abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:57:26 #1
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70346009
Van Nu.nl:
quote:
Actie kabinet na incident Japanse walvisvaart
Uitgegeven: 24 juni 2009 23:29
Laatst gewijzigd: 24 juni 2009 23:33
DEN HAAG - Japan heeft woensdag tijdens de Internationale Walvisvaart Commissie (IWC) aandacht gevraagd voor de acties van Sea Shepherd. De militante milieuorganisatie kwam eerder dit jaar in aanvaring met Japanse walvisvaarders.

De Nederlandse vertegenwoordiger op de IWC-conferentie verklaarde dat het kabinet op korte termijn maatregelen bekend zal maken naar aanleiding van incidenten eerder dit jaar en eind 2008 tussen Japanse walvisvaarders en de Steve Irwin, het schip van de actievoerders dat in Nederland staat geregistreerd.

Een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat kon niet aangeven wanneer de maatregelen zullen bekend worden.

Ambassadeur

Na een voorval begin 2009 werd de Nederlandse ambassadeur in Japan ontboden en drong Japan aan op maatregelen van Nederland en Australië waar het schip vandaan komt.

De Nederlandse regering gaf toen aan het recht op vrije meningsuiting en demonstratie te respecteren, ook op zee. Maar stelde ook dat er grenzen zijn als het gaat om de uitoefening van dat recht.

Geweldloos protest

De Nederlandse vertegenwoordiger herhaalde die boodschap woensdag en benadrukte dat Nederland gelooft in geweldloos protest. Omdat ook andere IWC-deelnemers dat vinden, moet die boodschap worden overgebracht aan de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) die oordeelt over zaken als goed zeemanschap.

Tijdens de IWC staat de walvisjacht centraal en daar is Nederland tegen, zo maakte de afvaardiging ook nog maar eens duidelijk.
Hoog tijd om Japan, dat beweert walvissen alleen voor onderzoek af te slachten terwijl het vlees in restaurants te krijgen is, eens goed de waarheid te vertellen en te eisen dat zijzelf stoppen met het doden van bedreigde dieren!
Wat zeg ik, niet alleen niks doen tegen Sea Shepherd, stuur voor mijn part ook de marine maar op die Japanse schepen af.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  donderdag 25 juni 2009 @ 01:03:16 #2
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70346096
En terecht. Opknopen aan de hoogste boom die terroristen van Sea Sheperd.
Vies hippietuig.
  donderdag 25 juni 2009 @ 01:05:59 #3
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70346140
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:03 schreef Kopbal het volgende:
Vies hippietuig.
Het zijn wel eeuhm aparte mensen, zeg maar. Maarja, toch iemand moet het doen.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_70346152
Van mij mogen ze die milieuterroristen enteren. Met haken.
Eigen brokjes eerst.
  donderdag 25 juni 2009 @ 01:09:40 #5
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70346189
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:05 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Het zijn wel eeuhm aparte mensen, zeg maar. Maarja, toch iemand moet het doen.
Ja, en dat geldt ook voor de walvisvaart. Die mensen op dat schip doen ook gewoon hun werk.
  donderdag 25 juni 2009 @ 01:13:03 #6
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_70346254
Sea Shepherd.

Ondanks het hoge kneuzengehalte en het amateurisme doen ze in ieder geval wel íets. Bovendien iets dat geweldloos is. En ze hebben nog aardig wat succes ook.

Japan moet gewoon eens ophouden met die onzin.
pi_70346403
Japan heeft nog heel veel walvissenvlees opgeslagen van afgeslachte walvissen waar ze niets mee doen. In Japan hebben autoriteiten verhinderd dat slachtingen van dolfijnen werden gefilmd. Zolang Japan zelf blijft dwars liggen en onder het verzinsel van wetenschappelijk onderzoek walvissen asociaal afslacht mag van mij Sea Shepherd dwars blijven liggen.
pi_70346429
http://www.seashepherd.nl/donate.html

Hier kan je doneren. Ze vragen een bedrag van 30 euro per jaar, maar een eenmalige gift mag vast wel minder zijn.
  donderdag 25 juni 2009 @ 01:31:40 #9
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70346503
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:26 schreef Eminentie het volgende:
http://www.seashepherd.nl/donate.html

Hier kan je doneren. Ze vragen een bedrag van 30 euro per jaar, maar een eenmalige gift mag vast wel minder zijn.
Kap eens met spammen.
pi_70346574
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Sea Shepherd.

Ondanks het hoge kneuzengehalte en het amateurisme doen ze in ieder geval wel íets. Bovendien iets dat geweldloos is. En ze hebben nog aardig wat succes ook.

Japan moet gewoon eens ophouden met die onzin.
Geweldloos my ass
Eigen brokjes eerst.
pi_70346647
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
D'r zit een dunne lijn tussen wat die kneuzen van de SS ( ) uithalen en daadwerkelijk geweld. Eindeloos treiteren van Japanners is nou ook niet echt geweldloos. "Ja maar hunnie jagen op walvissen" kuthippies.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70346659
quote:
Hoor en wederhoor.
Eigen brokjes eerst.
  donderdag 25 juni 2009 @ 01:52:16 #14
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70346728
Walvisvlees schijnt erg lekker te zijn

Als dieren te zeldzaam zijn moet je er niet op jagen maar principieel tegen walvisjacht zijn (en ondertussen wel lekker bio-industrievlees kanen ) vind ik kortzichtig.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_70346839
Stelletje stinkende hippiepiraten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_70346916
Zo lang er geen walvisvaarders zijn is Sea Shepard niet nodig.

Dus waarom inplaats van schelden op Sea Shepard niet hun bestaans-rede weg halen en daarmee een ernstig probleem aan pakken (walvis jagen).
pi_70346944
de Steve Irwin
pi_70346953
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 02:09 schreef Nachtraaf het volgende:

Dus waarom inplaats van schelden op Sea Shepard niet hun bestaans-rede weg halen en daarmee een ernstig probleem aan pakken (walvis jagen).
Zo lang er geen walvissen zijn is walvisvaart niet nodig.

Dus waarom in plaats van schelden op walvisvaarders hun bestaansreden wegnemen en daarmee een ernstig probleem aanpakken (walvissen).
pi_70346957
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 02:09 schreef Nachtraaf het volgende:

Je bedoelt dat we geen runderen meer moeten eten om geen last te krijgen van hordes woedende hindoes?
Eigen brokjes eerst.
pi_70347096
Het voortbestaan van runderen word niet bedreigd, die van walvissen wel.
pi_70347105
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 02:28 schreef OreO het volgende:
Het voortbestaan van runderen word niet bedreigd, die van walvissen wel.
  donderdag 25 juni 2009 @ 03:10:03 #22
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70347334
quote:

Dus waarom in plaats van schelden op walvisvaarders hun bestaansreden wegnemen en daarmee een ernstig probleem aanpakken (walvissen).
Goede argumentatie..

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n boomknuffelaar, als er ergens weer een bouwproject wordt stil gelegd vanwege een of andere vage hamster dan denk ik ook
Om een of andere kromme reden zou ik het dan wel weer jammer vinden als er geen walvissen meer zouden zijn. En aangezien het toch al bedreigde dieren zijn kunnen we er toch beter een beetje zuinig op zijn.
Genoeg reden om die Jappen te torpederen toch?
pi_70347371
Als ik op zo'n walvisvaarder zat en die mafkezen rammen mijn schip zou ik mijn harpoen gewoon over hun dek schieten. Laat maar voor de rechter komen. Ik zie een piratenvlag en die lui brengen bewust mensen in gevaar door te rammen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 03:17:41 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70347377
Dieren afmaken die 4x zo oud kunnen worden als mensen en waarvan het doden geen enkel nut heeft gaat mij te ver. Nederland kan beter klagen over de walvisjacht op zich. Zodat het verdwijnt. En dan is het probleem met de Sea Shepard ook opgelost.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_70347382
Tijd voor een koekje van eigen deeg!
pi_70347422
Zwart schip + piraten vlag = piraten.
Torpederen die handel.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  donderdag 25 juni 2009 @ 06:36:02 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70347638
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:57 schreef LordNemephis het volgende:
Van Nu.nl:
[..]

Hoog tijd om Japan, dat beweert walvissen alleen voor onderzoek af te slachten terwijl het vlees in restaurants te krijgen is, eens goed de waarheid te vertellen en te eisen dat zijzelf stoppen met het doden van bedreigde dieren!
Wat zeg ik, niet alleen niks doen tegen Sea Shepherd, stuur voor mijn part ook de marine maar op die Japanse schepen af.

Dus als ik het goed begrijp jagen ze op walvissen om ze op te eten

Inderdaad! Schakel de marine in!!!!! Diersoorten doden om op te eten, dat kan natuurlijk niet

Laffe huichelaar
  donderdag 25 juni 2009 @ 06:39:04 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70347641
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 02:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zolang er geen joden zijn is de holo..........
Laffe huichelaar
pi_70347648
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 06:39 schreef timmmmm het volgende:

Dude...

Zou dat maar weghalen, ik heb bans voor minder gehad.
  donderdag 25 juni 2009 @ 06:53:24 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70347683
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 06:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dude...

Zou dat maar weghalen, ik heb bans voor minder gehad.
Ja, als we vergelijkingen toch belachelijk maken Mijn vergelijking was ongeveer even logisch als die van de gequote user. Als ik dit dan moet doen om de belachelijkheid van die post te tonen, doe ik dat.

En weghalen maakt ook niets uit. Dan kunnen ze me alsnog bannen. Maar dat zie ik dan wel weer
Laffe huichelaar
pi_70347691
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 06:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja, als we vergelijkingen toch belachelijk maken Mijn vergelijking was ongeveer even logisch als die van de gequote user. Als ik dit dan moet doen om de belachelijkheid van die post te tonen, doe ik dat.

En weghalen maakt ook niets uit. Dan kunnen ze me alsnog bannen. Maar dat zie ik dan wel weer
Ik maakte die post juist om aan te tonen dat de logica van de user waar ik op reageerde niet deugde.
  donderdag 25 juni 2009 @ 06:55:50 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70347696
Apart dat mensen de Japanners hierin verdedigen.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 25 juni 2009 @ 06:59:19 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70347703
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 06:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Hoezo? Ik persoonlijk snap echt niet wat er mis is met op walvissen jagen. Is niets anders dan de zalmvangst, bijvoorbeeld.
Laffe huichelaar
pi_70347783
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:09 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ja, en dat geldt ook voor de walvisvaart. Die mensen op dat schip doen ook gewoon hun werk.
Ze doen hun werk? Zogenaamd voor onderzoek ja. Ze houden zich totaal niet aan de wetgeving en quota die gesteld zijn , en als het ze niet bevalt schieten ze met scherp terug :

k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70347786
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 06:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zolang er geen joden zijn is de holo..........

Gaat wat mij betreft veelste ver dit
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 25 juni 2009 @ 07:28:35 #36
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70347817
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 06:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoezo? Ik persoonlijk snap echt niet wat er mis is met op walvissen jagen. Is niets anders dan de zalmvangst, bijvoorbeeld.
Of haringvangst. Maar daar word ook mee gekapt zodra er te weinig van zijn zodat ze op uitsterven staan.
Punt met de natuur is dat het complete plaatje ontwricht raakt/ kan raken zodra je er 1 diersoort weg haalt (grofweg gezegd).
pi_70347840
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 07:28 schreef Keltie het volgende:

[..]

Of haringvangst. Maar daar word ook mee gekapt zodra er te weinig van zijn zodat ze op uitsterven staan.
Punt met de natuur is dat het complete plaatje ontwricht raakt/ kan raken zodra je er 1 diersoort weg haalt (grofweg gezegd).
Je bent dat min of meer verplicht aan je nageslacht . Verder was de blauwe vinvis jaren bijna uitgestorven en beschermd . Nu gaat het iets beter met de populatie en de Jappen gaan weer volop jagen. Er is daar geen milieu politie op de int wateren. Daarom ben ik er helemaal voor. Die gasten die nertsenfokkerijen bezoeken mogen wat mij aangaat ook een kogel. Die fokkerijen zijn (ongeacht je mening daarover) wél gewoon legaal. Iets dat je van de walvisjacht niet kunt zeggen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 07:54:23 #38
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70347931
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 07:33 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Je bent dat min of meer verplicht aan je nageslacht . Verder was de blauwe vinvis jaren bijna uitgestorven en beschermd . Nu gaat het iets beter met de populatie en de Jappen gaan weer volop jagen. Er is daar geen milieu politie op de int wateren. Daarom ben ik er helemaal voor. Die gasten die nertsenfokkerijen bezoeken mogen wat mij aangaat ook een kogel. Die fokkerijen zijn (ongeacht je mening daarover) wél gewoon legaal. Iets dat je van de walvisjacht niet kunt zeggen.
Eens.
Ik ben ook niet zo'n echte milieuhippie ofzo, maar bepaalde zaken dienen wel beschermd te worden.
Dit begon ik eigenlijk pas echt in te zien na het bekijken van (Planet) Earth
pi_70348008
Ik zeg de Seasheperd enteren, personeel vastketenen aan eigen boot en dan gaatje in de romp maken
pi_70348090
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 06:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp jagen ze op walvissen om ze op te eten

Inderdaad! Schakel de marine in!!!!! Diersoorten doden om op te eten, dat kan natuurlijk niet

Tjsa, niet als je verdragen ondertekent waarin je akkoord gaat met de afspraak dat walvissen alleen nog voor onderzoek gedood mogen worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 25 juni 2009 @ 08:15:53 #41
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_70348094
Opflikkeren met die kutspleetogen, laat ze zich maar eens lekker aan de regels gaan houden.

Als niemand anders de boel wil handhaven en iedereen in de politiek te laf is om de bek open te trekken, dan moeten we het maar aan een stel hippies overlaten.
Ik ga naar huis.
  donderdag 25 juni 2009 @ 08:16:52 #42
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_70348102
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 07:33 schreef Pacmaniac het volgende:
Je bent dat min of meer verplicht aan je nageslacht .
Hear hear.
Ik ga naar huis.
pi_70348200
quote:
Als ze maar tegen natuurbeschermers kunnen zeuren . Dit is vermoedelijk niet zozeer voor het Japanse gedrag zijn als wel tegen dat van Sea Shepherd. De basis van die posts is gewoon een negatief zelfbeeld
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_70348261
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zeg de Seasheperd enteren, personeel vastketenen aan eigen boot en dan gaatje in de romp maken
Ga het ff opnemen voor die maffia Jappen
pi_70348914
quote:
Niks apart. Net zoals ik zijn vele het gezeik met die kuthippies die denken het pure onderscheid tussen 'goed' en 'kwaad' te maken, meer dan zat. Kotsneigingen krijg ik als ik dat tuig op die SS-boot weer eens hoor brallen over de 'good cause'.

Aan de andere kant wil niemand dat álle walvissen op worden gegeten. Japan wil dit ook niet.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:17:10 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70349025
Ik ben normaal niet zo'n mileuhippie, integendeel, greenpeace mogen ze van mij op de lijst naast Al Qaida zetten, maar Sea Sheperd vind ik anders, er is gewoon een internationaal verdrag en Japan lapt het aan zijn laars.

Ik heb die kapitein en de Nederlander die meevaart ontmoet en was toch redelijk overtuigd van hun bedoelingen .

Dus, voor deze ene keer, sta ik aan de kant van de hippies .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_70349114
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:17 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben normaal niet zo'n mileuhippie, integendeel, greenpeace mogen ze van mij op de lijst naast Al Qaida zetten, maar Sea Sheperd vind ik anders, er is gewoon een internationaal verdrag en Japan lapt het aan zijn laars.
Niettus, ze doen het voor research.
pi_70349503
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:20 schreef waht het volgende:

[..]

Niettus, ze doen het voor research.
Altijd als ik een stukje walvis op mijn bord heb liggen onderwerp ik het eerst aan een autopsie alvorens ik het in mijn mond stop.
pi_70349587
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:17 schreef HeatWave het volgende:
Maar volgens mij heeft Japan (en IJsland dacht ik) dat verdrag niet ondertekend.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70352093
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar volgens mij heeft Japan (en IJsland dacht ik) dat verdrag niet ondertekend.

Zogenaamd voor "research"ja. Ondertussen gewoon lekker vissen en de hoofdprijs vragen voor je stukje (verboden) walvisfilet
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:26:22 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70354881
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tjsa, niet als je verdragen ondertekent waarin je akkoord gaat met de afspraak dat walvissen alleen nog voor onderzoek gedood mogen worden.
Hebben de jappen dat getekend dan? Linkje?

Sowieso graag even een linkje dat minder walvissen slecht is voor de algehele natuur, want daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dat wist ik niet namelijk
Laffe huichelaar
pi_70355441
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Sowieso graag even een linkje dat minder walvissen slecht is voor de algehele natuur, want daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dat wist ik niet namelijk
Tja de gevolgen ga je pas achteraf merken hé. En dan is het te laat. Mens moet eens optieften en denken dat de aarde enkel en alleen aan haar toebehoort .
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:47:53 #53
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70355620
quote:

[..]

Nee. Volgens mij niet, neemt niet weg dat je ze dus eigenlijk gewoon moet dwingen om het wel te tekenen.
quote:
Daar is geen linkje voor, maar het is logisch.
De hele natuur, op mensen na, houd zichzelf in evenwicht. Haal je er 1 weg is je evenwicht ook weg.
Vraag maar aan Australië... Daar werden vroeger een keer, meen ik, konijnen gedropt die daar geen natuurlijke tegenstander hadden
pi_70356089
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:43 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Tja de gevolgen ga je pas achteraf merken hé. En dan is het te laat. Mens moet eens optieften en denken dat de aarde enkel en alleen aan haar toebehoort .
Laat die Walvissen er maar iets aan doen.
pi_70356192
Waaruit blijkt dat de walvissen waarop de Japanners jagen bedreigde diersoorten zijn? Niet alle walvissoorten worden namelijk met uitsterven bedreigd.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:06:46 #56
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70356260
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Laat die Walvissen er maar iets aan doen.
Ha, de afdeling stomme opmerkingen...

Als je één schakel uit de keten weghaalt heeft dat gevolgen voor de rest. Het is dus in ons eigen voordeel de walvissen te beschermen tegen kleine gele mannetjes hun onderzoeksobjecten opeten.
pi_70356264
Iedereen zegt wel dat walvissen bedreigt worden, maar zijn daar wel goede bronnen voor?
Volgens mij is het niet eens exact bekend hoeveel walvissen er zijn.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:09:11 #58
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70356349
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:06 schreef Jegorex het volgende:
Iedereen zegt wel dat walvissen bedreigt worden, maar zijn daar wel goede bronnen voor?
Volgens mij is het niet eens exact bekend hoeveel walvissen er zijn.
Is het niet om te voorkomen dat ze bedreigd worden?
Zodra ze bedreigd zijn ben je namelijk al te laat
pi_70356433
Ik ben absoluut geen boomknuffelaar whatsoever.. maar vind het walvisjagen toch echt te ver gaan. Afschaffen. Helaas is er niemand in de wereld die de ballen heeft er wat tegen te doen.. behalve een paar hippies. Ik ben in dit geval blij met die hippies.
pi_70356577
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:47 schreef Keltie het volgende:

[..]

Daar is geen linkje voor, maar het is logisch.
De hele natuur, op mensen na, houd zichzelf in evenwicht. Haal je er 1 weg is je evenwicht ook weg.
Vraag maar aan Australië... Daar werden vroeger een keer, meen ik, konijnen gedropt die daar geen natuurlijke tegenstander hadden
En padden.

En vossen.

En karpers.

En nog een of andere zeester in Tasmanie.

En katten.

En. En. En.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:18:50 #61
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70356740
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:09 schreef Keltie het volgende:

[..]

Is het niet om te voorkomen dat ze bedreigd worden?
Zodra ze bedreigd zijn ben je namelijk al te laat
Dan mag Sea Shepherd de kabeljauw- en palingvissers ook wel gaan pesten
Maar oh nee, wacht, de mensen die paling en kabeljouw eten, dat zijn 'wij'
Die mooie lieve aaibare walvisjes daarentegen worden alleen gegeten door gemene spleetogen, dus voor acties dáártegen is het veel gemakkelijker om draagvlak te vinden.

Selectieve verontwaardiging
pi_70356971
quote:

[..]

quote:
On 23 July 1982, members of the IWC voted by the necessary three-quarters majority to implement a pause on commercial whaling. The relevant text reads:

Not withstanding the other provisions of paragraph 10, catch limits for the killing for commercial purposes of whales from all stocks for the 1986 coastal and the 1985/86 pelagic seasons and thereafter shall be zero. This provision will be kept under review, based upon the best scientific advice, and by 1990 at the latest the Commission will undertake a comprehensive assessment of the effects of this decision on whale stocks and consider modification of this provision and the establishment of other catch limits.

The measure passed by 25 votes to seven, with five abstentions.

Japan, Norway, Peru and the Soviet Union (later replaced by Russia) lodged formal objections, since the moratorium was not based on advice from the Scientific Committee. Japan and Peru later withdrew their objections (Japan's withdrawal was precipitated by the US threatening to reduce their fishing quota within US waters if the objection was not withdrawn). In 2002 Iceland was allowed to rejoin IWC with a reservation to the moratorium (Iceland withdrew from IWC in 1992), but this reservation is not recognised as a valid objection by many IWC members. In addition, Italy, Mexico and New Zealand do not consider the ICRW to be in force between their countries and Iceland. None of these countries, however, has mounted any legal challenge to Iceland's membership of the IWC.

As the moratorium applies only to commercial whaling, whaling under the scientific-research and aboriginal-subsistence provisions of the ICRW is still allowed. However, environmental groups dispute the overused claim of research "as a disguise for commercial whaling, which is banned." Since 1994, Norway, has been whaling commercially and Iceland began hunting commercially in September 2006. Since 1986, Japan has been whaling under scientific research permits.
bron
pi_70357064
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:18 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Die mooie lieve aaibare walvisjes daarentegen worden alleen gegeten door gemene spleetogen, dus voor acties dáártegen is het veel gemakkelijker om draagvlak te vinden.

kabeljouw Je weet niet eens hoe je het schrijft . Je dan de functie van vangstquotum uitleggen ga ik al helemaal niet aan beginnen
pi_70357154
quote:
Vies hippietuig.
pi_70357170
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

bron
Samenvatting?

Ze mogen alleen walvissen vangen voor onderzoek toch? Dat staat ook op die schepen "research" . Research m'm reet . Ze verkopen het gewoon via de zwarte markt en een web aan corrupte ambtenaren door aan de hoogste bieder.
pi_70357206
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Domme reactie. En dat is "ontwikkelaar" .... Nu snap ik waarom FOK zo vaak retetraag is
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:32:07 #67
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70357266
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:26 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

kabeljouw Je weet niet eens hoe je het schrijft .
Kabeljauw
pi_70357415
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:32 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Kabeljauw
Juist ja met AU dus
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:39:03 #69
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70357534
Oeps, 2e keer typo (1e x staat t wel goed )
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:44:00 #70
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70357711
quote:

[..]

Dat is ook in het nieuws geweest en daarom worden hier nu ook de visvervangers (sojabasis meen ik) onder de aandacht gebracht

Volgens mij werken we hier ook gewoon met visquota's waar aan gehouden word?
pi_70357760
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:09 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Tja, zo kun je nooit iemand verantwoordelijk stellen. 'Ze doen gewoon hun werk' is een zwaktebod.
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:48:55 #72
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70357889
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:45 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Tja, zo kun je nooit iemand verantwoordelijk stellen. 'Ze doen gewoon hun werk' is een zwaktebod.
Tjah, de kampbewakers deden ook gewoon hun werk.. Dat dit nou het afslachten van het Joodse volk betekende
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:49:30 #73
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70357918
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:44 schreef Keltie het volgende:
Volgens mij werken we hier ook gewoon met visquota's waar aan gehouden word?
Was er op Urk laatst niet iets met tong en schar en schol ofzo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:55:07 #74
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70358140
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:49 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Was er op Urk laatst niet iets met tong en schar en schol ofzo?
Geen idee?
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou kunnen, aangezien de Nederlandse overheid er, volgens mij, vrij fel op is... Maar dat zijn ze op alles waar ze een boete voor uit kunnen delen

EDIT:
Wel grappig dat je 1 gedeelte er maar uitpakt waar je onzinnig over ken doen, maar de goede ontwikkeling van een visvervanger onbesproken laat.. Wijkt zeker teveel af van je visie?
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:59:36 #75
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70358308
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:55 schreef Keltie het volgende:
Wel grappig dat je 1 gedeelte er maar uitpakt waar je onzinnig over ken doen, maar de goede ontwikkeling van een visvervanger onbesproken laat.. Wijkt zeker teveel af van je visie?
Mooi dat zoiets ontwikkeld wordt, maar 'we' (de consumenten) willen er nog niet echt aan heb ik het idee.
pi_70358322
quote:

[..]

Je bent nu al die stenen tegen die sleepnetten vergeten die pas geleden voor zoveel verontwaardiging tegen de 'milieuhippies' hebben gezorgd?
Selectief geheugen ?
pleased to meet you
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:01:43 #77
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_70358382
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:06 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Als je één schakel uit de keten weghaalt heeft dat gevolgen voor de rest. Het is dus in ons eigen voordeel de walvissen te beschermen tegen kleine gele mannetjes hun onderzoeksobjecten opeten.
Ik wil niet goed praten wat die Japanners doen, maar wat is jou bron/bewijs voor bovenstaande stelling?
Het uitsterven van de dinosaurus hebben we volgens mij niet dagelijks last van.
Of van de mammoet, de Dodo, en ga zo maar door.

Tuurlijk is het niet goed als een dier uitsterft maar om nou te zeggen dat het gevolgen heeft voor de rest....

BTW. Volk van de SS mogen ze van mij ook af laten zinken in zee. Wat een stel hippies zijn dat.
Eerst dagenlang Japannertje pesten en dan boos worden als de japanners een keer wat terugdoen.
pi_70358421
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:59 schreef moussie het volgende:

Je bent nu al die stenen tegen die sleepnetten vergeten die pas geleden voor zoveel verontwaardiging tegen de 'milieuhippies' hebben gezorgd?
Selectief geheugen ?
Dat was Green Peace toch?
Audaces fortuna juvat
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:10:32 #79
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70358702
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:59 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Mooi dat zoiets ontwikkeld wordt, maar 'we' (de consumenten) willen er nog niet echt aan heb ik het idee.
Komt steeds meer, lag voorlopig alleen bij "Toko's" (Chinese/ Aziatische supermarkten) en het staat volgens mij ook steeds vaker bij Chinese restaurants op de kaart.
Het kan ook niet zo zijn dat het binnen 5 minuten over te krijgen is en populair is, maar de ontwikkeling is goed en moet z'n kans (en dus tijd) krijgen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:14:07 #80
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70358814
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:01 schreef goldhorn het volgende:

[..]

Ik wil niet goed praten wat die Japanners doen, maar wat is jou bron/bewijs voor bovenstaande stelling?
Logisch nadenken misschien?
quote:
Toen stierf zo'n beetje alles uit
quote:
Mens heeft zich vrij goed doorontwikkeld, dat klopt.
quote:
Tuurlijk is het niet goed als een dier uitsterft maar om nou te zeggen dat het gevolgen heeft voor de rest....
Wolven eten gnoe's, sterven de wolven uit groeien de gnoepopulaties uit hun voegen, vreten teveel gras en noem maar op.
Natuur is een keten, haal 1 schakel weg en ergens gaat er een stronthoop rollen.
quote:
BTW. Volk van de SS mogen ze van mij ook af laten zinken in zee. Wat een stel hippies zijn dat.
Eerst dagenlang Japannertje pesten en dan boos worden als de japanners een keer wat terugdoen.
pi_70358860
quote:

[..]

En over de quota die voor kabeljauw en andere vissen geld:
Volgens mij hebben de jappaners ook een quota op hun walvissen, ze jagen een van tevoren bepaald aantal walvissen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:17:21 #82
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70358931
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:15 schreef Jegorex het volgende:

[..]

En over de quota die voor kabeljauw en andere vissen geld:
Volgens mij hebben de jappaners ook een quota op hun walvissen, ze jagen een van tevoren bepaald aantal walvissen.
En daarna stropen ze inderdaad nog even verder.
En dat moet aangepakt worden, evenals illigale visvangst in Nederland en andere strooppraktijken.
pi_70358968
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:14 schreef Keltie het volgende:
[..]

Wolven eten gnoe's, sterven de wolven uit groeien de gnoepopulaties uit hun voegen, vreten teveel gras en noem maar op.
Natuur is een keten, haal 1 schakel weg en ergens gaat er een stronthoop rollen.
En als de wolven zijn uitgestorven zijn er nog wel meer roofdieren die de gnoe's opeten.
Daarnaast zullen er veel eerder epidemien onder de gnoe's komen als er te veel van zijn, dat zag je 10-15 jaar geleden ook in Nederland met de konijnen.

Als er dan nog te veel gnoe's komen kunnen wij meer gnoe's eten
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:21:25 #84
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359088
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:18 schreef Jegorex het volgende:

[..]

En als de wolven zijn uitgestorven zijn er nog wel meer roofdieren die de gnoe's opeten.
Daarnaast zullen er veel eerder epidemien onder de gnoe's komen als er te veel van zijn, dat zag je 10-15 jaar geleden ook in Nederland met de konijnen.

Als er dan nog te veel gnoe's komen kunnen wij meer gnoe's eten
Ah, jij je zin. Dan schieten we alles maar kapot.
Ik bedoel: wij zijn de mensheid en de natuur moet zich maar aan ons aanpassen.
Natuur? Daar heb je toch niets aan? Wat heeft mijn nageslacht er nu aan om nog eens een wolf ofzo te kunnen zien? Daarom hebben we nu al zoveel docu's opgenomen, hij ziet het maar op TV.

"Opa, wat is dat?"
"Dat is een wolf jongen, die leefde vroeger nog toen ik jong was... Maar die hebben we uitgemoord."
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:22:41 #85
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359136
Neemt trouwens niet weg dat de vissen in de oceaan ook daadwerkelijk de oceaan in leven houden, meen ik.
Dus zonder vissen geen oceaan en zonder oceaan geen aarde.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:23:28 #86
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70359170
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:07 schreef Bushmaster het volgende:
Van mij mogen ze die milieuterroristen enteren. Met haken.
tja, is subjectief
pi_70359252
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:43 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

wil niet veel zeggen hoor maar dieren sterven ook uit zonder toedoen van de mens en doet dat al miljoenen jaren, en raad eens de aarde is er nog steeds.

Overigens vind ik het wel grappig dat de markt er weer eens beter in slaagt een bepaald diersoort te redden dan die actie groeperingen. In die landen kunnen ze het vlees al aan de straatstenen niet kwijt en neemt de vangst dus ook af.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:28:05 #88
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359311
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

wil niet veel zeggen hoor maar dieren sterven ook uit zonder toedoen van de mens en doet dat al miljoenen jaren, en raad eens de aarde is er nog steeds.
Dat noemen ze evolutie. Dat is wat anders.
quote:
Overigens vind ik het wel grappig dat de markt er weer eens beter in slaagt een bepaald diersoort te redden dan die actie groeperingen. In die landen kunnen ze het vlees al aan de straatstenen niet kwijt en neemt de vangst dus ook af.
pi_70359327
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:03 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat was Green Peace toch?
yup .. en dat was in een natura 2000 gebied voor de kust van Duitsland? Denemarken? ..
Uiteraard was de reactie ook daar dat de milieuhippies aangepakt moeten worden, subsidies moeten in worden getrokken etc etc .. dat er ondertussen nog maar weinig kabeljauw rond zwemt en de zeebodem keer op keer vernielt wordt voor steeds minder vis is natuurlijk onbelangrijk, 'we eten toch geen kabeljauw' zeggen ze dan.
pleased to meet you
pi_70359330
Het is natuurlijk vrij hypocriet geleuter, zoals meestal wanneer het om dieren gaat. Als een soort met uitsterven wordt bedreigd moet er niet op gevist worden, maar de walvisstand doet er helemaal niet toe. Het is net als met zeehondjes, wat er toe doet is de aaibaarheidsfactor. Als kinderen van 7 het zielig vinden dan heb ik daar begrip voor, daar zijn het kinderen voor. Maar als je de 12 gepasseerd bent wordt het tijd om zelfstandig na te denken en consequent te zijn.

Helaas slaat de infantiliteit toe met de westerse decadentie. En het stuitende egocentrisme. Het zijn altijd anderen die iets moeten doen of laten. Als een golfplaten opslaggebouw op een onooglijk en onderbezet industrieterrein 50 euro in de maand meer moet kosten om een of andere hamster tegen uitsterven te beschermen is dat al te veel gevraagd. Maar een paar duizend Japanners aan de bedelstaf brengen omdat we het plaatje van dat dier zo mooi vinden is vanzelfsprekend. Walgelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70359441
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk vrij hypocriet geleuter, zoals meestal wanneer het om dieren gaat. Als een soort met uitsterven wordt bedreigd moet er niet op gevist worden, maar de walvisstand doet er helemaal niet toe. Het is net als met zeehondjes, wat er toe doet is de aaibaarheidsfactor. Als kinderen van 7 het zielig vinden dan heb ik daar begrip voor, daar zijn het kinderen voor. Maar als je de 12 gepasseerd bent wordt het tijd om zelfstandig na te denken en consequent te zijn.

Helaas slaat de infantiliteit toe met de westerse decadentie. En het stuitende egocentrisme. Het zijn altijd anderen die iets moeten doen of laten. Als een golfplaten opslaggebouw op een onooglijk en onderbezet industrieterrein 50 euro in de maand meer moet kosten om een of andere hamster tegen uitsterven te beschermen is dat al te veel gevraagd. Maar een paar duizend Japanners aan de bedelstaf brengen omdat we het plaatje van dat dier zo mooi vinden is vanzelfsprekend. Walgelijk.
Een cruciaal verschil lijkt mij toch wel dat Japan akkoord is gegaan met een verdrag dat commerciële walvisvaart verbiedt, maar dat de facto onder de noemer 'wetenschappelijke doeleinden' nog steeds doet.
pi_70359446
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
. Maar een paar duizend Japanners aan de bedelstaf brengen omdat we het plaatje van dat dier zo mooi vinden is vanzelfsprekend. Walgelijk.
Het is nu ook al een zwaar gesubsidieerde bedrijfstak in Japan en dan is het ook niet vreemd dat er meer gevangen wordt dan waar de markt om vraagt, dat zie je hier ook bijvoorbeeld met de melkproductie en landbouwproducten.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:33:50 #93
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_70359526
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:14 schreef Keltie het volgende:

[..]

Logisch nadenken misschien?
Als ik logisch nadenk kom ik op mijn eerdere verhaaltje uit. Geen (grote) gevolgen voor de rest
quote:
[..]

Toen stierf zo'n beetje alles uit
Ja, en... Daar zijn we goed overheen gekomen. Geen (grote) gevolgen in de voedsel keten.
quote:
[..]

Over het algemeen vangt de natuur dit goed op en zal de keten zich aanpassen.
natuurlijk moeten we niet in het wilde weg gaan jagen, maar het verdwijnen van een diersoort is niet het einde van de wereld, zoals veel organisatie ons doen geloven.
pi_70359669
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:33 schreef goldhorn het volgende:
Ja, en... Daar zijn we goed overheen gekomen. Geen (grote) gevolgen in de voedsel keten.
Je haalt een aantal zaakjes door elkaar. De natuur heeft geen speciale interesse in 'ons'. Na een mondiale catastrofe die 99% van de organismen op aarde uitroeit zal op termijn ook wel weer een hele nieuwe biodiversiteit ontstaan, maar dan zonder ons.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:41:25 #95
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359794
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:33 schreef goldhorn het volgende:

[..]

Als ik logisch nadenk kom ik op mijn eerdere verhaaltje uit. Geen (grote) gevolgen voor de rest
[..]

Omdat de voedselketen opnieuw werd opgebouwd. En de wereld die klap redelijk op kon vangen.
Daarnaast was in dit geval dat de zoogdieren zich konden evolueren doordat de Dinosauriërs uitstierven.
Maargoed, misschien is het nu wel tijd om de zoogdieren uit te laten sterven
quote:
[..]

Over het algemeen vangt de natuur dit goed op en zal de keten zich aanpassen.
natuurlijk moeten we niet in het wilde weg gaan jagen, maar het verdwijnen van een diersoort is niet het einde van de wereld, zoals veel organisatie ons doen geloven.
Iets doet mij denken dat wij in de keten horen die dan aangepast dient te worden
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:43:30 #96
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_70359854
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je haalt een aantal zaakjes door elkaar. De natuur heeft geen speciale interesse in 'ons'. Na een mondiale catastrofe die 99% van de organismen op aarde uitroeit zal op termijn ook wel weer een hele nieuwe biodiversiteit ontstaan, maar dan zonder ons.
Nee, wat ik probeer te zeggen is, dat het uitsterven van diersoorten niet wel zeggen dan de rest ook mis gaat. Ik ben me er ook wel bewust van dat de natuur niet om de mens draait. Maar het verleden leert ons dat de natuur veel kan hebben en zich goed kan aanpassen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:45:42 #97
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_70359931
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Omdat de voedselketen opnieuw werd opgebouwd. En de wereld die klap redelijk op kon vangen.
Daarnaast was in dit geval dat de zoogdieren zich konden evolueren doordat de Dinosauriërs uitstierven.
Maargoed, misschien is het nu wel tijd om de zoogdieren uit te laten sterven
Kortom, de natuur kan dit goed opvangen.
quote:
[..]

Iets doet mij denken dat wij in de keten horen die dan aangepast dient te worden
Daar ben ik het opzich dan wel weer mee eens. De mensheid begint langzamerhand een plaag te worden op de aarde. Maar dat is weer een andere discussie.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:47:10 #98
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70359982
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:45 schreef goldhorn het volgende:

[..]

Kortom, de natuur kan dit goed opvangen.
Alleen vallen wij onder de zoogdieren dacht ik zo...
En volgens mij willen veel millieugasten een aarde met mens en dier
quote:
[..]

Daar ben ik het opzich dan wel weer mee eens. De mensheid begint langzamerhand een plaag te worden op de aarde. Maar dat is weer een andere discussie.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:48:54 #99
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70360041
Oeh en dan vind ik het ook erg jammer dat de mensheid maar denkt alles te kunnen maken (of dood te maken) en de natuur te kunnen verkrachten.
Het enige waardoor wij weer eens met de neus op de feiten gedrukt kunnen worden is een natuurramp zoals een tsunami.
pi_70360215
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:31 schreef Monolith het volgende:
Een cruciaal verschil lijkt mij toch wel dat Japan akkoord is gegaan met een verdrag dat commerciële walvisvaart verbiedt, maar dat de facto onder de noemer 'wetenschappelijke doeleinden' nog steeds doet.
Ja maar dat is het spel van internationale druk en hetzelfde hypocriete geleuter. Het lijkt mij dat enkele landen die uitzondering hebben bedongen om de vloot in stand te houden in een periode dat de walvispopulatie aan moest groeien. Nu beweren ze dat er weer genoeg zijn. Landen waar al eeuwen geen walvis gegeten meer wordt vinden bij voorbaat dat er te weinig zijn zolang er niet voor elk kind eentje is om te knuffelen.

Nou vissen die Japanners zo de zee leeg, het maakt niet op wat voor dier. Maar ook de Noren willen weer vangen, en ik geloof dat de Noren een beter cv hebben wat betreft het respecteren van de visstand dan de meeste landen.

Het enige wat hierin echt belangrijk is, is dat er geen diersoorten uitsterven, aaibaar, mooi, indrukwekkend of afstotelijk, dat maakt niet uit. Als je dat wilt bereiken dan zul je daar zelf wat voor moeten doen, en je zult ervoor moeten zorgen dat anderen daar niet onevenredig veel voor moeten doen, of zelfs de schijn moeten ophouden. Die hypocrisie helpt echt niet om uitsterven te voorkomen.

Maar we zien dat het infantiele sentiment de agenda bepaalt, en niet het uitstervingsrisico. Dat geldt ook voor de zeehondjes, die in de verste verte niet bedreigd zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70360252
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:48 schreef Keltie het volgende:
Oeh en dan vind ik het ook erg jammer dat de mensheid maar denkt alles te kunnen maken (of dood te maken) en de natuur te kunnen verkrachten.
Het enige waardoor wij weer eens met de neus op de feiten gedrukt kunnen worden is een natuurramp zoals een tsunami.
Het klinkt misschien gek maar eigenlijk verkrachten wij de natuur niet, wij maken gebruik van de mogelijkheden die de natuur bied om te overleven, heel natuurlijk.

De natuur is niet eerlijk en is nogal hard.
pi_70360328
quote:

[..]

Is dit serieus jouw logica? Dieren sterven ook uit vanwege andere, niet-menselijke factoren dus hebben we als mensen geen verantwoordelijkheid meer?
Er is een internationale afspraak die OOK voor Japan geldt waarin staat dat walvissen louter gevangen mogen worden voor ONDERZOEK . Die kut spleetogen plakken dan een sticker met "research" op hun boot en ga vrolijk verder met het vangen van walvissen voor de consumptie.....

Als je teruggaat naar 1890 dan kun je zien hoe traditie zich ontwikkeld heeft aangaande het consumeren van walvis door die gasten.

De afspraak is er , Japan weet daarvan (als ze uberhaupt niet hadden ingestemd waarom plakken ze dan "Research" stickers op hun vessels? )

En diezelfde kuthippies proberen te voorkomen dat jouw nageslacht walvissen alleen van plaatjes in een boek kunnen bewonderen ja? Een beetje respect voor de natuur graag.
pi_70360364
Ik steun de Sea Shepard. Heb ze onlangs 4 euro gedoneerd en keek ook naar Discovery. Ik kreeg jeuk om daar mee te helpen die Jappen daar allemaal neer te maaien.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:00:49 #104
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_70360467
quote:
wil niet veel zeggen hoor maar dieren sterven ook uit zonder toedoen van de mens en doet dat al miljoenen jaren,
Niet in dit ridicuul hoge tempo.
Ik ga naar huis.
pi_70360532
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het klinkt misschien gek maar eigenlijk verkrachten wij de natuur niet, wij maken gebruik van de mogelijkheden die de natuur bied om te overleven, heel natuurlijk.

De natuur is niet eerlijk en is nogal hard.
Ja vooral al die overconsumpie , overbevissing , ontbossing , industrieele vervuiling en luchtvervuiling zijn erg "natuurlijke" zaken
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:07:15 #106
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_70360705
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik steun de Sea Shepard. Heb ze onlangs 4 euro gedoneerd en keek ook naar Discovery. Ik kreeg jeuk om daar mee te helpen die Jappen daar allemaal neer te maaien.
Ik kreeg jeuk om 'n dikke sigaar in m'n bek te douwen en met 'n bulldozer door de Amazone heen te raggen.
Vervelende milieuhippies met hun zogenaamde morele superioriteit
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_70360739
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Niet in dit ridicuul hoge tempo.
Het is weleens sneller gegaan inderdaad en de verscheidenheid is nog nooit zo groot geweest volgens de oprichter van Greenpeace.
pi_70360766
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:02 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ja vooral al die overconsumpie , overbevissing , ontbossing , industrieele vervuiling en luchtvervuiling zijn erg "natuurlijke" zaken
Duidelijk geen idee wat natuur dus is.

Wij maken alleen maar gebruik van de mogelijkheden die ons gegeven zijn en dat is heel erg natuurlijk, dat dit voor andere soorten nadelig is of kan zijn is ook heel natuurlijk.

Dat wij koste wat het kost diersoorten en landschappen zoals heide (wat geen natuurlijk landschap is) willen beschermen is zelfs onnatuurlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2009 15:10:54 ]
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:10:54 #109
256436 Whiskey_Tango
pi_70360821
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wij maken alleen maar gebruik van de mogelijkheden die ons gegeven zijn en dat is heel erg natuurlijk, dat dit voor andere soorten nadelig is of kan zijn is ook heel natuurlijk.
Dit dus
Zonder gebruik te maken van de natuur is overleven onmogelijk. Mooie bijkomstigheid is natuurlijk ook dat we er bakken vol geld mee verdienen natuurlijk
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_70360930
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik kreeg jeuk om 'n dikke sigaar in m'n bek te douwen en met 'n bulldozer door de Amazone heen te raggen.
Vervelende milieuhippies met hun zogenaamde morele superioriteit
Ach ja fuck de wereld waar wij op leven en waar jij dankzij kan ademen. Hypocriete klootzak.
pi_70360985
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat wij koste wat het kost diersoorten en landschappen zoals heide (wat geen natuurlijk landschap is) willen beschermen is zelfs onnatuurlijk.
Nee idioot wij maken MISBRUIK van onze mogelijkheden . Dat is iets anders. Als jij ergens een feestje hebt en er staat een schaal bitterballen en je pakt er 2 dan maak je gebruik van de mogelijkheid . Pak jij de hele schaal , eet je er 8 op en gooi je de rest weg dan maak je misbruik van de situatie.
Als ik jouw moeder tegenkom en ik neem haar hard van achteren omdat ze zich toch niet kan verweren heeft dat niets te maken met "gebruik maken van je mogelijkheden " onethisch gedrocht.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:18:23 #112
256436 Whiskey_Tango
pi_70361062
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:14 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ach ja fuck de wereld waar wij op leven en waar jij dankzij kan ademen. Hypocriete klootzak.
Ach ja fuck de medebewoners waar wij mee leven, en waar jij technologie van koopt. Hypocriete klootzak.

- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:19:47 #113
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_70361099
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:08 schreef Chewie het volgende:
Het is weleens sneller gegaan inderdaad en de verscheidenheid is nog nooit zo groot geweest volgens de oprichter van Greenpeace.
Mjah, maar die keren was er een meteoriet voor nodig. .
Ik ga naar huis.
pi_70361119
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:15 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Nee idioot wij maken MISBRUIK van onze mogelijkheden . Dat is iets anders. Als jij ergens een feestje hebt en er staat een schaal bitterballen en je pakt er 2 dan maak je gebruik van de mogelijkheid . Pak jij de hele schaal , eet je er 8 op en gooi je de rest weg dan maak je misbruik van de situatie.
Als ik jouw moeder tegenkom en ik neem haar hard van achteren omdat ze zich toch niet kan verweren heeft dat niets te maken met "gebruik maken van je mogelijkheden " onethisch gedrocht.
Vervelend he als je er niks van snapt, ja dan is het wel logisch als je gaat schelden
pi_70361120
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ach ja fuck de medebewoners waar wij mee leven, en waar jij technologie van koopt. Hypocriete klootzak.

Ik ben niet hypocriet want ik geef om de wereld waar wij op leven en waar wij gebruik van maken.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:23:04 #116
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70361209
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 03:17 schreef Megumi het volgende:
Dieren afmaken die 4x zo oud kunnen worden als mensen en waarvan het doden geen enkel nut heeft gaat mij te ver. Nederland kan beter klagen over de walvisjacht op zich. Zodat het verdwijnt. En dan is het probleem met de Sea Shepard ook opgelost.
Dat dus!
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:23:44 #117
256436 Whiskey_Tango
pi_70361229
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik ben niet hypocriet want ik geef om de wereld waar wij op leven en waar wij gebruik van maken.
Ik geef er ook om, net zoveel als om m'n portefuille. Als ik een mercedes kan bekostigen door 'n boompje om te hakken in 't regenwoud zodat Jan Piet Klaas z'n kozijnen heeft dan so be it. Als ik 't niet doe doet een ander het wel.

Trouwens, waar denk je dat die belachelijke Sea Shepard op vaart?.. zonne-energie?..
- W. Churchill
pi_70361330
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:23 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat dus!
En wat heeft dat voor zin? Landen klagen al jaren over de walvisvangst, Nederland stond trouwens niet echt vooraan, en ondanks dat het zelfs financieel niet echt rendabel is zonder subsidies blijft het bestaan. Hou op met subsidies en binnen de kortste keren is het een fenomeen uit het verleden.
pi_70361352
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vervelend he als je er niks van snapt, ja dan is het wel logisch als je gaat schelden
"De natuur" is niet hetgeen jij beschrijft in je post .
Wat jij bedoelt is het bizarre onbegrijpelijke zelfdestructieve gedrag van een wezen dat zich superieur acht aan alles om zich heen en daardoor uiteindelijk ten onder zal gaan aan zijn eigen totalitaire arrogantie.

Maar dat zal jij nooit begrijpen...
pi_70361365
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik geef er ook om, net zoveel als om m'n portefuille. Als ik een mercedes kan bekostigen door 'n boompje om te hakken in 't regenwoud zodat Jan Piet Klaas z'n kozijnen heeft dan so be it. Als ik 't niet doe doet een ander het wel.

Trouwens, waar denk je dat die belachelijke Sea Shepard op vaart?.. zonne-energie?..
Sea Sheppard is geen Greenpeace.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:30:26 #121
256436 Whiskey_Tango
pi_70361438
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Sea Sheppard is geen Greenpeace.
Nee, maar dat is het altijd met die latente hippies. Ze denken alleen maar aan één doel en dat is 't. Gaan ze protesteren door duizenden liters ruwe olie te verstoken bij de Zuidpool en het lokale leven te verstoren. Maar dat zien ze dan maar even door de vingers.

Zo net zo met Greenpeace of welke belachelijke hippie-club dan ook, ik zou zeggen, als ze echt iets willen veranderen laat ze dan 'n moestuintje aanleggen en in 'n hutje op de hei gaan wonen. Maar dat doen ze niet, nee.. na 't verstoken van al die olie gaan ze lekker naar hun verwarmde huis in <random city> om naar hun flatscreen te kijken en te genieten van 'n pilsje.

Daarom heb ik een hekel aan ze. Zogenaamd moreel superieur maar ze zijn geen haar beter dan waar ze zo 'tegen zijn'.
- W. Churchill
pi_70361476
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:27 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

"De natuur" is niet hetgeen jij beschrijft in je post .
Wat jij bedoelt is het bizarre onbegrijpelijke zelfdestructieve gedrag van een wezen dat zich superieur acht aan alles om zich heen en daardoor uiteindelijk ten onder zal gaan aan zijn eigen totalitaire arrogantie.

Maar dat zal jij nooit begrijpen...
Dat is juist wat ik wel beschrijf, de natuur is niet eerlijk zoals jij schijnt te denken en heeft ons mogelijkheden gegeven ons zo te gedragen zoals we doen en dat is zelfs zeer succesvol gebleken voor onze soort, niks onnatuurlijks aan en al helemaal niet destructief zoals de geschiedenis van de mensheid wel laat zien.

Dat jij last van je geweten hebt is prima maar dat heeft de natuur niet.
pi_70361519
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Maar dat doen ze niet, nee.. na 't verstoken van al die olie gaan ze lekker naar hun verwarmde huis in <random city> om naar hun flatscreen te kijken en te genieten van 'n pilsje.
Bron? Bewijs?
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:33:22 #124
256436 Whiskey_Tango
pi_70361554
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:32 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Bron? Bewijs?
Wil je serieus bewijs dat die mensen leven als mensen?
- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:39:55 #125
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70361793
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 03:16 schreef een-wolk-groene-aapjes het volgende:
Als ik op zo'n walvisvaarder zat en die mafkezen rammen mijn schip zou ik mijn harpoen gewoon over hun dek schieten. Laat maar voor de rechter komen. Ik zie een piratenvlag en die lui brengen bewust mensen in gevaar door te rammen.
Zichzelf ja! Ooit met een boot iets geramd?
pi_70361945
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:27 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

De mens is niet eens de enige diersoort die zich zo gedraagt.
Er zijn genoeg roofmieren colonies die rondtrekken en alle dieren op hun pad opvreten.

Ik heb nog nooit een mier daartegen zien protesteren.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:45:17 #127
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70362005
quote:

[..]

Over walvissen weet ik het niet, maar ik kan me het goed voorstellen. Op kleinere schaal weet ik hetzeker, wanneer bepaalde vissoorten uit een gebied verdwijnen nemen andere soorten de overhand, met soms enorme gevolgen. Water wat ecologisch uitsterft bijvoorbeeld
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:47:09 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70362076
quote:

[..]

Paling kun je niet meer vissen op grote schaal, wordt enkel gekweekt. Is dan ook beschermde diersoort
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:50:00 #129
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70362177
quote:

[..]

Jij weet ook precies hoe de wereld er toen uitzag he
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:50:50 #130
256436 Whiskey_Tango
pi_70362211
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:50 schreef fs180 het volgende:

[..]

Jij weet ook precies hoe de wereld er toen uitzag he
Nope, maar we weten ook niet hoe 't er uit ziet zonder walvissen, dus enkel paniekzaaierij
- W. Churchill
pi_70362227
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is juist wat ik wel beschrijf, de natuur is niet eerlijk zoals jij schijnt te denken en heeft ons mogelijkheden gegeven ons zo te gedragen zoals we doen en dat is zelfs zeer succesvol gebleken voor onze soort, niks onnatuurlijks aan en al helemaal niet destructief zoals de geschiedenis van de mensheid wel laat zien.

Dat jij last van je geweten hebt is prima maar dat heeft de natuur niet.
Van welke planeet kom jij eigenlijk?

Het totale ecologische systeem is in zulke complexe mate met elkaar verbonden dat we geen idee hebben hoe het als geheel functioneert . Je kunt niet willekeurig schakeltjes blijven wegnemen en verwachten dat hier geen gevolgen aan verbonden zijn.

De natuur is bikkelhart . De sterkste blijft uiteindelijk over. Maar de superioriteit die wij bezitten moeten we anders denken. Succesvol voor onze soort jazeker . Je vergeet een ding voor het gemak , namelijk dat we wel afhankelijk zijn van diezelfde natuur. Zo superieur zijn we dus ook weer niet , maar zo gedragen we ons wel. Er komt een dag dan ga je de rekening betalen , en dan is het dag dag mensheid.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:53:42 #132
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70362313
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Voor olie vernietigen we niets, dat zit namelijk al in de aarde
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:54:34 #133
256436 Whiskey_Tango
pi_70362343
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:53 schreef fs180 het volgende:

[..]

Voor olie vernietigen we niets, dat zit namelijk al in de aarde
- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:56:10 #134
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70362386
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Nee, maar dat is het altijd met die latente hippies. Ze denken alleen maar aan één doel en dat is 't. Gaan ze protesteren door duizenden liters ruwe olie te verstoken bij de Zuidpool en het lokale leven te verstoren. Maar dat zien ze dan maar even door de vingers.

Zo net zo met Greenpeace of welke belachelijke hippie-club dan ook, ik zou zeggen, als ze echt iets willen veranderen laat ze dan 'n moestuintje aanleggen en in 'n hutje op de hei gaan wonen. Maar dat doen ze niet, nee.. na 't verstoken van al die olie gaan ze lekker naar hun verwarmde huis in <random city> om naar hun flatscreen te kijken en te genieten van 'n pilsje.

Daarom heb ik een hekel aan ze. Zogenaamd moreel superieur maar ze zijn geen haar beter dan waar ze zo 'tegen zijn'.
Zij werken teminste nog ergens voor, voor het voortbestaan van andere soorten. En zoals je zegt al zei; als zij die olie (ja die dingen lopen niet op schone diesel hoor) niet verstoken doet een ander dat wel.
pi_70362461
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:43 schreef Jegorex het volgende:

[..]

De mens is niet eens de enige diersoort die zich zo gedraagt.
Er zijn genoeg roofmieren colonies die rondtrekken en alle dieren op hun pad opvreten.

Ik heb nog nooit een mier daartegen zien protesteren.
In hun gebied in het oerwoud van 200 km2 ja. Niet op een totalitair niveau. Bovendien hebben die mieren ook natuurlijke vijanden die weer baat hebben bij hun aanwezigheid en vraatzucht zoals vogels en miereneters . Ze zijn gewoon een schakeltje in het geheel , that's it.

Kijk trouwens eens in je geschiedenisboekjes en kijk wat er gebeurt is met dieren die relatief veel nodig hadden? De "Reuzen" . uitgestorven , niet voldoende aangepast , die kant gaan wij ook op met onze graaicultuur .Het feit dat we niet of nauwelijks vijanden hebben zegt genoeg , echter er is een soort die we niet kunnen controleren en dat zijn deze rakkers:

Die soort overleeft ons
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:59:17 #136
256436 Whiskey_Tango
pi_70362487
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

Zij werken teminste nog ergens voor, voor het voortbestaan van andere soorten. En zoals je zegt al zei; als zij die olie (ja die dingen lopen niet op schone diesel hoor) niet verstoken doet een ander dat wel.
Dus omdat hun Japanse boten rammen zijn ze moreel superieur? ..
Ik werk ook ergens voor hoor, een carrière, een gezin, 10 vakanties per jaar, een vette bak en een villa.

En ook zoals je net al zei, ik verstook dan liever die olie zelf dan dat ik het aan hun overlaat om daar rondjes te varen en vissers te terroriseren. Vind mijn bovengenoemde dingen toch ietwat belangrijker
- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:01:13 #137
256436 Whiskey_Tango
pi_70362543
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:58 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]
Die soort overleeft ons
Dit valt onder het kopje we gaan er allemaal aan in 2012 als je 't mij vraagt. Ik word een beetje moe van alle mensen die zeggen dat we onder de huidige koers het nooit lang uithouden, we zijn ons eigen einde, wee o wee ons kapitalisme.
- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:06:17 #138
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70362707
Dat komt dat jij voor jezelf denkt. Begrijp me niet verkeerd ik had mijn complete leven zo gedacht 'als ik het niet doe dan doet een ander het wel' maar de laatste 3 jaar is dat totaal veranderd. De mens is precies hetzelfde als een andere diersoort die een evolutionair voordeel heeft, het is een parasiet, een virus!
Over dat rammen van het schip ben ik niet geheel over uit, ik kan namelijk niet geloven dat ze met opzet elkaar rammen (en dat baseer ik op de ervaring met schepen die ik heb) Het rammen van een object op zee is letterlijk het allerdomste wat je ooit kunt doen! Ik laat me nog liever ronddopperen op een roeibootje op een zeekanaal.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:09:49 #139
256436 Whiskey_Tango
pi_70362837
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:06 schreef fs180 het volgende:
Dat komt dat jij voor jezelf denkt. Begrijp me niet verkeerd ik had mijn complete leven zo gedacht 'als ik het niet doe dan doet een ander het wel' maar de laatste 3 jaar is dat totaal veranderd. De mens is precies hetzelfde als een andere diersoort die een evolutionair voordeel heeft, het is een parasiet, een virus!
Over dat rammen van het schip ben ik niet geheel over uit, ik kan namelijk niet geloven dat ze met opzet elkaar rammen (en dat baseer ik op de ervaring met schepen die ik heb) Het rammen van een object op zee is letterlijk het allerdomste wat je ooit kunt doen! Ik laat me nog liever ronddopperen op een roeibootje op een zeekanaal.
Een virus?.. naja wellicht zijn we niet de meest extroverte diersoort op de wereld, maar om ons nou te beschrijven als een ziekte is toch wat vergaand. Verder heb je gelijk, ik denk inderdaad veel aan mezelf. Ben totaal niet sympathiek aangelegd voor dat soort volk, en ik zie ze ook liever op de bodem van de oceaan dan dat ze er op dobberen. Ik denk ook niet dat dit snel zal veranderen, want ik heb een hekel aan van die hippies die verloochen waar ze vandaan komen. Het zijn altijd van die alternatievelingen die uit het westen komen en ineens een hekel krijgen aan "decadentie" waar ze juist trots op zouden moeten zijn. Ik vind het schandalig tegenover mensen die het minder hebben.

Verder, als je die serie kijkt dan zie je wel dat ze het met opzet doen. Zo dom zijn ze. Daarom zie ik ze ook liever op de bodem van de oceaan. Die Japanse vissers hebben ook gewoon een leven en een gezin hoor. Wie zijn die mongolen om te bepalen dat ze met hun "Sea Sheppard" daar maar een einde aan mogen maken door een ramkoers te zetten?..
- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:11:38 #140
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70362888
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Dit valt onder het kopje we gaan er allemaal aan in 2012 als je 't mij vraagt. Ik word een beetje moe van alle mensen die zeggen dat we onder de huidige koers het nooit lang uithouden, we zijn ons eigen einde, wee o wee ons kapitalisme.
Ik ben er van overtuigt zelfs. In de loop van de eeuwen hebben de menselijke genen zich enkel kunnen voorplanten doordat alle zwakken genen voortijdig af waren gestorven door verschillende leefomstandiogheden en ziektes. Tegenwoordig hebben we een scale van ziektes die we (waarschijnlijk) nooit eerder hadden. Dat is enkel op het recht van de sterktste in te perken. De manier van de natuur om te zeggen dat wij te groot zijn en gaten in onze verdediging hebben.
Kijk maar naar het effect op kleine schaal; teveel graan -> insecten, teveel insecten -> vogels, teveel vogels -> meer roofdieren etc etc..
Elk teveel van iets wordt opgelost door de natuur.. Wij hebben alleen geen natuurlijke vijanden behalve ziektes, en laten die nou de laatste tijd enorm zijn genomen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:14:21 #141
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70362985
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Een virus?.. naja wellicht zijn we niet de meest extroverte diersoort op de wereld, maar om ons nou te beschrijven als een ziekte is toch wat vergaand. Verder heb je gelijk, ik denk inderdaad veel aan mezelf. Ben totaal niet sympathiek aangelegd voor dat soort volk, en ik zie ze ook liever op de bodem van de oceaan dan dat ze er op dobberen. Ik denk ook niet dat dit snel zal veranderen, want ik heb een hekel aan van die hippies die verloochen waar ze vandaan komen. Het zijn altijd van die alternatievelingen die uit het westen komen en ineens een hekel krijgen aan "decadentie" waar ze juist trots op zouden moeten zijn. Ik vind het schandalig tegenover mensen die het minder hebben.

Verder, als je die serie kijkt dan zie je wel dat ze het met opzet doen. Zo dom zijn ze. Daarom zie ik ze ook liever op de bodem van de oceaan. Die Japanse vissers hebben ook gewoon een leven en een gezin hoor. Wie zijn die mongolen om te bepalen dat ze met hun "Sea Sheppard" daar maar een einde aan mogen maken door een ramkoers te zetten?..
Dus jij vind dat die walvissen af gemaakt mogen worden omdat de mens sterker is?

Dan mogen de jappen ook af worden gemaakt, die hippies zijn blijkbaar sterker. En natuurlijk zijn het merendeel westerlingen, it takes one to know one, iemand die in zn hutje in de rimboe zit heeft geen kennis wat er om zich heen gebeurd, wij als elite onder de bevolking weten dat wel, en zodoende kunnen we handelen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:17:47 #142
256436 Whiskey_Tango
pi_70363111
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:11 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigt zelfs. In de loop van de eeuwen hebben de menselijke genen zich enkel kunnen voorplanten doordat alle zwakken genen voortijdig af waren gestorven door verschillende leefomstandiogheden en ziektes. Tegenwoordig hebben we een scale van ziektes die we (waarschijnlijk) nooit eerder hadden. Dat is enkel op het recht van de sterktste in te perken. De manier van de natuur om te zeggen dat wij te groot zijn en gaten in onze verdediging hebben.
Kijk maar naar het effect op kleine schaal; teveel graan -> insecten, teveel insecten -> vogels, teveel vogels -> meer roofdieren etc etc..
Elk teveel van iets wordt opgelost door de natuur.. Wij hebben alleen geen natuurlijke vijanden behalve ziektes, en laten die nou de laatste tijd enorm zijn genomen.
Vergeet niet de factor technologie en intelligentie. We zijn in staat geweest om ziektes uit te bannen door betere hygiëne en medicijngebruik. Het is niet zo dat we ineens doodgaan aan de eerste de beste griepje die er nog niet eerder is geweest.

Daarnaast is de natuur nooit "stabiel" geweest, er is altijd een vorm van verandering ook wel "evolutie en mutatie" genoemd. De balans veranderd altijd en constant. Het is niet zo dat er nog nooit diersoorten zijn uitgestorven of dat er een overvloed van een bepaalde soort geweest is.

Ik vind het bijna arrogant om te denken dat de mens alles kan veranderen en dat we onze eigen ondergang zullen zijn.
- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:20:47 #143
256436 Whiskey_Tango
pi_70363238
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:14 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dus jij vind dat die walvissen af gemaakt mogen worden omdat de mens sterker is?

Dan mogen de jappen ook af worden gemaakt, die hippies zijn blijkbaar sterker. En natuurlijk zijn het merendeel westerlingen, it takes one to know one, iemand die in zn hutje in de rimboe zit heeft geen kennis wat er om zich heen gebeurd, wij als elite onder de bevolking weten dat wel, en zodoende kunnen we handelen.
Afgemaakt?.. ja want in zekere zin maken die walvissen ook krill af.. het is een cirkel van de natuur. Je kan niet simpelweg stoppen met die cirkel want ook dat heeft consequenties. Zoals ik al eerder zei is het gewoon arrogant om te denken dat als de mens iets veranderd dat dan alles goed komt of dat het geen schade kan hebben.

En nee die hippies zijn niet sterker, ze zijn psychisch zwak. Welk persoon gaat in hemelsnaam met een groot schip een visserschip rammen met alle mogelijke consequenties?.. Ik hoop dat ze een keer á la titanic een rots tegenkomen daar in die zee.

Maargoed, het is makkelijk praten op Fok als je geen connecties hebt met die Japanse mensen hé? Ik wil je wel eens horen praten als je zoon/vrouw/dochter/vader/moeder of wie dan ook op dat schip zat.
- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:21:02 #144
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70363252
Jawel juist wel! Juist omdat we alles preventief uitbannen! Hierdoor is je lichaam juist enorm vatbaar voor komende ziektes, juist omdat niemand in je genen deze ziekte heeft overleeft..
De mens heeft toch ook al alles veranderd?
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:24:24 #145
256436 Whiskey_Tango
pi_70363398
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:21 schreef fs180 het volgende:
Jawel juist wel! Juist omdat we alles preventief uitbannen! Hierdoor is je lichaam juist enorm vatbaar voor komende ziektes, juist omdat niemand in je genen deze ziekte heeft overleeft..
De mens heeft toch ook al alles veranderd?
Och ja zeker wel, maar ik neem Zuid-Amerika maar als voorbeeld. Ze kwamen in contact met de griep van de Spanjaarden. Compleet nieuw voor hun en zeer dodelijk als een gevolg daarvan. Maar nog steeds lopen er kwallen als Hugo Chavez rond daar nietwaar?

Ik vind het zo simpel om het uitsterven van de mensheid maar zo te bagatelliseren iedere keer.
- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:37:43 #146
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70363904
Ik beweer ook dan dat elke ziektes iedereen dood maakt. Alleen er komt een dag...
pi_70364058
quote:
Vies hippietuig.

Juist, oprotten met dat achterlijke gedonder elke keer..

Greenpeace flikkers
PETA
Andere overige zeikerds
No Guts, No Glory
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:42:33 #148
256436 Whiskey_Tango
pi_70364066
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:37 schreef fs180 het volgende:
Ik beweer ook dan dat elke ziektes iedereen dood maakt. Alleen er komt een dag...
De zon sterft ook over een paar miljard jaar of iets. Moet ik daar dan ook maar om gaan janken alvast?
Ik snap die hele obsessie om iedere keer te zeggen dat we er allemaal aan gaan trouwens niet.
- W. Churchill
pi_70364245
Sea Sheppard heeft wat mij betreft alle recht om door te gaan met hun acties zolang Japan internationale verdragen schendt.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:50:13 #150
256436 Whiskey_Tango
pi_70364340
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:47 schreef -Beer- het volgende:
Sea Sheppard heeft wat mij betreft alle recht om door te gaan met hun acties zolang Japan internationale verdragen schendt.
Hun 'acties' kunnen worden bestempeld als geweld en poging tot schade of het laten zinken van een schip. Wat in die koude wateren kan leiden tot snelle onderkoeling en sterfgevallen. Ik kan dat bestempelen als terrorisme en geen 'acties'.

Ik hoop dat ze zelf zinken en het zelf eens kunnen ondergaan.
- W. Churchill
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:56:39 #151
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_70364554
Er gaat niets boven een heerlijk stukkie op de huid gebakken walvis
Die Shea Shepard belemmert mijn exclusive etentjes.
Wat mij betreft mogen ze die boot harponen.
ik ben de jager met de pet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')