegt dat securalisme, an sich, gevaarlijk is. Oftewel, als je niet gelooft in zijn imaginaire vriendje dan ben je gevaarlijk. In ieder geval gevaarlijker dan wanneer je in een ander imaginair vriendje gelooft.
Welke bepaalde elelement van de scheiding tussen kerk en staat (securalisme) is er dan. Het is of scheiding of niet ....quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je hoort wat je wilt horen?
ik hoor hem zeggen "bepaalde elementen van het secularisme" ..
natuurlijk vind een aanhanger van een bepaalde -isme andere isme's foute boel.. en zelfs gevaarlijke boel.
dat is mijn mening bijv over jouw libertairisme ...
ook vind ik theïsme in principe foute boel tot gevaarlijke boel...
maar dat zijn toch normale maatschappelijke meningsverschillen...?
de crux zit hem in het gebruik van het tussenwerpseltje "bepaalde elementen" ... had hij dat niet gedaan dan konden Pechtold en Halsema lekker scoren.... en terecht..
Ik stel de vraag nogmaals. Welke elementen van een scheiding tussen kerk en staat en neutrale houding jegens religieuze overtuigingen zijn even gevaarlijk als religieuze terreur? Dat kan alleen gevaarlijk zijn als je vindt dat er geen scheiding tussen kerk en staat moet zijn of als de staat niet neutraal moet zijn in religieuze overtuigingen. Dat is van de CU te begrijpen, maar van het kabinet?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nergens... !
maar dat zegt Rouvoet niet.... hij had het over "bepaalde elementen" ... niet over secularisme op zich..
Hij zegt niks schokkends
http://www.nytimes.com/2009/07/02/world/middleeast/02iran.html?partner=rss&emc=rssquote:PARIS — Iran courted new levels of post-election isolation from the European Union on Wednesday as European diplomats pondered whether to withdraw the ambassadors of all 27 members nations in a dispute over the detention of the British Embassy’s local personnel.
European diplomats said that no formal decision to order their envoys home had been taken but that the measure was an option under consideration as the European Union — Iran’s biggest trading partner — tries to work out how to defuse the dispute in a way that would shield other embassies in Tehran from similar action.
Withdrawing all 27 ambassadors would represent a rare and unusually forceful display of European anger at Iran’s behavior, and several diplomats said the European Union would prefer to avoid it. Diplomats in Europe said they could not recall such concerted action by the entire, expanded bloc.
Heb je geen duidelijker afbeelding van die vrouw in rok?quote:
Nee, Marokkaanse vrouwen mag je alleen van veraf fotograferen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:48 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Heb je geen duidelijker afbeelding van die vrouw in rok?
Maak hier nou geen faptopic vanquote:
Het zijn Christenen, het blijven Turken.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een Nederlands Marokkaanse meid.
Mijn loutere aanwezigheid maakt dit al tot faptopic.quote:
Niet zonder fotoboekquote:Op woensdag 1 juli 2009 18:07 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Mijn loutere aanwezigheid maakt dit al tot faptopic,
Non sanz droict.quote:
Rouvoet gebruikt hier de term seculiere omgeving voor niet-godsdienstige omgeving... wat op zich meer betekent als een omgeving die alleen scheiding van kerk en staat voorstaat.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik stel de vraag nogmaals. Welke elementen van een scheiding tussen kerk en staat en neutrale houding jegens religieuze overtuigingen zijn even gevaarlijk als religieuze terreur? Dat kan alleen gevaarlijk zijn als je vindt dat er geen scheiding tussen kerk en staat moet zijn of als de staat niet neutraal moet zijn in religieuze overtuigingen. Dat is van de CU te begrijpen, maar van het kabinet?
quote:Dank voor uw aanmelding!
U hebt geboekt bij: Samantha
Mooie kop.quote:
Waar haal je dat vandaan? Dit is een aanname.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rouvoet gebruikt hier de term seculiere omgeving voor niet-godsdienstige omgeving... wat op zich meer betekent als een omgeving die alleen scheiding van kerk en staat voorstaat.
Is dat een neutrale houding tegenover religieuze standpunten? Integendeel. Niets seculiers aan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat niet om elementen uit een samenhangend geheel zoals verwarmingselementen uit een kachel.
Het gaat om de extremiteiten van een denkwijze.. De extreme mensen met extreme middelen en oplossingen
Bijv... de godsdienstonderdrukking in de voormalige communistische staten..
Een aanzet naar een extremiteit als godsdienstonderdrukking zie je regelmatig op Fok.. waar bepaalde users steeds weer voorstelllen politieke partijen op religieuse grondslag te verbieden , vaak als onderdeel van een plan dat de overheid theïsme moet uitbannen.
Uit de overheidsarchieven? Dat heb ik, zeker weten, nog nooit voorgesteld. Anders bron graag. Het is triest met je gesteld als je leugens nodig hebt om een discussie te winnen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een andere begin van extremiteit is het woord 'god' te schrappen uit de overheidsarchieven... wat jij ooit voorstelde Een cultuurzuivering die je ook zag toen men in China religieuse gebouwen en archieven gingen vernietigen.
Er is geen extremiteit in te bekennen. Wat B_A zei: er een scheiding tussen kerk en staat, of die is er niet. Je hebt een rechtsstaat, of je hebt het niet. Je hebt een monarchie, of je hebt het niet. Je hebt een parlement, of je hebt het niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ieder -isme heeft zijn extremiteiten of kan die hebben. Nogal ontkennend gedrag om secularisme en anti-theisme daarvan vrij te stellen ..
Er zijn zoveel dingen aannames... gelukig maar anders kon je fok wel sluiten wegens saaie samenscholingquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:06 schreef Autodidact het volgende:
Waar haal je dat vandaan? Dit is een aanname.
Het is maar net wat je verstaat onder seculariteit...quote:Is dat een neutrale houding tegenover religieuze standpunten? Integendeel. Niets seculiers aan.
wat ook triest is ... is dat je direct in ontkenning vervalt en mij een leugen verwijt.quote:Uit de overheidsarchieven? Dat heb ik, zeker weten, nog nooit voorgesteld. Anders bron graag. Het is triest met je gesteld als je leugens nodig hebt om een discussie te winnen.
in theorie dus.. als je het woord seculier terugbrengt tot simpel een overheid die niet vanuit een of andere levensbeschouwing andere beschouwingen onderdrukt...quote:Er is geen extremiteit in te bekennen. Wat B_A zei: er een scheiding tussen kerk en staat, of die is er niet. Je hebt een rechtsstaat, of je hebt het niet. Je hebt een monarchie, of je hebt het niet. Je hebt een parlement, of je hebt het niet.
ik heb vaak sterke argumentaties, redeneringen en formuleringen gezien van je..quote:Je komt met niks, bluesdude. Aannames, leugens en onzin.
quote:Eerder dit jaar was Ter Horst nog tegen subsidie voor deze bewegingen.
quote:Ter Horst wil verder in de wet vastleggen dat bedrijven of personen maximaal 50.000 euro aan een politieke organisatie mogen geven. Giften tussen 2.500 en 50.000 euro moeten openbaar worden gemaakt.
Volgens mij bedoelde je hoer.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een Nederlands Marokkaanse meid.
Nee, dat is gewoon wat we onder secularisme verstaan. Ongeloof en secularisme zijn geen synoniemen. Communisme is geen 'element' van het secularisme o.i.d.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen aannames... gelukig maar anders kon je fok wel sluiten wegens saaie samenscholing
[..]
Het is maar net wat je verstaat onder seculariteit...
In dit verband gebruikte Rouvoet het in de betekenis van ongelovigheid en niet sec in de betekenis van streven van scheiding tussen kerk en staat.
Dit is mijn aanname ... net zoals jij een andere aanname hebt
Natuurlijk ga je het niet opzoeken, want je zult het nooit vinden. Ik hoef mijn geheugen niet te gebruiken want ik weet dat dit niet mijn standpunt is. Verre van. Je bent gewoon onzin aan het verkopen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat ook triest is ... is dat je direct in ontkenning vervalt en mij een leugen verwijt.
het zal je sieren als je rekening houdt met menselijk feilbaar geheugen en menselijke interpretatie ..ook van jouw kant
ik ga het niet opzoeken trouwens
Ik weet het. Jij niet...quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:37 schreef Bluesdude het volgende:
ik heb vaak sterke argumentaties, redeneringen en formuleringen gezien van je..
je kunt echt beter dan dit ...
Michael Jackson is dood, hoor.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:04 schreef Boze_Appel het volgende:
Geef nou gewoon toe aan je verwekker Autodidact. Verzetten is zinloos.
Hades dien ik al.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:04 schreef Boze_Appel het volgende:
Geef nou gewoon toe aan je verwekker Autodidact. Verzetten is zinloos.
quote:
Bronquote:During interviews conducted individually with mothers and fathers, Dr Alvergne and her team asked questions about how many hours a day fathers spent with their children. They also asked indirect questions, like whether the father gave the mother money for the children and, if so, how much. Answers were scored numerically, with responses like “he gives me a lot of money each week” getting four points and “he gives me no money” getting zero. Questions associated with marital conflict, drug use and jealousy could generate negative points. The scores were combined to create a paternal-investment index which ranged from a high of +4 to a low of -4. The nutritional condition of all the children in the study was also assessed, in the form of their body-mass indices (BMI), a measure of how much fat their bodies contained.
The result, published in the latest edition of Animal Behaviour, is that children who looked and smelled like their fathers did indeed enjoy more paternal care than those who did not. They averaged +1 on the paternal-investment index. The “non-resemblers”, those adjudged by outsiders not to smell or look like their fathers, averaged -1. This mattered, for there was also a strong connection between paternal investment and a child’s nutritional state. Children whose index was +2 had an average BMI of 16.5. Those whose index was -2 averaged a BMI of 15.
Dat is de hel.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
Christus, de wind alleen al voelt aan als 30 graden.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Pas maar op; DrWolffenstein is van plan exorcisme op je toe te passen.
Bij hoge temperaturen zoals vandaag is de invloed van de wind op de gevoelstemperatuur te verwaarlozen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
Christus, de wind alleen al voelt aan als 30 graden.
Dat zeg jij.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:52 schreef Montov het volgende:
[..]
Bij hoge temperaturen zoals vandaag is de invloed van de wind op de gevoelstemperatuur te verwaarlozen.
Ik ambieer het dragen van een coltrui.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:48 schreef Monolith het volgende:
Dat jullie bij deze temperatuur nog de energie hebben voor slap quasi-filosofisch geneuzel.
Uw smaak is ongrijpbaar.quote:
En andermans gelach.quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:04 schreef Wheelgunner het volgende:
Heerlijk weer voor mijn korte broek, hawaii shirt en teenslippers.
Je hebt meteen de kunst afgekeken, neem ik aan.quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:02 schreef Nautilus_ het volgende:
Ik was vandaag in Utrecht. Daar weten meisjes wat flaneren is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |