quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:42 schreef nelisb het volgende:
Vanavond heb ik een 3GS! Nog 45 minuten ongeveer!
gaat mijn nachtrust voor de bruiloft hahahquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Laatste post in #284
[..]
![]()
Nog net voor je huwelijk binnen!
iPhone 3gs is binnen. Helaas niet thuis, du activeren lukt niet!quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:31 schreef nelisb het volgende:
Nog 5 minuten en dan wordt de 3GS bezorgd!
Zegd at!quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:53 schreef TwyLight het volgende:
Dit is toch wel de leukste reeks op fok hè. [ afbeelding ]
Geldt per 1 juli niet een opzegtermijn van 1 maand voor mobiele telefoonabonnementen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:17 schreef Svyatagor het volgende:
Vandaag even bij zo'n T-Mobileshop binnengelopen, ik kan begin volgende maand een abbo afsluiten, dan krijg ik de iPhone mee, maar kan hem pas begin november gebruikenTenzij ik met dubbele lasten ga zitten, maar dat lijkt me niks. Moet mijn oude abbo wel drie maanden vantevoren opzeggen, dus ja..
quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Geldt per 1 juli niet een opzegtermijn van 1 maand voor mobiele telefoonabonnementen?
Extra info:quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is nieuw voor me, ga ik ff uitzoeken. Thanks voor de tip.
29 euroquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:13 schreef Drommelsch85 het volgende:
Zijn er al prijzen in NL bekend hoeveel een Snow Leopard upgrade kost als je nu een Mac koopt?
Als je op of na 8 juni 2009 een in aanmerking komende computer of Xserve hebt gekocht waarop Mac OS X Snow Leopard nog niet is geïnstalleerd, kun je je systeem alsnog upgraden voor ¤ 8,95.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:13 schreef Drommelsch85 het volgende:
Zijn er al prijzen in NL bekend hoeveel een Snow Leopard upgrade kost als je nu een Mac koopt?
Het klopt. Ik werd vanmiddag gebeld dat ik mijn iPhone morgen kan ophalen en toen ik die drie maanden opzegtermijn vermeldde, zei de T-mobile-meneer dat dat per 1 juli nog maar één maand is.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef Svyatagor het volgende:
Dat is nieuw voor me, ga ik ff uitzoeken. Thanks voor de tip.
Top! Misschien die Dell dan toch maar de deur uit doen en ruilen voor een 13" MBP.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:23 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Als je op of na 8 juni 2009 een in aanmerking komende computer of Xserve hebt gekocht waarop Mac OS X Snow Leopard nog niet is geïnstalleerd, kun je je systeem alsnog upgraden voor ¤ 8,95.
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
doenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 01:13 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Top! Misschien die Dell dan toch maar de deur uit doen en ruilen voor een 13" MBP.
Ik weet niet of het inmiddels al opgelost is, maar je kunt ook Finder herstarten of uitloggen. Als je niet wilt uitloggen en ook niet kan vinden welk proces de schijf in gebruik zou hebben is er nog deze hint: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020426083026328quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, ik krijg een netwerk schijf niet unmount. In gebruik kan niet verwijderen. Maar de schijf is niet in gebruik. Ook finder herstarten helpt niet. En opnieuw verbinden met de netwerkschijf ook niet.
Moet ik nu, heel windows, gaan rebooten...??
Ah, ik zie alleen wel dat het gaat om contracten ná de eerste contractsperiode. Ik zit pas sinds november bij Vodafone, dus nog in mijn eerste jaar. Die drie maanden gelden dus wel voor mij, maar het maakt op zich niks uit, ik laat T-Mobile gewoon in november ingaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:39 schreef broer het volgende:
[..]
Het klopt. Ik werd vanmiddag gebeld dat ik mijn iPhone morgen kan ophalen en toen ik die drie maanden opzegtermijn vermeldde, zei de T-mobile-meneer dat dat per 1 juli nog maar één maand is.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmmm, Kijk eens naar de Top 5 verkochte albums in iTunes..
En 't eene moment kotste de media MJ helemaal uit. En nu praten ze hem de hemel in... (eeuhmz.. vage woordekeuze)quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Beetje massa hysterie hoor. Ik kan nog wel een avondje M.J. muziek trekken van de radio, maar het moet natuurlijk niet te fur gaan..
Dus de actie van 29 dollar voor een upgrade gaat hier in NL niet gelden?quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:23 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Als je op of na 8 juni 2009 een in aanmerking komende computer of Xserve hebt gekocht waarop Mac OS X Snow Leopard nog niet is geïnstalleerd, kun je je systeem alsnog upgraden voor ¤ 8,95.
Wat nou eerste moonwalk..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Op de Dumpert doen ze de eerste moonwalk veel beter
Ja, laten we het weer over Apple hebbenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:35 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
Dus de actie van 29 dollar voor een upgrade gaat hier in NL niet gelden?
Nee, het gaat om dat plaatje. Dat is MJ die de moonwalk doet, maar als je op het filmpje klikt, zie je Neil Armstrong op de maan lopen. Ik trapte er iig in.quote:
quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:23 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Jawel, alleen als je in die periode een Mac hebt gekocht heb je nóg meer voordeelquote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:35 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
Dus de actie van 29 dollar voor een upgrade gaat hier in NL niet gelden?
Jawelquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:41 schreef donderopman het volgende:
ik heb al een upgrade van leopard op mijn macbook draaien, dan kan ik vast niet weer aan snow leopard voor 29 euro komen
Gaat snow leopard gewoon 30 euro kosten.....damn hoe doen ze dat bij applequote:
winst maken op de hardware.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:53 schreef donderopman het volgende:
[..]
Gaat snow leopard gewoon 30 euro kosten.....damn hoe doen ze dat bij apple
Omdat er t.o.v. Leopard nauwelijks iets nieuws in zitquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:53 schreef donderopman het volgende:
[..]
Gaat snow leopard gewoon 30 euro kosten.....damn hoe doen ze dat bij apple
Das waar, maar toch, marketing technisch is dit echt wel heel strak om te doenquote:
Nou niets nieuws. Native exchange server support vind ik wel een hele belangrijke om macs zakelijk veel aantrekkelijker te maken. Naast de enorme performance verbeteringen die te verwachten zijn. Snow Leopard staat tot Leopard als Windows 7 tot Vista. Ik weet niet of Microsoft al prijzen heeft aangekondigd?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:00 schreef Kremers het volgende:
[..]
Omdat er t.o.v. Leopard nauwelijks iets nieuws in zitJa, nauwelijks iets nieuws dat te zien is. Het is een performance upgrade bedoeld voor Mac's die op Intel draaien. 10.6 is dan ook het eerste Mac OS dat geen ondersteuning biedt voor het Power PC platform.
Voor de opvolger van Snow Leopard mag je gewoon weer ¤129 neerleggen
Precies, en vandaar ook deze prijs. De meeste mensen kijken niet verder dan de oppervlakte wat betreft een OS omdat ze van achterliggende zaken toch geen verstand hebben. En hoe maak je dan aan average Joe duidelijk dat ¤129 een goede investering is als je komt van Leopard?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:39 schreef TwyLight het volgende:
Mja voor de meeste (casual) gebruikers verandert er weinig dat ze kunnen zien dus tja
Oe! Dat is heel goed nieuws!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:34 schreef Kremers het volgende:
Ik heb net de nieuwe features bekeken. Wat mij meteen opviel was de intelligente manier van tekst selecteren in een PDF bestand. Van de week moest ik een stuk tekst hebben uit een pagina met meerdere kolommen waardoor ik ook tekst kreeg die ik helemaal niet wilde hebben. Dat is nu dus opgelost
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:58 schreef broer het volgende:
[..]
Oe! Dat is heel goed nieuws!
Gewoon in Preview?
http://www.apple.com/nl/macosx/refinements/quote:Easy PDF text selection.
Here’s an enhancement that exemplifies the pursuit of perfection. When using a PDF viewer such as Preview, have you ever tried to copy text from a PDF document that has more than one column? It’s almost impossible. Instead of selecting only the text you want, your cursor selects all the text across the page, so you end up with a mix of words from every column.
Mac OS X Snow Leopard applies sophisticated artificial intelligence algorithms to fix the problem. It analyzes the layout of each page in the PDF to identify columns of text. So when you use the cursor to select text, you get only the words you want. That’s a real time-saver.
Luie flikkers!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:13 schreef TwyLight het volgende:
ookal werkt het in het weekend (waarschijnlijk niet) apple verwerkt zelf sowieso niks in het weekend
Exposé is sowieso een stuk geordender. Nu worden alle schermen zomaar neergegooid in het overzicht, in SL staan ze allemaal netjes in een tabel.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er is een nieuwe seed uit van Snow Leopard. Daar is o.a. de nieuwe Expose functie in opgenomen. Erg handig.
[ afbeelding ]
En deze build is al behoorlijk stabiel en rap, zelfs op een externe FW800 schijf.
Opzegging per maand geldt voor stilzwijgende verlengingen, waarbij er van beide kanten niets gebeurd. Het afsluiten van een nieuwe overeenkomst, met daarbij een nieuw toestel of een lager abonnementstarief, kun je niet echt beschouwen als stilzwijgend. Jullie (jij en Telfort) gaan beiden bewust een nieuwe overeenkomst aan. Dan geldt 'een man een man, een woord een woord' gewoon nog steeds. Je zult dus tot maart 2010 verbonden zijn aan Telfort.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:56 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Weet iemand hier hoe het nu precies zit met het opzeggen van je mobiele abonnement tegenwoordig? Ik lees dus op de website van mijn provider - Telfort - dat mijn huidige contract loopt to maart 2010, maar dat is een verlenging waarbij ik een nieuw toestel kreeg. Het is dus niet het eerste contact dat ik bij Telfort af heb gesloten. Kan ik nu met die nieuwe regeling binnen 1 maand van mijn huidige contract af zijn zodat ik voor de 3GS kan gaan?
quote:Op zondag 28 juni 2009 12:00 schreef nelisb het volgende:
Per Maart 2010 kan je overstappen naar Tmobile.
Verlenging is gewoon een contract of je nu een nieuwe of bestaande klant bent.
Daar was ik idd al bang voor. Bedankt voor de info! Zal dus naar Belgie ofzo moeten voor mn iPhonequote:Op zondag 28 juni 2009 12:45 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Opzegging per maand geldt voor stilzwijgende verlengingen, waarbij er van beide kanten niets gebeurd. Het afsluiten van een nieuwe overeenkomst, met daarbij een nieuw toestel of een lager abonnementstarief, kun je niet echt beschouwen als stilzwijgend. Jullie (jij en Telfort) gaan beiden bewust een nieuwe overeenkomst aan. Dan geldt 'een man een man, een woord een woord' gewoon nog steeds. Je zult dus tot maart 2010 verbonden zijn aan Telfort.
En dan wil je liever niet meteen naar T-Mobile voor een 3GS, omdat dan waarschijnlijk drie maanden later een nieuwe iPhone wordt geïntroduceerd
- Of een tweedehands 3G kopen op Marktplaats;quote:Op zondag 28 juni 2009 13:04 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
[..]
Daar was ik idd al bang voor. Bedankt voor de info! Zal dus naar Belgie ofzo moeten voor mn iPhone
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:04 schreef Kremers het volgende:
[..]
En MS heft de prijzen van Windows 7 al bekend gemaakt. Ik geloof dat Home Premium Update $129 gaat kosten.
Het probleem zit hem volgens mij in de lokalisatiekeuze... Ik heb zelf de taal op Engels staan maar lokalisatie op Dutch > Netherlands en sindsien heb ik de dagen van de week en maanden in het Nederlands, net als de iTunes winkel.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:29 schreef Zpottr het volgende:
Grr... De iTunes Store (en dus de helft van de interface van mijn engelstalige iTunes op mijn engelstalige Leopard) is vernederlandsd. Ik haat gemixede interfaces met hier en daar een woord engels en hier en daar een woord nederlands. Hoop niet dat ze het idee hebben dat dit klantvriendelijk is of zo - hoveel mensen zouden er wel niet zijn met een Nederlands iTunes accounts en hun OS-taal op Engels?
Dat lang niet alle applicaties gelokaliseerd zijn waardoor je een gemengde interface krijgt - en dat de vertalingen vaak onbeholpen zijn. "Maak mijn album compleet"? "Sociaal Netwerken"? "Favoriet bij onze medewerkers"? Dat doet het niet echt voor mij.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begrijp nooit dat gedweep met een engels OS. Wat is er mis met Nederlands?
quote:NIEUW IN DEZE VERSIE:
- We now support iPod music from within the game!
Consistentie in een GUI zit in gebruik van elementen en niet in een taal. Daarnaast kan ik de vertalingen die je noemt niet schokkend noemen, wat is er mis mee dan? "Maak mijn album compleet" klopt toch gewoon? "Sociaal netwerken" is een geaccepteerde nederlandse beschrijving voor... sociale netwerken en ik begrijp echt niet wat er mis is aan "favoriet bij onze medewerkers"quote:Op zondag 28 juni 2009 16:48 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Dat lang niet alle applicaties gelokaliseerd zijn waardoor je een gemengde interface krijgt - en dat de vertalingen vaak onbeholpen zijn. "Maak mijn album compleet"? "Sociaal Netwerken"? "Favoriet bij onze medewerkers"? Dat doet het niet echt voor mij.
Bij de iTunes store heb je dan nog het overgrote deel van de apps die niet gelokaliseerd zijn zodat je pareltjes krijgt als:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat ik het meest waardeer aan mijn Mac is de consistente interface, en die krijg je alleen in het Engels. Tot voor kort dan
@Kremers: daar ligt het helaas niet aan.
Jaja. Bepaal jij dat anders even voor mij. Ik heb het over de interface, niet alleen over jouw beperkte definitie van een GUI.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Consistentie in een GUI zit in gebruik van elementen en niet in een taal.
het is wel correct. Maar het is onbeholpen. Computers en telefoons werken het best in de taal waarin ze zijn ontworpen.quote:Daarnaast kan ik de vertalingen die je noemt niet schokkend noemen, wat is er mis mee dan? "Maak mijn album compleet" klopt toch gewoon? "Sociaal netwerken" is een geaccepteerde nederlandse beschrijving voor... sociale netwerken en ik begrijp echt niet wat er mis is aan "favoriet bij onze medewerkers"
Ja, dat is dus het hele probleemquote:En de hele mengelmoes is me sowieso nog nooit opgevallen. Als een app geen lokalisatie heeft, is alles in die app in het engels?
Hmz, nee dat is gui design.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:54 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Jaja. Bepaal jij dat anders even voor mij.
Wat is er onbeholpen aan dan? Als het je allemaal zo verschrikkelijk stoort mag ik toch minimaal verwachten dat je klip en klaar onder woorden kan brengen wat er dan mis mee is. Tot nu toe blijf ik bij 'gedweep' want een steek houdende verklaring kom ik nog niet tegen.quote:het is wel correct. Maar het is onbeholpen.
Nonsens, de functionaliteit is niet anders in het nederlands.quote:Computers en telefoons werken het best in de taal waarin ze zijn ontworpen.
Wat is het probleem dan als je Brits bent? Dan zet je de zooi op engels.quote:Ja, dat is dus het hele probleemEn zie mijn quote waarom het niet werkt.
Edit: Krijg tijdens het typen van deze post gvd een "Uw ontvangstbewijs #11...." binnen in plaats van een receipt. Worden dingen ook lekker duidelijker van
Wat een belachelijke verandering.
Ik heb het over de hele interface, niet alleen jouw definitie van een GUI.quote:
Ik geef een duidleijk voorbeeld van waar Apple Engels en Nederlands direct onder elkaar zet. Storend.quote:Nonsens, de functionaliteit is niet anders in het nederlands.
Dat gaat dus niet als je in NL woont en een NL creditcard hebt. Dan heb je ook een NL account.quote:Wat is het probleem dan als je Brits bent? Dan zet je de zooi op engels.
Dat zou ook heel goed kunnen, want ik heb het ook pas sinds gisteren ofzo... Daarvoor had ik gewoon Engels.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:48 schreef Zpottr het volgende:
@Kremers: daar ligt het helaas niet aan, het is volgens mij sinds kort gekoppeld aan een NL account. Zie ook de verhalen van expats op Apple forums. Mijn Britse vriendin (met NL creditcard maar uiteraard een Mac volledig in het engels, en actief iTunes / App Store klant)zal dit ook zeer kunnen waarderen![]()
GUI betekent Graphical User Interface. Consistentie zit in de grafische stijlelementen en navigatie. Vandaar ook dat ongeacht de lokalisatie die elementen gelijk, consistent blijven. Of de taal nu engels of Nederlands is, links boven vind ik het appeltje. Daarnaast het eerste pulldown van de app, met daarin o.a. de eigenschappen van de app. Altijd. DAT is consistentie. De taal heeft daar an sich niets mee van doen. Immers, als ik alles altijd op dezelfde plek kan vinden wordt taal steeds minder belangrijk.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:02 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ik heb het over de hele interface, niet alleen jouw definitie van een GUI.
Nee je geeft een voorbeeld van een UK app met een NL inhoud. Dat is ongeveer net zoiets als je browser verwijten dat je een UK website krijgt als je je browser op Nederlands instelt.quote:Ik geef een duidleijk voorbeeld van waar Apple Engels en Nederlands direct onder elkaar zet. Storend.
[..]
Dan stel je het in het Nederlands in. Maar goed, dat je in de store geen account kan nemen in een ander land is inderdaad storend, maar beleid staat weer los van een GUI.quote:Dat gaat dus niet als je in NL woont en een NL creditcard hebt. Dan heb je ook een NL account.
Mooi verhaal, maar ik heb het hierboven over de INTERFACE. Waar de GUI deel van uit maakt. Als in: appeltje-komma is prefs, werkt (vrijwel) overal op een Mac en is dus ook een voorbeeld van consistentie in de interface (maar niet de GUI als je die iets te strak definieert). Je kunt praten als Brugman maar een interface met gemende taalelementen vind ik niet consistent. En daarom geef ik de voorkeur aan 100% Engels, anders zul je daar altijd tegenaan lopen. Ik denk terug aan gemengde Windows dialog boxes en huiver.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:09 schreef Swetsenegger het volgende:
GUI betekent Graphical User Interface. Consistentie zit in de grafische stijlelementen en navigatie. Vandaar ook dat ongeacht de lokalisatie die elementen gelijk, consistent blijven. Of de taal nu engels of Nederlands is, links boven vind ik het appeltje. Daarnaast het eerste pulldown van de app, met daarin o.a. de eigenschappen van de app. Altijd. DAT is consistentie. De taal heeft daar an sich niets mee van doen. Immers, als ik alles altijd op dezelfde plek kan vinden wordt taal steeds minder belangrijk.
Nee, want ik heb die keuze niet(!!!) dat is nu juist het hele punt: ik geef een voorbeeld van een Engelse app (iTunes) die geforceerd Nederlandstalige interfaceelementen laat zien (NIEUW IN DEZE VERSIE:) waaronder Engelse content staat (- We now support iPod music from within the game!). Binnen een pagina, samengesteld door een Apple-server, tegen mijn voorkeuren in gegrabbeld uit twee talen.quote:Nee je geeft een voorbeeld van een UK app met een NL inhoud. Dat is ongeveer net zoiets als je browser verwijten dat je een UK website krijgt als je je browser op Nederlands instelt.
Echt. Dus mijn Britse vriendin, die door de uitstekende taalondersteuning op de Mac overal ter wereld een Apple produkt kan kopen dat in het Engels te gebruiken is, moet Of een mix accepteren van Engels en Nederlands Of haar hele Mac op Nederlands instellen om geen gemixte interface te krijgen?quote:Dan stel je het in het Nederlands in. Maar goed, dat je in de store geen account kan nemen in een ander land is inderdaad storend, maar beleid staat weer los van een GUI.
Het gaat ook meer om willlen dan om kunnen begrijpen ben ik bang...quote:Ow, ter informatie ik bouw regelmatig een GUI en heb wat cursussen in GUI design gedaan. Ik ben niet volledig onwetend
Tja daar verschillen we van mening. Taal is bij een goede interface totaal ondergeschikt. Dat is helaas een utopie, maar hoe minder tekst nodig is, des te beter het is. Ergo, consistentie heeft dus niet per definitie iets met lokalisatie te maken.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:41 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Mooi verhaal, maar ik heb het hierboven over de INTERFACE. Waar de GUI deel van uit maakt. Als in: appeltje-komma is prefs, werkt (vrijwel) overal op een Mac en is dus ook een voorbeeld van consistentie in de interface (maar niet de GUI als je die iets te strak definieert). Je kunt praten als Brugman maar een interface met gemende taalelementen vind ik niet consistent. En daarom geef ik de voorkeur aan 100% Engels, anders zul je daar altijd tegenaan lopen. Ik denk terug aan gemengde Windows dialog boxes en huiver.
Als het veranderd is is dat raar. Dat is niet wat je net zei. Verder blijf ik erbij dat wanneer je content in een app haalt dat die content niet noodzakelijkerwijs in dezelfde taal hoeft te zijn als de app.quote:Nee, want ik heb die keuze niet(!!!) dat is nu juist het hele punt: ik geef een voorbeeld van een Engelse app (iTunes) die geforceerd Nederlandstalige interfaceelementen laat zien (NIEUW IN DEZE VERSIE:) waaronder Engelse content staat (- We now support iPod music from within the game!). Binnen een pagina, samengesteld door een Apple-server, tegen mijn voorkeuren in gegrabbeld uit twee talen.
Als ik gewoon (zoals een week geleden) Engels als interface taal had in de iTunes store bestond dit probleem niet. Nu bestaat het wel. Het probleem is door Apple veroorzaakt, niet door mij - mijn hele interface is ingesteld op de engelse taal, dus waarom dit deel niet?
Die keuze heb je nu toch? Of engels MET engelse notatie OF 90% NL met 10% GBquote:Voor de duidelijkheid: elke gebruiker met een Nederlands account heeft dit per definitie nu. Terwijl er een perfect acceptabele oplossing is - elke app die ooit interessant zal zijn voor een Nederlandse gebruiker heeft tenslotte op zijn minst een Engelse beschrijving. Dan mag de gebruiker nog kiezen voor een interface 90% NL, 10% EN (GB) - als die dat prettig vindt.
Ik zeg net dat ik het niet handig vind dat je geen buitenlands account kan kiezen. Maar dat is beleid en heeft niets met een GUI te maken.quote:Echt. Dus mijn Britse vriendin, die door de uitstekende taalondersteuning op de Mac overal ter wereld een Apple produkt kan kopen dat in het Engels te gebruiken is, moet Of een mix accepteren van Engels en Nederlands Of haar hele Mac op Nederlands instellen om geen gemixte interface te krijgen?
Dat blijkt, aangezien ik het op dat punt gewoon met je eens ben.quote:Ik ben je even helemaal kwijt geloof ik.
Nee, het belang van de gebruiker is dat hij blindelings kan vinden waar hij moet zijn, ongeacht de taal. Daar heb ik nooit problemen mee gezien in OSX.quote:Ik kan voor mijn situatie niet helderder verwoorden waarom het wenselijk is om mijn interface 100% in het Engels te draaien (omdat 100% Nederlands niet kan, vnml) maar hier zet je de belangen van de gebruiker echt helemaal achteraan.
Tja, beetje kinderachtige opmerking dit. Je kan zelf niet helder onder woorden brengen wat nu eigenlijk je probleem is met prima vertalingen en dan doe je net nu alsof je in een mac topic geen kritiek mag hebben.quote:Dat ik dit in een Mac-thread moet uitleggen is vrij bijzonder - alhoewel je natuurlijk niet al te openlijk kritiek moet leveren, mea culpa.
Dat is vreemd, maar nogmaals het gaat meer om content dan om GUI. Maak anders eens een screenshot van wat je bedoelt.quote:En nogmaals, een week geleden was dit geen issue.
Nou ik heb meer het idee dat jij ergens een probleem van wil maken wat er met betrekking de GUI niet is. Of je bedoelt iets compleet anders.quote:Het gaat ook meer om willlen dan om kunnen begrijpen ben ik bang...
Nee, geen onzin. Zolang de acties altijd gelijk zijn is de taal compleet onbelangrijk. Mooi voorbeeld is mijn dochter van net 5 die zonder enige probleem door de GUI van een nintendo wii heen browsed in welke game dan ook TOTDAT er plotseling een extra stap is toegevoegd om het spel te starten.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:02 schreef nietzman het volgende:
Onzin Swets, taal is van essentieel belang bij een goede GUI en dat weet jij net zo goed als de rest. Leg OsX's dialoogvensters eens naast die van Windows en maak de "Save" - "Don't Save" tegen "Ok" - "Cancel" vergelijking even.
Dat klopt, maar daar ging het niet om. Het ging erom of taal van doorslaggevend belang is. En ik ben van mening dat dat niet zo is. Consistentie zit in events die altijd aan dezelfde handeling hangen. En of dat event dan 'Opslaan' of 'Hoeperdepoep' heet is van weinig belang. Mits je natuurlijk weet welke handeling wat is.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:23 schreef nietzman het volgende:
Dat zal allemaal prima, maar Leopard is geen Wii en Apple neemt niet voor niets ellenlange lappen in hun HIG op over tekstgebruik in een applicatie. Heck, ze hebben er een complete styleguide voor.
Kan best dat een applicatie op icoontjes zou moeten kúnnen draaien (Wat in feite ook onzin is aangezien symbolen net zo goed als kleuren regio gebonden zijn. Kom bij Boedhisten niet wit gekleed bij een bruiloft.) maar zolang dat niet het geval is kan de boel maar beter goed geschreven zijn.
Ja, dat is jouw mening. Niet een waar ik het mee eens ben: hoe kan lokalisatie nu wel deel uitmaken van een interface maar niets te maken hebben met de consistentie daarvan??quote:Op zondag 28 juni 2009 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja daar verschillen we van mening. Taal is bij een goede interface totaal ondergeschikt. Dat is helaas een utopie, maar hoe minder tekst nodig is, des te beter het is. Ergo, consistentie heeft dus niet per definitie iets met lokalisatie te maken.
Niet alleen af te leiden uit Apple SC # 285: Met RedSn0w naar Snow Leopard , het staat letterlijk in Apple SC # 285: Met RedSn0w naar Snow Leopardquote:Als het veranderd is is dat raar. Dat is niet wat je net zei.
Zowel interface als content zijn nu gemixed Engels en Nederlands.quote:Verder blijf ik erbij dat wanneer je content in een app haalt dat die content niet noodzakelijkerwijs in dezelfde taal hoeft te zijn als de app.
Nee, je hebt nu alleen 90% NL met 10% GB of andersom. 100% Engels bestaat niet meer met een NL store account, en 100% NL heeft nooit bestaan.quote:Die keuze heb je nu toch? Of engels MET engelse notatie OF 90% NL met 10% GB
En is ook het probleem niet hier.quote:Ik zeg net dat ik het niet handig vind dat je geen buitenlands account kan kiezen. Maar dat is beleid en heeft niets met een GUI te maken.
Wat ik voornamelijk bedoel is dat juist Macheads toch vetrouwd zouden moeten zijn met een discussie waar het voordeel van (daar heb je hem weer) interface-consistentie wordt verdedigd. En het spijt me zeer, maar je leest mijn posts maar half en negeert of bagetalliseert de punten waar Apple het verprutst in deze. Daar spreekt een zekere bias uit.quote:Tja, beetje kinderachtige opmerking dit. Je kan zelf niet helder onder woorden brengen wat nu eigenlijk je probleem is met prima vertalingen en dan doe je net nu alsof je in een mac topic geen kritiek mag hebben.
Ik heb je een letterlijke quote gegeven. Tenzij jij alles wat anno 2009 van een server getrokken wordt "content" wilt noemen en alles wat grijs is, er uit ziet als een knopje en lokaal staat "interface" (wat ik niet hoop voor je) is de interface van iTunes sinds afgelopen week een mixed bag. Dat was al zo bij een NL taalinstelling, nu is het ook zo bij een GB taalinstelling.quote:Dat is vreemd, maar nogmaals het gaat meer om content dan om GUI. Maak anders eens een screenshot van wat je bedoelt.
Jij komt met de term "gedweep" als het over een gebruikersvoorkeur gaat - en dan nog wel een voorkeur die eerder perfect beantwoord werd en nu niet meer. Ik zou spontaan benieuwd worden naar de GUIs die je ontworpen hebtquote:Nou ik heb meer het idee dat jij ergens een probleem van wil maken wat er met betrekking de GUI niet is. Of je bedoelt iets compleet anders.
Dat het niet (lang) bestaat. Installeer een paar applicaties en je bent in twee talen waan het werken.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, mijn vraag was wat er mis was met OSX in het Nederlands. Dat weet ik nu nog steeds niet.
Doe maar, gelet op je vervolg.quote:
Nee dat is geen mening. Taal is alleen ondersteunend.quote:Ja, dat is jouw mening. Niet een waar ik het mee eens ben: hoe kan lokalisatie nu wel deel uitmaken van een interface maar niets te maken hebben met de consistentie daarvan??
Tja daar plaats je 3 keurige vertalingen. Nogmaals, wat is het probleem met 'sociaal netwerken' als vertalingen voor... sociaal netwerken?quote:Niet alleen af te leiden uit Apple SC # 285: Met RedSn0w naar Snow Leopard , het staat letterlijk in Apple SC # 285: Met RedSn0w naar Snow Leopard
Geef dan eens een screenshot want ik begrijp niet wat je bedoel.quote:Zowel interface als content zijn nu gemixed Engels en Nederlands.
Geef dan eens een screenshotje want ik begrijp niet wat je bedoel.quote:Nee, je hebt nu alleen 90% NL met 10% GB of andersom. 100% Engels bestaat niet meer met een NL store account, en 100% NL heeft nooit bestaan.
Geef dan eens een screenshotje want ik begrijp niet wat je bedoelquote:En is ook het probleem niet hier.
Tja dat ik een andere mening hebt wil niet per definitie zeggen dat ik niet weet wat interface consistentie is.quote:Wat ik voornamelijk bedoel is dat juist Macheads toch vetrouwd zouden moeten zijn met een discussie waar het voordeel van (daar heb je hem weer) interface-consistentie wordt verdedigd.
Ik lees ze prima, ga op elk punt in en vraag concrete voorbeelden waarop jij niet verder komt dan een gestameld "Ik kan het niet goed onder woorden brengen" Wie is er nu bevooroordeeld?quote:En het spijt me zeer, maar je leest mijn posts maar half en negeert of bagetalliseert de punten waar Apple het verprutst in deze. Daar spreekt een zekere bias uit.
Wij verschillen duidelijk van mening over content en app. Jij vind de iTunes store onderdeel van het OS, maar is dat natuurlijk absoluut niet. Dat het voorheen beter was volgens jou is inderdaad vreemd en daarvan mag je je afvragen waarom die wijzigingen zijn doorgevoerd.quote:Ik heb je een letterlijke quote gegeven. Tenzij jij alles wat anno 2009 van een server getrokken wordt "content" wilt noemen en alles wat grijs is, er uit ziet als een knopje en lokaal staat "interface" (wat ik niet hoop voor je) is de interface van iTunes sinds afgelopen week een mixed bag. Dat was al zo bij een NL taalinstelling, nu is het ook zo bij een GB taalinstelling.
Hoe moeilijk is het om even een screenshotje te maken? Of had ik nu ondertussen moeten gaan raden in welke applicaties jij allemaal aan het klikken was om te zien of er ergens een mixed lokalisatie is?quote:Maar goed, nog een voorbeeld: Ik klik op Engelse tekst om updates voor mijn applicaties op te halen, klik nogmaals op een Engelse dialog om ze te zien (a rant for another day), klik op een Engelse of Nederlandse (dat weet ik niet meer) tekst om ze te installeren, en krijg een Nederlandse tekst om me te vertellen dat er geen updates meer zijn. Enzovoorts. De taalinstelling van je Mac is een paar karakters in de spotlight search van je verwijderd, dan kun je het zelf aanschouwen.
Tja en vervolgens kom jij met antwoord dat je "Favoriet van onze medewerkers" niet 'trekt'. Dat bevestigt alleen mijn opmerking.quote:Jij komt met de term "gedweep" als het over een gebruikersvoorkeur gaat - en dan nog wel een voorkeur die eerder perfect beantwoord werd en nu niet meer.
Ah nu gaan we direkt op de man spelen? Mijn GUI's staan in diverse routers die ik helaas onder omstandigheden moet ontwikkelen dat het commercieel niet mogelijk is volledige consistentie te behalen. Gelet echter op de vele positieve opmerkingen mbt de GUI bij diverse internationale onafhankelijke tests van deze produkten gaat het best goed. Nog lang niet perfect, een van de redenen waarom we (zie signature) op zoek zijn naar Linux engineers.quote:Ik zou spontaan benieuwd worden naar de GUIs die je ontworpen hebt
Dat is afhankelijk van de situatie. Als ik te weinig invloed kan uitoefenen op de server (niet in eigen handen) of er vanuit commercieel oogpunt voor een bepaalde lokalisatie is gekozen zal hij daar geen probleem mee hebben.quote:En over problemen maken gesproken: ik vraag me af of je baas het accepteert dat de halve interface (die lokaal staat) in taal 1 is en de andere helft (die toevallig aan een server gelinked is) in taal 2 is
Zo zie ik dat ja.quote:. En dan heb ik het niet over 'content'. Althans, tenzij je de menustructuur van de iTunes-store (grotendeels Nederlands, op termen als Account en Games na) "content" vindt en bv. de iTunes source pane of de zin "Check for updates / Get More Applications" in het iTunes applications venster "GUI".
ALT indrukken en op minimaliseren drukken.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:33 schreef bodylotion het volgende:
is er ook een manier ,buiten expose om, om alle openstaande vensters in een keer te minimaliseren?
Hier dezelfde updates gehad net, maar na de reboot bleef hij zeker 3 kwartier hangen op een leeg scherm met zo'n ronddraaien installatiecirceltje zeg maar..quote:Op zondag 28 juni 2009 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee wat was er, bluetooth, safari 4.01 en java ofzo?
dat verwijdert ze wel links uit de dock, maar minimaliseert niet alles wat open staat, en dat bedoel ik eigenlijk.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
ALT indrukken en op minimaliseren drukken.
Met sluiten werkt het ook.
Op zich niks, maar ik gebruik liever alles in het Engels. Dat geldt niet alleen voor m'n besturingssysteem of software. Ik gebruik ook de Engelstalige Google en het engelstalige Wikipedia veel meer dan de Nederlandse varianten.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Anyway, mijn vraag was wat er mis was met OSX in het Nederlands. Dat weet ik nu nog steeds niet.
De Nederlandse Wiki is feitelijk nutteloos, op de Engelstalige variant staat altijd meer informatie.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich niks, maar ik gebruik liever alles in het Engels. Dat geldt niet alleen voor m'n besturingssysteem of software. Ik gebruik ook de Engelstalige Google en het engelstalige Wikipedia veel meer dan de Nederlandse varianten.
Dat is niet meer dan logisch, maar als er een Engels artikel van aanwezig is, zal deze bijna altijd meer informatie verschaffen.quote:Op maandag 29 juni 2009 01:00 schreef Tijn het volgende:
Als het om specifiek Nederlandse dingen gaat, heeft de Nederlandse Wikipedia natuurlijk wel meer informatie dan de Engelse.
Ligt eraan, ik geloof dat de Hackintosh versies, behoorlijk picky kunnen zijn qua hardware. Zolang je ongeveer dezelfde hardware in je computer hebt zitten zoals een iMac. Moet het kunnen. En updaten kun je niet via de normale manier doen. Lijkt me persoonlijk nogal een hassle...quote:Op maandag 29 juni 2009 15:29 schreef Incolumis het volgende:
werkt Mac OS eigenlijk goed als ik het installeer op mijn normale pc?
* iMac-aanschaf uitsteltquote:Op maandag 29 juni 2009 15:36 schreef Nero22 het volgende:
'Apple gaat prijzen iMacs verlagen'
De Amerikaanse computerfabrikant Apple zou tegelijk met een opfrisbeurt van de hardware van zijn iMac-lijn van desktopcomputers ook de prijzen onder handen gaan nemen. In navolging van de MacBook Pro's zouden de all-in-ones goedkoper worden.
De huidige lijn van iMacs kreeg zijn laatste update in maart van dit jaar, en dit najaar wordt opnieuw een update van het binnenwerk van de all-in-ones verwacht. Die verwachtingen worden geschept door de prijsverlagingen die Apple voor zijn MacBook Pro's doorvoerde: de prijzen van die systemen daalden met enkele honderden euro's. Met die prijsverlaging loste het bedrijf uit Cupertino een belofte uit april in: alle computers zouden goedkopere versies krijgen.
Volgens AppleInsider zou Apple indachtig dat voornemen overwegen de prijzen van zijn iMacs met zeven tot tien procent te verlagen. Die prijsverlaging zou in lijn zijn met de prijsdalingen die de voormalige MacBooks en MacBook Pro's kregen. Apple zou zijn marktaandeel met lagere prijzen ondanks de economische neergang willen vergroten.
hoevaak is die nou al wel niet weggegaan voor reparatiequote:Op maandag 29 juni 2009 18:09 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb mijn Macbook weer eens vaarwel gezegd, ik zie hem binnenkort wel weer verschijnen.
Doet toch altijd weer een beetje pijn, zo'n reparatie.
Dit was de zevende keer, en ik denk ook de laatste. Morgen is hij namelijk 3 jaar oud en vervalt de AppleCare.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:14 schreef TwyLight het volgende:
[..]
hoevaak is die nou al wel niet weggegaan voor reparatievet vaak al, of ligt dat aan mij?
C2D 6600, Geforce 8800GTS, 4GB RAM.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ligt eraan, ik geloof dat de Hackintosh versies, behoorlijk picky kunnen zijn qua hardware. Zolang je ongeveer dezelfde hardware in je computer hebt zitten zoals een iMac. Moet het kunnen. En updaten kun je niet via de normale manier doen. Lijkt me persoonlijk nogal een hassle...
Ik zou hem zo snel mogelijk verkopenquote:Op maandag 29 juni 2009 18:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dit was de zevende keer, en ik denk ook de laatste. Morgen is hij namelijk 3 jaar oud en vervalt de AppleCare.
En voor ik commentaar krijg:Ik heb hem enkel weggebracht als een bepaald component het compleet niet meer deed. Hij heeft altijd in een SecondSkin gezeten en in een tas met foam bij het laptopvak. Altijd er goed mee omgegaan, nooit b.v. aan het scherm opgetild.
Het waren wel altijd van die dingetjes dat ik eigenlijk nog wel door kon werken, maar niet helemaal lekker. Dat b.v. het beeldscherm knipperde (invertor), dat de accu het niet meer deed, dat de superdrive het niet meer deed.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik zou hem zo snel mogelijk verkopen
quote:Op maandag 29 juni 2009 17:34 schreef TwyLight het volgende:
iMac, 20-inch, 2.66GHz Intel Core 2
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
320GB Serial ATA Drive
Verzending: 3 werkdagen
Verwachte leverdatum: 06 Jul, 2009 - 07 Jul, 2009![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat moet wel pijn doen zeker?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:36 schreef Nero22 het volgende:
'Apple gaat prijzen iMacs verlagen'
De Amerikaanse computerfabrikant Apple zou tegelijk met een opfrisbeurt van de hardware van zijn iMac-lijn van desktopcomputers ook de prijzen onder handen gaan nemen. In navolging van de MacBook Pro's zouden de all-in-ones goedkoper worden.
De huidige lijn van iMacs kreeg zijn laatste update in maart van dit jaar, en dit najaar wordt opnieuw een update van het binnenwerk van de all-in-ones verwacht. Die verwachtingen worden geschept door de prijsverlagingen die Apple voor zijn MacBook Pro's doorvoerde: de prijzen van die systemen daalden met enkele honderden euro's. Met die prijsverlaging loste het bedrijf uit Cupertino een belofte uit april in: alle computers zouden goedkopere versies krijgen.
Volgens AppleInsider zou Apple indachtig dat voornemen overwegen de prijzen van zijn iMacs met zeven tot tien procent te verlagen. Die prijsverlaging zou in lijn zijn met de prijsdalingen die de voormalige MacBooks en MacBook Pro's kregen. Apple zou zijn marktaandeel met lagere prijzen ondanks de economische neergang willen vergroten.
Ligt aan je manier van installeren. Ik heb een methode gevolgd waar je installeert vanaf een originele Leopard DVD en dan kun je gewoon updaten - behalve in mijn geval voor de Airport drivers want dan moet je weer even een config filetje aanpassen.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ligt eraan, ik geloof dat de Hackintosh versies, behoorlijk picky kunnen zijn qua hardware. Zolang je ongeveer dezelfde hardware in je computer hebt zitten zoals een iMac. Moet het kunnen. En updaten kun je niet via de normale manier doen. Lijkt me persoonlijk nogal een hassle...
Juist ja.quote:
Je moet niet uitstellen als je hem echt nodig hebt. Nu betwijfel ik dat wel...quote:Op maandag 29 juni 2009 19:35 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
[..]
Dat moet wel pijn doen zeker?
Nee, ik had geboden maar iemand anders bood een stuk meer, en dat was mij de gok (hij was defect) niet helemaal waard. Hij was sowieso bedoeld voor mijn vrouw.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:07 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Je had toch vorige week een tweedehands MBP gekocht?
Of kom je nog Macs tekort?
QFTquote:Op maandag 29 juni 2009 21:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar dat niettegenstaande: een mens kan nooit genoeg Macs hebben.
Hetzelfde geld voor bier!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:03 schreef Svyatagor het volgende:
Maar dat niettegenstaande: een mens kan nooit genoeg Macs hebben.
Ik heb mijn iphone op nederlands staan MUV de spraakherkening, in het engels luisterd ie beter.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:51 schreef Geqxon het volgende:
Ik gebruik zelf overal Engels, maar als uitzondering staat mijn iPhone op Nederlands. Dit i.v.m. spraakherkenning, het feit dat ik veel Nederlandstalige apps gebruik en zodat andere mijn iPhone makkelijk kunnen bedienen.
En ook omdat de Nederlandstalige content (contactgegevens, notes, todo, kalender) wat raar staan met Engelstalige termen.
quote:Apple CEO Steve Jobs at Work Again
Apple Inc. co-founder and CEO Steve Jobs is back at work after a five-and-a-half-month medical leave, during which he received a liver transplant.
Jobs, 54, is working from Apple's Cupertino, Calif., headquarters "a few days a week" and working from home the remaining days, Apple spokesman Steve Dowling said Monday.
The Apple chief was diagnosed with a rare form of pancreatic cancer. He had surgery in 2004 and announced then that he was cured.
Last year, Jobs' dramatic weight loss prompted new questions about his health. In early January, he said in a statement that he was suffering from an easily treated hormone imbalance, but less than two weeks later Jobs said his medical condition was more complex than he initially thought. He announced he would take a leave of absence until the end of June.
Methodist University Hospital Transplant Institute in Memphis, Tenn., said last week that Jobs had received a liver transplant, confirming an earlier report in The Wall Street Journal.
Jobs was recovering well and his prognosis was good, the hospital said.
Few CEOs are considered as instrumental to their companies as Jobs has been to Apple since he returned in 1997 after a 12-year hiatus. With Jobs serving as head showman and demanding elegance in product design, Apple has expanded from a niche computer maker to become the dominant producer of portable music players and a huge player in the cell phone business.
News and rumors about his health have sent Apple stock soaring or plunging.
Shares of Apple rose 43 cents to $142.87 in afternoon trading Monday.
mja heb de aanschaf al heel lang uitgesteld. De videokaart van mn huidige imac is kapot dus het hele logicboard zou vervangen moeten, en dat grapje kost zo'n 650 euro.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:35 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
[..]
Dat moet wel pijn doen zeker?
Goeie, engels is inderdaad beter. Ik vond het altijd zo voor lul dat ik met stemherkenning "Proodiegie" moest zeggen als ik "Prodigy" wou hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:58 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik heb mijn iphone op nederlands staan MUV de spraakherkening, in het engels luisterd ie beter.
In jou geval zou je dus je iphone gewoon op engels kunnen zetten en de spraakherkenning op nederlands.
Dus nu heb je alles in het engels ?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goeie, engels is inderdaad beter. Ik vond het altijd zo voor lul dat ik met stemherkenning "Proodiegie" moest zeggen als ik "Prodigy" wou hebben.
bijna, os nederlandstalig en de spraakherkenning Engelstalig. Klinkt vreemd maar werkt voor mij erg prettig.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 02:46 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dus nu heb je alles in het engels ?
Ik houd het bij nederlands op de spraakherkening na. Die heb ik lekker engels
.
Mwah vreemd? Dat is dus wat ik ook hebquote:Op dinsdag 30 juni 2009 02:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
bijna, os nederlandstalig en de spraakherkenning Engelstalig. Klinkt vreemd maar werkt voor mij erg prettig.
Ik geloof niet dat ik die ooit gebruikt hebquote:Op dinsdag 30 juni 2009 02:55 schreef DaMook het volgende:
Ik vind trouwens de reload knop in safari erg irritant zitten. Ik ben gewend om die links in het venster te hebben en nu zit die dus rechts. (in osx en niet in de iphone).
Rechts in het zoekveld, oranje pijltje. Oh da's wel alleen voor zoekpagina's trouwens.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:48 schreef De_Hertog het volgende:
Ik mis wel de SnapBack (knop of toets) in de nieuwe Safari.
Ja, ik bedoelde de Page SnapBack inderdaad, niet de Search SnapBack. Maar toch bedankt voor de moeitequote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:57 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Rechts in het zoekveld, oranje pijltje. Oh da's wel alleen voor zoekpagina's trouwens.
Ik moet ook zeggen dat ik daar sinds de uitvinding van de browser tab niet echt behoefte aan gehad hebquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde de Page SnapBack inderdaad, niet de Search SnapBack. Maar toch bedankt voor de moeite
HOAX?quote:The Pirate Bay Sold To Software Company, Goes Legal
Written by enigmax on June 30, 2009
According to gaming company Global Gaming Factory X, it is in the the process of acquiring The Pirate Bay for $7.8m (SEK 60 million). The acquisition is scheduled to be completed by August and will see the site launch new business models to compensate content providers and copyright owners.
Software company Global Gaming Factory X (GGF) says it is in the process of acquiring The Pirate Bay and file-sharing technology company Peerialism. GGF claims to have the biggest network of internet cafés and gaming centers in the world.
The changeover of ownership is scheduled for August 2009, whereby GGF will take over the operation of the site.
The company says that after it has completed the acquisition it will “launch new business models that allow compensation to the content providers and copyright owners,” which is clearly a huge diversion from TPB’s previous modus operandi.
“We would like to introduce models which entail that content providers and copyright owners get paid for content that is downloaded via the site,” said Hans Pandeya, CEO GGF.
“The Pirate Bay is a site that is among the top 100 most visited Internet sites in the world. However, in order to live on, The Pirate Bay requires a new business model, which satisfies the requirements and needs of all parties, content providers, broadband operators, end users, and the judiciary,” said Pandeya.
“Content creators and providers need to control their content and get paid for it. File sharers’ need faster downloads and better quality,” he added.
GGF will acquire the site’s domain names and sites for SEK 60,000,000 ($7.8 million) - SEK 30,000,000 in cash and the rest in newly issue shares.
File-sharing technology company Peerialism will also be acquired by GGF for a total of SEK 100 million, of which at least SEK 50 million will be in cash.
According to GGF, Peerialism has developed a new P2P distribution technology which will be used on The Pirate Bay. The technology is said to be backwards-compatible with BitTorrent although details are scarce at the moment.
This is breaking news and this article will be added to constantly - please keep checking back.
Bron
Bron2
Waar is die vlek van?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:19 schreef GoeRoe86 het volgende:
Iemand intresse in het macbook?
[TK]Macbook 2.2 zwart
was deo op gevallen en klapte em dicht terwijl hij aan het opladen was. Is bij een APR geweest. Aan de binnen kant is niets mis. In IRL kun je ook zien dat het vrij oppervlakkige beschadiging is.quote:
Ligt aan de film. Alle andere 1080p films doen het primaquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:15 schreef GoeRoe86 het volgende:
Mijn macbook wordt 72 C tijdens het afspelen van 1080p films en gaat daardoor stotterenNot cool
Ah. Deoquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:29 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
was deo op gevallen en klapte em dicht terwijl hij aan het opladen was. Is bij een APR geweest. Aan de binnen kant is niets mis. In IRL kun je ook zien dat het vrij oppervlakkige beschadiging is.
Appeltje r hequote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:44 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik die ooit gebruikt heb![]()
[command]-[R]
Die topcase en die beeldscherm rand zijn te vervangen. En misschien wel eens binnen de AppleCare.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:19 schreef GoeRoe86 het volgende:
Iemand intresse in het macbook?
[TK]Macbook 2.2 zwart
Umm, Windows heeft geen command buttonquote:Op woensdag 1 juli 2009 00:23 schreef DaMook het volgende:
[..]
Appeltje r hecommand klinkt zo windowns achtig
. Ook al staat er geen appeltje meer op
.
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Jammer dat er geen trial versie van iLife is. Even kijken of ik 'm ergens kan vinden.quote:
Pas wel op, er zwerft een trojaned versie van iLife over het web.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Jammer dat er geen trial versie van iLife is. Even kijken of ik 'm ergens kan vinden.
Heb je wel webruimte ergens? If so, dan moet je 'publiceer naar map' doen (oid) en die map met een ftp-programmaatje (bv Cyberduck) online gooien.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:43 schreef TN-FR het volgende:
Tevens heb ik nog een vraagje wbt iWeb. Ik heb een simpele website in elkaar geknutseld met iWeb, maar ik wil hem op het internet zetten echter heb ik geen MobileMe-account.
Kan ik hem op een of andere manier toch online zetten?
Thnx!quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb je wel webruimte ergens? If so, dan moet je 'publiceer naar map' doen (oid) en die map met een ftp-programmaatje (bv Cyberduck) online gooien.Ik geloof zelfs dat iWeb een ingebouwde ftp-client heeft, maar zeker weten doe ik dat niet.
Type: Pakketquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:42 schreef TN-FR het volgende:
Na het weekend denk ik pas. Maar hopelijk voor jou heb je hem al voor het weekend zodat je het hele weekend er mee aan de gang kan
Laat even weten of je het kunt vinden, ik zie het namelijk niet staan. Als ik wil publiceren, kan ik me aanmelden voor MobileMe, als ik dat niet doe krijg ik geen andere opties te zien.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:09 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Thnx!
ik ga er vanavond even naar kijken. Oplossing is dus niet zo moeilijk, en webruimte heb ik nog wel ergens van mijn jaarclubje.
Wat is de url van brokenstones ? Ik heb brokenstones.cn, maar die werkt al een tijdje nietquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik kwam eigenlijk nooit zo vaak op Piratebay. Ik vind bij Brokenstones alles wat ik nodig heb. En anders wel bij Demonoid. En anders wel op Usenet.
Het was voor mij ook even zoeken, totdat ik nog even naar alle resultaten ging kijken van mijn werkje. Had blijkbaar nooit op site gekeken, maar daar staat alles dusquote:Op donderdag 2 juli 2009 00:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nevermind. Gewoon op "Site" klikken in de navigatiekolom (boven de namen van de gemaakte sites dus) geeft een menu waar je meer kunt kiezen. Waaronder FTP en lokale map.
klikquote:Op donderdag 2 juli 2009 01:35 schreef DaMook het volgende:
[..]
Wat is de url van brokenstones ? Ik heb brokenstones.cn, maar die werkt al een tijdje niet.
Ik zit op demonoid en zat op torrentbytes, maar op tb schijn ik te lang niet geweest te zijn ofzo, kan er iig niet meer op inloggen.
net.telestream.wmv.plist files from the Library > Preferences folder.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vraagje: weet iemand waar Flip4Mac zijn 'licence file' bewaart? Ik zit vast aan een serial van een oude versie en uninstallen van Flip4Mac (programma/prefpane/plist) lijkt niet te werken.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:52 schreef Svyatagor het volgende:
Ik hoorde van een vriend van me dat de MediaMarkt weer van die Apple mania dagen heeft, maar ik kan op de site nergens iets vinden. Weet iemand meer?
Thanks!quote:
Is de Back to School-actie hierop ook nog van toepassing?quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Nu nog even checken of de MM aan onderwijskorting doet, dan wordt het wel interessant.
Nee, inderdaad. heb het even nagekeken en het geldt alleen bij de online store voor onderwijs.quote:
Gmail icm System Sevenquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:18 schreef GoeRoe86 het volgende:
Welke andere email behalve exchange heeft nog meer push functionaliteit?
Mobile Me?quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:18 schreef GoeRoe86 het volgende:
Welke andere email behalve exchange heeft nog meer push functionaliteit?
Ik geef gewoon antwoord, hoef echt geen discussie daaroverquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:16 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
duur en niet handig om te hebben naast exchange. Ik wil alleen maar push mail, thats it
Mooiquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:56 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ik geef gewoon antwoord, hoef echt geen discussie daarover
Ik wist niet dat het voor iPhone moest zijn. Die is inderdaad niet ondersteund.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:26 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik google even en kom op de site maar ik zie niet dat iPhone supported is. Mis ik iets?
Zekers. Wel zorgen voor het juiste type geheugen en een HDD met SATA-aansluiting, maar verder kan je niks gebeuren.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:57 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik heb dus vorige week een MacBook gekocht (core 2 duo 2ghz).
Zou ik daar zonder problemen een 500GB hdd en 4GB geheugen in kunnen drukken? Of het werkt is een tweede misschien, maar kan het schade toe brengen?
Ik vind mijn iMac wat heel erg traag de laatste tijd, binnenkort echt maar eens mijn 1gb geheugen vervangen door 4gb.quote:
Mijn cpu zit nu op 51 graden. Met 12 apps open. En dan is hij echt niet te warm op schoot. Ik heb pas bij apps als handbrake of flash filmpjes dat hij erg warm wordt.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:31 schreef Drommelsch85 het volgende:
Hoe ervaren jullie de hitteafgeving van jullie Macbook Pro (13")? Ik heb begrepen dat ze erg warm worden (CPU temps van 70c), ook met normaal gebruik.
Engels was 56k en Go Nuts ipv Ga uit de bolquote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:08 schreef TwyLight het volgende:
Zet ik net visualhub ff aan, zie ik dit
[ afbeelding ]
Was dat altijd al zo?
Lilliputter
Apple schijnt al stilletjes de 6-bit TN panels te hebben vervangen door 8-bit IPS.quote:Find out the display model/manufacturer of your Macbook / Macbook pro display
To find out the LCD model (and manufacturer) of the display in your Macbook or Macbook pro, open a terminal window and paste the following code followed by enter:
1 ioreg -lw0 | grep IODisplayEDID | sed "/[^<]*</s///" | xxd -p -r | strings -6
This gives you e.g. the following information:
B133EW01 V0
Color LCD
The first line is the LCD model number, the second is the active color profile.
If you google the LCD Model number, you can find out more about your screen (contrast ratio, brightness).
For my screen (build into a 1st generation Macbook build in 8/2006) I get the following information:
Info about B133EW01 Screen Model
dat er iets op die site veranderd is. nieuwe post bijv.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:09 schreef TwyLight het volgende:
Wat betekend dit eigenlijk:
[ afbeelding ]
Dacht eerst dat dat betekende dat die site in mijn bookmarks stond, maar dat is dus niet zo..
Waarom toch weer amateursquote:Op zondag 5 juli 2009 23:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Microsoft is weer bezig met "creatieve reclames" hoor:
Totaal niet grappig, great job M$quote:Op zondag 5 juli 2009 23:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Microsoft is weer bezig met "creatieve reclames" hoor:
Hahah, hoe heeft dit iets te maken met computers?quote:Op maandag 6 juli 2009 13:37 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Die senfeld commercials waren nog slechter![]()
Ik had eigenlijk "quote:
quote:. Is de PearC legaal?
Absoluut, gegeven de Europese wetgeving is de EULA van Apple niet geldig omdat gebruikers de voorwaarden niet kunnen lezen bij aankoop maar slechts wanneer ze hun computer opstarten. De PearC werkt met een volledig onaangepaste versie van het OSX systeem.
Nee, zo simpel is het niet. Voor een consument zou dit nog wel enigszins te verdedigen zijn - er is in zekere mate sprake van "koop" tenslotte als Jan m.d.P. een Leoaprd-schijf in de winkel haalt, met allerlei impliciete rechten.quote:
Danke.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:34 schreef Swetsenegger het volgende:
P .00 6
LP133WX2-TLC1
Color LCD
1e gen unibody macbook
En als je de vraag technisch bedoelt...quote:
quote:Op maandag 6 juli 2009 22:30 schreef Junkie het volgende:
[..]
En als je de vraag technisch bedoelt...
PearC en Psystar maken volgens mij gebruik van de EFI-X usb dongle. Dus ze maken verder geen aanpassingen aan de software. Want dan zou Apple ze volgens mij daar op kunnen pakken.
Zit er idd wel goed uitquote:Op maandag 6 juli 2009 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijk gave website.
Graciasquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maken jullie wel 's gebruik van Lynda videos en tutorials? Dan is dit een erg goede link; grab it while you can.
Je kunt in je beeldschermvoorkeuren kiezen op welke van je monitors je je dock hebt, gewoon dat balkje verslepen - in 'uitgebreide' stand uiteraard.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:04 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hebben jullie ook ervaringen met het aansluiten van een monitor op je MacBook?
Ik heb nu m'n 24" Samsung op m'n MacBook aangesloten. Nu kan ik er voor kiezen om hem te 'mirror-en', probleem is dat de resolutie van de MacBook een stuk lager ligt en ik hem dan ook niet fullscreen op m'n monitor krijg.
Daarnaast kan ik hem 'uitbreiden', maar dan heb ik geen dock op m'n externe monitor, waardoor ik constant venstertjes aan het verslepen ben.
Iemand dit al eens onder handen gehad en goeie tips voor mij? (software?)
Bedankt, dat zal ik vanavond eens even uitproberen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je kunt in je beeldschermvoorkeuren kiezen op welke van je monitors je je dock hebt, gewoon dat balkje verslepen - in 'uitgebreide' stand uiteraard.
Verder zou je ook nog je Macbook gewoon dicht kunnen klappen met je externe monitor eraan. In deze 'clamshell'-modus moet je dan met je muis of externe tobo je computer wakker maken, dan heb je nog maar één, extern display.
Yahoo! Mailquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:16 schreef GoeRoe86 het volgende:
Duur en niet handig om te hebben naast exchange. Ik wil alleen maar push mail, thats it
werkt bij mij overigens alleen wanneer het aangesloten zit op netstroomquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Bedankt, dat zal ik vanavond eens even uitproberen.
Allereerst zou ik eens nagaan wat ze nu daadwerkelijk op een PC doet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:24 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb een vraag en aangezien hier de Apple specialisten zitten stel ik hem hier.
Mijn oma gebruikt al jaren Windows en is op zoek naar een nieuwe computer omdat haar computer( Dell desktop) traag is en systeemfouten geeft. Nu wil ze graag een nieuwe computer kopen en wellicht een Apple. In hoeverre is de overstap van Windows XP naar Mac OS X een te overbruggen overstap? Ik heb zelf een iPhone en weleens gewerkt met Mac OS X en het spreekt mij persoonlijk wel aan in gebruiksgemak en vriendelijkheid. Het is komt allemaal goed doordacht over maar in hoeverre is het makkelijk te leren voor mijn oma. Misschien mensen met ervaring op dit gebied.
Zouden jullie een overstap aanraden of is dit vragen naar de bekende weg?
Waarvoor ze de computer gebruikt of waarom het niet optimaal gaat? Ik heb een tijdje geleden al intern geheugen bijgeprikt dat heeft wel wat geholpen maar ze denkt er nu toch aan om een nieuwe computer te kopen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:27 schreef KingGone het volgende:
[..]
Allereerst zou ik eens nagaan wat ze nu daadwerkelijk op een PC doet.
Welke bezigheden? E-mail, Internetten, tekstverwerken? Of doet ze nog meer?quote:[b]Op dinsdag 7 juli 2009 12:27 schreef KingGone het volgende:[/b
Allereerst zou ik eens nagaan wat ze nu daadwerkelijk op een PC doet.
Thanksquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maken jullie wel 's gebruik van Lynda videos en tutorials? Dan is dit een erg goede link; grab it while you can.
Ja de standaard dingen. Niets buitengewoon speciaalsquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef Junkie het volgende:
Welke bezigheden? E-mail, Internetten, tekstverwerken? Of doet ze nog meer?
quote:Ik heb in de winkel ook wat 'oudere' mensen laten overstappen naar MacOSX.
En dat is eigenlijk altijd goed gegaan.![]()
Zolang er maar een adresbalk bovenin staat bij de browser. Er een knop is voor een nieuw bericht bij 't e-mail programma is het 9 van de 10 keer al goed.![]()
Als jij de moeilijke dingen maar instelt (e-mail servers, adresboek overzetten, etc...) dan komt het goed.
En met een beetje mazzel ondekt ze nog veel meer. Ik heb ooit een opa in de winkel terug zien komen want die had z'n eerste fotoboek gemaakt in iPhoto en wou dat vol trots laten zien.En een tijdje later had hij zn eerste iDVD gemaakt.
Nee oké dan kan het wel. Sommige oma's, zoals de mijne zijn helemaal druk bezig met Paint Shop e.d. dus dan is het al wat anders. Maar de standaard dingen kunnen prima op een Mac natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja de standaard dingen. Niets buitengewoon speciaals.
[..]
.
Komende vrijdag even kijken bij de MediaMarkt en/of iFactors of een Apple wat is voor mijn oma.
Ik ga die van mij binnenkort bestellen. Dat kan, ook al loopt mijn andere abonnement nog door. Maar mijn telefoon is kapot, ik wil een andere provider en T-Mobile kan mijn abonnement laten ingaan wanneer de andere afloopt (maximaal 4 maanden na aanvraag).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:59 schreef Tijn het volgende:
Tof van VLC
Ook tof: ik ga morgen m'n iPhone ophalen
Ik de mijne wegbrengenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:59 schreef Tijn het volgende:
Tof van VLC
Ook tof: ik ga morgen m'n iPhone ophalen
Dat is de meeste gewilde geloof ikquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:49 schreef Tijn het volgende:
Het is een 16 GB zwart geworden trouwens. Ik vind de meerprijs voor 32 GB echt absurd. 100 euro voor een reepje flash geheugen, waar je in een USB-stick nog geen tientje voor betaalt
Nu maar hopen dat 'ie niet te warm wordt
Ja. Ook als je dat niet gaat doen overigens.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:40 schreef xSann het volgende:
Heeft een mac veel voordeel als je een grafische opleiding gaat doen?
Nee.quote:En is 13inch te klein om hele dagen op school mee te werken?
Ja.quote:of is 15 inch beter.
Geen, behalve dan dat OSX voor de meeste mensen logischer en makkelijker en dus sneller werkt. Dus geen zaken als enorme performance winst ofzo.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:51 schreef xSann het volgende:
En welke voordelen, specifiek voor het grafische gedeelte?
Ach, ik kan gelukkig beide tegelijkertijd doenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo..zijn hier nog mensen of zitten we allemaal die ophemeling van MJ te kijken?
Ik doe liever de afwasquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo..zijn hier nog mensen of zitten we allemaal die ophemeling van MJ te kijken?
Kom er aanquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:20 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Kan je hier ook ff langskomen dan? ik ben vandaag aan de beurt.
Werkt perfect trouwens, bedankt!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je kunt in je beeldschermvoorkeuren kiezen op welke van je monitors je je dock hebt, gewoon dat balkje verslepen - in 'uitgebreide' stand uiteraard.
Verder zou je ook nog je Macbook gewoon dicht kunnen klappen met je externe monitor eraan. In deze 'clamshell'-modus moet je dan met je muis of externe tobo je computer wakker maken, dan heb je nog maar één, extern display.
Mooi.quote:Op woensdag 8 juli 2009 01:55 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Werkt perfect trouwens, bedankt!
(ja dat had ook in 1 post gekunt)
Ik heb het hier ook ingesteld voor een yahoo.com email adres. En heb geen enkel probleem.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:52 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik begrijp niet waarom Y!Mail niet push werkt. Ik heb het op fetch gezet maar ook op Push maar de mailtjes komen niet direct binnen. Vreemd...
Hier wil het echt niet :S staat ie bij jou op push of op fetch op je iphone?quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik heb het hier ook ingesteld voor een yahoo.com email adres. En heb geen enkel probleem.
Binnen 5 seconden heb ik een bliepje op mn telefoon van een nieuw bericht. (net nog getest)
Tja. Er zit maar een jaar een simlock op dus zoveel zin heeft het niet. Je moet toch hoe dan ook je abonnement betalen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Waarom zit er eigenlijk een simlock op? Iemand die de gedachtegang daar achter begrijpt?
Ik kan begrijpen dat ze graag willen dat je het abonnement ook daadwerkelijk gebruikt, met de kans dat buiten je bundel gaat en ze aan je verdienen. Maar bij de iPhone valt bijna alles binnen de bundel...
Maar als je een iPhone koopt, deze gelijk op Marktplaats zou zetten en je je abbo betaald zul je nooit buiten je bundel vallen, en verdienen ze niks extra aan je.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:25 schreef KingGone het volgende:
[..]
Tja. Er zit maar een jaar een simlock op dus zoveel zin heeft het niet. Je moet toch hoe dan ook je abonnement betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |